مقایسه تلویزیون A80J با C1

مقایسه تلویزیون OLED سونی A80J با ال‌جی C1

سونی و ال‌جی برندهایی هستند که در عرصه تولید تلویزیون جزو برترین‌ سازنده‌های بازار محسوب می‌شوند. این برندها هر سال تلویزیون‌هایی را به بازار معرفی می‌کنند که با امکاناتی متنوع در بالاترین جایگاه تلویزیون‌ها قرار می‌گیرند. سری محصولات OLED معروف‌ترین مدل‌های سونی و ال‌جی هستند که از لحاظ کیفیت نیز در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار قرار می‌گیرند. ما این مطلب را به مقایسه تلویزیون A80J با C1 اختصاص داده‌ایم. تلویزیون A80J و C1 جزو برترین تلویزیون‌های اولد از برندهای سونی و ال‌جی هستند که در سال 2021 معرفی شده‌اند.

در واقع این دو مدل به دلیل برخورداری از فناوری OLED دارای شباهت‌های بسیار زیادی هستند و امتیازی دقیقاً یکسان را کسب کرده‌اند. تفاوت در جزئیات کسب شده توسط این دو مدل بسیار کم است اما ممکن است تا حدی در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار باشد. پس با ادامه‌ی مطلب همراه شوید تا کامل‌ترین بررسی از تفاوت‌های موجود در مقایسه تلویزیون A80J با C1 را در اختیارتان قرار دهیم.

تلویزیون سونی A80J

تلویزیون سونی A80J

سونی در سال 2021 از دو مدل تلویزیون در سری OLED رونمایی کرده که یکی از آن‌ها تلویزیون سونی A80J نام دارد. این تلویزیون را می‌توان مدل جانشین A8H از سال 2020 سونی در نظر گرفت که با برخی ویژگی‌های جدید روانه بازار شده است. شما می‌توانید جزئیات کامل از تفاوت میان A80J با A8H را در مطلب “مقایسه تلویزیون A80J با A8H ” بخوانید. تلویزیون A80J با تکنولوژی OLED از بالاترین سطح کیفیت تصویر برخوردار می‌شود. پیکسل‌هایی که به طور جداگانه قابلیت روشن و خاموش شدن را دارند در تلویزیون‌های Oled به کار رفته که بیشترین شباهت را در بخش تصویر مقایسه تلویزیون A80J با A8H ایجاد می‌کند.

این تلویزیون باکیفیت دارای بالاترین سطح از یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست بوده و امتیاز کامل را در این بخش کسب می‌کند. به همین دلیل برای نمایش محتواهایی با طیف رنگی تیره در محیط‌های تاریک هیچ مشکلی در تلویزیون وجود ندارد. تلویزیون A80J نه تنها یک تلویزیون عالی برای نمایش محتوا در محیط‌های تاریک است بلکه بهترین امتیاز را برای انواع استفاده‌ها همچون نمایش برنامه‌های تلویزیونی، برنامه‌های ورزشی، محتوای HDR، بازی و… کسب می‌کند. زاویه دید تلویزیون بسیار مناسب بوده و بازتاب نور مطلوبی را ارائه می‌دهد.

عملکرد تلویزیون سونی A80J در بخش گیمینگ بسیار مناسب است اما برخی امکانات تلویزیون ال‌جی را ندارد که باعث شده امتیازی پایین‌تر را در مقایسه تلویزیون A80J با C1 کسب کند. بخش صوتی از وضوح بسیار بالا برخوردار شده و سیستم عامل Google TV شما را از امکانات هوشمند گسترده بهره‌مند می‌سازد.

نقاط قوت تلویزیون A80J

  • نسبت کنتراست بی‌نهایت
  • زاویه دید بی‌نظیر
  • زمان پاسخگویی بسیار سریع

نقاط ضعف تلویزیون A80J

  • در اتاق‌هایی با روشنایی زیاد ممکن است به اندازه‌ی کافی روشن نشود
  • خظر پیکسل سوختگی

تلویزیون ال‌جی C1

تلویزیون ال‌جی C1

تلویزیون C1 یکی از شناخته ‌شده‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 است. در واقع این برند در سری محصولات OLED 2021 مدل‌های مختلفی را به بازار عرضه کرد که تلویزیون C1 توانست به جایگاهی عالی در میان تلویزیون‌های این سری دست یابد. البته با توجه به محبوبیت غیرقابل انکاری که در تلویزیون CX سال 2021 از برند ال‌جی وجود داشته می‌توان گفت این محبوبیت و شهرت در تلویزیون C1 انتظار می‌رفت. شما می‌توانید جزئیات کامل از پیشرفت‌هایی که تلویزیون C1 نسبت به مدل قبلی خود داشته را در مطلب “مقایسه تلویزیون C1 با CX” بخوانید.

این تلویزیون ال‌جی از تکنولوژی OLED بهره‌مند شده تا کیفیت تصویری فراتر از تلویزیون‌های معمولی موجود در بازار را ارائه دهد. در واقع این تکنولوژی از پیکسل‌هایی که توانایی روشن و خاموش شدن را به صورت مجزا از هم دارند تشکیل شده و این پیکسل‌ها مزایای بسیاری را برای تلویزیون‌های OLED به همراه داشته‌اند. به همین دلیل در بخش تصویر شباهت بسیار زیادی در مقایسه تلویزیون A80J با C1 وجود دارد. تلویزیون ال‌جی C1 با برخورداری از نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی عالی می‌تواند سطح کاملی از نمایش رنگ مشکی را ایجاد کند. زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده بوده و بازتاب نور بی‌نظیری را ارائه می‌دهد.

در بخش صوتی شاهد برخورداری از سیستم صوتی قدرتمند برای پخش صدایی رسا و بلند هستیم. در کنار آن سیستم عامل WebOS شما را از جدیدترین تکنولوژی‌های هوشمند در تلویزیون بهره‌مند می‌سازد. ویژگی‌های گیمینگ تلویزیون بسیار گسترده‌ بوده و یک گزینه عالی برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

نقاط قوت تلویزیون C1

  • نسبت کنتراست بی‌نهایت
  • زمان پاسخگویی آنی
  • زاویه دید گسترده
  • نمایش رنگ‌های مشکی در بهترین حالت

نقاط ضعف تلویزیون C1

  • برای فضاهای بسیار روشن که در معرض آفتاب قرار دارند به اندازه‌ی کافی روشنایی ندارد.
  • خطر پیکسل سوختگی
ویژگی‌ها / مدلC1A80J
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعOLEDOLED
نوع پنلWRGBWRGB
وضوح تصویر4K4K
تاریخ معرفی20212021
منوی فارسی✔️
سایزهای در دسترس48", 55" 65", 77", "8355", 65", 77"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.88.8
نمایش فیلم9.39.4
برنامه‌های تلویزیون8.28.1
محتوای ورزشی8.78.5
بازی‌های ویدیویی9.29.1
فیلم‌های HDR8.68.8
بازی‌های HDR9.08.9
مانیتور PC8.98.4
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهپایه وسطتخت
ضخامت فریم (cm)0.90.9
ضخامت بدنه (cm)4.75.3
کیفیت ساخت9.09.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست1010
حداکثر روشنایی SDR6.76.8
نوردهی موضعی (Local Dimming)1010
لوکال دایمینگ در حالت بازی1010
حداکثر روشنایی HDR6.86.8
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی6.86.7
یکنواختی رنگ خاکستری8.78.6
یکنواختی رنگ مشکی1010
زاویه دید8.98.3
بازتاب نور9.39.0
قبل از کالیبراسیون 4.68.6
پس از کالیبراسیون9.49.6
ورودی 480p8.08.0
ورودی 720p8.08.0
ورودی 1080p9.09.0
ورودی 4K1010
ورودی 8K00
طیف رنگ8.68.5
حجم رنگ7.17.3
گرادیان8.49.4
حفظ موقت تصویر109.5
ماندگاری دائمی تصویر2.02.0
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی9.89.8
نرخ نوسازی تصویر120Hz120Hz
پرش تصویر5.05.1
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
9.3
HDR10✔️✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️✔️
HLG✔️✔️
HDMI 2.0✔️✔️
HDMI 2.1✔️✔️
CEC✔️✔️
HDCP 2.2✔️✔️
USB 3.0✔️
خروجی صدا متغیر✔️✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️✔️
تعداد HDMI44
تعداد USB33
خروجی نوری صدا11
خروجی هدفون11
خروجی RCA صدا00
ورودی کامپوننت00
ورودی کامپوزیت01
ورودی آنتن11
اترنت (Ethernet)11
پورت نمایشی00
ورودی IR01
ARC✔️✔️
eARC✔️✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️✔️
DTS✔️
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی40 وات30 وات - 50 وات
پاسخ فرکانسی7.37.5
تحریف (اعوجاج صدا)6.96.8
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.58.0
سیستم عاملWebOSGoogle TV
برنامه موبایلLG TV PlusAndroid TV
برنامه ها و ویژگی‌ها8.09.0
ریموت کنترل 9.08.5

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در بخش طراحی

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در بخش طراحی

تفاوت‌هایی در بخش طراحی تلویزیون‌های A80J و C1 وجود دارد که تشخیص این دو مدل از طریق عکس را برای کاربران راحت‌تر می‌کند. از لحاظ کیفیت ساخت نیز تلویزیون‌های سونی و ال‌جی با هم متفاوت هستند. تلویزیون سونی A80J توانسته امتیاز بالاتری را در بخش کیفیت ساخت کسب کند و به نظر می‌رسد بدنه این تلویزیون تا حدی محکم‌تر از تلویزیون C1 طراحی شده است. این دو تلویزیون با اینکه هردو جزو مدل‌های OLED هستند و از نوع پنل یکسان برخوردار شده‌اند اما دارای طراحی متفاوت در بخش پنل می‌باشند و از الگویی مشابه برای ساخت بدنه پیروی نکرده‌اند.

پایه‌ها

مقایسه پایه‌های تلویزیون A80J با C1

نوع پایه‌های به کار رفته در تلویزیون C1 به طور کل با مدل A80J فرق می‌کند. تلویزیون C1 دارای یک نوع پایه‌ی تخت است که در مرکز صفحه نمایش قرار می‌گیرد. این پایه بسیار عریض بوده و تا نزدیک به گوشه‌های صفحه نمایش را پوشش می‌دهد. همین باعث شده استحکامی بالا برای نگهداری از صفحه نمایش تلویزیون ایجاد شود. این پایه در بخش پشت دارای یک قسمت مخصوص برای قرارگیری کابل‌های تلویزیون است که از آن به عنوان مدیریت کابل استفاده می‌شود.

در مقایسه تلویزیون A80J با C1 متوجه استفاده از پایه‌هایی متفاوت برای تلویزیون A80J شده‌ایم. این تلویزیون از پایه‌های تخت در دو طرف نمایشگر برخوردار شده است. نکته‌ی بسیار جالب در مورد این نوع پایه‌ها در تلویزیون A80J امکان تنظیم آن‌ها در سه حالت مختلف می‌باشد. حالت اول در عکس مربوط به پایه‌ها نمایش داده شده و حالت پیشفرض قرارگیری پایه‌ها است.

در این حالت ارتفاع مناسبی برای قرارگیری انواع دستگاه‌های دیگر در کنار صفحه نمایش ایجاد می‌شود. حالت دوم پایه‌‌ها را تخت کرده و کمترین میزان ارتفاع را میان صفحه نمایش با میز تلویزیون ایجاد می‌کند. در حالت آخر نیز پایه‌ها به سمت داخل متمایل می‌شوند تا اگر میز تلویزیونی کوچک‌تر از سایز صفحه نمایش دارید بتوانید تلویزیون سونی را روی آن قرار دهید.

ضخامت بدنه و فریم‌ها

مقایسه ضخامت بدنه تلویزیون A80J با C1

تفاوت زیادی در مقایسه تلویزیون A80J با C1 در بخش ضخامت بدنه وجود دارد. همانطور که مشخص است طراحی مربوط به بخش صفحه نمایش متفاوت بوده و در تلویزیون ال‌جی C1 بخش عظیمی از بدنه را صفحه نمایش با حداقل میزان ضخامت فرا گرفته است. این تلویزیون در ضخیم‌ترین بخش صفحه نمایش 4.7 سانتی‌متر ضخامت داشته و در مجموع یک تلویزیون بسیار ظریف و باریک محسوب می‌شود. تلویزیون سونی A80J دارای حداکثر ضخامت بدنه 5.3 سانتی‌متر است. صفحه نمایش باریک این تلویزیون تنها در بخش بالا به چشم می‌خورد و بقیه‌ی بدنه با ضخامت بیشتری پوشش داده می‌شود. از این رو ضخامت بدنه در تلویزیون سونی A80J بیشتر از تلویزیون C1 ال‌جی خواهد بود.

از لحاظ ضخامت فریم‌هایی که در 4 طرف صفحه نمایش قرار می‌گیرند تفاوتی در مقایسه تلویزیون A80J با C1 دیده نمی‌شود. هردوی این تلویزیون‌ها دارای فریم‌هایی با ضخامت 0.9 سانتی‌متر هستند که حاشیه‌هایی بسیار باریک را ایجاد کرده و به هیچ وجه باعث جلب توجه نمی‌شود.

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در فریم‌ها

مقایسه کیفیت تصویر

تلویزیون سونی A80J

سونی در تلویزیون‌های OLED خود از برترین تکنولوژی‌های تصویر بهره گرفته تا بتواند بالاترین سطح از کیفیت تصویر را در اختیار بیننده قرار دهد. وضوحی که تلویزیون سونی A80J در نمایش جزئیات تصاویر دارد به لطف تکنولوژی OLED و سایر فناوری‌های بخش تصویر است. این تلویزیون دارای پردازشگر تصویر قدرتمند برای تجزیه و تحلیل داده‌های تصویر است که کیفیت بی‌نظیری را در صفحه نمایش ایجاد می‌کند. به علاوه فناوری اولد برخی مزایا را در تلویزیون به همراه داشته که شامل نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی عالی نیز می‌شود.

نسبت کنتراست در اغلب تلویزیون‌ها مخصوصاً مدل‌هایی که دارای نوع پنل IPS هستند، ضعیف است. به طور کلی تلویزیون‌هایی که عملکردی ضعیف را در بخش نسبت کنتراست دارند به خوبی نمی‌توانند جزئیات رنگ‌های تیره را در نمایش محتوا برای محیط‌های کم‌نور حفظ کنند. در تلویزیون A80J با ایجاد نسبت کنتراست ایده‌آل بهترین حالت از نمایش محتوا در محیط‌های تاریک فراهم می‌شود. اوج روشنایی تلویزیون کمی ضعیف است که در اغلب تلویزیون‌های اولد این مشکل دیده می‌شود.

مقایسه یکنواختی خاکستری در تلویزیون‌های A80J با C1

در بخش مربوط به یکنواختی خاکستری عملکردی مشابه برای مقایسه تلویزیون A80J با C1 وجود دارد. هردوی این تلویزیون‌ها از یکنواختی خاکستری عالی بهره‌مند شده‌اند و می‌توانند بدون ایجاد تاری صفحه نمایش، رنگ‌ها را به صورت یکنواخت نمایش دهند. وسعت رنگ تلویزیون‌ها نیز در یک حد است اما در بخش گرادیان می‌توان گفت تلویزیون سونی A80J بهتر عمل کرده و امتیاز بالاتری را برای تلویزیون به همراه دارد.

تلویزیون ال‌جی C1

تلویزیون C1 ال‌جی یکی از مدل‌هایی است که با کیفیت تصویر عالی توانسته به جایگاهی از بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار دست یابد. این تلویزیون دارای فناوری‌هایی پیشرفته است تا بتواند بهترین حالت از نمایش محتوای 4K را داشته باشد. بخش تصویر همچنین به قابلیت‌های ارتقاء دهنده کیفیت مجهز شده و وضوح را در محتواهایی با کیفیت پایین‌تر افزایش می‌دهد. این تلویزیون از سری مدل‌های OLED می‌باشد که به پیکسل‌هایی که توانایی روشن/خاموش شدن را به طور مستقل از هم دارند، مجهز شده است. در مقایسه تلویزیون A80J با C1 شباهت زیادی در بخش تصویر وجود داشته و تلویزیون C1 نیز همچون مدل سونی از ایده‌آل‌ترین حالت نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی برخوردار می‌شود.

تلویزیون C1 با وجود نسبت کنتراست ایده‌آل می‌تواند سطح کاملی از رنگ مشکی را برای نمایش جزئیات تصویر در صحنه‌های تاریک ایجاد کند. این تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری بسیار مناسب بوده و توانایی نمایش رنگ‌های مختلف را به صورت یکنواخت روی صفحه نمایش دارد. تفاوت امتیاز کسب شده در بخش یکنواختی خاکستری مقایسه تلویزیون A80J با C1 بسیار ناچیز بوده و هردو تلویزیون عملکردی نزدیک به هم را ارائه می‌دهند.

کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها بسیار شبیه به هم بوده و حتی از لحاظ اوج روشنایی نیز تفاوتی در نمایش محتوای SDR و HDR میان این دو تلویزیون وجود ندارد. در واقع هردو تلویزیون اوج روشنایی متوسطی دارند که در اغلب تلویزیون‌های OLED امری طبیعی خواهد بود. البته اگر خواهان یک تلویزیون OLED با اوج روشنایی مناسب‌تر از سایر مدل‌ها هستید، تلویزیون G1 ال‌جی گزینه‌ی مناسب‌تری برایتان می‌باشد.

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در بخش گرادیان

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در یکنواختی مشکی

در مقایسه تلویزیون A80J با C1 تفاوتی در بخش یکنواختی مشکی وجود نداشته و هردو تلویزیون امتیاز کامل را در این بخش کسب می‌کنند. هردو مدل OLED از پیکسل‌هایی تشکیل شده‌اند که قابلیت خاموش شدن را به طور کامل دارند. این پیکسل‌ها به طور کامل خاموش می‌شوند و می‌توانند رنگ مشکی مطلق را ایجاد کنند. به همین دلیل یکنواختی مشکی به بهترین نحو در تلویزیون‌های C1 و A80J برقرار می‌شود.

این تلویزیون‌ها با وجود یکنواختی مشکی ایده‌آلی که دارند می‌توانند جزئیات صحنه‌هایی که دارای بخش‌های تیره هستند را در محیط‌های کم‌نور به خوبی حفظ کنند. به همین دلیل اغلب تلویزیون‌هایی که یکنواختی مشکی مناسبی دارند عملکردی مناسب را برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک ارائه می‌دهند. امتیاز کسب شده در بخش یکنواختی مشکی یکسان بوده و تفاوتی میان تلویزیون C1 و A80J در این بخش دیده نمی‌شود.

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در یکنواختی مشکی

زاویه دید

در بخش زاویه دید تلویزیون‌های سونی و ال‌جی برخی تفاوت‌ها وجود دارد که کمی امتیازات کسب شده در مقایسه تلویزیون A80J با C1 را متفاوت کرده است. تلویزیون سونی A80J از امتیاز بسیار بالایی در بخش زاویه دید برخوردار شده و جزو بهترین تلویزیون‌ها با زاویه دید گسترده محسوب می‎شود. این تلویزیون به خوبی توانایی حفظ روشنایی و کیفیت رنگ‌ها را در زاویه‌های اطراف دارد. به همین دلیل زمانی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه می‌کنید متوجه می‌شوید افت کیفیت و روشنایی در کمترین حالت ممکن خواهد بود.

تلویزیون ال‌جی C1 حتی از مدل A80J نیز بهتر عمل کرده و می‌تواند زاویه دید گسترده‌تری را ایجاد کند. به این معنی که کاهش روشنایی در زاویه‌های اطراف کمتر اتفاق افتاده و کیفیت و روشنایی نمایشگر در حد بیشتری حفظ می‌شود. هردو تلویزیون عملکردی عالی را در بخش زاویه دید دارند و بهترین گزینه‌ها برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی به صورت گروهی هستند؛ اما با تفاوتی ناچیز تلویزیون ال‌جی C1 دارای زاویه دید گسترده‌تر می‌باشد.

مقایسه بازتاب نور

با مقایسه تلویزیون A80J با C1 متوجه برخی تفاوت‌ها در بخش بازتاب نور نیز خواهیم بود. این تلویزیون‌ها از نوع پوشش ضدانعکاسی متفاوتی استفاده کرده‌اند که کمی تمایز را در بخش امتیازات کسب شده به همراه داشته است. تلویزیون سونی A80J دارای نوع پوشش ضدانعکاسی Semi-gloss بوده که قدرت بالایی در مقابله با تابش نور روی صفحه نمایش دارد. این تلویزیون به خوبی می‌تواند در برابر تابش نورهای محیط مقاومت کرده و از ایجاد هاله‌های نورانی اذیت کننده روی صفحه نمایش جلوگیری کند.

در تلویزیون ال‌جی C1 از نوع پوشش کمی متفاوت به نام Glossy استفاده کرده که تا حدی عملکرد قوی‌تری را در بخش بازتاب نور دارد. این پوشش به بهترین نحو نورهای تابیده شده روی صفحه نمایش را بازتاب می‌دهد و کمترین میزان هاله‌های نور را در اثر تابش نور روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. با اینکه امتیاز هردو تلویزیون در بخش بازتاب نور بسیار بالا بوده اما با اختلافی کم تلویزیون ال‌جی C1 توانسته امتیاز بالاتری را در مقایسه تلویزیون A80J با C1 کسب کند.

مقایسه بازتاب نور در تلویزیون سونی با ال‌جی

امکانات گیمینگ

در برخی تلویزیون‌های بالارده از امکاناتی استفاده شده تا بتوانید از آن‌ها به عنوان تلویزیون‌های مخصوص بازی نیز استفاده کنید. تلویزیون‌های C1 و A80J به عنوان مدل‌های بالارده سونی و ال‌جی از بهترین ویژگی‌ها در بخش گیمینگ برخوردار شده‌اند. هردوی این تلویزیون‌ها دارای زمان پاسخگویی بسیار مناسبی هستند و می‌توانند صحنه‌های سریع بازی را بدون ایجاد وقفه و تاری صفحه نمایش، به نمایش بگذارند. هردوی تلویزیون‌ها از پنل 120 هرتز برخوردار شده‌اند، اما ویژگی VRR که به هماهنگی نرخ نوسازی کمک می‌کند تنها در تلویزیون ال‌جی C1 دیده می‌شود.

همچنین تلویزیون C1 از FreeSync و G-SYNC نیز پشتیبانی می‌کند که در تلویزیون A80J پشتیبانی نمی‌شوند. تلویزیون ال‌جی همچنین تأخیر در ورودی بهتری را ارائه می‌دهد. به این معنی که کمترین میزان تأخیر را برای انتقال محتوای بازی از کنسول‌های بازی به صفحه نمایش ایجاد می‌کند. تلویزیون C1 دارای امکانات گیمینگ گسترده‌تر بوده و برای گیمرهای حرفه‌ای گزینه‌ای بهتر است اما در کل با مقایسه تلویزیون A80J با C1 متوجه شده‌ایم که هردوی این تلویزیون‌ها با امکانات گسترده گیمینگ توانسته‌اند در لیست بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی 2021 جایگاهی عالی را کسب کنند.

مقایسه تلویزیون A80J با C1 در بخش صوتی

در بخش صوتی تلویزیون‌های C1 و A80J تفاوت‌هایی قابل توجه وجود دارد. تلویزیون ال‌جی C1 دارای یک سیستم صوتی قدرتمند متشکل از 2 عدد بلندگو و 2 ووفر است. این سیستم صوتی توانایی پخش صدایی معادل 40 وات را دارد که میزان صدایی بسیار بلند و مناسب برای یک تلویزیون محسوب می‌شود. این سیستم صوتی همچنین از برترین ویژگی‌ها برخوردار شده تا بتواند کیفیت و وضوحی بالا را هنگام پخش ارائه دهد.

در طرف دیگر مقایسه تلویزیون A80J با C1، تلویزیون سونی دارای سیستم صوتی تا حدی متفاوت است. این تلویزیون در سایزهای 55 و 65 اینچ از سیستم صوتی 2.2 کاناله استفاده کرده که مجموع صدایی 30 وات را در محیط پخش می‌کند. در حالی که سایز 77 اینچ تلویزیون از سیستم صوتی قدرتمندتر برخوردار شده و توان صوتی در این تلویزیون به 50 وات می‌رسد. سونی نیز از ویژگی‌های صوتی عالی برای حذف نویزها و ارتقای سطح کیفیت صدا در تلویزیون A80J استفاده کرده و کیفیت صدا در هردو مدل تقریباً یکسان خواهد بود.

درگاه‌های ارتباطی

درگاه‌های ارتباطی شامل ورودی‌های تعبیه شده در بخش بدنه‌ی تلویزیون است که راه‌های ارتباطی میان تلویزیون با سایر دستگاه‌های خارجی را شامل می‌شود. در مقایسه تلویزیون A80J با C1 درگاه‌های ارتباطی متمایزی وجود دارد که در ادامه ورودی‌های مربوط به هر کدام را ذکر می‌کنیم تا تفاوت میان درگاه‌های این دو مدل بهتر آشکار شود.

درگاه‌های ارتباطی A80J

  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Composite In = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1
  • IR In = 1

درگاه‌های ارتباطی C1

  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

مقایسه رابط کاربری

مقایسه رابط کاربری گوگل تی‌وی با WebOS

در مقایسه تلویزیون A80J با C1 از سیستم عامل‌هایی متفاوت برای بخش رابط کاربری استفاده شده است. تلویزیون سونی A80J با سیستم عامل Google TV عرضه شده که یک سیستم عامل بسیار هوشمند با رابط گرافیکی زیبا می‌باشد. این سیستم عامل دارای منویی بسیار روان بوده و با سرعتی بالا می‌تواند دستورات کاربران را اجرا کند. دسترسی گسترده به دنیای اپلیکیشن یکی از بهترین ویژگی‌ها در سیستم عامل Google TV است.

در واقع دسترسی بی‌نظیری که به لطف این سیستم عامل در تلویزیون‌های سونی وجود دارد را در هیچ مدلی از سایر برندها نمی‌توان یافت. به همین دلیل امتیاز تلویزیون سونی A80J در بخش دسترسی و دانلود اپلیکیشن بالاتر از تلویزیون C1 ال‌جی است. در طرف دیگر مقایسه، تلویزیون C1 دارای سیستم عامل WebOS با ظاهری جدید و امکاناتی گسترده‌تر است که امتیاز بالایی را برای تلویزیون‌های ال‌جی به همراه دارد.

این سیستم عامل هوشمند به لطف بهره‌مندی از هوش مصنوعی می‌تواند شما را از امکانات ویژه ال‌جی برخوردار سازد. در بخش رابط کاربری به دلیل سرعت بهتر و راحتی کار با منوی اصلی تلویزیون C1 امتیاز بیشتری را در مقایسه تلویزیون A80J با C1 کسب کرده است. در عوض تلویزیون سونی A80J دسترسی گسترده‌تری در بخش دانلود اپلیکیشن را برایتان به همراه خواهد داشت.

کدام تلویزیون OLED را بخرم؟؟

مقایسه تلویزیون C1 با A80J

تفاوت‌های موجود در مقایسه تلویزیون A80J با C1 بسیار ناچیز بوده و امتیاز کلی تلویزیون‌ها دقیقاً یکسان است. بیشترین شباهت موجود در این دو تلویزیون به دلیل برخورداری از پنل OLED است که نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی در یک حد برای صفحه نمایش ایجاد می‌کند. تلویزیون سونی A80J تا حدی بهتر می‌تواند رنگ‌ها را روی صفحه نمایش به نمایش بگذارد. در سایر بخش‌های تصویر هردو تلویزیون در یک عمل می‌کنند و توانایی نمایش محتوا را در وضوحی بالا دارند. به طوری که تلویزیون‌های C1 و A80J جزو برترین تلویزیون‌های موجود از لحاظ کیفیت تصویر هستند و هیچ مشکلی هنگام نمایش انواع محتوا در این تلویزیون‌ها وجود ندارد.

یکی دیگر از تفاوت‌هایی که در مقایسه تلویزیون A80J با C1 وجود دارد مربوط به بخش گیمینگ است. به نظر می‌رسد تلویزیون C1 ال‌جی گزینه‌ی بهتری برای کسانی است که یک تلویزیون کامل و حرفه‌ای برای بازی‌های ویدیویی نیاز دارند. تلویزیون C1 همچنین تنوع سایز بیشتری داشته و با تولید در سایز 48 اینچ برای کسانی که یک تلویزیون فوق العاده در اندازه کوچک می‌خواهند، بهترین مورد در خرید تلویزیون خواهد بود.

همچون تمام تلویزیون‌های OLED، مدل C1 و A80J نیز از قیمت نسبتاً بالایی نسبت به مدل‌های معمولی موجود در بازار برخوردار شده‌اند. به همین دلیل برای بهره‌مندی از امکانات گسترده‌ و کیفیت تصویر فوق العاده‌ای که در این تلویزیون‌ها وجود دارد باید هزینه‌ی بیشتری را اختصاص دهید. البته اگر یک تلویزیون OLED با قیمت پایین می‌خواهید تلویزیون ال‌جی A1 نیز یک گزینه عالی برای خرید خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون X90J با QNED90

مقایسه تلویزیون سونی X90J با ال‌جی QNED90

این مطلب را به مقایسه دو مدل مناسب از سونی و ال‌جی اخصاص داده‌ایم. تلویزیون QNED90 ال‌جی توانسته امتیازی نزدیک به تلویزیون سونی X90J را کسب کند. با این حال این دو مدل دارای تفاوت‌های زیادی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *