مقایسه تلویزیون B1 با A1

مقایسه تلویزیون OLED ال‌جی B1 با A1

ال‌جی یکی از برندهایی است که هر ساله با معرفی تلویزیون‌های جدید خود موجب جلب نظر منتقدان و خریداران می‌شود. این برند در سال 2021 از جدیدترین تلویزیون‌های خود در سری‌های مختلف رونمایی کرده است. این سری از محصولات ال‌جی تلویزیون‌هایی با کیفیت بالا و قیمت‌هایی نجومی گرفته تا مدل‌هایی باکیفیت پایین و قیمت‌هایی بسیار مناسب را شامل می‌شود. درواقع این برند خوشنام در سری محصولات بالارده‌ی خود از تلویزیون‌های OLED رونمایی کرده که شامل مدل‌هایی باکیفیت بی‌نظیر و امکانات بسیار گسترده و متنوع می‌باشد. در این مطلب به مقایسه تلویزیون B1 با A1 که هردو جزو مدل‌های 2021 اولد هستند می‌پردازیم.

این دو تلویزیون به لطف پنل OLED از وضوح تصویر بی‌نظیر برخودار شده‌اند و در لیست برترین تلویزیون‌های ال‌جی با کیفیت تصویر فوق العاده قرار گرفته‌اند. در واقع استفاده از پنل اولد مزایای بسیاری را از طراحی شیک و زیبا گرفته تا کیفیت تصویر عالی برای تلویزیون‌های ال‌جی به همراه داشته است.

تلویزیون‌های B1 و A1 در برخی موارد به دلیل استفاده از نوع پنل یکسان دارای شباهت‌هایی هستند. اما در این میان تفاوت‌هایی نیز میان این دو تلویزیون وجود دارد که برای بسیاری از خریداران حائز اهمیت بوده و در تصمیم گیری آن‌ها برای خرید نقش خواهد داشت. پس اگر قصد خرید یکی از این تلویزیون‌ها را دارید با ما در ادامه همراه شوید تا بهترین راهنما برای تصمیم گیری در خرید یکی از آن‌ها را در اختیارتان قرار دهیم.

تلویزیون ال‌جی B1

تلویزیون ال‌جی B1

تلویزیون ال‌جی B1 یکی از برترین تلویزیون‌های این برند است که در سری OLED سال 2021 قرار می‌گیرد. این تلویزیون از طراحی فوق العاده‌ای برخوردار شده و با ضخامت کمی که دارد جزو تلویزیون‌هایی با طراحی بسیار خاص و متفاوت خواهد بود. ال‌جی از تلویزیون B1 تحت عنوان مدل پیشرفته و ارتقاء یافته‌ی تلویزیون BX که تولید سال 2020 بوده نام برده است. این تلویزیون دارای برخی تفاوت‌ها و پیشرفت‌ها نسبت به مدل پیشین خود بوده که می‌توانید آن‌ها را در مطلب مقایسه تلویزیون B1 با BX بخوانید.

تلویزیون B1 ال‌جی از پنل اولد برخوردار شده که مزایای بسیاری را برای خریداران دارد. البته در مقایسه تلویزیون B1 با A1 این نکته را باید متذکر شویم که تلویزیون‌های OLED نیز بی‌عیب نیستند و از مشکل پیکسل سوختگی رنج می‌برند. این تلویزیون‌ها به دلیل برخورداری از پیکسل‌هایی که توانایی روشن و خاموش شدن را به طور مجزا از هم دارند در صورت نمایش یک محتوای یکسان به طور مکرر ممکن است دچار پیکسل سوختگی شوند. تلویزیون B1 ال‌جی با نوع پنل اولد دارای نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نهایت است و به همین دلیل برای اکثر استفاده‌ها از جمله نمایش فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، ورزشی و… غیره مناسب خواهد بود.

زاویه دید عالی یکی دیگر از ویژگی‌های مثبت تلویزیون بوده و با بازتاب نور بسیار مناسبی که دارد به خوبی توانایی مقابله با تابش نور را خواهد داشت. از طرفی با مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه شده‌ایم که این تلویزیون نیز همچون اغلب تلویزیون‌های OLED دارای اوج روشنایی نسبتاً ضعیفی بوده و توانایی ایجاد روشنایی ایده‌آل را در نمایش انواع محتوا ندارد. بخش صوتی تلویزیون از قدرتی بالا برخوردار شده و سیستم عامل WebOS امکانات هوشمند بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. با امکانات گیمینگ گسترده می‌توانید از این تلویزیون به عنوان یک مدل گیمینگ نیز استفاده کنید.

نقاط قوت B1

  • نمایش رنگ مشکی در حالت ایده‌آل
  • جلوگیری از ایجاد هاله‌های نور در اطراف بخش‌های روشن تصویر
  • زمان پاسخگویی مناسب برای حرکت روان تصویر
  • برخورداری از برترین امکانات گیمینگ

نقاط ضعف B1

  • خطر پیکسل سوختگی
  • عدم ایجاد روشنایی کافی در محتوای SDR و HDR

تلویزیون ال‌جی A1

تلویزیون ال‌جی A1

برخلاف اکثر تلویزیون‌های OLED که مدل‌هایی ارتقاء یافته و جایگزین تلویزیون‌های اولد 2020 هستند، این تلویزیون اولین سال از معرفی خود را سپری می‌کند. به بیان ساده‌تر، همانطور که گفتیم تلویزیون B1 مدل پیشرفته و ارتقاء یافته از BX است؛ در حالی که تلویزیون A1 مدل پیشرفته‌ی هیچ مدلی نبوده و به عنوان جدیدترین عضو تلویزیون‌های OLED 2021 معرفی شده است. این تلویزیون زیبا تا حدی با سایر مدل‌های OLED متفاوت بوده و علاوه بر ظاهر، امکانات متفاوت‌تری نیز دارد.

ال‌جی دلیل این تفاوت را کاهش امکانات تلویزیون در راستای کاهش هزینه‌های ساخت تلویزیون بیان کرده است. در واقع این کاهش امکانات باعث شده تلویزیون A1 در سال 2021 لقب ارزان‌ترین تلویزیون اولد را به خود کسب کند. بسیاری از کاربران تصوری از تلویزیون A1 دارند که به دلیل کمبود امکانات یک تلویزیون کامل و ایده‌آل نیست؛ در حالی که این تلویزیون عملکردی بی‌نظیر را در بخش تصویر و امکانات مربوط به بخش هوشمند دارد. به دلیل برخورداری از نوع پنل یکسان در مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی یکسان شده‌ایم. به همین دلیل تلویزیون A1 نیز برای اکثر استفاده‌ها بیشترین امتیاز را داشته و عملکردی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

این تلویزیون نیز اوج روشنایی متوسطی دارد که باعث شده علاوه بر امکان پیکسل سوختگی، یک نقطه ضعف دیگر نیز به دلیل اوج روشنایی نامناسب داشته باشد. زاویه دید تلویزیون A1 به قدری بی‌نقص است که می‌توان آن را به عنوان برترین تلویزیون با زاویه‌ دید گسترده نامگذاری کرد. بخش صوتی تلویزیون عملکرد مناسبی دارد و به دلیل استفاده از سیستم عامل WebOS در بخش هوشمند امکاناتی یکسان در مقایسه تلویزیون B1 با A1 ایجاد می‌شود.

نقاط قوت A1

  • نسبت کنتراست نزدیک به بی‌نهایت
  • زمان پاسخ‌گویی آنی
  • زاویه دید فوق العاده
  • یکنواختی مشکی بی‌نظیر

نقاط ضعف A1

  • خطر پیکسل سوختگی
  • عدم پشتیبانی از امکانات گسترده گیمینگ
  • اوج روشنایی ضعیف در محیط‌های روشن
ویژگی‌ها / مدلA1B1
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعOLEDOLED
نوع پنلWRGBWRGB
وضوح تصویر4K4K
تاریخ معرفی20212021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس48", 55", 65", 77"55" , 65", 77"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.58.8
نمایش فیلم9.39.4
برنامه‌های تلویزیون8.08.2
محتوای ورزشی8.08.6
بازی‌های ویدیویی8.78.2
فیلم‌های HDR8.68.7
بازی‌های HDR8.59.0
مانیتور PC8.58.8
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدو شاخهپایه وسط
ضخامت فریم (cm)1.00.9
ضخامت بدنه (cm)4.84.8
کیفیت ساخت8.58.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست1010
حداکثر روشنایی SDR6.16.5
نوردهی موضعی (Local Dimming)1010
لوکال دایمینگ در حالت بازی1010
حداکثر روشنایی HDR5.96.4
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی5.96.3
یکنواختی رنگ خاکستری8.48.8
یکنواختی رنگ مشکی1010
زاویه دید9.49.0
بازتاب نور9.09.3
قبل از کالیبراسیون 7.57.4
پس از کالیبراسیون9.59.6
ورودی 480p8.08.0
ورودی 720p8.08.0
ورودی 1080p9.09.0
ورودی 4K1010
ورودی 8K00
طیف رنگ8.78.7
حجم رنگ7.77.4
گرادیان7.99.3
حفظ موقت تصویر109.8
ماندگاری دائمی تصویر2.02.0
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی9.49.0
نرخ نوسازی تصویر60Hz120Hz
پرش تصویر6.25.2
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.79.5
HDR10✔️✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️✔️
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر✔️✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️✔️
تعداد HDMI34
تعداد USB23
خروجی نوری صدا11
خروجی هدفون11
خروجی RCA صدا00
ورودی کامپوننت00
ورودی کامپوزیت00
ورودی آنتن11
اترنت (Ethernet)11
پورت نمایشی00
ورودی IR00
ARC✔️✔️
eARC✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی20 وات40 وات
پاسخ فرکانسی6.77.5
تحریف (اعوجاج صدا)6.46.7
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.58.5
سیستم عاملWebOSWebOS
برنامه موبایلLG TV PlusLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.08.0
ریموت کنترل 9.09.0

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در طراحی

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در طراحی

یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها در مقایسه تلویزیون B1 با A1 مربوط به طراحی این تلویزیون‌ها است. ال‌جی تاکنون در تمامی تلویزیون‌های Oled خود از طراحی بسیار متفاوت در بخش پایه‌ها استفاده کرده که موجب صرف هزینه‌ی بیشتر در طراحی برای این برند شده است. در واقع یکی از دلایل قیمت بالایی که تلویزیون‌های OLED دارند همین طراحی خاص و متفاوت‌شان می‌باشد. این برند با اجرای یک طراحی سطح پایین‌تر روی تلویزیون A1 که در تلویزیون‌های نانوسل نیز به چشم می‌خورد تا حد زیادی از هزینه‌ی این تلویزیون به عنوان یک مدل اولد کاسته است.

همانطور که در عکس مربوط به مقایسه تلویزیون B1 با A1 مشخص است این تلویزیون‌ها دارای طراحی نسبتاً متفاوت از هم هستند. طراحی بخش پشت پنل تلویزیون‌ها تا حدی شبیه به هم است اما قسمت مربوط به پایین پنل که درگاه‌های ورودی تلویزیون را نیز شامل می‌شود در تلویزیون A1 کم‌عرض‌تر بوده و بخش کمتری از صفحه نمایش را اشغال کرده است. از لحاظ کیفیت ساخت و استحکام هردو مدل در یک حد هستند و از قدرت بالایی برای نگهداری نمایشگر برخوردار شده‌اند.

پایه‌ها

مقایسه پایه‌ها در تلویزیون‌های ال‌جی

همانطور که اشاره شد نوع پایه‌های این دو مدل به طور کل با هم متفاوت است. تلویزیون B1 از یک پایه‌ی تخت مرکزی برخوردار شده که در تلویزیون BX نیز از همین نوع پایه استفاده شده بود. در واقع این نوع پایه‌ به دلیل عرض کمی که دارد قرارگیری تلویزیون روی میز تلویزیون‌هایی کوچک‌تر از سایز اصلی تلویزیون را فراهم کرده و به راحتی می‌توانید تلویزیون را روی میز تلویزیون‌هایی متوسط قرار دهید. این پایه در بخش پشت پنل دارای یک قسمت مربوط به مدیریت کابل بوده تا بتوانید با جمع کردن کابل‌ها در این بخش به مرتب شدن اطراف نمایشگر کمک کنید.

در مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه استفاده از نوع پایه‌های دوشاخه در تلویزیون A1 ال‌جی شده‌ایم. در واقع این نوع پایه‌های دوشاخه در اغلب تلویزیون‌های نانوسل و QNED ال‌جی نیز به کار رفته است. این پایه‌های دوشاخه با اینکه استحکام پایین‌تری نسبت به پایه‌ی مرکزی در تلویزیون B1 دارند اما به طور کلی استحکام بسیار بالایی دارند و بدون ایجاد لرزش صفحه نمایش را در جای خود نگه می‌دارند.

ضخامت بدنه و فریم‌ها

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در ضخامت بدنه

جالب است بدانید با اینکه طراحی پنل در تلویزیون‌های A1 و B1 تا حدی با هم متفاوت است اما به طور کلی ضخامت بدنه در هردو یکسان بوده و این دو مدل دارای حداکثر ضخامت 4.8 سانتی‌متر هستند. این تلویزیون‌ها در کل ضخامت بسیار کمی در بخش بدنه دارند و این ضخامت 4.8 سانتی‌متری مربوط به ضخیم‌ترین بخش صفحه نمایش می‌باشد. با این اوصاف تلویزیون‌های OLED را می‌توان تلویزیون‌هایی با باریک‌ترین صفحه نمایش برشمرد.

در مقایسه تلویزیون B1 با A1 بخش فریم‌های اطراف نمایشگر متفاوت است. تلویزیون B1 دارای ضخامت فریم 0.9 سانتی‌متر بوده در حالی که تلویزیون A1 ضخامت فریم برابر با 1.0 سانتی‌متر دارد. البته این تفاوت ضخامت فریم چندان قابل توجه نبوده و هردو مدل دارای حاشیه‌هایی بسیار باریک هستند.

مقایسه فریم‌های اطراف نمایشگر در تلویزیون‌های OLED

مقایسه کیفیت تصویر

تلویزیون B1

از لحاظ کیفیت تصویر تلویزیون B1 جزو بهترین تلویزیون‌ها برای نمایش انواع محتوای 4K است. به علاوه این تلویزیون به خوبی توانایی ارتقای محتواهایی که وضوح پایینی دارند را داشته تا این محتواها نیز در وضوحی بسیار مناسب به نمایش گذاشته شوند. این تلویزیون از پنل اولد برخوردار شده و دارای نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی ایده‌آل است.

این نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی به نمایش رنگ مشکی در بهترین حالت کمک کرده و محتواهایی که دارای این طیف رنگی هستند را در وضوحی فوق العاده به نمایش می‌گذارد. در مقایسه تلویزیون B1 با A1 باید بگوییم این تلویزیون اوج روشنایی بهتری در نمایش محتوای SDR و HDR دارد اما به طور کلی اوج روشنایی آن بالاتر از A1 خواهد بود.

یکنواختی مشکی در تلویزیون‌های oLED

تلویزیون B1 ال‌جی از وضوح عالی در نمایش جزئیات تصویر برخوردار شده و به لطف یکنواختی خاکستری فوق العاده‌ای که دارد می‌تواند رنگ‌ها را به طور یکسان و یکنواخت روی نمایشگر به نمایش بگذارد. این تلویزیون زیبا نسبت به مدل A1 یکنواختی خاکستری بهتری دارد اما در مقایسه تلویزیون B1 با A1 از عملکرد عالی A1 نیز در بخش یکنواختی خاکستری نمی‌توان چشم‌پوشی کرد. چراکه این تلویزیون نیز دارای یکنواختی خاکستری بسیار مناسبی است و هیچ مشکلی در نمایش رنگ‌ها به صورت یکنواخت روی صفحه نمایش ندارد.

وسعت رنگ در تلویزیون B1 ال‌جی بسیار گسترده بوده و توانایی نمایش طیف رنگی گسترده‌ای را روی صفحه نمایش دارد. این تلویزیون همچنین گرادیان بی‌نظیری دارد تا بتواند هندلینگ شیب حرکتی مناسبی داشته باشد. به این معنی که از تغییر یک رنگ به طیف رنگی دیگر بتواند بدون ایجاد خطوط، رنگ‌ها را به نمایش بگذارد.

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در گرادیان

تلویزیون A1

تلویزیون A1 ال‌جی به دلیل اینکه در یک رده پایین‌تر از مدل B1 قرار می‌گیرد، تا حدی کیفیت تصویر ضعیف‌تری نسبت به B1 دارد اما به طور کلی همچون سایر مدل‌های OLED از کیفیت تصویر فوق العاده‌ای برخوردار شده و وضوح تصویر مناسب را برای نمایش انواع محتوای 4K دارد. به علاوه نه تنها توانایی نمایش محتواهایی با وضوح‌ پایین‌تر را دارد، بلکه می‌تواند وضوح را در این محتواها افزایش دهد تا کیفیت بهتری روی صفحه نمایش داشته باشند.

این تلویزیون اولد به دلیل استفاده از پنل اولد و تکنولوژی پنل WRGB در مقایسه تلویزیون B1 با A1 توانسته امتیازی نزدیک به B1 را کسب کند. قبل از هر مسئله‌ای باید ین موضوع را ذکر کنیم که این تلویزیون نیز دارای نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نظیری است که به نمایش جزئیات کامل تصویر در صحنه‌های تاریک کمک می‌کند. با اینکه امتیاز تلویزیون A1 در یکنواختی خاکستری کمی پایین‌تر از مدل B1 است اما به طور کل این تلویزیون نیز یکنواختی خاکستری فوق العاده‌ای داشته و هیچ مشکلی در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش ندارد.

مقایسه یکنواختی خاکستری تلویزیون‌های B1 با A1

اوج روشنایی تلویزیون در نمایش محتوای SDR و HDR تا حدی پایین بوده و عملکرد تلویزیون در این بخش ضعیف خواهد بود. البته این روشنایی ضعیف در تلویزیون‌های OLED امری طبیعی بوده و این تلویزیون‌ها در اتاق‌های بسیار روشن، کمی‌ تاریک‌تر از تلویزیون‌های LED به نظر می‌رسند. گرادیان و وسعت رنگ تلویزیون A1 در حد مناسب بوده و توانایی نمایش طیف رنگی گسترده برای صفحه نمایش را دارد. البته گرادیان این تلویزیون در مقایسه تلویزیون B1 با A1 امتیاز پایین‌تری کسب کرده و این یکی از دلایل برتری تلویزیون B1 در بخش تصویر خواهد بود.

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در زاویه دید

به طور کلی تلویزیون‌های OLED زاویه دید بسیار مناسبی دارند و در هردوی این تلویزیون‌ها عملکردی عالی برای بخش زاویه دید وجود دارد. زاویه دید گسترده در اوقاتی که همراه دوستان و خانواده به دیدن برنامه‌های تلویزیونی می‌پردازید به چشم می‌آید. چراکه اگر تلویزیون زاویه دید نامناسبی داشته باشد زمانی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه می‌کنید متوجه کاهش کیفیت تصویر و روشنایی خواهید شد. این در حالی است که به دلیل زاویه دید مناسب در تلویزیون‌های B1 و A1 مشکل افت روشنایی و کیفیت تصویر به وجود نمی‌آید.

با اینکه زاویه دید هردو مدل عالی است اما در مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه برتری تلویزیون A1 در این بخش شده‌ایم. در واقع زاویه دید تلویزیون A1 بهتر بوده و کاهش روشنایی و کیفیت تصویر کمتری را هنگام نگاه کردن به صفحه نمایش در زاویه‌های اطراف دارد. از این رو امتیاز کسب شده در بخش زاویه دید در تلویزیون A1 کمی بالاتر خواهد بود.

بازتاب نور

یکی از موارد دیگر که کمی تفاوت میان تلویزیون B1 با A1 را ایجاد کرده، نحوه‌ی عملکرد این دو تلویزیون در بخش بازتاب نور است. به طور کلی بازتاب نور به میزان توانایی تلویزیون در مقابله با تابش نورهای محیط روی صفحه نمایش گفته می‌شود. ال‌جی از نوع پوش ضد انعکاسی متفاوت در این تلویزیون‌ها استفاده کرده است؛ به همین دلیل عملکرد این دو مدل کمی با هم متفاوت خواهد بود.

همانطور که در تصویر مربوط به مقایسه تلویزیون B1 با A1 مشخص است تلویزیون B1 توانایی بهتری در مقابله با تابش نور داشته و می‌تواند از ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش هنگام تابش نورهایی همچون نور لامپ بهتر جلوگیری کند. با این حال تلویزیون A1 نیز به بهترین نحو در این بخش عمل کرده و کمترین میزان هاله‌های نور را ایجاد کرده که موجب کسب امتیاز بالا برای این تلویزیون در بخش بازتاب نور شده است.

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در بازتاب نور

مقایسه تلویزیون B1 با A1 در بخش گیمینگ

در بخش گیمینگ تفاوت‌هایی میان تلویزیون‌های B1 و A1 وجود دارد که ممکن است برای دوست‌داران بازی‌های ویدیویی بسیار مهم باشد. در بخش گیمینگ تلویزیون‌های ال‌جی از زمان پاسخگویی عالی برخوردار شده‌اند و سرعت بالایی را در نمایش صحنه‌های سریع بازی بدون ایجاد تاری تصاویر دارند. از مواردی که باعث ایجاد تفاوت در مقایسه تلویزیون B1 با A1 شده مربوط به بخش نرخ نوسازی است.

تلویزیون B1 دارای پنل 120 هرتز بوده و این در حالی است که تلویزیون A1 دارای یک پنل 60 هرتز می‌باشد. در این بخش تلویزیون B1 از VRR و FreeSync پشتیبانی کرده و مدل A1 از این فناوری پشتیبانی نمی‌کند. تلویزیون A1 همچنین از فرمت HDMI 2.1 که در مدل B1 وجود دارد، پشتیبانی نخواهد کرد. همین موضوع باعث شده تلویزیون B1 نسبت به A1 امتیاز بالاتری داشته باشد و یک مدل بهتر برای بازی‌های ویدیویی باشد.

میزان صدا

در مقایسه تلویزیون B1 با A1 بخش صوتی و میزان صدای تلویزیون‌ها با هم متفاوت است. ال‌جی در تلویزیون A1 از یک سیستم صوتی 2.0 کاناله استفاده کرده که توانایی پخش صدایی 20 وات را دارد. این در حالی است که سیستم صوتی تلویزیون B1 ال‌جی 2.2 کاناله بوده و توانایی پخش صدایی معادل 40 وات را خواهد داشت.

به همین دلیل قدرت صدا در تلویزیون B1 بهتر بوده و این مدل صدایی رساتر را در محیط اطراف پخش می‌کند. همین باعث شده کیفیت صدای تلویزیون B1 بیشتر باشد و این مدل امتیاز بالاتری را برای پخش صدا در محیط اطراف داشته باشد. البته در هر دو مدل از برترین فناوری‌های ارتقای صدا همچون دالبی اتموس پشتیبانی شده است.

رابط کاربری

سیستم عامل WebOS 6.0

در مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه امتیازی کاملاً یکسان در بخش رابط کاربری هستیم. دلیل این امتیاز یکسان را می‌توان استفاده از یک نسخه‌ی مشترک از سیستم عامل WebOS در نظر گرفت. در واقع این سیستم عامل یکی از برترین سیستم عامل‌های به کار رفته در تلویزیون بوده که با رابط گرافیکی زیبا و سرعت بالایی که دارد توانسته امتیاز بالایی را برای تمام تلویزیون‌های ال‌جی به ارمغان آورد. این سیستم عامل دارای امکانات هوشمند بسیار گسترده‌ای بوده تا ارتباط میان کاربر با دنیای تکنولوژی را ایجاد کند. به لطف سیستم عامل هوشمند WebOS امکانات گسترده و متنوعی را در هر دو تلویزیون در اختیار خواهید داشت.

مقایسه درگاه‌های ارتباطی

با مقایسه تلویزیون B1 با A1 متوجه وجود برخی تفاوت‌ها در بخش درگاه‌های ارتباطی شده‌ایم. این تلویزیون‌ها دارای درگاه‌های ارتباطی مختلفی هستند که دسترسی تلویزیون به سایر دستگاه‌های خارجی را فراهم می‌کند. برای تشخیص بهتر تفاوت‌هایی که در بخش درگاه‌های ورودی وجود دارد لیست مربوط به درگاه‌های هر مدل را در ادامه قرار داده‌ایم.

درگاه‌های تلویزیون B1

درگاه‌های تلویزیون B1
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

درگاه‌های تلویزیون A1

درگاه‌های تلویزیون A1
  • HDMI = 3
  • USB = 2
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

تلویزیون B1 گزینه‌ی بهتری برای خرید است یا A1؟

مقایسه تلویزیون A1 با B1

در کیفیت بالای محصولات ال‌جی هیچ شکی نیست. این برند تمام تلاش خود را در راستای جلب رضایت مشتری‌های خود داشته و تا حد زیادی در این مورد موفق بوده است. تلویزیون‌های OLED این برند در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار قرار دارند. با وجود کیفیت تصویر فوق العاده، طراحی زیبا و امکانات گسترده‌ای که این تلویزیون‌ها دارند، قرارگیری آن‌ها در صدر جدول جای تعجب نخواهد داشت.

در مقایسه تلویزیون B1 با A1 باید بگوییم تلویزیون B1 تا حدی مدلی بالاتر محسوب شده و همین موضوع باعث کسب امتیاز بالاتر نسبت به A1 شده است. البته این اختلاف امتیاز به قدری قابل توجه نیست که از فوق العاده بودن تلویزیون A1 کم کند و هر دو مدل جزو برترین تلویزیون‌های موجود در بازار تلقی می‌شوند.

از لحاظ کیفیت تصویر تلویزیون B1 به دلیل یکنواختی خاکستری و اوج روشنایی بهتر توانسته با اختلافی کم از تلویزیون A1 پیشی بگیرد و کیفیت تصویر نسبتاً بهتری را ارائه دهد. تلویزیون B1 همچنین دارای امکانات گیمینگ بسیار گسترده‌ای است که آن را به یکی از بهترین مدل‌ها برای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است. در بخش صوتی نیز تلویزیون B1 به دلیل صدای بلندتر و باکیفیت‌تر امتیاز بالاتری را نسبت به A1 کسب می‌کند. در بقیه‌ی موارد تفاوت خاصی در تلویزیون B1 با A1 دیده نشده و هردو مدل را می‌توان جزو باکیفیت‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی محسوب کرد.

در مورد قیمت این تلویزیون‌ها باید بگوییم تلویزیون A1 قیمت بهتری داشته و گزینه‌ای مقرون به صرفه‌تر برای خرید خواهد بود. البته در کنار آن تلویزیون B1 نیز نسبت به مدل‌های اولدی همچون تلویزیون اولد G1 قیمت بسیار مناسب‌تری داشته و یک تلویزیون با قیمت بسیار مناسب محسوب می‌شود. پس اگر کیفیت تصویر بهتر و امکانات گسترده‌تری می‌خواهید مدل B1 را انتخاب کنید و در صورتی که خواهان ارزان‌ترین تلویزیون OLED 2021 هستید، مدل A1 بهترین گزینه برای شما خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون X90J با QNED90

مقایسه تلویزیون سونی X90J با ال‌جی QNED90

این مطلب را به مقایسه دو مدل مناسب از سونی و ال‌جی اخصاص داده‌ایم. تلویزیون QNED90 ال‌جی توانسته امتیازی نزدیک به تلویزیون سونی X90J را کسب کند. با این حال این دو مدل دارای تفاوت‌های زیادی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *