یکنواختی خاکستری چیست؟

یکنواختی خاکستری یا Gray Uniformity چیست؟

در تلویزیون دنیای عظیمی از ویژگی‌ها وجود دارد که دست به دست هم می‌دهند تا به خوبی بتوانند تصاویر را به نمایش بگذارند. این ویژگی‌ها در هر تلویزیون متفاوت است. برخی مدل‌ها ویژگی‌های بیشتری و برخی دیگر ویژگی‌های کمتری دارند. بسیاری از خریداران تصور می‌کنند رزولوشن تصویر تنها بخش مهم در کیفیت تصویر یک تلویزیون است. درحالی که دنیای تکنولوژی‌های به کار رفته در تصاویر بسیار گسترده بوده و بخش‌های مختلفی بر کیفیت تصاویر در صفحه نمایش تأثیر می‌گذارند. یکی از مهم‌ترین قسمت‌ها در کیفیت تصویر یکنواختی خاکستری است. حالا اصلاً یکنواختی خاکستری چیست؟ و چه تأثیری بر کیفیت تصاویر در صفحه نمایش تلویزیون دارد؟

یکنواختی خاکستری چیست؟

یکنواختی خاکستری به میزان توانایی یک تلویزیون در نمایش ثابت یک رنگ بر روی صفحه نمایش تلویزیون اشاره دارد. به طور کلی این ویژگی توصیف می‌کند که یک تلویزیون چگونه می‌تواند یک رنگ واحد و یکنواخت را در صفحه نمایش حفظ کند. از نام این ویژگی آنطور به نظر می‌رسد که بر یکنواختی رنگ‌های خاکستری توجه دارد. در حالی که یکنواختی خاکستری نه تنها برای رنگ‌های خاکستری بلکه بیانگر نمایش تمام رنگ‌ها در صفحه نمایش تلویزیون است. برخلاف یکنواختی مشکی که تنها به نمایش رنگ‌ مشکی به طور یکنواخت اشاره دارد. اطلاعات بیشتر در مورد یکنواختی مشکی را می‌توانید اینجا بخوانید.

با یکنواختی خاکستری مناسب تلویزیون قادر خواهد بود یک رنگ واحد را در تمام بخش‌های تصویر که از آن رنگ استفاده شده است را به طور یکنواخت و یکسان نمایش دهد. یعنی یک طیف رنگی در تمام بخش‌های صفحه نمایش به یک صورت نمایش داده می‌شود و تغییری در کیفیت آن در بخش‌های مختلف صفحه نمایش به وجود نمی‌آید. اگر یکنواختی خاکستری در تلویزیون مناسب نباشد، هاله‌هایی تیره در مرکز و گوشه‌های صفحه نمایش به وجود می‌آید. در واقع این هاله‌ها قسمت‌هایی از صفحه نمایش هستند که رنگ‌ها در آن به خوبی نمایش داده نمی‌شوند.

یکنواختی خاکستری چیست؟

دلایل ایجاد یکنواختی خاکستری نامناسب

ساخت نامناسب پنل

چندین مورد رایج در ایجاد یکنواختی خاکستری نامناسب در تلویزیون‌های LED وجود دارد. یکی از آنها ساخت نامناسب لایه‌های تلویزیون است. تلویزیون‌های LCD نسبت به فشار بسیار حساس هستند. به همین دلیل فشار اضافی هنگام سرهم ساختن لایه‌ها ممکن است منجر به ایجاد نقص در لایه‌های نازک پنل شود. این فشار اضافی می‌تواند منجر به اختلال در عملکرد لایه‌ی نوردهی مربوط به LED شود. به این ترتیب به برخی قسمت‌های صفحه نمایش نور نمی‌رسد. عدم توزیع یکنواخت نور باعث می‌شود بعضی قسمت‌ها تیره و برخی دیگر روشن‌تر باشند.

نوع نور پس زمینه

در تلویزیون‌های LED برای ایجاد روشنایی مطلوب از لایه‌هایی برای نور پس زمینه استفاده می‌شود. این لایه‌ها در تلویزیون‌ها متفاوت هستند و نوع آنها در یکنواختی خاکستری تأثیرگذار خواهد بود. ویژگی نوردهی موضعی که در بسیاری از تلویزیون‌ها استفاده می‌شود تا حد زیادی می‌تواند ارتقای یکنواختی خاکستری در تلویزیون شود. پس هرچه نور پس زمینه یک تلویزیون بهتر باشد یکنواختی خاکستری بهتری نیز خواهد داشت.

نقص در صفحه

اگر مطلب یکنواختی خاکستری در سایت ما را مطالعه کرده باشید به این موضوع اشاره کرده‌ایم که همه‌ی تلویزیون‌های OLED دارای یکنواختی مشکی ایده‌آل و عالی هستند. این قضیه برای یکنواختی خاکستری صدق نمی‌کند. یعنی نمی‌توان گفت تمام تلویزیون‌های اولد یکنواختی خاکستری بی‌نقصی دارند ولی در کل یکنواختی خاکستری بهتری از سایر مدل‌ها دارند. دلیل عمده‌ی ایجاد یکنواختی نامناسب خاکستری در OLED نقص در صفحه پنل است. لایه‌های اصلی در ساخت این تلویزیون‌ها فوق العاده ظریف هستند و اگر فشاری اضافی هنگام ساخت تلویزیون به لایه‌ها وارد شود ممکن است باعث ایجاد یکنواختی نامناسب شود. البته این قضیه به ندرت پیش می‌آید و در کل یکنواختی خوبی خواهند داشت.

یکنواختی خاکستری چه زمانی مهم است؟

همانطور که گفتیم یکنواختی به توانایی یک تلویزیون در نمایش یک رنگ واحد به طور یکنواخت در تمام سطوح نمایشگر اشاره دارد. یعنی یکنواختی خاکستری زمانی قابل تشخیص است که بخش عظیمی از صفحه نمایش را یک رنگ واحد تشکیل داده باشد. برای درک بهتر یک ورزشگاه فوتبال را تصور کنید. بخش عظیم بازی را رنگ سبز که رنگ چمن بازی است تشکیل می‌دهد. به همین دلیل بیشتر رنگی که ما در بازی فوتبال مشاهده می‌کنیم رنگ سبز است. همینطور تمام بازیکن‌های یک تیم لباس‌هایی یک رنگ پوشیده‌اند و رنگ آنها نیز زیاد به چشم می‌آید بر نمایش یکنواختی خاکستری تأثیر می‌گذارند.

پس یکنواختی خاکستری در بازی‌های ورزشی و امثال آن‌ها بیشتر به چشم می‌آید؛ چراکه بخش عظیم صفحه نمایش از یک رنگ واحد تشکیل شده و عدم یکنواختی آن رنگ به خوبی مشخص می‌شود. اگر یک تلویزیون یکنواختی خاکستری ضعیفی داشته باشد، در قسمت‌های متعدد صفحه هاله‌هایی را به وجود می‌آورد. این هاله‌ها طوری به نظر می‌رسند که انگار برخی بخش‌های صفحه نمایش کثیف است. همچنین بخش‌هایی که دارای هاله هستند جزئیات تصویر را به دلیل عدم نمایش بهینه رنگ‌ها از دست می‌دهند. یعنی شما هنگام تماشای برنامه‌های ورزشی جزئیات بازی را از دست خواهید داد. البته در برنامه‌هایی که تنوع رنگ‌ بالایی وجود دارد یکنواختی به چشم نمی‌آید و لازم نیست زیاد نگران آن باشید.

یکنواختی خاکستری در تلویزیون

تشخیص یکنواختی خاکستری نامناسب در تلویزیون

در واقع تشخیص میزان یکنواختی یک تلویزیون به طور دقیق توسط چشم امکان پذیر نیست. تست‌های متعددی برای تشخیص میزان یکنواختی خاکستری در تلویزیون وجود دارد که برای انجام آن نیازمند دوربین‌های حرفه‌ای خواهیم بود. این تست‌ها بسیار دقیق هستند و برای بسیاری از مدل‌های تلویزیون انجام می‌شوند. برای آزمایش یکنواختی خاکستری توسط یک دوربین حرفه‌ای با شاتر مشخصی از صفحه نمایش تلویزیون عکس می‌گیرند. در این تست میانگین اختلاف مربع پیکسل ها هنگام نمایش خاکستری محاسبه می‌شود.

در این محاسبه یک عدد درصدی به دست می‌آید. در حالتی تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری مناسب خواهد بود که عدد به دست آمده از 2.5% کمتر باشد و عددی کمتر از 2.5% به معنی یکنواختی ایده‌آل برای تلویزیون است. یعنی اگر پس از انجام تست مشخص شود تلویزیون یکنواختی خاکستری بالاتری از 2.5% داشته باشد به این معنی است که در نمایش یکنواخت رنگ‌ها تا حدی ضعیف عمل می‌کند. البته تست‌های متعدد دیگری نیز وجود دارد که درصد‌های متفاوت از انحراف پیکسل‌ها هنگام نمایش رنگ را مورد آزمایش قرار می‌دهند نتیجه‌ی نهایی پس از انجام تمامی تست‌ها مشخص خواهد شد. ما در بررسی‌های تخصصی و مقایسه‌های میان تلویزیون‌ها سعی می‌کنیم کاربران را از خوب یا بد بودن یکنواختی خاکستری مطلع سازیم تا بتوانند از یکنواختی مناسب یا نامناسب تلویزیون‌ها اطلاع داشته باشند.

چطور یکنواختی خاکستری را تشخیص دهیم؟

آیا راه حلی برای یکنواختی خاکستری نامناسب وجود دارد؟

متأسفانه هیچ راه حل و تنظیماتی برای رفع یکنواختی خاکستری نامناسب وجود ندارد. زیرا یکنواختی خاکستری کاملاً به پنل تلویزیون مربوط بوده و نمی‌توان آن را تغییر داد. در کل یکنواختی هیچ تلویزیونی در حد ایده‌آل نیست و بیشتر مدل‌هایی که در بازار موجود هستند یکنواختی خاکستری متوسطی دارند. اغلب یکنواختی رنگ در صحنه‌هایی از تصویر که یک رنگ واحد زیاد در آنها وجود دارد قابل تشخیص است. برنامه‌های ورزشی و تصاویر متحرک بیشترین اثر را از یکنواختی خاکستری می‌گیرند. پس اگر زیاد طرفدار برنامه‌های ورزشی نیستید و بیشتر برنامه‌هایی با رنگ تصویر متنوع را می‌بینید لازم نیست نگران یکنواختی خاکستری باشید زیرا برایتان دردسر ساز نخواهد بود.

در مجموع نمی‌توان به طور کلی گفت مدل‌های کدام سری از تلویزیون‌ها یکنواختی خاکستری مناسب یا نامناسبی دارند. چراکه یکنواختی خاکستری در هر تلویزیون با مدل دیگر متفاوت بوده و هیچ تلویزیونی یکنواختی دقیقاً مشابهی با مدل دیگر ندارد. در کل برای جلوگیری از یکنواختی نامنایب سعی کنید تلویزیونی را انتخاب کنید که روشنایی یکنواخت و مناسبی در صفحه نمایش داشته باشد. ما در ادامه چند تلویزیون با یکنواختی خاکستری مناسب را به شما معرفی می‌کنیم و چندین مدل بازار را بر اساس یکنواختی در پایان رده بندی خواهیم کرد. به این ترتیب انتخاب تلویزیونی با یکنواختی مطلوب برایتان راحت‌تر خواهد بود.

تلویزیون سونی A8H

تلویزیون سونی A8H

همانطور که گفتیم تلویزیون‌های اولد به نسبت سایر مدل‌ها یکنواختی خاکستری بهتری دارند. در صدر جدول بهترین تلویزیون با یکنواختی خاکستری عالی، تلویزیون سونی A8H قرار دارد. این تلویزیون زیبا یکی از باکیفیت‌ترین تلویزیون‌ها در میان تمامی برندها محسوب می‌شود. کیفیت تصویر تلویزیون 4K‌ است و ویژگی‌های تصویر گسترده‌ای برای نمایش تصاویر در باکیفیت‌ترین حالت دارد. پنل این تلویزیون از نوع WRGB است. در تمام مدل‌های اولد از این پنل استفاده شده که به لطف پیکسل‌های خودکفا قادر به ایجاد روشنایی عالی خواهند بود. یکنواختی خاکستری در این تلویزیون برابر با 1.434% است که یک عدد فوق العاده محسوب می‌شود. به این ترتیب تلویزیون A8H بهترین یکنواختی خاکستری را در میان تمام تلویزیون‌ها دارد و قادر به نمایش رنگ‌ها به طور کاملاً ‌یکنواخت و یکسان خواهد بود.

سایر امکانات

نسبت کنتراست بی‌نهایت در این تلویزیون وجود دارد تا مرز بین رنگ‌ها به خوبی مشخص شود. اوج روشنایی صفحه نمایش در محتوای SDR و HDR بسیار مناسب خواهد بود. در این تلویزیون از فناوری Local Dimming پشتیبانی شده که به بهترین نحو وظیفه‌ی تنظیم روشنایی در صفحه نمایش تلویزیون را انجام می‌دهد. همچنین یکنواختی مشکی تلویزیون در حالت بی‌نهایت قرار دارد تا رنگ‌های مشکی در واقعی‌ترین حالت خود به نمایش گذاشته شوند. اما نکته‌ی مثبت دیگر در تلویزیون سونی A8H یکنواختی خاکستری عالی آن است.

از ویژگی‌های مثبت دیگر در این تلویزیون می‌توان به زاویه دید عالی آن اشاره کرد. با این زاویه دید عالی به هیچ وجه در زاویه‌های اطراف تلویزیون افت کیفیت و تغییر رنگ ایجاد نمی‌شود. بازتاب نور در این مدل عالی است و به هیچ وجه نورهایی همچون نور لامپ را به طور آزار دهنده بازتاب نمی‌دهد. طیف رنگی قابل پشتیبانی در صفحه نمایش تلویزیون بسیار زیاد بوده و رنگ‌ها در زیباترین حالت ممکن به نمایش گذاشته می‌شوند تا بتوانید جزئیات عالی از تصاویر را در تلویزیون ببینید. در مجموع تلویزیون A8H یکی از بهترین مدل‌های بازار است که یکنواختی خاکستری فوق العاده‌ای ارائه می‌دهد.

تلویزیون ال جی C1

تلویزیون ال جی C1

در لیست بهترین تلویزیون‌ها با یکنواختی خاکستری مناسب شاهد اضافه شدن تلویزیون C1 که محصول 2021 ال‌جی است، هستیم. این مدل با تلویزیون‌های GX و BX یک امتیاز یکسان در جدول بهترین یکنواختی در تلویزیون را دارد؛ اما تلویزیون C1 از مدل قبلی خود یعنی CX در این لیست پیشی گرفته تا در رقابت یکنواختی خاکستری امتیاز بهتری را کسب کند. این تلویزیون که جزو جدیدترین محصولات ال‌جی است از کیفیت 4K برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند. بهره‌گیری از پنل OLED نیز تا حد زیادی باعث افزایش کیفیت و وضوح تصاویر در تلویزیون می‌شود. تکنولوژی پنل این تلویزیون نیز همانند تمام OLED‌های دیگر از نوع WRGB است.

این مدل یکنواختی خاکستری بسیار عالی را ارائه می‌دهد. تمامی رنگ‌ها به صورت یکنواخت در سراسر صفحه نمایش تلویزیون نشان داده می‌شوند. در گوشه‌های اطراف نمایشگر از تیره‌گی رنگ‌ها خبری نیست و صفحه نمایشی با گسترده‌گی رنگ بی‌نظیر را خواهید داشت. عددی که در بررسی یکنواختی خاکستری تلویزیون C1 به دست آمده برابر با 1.280% است که عددی فوق العاده برای یکنواختی محسوب می‌شود. البته نسبت به مدل A8H که بهترین یکنواختی را دارد در حد کمی تیره‌تر به نظر می‌رسد.

سایر امکانات

استفاده از پیکسل‌های خودکفا برای ایجاد روشنایی در صفحه نمایش باعث شده برخی از ویژگی‌های مربوط به تلویزیون C1 ال‌جی در بهترین حالت ممکن قرار گیرند. نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی در این تلویزیون بالاترین درجه بوده و به قول معروف بی‌نهایت است. البته روشنایی کافی برای محتوای SDR و HDR در تلویزیون ال‌جی اولد وجود ندارد و قابلیت ایجاد اوج روشنایی مطلوب آن در حد متوسط عمل می‌کند. یکنواختی خاکستری تلویزیون یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در تلویزیون است.

زاویه دید فوق العاده گسترده، بازتاب نور بی‌نقص و طیف رنگی گسترده در تلویزیون اولد از دیگر ویژگی‌های بی‌نظیر تصویر در این تلویزیون هستند. C1 به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای گیمینگ قابلیت‌های بی‌نظیری دارد. ویژگی‌های گیمینگ برتر باعث شده این مدل یک گزینه فوق العاده برای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

تلویزیون ال‌جی A1

تلویزیون ال‌جی A1

تلویزیون A1 که تاکنون در خط تولید تلویزیون‌های OLED‌ ال‌جی نبوده تا حد زیادی در مرکز توجهات کاربران قرار گرفته است. این تلویزیون با پنل OLED ساخته شده ولی نکته‌ای که آن را فوق العاده خاص کرده قیمت مناسب A1 می‌باشد. طبق بررسی‌های ما این تلویزیون برخی از امکانات مدل‌های دیگر همچون امکانات گیمینگ را ندارند به همین دلیل است که قیمت معقول‌تری نسبت به سایر OLEDها دارد. اما باعث شگفتی است که تلویزیون A1 توانسته جایگاهی عالی را در لیست بهترین تلویزیون‌ها با یکنواختی خاکستری مناسب کسب کند. این تلویزیون زیبا برخلاف سایر تلویزیون‌های اولد از طراحی پایه‌های دوشاخه استفاده کرده است. در بخش یکنواختی خاکستری تلویزیون به بهترین نحو فعالیت داشته و عدد به دست آمده برای یکنواختی آن برابر با 1.773% است. به لطف یکنواختی خاکستری عالی شاهد نمایش رنگ‌ها در صفحه نمایش تلویزیون به صورت یکنواخت و یکسان خواهیم بود.

سایر امکانات

با برخورداری از کیفیت تصویر 4K و پنل OLED‌ می‌توان گفت کیفیت تصویر تلویزیون فوق العاده خواهد بود. این تلویزیون همچون سایر اولدها از پیکسل‌هایی با توانایی روشن و خاموش شدن استفاده کرده است. به لطف این پیکسل‌ها یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست تلویزیون A1 در حالت بی‌نهایت قرار گرفته‌اند. در مورد اوج روشنایی برای محتوای HDR و SDR باید بگوییم عملکرد تلویزیون تا حدی ناامید کننده است. به همین دلیل است که اوج روشنایی مطلوب را در نمایش این نوع محتواها نخواهد داشت.

یکی از ویژگی‌های مربوط به این تلویزیون ال‌جی که تا حد زیادی باعث ایجاد سروصدا در میان منتقدان شده زاویه دید تلویزیون می‌باشد. باید بگوییم این تلویزیون به عنوان برترین تلویزیون با بالاترین زاویه دید در میان تمامی تلویزیون‌های دیگر انتخاب شده است. بازتاب نور تلویزیون A1 نیز عالی است و طیف رنگی مناسبی را هنگام نمایش تصاویر روی نمایشگر دارد. در کل این تلویزیون با اینکه به اندازه‌ی سایر مدل‌های OLED ال‌جی بی‌نقص نیست اما کیفیت تصویر آن ستودنی است. اطلاعات کامل از این تلویزیون بی‌نظیر را می‌توانید در مطلب “بررسی تخصصی تلویزیون A1 ال‌جی” بخوانید.

تلویزیون سونی X85J

یکنواختی خاکستری در تلویزیون سونی X85J

با ورود تلویزیون‌های جدیدی که در سال 2021 به بازار عرضه شدند شاهد اضافه شدن مدل‌های زیادی به لیست تلویزیون‌هایی با برترین یکنواختی خاکستری بوده‌ایم. تلویزیون X85J در این لیست جایگاهی بسیار مناسب را کسب کرده است. قبل از توضیح باید بگوییم این تلویزیون پس از مدل‌های اولد جدید سونی یعنی A80J و A90J و البته X9000H قرار می‌گیرد. یعنی یکنواختی خاکستری این سه تلویزیون از X85J بهتر است. اما از آن جهت که اغلب اولد‌ها امکانات یکسانی دارند ترجیح دادیم در این بخش یک مدل LED از سال 2021 را نیز داشته باشیم.

تلویزیون X85J از یکنواختی خاکستری فوق العاده‌ای برخوردار شده تا بتواند طیف رنگی مشکی را به بهترین نحو روی نمایشگر نمایش دهد. عددی که در آزمایش یکنواختی تلویزیون به دست آمده برابر با 3.165% است. این تلویزیون سونی پس از X9000H برترین تلویزیون LED با یکنواختی مناسب است. با در نظر گرفتن این موضوع که X9000H تولید سال 2020 است می‌توان گفت X85J‌ برترین تلویزیون LED 2021 با یکنواختی خاکستری مناسب می‌باشد.

سایر امکانات

این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند. نسبت کنتراست آن به لطف تکنولوژی پنل VA بسیار عالی بوده و روشنایی خیره‌کننده‌ای را برای نمایش محتوای SDR و HDR دارد. زاویه دید تلویزیون ضعیف است و بازتاب نور زیاد مناسبی ندارد. اما وسعت رنگ و گرادیان گسترده‌ای دارد که به نمایش رنگ‌هایی با تنوع بالا در صفحه نمایش X85J کمک می‌کند. در کل این تلویزیون یک مدل مناسب و با کیفیت از سونی است. اگر دوست دارید تلویزیون شما از یکنواختی مناسبی برخوردار باشد و دوست ندارید هزینه‌ی گزافی را بابت مد‌ل‌های OLED بپردازید، این تلویزیون برایتان بسیار مناسب خواهد بود.

تلویزیون سامسونگ Q60T

تلویزیون سامسونگ Q60T

در فاصله‌ای که میان تلویزیون X85J با Q60T‌ از سامسونگ وجود دارد تلویزیون QN900A سامسونگ نیز قرار دارد که تفاوت زیادی در یکنواختی خاکستری با مدل Q60T ندارد و از آن جهت که احتمال ورود آن به بازار ایران فوق العاده کم است ترجیح بر این است مروری بر ارزانترین تلویزیون QLED 2020 سامسونگ که در این لیست جای دارد، داشته باشیم. تلویزیون Q60T پایین‌ترین مدل از سری تلویزیون‌های QLED‌ سامسونگ تولید 2020 است. این تلویزیون دارای امکاناتی عالی است که باعث شده در میان مردم محبوبیت چشمگیر داشته باشد.

عددی که در آزمایشات میزان یکنواختی خاکستری برای این تلویزیون به دست آمده برابر با 3.528% است. با اینکه عدد به دست آمده از یکنواختی ایده‌آل که برابر با 2.5% است بسیار کمتر می‌باشد اما باید بگوییم برای یک تلویزیون LED این عدد بسیار عالی محسوب می‌شود. همچنین این تلویزیون حتی از مدل ارتقاء یافته‌ی خود که با نام Q60T شناخته می‌شود نیز یکنواختی خاکستری بهتری دارد. پس این میزان از یکنواختی برای تلویزیون Q60T‌ بسیار عالی خواهد بود.

سایر امکانات

این تلویزیون 4K‌ که از نقاط کوانتومی سامسونگ بهره‌مند شده دارای تکنولوژی پنل VA‌ است. این نوع از تکنولوژی پنل باعث ایجاد نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی فوق العاده‌ای در تلویزیون سامسونگ Q60T‌ می‌شود. تلویزیون QLED‌ همچنین اوج روشنایی بسیار مناسبی را برای محتوای SDR و HDR دارد تا روشنایی مطلوب برای صفحه نمایش را در انواع مختلف محتوا تأمین کند. زاویه دید، بازتاب نور و طیف رنگی قابل پشتیبانی در تلویزیون تا حدی محدود است ولی در کل یک تلویزیون مناسب و متوسط محسوب می‌شود.

لیست کامل‌تری از رتبه‌ی تلویزیون‌ها برحسب یکنواختی خاکستری را در جدول زیر می‌توانید ببینید.

مدلسازندهسال ساختنوع پنلامتیاز یکنواختی خاکستری
A8Hسونی2020OLED8.9
A8Gسونی2019OLED8.7
GXال‌جی2020OLED8.7
BXال‌جی2020OLED8.7
C1ال‌جی2021OLED8.7
A80Jسونی2021OLED8.6
A90Jسونی2021OLED8.6
G1ال‌جی2021OLED8.5
CXال‌جی2020OLED8.4
A1ال‌جی2021OLED8.4
X9000Hسونی2020LED8.1
X85Jسونی2021LED7.9
QN900Aسامسونگ2021LED7.8
Q60Tسامسونگ2020LED7.7
NANO81ال‌جی2020LED7.7
QN800Aسامسونگ2021LED7.7
X80Jسونی2021LED7.7
UM7300ال‌جی2019LED7.6
X9500Hسونی2020LED7.6
X8000Hسونی2020LED7.6
Q70Tسامسونگ2020LED7.6
Q60Aسامسونگ2021LED7.4
Q80T سامسونگ2020LED7.3
NANO85ال‌جی2020LED7.3

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تکنولوژی OLED

تکنولوژی OLED چیست؟ معرفی بهترین تلویزیون‌های اولد 2021

با پیشرفت تکنولوژی شاهد استفاده از فناوری‌های عالی در تلویزیون بوده‌ایم. بی‌شک برندهای معتبر بیشترین …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *