بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی B1

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال‌جی B1

تلویزیون B1 یکی دیگر از شاهکارهای ال‌جی در سال 2021 است که در سری محصولات OLED این برند قرار می‌گیرد. تلویزیون‌های 2021 ال‌جی با پیشرفت‌هایی بی‌نظیر در بخش‌های مختلف همراه بوده‌اند تا همچون همیشه جایگاهی عالی را در لیست تلویزیون‌های برتر در بازار کسب کنند. در بررسی تخصصی تلویزیون B1 به بررسی تمامی ویژگی‌های مربوط به این تلویزیون زیبای اولد می‌پردازیم. در واقع تلویزیون‌ B1 را می‌توان مدلی پیشرفته‌ و جایگزین تلویزیون BX که تولید سال 2020 بود قلمداد کرد. این تلویزیون از بسیاری لحاظ مشابه مدل پیشین خود عمل می‌کند، اما در کل یک تلویزیون بهتر و مدرن‌تر محسوب می‌شود.

در سال 2020 تلویزیون BX عنوان ارزان‌ترین تلویزیون اولد ال‌جی را به خود کسب کرد. این عنوان در سال 2021 به دلیل رونمایی از تلویزیون اقتصادی اولد یعنی A1 به این مدل اختصاص یافته است. با این حال هنوز تلویزیون B1 یکی از مناسب‌ترین تلویزیون‌های اولد ال‌جی است که از امکاناتی فوق العاده برخوردار شده و یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید از سری محصولات اولد ال‌جی خواهد بود. با ما در این مطلب همراه شوید تا به بررسی تمامی جزئیات تصویر، امکانات موجود در تلویزیون، مزایا و معایب در تلویزیون B1 ال‌جی بپردازیم.

نگاهی کلی به تلویزیون (امتیاز کلی 8.8)

تلویزیون B1 ال‌جی یکی از بهترین تولیدات این برند در سال 2021 می‌باشد که از جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌ها بهره‌مند شده است. این تلویزیون به لطف برخورداری از فناوری OLED در لیست برترین تلویزیون‌های موجود در بازار قرار گرفته و جایگاهی ویژه از تلویزیون‌های ال‌جی را کسب می‌کند. پیکسل‌هایی که توانایی روشن و خاموش شدن را به طور مجزا از هم دارند باعث ایجاد کیفیت تصویری فراتر از انتظار در این تلویزیون شده‌اند. به همین دلیل امتیازات این تلویزیون فوق العاده بالا بوده و تقریباً برای انواع استفاده‌ها از جمله نمایش فیلم، برنامه‌های تلویزیونی، فیلم‌های HDR، بازی و استفاده به عنوان مانیتور امتیاز مطلوب و ایده‌آلی را کسب کرده است.

تلویزیون ال‌جی اولد کیفیت تصویر خارق العاده‌ای دارد و بهترین وضوح نمایشگر را با تلویزیون B1 می‌توانید تجربه کنید. خوشبختانه ا‌ل‌جی تنها روی بخش تصویر متمرکز نشده و شاهد عملکردی عالی در بخش‌های دیگر تلویزیون نیز هستیم. بخش صوتی تلویزیون کیفیت و وضوح بی‌نظیری دارد و امکانات هوشمند گسترده به لطف سیستم عامل WebOS برای تلویزیون ایجاد می‌شود. این تلویزیون OLED همچنین از برترین ویژگی‌های گیمینگ ال‌جی پشتیبانی می‌کند تا یک مدل مناسب برای بازی‌های ویدیویی باشد.

تلویزیون ال‌جی اولد B1

مزایا و معایب تلویزیون B1

مزایا

  • نمایش رنگ مشکی در حالت ایده‌آل
  • جلوگیری از ایجاد هاله‌های نور در اطراف بخش‌های روشن تصویر
  • زمان پاسخگویی مناسب برای حرکت روان تصویر
  • برخورداری از برترین امکانات گیمینگ

معایب

  • خطر پیکسل سوختگی
  • به اندازه‌ی کافی در محتوای SDR و HDR روشن نمی‌شود
ویژگی‌ها / مدلB1
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعOLED
نوع پنلWRGB
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس55" , 65", 77"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.8
نمایش فیلم9.4
برنامه‌های تلویزیون8.2
محتوای ورزشی8.6
بازی‌های ویدیویی8.2
فیلم‌های HDR8.7
بازی‌های HDR9.0
مانیتور PC8.8
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهپایه وسط
ضخامت فریم (cm)0.9
ضخامت بدنه (cm)4.8
کیفیت ساخت8.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست10
حداکثر روشنایی SDR6.5
نوردهی موضعی (Local Dimming)10
لوکال دایمینگ در حالت بازی10
حداکثر روشنایی HDR6.4
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی6.3
یکنواختی رنگ خاکستری8.8
یکنواختی رنگ مشکی10
زاویه دید9.0
بازتاب نور9.3
قبل از کالیبراسیون 7.4
پس از کالیبراسیون9.6
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ8.7
حجم رنگ7.4
گرادیان9.3
حفظ موقت تصویر9.8
ماندگاری دائمی تصویر2.0
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی9.0
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر5.2
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.5
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی40 وات
پاسخ فرکانسی7.5
تحریف (اعوجاج صدا)6.7
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

نمایش فیلم در تلویزیون B1 (امتیاز 9.4)

تلویزیون B1 ال‌جی توانایی فوق العاده‌ای در نمایش محتوای 4K داشته و هیچ مشکلی در ارتقا و نمایش محتواهایی با وضوح کمتر ندارد. این تلویزیون زیبا همچنین به لطف برخورداری از پنل اولد می‌تواند سطحی کامل از نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی را ایجاد کند که به نمایش تصاویر در محیط‌های کم‌نور کمک بسزایی می‌کند. به این معنی که تلویزیون ال‌جی توانایی نمایش فیلم در محیط‌های تاریک را به بهترین نحو دارد. به همین دلیل یک گزینه عالی برای دیدن فیلم در محیط‌های کم‌نور خواهد بود و امتیازی بالا را در بخش نمایش فیلم کسب می‌کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.2)

در بررسی تخصصی تلویزیون B1 متوجه عملکرد عالی این تلویزیون در نمایش برنامه‌های تلویزیونی شده‌ایم. نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی به نمایش رنگ‌ها در بهترین حالت برای برنامه‌های تلویزیونی نقش دارند. با اینکه این تلویزیون به اندازه‌ی کافی روشن نمی‌شود تا در برابر تابش نورهای مستقیم عملکرد مطلوب را داشته باشد، اما برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی در محیط‌هایی با نور مناسب، گزینه‌ای عالی خواهد بود. زاویه دید گسترده‌ای که دارد آن را برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی همراه با خانواده ایده‌آل ساخته اما به دلیل احتمال پیکسل سوختگی که در تلویزیون وجود دارد بهتر است از تماشای یک برنامه‌ی تلویزیونی به صورت مکرر خودداری کنید.

تلویزیون ال‌جی B1

تلویزیون B1 و برنامه‌های ورزشی (امتیاز 8.6)

بازتاب نور در تلویزیون بسیار مناسب است و برای قرارگیری در محیط‌هایی با حداکثر چند لامپ گزینه‌ای عالی خواهد بود. زاویه دید گسترده باعث شده بتوانید همراه دوستان و خانواده خود از دیدن برنامه‌های ورزشی زنده در تلویزیون B1 نهایت لذت را ببرید. این تلویزیون اولد همچنین زمان پاسخگویی بی‌نظیری دارد که به نمایش روان صحنه‌های سریع بازی کمک می‌کند تا از تار شدن صفحه نمایش در صحنه‌های بسیار سریع بازی جلوگیری کند. این زمان پاسخگویی مناسب برای صحنه‌های سریع در بازی‌های ورزشی باعث می‌شود که حتی کوچکترین جزئیات بازی را از دست ندهید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 9.2)

یکی از مواردی که ال‌جی تمرکز زیادی را در سال 2021 روی آن قرار داده بخش بازی‌های ویدیویی در تلویزیون‌ است. این تلویزیون نیز همچون بسیاری از تلویزیون‌های 2021 ال‌جی از امکانات عالی گیمینگ برخوردار می‌شود. پنل 120 هرتز، پشتیبانی از HDMI 2.1 و VRR جزو برترین امکانات گیمینگ تلویزیون هستند. همچنین تأخیر در ورودی کم و سرعت پاسخگویی مناسب در این تلویزیون فراهم شده که در ادامه به طور مفصل در مورد آن‌ها توضیح خواهیم داد تا با امکانات گیمینگ تلویزیون B1 بیشتر آشنا شوید.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.7)

یکی از مواردی که اغلب تلویزیون‌ها امتیاز کمی را برای آن کسب می‌کنند نمایش فیلم‌های HDR است. این در حالی است که تلویزیون B1 ال‌جی دارای امتیازی بی‌نظیر برای نمایش فیلم‌های HDR می‌باشد. این تلویزیون با نمایش رنگ مشکی در بهترین حالت به نمایش جزئیات زیادی در تصاویر HDR کمک می‌کند. به همین دلیل جزئیات کامل تصویر حفظ می‌شود و علاوه بر این طیف رنگی بسیار گسترده‌ای برای نمایش محتوای HDR پشتیبانی می‌شود. از این رو عملکرد تلویزیون در نمایش فیلم‌های HDR کاملاً مناسب بوده و مشکلی در این بخش برای صفحه نمایش وجود ندارد.

بازی‌های HDR (امتیاز 9.0)

تلویزیون B1 برای بازی‌های ویدیویی

همانطور که در بخش بازی‌های ویدیویی اشاره شد عملکرد تلویزیون B1 برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب است. همچنین توانایی نمایش فیلم‌های HDR را به خوبی دارد. از این رو در نمایش بازی‌های HDR نیز به نحو احسنت عمل می‌کند. امکانات گیمینیگ تلویزیون بسیار گسترده هستند و هیچ ایرادی در بخش گیمینگ نمی‌توان یافت. بازی‌های HDR با نمایش جزئیات کامل همراه هستند تا کوچکترین جزئیات بازی را با تلویزیون اولد ال‌جی از دست ندهید. به لطف عملکرد مناسب تلویزیون در نمایش محتوای HDR و البته امکانات گیمینگ گسترده، بخش بازی‌های HDR نیز در تلویزیون ال‌جی اولد امتیاز بسیار مناسبی را کسب می‌کند.

مانیتور PC (امتیاز 8.8)

یکی از موارد دیگر که تلویزیون ال‌جی B1 امتیاز بالایی را برای آن کسب کرده مربوط به بخش استفاده به عنوان مانیتور PC است. این تلویزیون تأخیر در ورودی بسیار ناچیزی دارد که سرعت بالایی را برای انتقال محتوا از کامپیوتر به صفحه نمایش فراهم می‌کند. همچنین زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده است که به حفظ جزئیات تصویر در زاویه‌های اطراف نمایش به عنوان مانیتور کمک می‌کند. تنها موردی که در استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور باید در نظر داشته باشید احتمال پیکسل سوختگی است. این تلویزیون همچون تمام مدل‌های اولد برای نمایش یک محتوای ثابت روی صفحه نمایش مناسب نبوده و برای استفاده به عنوان مانیتور به طور مداوم توصیه نمی‌شود.

طراحی و کیفیت ساخت

تلویزیون B1 از لحاظ طراحی و دیزاین بسیار شبیه به مدل قبلی یعنی BX می‌باشد. تنها در رنگ پنل پشت و تا حدی طراحی پایه تغییر ایجاد شده است. این تلویزیون از کیفیت ساخت فوق العاده‌ای در بخش بدنه برخوردار شده تا با وجود ظرافت زیادی که دارد، دوام و استحکام بالایی داشته باشد. کیفیت ساخت بدنه بی‌نظیر است و از بهترین متریال در آن استفاده می‌شود؛ به همین دلیل امتیاز بالایی را در بخش کیفیت ساخت کسب می‌کند و استحکام بسیار مناسبی برای استفاده طولانی مدت دارد.

پایه‌ی تلویزیون B1

پایه‌ی تلویزیون B1

در تلویزیون OLED ال‌جی مدل B1 از نوع پایه‌ی مرکزی استفاده شده است. این پایه حالت تخت دارد اما از انحنایی بسیار زیبا برای ایجاد جلوه‌ی شیک در پایه استفاده می‌کند. فاصله‌ای که این پایه با میز تلویزیون ایجاد می‌کند حدود 5 سانتی‌متر است. یعنی فاصله‌ی میان صفحه نمایش با میز تلویزیون 5 سانتی‌متر خواهد بود که تا حدی فاصله‌ی کمی برای قرارگیری دستگاه‌های خارجی همچون ساندبار در کنار تلویزیون می‌باشد. در کل کیفیت این پایه فوق العاده است و استحکام بی‌نظیری را بدون هیچ لرزش و تکان خوردن اضافی برای تلویزیون B1 فراهم می‌کند.

ضخامت بدنه

ضخامت بدنه تلویزیون اولد

در بررسی تخصصی تلویزیون B1 متوجه حداکثر ضخامت 4.8 سانتی‌متر برای این تلویزیون زیبا شده‌ایم. این میزان ضخامت مربوط به ضخیم‌ترین بخش بدنه بوده و همانطور که در عکس زیر مشخص است قسمت بالای صفحه نمایش ضخامت بسیار کمی دارد و ظرافتی بی‌نظیر را به بدنه می‌بخشد. با وجود طراحی صاف و یکدست در بخش بدنه، این تلویزیون برای قرارگیری روی دیوار گزینه‌ی بسیار مناسبی خواهد بود.

فریم‌های اطراف نمایشگر

فریم‌های اطراف نمایشگر تلویزیون ال‌جی

دور تا دور صفحه نمایش را فریم‌هایی با ضخامت 0.9 سانتی‌متر فراگرفته‌اند. این میزان ضخامت برای فریم‌های اطراف نمایشگر بسیار مناسب بوده و کمترین میزان توجه را به خود جلب می‌کند. به طوری که سایز صفحه نمایش بسیار بزرگ‌تر نمایش داده شده و جلوه‌ای شیک و مدرن را به تلویزیون ال‌جی B1 می‌بخشد.

کیفیت ساخت پنل پشت (امتیاز 8.5)

کیفیت ساخت پنل پشت B1

از لحاظ کیفیت ساخت امتیازی بالا به تلویزیون اختصاص یافته که دلیل عمده‌ی آن استفاده از فلز برای بخش پنل صفحه نمایش است. در قسمت پایین پنل که مربوط به قرارگیری درگاه‌های ورودی است از پلاستیک بسیار باکیفیت استفاده شده که استحکام بالایی را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. قسمت پایین نمایشگر که شامل بخش پشت پایه است یک گیره قرار می‌گیرد که می‌توانید از آن برای مدیریت کابل استفاده کنید. این بخش به مرتب شدن کابل‌های متصل شده به تلویزیون ال‌جی B1 کمک می‌کند.

نسبت کنتراست در بررسی تخصصی تلویزیون B1 (امتیاز 10)

همچون تمام تلویزیون‌های اولد مدل B1 نیز از نسبت کنتراست بی‌نهایت برخوردار شده است. نسبت کنتراست به توانایی تلویزیون در نمایش روشن‌ترین رنگ سفید در کنار تاریک‌ترین رنگ مشکی گفته می‌شود. با توانایی نمایش این دو رنگ در کنار هم سطحی ایده‌آل از نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش ایجاد می‌شود که به نمایش تصاویر در وضوح و جزئیات بالا مخصوصاً در صحنه‌های تاریک کمک می‌کند. این تلویزیون اولد به لطف برخورداری از پیکسل‌های خودمختار می‌تواند در یک پیکسل رنگ مشکی مطلق و در پیکسل دیگر رنگ سفید مطلق را نمایش دهد. از این رو سطح نسبت کنتراست برای تلویزیون B1 برابر با بهترین حالت نمایش خواهد بود.

ویژگی Local Dimming (امتیاز 10)

اغلب تلویزیون‌های LED از ویژگی Local Dimming در پنل نوردهی خود استفاده می‌کنند. این ویژگی به نوردهی نقاط مختلف صفحه نمایش به طور یکسان کمک می‌کند. تلویزیون‌های اولد در بخش نمایشگر نیازی به استفاده از این ویژگی ندارند؛ چراکه اصلاً از پنل نوردهی استفاده نمی‌کنند و پیکسل‌های تلویزیون به خودی خود می‌توانند نور مورد نیاز را تولید کنند. از این رو بدون نیاز به ویژگی Local Dimming تلویزیون B1 می‌تواند نوردهی موردنیاز را برای تمام نقاط صفحه نمایش ایجاد کند و امتیاز کامل را برای بخش نوردهی موضعی کسب می‌کند.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 6.5)

اوج روشنایی SDR تلویزیون OLED

با بررسی تخصصی تلویزیون B1 متوجه اوج روشنایی متوسط برای محتوای SDR شده‌ایم. در واقع زمانی که در محیط‌های خیلی روشن به تماشای محتوای SDR در این تلویزیون بپردازید تا حدی از جزئیات تصویر کاسته شده و روشنایی مطلوب برای نمایش این محتوا وجود ندارد. از این رو تصاویر روی صفحه نمایش کمی‌ تیره‌تر به نظر می‌رسند. با این حال به طور کلی اوج روشنایی مناسب بوده و در حد سایر تلویزیون‌های OLED ال‌جی است. با تنظیم Contrast روی 100 و Auto Dynamic Contrast روی حالت ‘Medium’ تا حدی اوج روشنایی برای محتوای SDR افزایش می‌یابد اما از وضوح تصاویر نیز کاسته می‌شود.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 6.4)

اوج روشنایی برای محتوای HDR در تلویزیون B1 نسبت به مدل قبلی یعنی BX با بهبود همراه بوده است؛ اما هنوز اوج روشنایی متوسطی محسوب می‌شود. این تلویزیون تا حدی اوج روشنایی را برای جزئیات تصویر افزایش می‌دهد اما در نقاط گسترده‌ی تصویر به خوبی نمی‌تواند اوج روشنایی مطلوب را ایجاد کند. از این رو ممکن است در برخی محتواهای HDR روشنایی کافی نداشته باشد و تصاویر کمی از روشنایی واقعی خود فاصله بگیرند. با فعال سازی حالت بازی نیز عملکرد اوج روشنایی کمی افت داشته و اوج روشنایی چندان چشمگیری برای بازی‌های HDR نخواهد داشت.

شما می‌توانید با تغییر برخی تنظیمات تصویر از جمله تغییر میزان Auto Dynamic Contrast روی 50 و انتخاب حالت ‘Cold 50’ برای Color Temperature از اوج روشنایی بیشتری برای محتوای HDR برخوردار شوید. اما تا حدی این تنظیمات می‌تواند روی کیفیت تصویر تأثیرگذار باشد؛ پس تنها در صورتی که صفحه نمایش در نمایش محتوای HDR بسیار تاریک می‌شود این تنظیمات را اعمال کنید.

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در یکنواختی خاکستری (امتیاز 8.8)

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در یکنواختی خاکستری

به میزان توانایی یک تلویزیون در نمایش رنگ‌ها به صورت یکنواخت در سراسر صفحه نمایش یکنواختی خاکستری گفته می‌شود. تلویزیون B1 به عنوان یک مدل بالارده و مناسب ال‌جی از یکنواختی خاکستری بسیار عالی برخوردار شده است. این تلویزیون هیچ مشکلی در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش نداشته و توانایی نمایش هر رنگی به صورت یکنواخت و یکدست را روی صفحه نمایش دارد. از این رو امتیاز بسیار بالایی برای بخش یکنواختی خاکستری در تلویزیون ال‌جی اولد کسب شده است.

یکنواختی مشکی (امتیاز 10)

کنواختی مشکی تلویزیون OLED

برخلاف یکنواختی خاکستری که به نمایش تمام رنگ‌ها روی صفحه نمایش اشاره دارد، یکنواختی مشکی تنها مربوط به نمایش رنگ مشکی روی صفحه نمایش است. همانطور که اشاره شد تلویزیون B1 به عنوان مدل OLED از پیکسل‌هایی که توانایی خاموش شدن را به صورت مجزا از هم دارند برخوردار می‌شود. با خاموش شدن پیکسل‌ها رنگ مشکی مطلق ایجاد شده که واقعی‌ترین حالت نمایش رنگ مشکی است. به همین دلیل بالاتری سطح از نمایش رنگ مشکی برای این تلویزیون وجود دارد که منجر به کسب امتیاز کامل برای بخش یکنواختی مشکی می‌شود. این یکنواختی مشکی به نمایش رنگ‌های تیره در صحنه‌های تاریک فیلم کمک می‌کند تا کامل‌ترین جزئیات تصاویر را به نمایش بگذارد.

زاویه دید تلویزیون B1 (امتیاز 9.0)

یکی از بهترین نقاط قوت که با بررسی تخصصی تلویزیون B1 متوجه آن شده‌ایم، زاویه دید گسترده است. این تلویزیون از زاویه دید فوق العاده‌ای برخوردار شده که به معنی حفظ کیفیت تصویر در زاویه‌های اطراف می‌باشد. اکثر تلویزیون‌ها در زاویه‌ی روبه‌رو بهترین حالت از نمایش تصاویر را دارند اما زمانی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش آن‌ها نگاه می‌کنید، متوجه تغییر کیفیت و روشنایی خواهید شد.

در تلویزیون B1 به دلیل برخورداری از زاویه دید بی‌نظیر کیفیت تصاویر به طور کامل حفظ شده و تنها در حد کمی ممکن است رنگ تصاویر در زاویه‌های اطراف تغییر کند که اصلاً قابل توجه نخواهد بود. با وجود زاویه دید فوق العاده، این مدل برای قرارگیری در محیط‌هایی بزرگ با چیدمان مبل گسترده گزینه‌ای ایده‌آل خواهد بود.

بازتاب نور (امتیاز 9.3)

بازتاب نور تلویزیون ال‌جی B1

توانایی تلویزیون ال‌جی B1 در مقابله با تابش نورهای اطراف روی صفحه نمایش بی‌نظیر است. این تلویزیون به خوبی می‌تواند از ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش جلوگیری کند تا تابش نورهایی همچون نور لامپ روی صفحه نمایش باعث اذیت شدن چشم بیننده نشود. البته همچون تمام تلویزیون‌های دیگر توصیه می‌شود از قرار دادن تلویزیون در مقابل نورهای شدید و مستقیم همچون نور خورشید خودداری کنید؛ چراکه توانایی مقابله با نور شدید در تلویزیون وجود ندارد. اما برای مقابله با تابش سایر نورها عملکردی فوق العاده را از خود به نمایش می‌گذارد.

قبل و بعد از کالیبراسیون

به مجموعه تنظیماتی که در بخش تصویر تلویزیون اعمال می‌شوند و منجر به ارتقای سطح وضوح نمایشگر می‌شوند کالیبراسیون گفته می‌شود. قبل از اعمال این تنظیمات در بررسی تخصصی تلویزیون B1 عملکردی متوسط وجود دارد. تعادل رنگ سفید به خوبی ایجاد نشده و دمای رنگ‌ها کمی سرد خواهد بود. پس از اعمال تنظیمات کالیبراسیون برای تلویزیون تعادل تمامی رنگ‌ها به خوبی ایجاد شده و دمای رنگ به حد مطلوب می‌رسد تا رنگ‌هایی باکیفیت و وضوح مناسب را روی صفحه نمایش به تصویر بکشد.

تلویزیون B1 در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): تلویزیون B1 ال‌جی بدون هیچ مشکلی توانایی نمایش محتواهای ورودی 480p را خواهد داشت.

720p (امتیاز 8.0): علاوه بر اینکه این تلویزیون می‌تواند محتواهای ورودی 720p را نمایش دهد، توانایی ارتقای این وضوح را نیز به خوبی داشته و کیفیت بالاتری را برای محتوای ورودی 720p ایجاد می‌کند.

1080p (امتیاز 9.0): امتیاز کسب شده برای محتواهای ورودی 1080p بالاتر از محتواهای پایین‌تر است و دلیل آن امکان ارتقای وضوح در این محتواها تا نزدیک به وضوح 4K می‌باشد. به همین دلیل کیفیتی عالی در نمایش محتواهای فول اچ دی برای تلویزیون B1 وجود دارد.

4K (امتیاز 10): تلویزیون ال‌جی از برترین ویژگی‌های تصویر برای نمایش محتوای 4K پشتیبانی می‌کند تا یک تلویزیون ایده‌آل فورکی را در اختیار کاربران قرار دهد. هیچ مشکلی در نمایش محتوای 4K برای تلویزیون وجود نداشته و عملکردی ایده‌آل را برای نمایش این محتوا خواهد داشت.

8K : تنها تلویزیون‌هایی که توانایی نمایش محتوای 8K را دارند مدل‌های 8K هستند. به همین دلیل تلویزیون B1 توانایی نمایش محتوای 8K را نداشته و از این وضوح پشتیبانی نمی‌کند. اگر به مدل‌های 8K علاقه‌مند هستید تلویزیون سامسونگ QN800A مدلی مناسب برایتان خواهد بود.

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در وسعت رنگ (امتیاز 8.7)

وسعت رنگ یا Color Gamut به میزان گستردگی رنگ‌هایی اشاره دارد که در صفحه نمایش تلویزیون پشتیبانی می‌شوند. هرچه وسعت رنگ یک تلویزیون بیشتر باشد توانایی بهتری در نمایش رنگ‌های تصویر داشته و رنگ‌های بیشتری را نمایش می‌دهد. تلویزیون ال‌جی B1 وسعت رنگ بسیار مناسبی داشته و از طیف رنگی گسترده‌ای پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون به خوبی توانایی طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR را دارد تا رنگ‌هایی متنوع را روی صفحه نمایش به نمایش بگذارد.

گرادیان (امتیاز 9.3)

گرادیان عالی در تلویزیون اولد ال‌جی 2021

به تغییر تدریجی و یکنواخت یک طیف رنگی گرادیان گفته می‌شود. اگر تلویزیون از گرادیان خوبی برخوردار باشد می‌تواند طیف رنگی صاف و یکدستی را ایجاد کند و از ایجاد خطوط روی رنگ‌ها جلوگیری کند. با بررسی تخصصی تلویزیون B1 ال‌جی متوجه عملکرد عالی این مدل در بخش گرادیان شده‌ایم. در واقع تنها در رنگ‌های خاکستری و سبز در حد ناچیزی خطوط کمرنگ ایجاد شده که در محتوای عادی به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند. با گرادیان مناسب تصاویر از طیف رنگی گسترده‌ای هنگام نمایش روی نمایشگر برخوردار می‌شوند.

احتمال پیکسل سوختگی (امتیاز 2.0)

متأسفانه همچون تمام تلویزیون‌های OLED مدل B1 نیز از خطر پیکسل سوختگی مصون نمی‌ماند. خطر پیکسل سوختگی به خاموش شدن دائمی پیکسل‌های تصویر اشاره دارد. از آن جهت که تلویزیون‌های اولد از پیکسل‌هایی خودکفا برای ایجاد روشنایی استفاده می‌کنند تنها در این تلویزیون‌ها خطر پیکسل سوختگی وجود دارد. یعنی زمانی که شما به طور مکرر و مداوم تنها یک محتوای ثابت را روی صفحه نمایش ببینید احتمال زیادی وجود دارد که پیکسل‌های تلویزیون بسوزند.

پس برای جلوگیری از این احتمال باید از نمایش ثابت یک تصویر خودداری کنید. به عنوان مثال چندین ساعت متوالی نمایش آرم یک شبکه‌ی تلویزیونی می‌تواند منجر به پیکسل سوختگی شود. پس در راستای جلوگیری از پیکسل سوختگی به دیدن محتواهایی متنوع را در صفحه نمایش بپردازید.

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.8)

سرعت پاسخگویی عالی در تلویزیون اولد

یکی از بهترین ویژگی‌ها که در بررسی تخصصی تلویزیون B1 ال‌جی وجود دارد مربوط به بخش زمان پاسخگویی است. در مجموع زمان پاسخگویی به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد یک پیکسل از رنگی به رنگ دیگر تغییر کند. این تغییر رنگ به معنی تغییر فریم‌های تصویر روی صفحه نمایش است. به این معنی که هرچه سرعت تغییر رنگ پیکسل‌ها بیشتر باشد سرعت نمایش فریم‌های تصویر نیز بیشتر خواهد بود و حرکتی روان و صاف روی صفحه نمایش هنگام نمایش تصاویر ایجاد می‌شود.

تلویزیون B1 برای تغییر 100 درصدی رنگ پیکسل‌های تصویر تنها 3.1 میلی‌ثانیه زمان صرف می‌کند. به طور کلی در بررسی تخصصی زمان کمتر از 14 میلی‌ثانیه برای زمان پاسخگویی بسیار مناسب محسوب می‌شود. با این مدت زمان کم سرعت بی‌نظیری برای نمایش فریم‌های سریع تصویر همچون فیلم‌های اکشن، برنامه‌های ورزشی و بازی‌های ویدیویی ایجاد شده است.

نرخ نوسازی B1 (امتیاز 7.9)

سرعت بالا در نمایش بازی‌های ویدیویی تلویزیون B1

نرخ نوسازی در اغلب تلویزیون‌های بالارده برابر با 120 هرتز است. تلویزیون B1 ال‌جی نیز به عنوان یک مدل اولد از نرخ نوسازی برابر با 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. این نرخ نوسازی سرعت بی‌نظیری را هنگام انتقال محتوا به صفحه نمایش ایجاد می‌کند. این تلویزیون همچنین از نرخ نوسازی متغیر که با نام VRR نیز شناخته شده پشتیبانی خواهد کرد. این ویژگی توانایی تنظیم نرخ نوسازی تلویزیون با نرخ نوسازی در دستگاه‌های ورودی را دارد. به همین دلیل می‌تواند نرخ نوسازی را در تلویزیون به طور هماهنگ با کنسول‌های بازی تنظیم کند تا مشکلی در انتقال محتواها به صفحه نمایش تلویزیون ایجاد نشود.

تأخیر در ورودی (امتیاز 9.5)

به میزان تأخیری که هنگام اتصال دستگاه‌های ورودی به صفحه نمایش در انتقال داده‌ها ایجاد می‌شود تأخیر در ورودی گفته می‌شود. هرچه میزان تأخیر در ورودی کمتر باشد زمان کمتری هنگام انتقال داده‌های ورودی به صفحه نمایش صرف خواهد شد. از این رو ال‌جی از کمترین میزان تأخیر در ورودی برای تلویزیون B1 استفاده کرده است.

این تلویزیون برای انتقال محتوای 1080P در نرخ نوسازی 60 هرتز تنها 13.3 میلی‌ثانیه زمان صرف می‌کند. این مدت زمان فوق العاده کم بوده و متوجه هیچ تأخیری هنگام انتقال محتوا نخواهید شد. البته توجه داشته باشید زمانی از این تأخیر در ورودی کم بهره‌مند می‌شوید که حالت بازی را در تلویزیون روشن کنید. در حالت معمولی تأخیر در ورودی تلویزیون تا حد زیادی بیشتر خواهد بود.

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در امکانات گیمینگ

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در امکانات گیمینگ

به طور کلی مواردی که تا اینجا از آن‌ها نام بردیم از جمله کیفیت تصویر عالی، زمان پاسخگویی آنی، نرخ نوسازی 120 هرتز با قابلیت VRR و تأخیر در ورودی ناچیز از برترین ویژگی‌هایی هستند که در بخش گیمینگ تلویزیون مورد توجه قرار می‌گیرند. با وجود عملکرد عالی که در بررسی تخصصی تلویزیون B1 دیده شده از برخی ویژگی‌های دیگر در بخش گیمینگ نیز پشتیبانی می‌شود.

این تلویزیون به طور گسترده از استاندارد FreeSync پشتیبانی کرده و سازگاری کامل را با G-SYNC دارد که به طور کلی به حرکت روان صحنه‌های سریع بازی کمک می‌کنند. همچنین در پورت‌های HDMI 3,4 از فرمت تصویر HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند تا بهترین سازگاری را با کنسول‌های بازی نسل جدید داشته باشد. به طور کلی امکانات بخش گیمینگ تلویزیون B1 تکمیل بوده و یک تلویزیون فوق العاده برای بازی‌های ویدیویی خواهد بود.

فرمت‌های تصویری و صوتی

در بخش ورودی‌های تلویزیون از برخی ویژگی‌ها پشتیبانی می‌شود که اغلب آن‌ها فرمت‌های تصویری و صوتی هستند. این فرمت‌ها تا حد زیادی روی کیفیت و وضوح صدا و تصویر تأثیر می‌گذارند و باعث ارتقای سطح کیفیت در بخش‌های مربوطه می‌شوند. در لیست زیر مهم‌ترین ویژگی‌های بخش صوتی و تصویری از بررسی تخصصی تلویزیون B1 را ذکر کرده‌ایم.

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 (HDMI 3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Variable Analog Audio Out
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

درگاه‌های ارتباطی

در تلویزیون ال‌جی B1 درگاه‌های ارتباطی متنوعی برای اتصال به دستگاه‌های خارجی وجود دارد. این درگاه‌ها بسیار کاربردی هستند و امکان اتصال تلویزیون به بسیاری از دستگاه‌های خارجی را فراهم می‌کنند. تعداد و نوع درگاه‌های ورودی تلویزیون :

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون B1
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

کیفیت و وضوح صدا (امتیاز 7.5)

ال‌جی از سیستم صوتی بسیار باکیفیت در تلویزیون B1 استفاده کرده است. این سیستم صوتی 2.2 کاناله بوده و توانایی پخش صدایی 40 وات را دارد. با این میزان توان خروجی می‌توان گفت صدایی بسیار بلند و رسا توسط تلویزیون در محیط اطراف پخش می‌شود و هیچ نیازی به استفاده از ساندبار در کنار تلویزیون نخواهید داشت. در بخش صوتی همچنین از برترین امکانات صوتی پشتیبانی می‌شود تا نویزهای صدا برطرف شده و وضوح کافی را هنگام پخش داشته باشند. این تلویزیون ال‌جی از فناوری دالبی اتموس و AI Sound پشتیبانی کرده تا وضوحی چند برابر بهتر را به بخش صوتی ببخشد. بلندی صدا در تلویزیون بسیار مناسب بوده و صداهای وضوح واقعی خود را هنگام پخش حفظ می‌کنند.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

سیستم عامل WEBOS 6.0 در تلویزیون‌های ال‌جی

یکی از تغییراتی که در تلویزیون‌های 2021 ال‌جی بسیار مورد توجه قرار گرفته تغییرات بخش رابط کاربری است. تلویزیون B1 به عنوان یکی از جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی از نسخه‌ی سیستم عامل WebOS 6.0 برخوردار می‌شود. این سیستم عامل نسبت به نسخه‌ی قبلی خود دستخوش برخی تغییرات بوده که می‌توانید در مطلب ” بررسی سیستم عامل webOS 6.0 در تلویزیون‌های 2021‌ ال‌جی” اطلاعات کامل‌تری را کسب کنید.

این نسخه‌ی جدید منوی کاربری متفاوتی دارد و استفاده از هوش مصنوعی را تا حد زیادی افزایش داده تا یک تلویزیون هوشمند و فول امکانات را در اختیار کاربران قرار دهد. کار با منوی اصلی بسیار راحت بوده و حرکت اشاره‌گر ماوسی روی منوی بسیار روان خواهد بود. با وجود ویژگی‌های هوشمند فوق العاده‌ای که در تلویزیون ال‌جی B1 وجود دارد امتیاز بسیار بالایی در بخش رابط کاربری تلویزیون کسب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در دانلود اپلیکیشن (امتیاز 8.0)

بررسی تخصصی تلویزیون B1 در دانلود اپلیکیشن

فروشگاه محتوای ال‌جی (LG App Store) در تلویزیون B1 ال‌جی دسترسی بسیار گسترده‌ای به انواع اپلیکیشن را برای کاربران فراهم می‌کند. در این فروشگاه محتوا می‌توانید اپلیکیشن موردنیازتان برای تلویزیون را بیابید و آن را روی تلویزیون نصب کنید. همچنین هنگام اجرای انواع اپلیکیشن هیچ مشکلی برای تلویزیون ال‌جی وجود نداشته و عملکردی عالی را از خود نمایش می‌دهد که منجر به کسب امتیاز بالا در بخش دانلود برنامه شده است.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ریموت کنترل جادویی 2021

ریموت کنترل جادویی در تلویزیون‌های 2021 ال‌جی که شامل تلویزیون B1 ال‌جی نیز بوده، با ظاهری کمی متفاوت از سال قبل عرضه شد. این ریموت کنترل به نظر بسیار خوش‌دست آمده و هنگام استفاده از آن کمترین احساس خستگی برای دست کاربران به لطف طراحی مناسبی که دارد، اتفاق می‌افتد. این ریموت کنترل با اشاره‌گر ماوسی که دارد کار با تلویزیون را به یک کار آسان و راحت تبدیل کرده است. همچنین دارای دکمه‌های زیادی برای ایجاد دسترسی‌های سریع به بخش‌های مختلف از جمله سرویس‌های آنلاین فیلم همچون Netflix و Prime Video است. برای دسترسی سریع به دستیارهای صوتی نیز دکمه‌های مربوطه قرار گرفته و میکروفن داخلی امکان اجرای دستورات کاربر را توسط ریموت کنترل فراهم می‌کند.

کنترل تلویزیون

دکمه‌ی کنترل تلویزیون B1

در مرکزی‌ترین بخش فریم پایین نمایشگر یک دکمه قرار گرفته است. این دکمه توانایی انجام عملیاتی همچون روشن/ خاموش کردن، تغییر کانال و تغییر میزان صدا را در تلویزیون فراهم کرده و برای اوقاتی که به ریموت کنترل دسترسی ندارید گزینه‌ای بسیار کاربردی خواهد بود.

لوازم جانبی

در جعبه‌ی تلویزیون ال‌جی B1 علاوه بر پایه‌ی تلویزیون لوازم جانبی زیر نیز عرضه می‌شود:

لوازم جانبی همراه تلویزیون اولد B1
  • دفترچه راهنما
  • دو عدد باتری AA برای ریموت
  • ریموت کنترل جادویی

مقایسه تلویزیون B1 با سایر مدل‌ها

در بررسی تخصصی تلویزیون B1 متوجه امتیازات بی‌نظیری در بخش‌های مختلف برای این تلویزیون شده‌ایم. حال با توجه به این امتیازات موقعیت تلویزیون در بازار مشخص شده و می‌توان آن را با بسیاری از تلویزیون‌های دیگر مقایسه کرد. ما در این بخش تلویزیون B1 را با برخی مدل‌های تقریباً هم‌رده‌ مقایسه می‌کنیم تا موقعیت تلویزیون را در بازار ایران بهتر توصیف کنیم.

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با BX

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با BX

تلویزیون B1 مدل ارتقاء یافته و جانشین تلویزیون BX معرفی شده است. این تلویزیون نسبت به مدل قبلی خود دستخوش برخی تغییرات شده اما امتیاز کلی در هر دو مدل برابر خواهد بود. تلویزیون B1 دارای اوج روشنایی کمی بهتر در محتوای HDR بوده و گرادیان بهبود یافته‌ای را ارائه می‌دهد که به نمایش رنگ‌های تصویر در بهترین حالت کمک می‌کند. بجز این دو مورد در بخش تصویر تفاوتی وجود نداشته و هردو مدل از کیفیت تصویر بی‌نظیر بهره‌مند شده‌اند.

در بخش هوشمند نیز تلویزیون B1 به دلیل برخورداری از نسخه‌ی جدید سیستم عامل، امکانات به‌روز شده و ریموت کنترل جدید، یک تلویزیون هوشمند و پیشرفته‌تر محسوب می‌شود. در کل هردو مدل برای خرید گزینه‌هایی عالی هستند اما با توجه به اینکه B1 یک مدل جدیدتر است گزینه‌ی بهتری برای کسانی است که خواهان برخورداری از جدیدترین امکانات روز دنیا هستند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با C1

تلویزیون C1 از مدل‌هایی است که در سال 2021 همراه با تلویزیون B1 معرفی شد. این دو تلویزیون که از سری محصولات اولد ال‌جی هستند دارای شباهت‌های بسیاری هستند و تقریباً عملکردی یکسان را در بسیاری موارد ارائه می‌دهند. یکی از مهم‌ترین تفاوت‌ها در این دو مدل استفاده از نوع پردازشگر تصویر متفاوت است. تلویزیون C1 دارای پردازشگر تصویر جدید و قوی‌تر است که در بخش تصویر تأثیر زیادی دارد.

همچنین تلویزیون C1 نسبت به مدل B1 روشنایی بهتری داشته و عملکرد آن در بخش گیمینگ کمی قوی‌تر خواهد بود. در عوض تلویزیون B1 نیز گرادیان بهتری دارد و توانایی آن در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش بهتر است. با توجه به اینکه امتیاز این دو مدل در بخش بررسی کلی برابر است می‌توان گفت هردو تلویزیون مدل‌هایی عالی برای خرید خواهند بود و تفاوت زیادی در عملکرد آن‌ها وجود نخواهد داشت.

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با A1

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با A1

تلویزیون A1 یکی از مدل‌های پرطرفدار سال 2021 است که به واسطه‌ی قیمت مناسبش توانسته جایگاهی ویژه را در پرفروش‌ترین تلویزیون‌های بازار کسب کند. این تلویزیون نسبت به B1 یک مدل پایین‌تر بوده و امتیاز کمتری از B1 دارد. به طور کلی از لحاظ کیفیت تصویر هیچ تفاوتی میان تلویزیون‌های B1 و A1 وجود نداشته و هردو تلویزیون از کیفیت تصویر فوق العاده‌ای برخوردار شده‌اند. تلویزیون B1 دارای بازتاب نور بهتری است و در عوض A1 بهترین زاویه دید را در میان تلویزیون‌های اولد دارد.

مهم‌ترین بخش در تفاوت‌های این دو تلویزیون که موجب کسب امتیاز متفاوت شده مربوط به بخش گیمینگ است. تلویزیون A1 از امکانات حرفه‌ای برای بخش گیمینگ پشتیبانی نمی‌کند. در حالی که تلویزیون B1 جزو بهترین تلویزیون‌های گیمینگ ال‌جی است. پس اگر از تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی استفاده می‌کنید تلویزیون B1 گزینه‌ی بهتری برای خرید خواهد بود. در عوض تلویزیون A1 ارزان‌تر بوده و مدلی مقرون به صرفه‌تر است.

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با سونی A80J

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با سونی A80J

تفاوت میان تلویزیون‌های اولد سونی و ال‌جی بسیار جزئی است. تلویزیون A80J جزو بهترین تولیدات سونی در سال 2021 است که امتیاز کلی یکسانی با B1 را کسب می‌کند. به دلیل برخورداری از نوع پنل یکسان ویژگی‌هایی مشترک میان این دو مدل وجود دارد و کیفیت تصویر مشابهی ارائه می‌دهند. البته تلویزیون A80J از اوج روشنایی بهتری برخوردار شده و بهتر می‌تواند در محیط‌هایی با نور زیاد، روشن شود. همچنین دقت رنگ بهتری دارد ولی در محتوای واقعی این تفاوت در دقت رنگ زیاد چشمگیر نخواهد بود.

تلویزیون B1 در بخش گیمینگ بهتر عمل می‌کند و از امکانات گسترده‌تری برای بازی‌های ویدیویی پشتیبانی می‌کند. با اینکه به طور کل سیستم عامل و ریموت تلویزیون‌ها با هم متفاوت است اما هردو مدل در بخش‌های مختلف امتیازی عالی را کسب کرده‌اند و هر کدام در جایگاه خود تلویزیونی بی‌نظیر برای خرید خواهند بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با سامسونگ QN90A

مقایسه تلویزیون ال‌جی B1 با سامسونگ QN90A

تلویزیون QN90A سامسونگ یکی از بهترین محصولات این برند در سال 2021 است. در مقایسه تلویزیون QN90A با B1 باید بگوییم به طور کلی تفاوت زیادی به دلیل استفاده از پنل متفاوت در این دو مدل وجود دارد. تلویزیون B1 یک تلویزیون OLED است درحالی که مدل QN90A یک تلویزیون LED با امکانات ارتقاء دهنده وضوح می‌باشد. تلویزیون QN90A به دلیل استفاده از LED می‌تواند به طور قابل توجهی بیشتر از B1 روشن شود و اوج روشنایی بهتری را برای نمایش محتوای HDR ارائه دهد.

در طرف دیگر مقایسه، تلویزیون B1 ال‌جی سطح کامل‌تری از نمایش رنگ مشکی را ایجاد کرده و از ایجاد هاله‌های نور در بخش‌های روشن تصویر جلوگیری می‌کند. همچنین بازتاب نور بهتری داشته و زاویه دید آن بسیار گسترده‌تر از QN90A خواهد بود. از دیگر برتری‌های تلویزیون B1 می‌توان به برخورداری از از امکانات گیمینگ بهتر اشاره کرد که موجب کسب امتیازی بالاتر برای تلویزیون B1 می‌شود. پس به طور کلی تلویزیون B1 یک مدل بهتر و بالاتر برای خرید خواهد بود.

تلویزیون B1 ال‌جی گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟؟

خرید تلویزیون ال‌جی B1

در بررسی تخصصی تلویزیون B1 به بیان تمام مزایا و معایبی که این تلویزیون دارد پرداختیم و اصلی‌ترین ویژگی‌های آن را توضیح دادیم. اما آیا این تلویزیون گزینه‌ای مناسب برای کسانی است که قصد خرید تلویزیون را دارند؟؟

به طور کلی بر کیفیت تصویری که تلویزیون B1 دارد هیچ ایرادی وارد نیست. بهترین کیفیت تصویری که از یک تلویزیون انتظار دارید را می‌توانید در تلویزیون‌های اولد داشته باشید. تنها در محیط‌های بسیار نورانی نمی‌تواند خیلی روشن شود که آن هم امری طبیعی در بسیاری از تلویزیون‌های OLED است و زیاد جلب توجه نمی‌کند. از لحاظ پخش صدا نیز مشکلی در تلویزیون وجود نداشته و صدایی عالی را متناسب با تصاویر باکیفیت روی صفحه نمایش پخش می‌کند. زاویه دید تلویزیون بسیار مناسب بوده و هیچ مشکلی برای استفاده در محیط‌های بزرگ ندارد. بخش گیمینگ کاملاً فول امکانات بوده و برترین ویژگی‌ها را برای گیمرها دارد. همچنین امکانات هوشمند گسترده‌ای برای دسترسی‌های هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

به طور کلی امتیاز تلویزیون فوق العاده است و یک مدل عالی از برند ال‌جی می‌باشد. این موضوع را در نظر داشته باشید که تلویزیون B1 یک مدل OLED است و از احتمال پیکسل سوختگی برخوردار خواهد بود. از این رو باید بسیار بیشتر از تلویزیون‌های معمولی مراقب محتواهایی که به دیدن آن‌ها می‌پردازید، باشید. همچنین قیمت این تلویزیون با توجه به اینکه یک مدل OLED بالارده است، بالاتر از تلویزیون‌های معمولی خواهد بود. با این حال نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های اولد قیمت معقول‌تری دارد و گزینه‌ی مناسب برای خرید محسوب می‌شود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *