سیستم عامل Android TV

Android TV چیست؟ همه چیز در مورد سیستم عامل اندروید

سیستم عامل را می‌توان یکی از اصلی‌ترین قسمت‌های یک وسیله‌ی هوشمند همچون تلفن، تلویزیون و کامپیوتر دانست. تلویزیون‌ها در قدیم از سیستم عامل استفاده نمی‌کردند به همین خاطر هیچ تعاملی میان کاربر با تلویزیون وجود نداشت. اما اکنون هیچ تلویزیونی را نمی‌توان یافت که بدون سیستم عامل باشد. سیستم عامل یک نرم افزار قابل اجرا بر وسایل هوشمند است که دسترسی و کنترل ویژگی‌های پیشرفته را برای کاربر فراهم می‌کند. به بیان ساده کاربران از طریق سیستم عامل می‌توانند وسیله‌ی هوشمند خود همچون تلفن یا تلویزیون را کنترل کنند. هر سیستم عامل از یک رابط گرافیکی تشکیل شده که کاربران با آن سر و کار دارند و تصویر منوی اصلی سیستم عامل در واقع همان رابط گرافیکی سیستم عامل خواهد بود.

به احتمال فراوان شما با سیستم عامل Android در برخی از گوشی‌های هوشمند آشنایی دارید. این سیستم عامل که هم اکنون بسیاری از برندهای معتبر تولید موبایل‌های هوشمند از آن استفاده می‌کنند یکی از محبوب‌ترین سیستم عامل‌های تلفن هوشمند است. سیستم عامل Android TV را هم می‌توان یک نسخه‌ از Android گوشی همراه دانست که به طور اختصاصی برای تلویزیون پیکربندی شده است.

Android TV چیست؟ همه چیز در مورد سیستم عامل اندروید

Android TV یک سیستم عامل هوشمند برای استفاده در تلویزیون‌ است. این سیستم عامل یک پلتفرم هوشمند از شرکت گوگل می‌باشد که امکانات بسیار گسترده‌ای را به کاربران ارائه می‌دهد. تنوع بالا و راحتی کار با این سیستم عامل باعث شده تا غول‌های تکنولوژی همچون سونی، ‌فیلیپس و TCL با آن همکاری داشته باشند و از سیستم عامل اندروید در تلویزیون‌های خود بهره بگیرند. این سیستم عامل هر سال به روز رسانی می‌شود تا عیب و نقص‌های موجود را کاهش داده و تمرکز بیشتری بر روی نقاط قوت سیستم عامل داشته باشد. با ادامه همراه باشید تا ویژگی‌های کلی از سیستم عامل Android TV را در اختیارتان قرار دهیم.

رابط کاربری

یکی از اصلی‌ترین ویژگی‌ها در سیستم عامل اندروید طراحی و رابط گرافیکی بسیار قوی می‌باشد. این تلویزیون از بهترین طراحان برای دیزاین ظاهری و منوی اصلی بهره گرفته است. به طور کلی این سیستم عامل user-friendly interface است که به معنی کاربرپسند بودن رابط کاربری آن می‌باشد. ظاهر منوی اصلی و دسترسی‌ها در سیستم عامل اندروید هر سال با تغییراتی همراه است اما به طور کلی از یک اصل برای طراحی منو استفاده می‌کند و تغییرات ظاهری زیاد عجیب و متفاوت نخواهد بود. ما در ادامه منوی ظاهری سیستم عامل اندروید در تلویزیون سونی را بررسی خواهیم کرد.

 سیستم عامل Android TV

منوی اصلی تلویزیون بسیار روان بوده و به راحتی قابل پیمایش خواهد بود. حرکت در منو نرم و بدون تأخیر است. همچنین سرعت پاسخگویی سیستم عامل به دستورات کاربر بسیار عالی می‌باشد. عکس بالا ظاهر سیستم عامل Android TV در تلویزیون‌های 2020 سونی است. همانطور که مشاهده می‌کنید تمام دسترسی‌ها در منوی اصلی قرار گرفته‌اند تا به راحتی دسترسی به بخش مورد نظر فراهم شود. منوی اصلی تلویزیون تمام صفحه است و با ظاهر منوی برخی سیستم عامل‌ها همچون webOS ال جی متفاوت می‌باشد.

در بالاترین بخش صفحه سمت چپ بخش جستجو قرار گرفته تا بتوانید محتوای مورد نظر را جستجو کرده و به راحتی آن را پیدا کنید. در بخش راست بخش‌هایی همچون تایمر زمان بندی، ساعت و تنظیمات اصلی وجود دارد. تنظیمات اصلی تلویزیون شامل تنظیمات بخش تصویر، بخش صدا، اتصالات و سایر ویژگی‌های اصلی تلویزیون خواهد بود. قسمت پایین‌تر از موارد به بخش Apps یا اپلیکیشن تعلق گرفته است. در این بخش دسترسی به اپلیکیشن‌‌های نصب شده بر روی سیستم عامل اندروید فراهم می‌شود.

بخش Sony Slecet که درست پایین‌تر از Apps قرار گرفته به برنامه‌های انتخابی در کانال‌های مختلف توسط سونی مربوط می‌شود. در این بخش می‌توانید جیددترین و پرطرفدارترین برنامه‌ها از انواع کانال‌های تلویزیونی را مشاهده فرمایید. همانطور که در عکس مشخص است در پایین صفحه بخش YouTube قرار گرفته که ویدیوهایی پیشنهادی در این اپلیکیشن را به کاربران نمایش می‌دهد.

رابط کاربری Android TV

این بخش بسته به محتوایی که در آخرین برنامه تماشا کرده‌اید متفاوت خواهد بود. به عنوان مثال اگر بار آخر در Netflix فیلم دیده باشید؛ محتوای این بخش به Netflix تغییر می‌کند. با اسکرول کردن منو به سمت پایین قسمت‌های دانلود اپلیکیشن، بازی‌ها و یاد آوری‌ها نیز قابل مشاهده خواهد بود.

منوی اصلی تلویزیون‌ها بسته به نسخه و رده‌ی تلویزیون با هم متفاوت هستند و تمام تلویزیون‌های سونی از چنین ظاهری برخوردار نیستند. اما در کل می‌توان گفت تنظیمات کلی اندروید تی وی یک عملکرد مشابه را در تمام مدل‌ها خواهد داشت.

دسترسی به اپلیکیشن در Android TV

اگر در جریان باشید Android TV نسخه‌ی جایگزین Google TV است. گوگل در گذشته از Google TV استفاده می‌کرد که بزرگترین ایراد آن عدم پشتیبانی از Google Play بود. Google Play یکی از بزرگ‌ترین مراکز دانلود اپلیکیشن می‌باشد. در سیستم عامل اندروید تی وی دسترسی به Google Play فراهم شده است. فروشگاه Google Play در این سیستم عامل امکان دانلود دنیایی متنوع از اپلیکیشن‌ها و برنامه‌ها را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

 Google Play در اندروید

در سیستم عامل اندروید نیازی به دانلود اپلیکیشن‌هایی همچون Netflix یا Amazon Prime Video نخواهید داشت. زیرا از قبل این اپلیکیشن‌ها بر روی سیستم عامل نصب شده و آماده‌ی استفاده کاربران هستند. همچنین به طور پیش فرض برخی از بازی‌های محبوب بارگیری شده‌اند. ما در لیست زیر اپلیکیشن‌های محبوبی که در سیستم عامل Android TV امکان دانلود و نصب آنها وجود دارد را به شما معرفی می‌کنیم. برخی از این اپ‌ها در نسخه‌ی گوشی بسیار محبوب هستند و برنامه نویسان فضای آنها را مناسب برای صفحه نمایش بزرگ تلویزیون طراحی کرده‌اند تا شما بتوانید از این برنامه‌های بی‌نظیر در تلویزیون اندروید خود استفاده کنید.

VLC

یک پخش کننده ویدیویی و صوتی عالی است که فرمت‌های مختلفی را پشتیبانی می‌کند تا شما با هر فرمتی قادر به تماشای برنامه یا آهنگ مورد علاقه خود باشید. اگر می‌خواهید فایل‌های چند رسانه‌ای خود را از طریق USB یا دیسک هارد پخش کنید؛ این اپلیکیشن عالی برای Android TV خواهد بود.

Plex

یکی از برنامه‌های محبوب برای سازماندهی کردن انواع فایل‌ها از جمله فایل‌های صوتی، تصویری و ویدیویی است. به این صورت تماماً فایل‌های شما را به صورت مرتب و در کنار هم با پیمایشی ساده به نمایش می‌گذارد.

Kodi

یکی دیگر از برنامه‌های پخش است که امکان پخش فایل‌های صوتی و ویدیویی را دارد. البته این برنامه علاوه بر پخش و نگهداری فایل‌های صوتی و ویدیویی قادر به نگهداری انواع فایل‌های تصویری نیز خواهد بود. در واقع شما انواع فایل‌های خود را با هر فرمتی می‌توانید در این برنامه ذخیره کرده و سپس فایل‌های صوتی و ویدیویی را با همین برنامه پخش کنید. البته Kodi نیز همانند VLC برای انتقال فایل‌ها از طریق USB و هارد مناسب است.

در مجموع برنامه‌های کاربردی زیادی توسط این سیستم عامل پشتیبانی می‌شوند و شما برای یافتن برنامه مورد نظر خود کافی است در گوگل پلی جستجو کنید. اگر نسخه‌ی مناسب برای تلویزیون از اپلیکیشن مورد نظرتان وجود داشته باشد؛ به احتمال زیاد آن را در فروشگاه Google Play می‌یابید.

کانال‌های اینترنتی

به طور کلی در میان تمام سیستم عامل‌ها، اندروید تی وی کامل‌ترین مجموعه از دسترسی به اپلیکیشن و برنامه‌ها را دارد. یعنی شما هر برنامه‌ای را بدون محدودیت می‌توانید در این سیستم عامل دانلود کنید. یکی دیگر از ویژگی‌های جذاب در بخش اپلیکیشن پشتیبانی از سرویس‌های تماشای آنلاین فیلم است. در سیستم عامل اندروید از سرویس‌های محبوب همچون Netflix ، HBO Max ، Showtime Anytime ، YouTube ، Spotify ، Hulu و Starz پشتیبانی می‌شود. همچنین برخی از این کانال‌ها همچون Netflix به طور خودکار روی سیستم عامل نصب شده‌اند. از طریق دسترسی ایجاد شده با این برنامه‌ها کاربران می‌توانند به طور نامحدود فیلم‌های مورد علاقه خود را به صورت آنلاین تماشا کنند.

کانال‌های اینترنتی در سیستم عامل اندروید

البته اغلب این سرویس‌های تماشای فیلم دسترسی محدودی در ایران دارند و اغلب فیلتر هستند. به همین خاطر استفاده از آن‌ها برای کاربران ایرانی تا حدی نا ممکن است. زیرا برای دسترسی به این کانال‌ها نیازمند یک اکانت خواهید بود که به دلیل تحریم‌ها برخی از کانال‌ها در ایران مجاز نیستند. این حال سیستم عامل اندروید تی وی بسیار راحت‌تر از سایر سیستم عامل‌ها می‌تواند به سرویس‌های ایرانی فیلم همچون نمآوا و فیلیمو دسترسی پیدا کند. این می‌تواند یک خبر خوب برای دارندگان تلویزیون‌هایی با سیستم عامل اندروید باشد.

از بخش‌های جذاب در منوی بصری سیستم عامل، Favorite channels است. همانطور که مشاهده کردید سیستم عامل اندروید در تلویزیون سونی دارای یک بخش است که در آن کانال‌های اینترنتی به صورت ردیفی نشان داده‌ می‌شوند. شما می‌توانید کانال‌های مورد علاقه خود را در این بخش قرار دهید. البته این لیست بر اساس سابقه‌ی تماشای کاربر توسط سونی به صورت پیشفرض انتخاب می‌شود.

بازی‌های ویدیویی

در سیستم عامل اندروید برخی از بازی‌های محبوب و پرطرفدار وجود دارد تا نیازی به دانلود آنها نداشته باشید. همچنین در فروشگاه Google Play امکان دانلود انواع بازی‌ها وجود دارد. بازی‌های اندرویدی بسیار محبوب هستند و طرفداران زیادی دارند به همین دلیل پشتیبانی از دنیای وسیع دانلود برنامه در این سیستم عامل تا حد زیادی برای گیمرها خوشایند خواهد بود.

تمام بازی‌هایی که در این سیستم عامل وجود دارد در بخش Game نشان داده می‌شود؛ تا دسترسی راحت و سریع را برای کاربران فراهم کند. Android TV از بازی‌های تک نفره، دو نفره، چند نفره، آنلاین و آفلاین پشتیبانی می‌کند. همچنین برای بازی‌های گروهی از حداکثر چهار گیم پد پشتیبانی می‌کند. ویژگی جذاب در این سیستم عامل این است که شما می‌توانید یک مرحله از بازی را در گوشی تلفن اندروید خود رد کنید و برای مرحله بعد آن را در تلویزیون به پایان برسانید.

جستجوی صوتی

با پیشرفت تکنولوژی و تغییر روش‌های تعامل می‌توان گفت ایجاد ارتباط صوتی به جای دستورات دستی و تایپی در حال حاضر راحت‌ترین روش تعامل است. حتی در گوشی‌های هوشمند امروزی در دستیارهای صوتی مخصوص همچون Siri پشتیبانی می‌شود تا دستورات خود را از طریق صدا به گوشی تلفن خود انتقال دهید. تلویزیون‌ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند و تمام تلاش خود را برای ایجاد یک ارتباط قوی میان کاربر و تلویزیون از طریق صدا به کار گرفته‌اند.

جستجوی صوتی

در سیستم عامل Android TV به طور رسمی از دستیار صوتی Google پشتیبانی می‌شود. یعنی Google Assistant به طور پیش فرض در تلویزیون‌های اندروید جدید وجود خواهد داشت. برای ایجاد دسترسی میان این دستیار صوتی و کاربر یک میکروفون داخلی درون ریموت کنترل تعبیه شده است. دقت کنید این ویژگی در آپدیت‌های بالای اندروید وجود دارد. میکروفون داخلی توسط دکمه‌ی مخصوص Google Assistant که روی ریموت وجود دارد فعال می‌شود. به این ترتیب شما می‌توانید دستورات خود را به تلویزیون از طریق صدا منتقل کنید.

در برخی از تلویزیون‌های بسیار پیشرفته نیازی به زدن دکمه ندارید و تنها با گفتن عبارت “Ok, Google” یا “Hey, Google” می‌توانید دستیار صوتی گوگل را بیدار کنید. به نظر می‌رسد تلویزیون‌های 2021‌ سونی به این قابلیت جذاب مجهز خواهند بود. این دستیار صوتی هوشمند اطلاعات دقیقی از سؤالات را به شما خواهد داد. شما می‌توانید از آن بخواهید محتواهای مورد علاقه‌ی شما را زودتر بیابد،‌ کانال‌های تلویزیون را با استفاده از صدا تغییر دهید، صدای تلویزیون را کم و زیاد کنید و دستورات گسترده‌ی دیگری که بیان آنها از حوصله‌ی این مقاله خارج است.

Hey Google در Android TV

البته نکته‌ی قابل توجه در جستجوی صوتی اندروید و سایر سیستم عامل‌ها عدم پشتیبانی آنها از زبان فارسی است. یعنی شما نمی‌توانید با زبان فارسی دستورات خود را انتقال دهید. در دستیار صوتی گوگل زبان‌های مختلفی پشتیبانی می‌شود که اغلب بسته به کشور سازنده تلویزیون‌ این زبان‌ها نیز متغیر خواهد بود. اما در کل زبان انگلیسی را به عنوان زبان اصلی جستجو صوتی می‌شناسند و اگر به زبان انگلیسی مسلط هستید کار با جستجوی صوتی برایتان بسیار راحت خواهد بود.

Chromecast

در تلویزیون‌هایی با سیستم عامل اندروید می‌توانید از قابلیت Chromecast بهره مند شوید. Chromecast از جالب‌ترین ویژگی‌ها در Android TV است. این قابلیت امکان به اشتراک گذاری محتوای گوشی با صفحه نمایش تلویزیون را در راحت‌ترین روش ممکن فراهم می‌سازد. از طریق این قابلیت می‌توانید انواع فایل‌های تصویری، صوتی و ویدیویی را از گوشی خود به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کنید.

در گوشی‌های اندروید

قابلیت Chromecast در گوشی‌های اندروید

برای به اشتراک گذاری محتوای گوشی خود با تلویزیون کافی است به ویدیویی مورد نظر خود در گوشی مراجعه کنید. سپس نماد Cast که به شکل یک مستطیل به همراه علامت Wi-Fi است را پیدا کنید. با زدن این دکمه تلویزیون اندروید شما به طور خودکار در گوشی تلفن پیدا می‌شود. یعنی شما نیازی به فعال سازی آن در تلویزیون نخواهید داشت. با اتصال گوشی به تلویزیون رنگ دکمه Cast تغییر می‌کند و محتوای شما در صفحه نمایش تلویزیون به نمایش گذاشته می‌شود.

البته گوشی‌های زیادی از سیستم عامل اندروید استفاده می‌کنند و نماد Cast در آنها متفاوت است. پس نمی‌توان گفت همه‌ی گوشی‌های اندروید دارای این فرم از دکمه Cast هستند. در برخی از گوشی‌ها حتی با ” به اشتراک گذاری با صفحه نمایش” و عناوین دیگر نشان داده می‌شوند.

در گوشی‌های IOS

Apple AirPlay

Chromecast در واقع یک راه ارتباطی میان گوشی‌های هوشمند اندروید با تلویزیون اندروید است. اما سیستم عامل اندروید از کاربران دارای گوشی‌های IOS هم غافل نشده است. اغلب تلویزیون‌های Android TV از قابلیتی با نام Apple AirPlay پشتیبانی می‌کنند. این قابلیت عملکردی مشابه Chromecast دارد؛ با این تفاوت که مخصوص تلویزیون‌های اپل است.

پس از فعال سازی Apple AirPlay در تلویزیون کافی است به فیلم یا عکسی که می‌خواهید به اشتراک بگذارید رجوع کنید. در بخش به اشتراک گذاری محتوا قسمت AirPlay به چشم می‌خورد. با زدن دکمه‌ی AirPlay نام تلویزیون نمایش داده می‌شود و می‌توانید محتوای مورد نظر را با تلویزیون به اشتراک بگذارید.

آیا سیستم عامل Android TV بهترین است؟

آیا سیستم عامل Android TV بهترین است؟

در بحث سیستم عامل تلویزیون چیزی با نام بهترین وجود ندارد. زیرا تلویزیون‌های پیشرفته و مدرن امروزی از سیستم عامل بد استفاده نمی‌کنند. استفاده از سیستم عامل نامناسب باعث به هم ریختگی تلویزیون شده و کاربران علاقه‌ای به خریداری تلویزیون با چنین سیستم عاملی ندارند. در حال حاضر سیستم عامل‌های Tizen، Android TV و webos مطرح هستند. سیستم عامل Android TV از بهترین سیستم عامل‌های به کار رفته در تلویزیون است. این سیستم عامل دارای طراحی بسیار زیبا، کارایی سریع و راحت و دسترسی به انواع اپلیکیشن و برنامه‌های کاربردی می‌باشد.

با قطعیت می‌توانیم بگوییم در بخش دسترسی به اپلیکیشن و دانلود سیستم عامل Android TV بهترین کارایی را دارد. اما سایر سیستم عامل‌ها نیز ویژگی‌های برتر خود را دارند. مثلاً در بخش دسترسی به دستیارهای صوتی و امکانات هوشمند سیستم عامل webos عملکرد بهتری نسبت به سایر سیستم عامل‌ها دارد. پس انتخاب سیستم عامل مناسب کاملاً به توقع و انتظارات شما از سیستم عامل بستگی دارد.

اگر بخش دانلود و دسترسی به اپلیکیشن‌ها برایتان حائز اهمیت است؛ ما به شما خریداری یک تلویزیون با سیستم عامل اندروید را پیشنهاد می‌کنیم. همانطور که گفتیم برندهای تولید کننده تلویزیون زیادی از این سیستم عامل استفاده می‌کنند. اما در حال حاضر تلویزیون‌های سونی در بازار ایران مطرح هستند و محبوبیت بیشتری دارند. در ادامه بهترین تلویزیون‌های سونی با سیستم عامل اندروید را به شما معرفی می‌کنیم.

تلویزیون سونی A9G

تلویزیون سونی A9G

تلویزیون A9G یکی از تلویزیون‌های محبوب و فول امکانات سونی است. این تلویزیون از مدل‌های پرطرفدار OLED بوده و محصول سال 2019 می‌باشد. سونی از بهترین ویژگی‌های تصویر برای ارائه تصاویر در کیفیت عالی برای تلویزیون استفاده کرده است. به همین خاطر تلویزیون‌های بالارده سونی همواره در صدر جدول بهترین کیفیت تصویر تلویزیون قرار می‌گیرند. علاوه بر این یکی از دلایل محبوبیت این تلویزیون امکانات گسترده هوشمند آن است. به لطف سیستم عامل اندروید در این تلویزیون امکانات بی‌نظیری وجود دارد.

سیستم عامل اندروید در تلویزیون A9G نسخه‌ی 8.0 است و منوی اصلی آن همانند تصاویر بالا می‌باشد. منوی اصلی تلویزیون دقیقاً مشابه سیستم عامل اندروید در سایر تلویزیون‌های سونی است که در ابتدای مطلب به توضیح آن پرداختیم. در این تلویزیون دسترسی نامحدود به دانلود اپلیکیشن و انواع برنامه وجود دارد. همچنین از کانال‌های HBO و Netflix پشتیبانی می‌شود و حتی دکمه‌ی مخصوص Netflix بر روی ریموت کنترل تلویزیون قرار گرفته است.

از دستیار صوتی گوگل و آمازون در تلویزیون پشتیبانی می‌شود. برای اتصال به گوشی‌های اندروید قابلیت Chromecast وجود داشته و برای اتصال به گوشی‌های هوشمند IOS نیز Apple AirPlay و Apple HomeKit تعبیه شده است. در مجموع تلویزیون سونی A9G از امکانات گسترده‌ی سیستم عامل Android TV برخوردار می‌باشد.

تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H برترین تلویزیون سونی در سال 2020 است. این تلویزیون OLED با کیفیت تصویر 4K جزو تلویزیون‌های باکیفیت و فوق العاده خوشرنگ در میان تمام برندها می‌باشد. علاوه بر ویژگی‌های عالی تلویزیون در کیفیت تصویر، امکانات هوشمند در تلویزیون A8H نیز بسیار گسترده می‌باشد که دلیل اصلی آن استفاده از سیستم عامل اندروید در تلویزیون است. این تلویزیون از سیستم عامل Android TV نسخه‌ی 9.0 که آخرین نسخه‌ی اندروید محسوب می‌شود استفاده کرده است.

در واقع این نسخه از سیستم عامل اندروید تفاوت زیادی با نسخه‌ی قبل که در A9G وجود داشت ندارد. تفاوتی ناچیز در طراحی و ظاهر آیکون‌های منوی اصلی مشاهده می‌شود که زیاد قابل تشخیص نیست. سرعت پاسخگویی تلویزیون به دستورات و کارایی آن همانند نسخه‌ی قبل بسیار روان و عالی می‌باشد. این تلویزیون فوق العاده از دستیارهای صوتی آمازون و گوگل پشتیبانی می‌کند.

همچنین دسترسی کامل به انوع گوشی‌های اندروید و اپل توسط قابلیت‌های Chromecast، Apple AirPlay و Apple HomeKit فراهم شده تا به راحت‌ترین روش بتوانید محتوای گوشی خود را با صفحه نمایش تلویزیون به اشتراک بگذارید. در این تلویزیون بالای 400,000 فیلم و برنامه‌های اینترنتی پشتیبانی می‌شود تا دسترسی گسترده به محتوای اینترنتی را برای کاربران فراهم کند.

همچنین بیشتر از 5,000 اپلیکیشن در فروشگاه گوگل پلی تلویزیون وجود دارد که بیشتر از هر سیستم عامل دیگری در سایر تلویزیون‌ها خواهد بود. دسترسی راحت به کانال‌های Netflix و HBO به همراه سایر کانال‌های اینترنتی از دیگر ویژگی‌های مثبت در تلویزیون سونی A8H می‌باشد.

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J که جدیدترین تلویزیون سونی در سال 2021‌ می‌باشد با تغییرات فراوانی همراه بوده است. این تلویزیون زیبا از لحاظ ظاهری بسیار شیک‌تر شده و جزو مدل‌های پرطرفدار OLED خواهد بود. کیفیت تصویر تلویزیون 4K است و دارای ویژگی‌های عالی در بخش کیفیت تصویر خواهد بود. یکی از مواردی که باعث ارتقای بخش تصویر و حتی صدا شده استفاده از پردازنده XR به جای X1 است. به این دلیل می‌توان گفت تلویزیون A90J حتی از مدل‌های فوق العاده قبل نیز با کیفیت‌تر خواهد بود.

اما تغییرات سونی به همین جا ختم نمی‌شود. شوک اصلی تغییر سیستم عامل محبوب Android TV در مدل‌های 2021 است. بله درست است سونی در سال 2021 به جای Android TV از سیستم عامل جدید گوگل با نام Google TV استفاده می‌کند. اگر به خاطر داشته باشید در ابتدای مطلب گفتیم گوگل ابتدا دارای سیستم عامل Google TV بود که با شکست مواجه شد و Android TV را جایگزین آن قرار دادند. حالا به نظر می‌رسد پروژه‌ی قدیمی گوگل دوباره راه افتاده و این بار بسیار قوی‌تر از Android TV خواهد بود.

هنوز تصاویر و فیلم‌های دقیقی از ظاهر و طراحی جدید این سیستم عامل در دسترس نیست اما به نظر می‌رسد ظاهر سیستم عامل Google TV با Android TV تا حد زیادی متفاوت خواهد بود. گفته می‌شود این سیستم عامل تمرکز بیشتری بر محتوای اینترنتی خواهد داشت و سریع‌ترین و راحت‌ترین دسترسی‌ها را برای کاربران بدون وقفه ایجاد می‌کند.

از ویژگی‌های جذاب این سیستم عامل جدید که جایگزین Android TV شده می‌توان به فرمان صوتی گوگل به روش جدید اشاره کرد. در تلویزیون‌های 2021 سونی برای استفاده از فرمان صوتی گوگل نیازی به میکروفون نخواهید داشت. به عنوان مثال تلویزیون A90J در بخش پنل خود دارای یک میکروفون خواهد بود که با صدا زدن “Hey Google” یا “OK Google” دستیار صوتی گوگل را بیدار می‌کند. یعنی دسترسی راحت‌تر و سریع‌تر به دستیار صوتی گوگل که حس زندگی مدرن را به کاربران القا خواهد کرد.

سیستم عامل Google TV

هنوز مطمئن نیستیم که آیا سیستم عامل Google TV هم همانند Android TV محبوبیت خارق العاده‌ای کسب می‌کند یا نه؛ اما به طور حتم این سیستم عامل جدید امکانات بیشتر و پیشرفته‌تری را در اختیار خریداران تلویزیون‌های سونی 2021 قرار می‌دهد. پس اگر دوست دارید تلویزیون سونی شما از سیستم عامل جدید Google TV برخوردار باشد؛ صبر کنید تا تلویزیون‌های جدید سونی وارد بازار ایران شوند تا بتوانید یکی از مدل‌های جدید را در خانه‌ی خود داشته باشید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *