بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

ال‌جی در سال 2021 از جدیدترین سری تلویزیون‌های نانوسل خود رونمایی کرد. این سری از تلویزیون‌ها نه تنها جزو محبوب‌ترین تلویزیون‌های ال‌جی هستند بلکه به لطف امکانات و کیفیت مناسبی که دارند جایگاهی ویژه را در بازار ایران کسب کرده‌اند. تلویزیون NANO75 یکی از مدل‌های مناسب این سری از سال 2021 است. ما در این مطلب قصد داریم کامل‌ترین بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 را ارائه دهیم که شامل بررسی تمامی مزایا و معایب و ویژگی‌های برتر تلویزیون می‌باشد. همچنین در انتهای مطلب به مقایسه این تلویزیون با سایر مدل‌های هم‌رده می‌پردازیم تا انتخاب راحت‌تری را داشته باشید.

در کل تلویزیون NANO75 را می‌توان جدیدترین عضو خانواده‌ی نانوسل در سال 2021 برشمرد. این تلویزیون پایین‌ترین مدل از سری نانوسل بوده و تا حدی دارای امکاناتی کمتر به نسبت مدل‌های بالاتر همچون NANO90 است. در عوض از قیمت بسیار مناسب‌تری برخوردار شده و لقب ارزان‌ترین تلویزیون نانوسل 2021 را به خود کسب می‌کند. تلویزیون‌های سری نانوسل نسبت به مدل‌های 4K معمولی از کیفیت تصویر بهتری برخوردار هستند و امکانات گسترده‌تر را چه در بخش تصویر و چه در بخش امکانات هوشمند ارائه می‌دهند.

نگاهی کلی به تلویزیون NANO75 (امتیاز کلی 6.5)

تلویزیون NANO75 پایین‌ترین مدل از سری محصولات نانوسل ال‌جی است. این تلویزیون از فناوری نانوسل برخوردار شده تا وضوحی بالاتر از مدل‌های معمولی ال‌جی را ارائه دهد. تنوع اینچ بسیار بالایی در تلویزیون وجود داشته و در سایزهای 43، 50، 55، 65، 70، 75 و 86 در دسترس خواهد بود. اینچ‌های این تلویزیون از برخی لحاظ باهم متفاوت هستند. به عنوان مثال سایز 86 اینچ تلویزیون از امکانات بیشتری برخوردار شده و یک تلویزیون هوشمندتر از سایر سایزها خواهد بود. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 سایز 65 اینچ را مورد بررسی قرار داده‌ایم که از پنل IPS برخوردار شده است. در حالی که احتمالاً سایزهای 50 و 70 اینچ دارای پنل VA هستند و ویژگی‌های تصویر متفاوتی را ارائه می‌دهند.

این تلویزیون نانوسل در کل کیفیت تصویر خوبی دارد اما نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی نامناسبی دارد که از نمایش جزئیات کامل تصویر در محیط‌های تاریک جلوگیری می‌کند. همچنین اوج روشنایی آن تا حدی ضعیف بوده و توانایی ایجاد روشنایی مطلوب را برای نمایش انواع محتوا ندارد. تلویزیون NANO75 کیفیت صدای مناسبی دارد و به لطف سیستم عامل WebOS از برترین امکانات هوشمند برخوردار شده است. با این حال هیچ امکانات گیمینگ پیشرفته‌ای در تلویزیون دیده نشده و تا حدی یک مدل نامناسب برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای خواهد بود.

تلویزیون ال‌جی NANO75

مزایا و معایب تلویزیون NANO75

مزایا

  • زاویه دید مناسب
  • مجموعه‌ای گسترده از برنامه‌های هوشمند
  • تأخیر در ورودی کم

معایب

  • نسبت کنتراست ضعیف و عدم پشتیبانی از local dimming
  • عدم ایجاد روشنایی مطلوب برای مقابله با تابش شدید نور
  • سوسو زدن مداوم در تصویر
ویژگی‌ها / مدلNANO75
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلIPS
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس43", 50", 55", 65", 70", 75", 86"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️6.5
نمایش فیلم5.9
برنامه‌های تلویزیون7.3
محتوای ورزشی7.0
بازی‌های ویدیویی6.5
فیلم‌های HDR5.6
بازی‌های HDR6.6
مانیتور PC8.0
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدوشاخه
ضخامت فریم (cm)1.2
ضخامت بدنه (cm)6.8
کیفیت ساخت7.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست5.9
حداکثر روشنایی SDR5.1
نوردهی موضعی (Local Dimming)0
لوکال دایمینگ در حالت بازی0
حداکثر روشنایی HDR5.0
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی5.0
یکنواختی رنگ خاکستری7.1
یکنواختی رنگ مشکی5.8
زاویه دید7.3
بازتاب نور7.3
قبل از کالیبراسیون 8.2
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ7.4
حجم رنگ5.8
گرادیان8.9
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی7.2
نرخ نوسازی تصویر60Hz
پرش تصویر7.8
VRR
پشتیبانی از FreeSync
پشتیبانی از G-SYNC
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI3
تعداد USB2
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی20 وات
پاسخ فرکانسی7.1
تحریف (اعوجاج صدا)6.5
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG ThinQ
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

نمایش فیلم در تلویزیون (امتیاز 5.9)

تلویزیون NANO75 به خوبی توانایی نمایش محتوا را روی صفحه نمایش دارد اما عملکرد آن برای دیدن فیلم مخصوصاً در اتاق‌هایی با نور کم بسیار ناامید کننده است. این تلویزیون نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی ضعیفی دارد که موجب عدم نمایش جزئیات کامل در صحنه‌های تاریک فیلم می‌شود. یعنی رنگ‌های مشکی روی صفحه نمایش بسیار شبیه به خاکستری به نظر می‌رسند. البته این تلویزیون به خوبی می‌تواند judder را از منابع 24p و برنامه‌های اصلی حذف کند تا حرکتی روان را در نمایش فریم‌های تصویر داشته باشد. همچنین محتواهایی با وضوح پایین را ارتقاء داده و در کیفیتی بهتر نمایش می‌دهد. اما برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک گزینه‌ی چندان مناسبی نخواهد بود.

تلویزیون NANO75 ال‌جی

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.3)

در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 متوجه عملکردی مناسب در این تلویزیون برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی شده‌ایم. با اینکه روشنایی کافی را برای مقابله با نور شدید در اتاق‌های بسیار روشن ندارد اما توانایی مقابله با نور چندین لامپ را در محیط خواهد داشت. این تلویزیون زاویه دید بسیار مناسبی دارد و کیفیت تصاویر را در زاویه‌های اطراف حفظ می‌کند. همچنین با رابط کاربری هوشمندی که دارد به راحتی می‌توانید به برنامه‌های تلویزیونی مورد علاقه خود دسترسی داشته باشید.

برنامه‌های ورزشی با NANO75 (امتیاز 7.0)

این تلویزیون یک گزینه‌ی عالی برای دیدن برنامه‌های ورزشی همراه خانواده و دوستان خواهد بود؛ چراکه با زاویه دید گسترده‌ای که دارد از تغییر کیفیت تصویر و افت روشنایی در زاویه‌های اطراف نمایشگر جلوگیری می‌کند. همچنین دارای یکنواختی خاکستری مناسب است، اما در برخی صحنه‌های برنامه‌های ورزشی ممکن است جلوه‌های تیره ایجاد شود که خیلی باعث جلب توجه نخواهد شد. متأسفانه این تلویزیون خیلی روشن نمی‌شود و بهتر است در محیط‌هایی با نور بسیار زیاد استفاده نشود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 6.5)

تلویزیون NANO75 از مدل‌هایی است که برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای مناسب نیست؛ اما می‌تواند عملکرد مطلوب را برای بازی‌های ویدیویی معمولی ارائه دهد. این تلویزیون تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی دارد که موجب انتقال محتوای کنسول‌های بازی در سرعتی عالی شود. اما زمان پاسخگویی آن زیاد بوده و از امکانات گیمینگ حرفه‌ای همچون VRR پشتیبانی نمی‌کند. سایز 86 اینچ تلویزیون از پنل 120 هرتزی برخوردار شده که انتظار می‌رود امکانات گسترده‌تری در بخش گیمینگ داشته باشد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 5.6)

نمایش فیلم‌های HDR در تلویزیون ال‌جی

این تلویزیون نانوسل برای نمایش فیلم‌های HDR گزینه‌ی مناسبی نیست. از آن جهت که نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی ضعیفی دارد عملکرد آن برای نمایش فیلم چندان چشمگیر نخواهد بود. همچنین از اوج روشنایی ضعیفی برخوردار شده که موجب عدم نمایش جزئیات کامل تصویر در محتوای HDR می‌شود. از این رو در محیط‌های تاریک جزئیات کامل فیلم‌های HDR نمایش داده نشده و محتواهای HDR وضوح واقعی خود را از دست می‌دهند.

بازی‌های HDR (امتیاز 6.6)

امتیازی که در بخش بازی‌های HDR کسب شده تا حدی بهتر از فیلم‌های HDR بوده و دلیل آن عملکرد مناسب‌تر NANO75 در بازی‌های ویدیویی است. این تلویزیون به دلیل تأخیر در ورودی مناسبی که دارد تا حدی برای بازی‌های ویدیویی مناسب بوده ولی در صحنه‌های سریع بازی ممکن است به دلیل زمان پاسخگویی نامناسب متوجه تار شدن حرکت تصاویر شوید. به دلیل نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی ضعیف جزئیات بازی‌های HDR را در محیط‌های تاریک از دست خواهید داد. اما در محیط‌هایی با نور معمولی در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 عملکردی متوسط دیده شده است.

تلویزیون NANO75 به عنوان مانیتور PC (امتیاز 8.0)

یکی از مواردی که تلویزیون NANO75 در آن عملکردی فوق العاده را از خود به نمایش می‌گذارد در استفاده به عنوان مانیتور PC است. این تلویزیون زاویه دید بسیار مناسبی دارد و زمانی که از آن به عنوان مانیتور استفاده می‌کنید متوجه حفظ کیفیت تصاویر در زاویه‌های اطراف خواهید شد. همچنین تأخیر در ورودی بی‌نظیری دارد که منجر به افزایش سرعت انتقال محتوای کامپیوتر به صفحه نمایش تلویزیون می‌شود. در نمایش chroma 4:4:4 برای تمامی محتواهایی که در تلویزیون پشتیبانی می‌شود در تلویزیون NANO75 هیچ مشکلی وجود نداشته و عملکرد مطلوب را ارائه می‌دهد.

طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون

از لحاظ کیفیت ساخت ال‌جی از مواد اولیه عالی در ساخت بدنه تلویزیون استفاده کرده تا کیفیت ساخت بالایی را برای استفاده‌ی طولانی مدت داشته باشد. طراحی تلویزیون بسیار شبیه به تلویزیون NANO90 2021 است اما به نظر می‌رسد به اندازه‌ی NANO90 محکم نیست و کمی استحکام پایین‌تری دارد. در کل کیفیت بدنه مناسب بوده و در حد کمی انعطاف پذیری در کنار درگاه‌های ورودی وجود دارد که به دلیل استفاده از فلز نازک در ساخت بدنه امری طبیعی بوده و در اکثر تلویزیون‌ها وجود دارد.

طراحی زیبا در تلویزیون نانوسل NANO75

پایه‌ها

ال‌جی از نوع پایه‌های دوشاخه در تلویزیون NANO75 استفاده کرده است. این پایه‌ها استحکام مناسبی به تلویزیون می‌بخشند و از تکان خوردن صفحه نمایش تا حد زیادی جلوگیری می‌کنند. در واقع ال‌جی از این نوع پایه‌های دوشاخه در اغلب تلویزیون‌ها استفاده کرده که توانایی بالایی در نگه داشتن صفحه نمایش تلویزیون دارند و مانع از تکان خوردن مداوم نمایشگر می‌شوند. فاصله‌ی کمی میان پایه‌ها با گوشه‌های اطراف نمایشگر وجود دارد؛ از این رو باید تلویزیون را روی میز تلویزیون‌هایی بزرگ‌تر از اندازه‌ی تلویزیون قرار دهید.

پایه‌های دوشاخه به راحتی روی تلویزیون نصب می‌شوند و می‌توانید در صورت نیاز پایه‌ها را جدا کنید و تلویزیون را روی دیوار منزل خود نصب کنید. ارتفاع پایه‌ها بسیار مناسب بوده و فضای کافی را برای قراردادن انواع ساندبار و دستگاه‌های دیگر در کنار صفحه نمایش در اختیار خواهید داشت.

پایه‌های تلویزیون نانوسل ال‌جی

ضخامت بدنه

حداکثر ضخامتی که در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 دیده شده برابر با 6.8 سانتی‌متر است. این میزان ضخامت در بدنه با احتساب دو قلاب روی پنل پشت تلویزیون است که قابلیت جداسازی را دارند. این قلاب‌ها برای مدیریت کابل تلویزیون تعبیه شده‌اند و حدود 0.9 سانتی‌متر به حداکثر ضخامت بدنه می‌افزایند. بدون این قلاب‌ها ضخامت بدنه برابر با 5.9 سانتی‌متر خواهد بود. این میزان ضخامت برای بخش بدنه مناسب بوده و با طراحی صاف و یکدستی که دارد جلوه‌ای شیک را در صورت قرارگیری روی دیوار خواهد داشت.

ضخامت بدنه تلویزیون NANO75

حاشیه‌ها

دور تا دور صفحه نمایش را حاشیه‌هایی فراگرفته که به آن‌ها فریم نیز گفته می‌شود. در تلویزیون NANO75 ضخامت این فریم‌ها حدود 1.2 سانتی‌متر می‌باشد. این میزان ضخامت برای فریم‌های اطراف نمایشگر ایده‌آل نیست اما در کل ضخامت کمی محسوب شده و فریم‌هایی باریک را در صفحه نمایش ایجاد کرده که زیاد جلب توجه نمی‌کنند.

فریم‌های اطراف نمایشگر تلویزیون NANO75

پنل پشت (امتیاز 7.0)

کیفیت پنل پشت تلویزیون بسیار مناسب است و دارای طراحی صاف و یکدست بوده که آن را به یک گزینه‌ی عالی برای قرارگیری روی دیوار تبدیل می‌کند. ورودی‌های تلویزیون در موقعیتی عالی طراحی شده‌اند تا در صورت نصب روی دیوار دسترسی راحتی به آن‌ها داشته باشید. یکی از نکات مثبت طراحی در تلویزیون ال‌جی NANO75 بخش مدیریت کابل است. دو قسمت قلاب مانند در بخش بالاتر از پایه‌ها نصب شده تا بتوانید کابل‌هایی که به تلویزیون متصل هستند را از طریق این قلاب‌ها به بخش پشت پایه‌ها هدایت کنید تا باعث به‌هم ریختگی و شلوغی در اطراف صفحه نمایش نشوند.

کیفیت ساخت پنل پشت تلویزیون

نسبت کنتراست تلویزیون NANO75 (امتیاز 5.9)

یکی از مواردی که عملکرد ناامید کننده را برای تلویزیون NANO75 به همراه داشته است بخش نسبت کنتراست است. این تلویزیون از نوع پنل IPS برخوردار شده که موجب تضعیف نسبت کنتراست در تلویزیون می‌شود. این تلویزیون به خوبی نمی‌تواند روشن‌ترین رنگ سفید را در کنار تاریک‌ترین رنگ مشکی به نمایش بگذارد. از این رو توانایی کافی را در نمایش واقعی این رنگ‌ها روی صفحه نمایش نخواهد داشت.

احتمال می‌رود سایزهای 50 و 70 اینچ تلویزیون NANO75 از نوع پنل VA استفاده کنند که در این صورت عملکرد آن‌ها برای بخش نسبت کنتراست بسیار بهتر بوده و امتیاز بالاتری را کسب می‌کنند.

ویژگی Local Dimming

ویژگی Local Dimming که با نام ویژگی نوردهی موضعی نیز شناخته شده یک ویژگی در برخی پنل‌های نوردهی است که به ایجاد نوردهی مناسب در قسمت‌های مختلف صفحه نمایش کمک می‌کند. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 متوجه عدم پشتیبانی از ویژگی Local Dimming برای این تلویزیون شده‌ایم. این موضوع روی نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی تاحدی تأثیر منفی می‌گذارد. به این ترتیب که با پشتیبانی از این ویژگی تلویزیون تا حد زیادی می‌توانست عملکرد نمایش رنگ مشکی را تقویت کند.

اوج روشنایی در محتوای SDR برای تلویزیون NANO75 (امتیاز 5.1)

اوج روشنایی در محتوای SDR برای تلویزیون NANO75

تلویزیون نانوسل ال‌جی دارای اوج روشنایی بسیار ضعیف در محتوای SDR است. این تلویزیون در اتاق‌هایی با نور معمولی مشکلی ندارد اما در صورت قرارگیری در اتاق‌هایی با نور زیاد ممکن است خیلی تاریک‌تر از حد معمولی به نظر برسد. به همین دلیل امتیازی که به بخش اوج روشنایی در محتوای SDR تعلق گرفته تا حدی نامناسب است. تلویزیون NANO75 نمی‌تواند روشنایی مناسب برای محتوای SDR را ایجاد کند و صحنه‌هایی تاریک را در محیط‌هایی با روشنایی زیاد ارائه می‌دهد. اگر می‌خواهید اوج روشنایی در محتوای SDR را افزایش دهید و مشکلی با افت کیفیت تصاویر ندارید می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

حالت تصویر را به “Vivid” تغییر داده و نسبت کنتراست را روی 100 قرار دهید. Auto Dynamic Contrast را نیز روی حالت “High” تنظیم کنید تا روشنایی بیشتری را در تلویزیون NANO75 برای نمایش محتوای SDR داشته باشید.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 5.0)

تلویزیون نانوسل NANO75 دارای عملکردی مشابه برای ایجاد روشنایی در محتوای SDR و HDR است. این تلویزیون همچنین اوج روشنایی ضعیفی در نمایش محتوای HDR دارد و به خوبی نمی‌تواند روشنایی لازم را برای نمایش جزئیات کامل HDR ایجاد کند. از این رو صحنه‌های فیلم HDR تا حد زیادی تاریک‌تر به نظر می‌رسند. در صفحه نمایش تلویزیون زمانی که محتوای HDR نمایش داده شده برخی جزئیات تیره‌تر می‌شوند. اوج روشنایی HDR در حالت گیمینگ تغییری نکرده و ثابت می‌ماند.

اگر با کاهش کیفیت تصویر مشکلی ندارید و دوست دارید در نمایش محتوای HDR بالاتری سطح از اوج روشنایی را داشته باشید Auto Dynamic Contrast را روی حالت ‘High’ تنظیم کنید. سپس HDR Tone Mapping را فعال کنید تا اوج روشنایی بالاتری را برای محتوای HDR روی صفحه نمایش داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 در یکنواختی خاکستری (امتیاز 7.1)

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 در یکنواختی خاکستری

در تلویزیون NANO75 ال‌جی عملکردی بسیار مناسب برای یکنواختی خاکستری وجود دارد. این تلویزیون به خوبی می‌تواند رنگ‌های مختلف را به صورت یکنواخت و یکسان روی صفحه نمایش به تصویر بکشد. البته در گوشه‌های اطراف نمایشگر تا حدی رنگ‌ها تیره‌تر به نظر می‌رسند که در اغلب تلویزیون‌ها امری طبیعی خواهد بود. این تلویزیون ال‌جی یکنواختی خاکستری بسیار مناسبی را برای صحنه‌های تاریک ایجاد می‌کند و در کل عملکرد آن برای بخش یکنواختی خاکستری مناسب خواهد بود.

یکنواختی مشکی (امتیاز 5.8)

برخلاف یکنواختی خاکستری که مربوط به نمایش تمامی رنگ‌ها روی صفحه نمایش است، در بخش یکنواختی مشکی تنها نمایش رنگ مشکی مورد بحث خواهد بود. تلویزیون NANO75 دارای یکنواختی مشکی بسیار ضعیفی است که دلیل اصلی آن استفاده از نوع پنل IPS است. این نوع پنل موجب تضعیف یکنواختی مشکی شده و همانطور که در عکس مشخص است رنگ‌های مشکی اصلاً شبیه به رنگ واقعی خود نمایش داده نمی‌شوند. رنگ مشکی کمی روشن‌تر به نظر رسیده که موجب کاهش جزئیات تصویر در صحنه‌های تاریک می‌شود. همچنین از هیچ ویژگی نوردهی موضعی برای ارتقای سطح یکنواختی مشکی پشتیبانی نمی‌شود و عملکرد تلویزیون برای این بخش در حد مطلوب نخواهد بود.

یکنواختی مشکی در تلویزیون نانوسل

زاویه دید تلویزیون NANO75 (امتیاز 7.3)

یکی از ویژگی‌های مثبتی که در بررسی تخصصی NANO75 دیده شده مربوط به بخش زاویه دید است. این تلویزیون دارای زاویه دید بسیار مناسبی است که به حفظ کیفیت تصویر کمک می‌کند. به این ترتیب که اگر از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش تلویزیون نگاه کنید متوجه می‌شوید که کیفیت تصاویر فرق چندانی با زاویه‌ی روبه‌رو ندارند. در حالی که بسیاری از تلویزیون‌ها تنها در زاویه‌ی روبه‌رو کیفیت تصویر خوبی دارند و زمانی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه می‌کنید متوجه افت شدید کیفیت و روشنایی خواهید شد.

این تلویزیون به عنوان یک مدل IPS از بسیاری مدل‌های بالاتر زاویه دید بهتری داشته که موجب حفظ وضوح تصویر در زاویه‌های اطراف صفحه نمایش می‌شود. به همین دلیل تلویزیون نانوسل ال‌جی یک گزینه‌ی عالی برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده خواهد بود.

بازتاب نور (امتیاز 7.3)

به عملکردی که تلویزیون در برابر تابش نورها روی صفحه نمایش دارد بازتاب نور گفته می‌شود. در برخی تلویزیون‌ها زمانی که نور روی صفحه نمایش می‌تابد متوجه ایجاد هاله‌های نور شدید می‌شویم که تا حدی آزار دهنده هستند. با بررسی تلویزیون NANO75 متوجه عملکردی بسیار مناسب در بخش بازتاب نور تلویزیون شده‌ایم. این مدل زیبا توانایی مقابله با تابش نور را به خوبی داشته و از ایجاد هاله‌های نور گسترده روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند. البته همچون تمام تلویزیون‌های دیگر عملکرد این تلویزیون در برابر تابش نورهای شدید و مستقیم چندان مناسب نبوده و توصیه می‌کنیم از قرار دادن آن در برابر تابش مستقیم نورهایی همچون نور خورشید و پنجره خودداری کنید.

بازتاب نور عالی در تلویزیون ال‌جی

تلویزیون NANO75 در نمایش محتوا

480p (امتیاز 8.0): تلویزیون ال‌جی به خوبی توانایی نمایش محتوای 480p را داشته و مشکلی در نمایش محتوای ورودی با این کیفیت ندارد.

720p (امتیاز 8.0): محتوای ورودی 720p بدون هیچ مشکلی در تلویزیون نانوسل NANO75 پشتیبانی شده و در وضوحی مناسب نمایش داده می‌شود.

1080p (امتیاز 9.0): تلویزیون NANO75 نه تنها از محتوای 1080p پشتیبانی می‌کند بلکه با قابلیت‌های ارتقاء دهنده مناسبی که دارد می‌تواند وضوح این محتواها را تا حد نزدیک به 4K افزایش دهد.

4K (امتیاز 10): این تلویزیون نانوسل از برترین تکنولوژی‌های تصویر برای نمایش محتوای 4K پشتیبانی کرده تا یک تلویزیون 4K بی‌نظیر را در اختیار داشته باشید. ایده‌آل‌ترین محتوا برای نمایش در تلویزیون NANO75 محتوای 4K است.

8K : توانایی نمایش محتوای 8K برای این تلویزیون وجود نداشته و از این نوع محتوا پشتیبانی نمی‌کند.

وسعت رنگ (امتیاز 7.4)

وسعت رنگ در تلویزیون بیانگر میزان گستردگی رنگ‌هایی است که روی صفحه نمایش پشتیبانی می‌شوند. هرچه وسعت رنگ یک تلویزیون بیشتر باشد توانایی بهتری در نمایش طیف رنگی گسترده خواهد داشت. اهمیت بالایی در نمایش محتوای HDR برای وسعت رنگ وجود دارد؛ چراکه محتوای HDR نیازمند وسعت رنگ زیادی برای نمایش جزئیات کامل رنگ است. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 وسعت رنگ بسیار مناسبی وجود دارد. این تلویزیون از طیف رنگی بسیار گسترده در صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند که منجر به نمایش جزئیات کامل تصویر HDR می‌شود. از این رو امتیاز مناسبی برای بخش وسعت رنگ در تلویزیون نانوسل ال‌جی وجود دارد.

گرادیان تلویزیون NANO75 (امتیاز 8.9)

در تلویزیون ال‌جی گرادیان فوق العاده‌ای وجود دارد که باعث تغییر تدریجی و آرام از طیف رنگی به رنگ دیگر می‌شود. این تلویزیون توانایی ایجاد گرادیان کامل را بدون نمایش خطوط اضافی روی رنگ‌های تصویر دارد. همانطور که در عکس زیر مشخص است در تغییر تدریجی رنگ‌های مختلف هیچ مشکلی وجود نداشته و طیف رنگی مختلفی به لطف گرادیان مناسب ایجاد می‌شود تا وضوح بالایی را در نمایش رنگ‌ها در تلویزیون NANO75 داشته باشید.

گرادیان تلویزیون NANO75

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.2)

زمان پاسخگویی به مدت زمانی گفته می‌شود که پیکسل‌های تلویزیون از رنگی به رنگ دیگر تغییر کنند. در واقع زمان پاسخگویی بیانگر زمان لازم در تلویزیون برای نمایش فریم‌های مختلف تصویر است. تلویزیون نانوسل ال‌جی برای تغییر 100 درصدی رنگ پیکسل‌های تصویر زمانی معادل 15.9 را صرف می‌کند. زمان پاسخگویی مناسب در بررسی تخصصی تلویزیون‌ها به طور استاندارد باید کمتر از 14 میلی‌ثانیه باشد و عدد به دست آمده برای NANO75 کمی بیشتر از حالت مطلوب است.

در واقع این زمان پاسخگویی عملکردی متوسط را برای تلویزیون ایجاد می‌کند که در برخی صحنه‌های سریع ممکن است موجب تاری تصویر شود. این موضوع در برخی محتواها همچون بازی‌های ویدیویی به وجود می‌آید و مشکلی را برای نمایش محتوای معمولی همچون فیلم و برنامه‌های تلویزیونی ایجاد نمی‌کند.

نرخ نوسازی

تلویزیون NANO75 برای گیمینگ

در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 نرخ نوسازی برابر با 60 هرتز برآورد شده است که برای یک تلویزیون معمولی خوب خواهد بود. البته برای سایز 86 اینچ این تلویزیون از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌شود تا عملکردی بهبودیافته‌تر را ارائه دهد. این تلویزیون از نرخ نوسازی متغیر که با نام VRR شناخته شده پشتیبانی نمی‌کند. به همین دلیل توانایی تنظیم نرخ نوسازی تلویزیون متناسب با نرخ نوسازی ورودی را نخواهد داشت. حتی سایز 86 اینچ که دارای نرخ نوسازی 120 هرتز است نیز از این ویژگی پشتیبانی نخواهد کرد.

بررسی تأخیر در ورودی (امتیاز 9.7)

تأخیر در ورودی ناچیز یکی از بهترین ویژگی‌های تلویزیون ال‌جی NANO75 است. تأخیر در ورودی کم همانطور که از نامش پیداست مربوط میزان تأخیری است که هنگام انتقال محتوا از ورودی به تلویزیون وجود دارد. هرچه میزان این تأخیر کمتر باشد تلویزیون در سرعت بالاتری می‌تواند محتوای دستگاه‌های خارجی را به صفحه نمایش منتقل کند. با فعال سازی حالت بازی می‌توانید از کمترین حالت تأخیر در ورودی تلویزیون برخوردار شوید.

در این تلویزیون مدت زمانی که برای انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز نیاز است تنها 10.1 میلی‌ثانیه می‌باشد که مدت زمان بسیار کمی محسوب شده و کمترین میزان تأخیر را حس می‌کنید. این تأخیر در ورودی کم هنگام اتصال به کنسول‌های بازی بسیار مهم بوده تا سرعت بالایی را هنگام بازی‌های ویدیویی برای کاربران فراهم کند.

امکانات گیمینگ در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

امکانات گیمینگ در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

زمان پاسخگویی تلویزیون در حد مناسب عمل می‌کند. همچنین تأخیر در ورودی عالی به سرعت بالا در انتقال محتوای بازی‌های ویدیویی کمک می‌کند. به همین دلیل برای بازی‌های ویدیویی معمولی عملکرد مناسب را از خود نمایش می‌دهد. اما از ویژگی‌های برتر همچون VRR و HDMI 2.1 پشتیبانی نمی‌کند. از این رو در لیست تلویزیون‌های مخصوص گیمینگ جایگاهی را کسب نمی‌کند. البته در سایز 86 اینچ همین تلویزیون که پنل 120 هرتز وجود دارد از فرمت HDMI 2.1 نیز پشتیبانی می‌شود که تا حدی امکانات گیمینگ گسترده‌تری را ارائه خواهد داد. در کل این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای پیشنهاد نمی‌شود و اگر یک تلویزیون با امکانات گیمنیگ گسترده‌تر می‌خواهید می‌توانید به مطلب “بهترین تلویزیون‌های مخصوص بازی 2021” رجوع کنید.

درگاه‌های ارتباطی

در بخش پشت پنل تلویزیون NANO75 تعدادی درگاه ورودی تعبیه شده تا بتوانید انواع دستگاه‌های خارجی را به تلویزیون متصل کنید. این درگاه‌های ارتباطی شامل کاربردی‌ترین نوع پورت‌های تلویزیون به شرح زیر است :

پورت‌های ارتباطی تلویزیون NANO75
  • HDMI = 3
  • USB = 2
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

فرمت‌های صوتی و تصویری

در بخش ورودی‌های تلویزیون علاوه بر ویژگی‌های اصلی برخی فرمت‌ها نیز پشتیبانی می‌شود تا هنگام اتصال به دستگاه‌های دیگر بتوانند تا حد زیادی روی کیفیت صدا و تصویر تأثیرگذار باشند. در لیست زیر ویژگی‌های اصلی در بخش تصویر و صدا نام برده شده که اغلب آن‌ها بیشترین تأثیر را در افزایش میزان کیفیت و وضوح تصویر و صدا دارند.

تصویری

  • HDR10
  • HLG
  • HDMI 2.0 (HDMI 1,2,3)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 2)
  • eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت صدای تلویزیون NANO75 (امتیاز 7.1)

در تلویزیون ال‌جی NANO75 از سیستم صوتی با قدرت مناسب استفاده شده است. این سیستم صوتی 2.0 کاناله توانایی پخش صدایی با توان 20 وات را دارد. این میزان صدا برای تلویزیون بسیار مناسب بوده و قدرت کافی را در پخش صدای رسا خواهد داشت. ال‌جی برای تقویت صدای خروجی از بهترین ویژگی‌های صدا و ارتقاء دهنده‌ها پشتیبانی می‌کند تا صدایی واضح و بلند از بلندگوهای تلویزیون پخش شود. وضوح صدای خروجی بسیار مناسب بوده و کیفیت واقعی‌ صداها حفظ می‌شود به همین دلیل امتیازی مناسب برای بخش صوتی در تلویزیون وجود دارد.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

سیستم عامل WebOS در تلویزیون‌های ال‌جی

همچون تمام تلویزیون‌های 2021 ال‌جی در این مدل نیز از نسخه‌ی جدید سیستم عامل WebOS استفاده شده است. این نسخه‌ی جدید دارای طراحی و امکاناتی متفاوت نسبت به سال‌های قبل می‌باشد. منوی اصلی تلویزیون از حالت خطی به حالت تمام صفحه تغییر یافته و دسترسی به بخش‌های اصلی مربوط به تلویزیون را بسیار راحت‌تر می‌کند. سرعت انجام عملیات در سیستم عامل بسیار بالا بوده و امتیاز بالایی را برای تلویزیون NANO75 به دلیل امکانات اسمارت گسترده فراهم کرده است. این امکانات شامل دسترسی گسترده به سرویس‌های تماشای فیلم و پشتیبانی از برترین تکنولوژی‌های هوشمند بوده که از NANO75 یک مدل کاملاً هوشمند و پیشرفته ساخته است.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 در دانلود اپلیکیشن (امتیاز 8.0)

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 در دانلود اپلیکیشن

یکی از ویژگی‌های برتر تلویزیون ارائه بخش عظیمی از اپلیکیشن‌ها در فروشگاه محتوای ال‌جی است. این فروشگاه دسترسی گسترده‌ای به انواع برنامه را در تلویزیون فراهم کرده تا بتوانید به دانلود انواع اپلیکیشن مورد نیاز برای تلویزیون بپردازید. هنگام اجرای برنامه‌ها نیز در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 هیچ مشکلی وجود نداشته و سرعت مناسب تلویزیون هنگام اجرای برنامه‌ها حفظ می‌شود.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ریموت کنترل جادویی 2021

همراه تلویزیون NANO75 ریموت کنترل جادویی جدید ارائه می‌شود. این ریموت کنترل جادویی ال‌جی که محبوبیت بسیاری میان کاربران دارد کار با تلویزیون را به راحت‌ترین کار ممکن تبدیل کرده است. به لطف اشاره‌گر ماوسی کنترل و دسترسی به بخش‌های مختلف تلویزیون بسیار راحت‌تر شده و در کل امکانات ریموت کنترل بسیار گسترده می‌باشد. دکمه‌هایی روی ریموت کنترل تعبیه شده که دسترسی به سرویس‌های مختلف نمایش فیلم همچون Netflix و Prime Video را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این امکان دسترسی سریع به دستیارهای صوتی الکسا و گوگل روی ریموت کنترل وجود دارد. امتیاز کسب شده در بخش ریموت کنترل برای تلویزیون نانوسل ال‌جی بسیار بالا بوده و امکانات هوشمند گسترده‌ای را به لطف این ریموت کاربردی در اختیار خواهید داشت.

کنترل تلویزیون

دکمه‌ی مخفی تلویزیون نانوسل 2021

در قسمت مرکزی صفحه نمایش درست بخش پایین فریم یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. از طریق این دکمه می‌توانید تلویزیون را روشن/ خاموش کنید، صدای تلویزیون را کنترل کرده و کانال‌های تلویزیون را تغییر دهید. برای اوقاتی که به ریموت کنترل تلویزیون دسترسی ندارید این دکمه بسیار کاربردی خواهد بود.

لوازم جانبی تلویزیون NANO75

همراه تلویزیون نانوسل ال‌جی علاوه بر پایه‌ها لوازم جانبی زیر نیز عرضه می‌شود :

لوازم جانبی همراه تلویزیون NANO75
  • ریموت کنترل
  • دو عدد باتری AA
  • کابل پاور
  • قلاب‌های مدیریت کابل
  • بند جمع کننده کابل
  • دفترچه راهنما

تفاوت اینچ‌های تلویزیون

تلویزیون نانوسل ال‌جی NANO75

با بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 تفاوت‌هایی میان اینچ‌های تولید شده از این محصول دیده می‌شود. به طور کلی ال‌جی این تلویزیون را در سایزهای 43، 50، 55، 65، 70، 75 و 86 تولید کرده است. سایزهای 43، 55، 65 و 75 دارای ویژگی‌هایی مشترک هستند و تفاوتی با هم ندارند. این سایزها از پنل IPS بهره‌ گرفته‌اند و عملکردی یکسان در بخش کیفیت تصویر دارند. با اینکه سایز 86 اینچ نیز از پنل IPS برخوردار شده اما نرخ نوسازی آن برابر با 120 هرتز بوده و انتظار امکانات بیشتری از آن وجود دارد. این سایز از تلویزیون از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کند.

به طور کلی احتمال می‌رود سایزهای 50 و 70 اینچ از نوع پنل متفاوت یعنی VA برخوردار شده باشند. این نوع پنل به طور کل خصوصیات بخش نسبت کنتراست، یکنواختی مشکی و زاویه دید را تحت تأثیر قرار داده و تفاوت زیادی با مدل‌های دیگر در سایزهای 50 و 70 اینچ ایجاد می‌کند. یعنی عملکرد آن‌ها در نمایش رنگ مشکی بهتر بوده و در عوض زاویه دید بدتری را نسبت به سایر اینچ‌های تلویزیون ارائه می‌دهند.

مقایسه تلویزیون NANO75 با سایر مدل‌ها

تلویزیون NANO75 به عنوان یک مدل متوسط و مناسب از سری نانوسل دارای جایگاهی ویژه در بازار ایران است. در ادامه تلویزیون را با برخی مدل‌های دیگر از برند ال‌جی، سونی و سامسونگ مقایسه می‌کنیم تا تفاوت‌های اصلی میان این تلویزیون برایتان آشکار شده و اگر میان خرید دو مدل دچار شک شده‌اید بتوانید انتخاب راحت‌تری را داشته باشید.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با NANO90

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با NANO90

تلویزیون NANO90 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 است که از امکاناتی ویژه برخوردار شده‌ است. در مقایسه تلویزیون NANO90 با NANO75 باید بگوییم تلویزیون NANO90 مدل بسیار بالاتر از NANO75 بوده و امتیاز بیشتری را نسبت به این تلویزیون کسب می‌کند. هردو مدل دارای نوع پنل IPS هستند اما تلویزیون NANO90 بهتر می‌تواند در بخش‌های مختلف عملکردی قوی‌تر را از خود به نمایش بگذارد. در بخش روشنایی شاهد بهبود سطح ایجاد روشنایی برای تلویزیون NANO90 خواهیم بود.

زاویه دید در این مدل‌ها تقریباً یکسان است اما تلویزیون NANO90 بازتاب نور بهتری دارد. در بخش گیمینگ تلویزیون NANO90 به دلیل برخورداری از برترین امکانات گیمینگ گزینه‌ی بسیار بهتری برای بازی‌های ویدیویی خواهد بود. به طور کلی تلویزیون NANO90 امکانات بهتری داشته و گزینه‌ی بهتری برای خرید خواهد بود. اما اگر یک تلویزیون مقرون به‌صرفه‌ی نانوسل می‌خواهید مدل NANO75 برای خرید مناسب‌تر است.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با UP8150

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با UP8150

تلویزیون UP8150 برترین مدل از سری UP سال 2021 ال‌جی است. این تلویزیون به دلیل استفاده از نوع پنل IPS شباهت زیادی در بخش تصویر به تلویزیون NANO75 دارد. به طور کلی امتیازات بسیار نزدیک به هم هستند اما در حدی ناچیز تلویزیون UP8150 امتیاز بالاتری را کسب می‌کند. دلیل این امتیاز بالاتر را می‌توان اوج روشنایی بهتر در تلویزیون UP8150 در نظر گرفت. در بقیه‌ی موارد کیفیت تصویر هردو مدل تقریباً در یک حد بوده و تفاوت آن‌چنانی میان تلویزیون NANO75 با UP8150 دیده نمی‌شود. بخش صوتی هر دو تلویزیون صدایی مناسب را پخش کرده و امکانات هوشمند گسترده در این مدل‌ها قرار گرفته تا هر دو گزینه‌هایی مناسب برای خرید باشند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با سامسونگ AU8000

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با سامسونگ AU8000

تلویزیون AU8000 یکی از بهترین تلویزیون‌های ساخت 2021 سامسونگ است. این تلویزیون در رقابت با NANO75 به دلیل استفاده از نوع پنل VA امتیاز بالاتری را کسب می‌کند. به طور کلی نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی تلویزیون AU8000 بسیار بهتر بوده و تلویزیون مناسب‌تری جهت دیدن فیلم در محیط‌های تاریک خواهد بود. تلویزیون AU8000 همچنین اوج روشنایی بهتری داشته و بازتاب نور قوی‌تری را ارائه می‌دهد.

البته از لحاظ زاویه دید باید بگوییم تلویزیون NANO75 عملکرد بهتری داشته و برای محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده گزینه‌ی مناسب‌تری خواهد بود. امکانات گیمینگ و صدای تلویزیون‌ها در یک حد بوده و تفاوت زیادی وجود ندارد. البته در بخش هوشمند تلویزیون NANO75 امتیاز بالاتری را به دلیل امکانات هوشمند گسترده‌تر کسب می‌کند. با تفاوتی ناچیز امتیاز تلویزیون UP8150 از NANO75 بیشتر است.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با سونی X80J

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO75 با سونی X80J

تلویزیون X80J یکی از مدل‌های پرطرفدار سونی در سال 2021 است. در مقایسه تلویزیون NANO75 با X80J به نظر می‌رسد تلویزیون X80J یک مدل بالاتر محسوب شده و امکانات بیشتری را برای عرضه دارد. از این رو امتیاز بالاتری را نسبت به NANO75 کسب کرده است. البته این اختلاف امتیاز به قدری زیاد نیست که موجب افت محبوبیت NANO75 شود و در اغلب بخش‌ها امتیاز هردو مدل نزدیک به هم خواهد بود.

تلویزیون X80J از نوع پنل IPS برخوردار شده که تا حدی شباهت‌هایی با NANO75 دارد. تنها در بخش اوج روشنایی می‌توان عملکردی بهتر را برای تلویزیون X80J در نظر گرفت. در بقیه‌ی موارد از جمله کیفیت صدا، ویژگی‌های گیمینگ و امکانات هوشمند امتیازات مربوط به هردو تلویزیون بسیار نزدیک به هم بوده و تفاوت چندانی با هم ندارند. تلویزیون X80J با روشنایی بهتری که دارد تلویزیون برتری برای خرید محسوب شده؛ اما قیمت مناسب‌تر در تلویزیون NANO75 نیز باعث شده این مدل گزینه‌ی مناسب‌تری برای خرید باشد.

تلویزیون NANO75 را بخرم؟؟

خرید تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون نانوسل NANO75 پایین‌ترین مدل از سری نانوسل سال 2021 از برند ال‌جی است. این تلویزیون جدیدترین مدل از سری نانوسل بوده و می‌توان آن را به عنوان مقرون به صرفه‌ترین مدل نانوسل در نظر گرفت. از لحاظ کیفیت تصویر توانایی مناسبی در نمایش محتواهای مختلف روی صفحه نمایش داشته و وضوح تصاویر کم‌کیفیت را به خوبی ارتقاء می‌بخشد. به دلیل استفاده از نوع پنل IPS در برخی بخش‌های تصویر شاهد افت امتیاز برای این تلویزیون هستیم.

در مجموع برخورداری از این نوع پنل با اختلال در نمایش رنگ مشکی همراه بوده و ممکن است رنگ‌های مشکی را در صحنه‌های فیلم کمی دورتر از حالت واقعی ببینید. در عوض این نوع پنل زاویه دید مناسبی را برای تلویزیون ایجاد کرده تا برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده گزینه‌ی مناسبی باشد. اوج روشنایی تلویزیون نیز تا حدی نامناسب بوده و توصیه می‌کنیم آن را در محیط‌هایی با روشنایی بسیار زیاد قرار ندهید؛ چراکه روشنایی مطلوب را نخواهد داشت. از لحاظ کیفیت صدا مشکلی در تلویزیون وجود نداشته و امکانات هوشمند بسیار گسترده‌ای در بررسی تخصصی تلویزیون NANO75 دیده شده است.

از لحاظ امکانات گیمینگ عملکردی متوسط برای تلویزیون وجود داشته و جزو تلویزیون‌های گیمینگ نخواهد بود. قیمت تلویزیون NANO75 بسیار مناسب است و ارزان‌ترین تلویزیون سری نانوسل 2021 محسوب می‌شود. به همین دلیل برای کسانی که یک تلویزیون مناسب در قیمت معقول و امکانات کاربردی می‌خواهد بهترین گزینه خواهد بود. اگر می‌خواهید با صرف هزینه‌ی بیشتر یک مدل نانوسل در کیفیت تصویر بهتر داشته باشید ما خرید تلویزیون NANO90 را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED90

تلویزیون QNED90 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 است که به عنوان اولین مدل MiniLED 4K با کیفیت تصویر عالی و امکانات متنوع از آن رونمایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *