بررسی تخصصی تلویزیون NANO99

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO99 2021

ال‌جی در سال 2021 از محصولات خود شامل تلویزیون‌هایی جدید و مدل‌هایی ارتقاء یافته و جایگزین تلویزیون‌های قبل خود رونمایی کرد. این برند با بهره‌مندی از بهترین فناوری‌های تصویر و امکانات هوشمند توانسته به سطحی بالاتر از انتظار دست یابد و محصولاتی را به بازار معرفی کند که صدر جدول بهترین تلویزیون‌ها را از آن خود می‌کنند. ال‌جی در همین سال از تلویزیون‌های سری نانوسل جدید رونمایی کرد که این مطلب را به بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 به عنوان برترین تلویزیون از این سری اختصاص داده‌ایم. تلویزیون NANO99 بالاترین مدل از سری نانوسل ال‌جی است و در واقع تنها تلویزیون 8K از سری تلویزیون‌های نانوسل 2021 محسوب می‌شود.

ال‌جی در سال 2020 نیز از یک مدل دقیقاً با همین نام رونمایی کرده بود، تلویزیون NANO99 2020 که تلویزیون 8K نانوسل در سال 2020 است. می‌توان گفت تلویزیون NANO99 2021 مدل ارتقاء یافته و جانشین تلویزیون NANO99 2020 است که با برخی تغییرات همراه خواهد بود. به طور کلی هردوی این تلویزیون‌ها از سری نانوسل هستند و به دلیل پشتیبانی از وضوح 8K در رده‌ای بالاتر از تلویزیون‌های 4K قرار می‌گیرند. با ما در ادامه همراه شوید تا اصلی‌ترین مشخصات و امکانات موجود در تلویزیون ال‌جی NANO99 را مورد بررسی قرار دهیم.

نگاه کلی به تلویزیون (امتیاز کلی 7.5)

قبل از هر توضیحی باید این نکته را در نظر داشته باشیم که تلویزیون NANO99 جزو سری محصولات نانوسل است. این تلویزیون با برخورداری از فناوری نانوسل در رده‌ای بالاتر از تلویزیون‌های معمولی قرار گرفته و کیفیت تصویر بهتری را ارائه می‌دهد. از لحاظ طراحی می‌توان گفت طراحی بسیار شیک و زیبایی داشته و از استحکام کافی در بخش بدنه برخوردار می‌شود. این تلویزیون از سری محصولات 8K است و توانایی نمایش محتوای 8K را به خوبی دارد. از نوع پنل IPS در تلویزیون ال‌جی NANO99 استفاده شده که برخی مزایا و برخی معایب را برای تلویزیون به همراه دارد.

زاویه دید تلویزیون بسیار وسیع بوده و کیفیت تصویر در زاویه‌های اطراف نمایشگر حفظ می‌شود. با این حالت نسبت کنتراست تلویزیون تا حدی پایین بوده و یکنواختی مشکی کارکردی در حد ایده‌آل را نخواهد داشت. ویژگی local dimming در تلویزیون عملکردی متوسط را به همراه دارد. این تلویزیون همچون مدل‌های بالارده نمی‌تواند طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را نمایش دهد و به همین دلیل هنگام نمایش محتوای HDR ممکن است جزئیات برخی تصاویر نمایش داده نشوند.

فرمت HDMI 2.1 در تمام ورودی‌های HDMI پشتیبانی شده و سرعت مناسبی در انتقال محتوای بازی به صفحه نمایش وجود دارد؛ اما از برخی ویژگی‌ها همچون VRR در تلویزیون پشتیبانی نمی‌شود. در بخش هوشمند تلویزیون NANO99 شاهد استفاده از سیستم عامل WebOS هستیم که بهترین ویژگی‌های هوشمند و پیشرفته را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا یک تلویزیون مدرن و هوشمند را در اختیار داشته باشید.

بررسی تلویزیون NANO99

مزایا و معایب تلویزیون NANO99

مزایا

  • هیچ مشکلی در نمایش محتوای 8K و محتواهایی با وضوح پایین‌تر وجود ندارد
  • اوج روشنایی مناسب
  • بازتاب نور متعادل
  • زاویه دید گسترده
  • کنترل حرکت عالی

معایب

  • نسبت کنتراست پایین
  • عملکرد متوسط در local dimming
  • یکنواختی مشکی ضعیف با درز روشنایی بالا
ویژگی‌ها / مدلNANO99 2021
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلIPS
وضوح تصویر8K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس65", 75", 86"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️7.5
نمایش فیلم6.9
برنامه‌های تلویزیون8.0
محتوای ورزشی8.0
بازی‌های ویدیویی7.7
فیلم‌های HDR6.5
بازی‌های HDR7.6
مانیتور PC8.4
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدوشاخه
ضخامت فریم (cm)1.0
ضخامت بدنه (cm)5.3
کیفیت ساخت9.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست5.2
حداکثر روشنایی SDR7.7
نوردهی موضعی (Local Dimming)6.0
لوکال دایمینگ در حالت بازی6.0
حداکثر روشنایی HDR6.8
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی6.8
یکنواختی رنگ خاکستری6.6
یکنواختی رنگ مشکی5.5
زاویه دید7.2
بازتاب نور8.0
قبل از کالیبراسیون 9.1
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K9.9
ورودی 8K10
طیف رنگ7.5
حجم رنگ6.8
گرادیان7.5
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.5
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر7.0
VRR
پشتیبانی از FreeSync
پشتیبانی از G-SYNC
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.4
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی60 وات
پاسخ فرکانسی7.2
تحریف (اعوجاج صدا)6.9
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

تلویزیون NANO99 برای نمایش فیلم (امتیاز 6.9)

با بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 متوجه عملکرد مناسب آن در نمایش فیلم شده‌ایم. این تلویزیون بدون هیچ مشکلی می‌تواند انواع محتوای ورودی را ارتقاء دهد تا کیفیت تصویر بسیار مناسبی را در نمایش انواع فیلم داشته باشد. عملکرد تلویزیون برای نمایش فیلم در محیط‌های تاریک کمی نامناسب است و دلیل آن برخورداری از نسبت کنتراست متوسط و کارکردی متوسط در ویژگی نوردهی محلی می‌باشد. به همین دلیل جزئیات رنگ‌های مشکی در اتاق‌های تاریک کمی روشن‌تر و شبیه به خاکستری به نظر می‌رسند.

نمایش فیلم با تلویزیون NANO99

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.0)

تلویزیون NANO99 برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی عالی است. این تلویزیون هیچ مشکلی در ارتقای سطح کیفیت محتواها نداشته و به خوبی می‌تواند وضوح را در برنامه‌های تلویزیونی افزایش دهد. یکی از مواردی که باعث کسب امتیاز بالا به نفع این تلویزیون شده بازتاب نور بسیار مناسب آن است. تلویزیون NANO99 ال‌جی دارای بازتاب نور مناسب بوده و در کنار آن اوج روشنایی مطلوبی را ارائه می‌دهد. زاویه دید گسترده تلویزیون نیز باعث شده بتوانید به صورت گروهی و همراه دوستان خود به دیدن برنامه‌های تلویزیونی بپردازید.

تلویزیون NANO99 برای نمایش محتوای ورزشی (امتیاز 8.0)

شما کارکردی عالی را با تلویزیون Nano99 در نمایش محتوای ورزشی تجربه خواهید کرد. این تلویزیون زاویه دید گسترده‌ای دارد و اگر قصد دارید با دوستان و خانواده خود به دیدن برنامه‌های ورزشی بپردازید می‌تواند کیفیت تصویر را در اکثر زاویه‌های اطراف حفظ کند. همچنین هنگام نمایش محتوای ورزشی در اتاق‌های روشن مشکلی وجود نخواهد داشت؛ چراکه بازتاب نور و اوج روشنایی مناسب در تلویزیون ایجاد شده است. با زمان پاسخگویی بی‌نظیری که تلویزیون NANO99 ال‌جی دارد به خوبی کیفیت تصاویر در صحنه‌های سریع بازی حفظ شده و به هیچ وجه تاری و وقفه در صفحه نمایش ایجاد نمی‌شود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 7.7)

در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 متوجه برخی ویژگی‌های مناسب برای گیمینگ در این تلویزیون شده‌ایم. زمان پاسخگویی تلویزیون عالی است و سرعت بالایی را در نمایش محتوای ویدیویی ایجاد می‌کند. همچنین تأخیر در ورودی آن ناچیز بوده و از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. پشتیبانی تمامی پورت‌های HDMI از فرمت HDMI 2.1 یکی از دلایل عملکرد مناسب تلویزیون در بخش گیمینگ است. البته این تلویزیون از VRR پشتیبانی نمی‌کند و انتخاب خوبی برای بازی در اتاق‌های تاریک نخواهد بود؛ چراکه نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی چندان مناسبی ندارد. ولی در مجموع برای بازی در اتاق‌های روشن بسیار مناسب عمل می‌کند.

تلویزیون ال‌جی نانوسل برای بازی‌های ویدیویی

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.5)

تلویزیون NANO99 یک مدل متوسط برای نمایش محتوای HDR است. این تلویزیون به خوبی نمی‌تواند نسبت کنتراست و یکنواختی را ایجاد کند و همین به نوبه‌ی خود باعث کاهش کیفیت و عدم نمایش جزئیات کامل تصاویر می‌شود. طیف رنگی بسیار گسترد‌ه‌ای در این تلویزیون پشتیبانی نشده و در نتیجه ممکن است جزئیات کامل از محتوای HDR روی صفحه نمایش دیده نشود. هنگام افزایش اوج روشنایی در برخی قسمت‌های تصویر درز نور ایجاد شده که تا حدی از جزئیات قابل نمایش در فیلم‌های HDR می‌کاهد.

بازی‌های HDR (امتیاز 7.6)

تا حدی می‌توان گفت تلویزیون نانوسل NANO99 برای بازی‌های HDR گزینه‌ای مناسب است. این تلویزیون در کل عملکرد بسیار مناسبی در بخش گیمینگ دارد و برای بازی‌های ویدیویی یک مدل مناسب خواهد بود. در کنار آن برخی قابلیت‌ها را برای تجربه یک بازی مهیج ارائه می‌دهد. اما همانطور که در بخش بالا اشاره شد این تلویزیون تا حدی در نمایش محتوای HDR ضعیف عمل می‌کند. عدم ایجاد روشنایی ایده‌آل و وسعت رنگ متوسط جزو دلایلی هستند که باعث عدم نمایش جزئیات کامل محتوای HDR در تلویزیون می‌شوند. به همین دلیل ممکن است بازی‌های HDR جزئیات کامل و دقیقی را روی صفحه نمایش تلویزیون NANO99 نداشته باشند.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 به عنوان مانیتور (امتیاز 8.4)

تلویزیون NANO99 ال‌جی یکی از بهترین مدل‌ها برای استفاده به عنوان مانیتور PC است. این تلویزیون دارای زاویه دید بسیار گسترده‌ای است و در زاویه‌های اطراف می‌تواند جزئیات صفحه نمایش را حفظ کند. همچنین هیچ مشکلی در ارتقای محتوای ورودی وجود نداشته و با وضوح 8K سطح بالایی از کیفیت تصاویر را به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون ال‌جی تأخیر در ورودی ناچیزی دارد و می‌تواند در سرعتی بالا محتوای کامپیوتر را تجزیه و تحلیل کند. البته در انتقال محتوای 8K تا حد قابل توجهی تأخیر در ورودی افزایش یافته و توصیه می‌شود محتوای ورودی را تا حد بالاتر از 4K انتقال ندهید.

طراحی و استایل تلویزیون NANO99

طراحی و دیزاین تلویزیون NANO99 فوق العاده شیک است. این تلویزیون از لحاظ ظاهری شباهت زیادی به تلویزیون ال‌جی QNED99 دارد اما به نظر می‌رسد با پایه‌ها و بخش پشت پنل فلزی دارای تمایز بیشتری در طراحی بدنه خواهد بود. پایه‌های تلویزیون به خوبی طراحی شده‌اند تا بتوانند سایز بزرگ صفحه نمایش را تحمل کنند. طراحی و الگوی ساخت پنل پشت نیز بسیار مناسب بوده و ضخامت بدنه‌ای متناسب را برای تلویزیون ایجاد کرده است.

پایه‌ها

ال‌جی از پایه‌هایی دوشاخه در طراحی تلویزیون NANO99 استفاده کرده است که ظاهری نسبتاً متفاوت با سایر پایه‌های به کاررفته در تلویزیون‌های این برند دارد. جنس این پایه‌ها فلزی بوده و در بخش جلویی دارای ضخامت کمتری نسبت به بخش پشت پایه‌ها هستند. در واقع این افزایش ضخامت در بخش پشت پایه باعث شده استحکام بسیار بالایی در تلویزیون ایجاد شود و از تکان خوردن صفحه نمایش تا حد زیادی جلوگیری شود. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 ارتفاعی که پایه‌ها دارند بسیار مناسب برآورد شده است. این پایه‌ها ارتفاع بسیار مناسبی دارند و فاصله‌ای مطلوب را میان تلویزیون با میز تلویزیون ایجاد می‌کنند.

پایه‌های تلویزیون ال‌جی NANO99

نکته‌ی بسیار جالب در مورد پایه‌ی تلویزیون ال‌جی NANO99 قابلیت تنظیم موقعیت آن‌ها است. این پایه‌ها در حالت عادی همانند عکس بالا قرار می‌گیرند. این حالت قرارگیری در اغلب تلویزیون‌های موجود در بازار رایج بوده و بهترین حالت برای حفظ استحکام و مقاومت تلویزیون می‌باشد. حالت دوم در موقعیت قرارگیری پایه‌ها باعث نزدیک شدن آن‌ها به هم شده و فاصله‌ی کمتری را میان این دو پایه ایجاد می‌کند. این حالت قرارگیری برای اشخاصی که تلویزیون را روی میز تلویزیون‌هایی کوچک‌تر از سایز صفحه نمایش قرار می‌دهند بسیار ایده‌آل خواهد بود.

حالت قرارگیری پایه‌ها در مدل NANO99

ضخامت بدنه

ال‌جی در طراحی تلویزیون NANO99 از ضخامت بدنه بسیار کمی استفاده کرده است. این تلویزیون دارای حداکثر ضخامت بدنه برابر با 5.3 سانتی‌متر می‌باشد. این میزان ضخامت بسیار مناسب بوده و تلویزیون ال‌جی را به تلویزیونی باریک با ضخامت بدنه ظریف تبدیل کرده است. در واقع روی بدنه تلویزیون گیره‌هایی برای مدیریت کابل وجود دارد که این میزان ضخامت با در نظر گرفتن این گیره‌ها حساب می‌شود. با جداسازی گیره‌ها حداکثر ضخامت بدنه در تلویزیون نانوسل ال‌جی تنها 4.5 سانتی‌متر خواهد بود. طراحی صاف و یکدستی که در این تلویزیون وجود دارد نیز باعث شده بتوانید به بهترین نحو آن را روی دیوار نصب کنید.

ضخامت بدنه تلویزیون 8K نانوسل

فریم‌های اطراف نمایشگر

دور تا دور صفحه نمایش را در تلویزیون NANO99 فریم‌هایی با ضخامت بسیار کم فراگرفته است. این فریم‌ها دارای ضخامت 1.0 سانتی‌متر هستند و به هیچ وجه باعث ایجاد جلب توجه و حواس پرتی از صفحه نمایش نمی‌شوند. اغلب تلویزیون‌هایی که در رده‌ی بالا از برندهای سازنده مختلف قرار می‌گیرند دارای فریم‌هایی با ضخامت 0.9 یا 0.8 سانتی‌متر هستند که میزان ضخامت فوق العاده ناچیزی خواهد بود. در کنار آن تلویزیون‌هایی با فریم 1.0 سانتی‌متر نیز از میزان ضخامت ناچیز برای بخش فریم‌های اطراف نمایشگر برخوردار می‌شوند.

فریم‌هایی کم ضخامت در اطراف نمایشگر

طراحی و کیفیت ساخت پشت پنل (امتیاز 9.0)

کیفیت ساخت کلی در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 امتیاز بسیار بالایی کسب کرده و این تلویزیون از کیفیت ساخت عالی بهره‌مند شده است. در واقع کیفیت ساخت بالایی که این تلویزیون دارد باعث شده مقاومت بسیار بالایی داشته باشد و در استفاده‌ی درازمدت هیچ مشکلی نداشته باشد. بخش اعظم پشت پنل از فلز ساخته شده و این اصلی‌ترین دلیل استحکام بالا در بدنه‌ی تلویزیون است. طراحی پنل پشت بسیار منظم بوده و دسترسی به موقعیت قرارگیری درگاه‌های ارتباطی بسیار راحت و بدون دردسر خواهد بود.

کمی بالاتر از بخش اتصال پایه‌ها شاهد محل قرارگیری برای دو عدد گیره هستیم. این گیره‌ها می‌توانند کابل‌های متصل به تلویزیون را در کنار هم نگه دارند و آن‌ها را به نزدیک پایه‌ها هدایت کنند. پایه‌های تلویزیون در قسمت پشت دارای یک بخش قابل جداسازی هستند که کابل‌ها می‌توانند از آن رد شوند. به این ترتیب کابل‌های تلویزیون در مرتب‌ترین حالت قرار می‌گیرند.

طراحی پنل پشت تلویزیون NANO99

کیفیت تصویر

نسبت کنتراست تلویزیون NANO99 (امتیاز 5.2)

در بررسی تخصصی تلویزیون nano99 نسبت کنتراست بسیار ضعیفی دیده شده است. نسبت کنتراست به طور کلی به نسبت نمایش رنگ مشکی در کنار رنگ‌های روشن گفته می‌شود. هرچه نسبت کنتراست یک تلویزیون بهتر باشد توانایی بالاتری در نمایش رنگ مشکی در کنار رنگ‌های روشن دارد. تلویزیون NANO99 ال‌جی امتیاز بسیار کمی را در بخش نسبت کنتراست کسب کرده و عملکردی ضعیف را در این بخش ارائه می‌دهد.

دلیل اصلی این نسبت کنتراست ضعیف استفاده از نوع پنل IPS در تلویزیون است. به طور کلی به دلیل نسبت کنتراست ضعیف تلویزیون، رنگ مشکی به طور دقیق نمایش داده نشده و از رنگ واقعی‌ خود روشن‌تر به نظر می‌رسد. همین موضوع باعث عدم نمایش برخی جزئیات در صحنه‌هایی با تصاویر مشکی می‌شود.

نسبت کنتراست تلویزیون NANO99

ویژگی نوردهی موضعی(Local Dimming) (امتیاز 6.0)

ویژگی نوردهی موضعی یا همان Local Dimming یک ویژگی در بخش نوردهی صفحه نمایش است که به ایجاد روشنایی در سراسر نقاط صفحه نمایش کمک می‌کند. با اینکه در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 وجود ویژگی نوردهی موضعی تأیید شده اما به طور کلی عملکرد این ویژگی در تلویزیون ال‌جی چندان ایده‌آل نیست. با روشن کردن این ویژگی در برخی موارد همچون نمایش رنگ مشکی بهبود ایجاد شده اما به طور کل در بخش‌های روشن تصویر درز روشنایی ایجاد می‌شود.

برای درک بهتر این مشکل می‌توانید زیر نویس فیلم را در نظر بگیرید که نوشته‌هایی روشن را در برخی صحنه‌های تاریک نمایش می‌دهد. درز روشنایی به معنای افزایش شدت نور در این زیرنویس است که هاله‌های نورانی را در اطراف نوشته‌ها ایجاد می‌کند. این هاله‌ها در برخی صحنه‌ها ممکن است باعث از دست رفتن جزئیات تصویر شود؛ به همین دلیل عملکرد تلویزیون ال‌جی در بخش ویژگی نوردهی موضعی آن‌چنان که باید ایده‌آل نیست. ویژگی Local Dimming در حالت بازی هیچ تفاوتی با حالت استاندارد نداشته و یک امتیاز یکسان را برای تلویزیون nano99 به همراه داشته است.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 7.7)

اوج روشنایی در تلویزیون nano99 بسیار مناسب است. این تلویزیون توانایی ایجاد روشنایی مطلوب را برای مقابله با تابش نور در محیط‌های بسیار روشن دارد. به همین دلیل محتوای SDR هنگام نمایش در تلویزیون ال‌جی NANO99 جزئیات کاملی داشته و روشنایی ایده‌آلی را روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. این اوج روشنایی مناسب باعث کسب امتیاز بالایی برای تلویزیون شده و نمایش محتوای SDR را در محیط‌های روشن به بهترین نحو انجام می‌دهد. با اینکه اوج روشنایی تلویزیون برای نمایش محتوای SDR بسیار مناسب است اما اگر حس می‌کنید اوج روشنایی مطلوب وجود نداشته و صفحه نمایش روشنایی کافی را ندارد می‌توانید تنظیمات زیر را در بخش تصویر اعمال کنید.

حالت تصویر را روی Expert (Dark space, night) تنظیم کرده و LED Local Dimming را روی حالت “high” قرار دهید. میزان Panel Brightness و Adjust Contrast را روی 100 تنظیم کنید و Color Temperature را به حالت ‘Cold 50’ تغییر دهید. این تنظیمات تا حد زیادی روشنایی صفحه نمایش را افزایش می‌دهد اما ممکن است از جزئیات و کیفیت تصاویر بکاهد.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 6.8)

در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO99 اوج روشنایی متوسطی برای نمایش محتوای HDR دیده می‌شود. این تلویزیون اوج روشنایی خوبی در محتوای SDR دارد اما محتوای HDR برای نمایش جزئیات کامل نیازمند روشنایی بیشتری روی صفحه نمایش است. تلویزیون ال‌جی روشنایی مناسبی در نمایش محتوای معمول دارد اما برای نمایش محتوای HDR امتیاز پایینی کسب می‌کند. به همین دلیل تجربه‌ای ایده‌آل از نمایش محتوای HDR را با این تلویزیون نخواهید داشت. نقاط کوچک در تصاویر به اندازه‌ی کافی روشن نمی‌شوند و همین باعث عدم ایجاد روشنایی در جزئیات محتوای HDR می‌شود. از این رو جزئیات کامل محتوای HDR در تلویزیون ال‌جی با روشنایی کامل همراه نخواهد بود.

اگر اوج روشنایی بیشتری را برای نمایش محتوای HDR می‌خواهید باید Auto Dynamic Contrast را روی حالت “high”قرار داده و HDR Tone Mapping را فعال کنید. این تنظیمات به افزایش اوج روشنایی HDR کمک می‌کند اما تا حدی جزئیات کامل را در صفحه نمایش حذف می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 در یکنواختی خاکستری (امتیاز 6.6)

یکنواختی خاکستری مربوط به نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش تلویزیون به صورت یکنواخت است. هرچه یکنواختی یک تلویزیون بهتر باشد استعداد بیشتری در نمایش رنگ‌ها به طور یکنواخت و یکسان روی صفحه نمایش دارد. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 یکنواختی خاکستری متوسطی وجود دارد. برخی مشکلات در یکنواختی خاکستری این تلویزیون وجود داشته و به خوبی نمی‌تواند رنگ‌ها را به صورت یکنواخت و کامل روی صفحه نمایش به تصویر بکشد.

در گوشه‌های اطراف نمایشگر رنگ‌ها کمی تیره‌تر به نظر می‌رسند، با این حال مرکز صفحه نمایش عملکرد بهتری در نمایش رنگ‌ها دارد. همچنین برخی خطوط تیره در بخش‌های مختلف صفحه نمایش ایجاد شده که در محتواهایی همچون برنامه‌های ورزشی ممکن است باعث جلب توجه شود و رنگ‌های بخش‌های مختلف را به طور یکسان نمایش ندهد. البته به طور کلی یکنواختی خاکستری یک مسئله متفاوت بین واحدهای مختلف بوده و ممکن است تلویزیون NANO99 شما از این مشکلات برخوردار نشود.

رسی تخصصی تلویزیون NANO99 در یکنواختی خاکستری

یکنواختی مشکی (امتیاز 5.5)

برخلاف یکنواختی خاکستری که مربوط به نمایش انواع رنگ‌ها روی صفحه نمایش است، یکنواختی مشکی تنها بیانگر نمایش رنگ مشکی روی صفحه نمایش می‌باشد. تلویزیون‌هایی که دارای یکنواختی مشکی مناسبی هستند به خوبی می‌توانند رنگ‌ مشکی را در سراسر نقاط صفحه نمایش یکسان و هماهنگ نمایش دهند. تلویزیون ال‌جی NANO99 عملکردی متوسط و نسبتاً ضعیف در بخش یکنواختی مشکی دارد. همانطور که در تصویر مشخص است رنگ‌های مشکی در این تلویزیون کمی روشن‌تر از حالت معمول هستند و کیفیت و وضوح واقعی خود را از دست می‌دهند.

خوشبختانه در این تلویزیون نانوسل از ویژگی Local Dimming پشتیبانی شده که یکنواختی مشکی را تا حد زیادی ارتقاء می‌دهد. در واقع این ویژگی به بهبود نمایش رنگ مشکی کمک کرده و رنگ‌های مشکی را روی صفحه نمایش تقویت می‌کند. به همین دلیل با روشن کردن ویژگی نوردهی موضعی تا حد زیادی رنگ‌های مشکی بهبود می‌یابند، اما در کنار آن تا حد زیادی درز روشنایی نیز ایجاد می‌شود.

این درز روشنایی در بخش‌های روشن تصویر اتفاق افتاده و همانطور که مشخص است در اطراف صلیب روشن در عکس تلویزیون می‌توانید هاله‌های نورانی را مشاهده کنید. البته میزان یکنواختی مشکی در واحدهای مختلف متغیر بوده و ممکن است حد مشکل یکنواختی در تلویزیون شما کمتر باشد. با این حال میزان یکنواختی مشکی در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 ضعیف برآورد شده و امتیاز پایینی را برای تلویزیون به همراه داشته است.

یکنواختی مشکی تلویزیون NANO99

زاویه دید در تلویزیون NANO99 (امتیاز 7.2)

تلویزیون ال‌جی NANO99 دارای زاویه دید مناسبی است که به حفظ کیفیت تصاویر در زاویه‌های اطراف کمک می‌کند. این تلویزیون به دلیل برخورداری از نوع پنل IPS می‌تواند زاویه دید بسیار مناسبی را ارائه دهد. زاویه دید گسترده در اوقاتی که همراه خانواده به دیدن فیلم و برنامه‌های مورد علاقه خود می‌پردازید حائز اهمیت خواهد بود. اگر تلویزیون شما زاویه دید محدود و نامناسبی داشته باشد در صورتی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه کنید متوجه افت شدید روشنایی و کیفیت رنگ‌ها خواهید شد. به همین دلیل اغلب تلویزیون‌هایی که زاویه دید محدودی دارند برای قرارگیری در محیط‌های بزرگ و چیدمان مبل گسترده مناسب نیستند.

تلویزیون نانوسل ال‌جی از زاویه دید خوبی برخوردار شده که وضوح و روشنایی تصاویر را در قسمت‌های اطراف نمایشگر حفظ می‌کند. این تلویزیون نسبت به برخی مدل‌های بالارده زاویه دید محدودی دارد اما به طور کلی با حفظ کیفیت تصاویر می‌تواند زاویه دید مناسبی را برای تماشای فیلم و برنامه به صورت گروهی در اختیارتان قرار دهد.

زاویه دید گسترده تلویزیون NANO99

بازتاب نور (امتیاز 8.0)

بازتاب نور در تلویزیون مربوط به بخش پوشش ضد انعکاسی تلویزیون است. در تلویزیون‌های مختلف از نوع پوشش ضد انعکاسی متفاوتی برای مقابله با تابش نور استفاده می‌شود. اگر تلویزیونی امتیاز بالایی را در بخش بازتاب نور کسب کرده باشد می‌تواند بهتر در مقابل تابش نور روی صفحه نمایش مقاومت کند. با تابش نور روی صفحه نمایش هاله‌های نور اذیت کننده ایجاد می‌شود. در تلویزیون ال‌جی NANO99 پوشش ضد انعکاسی Semi-gloss می‌تواند عملکردی مطلوب را برای بخش بازتاب نور به همراه داشته باشد.

این تلویزیون به خوبی در مقابل تابش نورهای محیط مقابله کرده و می‌تواند از ایجاد هاله‌های بزرگ نورانی که باعث اذیت شدن چشم بیننده می‌شود جلوگیری کند. با اینکه عملکرد تلویزیون بسیار مناسب بوده و امتیاز بالایی را در بخش بازتاب نور دارد اما به طور کلی توصیه می‌شود تلویزیون را در مقابل تابش شدید و مستقیم نورهایی همچون نور خورشید و پنجره قرار ندهید.

بازتاب نور در تلویزیون 8K نانوسل

تلویزیون NANO99 در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0)= تلویزیون ال‌جی NANO99 در بخش نمایش محتوای ورودی با وضوح 480p هیچ مشکلی ندارد.

720p (امتیاز 8.0)= این تلویزیون به خوبی توانایی نمایش و ارتقای کیفیت در محتوای ورودی 720p را داشته و عملکردی مناسب را برای نمایش این نوع محتوا به همراه دارد.

1080p (امتیاز 9.0)= تلویزیون نانوسل ال‌جی نه تنها هیچ مشکلی در نمایش محتوای 1080p ندارد، بلکه می‌تواند وضوح را در این محتوا تا نزدیک به کیفیت 4k ارتقاء دهد. به این ترتیب امتیاز بالاتری را برای نمایش محتوای 1080p ارائه می‌دهد.

4K (امتیاز 9.9)= نمایش محتوای 4k در تلویزیون ال‌جی nano99 به بهترین نحو انجام شده و بدون مشکل این نوع محتوا روی صفحه نمایش به نمایش گذاشته می‌شود. این تلویزیون بهترین عملکرد را برای ارائه وضوح عالی در محتوای 4K ارائه خواهد داد.

8K (امتیاز 10)= تلویزیون NANO99 از سری محصولات 8K ال‌جی است. این تلویزیون امتیاز کامل را برای نمایش محتوای 8K کسب کرده و با قدرتی بالا می‌تواند محتوای 8K را روی نمایشگر به تصویر بکشد. وضوح عالی تلویزیون در نمایش محتوای 8K باعث شده این تلویزیون یکی از بهترین مدل‌های موجود برای نمایش محتوایی با وضوح 8K باشد.

وسعت رنگ در تلویزیون نانوسل (امتیاز 9.0)

با بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 متوجه پشتیبانی این تلویزیون از طیف رنگی گسترده‌ شده‌ایم. در واقع به طور کلی امتیاز تلویزیون در حد ایده‌آل نیست اما عملکرد خوبی را داشته و امتیازی مناسب را در این بخش کسب کرده است. فضای رنگی که در تلویزیون پشتیبانی شده نسبتاً گسترده است اما از طیف رنگی کامل پشتیبانی نمی‌کند. با این حال به خوبی می‌تواند طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR را به نمایش بگذارد. به همین دلیل پوشش رنگ تلویزیون در حد مناسب عمل کرده و نیاز محتوا به طیف رنگی گسترده‌تر را برطرف می‌سازد.

گرادیان تلویزیون Nano99 (امتیاز 7.5)

گرادیان در تلویزیون‌ها به قابلیت هندلینگ شیب حرکتی گفته می‌شود. به این معنی که در تغییر حرکت یک رنگ به سمت رنگی دیگر حرکت صاف رنگ حفظ شده و از ایجاد خطوط رنگی روی صفحه نمایش جلوگیری می‌کند. در تلویزیون نانوسل NANO99 گرادیان نسبتاً مناسبی وجود دارد و به خوبی کیفیت رنگ‌ها هنگام نمایش در تلویزیون حفظ می‌شود.

خطوطی در رنگ‌های قرمز، سبز و خاکستری به وجود آمده که در برخی محتواها با سایه‌های رنگ مشابه ممکن است باعث جلب توجه شود. برای صاف شدن حرکت رنگ‌ها در صفحه نمایش می‌توانید ویژگی Smooth Gradation را فعال کنید. این ویژگی به صاف شدن حرکت رنگ‌ها کمک می‌کند ولی در عوض ممکن است باعث از بین رفتن برخی جزئیات در تصاویر شود.

گرادیان تلویزیون Nano99

زمان پاسخگویی تلویزیون (امتیاز 8.5)

زمان پاسخگویی در تلویزیون به مدت زمانی گفته می‌شود که تلویزیون قادر است بدون ایجاد تاری صحنه‌های سریع را نمایش دهد. در واقع زمان پاسخگویی بیشتر در محتواهای ورزشی و بازی‌های ویدیویی حائز اهمیت است؛ چراکه این محتواها صحنه‌های سریع زیادی دارند که در اغلب تلویزیون‌ها تا حدی با تاری در پشت صحنه‌های مختلف همراه می‌شوند. تلویزیون NANO99 از زمان پاسخگویی بسیار مناسبی برخوردار شده و به خوبی می‌تواند از تار شدن بیش از حد تصاویر در صحنه‌های سریع جلوگیری کند.

زمان پاسخگویی را بر حسب میلی‌ثانیه می‌سنجیم. این تلویزیون نانوسل برای نمایش 100 درصد رنگ در پیکسل‌ها تنها به مدت زمانی معادل 11.2 میلی‌‌ثانیه نیاز دارد. با توجه به اینکه در بررسی‌های تخصصی میزان زمان پاسخگویی کمتر از 14 میلی‌ثانیه عملکردی مناسب را به همراه دارد می‌توان گفت تلویزیون NANO99 از زمان پاسخگویی بسیار مناسب برخوردار شده است.

نرخ نوسازی

با بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 متوجه برخورداری این تلویزیون از پنل 120 هرتز شده‌ایم. در واقع نرخ نوسازی 120 هرتز در اغلب تلویزیون‌های بالارده وجود داشته و این نرخ نوسازی سرعت بالایی را در انتقال و رفرش شدن محتوا روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. در بخش نرخ نوسازی برخی تلویزیون‌ها دارای نرخ نوسازی متغیر هستند که با نام VRR نیز شناخته می‌شود. این نرخ نوسازی متغیر به تنظیم نرخ نوسازی تلویزیون به صورت هماهنگ با نرخ نوسازی دستگاه‌های ورودی کمک می‌کند. متأسفانه در این تلویزیون از VRR و برخی امکانات دیگر پشتیبانی نمی‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 برای تأخیر در ورودی (امتیاز 9.4)

به میزان تأخیری که در انتقال محتوا از دستگاه‌های ورودی به صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌شود، تأخیر در ورودی گفته می‌شود. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی وجود دارد و محتوای دستگاه‌های ورودی با سرعت بالایی به صفحه نمایش انتقال داده می‌شوند. برای انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز تنها و تنها 14.4 میلی‌ثانیه زمان لازم است. این مدت زمان برای انتقال محتوا فوق العاده کم بوده و کمترین میزان تأخیر در ورودی را با تلویزیون حس خواهید کرد.

برای انتقال محتوای 4k نیز تأخیر در ورودی بسیار ناچیز است و به هیچ وجه باعث ایجاد وقفه در انتقال محتوا نخواهد شد. البته توجه داشته باشید برای برخورداری از کمترین میزان تأخیر در ورودی باید حالت بازی(GAME) را در تلویزیون فعال کنید؛ در غیر این صورت تأخیر در ورودی تلویزیون تا حدی زیاد می‌باشد.

تلویزیون NANO99 برای بازی‌های ویدیویی

سایر امکانات گیمینگ در تلویزیون NANO99

تأخیر در ورودی یکی از امکانات برای بخش گیمینگ محسوب می‌شود. در واقع تأخیر در ورودی هنگام اتصال به کنسول‌های بازی بسیار مهم بوده و با برخورداری از تأخیر در ورودی ناچیز، تلویزیون‌ می‌تواند سرعت بالایی را برای بازی‌های ویدیویی فراهم کند. نرخ نوسازی بالا نیز به افزایش سرعت بازی کمک کرده و زمان پاسخگویی کم باعث نمایش بدون مشکل در صحنه‌های سریع بازی می‌شود. در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 متوجه عدم پشتیبانی از برخی ویژگی‌ها در بخش گیمینگ تلویزیون شده‌ایم. در واقع این تلویزیون ال‌جی از VRR، FreeSync و G-SYNC پشتیبانی نمی‌کند.

در تمامی پورت‌های HDMI شاهد پشتیبانی از فرمت HDMI 2.1 هستیم. به طور کلی تلویزیون NANO99 یک تلویزیون عالی برای بازی‌های ویدیویی است اما به دلیل عدم پشتیبانی از ویژگی‌های نام برده ممکن است امکانات کامل را در اختیار گیمرها برای بازی‌های حرفه‌ای قرار ندهد.

فرمت‌های صوتی و تصویری

در بخش مربوط به ورودی‌های تلویزیون ویژگی‌های متنوعی مربوط به بخش صوتی و تصویری تلویزیون وجود دارد. اغلب این ویژگی‌ها در قالب فرمت در تلویزیون‌ها پشتیبانی می‌شوند که بیشترین تأثیر را در افزایش و ارتقای سطح کیفیت صدا و تصویر دارند. در ادامه ویژگی‌های اصلی مربوط به بخش صوتی و تصویری تلویزیون NANO99 را گردهم آورده‌ایم که بیشتر با فرمت‌های قابل پشتیبانی در این تلویزیون آاشنا شویم.

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 Full Bandwidth (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 Class Bandwidth (HDMI 1,2,3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 2)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون NANO99

درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون nano99 ورودی‌هایی هستند که در بخش پشت پنل تلویزیون وجود دارند. از طریق این ورودی‌ها اصلی‌ترین دسترسی‌ها به سایر دستگاه‌های خارجی ایجاد می‌شود. شما می‌توانید از طریق درگاه‌های ورودی که در تلویزیون وجود دارد تلویزیون را به انواع دستگاه‌های دیگر متصل کنید. در لیست زیر مشخصات درگاه‌های ورودی مربوط به تلویزیون نانوسل را ذکر خواهیم کرد.

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون NANO99
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

سیستم صوتی و میزان صدا (امتیاز 7.2)

ال‌جی از سیستم صوتی بسیار قدرتمند برای تلویزیون NANO99 استفاده کرده تا میزان صدایی مطلوب را در این تلویزیون زیبا ارائه دهد. بخش صوتی تلویزیون شامل یک سیستم صوتی 4.2 کاناله است که از بلندگوها و ووفرهایی بسیار باکیفیت تشکیل شده است. این سیستم صوتی توانایی پخش صدایی معادل 60 وات را دارد که برای یک تلویزیون میزان صدایی بسیار مناسب محسوب می‌شود.

با توان صوتی بالایی که تلویزیون نانوسل ال‌جی دارد هیچ نیازی به استفاده از سیستم صوتی‌هایی همچون ساندبار در کنار تلویزیون نخواهید داشت. به همین دلیل میزان صدای تلویزیون بسیار بلند و باکیفیت خواهد بود. از لحاظ وضوح صدا باید بگوییم ال‌جی از بهترین ویژگی‎‌ها و فرمت‌های صوتی در این تلویزیون استفاده کرده تا بتواند نویزهای صدا را حذف کند و صدایی باکیفیت و روان را در سطح اتاق پخش کند. دالبی اتموس یکی از بهترین ویژگی‌های صوتی به کار رفته در تلویزیون NANO99 است که با ایجاد کانال‌های صوتی مجازی به افزایش سطح کیفیت صدا در تلویزیون کمک می‌کند.

رابط کاربری تلویزیون NANO99 (امتیاز 8.5)

رابط کاربری تلویزیون NANO99

در تلویزیون ال‌جی NANO99 از سیستم عامل هوشمند WebOS استفاده شده است. این سیستم عامل در تلویزیون‌های 2021 ال‌جی با برخی تغییرات اصلی مواجه شد. منوی کاربری اصلی که در سیستم عامل به صورت خطی در پایین نمایشگر بود به صورت تمام صفحه تغییر کرده و از حالت خطی خارج شده است. کار با این منو فوق العاده راحت بوده و اصلی‌ترین دسترسی‌هایی که در تلویزیون نیاز دارید را در اختیارتان قرار خواهد داد.

در پیکربندی کلی سیستم عامل از هوش مصنوعی بیش از پیش استفاده شده و این سیستم عامل یک رابط کاربری فوق العاده باهوش می‌باشد. شما از برترین ویژگی‌های هوشمند ال‌جی در سیستم عامل WebOS برخوردار خواهید شد و به دنیایی از امکانات هوشمند دست خواهید یافت. این سیستم عامل امتیاز بالایی را برای تلویزیون NANO99 به همراه داشته و این تلویزیون را از بهترین امکانات هوشمند بهره‌مند ساخته است. دسترسی به دستیارهای صوتی یکی از بهترین امکانات هوشمند در این سیستم عامل است که تجربه کار با یک تلویزیون هوشمند و مدرن را به کاربران القا می‌کند.

دانلود اپلیکیشن (امتیاز 8.0)

دسترسی به دانلود اپلیکیشن در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 بسیار مناسب برآورد شده است. این تلویزیون همچون سایر مدل‌های ال‌جی از فروشگاه محتوای ال‌جی (LG APP STORE) بهره‌مند شده و دسترسی کاملی به انواع برنامه‌های مورد نیاز برای تلویزیون را ایجاد می‌کند. همچنین هیچ مشکلی در اجرای انواع برنامه برای تلویزیون ال‌جی وجود نداشته و شما می‌توانید به دنیایی وسیع از برنامه‌های مناسب برای تلویزیون خود دسترسی داشته باشید. امتیاز بالایی در دسترسی به انواع برنامه برای تلویزیون نانوسل ال‌جی کسب شده است.

دانلود اپلیکیشن در تلویزیون ال‌جی

بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 در نوع ریموت کنترل

ال‌جی در تلویزیون‌های 2021 خود از نوع جدید ریموت کنترل با برخی تغییرات رونمایی کرد. این ریموت کنترل جدید در ظاهری متفاوت ساخته شده و به نظر می‌رسد تا حدی نسبت به مدل قبلی خوش‌دست‌تر می‌باشد. اشاره‌گر ماوسی موجود در ریموت کنترل باعث شده راحتی دسترسی به بخش‌های مختلف در تلویزیون را حس کنید. دکمه‌هایی برای دسترسی به سرویس‌های آنلاین تلویزیون همچون Netflix و LG Channels وجود دارد و از طریق دو دکمه‌ای که لوگوی دو دستیار صوتی گوگل و الکسا را دارند می‌توانید به دستیارهای صوتی رایج در تلویزیون دسترسی پیدا کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 در نوع ریموت کنترل

میکروفون داخلی در ریموت کنترل تعبیه شده و راحت‌ترین راه از طریق کنترل صوتی را برایتان فراهم می‌کند. ال‌جی همچنین در ریموت کنترل این تلویزیون از قابلیت NFC استفاده کرده است(این قابلیت تنها در ریموت کنترل چندین مدل بالارده از ال‌جی در سال 2021 تعبیه شده است). شما می‌توانید با این قابلیت تلویزیون خود را به انواع دستگاه‌های خارجی از طریق ریموت کنترل متصل کنید. بسته به منطقه‌ی مونتاژ وجود یا عدم وجود این قابلیت در ریموت کنترل ال‌جی متفاوت است. اگر ریموت کنترل شما دارای قابلیت NFC باشد همچون عکس بالا علامت مربوط به NFC روی بخش پایین‌تر از دکمه‌ها حک می‌شود.

دکمه‌ی کنترل

دکمه‌ی کنترل تلویزیون NANO99

در مرکزی‌ترین بخش صفحه نمایش یک دکمه‌ی مخفی پایین‌تر از فریم تلویزیون وجود دارد. این دکمه برای زمان‌هایی که به ریموت کنترل تلویزیون دسترسی ندارید بیشترین کمک را برایتان به همراه خواهد داشت. از طریق دکمه‌ی کنترل تلویزیون می‌توانید تلویزیون را روشن/خاموش کنید، ورودی ها، صدا و کانال ها را تغییر دهید.

لوازم جانبی

در بررسی تخصصی تلویزیون NANO99 لوازم جانبی نیز همراه تلویزیون ال‌جی رویت شده است:

لوازم جانبی تلویزیون NANO99
  • ریموت کنترل جادویی
  • 2 عدد باتری AA برای ریموت
  • جمع کننده کابل
  • کابل IR به همراه 2 عدد برچسب
  • دفترچه راهنما
  • 2 عدد کاور روی پایه‌ها(در عکس نمایش داده نشده)
  • 2 عدد گیره مدیریت کابل که روی بدنه نصب می‌شوند(در عکس نمایش داده نشده)

مقایسه تلویزیون NANO99 با سایر رقبا

تلویزیون NANO99 یکی از برترین تلویزیون‌های ال‌جی است که در سال 2021 با بسیاری از تلویزیون‌های دیگر به رقابت پرداخته است. این تلویزیون با توجه به امتیازات کسب شده و امکاناتی که دارد در رده‌ای مشخص از بازار تلویزیون در ایران قرار می‌گیرد. در ادامه تلویزیون NANO99 را با برخی از مدل‌هایی که تقریباً با این تلویزیون هم‌رده هستند و در یک سطح قرار می‌گیرند مقایسه می‌کنیم تا موقعیت تلویزیون را در بازار ایران بهتر بشناسیم.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با NANO99 2020

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با NANO99 2020

ال‌جی در سال 2020 از تلویزیون 8K خود در سری نانوسل با نام NANO99 2020 رونمایی کرد. تلویزیون NANO99 2021 نسخه‌ای ارتقاء یافته و پیشرفته‌تر از مدل NANO99 2020 می‌باشد. با اینکه این دو تلویزیون دارای وجه تشابه بسیاری هستند اما مدل NANO99 2021 در برخی موارد نسبت به مدل قدیمی‌تر بهبود یافته است. تلویزیون NANO99 2021 عملکرد بهتری در ویژگی local dimming دارد و نسبت به Nano99 2020 کمتر درز روشنایی ایجاد می‌کند.

مدل 2021 نانوسل همچنین در بیشتر صحنه‌ها اوج روشنایی بهتری را ارائه می‌دهد. با این حال در طرف دیگر تلویزیون nano99 2020 می‌تواند طیف رنگی گسترده‌تری را ارائه دهد و تأخیر در ورودی آن برای انتقال محتوای 8K بهتر می‌باشد. به طور کلی با پیشرفت‌هایی که تلویزیون NANO99 2021 داشته امتیاز بالاتری کسب کرده و مدلی بهتر برای خرید خواهد بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با NANO90

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با NANO90

تلویزیون‌ NANO90 همراه مدل NANO99 در سری تلویزیون‌های نانوسل 2021 قرار می‌گیرند. این دو تلویزیون به دلیل قرارگیری در یک رده دارای ویژگی‌های مشترک بسیاری هستند. اما اصلی‌ترین تفاوتی که میان این تلویزیون‌ها وجود دارد در وضوح صفحه نمایش خواهد بود. تلویزیون NANO90 یک مدل 4K و تلویزیون NANO99 یک تلویزیون 8K است. به نظر می‌رسد ویژگی Local dimming در تلویزیون NANO99 عملکرد بهتری را به همراه دارد اما همچنان هردو تلویزیون دارای کارکردی ضعیف به دلیل برخورداری از نوع پنل IPS هستند.

تلویزیون NANO90 دارای ویژگی VRR است که در تلویزیون NANO99 پشتیبانی نمی‌شود. این ویژگی باعث شده مدل NANO90 گزینه‌ی بهتری برای بازی‌های ویدیویی باشد. در مجموع هردو تلویزیون جزو بهترین مدل‌های ال‌جی هستند و امتیازی یکسان را کسب کرده‌اند. اگر تلویزیون 8K می‌خواهید مدل NANO99 گزینه‌ی بهتری برای خرید است؛ در غیر این صورت مدل NANO90 با وضوح 4K نیز یک تلویزیون عالی برای خرید خواهد بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با QNED99

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با QNED99

تلویزیون QNED99 یکی از مدل‌های جدید سال 2021 از برند ال‌جی است که با برخی ویژگی‌های متفاوت عرضه می‌شود. این تلویزیون نیز همچون مدل NANO99 از وضوح 8K برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند. هردو تلویزیون دارای نوع پنل IPS هستند، با این حال مدل QNED99 دارای برخی تمایزها در بخش کیفیت تصویر خواهد بود. تلویزیون QNED99 دارای عملکردی بهتر در بخش Local Dimming به دلیل برخورداری از Mini LED است.

این تلویزیون همچنین می‌تواند اوج روشنایی بسیار بهتری را ارائه داده و جزئیات تصاویر را در محتوای HDR افزایش دهد. طیف رنگی گسترده و نور صفحه نمایش بدون سوسو زدن از دیگر برتری‌های تلویزیون QNED99 نسبت به مدل NANO99 است. در مجموع به دلیل استفاده از Mini LED در تلویزیون QNED99، این تلویزیون در رده‌ای بالاتر از مدل‌های سری نانوسل قرار می‌گیرد. به طور کلی تلویزیون‌های سری QNED با امکانات و کیفیت بهتری که دارند، پس از مدل‌های OLED، بهترین تلویزیون‌های ال‌جی محسوب می‌شوند. به دلیل این تفاوت‌ها تلویزیون QNED99 امتیاز بالاتری را کسب کرده و یک مدل بهتر برای خرید محسوب می‌شود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با QN800A

مقایسه تلویزیون ال‌جی NANO99 با QN800A

تلویزیون QN800A یکی از مدل‌های 8K سامسونگ در سال 2021 است. این تلویزیون در رقابت با NANO99 ال‌جی توانسته امتیاز بالاتری را کسب کند و یک مدل بهتر محسوب می‌شود. یکی از اصلی‌ترین مواردی که باعث ایجاد تفاوت در مقایسه تلویزیون QN800A با NANO99 شده مربوط به بخش نوع پنل است. تلویزیون QN800A به دلیل استفاده از نوع پنل VA می‌تواند نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بسیار بهتری نسبت به تلویزیون ال‌جی را ارائه دهد. از این رو کیفیت تصویر بهتری را برای نمایشگر تلویزیون ایجاد می‌کند. تلویزیون QN800A به دلیل استفاده از Mini LED می‌تواند روشنایی بهتری را برای صفحه نمایش ایجاد کند و در کنار آن بازتاب نور بهتری نسبت به NANO99 دارد.

در طرف دیگر مقایسه، تلویزیون NANO99 یک مدل با پنل IPS است که زاویه دید گسترده‌تری را نسبت به مدل سامسونگ ارائه می‌دهد. همچنین با اینکه هردو تلویزیون دارای وضوح 8K هستند اما ال‌جی توانایی بهتری در نمایش جزئیات کامل محتوای بومی 8K دارد. تلویزیون سامسونگ دارای امکانات گسترده‌تری در بخش گیمینگ بوده و به همین دلیل برای بازی‌های ویدیویی عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد. به دلیل کیفیت تصویر بهتر تلویزیون QN800A امتیاز بالاتری کسب کرده و مدل بهتری برای خرید محسوب می‌شود.

تلویزیون NANO99 ال‌جی گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟؟

خرید تلویزیون نانوسل NANO99

تلویزیون NANO99 یک تلویزیون رده بالا از ال‌جی است. این تلویزیون تنها مدل 8K از سری نانوسل 2021 می‌باشد که به عنوان مدل جانشین NANO99 2020 به بازار معرفی شده است. با توجه به امتیاز مناسبی که این تلویزیون دارد جزو بهترین مدل‌های موجود در بازار برای نمایش محتوای 8K محسوب می‌شود. ال‌جی از نوع پنل IPS در این تلویزیون استفاده کرده که باعث شده زاویه دید بسیار مناسبی داشته باشد. همین زاویه دید گسترده تلویزیون را به گزینه‌ای عالی برای قرارگیری در محیط‌های بزرگ با چیدمان مبل گسترده تبدیل کرده است.

در عوض ممکن است تلویزیون NANO99 نتواند عملکرد مطلوب را برای نمایش تصاویر در محیط‌های تاریک داشته باشد؛ چراکه یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست ضعیفی دارد و جزئیات رنگ مشکی در صحنه‌های تاریک را از دست می‌دهد. به دلیل روشنایی و بازتاب نور مناسب مشکلی برای نمایش تصاویر در محیط‌های روشن وجود ندارد. این تلویزیون وضوح بی‌نظیری را برای نمایش انواع محتوا دارد و طیف رنگی گسترده‌ای را برای ایجاد تصاویری خوش‌رنگ ارائه می‌دهد.

با وجود تأخیر در ورودی مناسب و پشتیبانی از HDMI 2.1 یک تلویزیون مناسب برای گیمینگ است اما چون از VRR پشتیبانی نمی‌کند کمی پایین‌تر مدل‌های بالارده مخصوص گیمینگ قرار می‌گیرد. امکانات هوشمند و بخش صوتی تلویزیون NANO99 عملکردی فوق العاده دارند و هیچ مشکلی در آن‌ها وجود ندارد. تلویزیون NANO99 یکی از بهترین گزینه‌ها برای برخورداری از وضوح عالی در نمایش محتوای NANO99 بوده و ارزش خریدن را دارد. اما اگر کیفیت تصویر بهتری می‌خواهید تلویزیون سامسونگ QN900A بهترین تلویزیون 2021 برای نمایش محتوای 8K خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED90

تلویزیون QNED90 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 است که به عنوان اولین مدل MiniLED 4K با کیفیت تصویر عالی و امکانات متنوع از آن رونمایی شده است.

یک نظر

  1. سلام این مدل یکی از بهترین تلویزیون های LED الجیه که کیفیت فوق‌العاده داره. در طول این مدت که من ازش استفاده کرده هیچ عیب و ایرادی ندیدم ازش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *