بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ 2021

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

تنوع بالایی که در تلویزیون‌های موجود در بازار به چشم می‌خورد در حدی زیاد است که اغلب خریداران در تصمیم‌گیری برای انتخاب تلویزیون با مشکل مواجه می‌شوند. یکی از مواردی که به انتخاب راحت‌تر میان مدل‌های موجود کمک می‌کند، انتخاب اینچ مناسب است. شما می‌توانید با در نظر گرفتن متراژ محیطی که می‌خواهید تلویزیون را در آن قرار دهید چشم اندازی مشخص برای تعیین اینچ تلویزیون را داشته باشید. بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ شامل مدل‌های 65 اینچ از برندهایی همچون سونی، ال‌جی و سامسونگ است که جزو برترین مدل‌های موجود در بازار هستند.

تلویزیون‌های 65 اینچ برای قرارگیری در محیط‌هایی با متراژ زیاد بسیار مناسب هستند. مواردی همچون کیفیت تصویر و امکانات هوشمند متنوع باعث شده تلویزیون‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزو پرفروش‌ترین مدل‌های موجود در بازار باشند. پس اگر قصد خرید تلویزیونی در اندازه‌ی 65 اینچ را دارید با ما همراه باشید تا شما را در انتخاب مدل مناسب برای خرید راهنمایی کنیم.

تلویزیون 65 اینچ

تلویزیون‌ها در ابعاد مختلفی ساخته می‌شوند. در واقع برندهای سازنده‌ی تلویزیون با در نظر گرفتن تقاضا و نیاز کاربران به ساخت تلویزیون‌ها در ابعاد و اندازه‌های مختلف اقدام می‌کنند. البته بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار نیز تنوع اینچ بسیار محدودی دارند و ممکن است در اندازه‌ی مورد نظر شما ساخته نشده باشند. در حال حاضر یکی از پرطرفدارترین اینچ‌های تلویزیون سایز 65 اینچ است. این اندازه از تلویزیون برای قرارگیری در محیط‌هایی با متراژ زیاد بسیار مناسب خواهد بود. چراکه با اندازه‌ی نسبتاً بزرگی که دارد توانایی پوشش‌دهی محیط‌های بزرگ را دارد. به طور تقریبی اگر بخواهیم اندازه‌ی تلویزیون‌هایی 65 اینچ را برآورد کنیم سایز‌هایی نزدیک به ابعاد زیر به دست می‌آید :

عرض = 143.5 سانتی‌متر | ارتفاع = 80.7 سانتی‌متر

* در تلویزیون‌های ساخته شده توسط برندهای مختلف در حد چند سانتی‌متر با اعدادی که ما ذکر کرده‌ایم ممکن است تفاوت وجود داشته باشد.

ابعاد تلویزیون 65 اینچ

این ابعاد برای قرارگیری در محیط‌های بزرگ عالی خواهد بود. البته برای قرارگیری در محیط‌هایی با متراژ کم اصلاً گزینه‌ی خوبی نخواهد بود. توصیه می‌کنیم اگر برای محیط‌هایی با متراژ کم همچون اتاق خواهان تلویزیون هستید از مدل‌هایی با اندازه‌ی کوچک‌تر همچون مدل‌هایی که در لیست بهترین تلویزیون‌های 43 اینچ وجود دارد دیدن فرمایید. همچنین مدل‌های موجود در لیست بهترین تلویزیون‌های 49 و 50 اینچ از اندازه‌ی متوسطی برخوردار هستند. تلویزیون‌های 65 اینچ با توجه به اینکه برای قرارگیری در بخش پذیرایی منازل مناسب هستند جزو پرطرفدارترین تلویزیون‌های موجود در بازار محسوب می‌شوند.

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی

در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی مدل‌هایی با وضوح تصویر عالی و امکانات متنوع قرار دارند. تلویزیون‌های 2021 ال‌جی به دلیل پیشرفت چشمگیری که در بخش کیفیت تصویر و امکانات هوشمند دارند مدل‌هایی بسیار عالی هستند. خوشبختانه بسیاری از تلویزیون‌های جدید ال‌جی در سایز 65 اینچ در دسترس هستند. به همین دلیل مدل‌هایی که در ادامه معرفی می‌کنیم جزو بهترین تلویزیون‌های ال‌جی می‌باشند که در اندازه‌ی 65 اینچ عرضه شده‌اند.

تلویزیون ال‌جی 65UP7550

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : α5 AI Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 PRO – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی 65UP7550

تلویزیون 65UP7550 از سری تلویزیون‌های UP است ارزان‌ترین مدل این سری هم محسوب می‌شود. این تلویزیون تنوع سایز بسیار زیادی داشته و مدل 65 اینچ آن در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی جای گرفته است. به دلیل طراحی زیبا و استفاده از پایه‌های دوشاخه جلوه‌ای شیک به محیط اطراف خود می‌بخشد. برخورداری از کیفیت تصویر 4K با پردازشگر تصویر قدرتمند باعث نمایش تصاویر در وضوحی بسیار مناسب می‌شود. این تلویزیون ال‌جی همچنین از فرمت‌های تصویر HDR و قابلیت ارتقاء دهنده وضوح رنگ برخوردار شده است. قابلیت 4K Upscaling نیز برای افزایش وضوح تصاویری که کیفیت پایینی دارند در تلویزیون UP7550 پشتیبانی می‌شود.

سیستم صوتی این تلویزیون 2 کاناله است و صدایی 20 وات را در محیط پخش می‌کند. در بخش هوشمند تلویزیون از سیستم عامل webOS استفاده شده و دسترسی به اینترنت از طریق اتصال به Wi-Fi نیز در تلویزیون ال‌‌جی 65UP7550 مهیا شده است. این تلویزیون همچنین امکان دانلود انواع برنامه را دارد. از طریق جستجوی صوتی می‌توانید به جستجوی محتوا در تلویزیون بپردازید. امکان اتصال به گوشی‌های هوشمند و برخورداری از ریموت کنترل جادویی از امکانات کاربردی دیگر در بخش هوشمند یکی از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی می‌باشد.

تلویزیون ال‌جی 65NANO80

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Edge LED
  • پردازشگر تصویر : Quad Core Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 PRO – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی 65NANO80

65NANO80 جزو سری مدل‌های نانوسل ال‌جی در سال 2021 است. این تلویزیون با نوآوری‌های زیادی همراه بوده تا مدلی بهتر از نانوسل سال 2020 باشد. طراحی تلویزیون فوق العاده شیک است. استفاده از پایه‌های دوشاخه جدید و ضخامت بسیار کمی که در بخش بدنه‌ی اصلی وجود دارد باعث شده ظاهری مدرن و زیبا به خود بگیرد. به دلیل برخورداری از فناوری نانوسل در صفحه نمایش شاهد وضوحی بهتر نسبت به تلویزیون‌های 4K معمولی در این تلویزیون هستیم.

ویژگی‌هایی که تأثیر بسزایی در کیفیت تصاویر روی نمایشگر تلویزیون دارند شامل فرمت‌های HDR، قابلیت ارتقاء دهنده وضوح تصاویر، افزایش دهنده نسبت کنتراست و قابلیت افزایش طیف رنگی هستند. کیفیت تصویر بسیار عالی این تلویزیون یکی از دلایل قرارگیری آن در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 است. برای پخش صدا در وضوحی مناسب از 2 عدد بلندگو که هر کدام دارای توان خروجی صدای 10 وات هستند استفاده شده است.

صدای 20 وات تلویزیون توسط فناوری‌های صوتی تقویت شده و نویزهای صدا را از بین می‌برد. سیستم عامل هوشمند webOS، دسترسی به اینترنت و دانلود انواع برنامه جزو ویژگی‌های مثبت تلویزیون 65NANO80 در بخش هوشمند هستند. همچنین اتصال به انواع گوشی‌های اندروید و IOS و جستجوی صوتی در تلویزیون ال‌جی وجود دارد.

تلویزیون ال‌جی 65NANO90

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : α7 Gen 4 Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون ال‌جی 65NANO90

محبوبیت چشمگیری که تلویزیون‌های سری نانوسل در میان مردم دارند باعث شده تلویزیون 65NANO90 نیز به یکی از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی در سال 2021 تبدیل شود. این تلویزیون که تولید سال 2021 است از طراحی جدید و امکانات بسیار متنوعی برخوردار شده است. به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های سری نانوسل ضخامت بسیار ناچیزی در بخش بدنه وجود دارد که هنگام نصب تلویزیون روی دیوار جلوه‌ای بی‌نظیر را ایجاد می‌کند. فناوری نانوسل با کیفیت تصویر 4K در تلویزیون NANO90 همراه شده تا وضوحی فراتر از سایر مدل‌های 4K معمولی را ارائه دهد. برخورداری از بهترین فرمت‌های HDR باعث افزایش وضوح در نمایش رنگ‌ها و جزئیات تصویر می‌شود.

همچنین قابلیت ارتقاء دهنده وضوح کیفیت و افزایش نسبت کنتراست نیز برای این تلویزیون در نظر گرفته شده است. در بخش صوتی تلویزیون نیز از سیستم صوتی 2.2 کاناله استفاده شده که متشکل از 2 بلندگو و 2 ووفر می‌باشد. این میزان صدا برای تلویزیون عالی بوده و به لطف تکنولوژی‌های بخش صوتی همچون دالبی اتموس و هوش مصنوعی تقویت می‌شود. به همین دلیل صدایی بسیار باکیفیت و بدون نویز در محیط اطراف پخش می‌شود.

امکانات هوشمند تلویزیون 65NANO90

بخش هوشمند تلویزیون همانند تمام تلویزیون‌های ال‌جی دارای امکاناتی گسترده و کاربردی است. این تلویزیون که جایگاهی عالی را در کنار بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ کسب کرده دارای سیستم عامل webOS می‌باشد. این سیستم عامل راحت‌ترین راه اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi را برایتان فراهم می‌کند. همچنین امکان دانلود اپلیکیشن‌های مختلف در تلویزیون 65NANO90 وجود دارد. از دستیار صوتی گوگل و الکسا در تلویزیون ال‌جی پشتیبانی می‌شود و ساده‌ترین قابلیت‌های اتصال به انواع گوشی از جمله مدل‌های اپل را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تلویزیون ال‌جی 65C1

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : α9 Gen 4 AI Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 40 وات
  • سیستم عامل : webOS
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون 65C1 از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ

آخرین مدل از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ ال‌جی تلویزیون 65C1 است. در واقع این تلویزیون برترین مدل ال‌جی در لیست به حساب می‌آید. این مدل از سری تلویزیون‌های OLED است که بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند. برخورداری از پنل OLED باعث تفاوت ضخامت بدنه در تلویزیون C1 نسبت به تلویزیون‌های دیگر می‌شود. همچنین پایه‌ی آن بسیار متفاوت شیک طراحی شده است. پنل اولد همچنین کیفیت تصویری فوق العاده زیبا را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. نسبت کنتراست بی‌نظیر و قدرت بالا در نمایش رنگ‌ها روی نمایشگر از بهترین ویژگی‌های تلویزیون‌های OLED هستند.

این تلویزیون باکیفیت همچنین از پردازشگر هوشمند ال‌جی در بخش تصویر برخوردار شده که اجزای مختلف تصویر را تشخیص می‌دهد و متناسب با آن روشنایی و برخی تنظیمات تصویر را تغییر می‌دهد. قابلیت‌های بی‌نظیری در بخش تصویر وجود دارد که شامل پشتیبانی از فرمت‌های HDR و فناوری ارتقای سطح کیفیت تصاویر به طور هوشمند هستند. زاویه دید تلویزیون نیز بسیار گسترده بوده و لذت دیدن فیلم با تلویزیون C1 را چند برابر می‌کند. ال‌جی از سیستم صوتی 2.2 کاناله برای پخش صدایی معادل 40 وات در تلویزیون استفاده می‌کند. همچنین وضوح صدا توسط فناوری‌های صوتی مربوطه به طور کامل تضمین شده و صداها با بالاترین کیفیت ممکن به گوش شنونده می‌رسند.

امکانات هوشمند تلویزیون 65C1

ال‌جی از برترین تکنولوژی‌های خود در بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ بهره گرفته تا تلویزیون‌هایی با امکانات متنوع را در اختیار کاربران قرار دهد. تلویزیون 65C1 نیز همچون سایر مدل‌های 2021 ال‌جی از نسخه‌ی جدید سیستم عامل webOS با ظاهر و امکانات جدید بهره گرفته است. این تلویزیون رایج‌ترین امکانات هوشمند شامل دسترسی سریع به اینترنت، دانلود انواع اپلیکیشن و پشتیبانی از سرویس‌های آنلاین فیلم را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

اما امکانات هوشمند در تلویزیون ال‌جی به همین جا ختم نمی‌شود. با این تلویزیون به راحتی می‌توانید اتصال میان صفحه نمایش با هر گوشی هوشمند را برقرار سازید. همچنین از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا برای کنترل تلویزیون از طریق صدای خود در C1 استفاده کنید. امکانات متنوعی که این تلویزیون دارد باعث شده به یکی از مدل‌های صدرنشین لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ تبدیل شود.

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ

سامسونگ همیشه جزو اولین برندها در زمینه‌ی پیشرفت و فناوری است. این برند در زمینه‌ی ساخت تلویزیون باکیفیت نیز سنگ تمام گذاشته و مدل‌هایی بسیار باکیفیت و متنوع را به بازار عرضه می‌کند. در این میان بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ در سایز 65 اینچ نیز در دسترس هستند؛ به همین دلیل مدل‌های باکیفیت سامسونگ نیز جزو بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ موجود در بازار محسوب می‌شوند. در ادامه برخی از مدل‌های باکیفیت و بی‌نظیر سامسونگ که در سایز 65 اینچ در دسترسی هستند را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون سامسونگ 65AU8000

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : Crystal Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سامسونگ 65AU8000

تلویزیون 65AU8000 یکی از محصولات پرطرفدار سامسونگ در سال 2021 است. این تلویزیون ارزان‌ترین مدل سامسونگ در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سال 2021 می‌باشد. پایه‌های تخت تلویزیون متفاوت با پایه‌هایی است که سامسونگ در مدل‌های قبلی از آن استفاده می‌کرد. همچنین ضخامت بدنه‌ی تلویزیون نیز به طور فوق العاده‌ای نسبت به مدل‌های قبلی کاهش یافته و بدنه‌ی اصلی تلویزیون بسیار باریک و ظریف طراحی شده است.

این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K در صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند و پردازشگر تصویر آن از نوع کریستالی می‌باشد. از فناوری‌های تصویر عالی همچون فرمت‌های متنوع HDR برای افزایش جزئیات تصویر، فناوری ارتقاء دهنده وضوح تصاویر و تقویت نسبت کنتراست در تلویزیون AU8000 پشتیبانی می‌شود. بخش صوتی تلویزیون توانایی پخش صدا را در توان 20 وات دارد. به لطف فناوری‌های متنوع بخش صوتی صدایی بدون نویز و باکیفیت در محیط پخش می‌شود.

سیستم عامل به کار رفته در بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ تایزن نام دارد. این سیستم عامل دسترسی بسیار راحتی را به بخش‌های مختلف تلویزیون فراهم می‌کند. همچنین اتصال به اینترنت از طریق Wi-Fi و مرورگر وب امکان پذیر خواهد بود. دانلود انواع اپلیکیشن و امکان اتصال به گوشی هوشمند از دیگر امکانات تلویزیون 65AU8000 در بخش هوشمند هستند. برای کنترل تلویزیون از طریق صدا نیز می‌توانید از دستیار صوتی Bixby استفاده کنید.

تلویزیون سامسونگ 65AU9000

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : Crystal Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
65AU9000 از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ

برترین تلویزیون سری AU سامسونگ مدل 65AU9000 است. این تلویزیون که از محصولات 2021 سامسونگ است با ویژگی‌ها و امکانات عالی توانسته جایگاهی مناسب را در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ کسب کند. همچنین جزو بهترین تلویزیون‌های 4K 2021 است. طراحی و دیزاین تلویزیون بی‌نظیر است و با پایه‌ی مرکزی زیبایی که دارد بسیار شبیه به مدل‌های QLED به نظر می‌رسد. این تلویزیون نیز ضخامت بسیار ناچیزی در بخش صفحه نمایش داشته تا بتوانید از جلوه‌ای زیبای آن برای نصب روی دیوار نیز بهره بگیرید. کیفیت تصویری 4K برای نمایش تصاویر در تلویزیون سامسونگ پشتیبانی می‌شود. این تلویزیون همچنین نسبت کنتراستی عالی دارد و از فرمت‌های متنوع HDR در راستای افزایش جزئیات و وضوح رنگ‌ها پشتیبانی می‌کند.

2 عدد بلندگو باکیفیت توانایی پخش صدایی معادل 20 وات را در تلویزیون 65AU9000 دارند. از فناوری‌های صوتی همچون فناوری Dolby Digital Plus نیز برای تقویت میزان صدا استفاده شده است. سیستم عامل تایزن که در بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ از آن استفاده شده رابط کاربری بسیار قوی و راحتی دارد. اتصال به Wi-Fi، مرورگر وب و دانلود برنامه برای تلویزیون سامسونگ در نظر گرفته شده است. اتصال به گوشی‌های هوشمند و دستیار صوتی Bixby نیز از برترین امکاناتی هستند که با خرید تلویزیون AU9000 از آن بهره‌مند خواهید شد.

تلویزیون سامسونگ 65Q60A

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor Lite
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سامسونگ 65Q60A

یکی از تلویزیون‌های جدید سامسونگ مدل 65Q60A است که جزو مدل‌های QLED 2021 می‌باشد. این تلویزیون از طراحی پایه‌های تخت در دو طرف صفحه نمایش استفاده کرده و ضخامت بسیار کمی را در بخش نمایشگر دارد. به دلیل استفاده از تکنولوژی QLED کیفیت تصویر تلویزیون فوق العاده عالی بوده و وضوحی بسیار بهتر از سایر تلویزیون‌های LED را دارد.

استفاده از فناوری نقاط کوانتومی و نسبت کنتراست بی‌نظیری که در تلویزیون Q60A وجود دارد باعث شده تصاویر در رنگ‌هایی واقعی و باکیفیت روی نمایشگر به نمایش گذاشته شوند. همچنین از فرمت‌های HDR و تقویت کننده حجم رنگ در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. صدایی با توان خروجی 20 وات توسط بلندگوهای باکیفیت در تلویزیون 65Q60A پخش می‌شود. وضوح بسیار مناسبی هنگام پخش صدا وجود دارد که نتیجه‌ی پاک‌سازی صدا توسط فناوری‌های بخش صوتی است.

سیستم عامل تایزن به طور کلی به دلیل راحتی کار و امکانات متنوعی که دارد از محبوبیت زیادی در میان کاربران برخوردار می‌باشد. در بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سامسونگ از امکان اتصال سریع به Wi-Fi و دانلود انواع برنامه پشتیبانی می‌شود. دستیار صوتی Bixby نیز برای امکان کنترل تلویزیون از طریق صدا در تلویزیون پشتیبانی می‌شود. همچنین می‌توانید تلویزیون سامسونگ را به گوشی هوشمند خود متصل کنید.

تلویزیون سامسونگ 65Q70A

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Dual LED
  • پردازشگر تصویر : Quantum Processor 4K
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : تایزن
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
65Q70A از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ

بهترین تلویزیون 65 اینچ سامسونگ مدل 65Q70A است که بالاترین مدل سامسونگ در این مطلب محسوب می‌شود. این تلویزیون نیز همانند Q60A از مدل‌های سری QLED است ولی با توجه به امکانات گسترده‌تری که دارد مدل بالاتر از Q60A می‌باشد. طراحی بسیار زیبایی در تلویزیون به چشم می‌خورد. برترین مشخصه‌های ظاهری در این تلویزیون سامسونگ شامل ضخامت بسیار کم در بخش بدنه‌ی اصلی، ضخامت ناچیز فریم‌های اطراف نمایشگر و استفاده از پایه‌ی متفاوت و بسیار زیبا است.

در بخش تصویر تلویزیون از کیفیت تصویر 4K برای نمایش تصاویر استفاده شده و فناوری نقاط کوانتومی در افزایش وضوح رنگ‌ها تأثیرگذار خواهد بود. بخش صوتی تلویزیون توسط فناوری‌های تقویت صدا ارتقاء یافته و صدای 20 وات را در وضوحی مناسب به گوش شنونده می‌رساند. همچون سایر مدل‌های 2021 سامسونگ که در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ قرار گرفته‌اند این تلویزیون نیز از سیستم عامل هوشمند تایزن برخوردار شده است.

دسترسی به اینترنت و دانلود برنامه در سرعتی بی‌نظیر برای کاربران فراهم می‌شود. شما می‌توانید از دستیار صوتی Bixby که منحصراً در تلویزیون‌های سامسونگ وجود دارد برای کنترل صوتی تلویزیون استفاده کنید. اتصال به انواع گوشی‌ها و امکان به اشتراک گذاری صفحه نمایش نیز از دیگر امکانات کاربردی در تلویزیون 65Q70A هستند.

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سونی

سونی یکی از برندهایی است که همیشه تلویزیون‌هایش در لیست برترین مدل‌های موجود در بازار جایگاهی ویژه را کسب می‌کنند. تلویزیون‌های سونی از بهترین تکنولوژی‌های تصویر بهره‌مند می‌شوند تا کیفیت تصویری عالی را داشته باشند. در اغلب مدل‌های سونی از امکانات هوشمند مناسب نیز پشتیبانی می‌شود. خوشبختانه این برند در تولید تلویزیون‌های خود تنوع سایز بسیار زیادی دارد؛ به همین دلیل اغلب مدل‌ها در سایز 65 اینچ در دسترس هستند. در ادامه بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ از برند سونی را که امکانات و ویژگی‌هایی مناسب دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

تلویزیون سونی 65X80J

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : 4K HDR Processor X1
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سونی 65X80J

تلویزیون 65X80J یکی از محصولات مناسب سونی در سال 2021 است. این تلویزیون زیبا را می‌توان نسخه‌ای پیشرفته و ارتقاء یافته از مدل X8000H در سال 2020 که جزو پرفروش‌ترین محصولات سونی بود محسوب کرد. با امکانات جدید و قابلیت‌های متنوعی که X80J دارد امتیاز بسیار بهتری را نسبت به مدل قبلی خود کسب کرده است. طراحی تلویزیون سونی بسیار زیبا است و از پایه‌های دوشاخه برای نگهداری صفحه نمایش 65 اینچ تلویزیون استفاده می‌کند. در بخش تصویر کیفیت 4K با پردازنده تصویر X1 باعث نمایش تصاویر در وضوحی عالی می‌شود.

موتور ارتقاء دهنده وضوح تصاویر ، روشنایی عالی و فناوری‌های تقویت رنگ در تلویزیون سونی پشتیبانی می‌شوند تا کیفیت تصویری مناسب را در تلویزیون X80J داشته باشید. سیستم صوتی تلویزیون شامل 2 بلندگو است که توانایی پخش صدای 20 وات را برای تلویزیون فراهم می‌کنند. دالبی اتموس یکی از ویژگی‌های بخش صوتی است که صدایی رسا و باکیفیت را برای پخش آماده می‌سازد.

سیستم عامل تلویزیون Google TV است و امکاناتی نظیر دسترسی به اینترنت و امکان دانلود انواع اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. اتصال به گوشی‌های هوشمند و جستجوی صوتی نیز از امکانات هوشمند بسیار کاربردی هستند که باعث قرارگیری تلویزیون 65X80J در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ 2021 شده‌اند.

تلویزیون سونی 65X85J

  • سال تولید : 2021
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : 4K HDR Processor X1
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Google TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سونی 65X85J

تلویزیون 65X85J یکی از تلویزیون‌های محبوب سونی در سال 2021 است. این تلویزیون با طراحی زیبا و امکانات گسترده‌ای روانه بازار شده تا در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سونی جای گیرد. برای نگهداری صفحه نمایش 65 اینچ از پایه‌هایی قدرتمند با دیزاین دوشاخه استفاده شده است. استحکام این تلویزیون بی‌نظیر است و دوام عالی را برای خریداران خواهد داشت. کیفیت تصویر 4K برای نمایش تصاویر در صفحه نمایش پشتیبانی می‌شود. پردازشگر تصویر هوشمند و برخورداری از فرمت‌های متنوع HDR باعث نمایش تصاویری زیبا و باکیفیت در تلویزیون X85J می‌شوند.

البته از قابلیت‌های عالی تصویر از جمله موتور ارتقاء دهنده وضوح تصاویر بی‌کیفیت، تقویت کننده نسبت کنتراست و طیف رنگی بسیار گسترده در تلویزیون سونی نمی‌توان چشم پوشی کرد. در کل کیفیت و وضوح نمایش رنگ‌ها در تلویزیون فوق العاده است. از 2 عدد بلندگو که هر کدام دارای توان صوتی 10 وات هستند برای پخش صدای تلویزیون استفاده می‌شود. همچنین خروجی صدای 20 وات توسط فناوری‌هایی همچون دالبی اتموس تقویت شده تا وضوح کافی را هنگام پخش صدا داشته باشد.

امکانات هوشمند تلویزیون 65X85J

65X85J به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ از سیستم عامل هوشمند با امکانات عالی بهره‌مند شده است. این تلویزیون از سیستم عامل Google TV برخوردار شده که نسخه‌ی پیشرفته‌ی سیستم عامل اندروید می‌باشد. تفاوت‌هایی که میان سیستم عامل Google TV و Android TV وجود دارد را می‌توانید اینجا ببینید.

دسترسی به مجموعه‌ای گسترده از اپلیکیشن‌ها از ویژگی‌های بی‌نظیر تلویزیون سونی می‌باشد. برای دانلود اپلیکیشن از حافظه‌ی داخلی تلویزیون که 16 گیگابایت است می‌توانید استفاده کنید. جستجوی صوتی و امکان اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند از جمله مدل‌های اندروید و IOS از دیگر امکاناتی هستند که تلویزیون X85J در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

تلویزیون سونی 65X9500H

  • سال تولید : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Direct LED
  • پردازشگر تصویر : Picture Processor X1 Ultimate
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 30 وات
  • سیستم عامل : Android TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
65X9500H از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ سونی

تلویزیون 65X9500H یکی از تلویزیون‌های 2020 سونی است که با عرضه به بازار به سرعت محبوبیتی بی‌نظیر را کسب کرد. این تلویزیون جزو پرفروش‌ترین محصولات سونی می‌باشد که در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ قرار گرفته است. طراحی زیبا و متفاوت پایه‌ها و استحکام عالی بدنه از ویژگی‌های بارز ظاهری در تلویزیون سونی هستند. برای نمایش تصاویر در وضوحی بی‌نظیر کیفیت تصویر 4K با پردازشگر تصویر X1 همراه شده است. فناوری 4K X-Reality PRO با افزایش وضوح تصاویری که بی‌کیفیت هستند باعث نمایش تصاویر در وضوحی بالاتر می‌شود.

سایر ویژگی‌های بخش تصویر شامل پشتیبانی از فرمت‌های متنوع HDR، افزایش دهنده کنتراست و طیف رنگی گسترده می‌باشد. در بخش صوتی تلویزیون از سیستم صوتی با توان خروجی 30 وات استفاده شده که بلندی صدای مطلوب را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. همچنین فناوری‌های بخش صوتی از جمله دالبی اتموس و رمزگشای صدا با حذف نویزهای صدا و ارتقای سطح کیفیت صدای تلویزیون 65X9500H همراه خواهد بود.

سیستم عامل اندروید یکی از بهترین سیستم عامل‌هایی است که دسترسی به دانلود انواع اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا، جستجوی صوتی و اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند از بهترین قابلیت‌هایی هستند که در بخش هوشمند تلویزیون قرار دارند.

تلویزیون سونی 65A8H

  • سال تولید : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : Picture Processor X1 Ultimate
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10 – HLG – Dolby Vision
  • میزان صدا : 30 وات
  • سیستم عامل : Android TV
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون سونی 65A8H

برترین تلویزیون سونی در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ مدل 65A8H می‌باشد. این تلویزیون که محصول سال 2020 سونی است بارها به عنوان بهترین مدل سونی انتخاب شده است. به دلیل برخورداری از پنل OLED در طراحی، کیفیت تصویر و امکانات هوشمند شاهد برخی برتری‌ها در تلویزیون نسبت به سایر مدل‌ها هستیم. طراحی تلویزیون بی‌نهایت زیبا و شیک است. ضخامت کم در بخش نمایشگر، استحکام بالا و پایه‌های متفاوت و زیبا از ویژگی‌های ظاهری تلویزیون سونی هستند. پنل OLED باعث شده رنگ‌ها در وضوحی بهتر روی نمایشگر دیده شوند و روشنایی بی‌نظیری را برای نمایش محتوا ایجاد می‌کند.

پردازشگر تصویر قدرتمند، فرمت‌های متنوع تصویر، ارتقاء دهنده کیفیت و وسعت رنگ بی‌نظیر همه و همه امکاناتی هستند که باعث ایجاد کیفیت تصویری کم‌نظیر در تلویزیون 65A8H شده‌اند. به طوری که این مدل جزو برترین تلویزیون‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. هنگام پخش صدا حداکثر توان خروجی 30 وات است که وضوحی بالا را برای پخش صداها دارد. استفاده از ووفر، دالبی اتموس و قابلیت ارتقای وضوح صدا از بهترین ویژگی‌های صوتی در تلویزیون سونی هستند.

امکانات هوشمند تلویزیون 65A8H

تلویزیون سونی دارای سیستم عامل اندروید است. این سیستم عامل منویی بسیار روان و سریع دارد تا در کمترین زمان بتواند پاسخگو دستورات کاربران باشد. اتصال به اینترنت نیز از سرعت بالایی برخوردار شده است. برای دانلود اپلیکیشن هیچ مشکلی در تلویزیون A8H نخواهید داشت. چراکه سیستم عامل اندروید بهترین سیستم عامل برای دانلود گسترده اپلیکیشن محسوب می‌شود. به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ موجود در بازار امکانات کاربردی بی‌نظیری در تلویزیون فراهم شده است.

حافظه‌ی داخلی، جستجوی صوتی، پشتیبانی از دستیارهای صوتی و امکان اتصال به گوشی‌های اندروید و IOS در تلویزیون 65A8H وجود دارد. با پشتیبانی از انواع سرویس‌های نمایش فیلم همچون Netflix می‌توان گفت این تلویزیون هیچ کمبودی در بخش هوشمند نداشته و دسترسی‌های وسیعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ از سایر برندها

تا اینجا بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ از برندهای ال‌جی، سامسونگ و سونی را معرفی کردیم. حال به هر دلیلی ممکن است شما طرفدار این برندها نباشید و علاقه‌ی بیشتری به خرید تلویزیون از سایر برندهای موجود در بازار را داشته باشید. به همین دلیل در این بخش ما بهترین تلویزیون‌ها از سایر برندها که در سایز 65 اینچ تولید می‌شوند را معرفی می‌کنیم. این تلویزیون‌ها امکانات و کیفیت تصویر بسیار مناسبی دارند از این رو جزو محصولات پرطرفدار در بازار ایران محسوب می‌شوند.

تلویزیون شیائومی 65M5-5ASP

  • سال تولید : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : Quad Core
  • فرمت‌های HDR تصویر : HLG – HDR10+
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : اندروید
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون شیائومی 65M5-5ASP

تلویزیون 65M5-5ASP که با نام تلویزیون 4S نیز شناخته می‌شود یکی از بهترین تلویزیون‌هایی است که شیائومی تاکنون تولید کرده است. این تلویزیون زیبا با طراحی شیک، کیفیت تصویر مناسب و امکانات گسترده‌ای که دارد توانسته یکی از جایگاه‌های بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ را از آن خود کند. پایه‌های تلویزیون از نوع دوشاخه است و با قدرتی بالا صفحه نمایش تلویزیون را نگه می‌دارد. برای نمایش تصاویر از کیفیت تصویر 4K پشتیبانی می‌شود. همچنین از فرمت‌های HDR در تلویزیون پشتیبانی شده که منجر به نمایش جزئیات و رنگ‌های گسترده‌تری در تلویزیون می‌شود.

در بخش صوتی تلویزیون 2 عدد بلندگو قرار گرفته که توان خروجی کلی آن‌ها 20 وات است و صدایی مناسب را به گوش شنونده می‌رسانند. برای بخش هوشمند شیائومی از سیستم عامل اندروید استفاده کرده است. این سیستم عامل منوی بسیار سریعی دارد و امکاناتی همچون دسترسی به اینترنت و دانلود گسترده‌ی اپلیکیشن را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. از دستیار صوتی گوگل نیز در تلویزیون 65M5-5ASP پشتیبانی می‌شود. در این تلویزیون همچنین می‌توانید به سرویس‌های آنلاین فیلم نیز دسترسی داشته باشید. قیمت بسیار مناسبی که این تلویزیون دارد باعث شده در لیست ارزان‌ترین تلویزیون‌های 2021 نیز جایگاهی مناسب را کسب کند.

تلویزیون فیلیپس 65OLED935

  • سال تولید : 2020
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : OLED
  • پردازشگر تصویر : P5 AI Perfect Picture Engine
  • فرمت‌های HDR تصویر : HLG – HDR10+ – Dolby Vision
  • میزان صدا : 70 وات
  • سیستم عامل : اندروید
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
65OLED935 از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ

تلویزیون 65OLED935 یکی از برترین تولیدات برند فیلیپس است که در سال 2020 از آن رونمایی شد. این تلویزیون از سری محصولات OLED بوده و دارای ویژگی‌هایی فوق العاده است. به دلیل تولید آن در سایز 65 اینچ جزو بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ در سال 2021 خواهد بود. این تلویزیون از طراحی بی‌نهایت زیبایی بهره‌مند شده و پایه‌ای که به تلویزیون متصل است نه تنها با نگهداری صفحه نمایش همراه است بلکه همچون یک ساندبار برای تلویزیون عمل می‌کند که قدرت صدای بی‌نظیری را به تلویزیون فیلیپس می‌بخشد. کیفیت تصویر تلویزیون برای نمایش تصاویر 4K است و به دلیل استفاده از پنل OLED نسبت کنتراست و روشنایی بی‌نظیری دارد.

پردازشگر تصویر هوشمند و پشتیبانی از برترین فرمت‌های HDR در راستای نمایش رنگ‌ها و جزئیات بیشتر در تلویزیون باعث خلق صحنه‌هایی باکیفیت و زیبا در تلویزیون می‌شود. بخش صوتی 65OLED935 عملکرد فوق العاده‌ای را به دلیل پخش صدایی معادل 70 وات دارد. این میزان صدا شما را از خرید هر گونه سیستم صوتی اضافی همچون ساندبار برای تلویزیون بی‌نیاز می‌سازد. سیستم عامل اندروید در این تلویزیون حافظه‌ی داخلی 16 گیگابایت را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین دسترسی به اینترنت، دانلود اپلیکیشن و سرویس‌های آنلاین فیلم از دیگر امکانات هوشمند بهترین تلویزیون 65 اینچ فیلیپس هستند.

تلویزیون شارپ 65CUG8052

  • سال تولید : 2018
  • کیفیت تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : Edge LED
  • پردازشگر تصویر : ACE PRO Engine
  • فرمت‌های HDR تصویر : HLG – HDR10+ – Dolby Vision
  • میزان صدا : 20 وات
  • سیستم عامل : Aquos Net+
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون شارپ 65CUG8052

در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ نام برند شارپ نیز در کنار تلویزیون 65CUG8052 به چشم می‌خورد. این تلویزیون زیبا دارای امکاناتی عالی بوده و جزو محصولات برتری است که در سال 2018 تولید شده است. طراحی زیبایی به لطف استفاده از پایه‌های دوشاخه در تلویزیون شارپ ایجاد شده که جلوه‌ای شیک را به محیط اطراف خود می‌بخشد. پشتیبانی از قابلیت HDR باعث نمایش تصاویر در وضوحی بالاتر شده و رنگ‌های تصویر را در واقعی‌ترین حالت به نمایش می‌گذارد.

سیستم صوتی 2 کاناله‌ی تلویزیون امکان پخش صدایی معادل 20 وات را دارد و به دلیل برخورداری از قابلیت دالبی دیجیتال می‌تواند وضوح مناسب را هنگام پخش داشته باشد. سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون شارپ Aquos Net+ نام دارد که منوی کاربری راحت و سریعی دارد. این سیستم عامل قابلیت اتصال به Wi-Fi برای دسترسی به اینترنت را دارد. همچنین قابلیت اتصال به گوشی و مرورگر وب از دیگر امکانات هوشمند موجود در تلویزیون 65CUG8052 هستند که باعث شده این مدل جزو بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ باشد.

تلویزیون پاناسونیک 65GX800M

  • سال تولید : 2019
  • وضوح تصویر : 4K
  • نوع نمایشگر : LED
  • پردازشگر تصویر : HCX Processor
  • فرمت‌های HDR تصویر : HDR 10+ – HLG – Dolby Vision
  • توان صوتی : 20 وات
  • سیستم عامل : my Home Screen
  • اتصال به Wi-Fi : دارد
تلویزیون پاناسونیک 65GX800M

پاناسونیک در سال 2019 از تلویزیون 65GX800M رونمایی کرد. این تلویزیون را می‌توان یکی از برترین تولیدات این برند نامید. با توجه به محبوبیت زیادی که این مدل به دلیل امکانات مناسبش دارد در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ جایگاهی بسیار عالی را کسب کرده است. پاناسونیک از پایه‌های دوشاخه در طراحی این تلویزیون استفاده کرده تا ظاهری زیبا و شیک را برای تلویزیون به ارمغان آورد. در نمایش تصاویر از وضوح تصویر 4K پشتیبانی می‌شود و پردازشگر تصویر HCX به خوبی تصاویر را برای نمایش پردازش می‌کند.

این تلویزیون همچنین از فرمت‌های تصویری HDR و برخی امکانات دیگر در بخش تصویر پشتیبانی می‌کند تا وضوحی فراتر از حالت معمول را در صفحه نمایش تلویزیون داشته باشید. در کل کیفیت تصویر تلویزیون پاناسونیک بسیار مناسب بوده و کیفیت بالایی را در نمایش تصاویر دارد. برای پخش صدایی باکیفیت نیز از 2 عدد بلندگو استفاده شده که توان خروجی 20 وات را برای تلویزیون 65GX800M ایجاد می‌کنند.

سیستم عامل به کار رفته در تلویزیون نیز my Home Screen نام دارد که پاناسونیک از آن در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. دسترسی سریع به اینترنت، امکان به اشتراک گذاری محتوا و پشتیبانی از دستیارهای صوتی گوگل و الکسا از برترین امکانات هوشمندی هستند که در تلویزیون پاناسونیک وجود دارند.

بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ برای چه افرادی مناسب هستند؟

در کل همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم، تلویزیون‌های 65 اینچ اندازه‌ی نسبتاً بزرگی از تلویزیون هستند. به همین دلیل برای قرارگیری در محیط‌هایی همچون پذیرایی منزل مناسب خواهند بود. اگر محیط موردنظرتان برای قرارگیری تلویزیون کوچک است خرید تلویزیون 65 اینچ را به شما توصیه نمی‌کنیم.

در مجموع تمام مدل‌هایی که در لیست بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ معرفی کردیم تلویزیون‌هایی باکیفیت تصویر مناسب و امکاناتی گسترده هستند. از مدل‌های 4K معمولی گرفته تا تلویزیون‌های OLED در این لیست قرارگرفته‌اند. به همین دلیل تفاوت قیمت چشمگیری میان مدل‌های موجود در لیست ممکن است وجود داشته باشد. همچنین کیفیت تصویر و امکانات موجود در هر تلویزیون با سایر مدل‌ها متفاوت است. ولی در کل همه‌ی مدل‌های معرفی شده جزو بهترین و پرفروش‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار هستند و لازم نیست حتی ذره‌ای از بابت کیفیت آن‌ها نگران باشید.

شما می‌توانید بسته به بودجه‌ای که برای خرید تلویزیون اختصاص داده‌اید و امکاناتی که از تلویزیون خود توقع دارید به راحتی مدل موردنظرتان را از بهترین تلویزیون‌های 65 اینچ موجود در بازار انتخاب کنید.   

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی 2021

بهترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 (بروزرسانی پاییز 1400)

در این مطلب لیست بهترین تلویزیون‌های ال‌جی بازار سال 2021 تهیه شده است، ما امیدوار هستیم که با ارائه‌ی این مطلب شما را از سردرگمی برهانیم تا در نهایت قادر باشید بر حسب نیاز خود مدل مناسب را انتخاب نمایید.

۸ نظر

  1. سلام ببخشید بهترین تلپزیون ۶۵ اینچ توی رنج قیمت ۳۰ میلیون چی بگیرم خوبه و اینکه اولد بگیرم یا led ?

    • سلام
      تلویزیون اولد ۶۵ اینچ در این محدوده قیمت نمی‌تونید تهیه کنید. پیشنهاد ما تلویزیون NANO90 ال جی و ۶۵۷۰T سامسونگ است.

  2. سلام وقت به خیر تا ۱۵ میلیون ۶۵ اینچ یا بالتر چی پیشنهاد میدید که کیفیت تصویرش عالی باشه

  3. تلویزیون ۶۵ سونی با مبلغ ۱۰میلیون چی بخرم

  4. سلام
    تلویزیون ۶۵ اینچ با قیمت ۸ میلیون چی پیشنهاد میکنید؟
    ممنون بابت مقاله خوبتون

    • سلام
      پیشنهاد ما تلویزیون سونی ۶۵x8500E و ال جی ۶۵SJ850V است. این دو مدل هر دو جزو پر فروشترین محصولات بازار هستن و کیفیت تصویر بسیار خوبی هم ارائه میدن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *