بررسی تخصصی تلویزیون QNED90

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED90

ال‌جی یکی از برندهایی است که در سال 2021 با تغییرات بیشماری در تلویزیون‌های جدید خود به میدان رقابت آمد تا جایگاه ویژه‌ی خود را در بازار فروش تلویزیون حفظ کند. این برند از لاین جدید تولیدات خود به نام سری QNED رونمایی کرد که در ادامه به بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 به عنوان اولین مدل این سری می‌پردازیم. تلویزیون‌های سری QNED از جدیدترین تکنولوژی به کار رفته در تلویزیون یعنی Mini LED‌ها استفاده می‌کنند. این تلویزیون‌ها نسبت به مدل‌های معمولی LED از کیفیت تصویر بسیار بهتری برخوردار هستند که موجب کسب جایگاه بالاتر از تلویزیون‌های LED خواهد شد.

به طوری که سری تلویزیون‌های QNED ال‌جی بالاتر از سری نانوسل قرار می‌گیرند و پس از مدل‌های OLED، بهترین تلویزیون‌های ا‌ل‌جی محسوب می‌شوند. استفاده از MiniLED به جای LED یک پیشرفت چشمگیر برای تلویزیون‌ها خواهد بود که منجر به ایجاد روشنایی و دقت رنگ بیشتر در صفحه نمایش می‌شود. ال‌جی با استفاده از این تکنولوژی در تلویزیون QNED90 باعث ارتقای بسیاری از ویژگی‌های بخش تصویر شده تا یک مدل باکیفیت را ارائه دهد.

در کل تلویزیون‌هایی که از MiniLED در صفحه نمایش پشتیبانی می‌کنند تعداد نقاط نوردهی بیشتری از تلویزیون‌های معمولی دارند و همین برترین ویژگی در این تلویزیون‌ها خواهد بود. در سال 2021 سامسونگ نیز از MiniLED در برخی از تلویزیون‌های خود بهره گرفته که باعث خلق مدل‌هایی بی‌نظیر همچون تلویزیون QN85A شده است.

نگاهی کلی به تلویزیون (امتیاز کلی 7.9)

ال‌جی با رونمایی از خط تولید QNED توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرده است. انتظار می‌رود مدل‌های سری QNED دارای کیفیت تصویری فراتر از مدل‌های نانوسل باشند و می‌توان به طور کلی برتری تلویزیون QNED90 نسبت به محصولات سری نانوسل 2021 را دید. این تلویزیون زیبا از طراحی فوق العاده شیکی برخوردار شده و با وجود اینکه از نوع پنل IPS برخوردار شده اما کیفیت تصویری بهتر از بسیاری مدل‌ها با این نوع پنل را ارائه می‌دهد. ویژگی نوردهی عالی در تلویزیون به کار رفته تا روشنایی بی‌نقصی را روی صفحه نمایش ایجاد کند.

تلویزیون QNED90 به عنوان اولین تلویزیون QNED 4K از برند ال‌جی توانایی بی‌نظیری در نمایش تصاویر دارد. این تلویزیون زاویه دید بسیار گسترده‌ای داشته و گزینه‌ای عالی برای قرارگیری در محیط‌های بزرگ خواهد بود. یکی از نقاط ضعف تلویزیون مربوط به بخش یکنواختی مشکی است و عملکرد تلویزیون برای ایجاد یکنواختی کامل مشکی در حد متوسط است. البته ویژگی نوردهی تا حد زیادی عملکرد یکنواختی را نیز بهبود می‌بخشد.

این تلویزیون زیبا از بخش صوتی قدرتمند برخوردار شده تا از صدایی باکیفیت در کنار وضوح تصویر عالی برخوردار شوید. همچنین امکانات هوشمند تلویزیون به لطف سیستم عامل WebOS بسیار گسترده خواهد بود. از برترین ویژگی‌های گیمینگ در تلویزیون QNED90 پشتیبانی شده و یک مدل فوق العاده برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

تلویزیون ال‌جی QNED90

مزایا و معایب تلویزیون QNED90

مزایا

  • نسبت کنتراست مناسب به لطف پشتیبانی از Local Dimming
  • زاویه دید عالی
  • ارائه اوج روشنایی فوق العاده
  • زمان پاسخگویی مناسب

معایب

  • یکنواختی مشکی متوسط
ویژگی‌ها / مدلQNED90
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلIPS
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس65", 75", 86"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️7.9
نمایش فیلم7.6
برنامه‌های تلویزیون8.1
محتوای ورزشی7.8
بازی‌های ویدیویی8.1
فیلم‌های HDR7.6
بازی‌های HDR8.1
مانیتور PC8.7
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدوشاخه
ضخامت فریم (cm)0.9
ضخامت بدنه (cm)3.1
کیفیت ساخت9.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست6.9
حداکثر روشنایی SDR8.6
نوردهی موضعی (Local Dimming)7.0
لوکال دایمینگ در حالت بازی7.0
حداکثر روشنایی HDR8.4
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی8.4
یکنواختی رنگ خاکستری6.5
یکنواختی رنگ مشکی5.8
زاویه دید8.0
بازتاب نور7.3
قبل از کالیبراسیون 7.9
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ8.5
حجم رنگ7.2
گرادیان8.8
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.1
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر7.5
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.5
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون0
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی40 وات
پاسخ فرکانسی7.2
تحریف (اعوجاج صدا)6.5
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

نمایش فیلم با QNED90 (امتیاز 7.6)

با بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه عملکرد بسیار مناسبی از این تلویزیون در نمایش فیلم شده‌ایم. محتواهای 4K با وضوحی عالی نمایش داده شده و محتواهایی که وضوح پایین‌تری دارند به خوبی ارتقاء می‌یابند تا تصاویری باکیفیت مطلوب را روی صفحه نمایش ببینید. این تلویزیون ال‌جی با اینکه دارای پنل IPS است اما نسبت کنتراست بسیار مناسبی با برخورداری از ویژگی Local Dimming ارائه می‌دهد.

نسبت کنتراست مناسب منجر به ایجاد وضوحی مطلوب برای نمایش فیلم در محیط‌های کم‌نور می‌شود. به همین دلیل این تلویزیون گزینه‌ای مناسب برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک خواهد بود. البته یکنواختی مشکی تلویزیون کمی ضعیف است و با روشن شدن ویژگی نوردهی ممکن است در اطراف زیرنویس فیلم باعث ایجاد هاله‌های نور شود.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.1)

عملکرد تلویزیون QNED90 در نمایش برنامه‌های تلویزیونی

یکی از بخش‌هایی که تلویزیون QNED90 عملکردی عالی را در آن از خود به نمایش می‌گذارد، نمایش برنامه‌های تلویزیون است. این تلویزیون از اوج روشنایی فوق العاده به همراه بازتاب نور مناسب برخوردار شده تا عملکردی مطلوب را هنگام نمایش برنامه‌های تلویزیونی در طول روز داشته باشد. همچنین زاویه دید گسترده‌ای که تلویزیون دارد باعث شده بتوانید بدون اینکه نگران از دست رفتن کیفیت تصاویر در زاویه‌های اطراف باشید، همراه دوستان و خانواده خود به دیدن برنامه‌های تلویزیونی بپردازید.

برنامه‌های ورزشی (امتیاز 7.8)

این تلویزیون QNED ال‌جی از بازتاب نور و روشنایی مناسبی برخوردار شده که موجب حفظ کیفیت و جزئیات بازی در صحنه‌های ورزشی می‌شود. همچنین زاویه دید گسترده‌ای برای تماشای دسته‌ جمعی بازی‌های ورزشی دارد. در بخش یکنواختی تلویزیون کمی مشکی دیده شده که در برخی محتواهای ورزشی ممکن است قسمت‌هایی از صفحه نمایش با تغییر رنگ همراه شوند. البته این مورد رایج نبوده و تنها در برخی صحنه‌ها ممکن است ایجاد شود. زمان پاسخگویی عالی به نمایش روان صحنه‌های سریع بازی کمک کرده و محتواهای ورودی تلویزیون به خوبی در کیفیتی بالاتر نمایش داده می‌شوند.

بازی‌های ویدیویی با تلویزیون QNED90 (امتیاز 8.1)

با بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه عملکردی عالی در این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی شده‌ایم. در واقع ال‌جی از برترین ویژگی‌های گیمینگ شامل زمان پاسخگویی آنی برای حرکت سریع و تأخیر در ورودی ناچیز در راستای افزایش سرعت انتقال محتوای بازی در این تلویزیون استفاده کرده است. همچنین پشتیبانی گسترده‌ای از برترین قابلیت‌ها همچون VRR و فرمت HDMI 2.1 وجود دارد تا سازگاری کامل با انواع کنسول‌های بازی در تلویزیون وجود داشته باشد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 7.6)

فیلم‌های HDR در تلویزیون ال‌جی

این تلویزیون برای نمایش فیلم‌های HDR عملکردی مناسب را از خود به نمایش می‌گذارد. به دلیل نسبت کنتراست مناسب به همراه ویژگی نوردهی می‌تواند جزئیات رنگ‌ها تیره‌ را به خوبی نمایش دهد. البته در برخی صحنه‌های تاریک به دلیل یکنواختی مشکی ضعیف ممکن است متوجه هاله‌های نور شوید. در کل اوج روشنایی فوق العاده‌ای که تلویزیون QNED90 دارد موجب افزایش جزئیات در محتوای HDR در صفحه نمایش تلویزیون می‌شود.

بازی‌های HDR (امتیاز 8.1)

همانطور که گفتیم این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب است؛ چراکه قابلیت‌های گیمینگ گسترده‌ای داشته و سرعت مناسب را برای بازی‌های ویدیویی دارد. در طرف دیگر نیز عملکردی عالی برای نمایش محتوای HDR وجود دارد که به طور کلی امتیاز بالایی را برای بخش بازی‌های HDR نیز کسب می‌کند. این تلویزیون هنگام نمایش بازی‌های HDR می‌تواند جزئیات کامل تصاویر را به نمایش بگذارد و در کنار آن سرعت مطلوب را در بخش گیمینگ دارد تا به یک گزینه‌ی عالی برای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

مانیتور PC (امتیاز 8.7)

شما می‌توانید از صفحه نمایش باکیفیت تلویزیون ال‌جی QNED90 به عنوان مانیتور کامپیوتر استفاده کنید. این تلویزیون سرعت پاسخگویی عالی دارد که منجر به افزایش سرعت نمایش تصاویر می‌شود. همچنین تأخیر در ورودی کمی که تلویزیون دارد باعث افزایش سرعت انتقال محتوای کامپیوتر روی صفحه نمایش خواهد شد. زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده بوده و از هر زاویه‌ای که به نمایشگر نگاه کنید متوجه کیفیت مناسب تصاویر روی مانیتور خواهید شد. در بخش استفاده به عنوان مانیتور PC امتیاز بی‌نظیری برای تلویزیون کسب شده است.

طراحی و استایل تلویزیون

ال‌جی از طراحی بسیار زیبایی در تلویزیون QNED90 بهره گرفته و در کنار آن با استفاده از مواد اولیه باکیفیت باعث افزایش کیفیت ساخت بدنه شده است. این تلویزیون از نوع پایه‌های دوشاخه برای نگهداری صفحه نمایش استفاده کرده و حاشیه‌های بسیار باریکی دور تا دور نمایشگر را فرا می‌گیرد. از لحاظ کیفیت ساخت بدنه امتیاز بسیار بالایی برای برای تلویزیون در نظر گرفته شده که بیانگر عملکرد عالی آن در ایجاد مقاومت و استحکام برای استفاده طولانی مدت می‌باشد.

پایه‌ها

پایه‌های دوشاخه در تلویزیون‌های ال‌جی

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه استفاده از نوع پایه‌های دوشاخه جدید شده‌ایم. این پایه‌ها از لحاظ طراحی در بخش جلویی ضخامت بسیار کمی دارند و بخش پشتی آن‌ها ضخامت بیشتری دارد؛ به این ترتیب به افزایش استحکام برای نگهداری صفحه نمایش تلویزیون کمک می‌کنند. فاصله‌ای که این پایه‌ها میان تلویزیون با میز تلویزیون ایجاد می‌کنند حدود 6.3 سانتی‌متر بوده که فاصله‌ی بسیار مناسب برای قرارگیری انواع ساندبار در کنار تلویزیون را فراهم می‌کند.

ضخامت بدنه

ضخامت بدنه تلویزیون QNED90

یکی از بهترین ویژگی‌های ظاهری در این تلویزیون ال‌جی برخورداری از ضخامت بسیار کم در بخش بدنه‌ است. این تلویزیون دارای حداکثر ضخامت بدنه 3.1 سانتی‌متر می‌باشد که ضخامت بسیار کمی برای یک تلویزیون LED محسوب می‌شود. طراحی پنل تلویزیون بسیار صاف و یکدست بوده و برای قرارگیری روی دیوار گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. البته در پشت پنل تلویزیون QNED90 گیره‌هایی برای مدیریت کابل وجود دارد که به نظر غیرقابل جداسازی می‌رسند. این گیره‌ها حدود 1.0 سانتی‌متر به ضخامت بدنه می‌افزایند و از این رو نمی‌توان تلویزیون را به طور کامل و فیت روی دیوار نصب کرد.

فریم‌ها

ضخامت فریم‌های تلویزیون ال‌جی

فریم‌هایی که دور تا دور صفحه نمایش را فرا گرفته‌اند دارای ضخامت 0.9 سانتی‌متر هستند. این فریم‌های کم ضخامت باعث ایجاد جلوه‌ی بسیار زیبا در تلویزیون شده‌اند و سایز صفحه نمایش را بزرگ‌تر از حالت معمول نمایش می‌دهند.

کیفیت ساخت و پنل پشت (امتیاز 9.0)

کیفیت ساخت پنل در تلویزیون‌های ال‌جی

کیفیت ساخت تلویزیون فوق العاده است. به دلیل استفاده از فلز در ساختار بدنه استحکام بسیار بالایی برای تلویزیون ایجاد شده و مقاومت بالایی را به همراه خواهد داشت. قسمت پنل پشت نیز در زیبایی هرچه تمام طراحی شده و با طراحی یکدست و صافی که دارد به محیط اطراف جلوه‌ای شیک می‌بخشد. ورودی‌های تلویزیون در سمت چپ پنل قرار می‌گیرند و در صورت نصب تلویزیون روی دیوار دسترسی به آن‌ها بسیار راحت خواهد بود.

تلویزیون QNED90 دارای دو عدد گیره بالاتر از قسمت مربوط به پایه‌ها است که می‌توانید از آن‌ها به عنوان مدیریت کابل استفاده کنید. به این ترتیب که کابل‌های متصل به تلویزیون را از این گیره‌ها به سمت پشت پایه‌ها هدایت کنید و مطابق عکس از بخش پایه‌ها رد کنید تا از شلوغی اطراف تلویزیون جلوگیری شود.

نسبت کنتراست تلویزیون QNED90 (امتیاز 6.9)

تلویزیون ال‌جی QNED از لحاظ نسبت کنتراست نسبت به تلویزیون‌های دیگر که از نوع پنل IPS استفاده می‌کنند بسیار عملکرد بهبودیافته‌تری دارد. این تلویزیون با نسبت کنتراست فوق العاده توانایی نمایش روشن‌ترین رنگ سفید در کنار تاریک‌ترین رنگ مشکی را دارد. به همین دلیل توانایی آن در نمایش رنگ مشکی روی صفحه نمایش و صحنه‌های روشن عالی خواهد بود. به طور کلی نسبت کنتراست تلویزیون در حالت معمولی و پایین است.

نکته‌ای که در مورد این تلویزیون باعث برتری آن در بخش نسبت کنتراست شده برخورداری از نوع نور پس زمینه‌ی Mini LED می‌باشد. این نوع از نور پس زمینه به افزایش توانایی تلویزیون در عملکرد نوردهی کمک کرده و نسبت کنتراست تلویزیون QNED90 را تا حدی بالا می‌برد که توانایی رقابت با تلویزیون‌هایی با نوع پنل VA را خواهد داشت.

تأثیر نسبت کنتراست در نمایش تصاویر تلویزیون QNED90

ویژگی Local Dimming (امتیاز 7.0)

ال‌جی از فناوری جدید نور پس زمینه Mini LED در تلویزیون QNED خود بهره گرفته که با ایجاد بیش از 1000 ناحیه‌ی نوردهی موجب ایجاد نوردهی عالی در تمام نقاط صفحه نمایش می‌شود. این تلویزیون با وجود تراکم ناحیه‌های نوردهی باعث افزایش کارایی در ویژگی local dimming شده است. به طوری که توانایی نوردهی برای بخش‌های مختلف صفحه نمایش به طور گسترده وجود داشته و عملکردی مناسب در تلویزیون ال‌جی دیده می‌شود. با اینکه روشنایی تلویزیون در حد مطلوب بوده اما عملکرد آن در ایجاد نوردهی برای بخش‌هایی از محتوا برابر نخواهد بود. در قسمت‌هایی از محتوا که اغلب شامل زیرنویس می‌شود ممکن است هاله‌های روشن‌ ایجاد شود که باعث جلب توجه می‌شود.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 8.6)

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه عملکردی عالی برای این تلویزیون در ایجاد اوج روشنایی برای محتوای SDR شده‌ایم. در واقع این تلویزیون به بهترین نحو می‌تواند در محیط‌هایی با روشنایی بسیار زیاد عملکرد مطلوب را در ایجاد روشنایی برای صفحه نمایش ارائه دهد. هیچ مشکلی در ایجاد روشنایی برای محتوای SDR در تلویزیون وجود نداشته و اوج روشنایی مطلوب در محیط‌های روشن برای تلویزیون وجود دارد. با اینکه اوج روشنایی تلویزیون در بهترین حالت است اما اگر خواهان اوج روشنایی بیشتری در محتوای SDR هستید می‌توایند تنظیمات زیر را اعمال کنید. البته این تنظیمات به طور کلی روی نمایش جزئیات تصویر تأثیرگذار بوده و ممکن است موجب افت کیفیت تصاویر شود.

حالت تصویر را به ‘Vivid’ تغییر داده و Color Temperature را روی حالت ‘Cold 50’ تنظیم کنید. به این روشن از بالاترین سطح اوج روشنایی برای محتوای SDR در تلویزیون QNED90 برخوردار خواهید شد.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 8.4)

از آن جهت که محتواهای HDR دارای جزئیات بیشتری هستند به اوج روشنایی قوی‌تری برای نمایش جزئیات کامل تصویر نیاز دارند. تلویزیون QNED90 یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌جی است که اوج روشنایی بسیار مناسبی را برای محتوای HDR ارائه می‌دهد. این تلویزیون به قدری روشن می‌شود که به راحتی کوچکترین جزئیات تصاویر HDR را نیز به نمایش می‌گذارد و هیچ مشکلی در نمایش تصاویر نخواهد داشت. اگر حس می‌کنید اوج روشنایی در این تلویزیون برای نمایش محتوای HDR کافی نیست و تصاویر را تیره نمایش می‌دهد می‌توانید Auto Dynamic Contrast را در حالت ‘High’ قرار داده و HDR Tone Mapping را فعال کنید.

این تنظیمات به روشن‌تر شدن محتواهای HDR روی صفحه نمایش کمک می‌کند اما توجه داشته باشید ممکن است به طور کلی موجب افت کیفیت تصاویر روی صفحه نمایش شود. با فعال سازی حالت ‘Game Optimizer’ که به همان حالت بازی در تلویزیون ال‌جی QNED90 معروف است، اوج روشنایی برای محتوای HDR در حالت بازی نیز حفظ شده و با افت روشنایی همراه نخواهد بود. از این رو عملکردی فوق العاده برای ایجاد روشنایی در بازی‌های HDR در این تلویزیون وجود خواهد داشت.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 در یکنواختی خاکستری (امتیاز 6.5)

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 در یکنواختی خاکستری

یکنواختی خاکستری به میزان توانایی تلویزیون در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش به صورت یکنواخت و یکسان گفته می‌شود. تلویزیون QNED90 از یکنواختی خاکستری مناسبی برخوردار شده است. این تلویزیون به خوبی می‌تواند رنگ‌ها را روی صفحه نمایش به طور یکنواخت نمایش دهد. تنها در گوشه‌های اطراف نمایشگر رنگ‌ها کمی تیره‌تر از حالت واقعی نمایش داده می‌شوند که در محتوای اصلی چندان جلب توجه نخواهد کرد. این جلوه‌ی تیره هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور و یا هنگام نمایش برخی صحنه‌های ورزشی ممکن است تا حد کمی جلب توجه کند.

یکنواختی مشکی (امتیاز 5.8)

عملکرد تلویزیون ال‌جی QNED در بخش یکنواختی مشکی را می‌توان یک نقطه ضعف در نظر گرفت. این تلویزیون به هیچ وجه توانایی مناسبی در نمایش رنگ‌های مشکی به طور یکنواخت نداشته و رنگ‌های مشکی بسیار روشن‌تر از حالت واقعی روی صفحه نمایش به بیننده نمایش داده می‌شوند. با روشن کردن ویژگی نوردهی Local Dimming شاهد بهبود نمایش رنگ مشکی روی صفحه نمایش هستیم و تا حد زیادی یکنواختی مشکی تلویزیون ارتقاء می‌یابد.

اما همانطور که در عکس زیر مشخص است با روشن کردن این ویژگی به دلیل نوردهی بالایی که Mini LED دارد موجب ایجاد هاله‌هایی در اطراف بخش‌های روشن تصویر می‌شود. این مشکل تنها زمانی که در محیط‌های تاریک به دیدن صحنه‌های تاریک فیلم می‌پردازید باعث جلب توجه خواهد شد و در غیر این صورت مشکل چشمگیری را در نمایش محتوای معمولی ایجاد نمی‌کند.

عملکرد یکنواختی مشکی در تلویزیون QNED

زاویه دید (امتیاز 8.0)

یکی از بهترین ویژگی‌ها که در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 وجود دارد زاویه دید گسترده‌ی این تلویزیون است. به طور کلی زاویه دید برای محیط‌های بزرگ که چیدمان مبل گسترده‌ای دارند بسیار حائز اهمیت خواهد بود. چراکه با زاویه دید نامناسب نمی‌توانید کیفیت چندان خوبی را از زاویه‌های اطراف تلویزیون انتظار داشته باشید. این تلویزیون زاویه دید بسیار مناسبی دارد که با حرکت از زاویه‌ی روبه‌رو به زاویه‌های اطراف متوجه افت کیفیت نخواهید شد. به همین دلیل زمانی که از زاویه‌های اطراف به تلویزیون نگاه می‌کنید کیفیت واقعی تصاویر حفظ شده و مشکلی در روشنایی و وضوح رنگ‌ها به وجود نمی‌آید.

زاویه دید گسترده در تلویزیون QNED90

بازتاب نور در تلویزیون QNED90 (امتیاز 7.3)

تلویزیون ال‌جی مدل QNED به اندازه‌ی کافی روشن می‌شود تا بتواند در برابر تابش نور روی صفحه نمایش مقاومت کند. این تلویزیون زمانی که نور روی صفحه نمایش می‌تابد از تاریک شدن و روشنایی بیش از حد در تصاویر جلوگیری می‌کند. البته بازتاب نور تلویزیون تا حدی عملکرد متوسطی دارد. به این معنی که با قرارگیری در محیط‌هایی با لامپ زیاد و قرارگیری در برابر تابش مستقیم نور خورشید و پنجره با ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش همراه خواهد بود. البته در محیط‌هایی با نور کم و نور متوسط هیچ مشکلی در تلویزیون وجود نداشته و به خوبی با تابش نور روی صفحه نمایش مقابله می‌کند.

عملکرد تلویزیون ال‌جی در برابر تابش نور

عملکرد تلویزیون در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): تلویزیون ال‌جی QNED90 هیچ مشکلی در نمایش محتوای ورودی 480p نداشته و به خوبی از محتواهایی با این وضوح پشتیبانی می‌کند.

720p (امتیاز 8.0): محتوای ورودی 720p نیز توسط تلویزیون به بهترین نحو پشتیبانی شده و در کیفیتی بالا به نمایش گذاشته می‌شود.

1080p (امتیاز 9.0): این تلویزیون نه تنها محتوای ورودی 1080p را پشتیبانی می‌کند بلکه با استفاده از تکنولوژی‌های برتر تصویر توانایی ارتقای این وضوح را تا حد نزدیک به 4K دارد تا تصاویری با کیفیت بالاتر از حالت واقعی نمایش داده شوند.

4K (امتیاز 10): ایده‌آل‌ترین نوع محتوا برای ورودی این تلویزیون محتوای 4K است. به لطف برخورداری از برترین قابلیت‌های تصویر تلویزیون ال‌جی می‌تواند بهترین حالت از نمایش محتوای فورکی را در صفحه نمایش داشته باشد.

8K : تلویزیون QNED90 همچون سایر مدل‌های 4K توانایی نمایش محتوای 8K را ندارد. محتوای 8K تنها در تلویزیون‌های 8K قابل نمایش بوده و اگر یک تلویزیون با فناوری Mini LED و توانایی نمایش محتوای 8K می‌خواهید، تلویزیون QN900A از برند سامسونگ یک مدل فوق العاده برایتان خواهد بود.

وسعت رنگ(Color Gamut) (امتیاز 8.5)

به میزان گستردگی رنگ‌هایی که در صفحه نمایش تلویزیون پشتیبانی می‌شوند وسعت رنگ گفته می‌شود. تلویزیون QNED90 دارای وسعت رنگ بسیار مناسبی بوده و طیف رنگی گسترده‌ای را برای نمایش تصاویر پشتیبانی می‌کند. پوشش رنگی تلویزیون فوق العاده است و توانایی نمایش طیف رنگی گسترده برای محتوای HDR را خواهد داشت. به همین دلیل جزئیات کامل رنگ در محتواهای HDR نمایش داده شده و تنوع رنگ بی‌نظیری برای صفحه نمایش ایجاد خواهد شد. وسعت رنگ گسترده یکی از بهترین ویژگی‌های تصویر است که منجر به ایجاد کیفیت تصویر مناسب در تلویزیون ال‌جی شده است.

گرادیان تلویزیون QNED90 (امتیاز 8.8)

ال‌جی گرادیان فوق العاده‌ای را در تلویزیون QNED به کار برده است. این تلویزیون به خوبی می‌تواند تغییر تدریجی از رنگی به طیف رنگی دیگر را ایجاد کند. تغییر طیف رنگی بسیار مناسب بوده و از ایجاد خطوط قابل توجه روی صفحه نمایش خبری نیست. تنها خطوط بسیار اندکی در گرادیان برخی رنگ‌های تیره در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 دیده شده که در محتوای واقعی اصلاً به چشم نمی‌آید. این خطوط با تنظیم قابلیت Smooth Gradation روی حالت ‘Medium’ یا ‘High’ رفع می‌شوند و رنگ‌ها تا حد زیادی صاف‌تر به نظر می‌رسند. البته توجه داشته باشید فعال سازی این ویژگی می‌تواند روی کیفیت کلی تصویر تأثیرگذار باشد و جزئیات دقیق تصاویر را مخصوصاً در محتوای HDR از بین ببرد.

گرادیان تلویزیون QNED90

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.1)

به مدت زمانی که طول می‌کشد پیکسل‌های تصویر رنگ عوض کنند زمان پاسخگویی گفته می‌شود. به طور کلی تغییر رنگ پیکسل‌ها به معنای تغییر فریم‌های تصویر بوده و هرچه زمان پاسخگویی یک تلویزیون کمتر باشد سرعت بالاتری در نمایش فریم‌های تصویر خواهد داشت. زمان پاسخگویی برای محتواهایی که از صحنه‌های سریع برخوردار هستند همچون محتواهای ورزشی و بازی‌های ویدیویی حائز اهمیت است. چراکه با زمان پاسخگویی مناسب، سرعت نمایش فریم‌های تصویر بسیار متعادل بوده و از ایجاد تاری در صحنه‌های سریع جلوگیری می‌شود.

زمان پاسخگویی در تلویزیون QNED90 ال‌جی بسیار مناسب برآورد شده است. این تلویزیون برای تغییر 100 درصدی رنگ پیکسل‌ها تنها به مدت زمانی معادل 13.8 میلی‌ثانیه نیاز دارد. این مدت زمان برای زمان پاسخگویی بسیار مناسب بوده و صحنه‌های سریع بازی و ورزشی را بسیار روان و بدون تاری نمایش می‌دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 در نرخ نوسازی (امتیاز 9.4)

این تلویزیون ال‌جی از نرخ نوسازی 120 هرتز برای پنل برخوردار شده است. این نرخ نوسازی سرعت بالایی را در رفرش تصاویر روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. به علاوه در این تلویزیون از قابلیت VRR که همان نرخ نوسازی متغیر است نیز پشتیبانی شده است. این قابلیت به تنظیم نرخ نوسازی تلویزیون با نرخ نوسازی در دستگاه‌های ورودی کمک می‌کند. به این ترتیب سرعت فوق العاده‌ای در انتقال محتواهای ورودی به تلویزیون ایجاد شده و کمترین میزان اشکال در تعامل داده‌ها اتفاق می‌افتد.

تأخیر در ورودی (امتیاز 9.5)

هنگام اتصال دستگاه‌های ورودی به تلویزیون در انتقال محتواها کمی تأخیر وجود دارد که به آن تأخیر در ورودی گفته می‌شود. با بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه تأخیر در ورودی بسیار کم در این تلویزیون شده‌ایم. در واقع این تلویزیون ال‌جی برای انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز زمانی برابر با 13.7 میلی‌ثانیه صرف می‌کند. این مدت زمان با فعال‌سازی حالت بازی ایجاد شده و در حالت معمولی تأخیر در ورودی تلویزیون بیشتر خواهد بود.

به طور کلی مدت زمان 13.7 میلی‌ثانیه برای انتقال محتوای ورودی بسیار مناسب بوده و سرعت بالایی را در انتقال محتواهای ورودی به صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌کند. زمانی که کنسول‌ بازی را به تلویزیون متصل می‌کنید متوجه تأثیر فوق العاده‌ی تأخیر در ورودی ناچیز آن خواهید شد که تجربه‌ی یک بازی مهیج و سریع را برایتان فراهم می‌کند.

امکانات گیمینگ تلویزیون QNED90

امکانات گیمینگ تلویزیون QNED90

نرخ نوسازی 120 هرتز، زمان پاسخگویی آنی و تأخیر در ورودی ناچیز که در بالا به توضیح آن‌ها پرداختیم، همه از مواردی هستند که در بخش گیمینگ به افزایش کارایی تلویزیون کمک می‌کنند. البته ال‌جی به این موارد بسنده نکرده و از برخی امکانات عالی برای بهبود عملکرد تلویزیون در بخش گیمینگ پشتیبانی می‌کند. تلویزیون QNED90 از قابلیت VRR و ALLM پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون همچنین از استانداردهای FreeSync و G-SYNC نیز پیروی می‌کند که منجر به کاهش تاری تصویر در صحنه‌های سریع بازی می‌شود.

یکی دیگر از ویژگی‌های برتر گیمینگ در این تلویزیون پشتیبانی از فرمت HDMI 2.1 در پورت‌های HDMI 3,4 است که پهنای باند گسترده‌تری را برای انتقال محتوای بازی از کنسول‌های بازی PS5 و Xbox سری X ایجاد می‌کند. در مجموع امکانات گیمینگ تلویزیون بسیار گسترده بوده و یکی از بهترین تلویزیون‌های ال‌جی برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای خواهد بود.

درگاه‌های ورودی

در پشت پنل تلویزیون تعدادی درگاه ورودی تعبیه شده است تا بتوانید محتواهای موردنظرتان از سایر دستگاه‌های ورودی را با صفحه نمایش باکیفیت تلویزیون QNED90 به اشتراک بگذارید. نوع و تعداد درگاه‌های ورودی این تلویزیون به شرح زیر است:

درگاه‌های ورودی تلویزیون QNED90
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

فرمت‌های تصویری و صوتی

در بخش مربوط به ورودی‌های تلویزیون QNED90 انواع ویژگی‌ها اعم از فرمت‌های تصویری و صوتی پشتیبانی می‌شود. این فرمت‌ها تأثیر بسزایی روی کیفیت صدا و تصویر تلویزیون دارند و به نوعی جزو مهم‌ترین بخش‌های تلویزیون محسوب می‌شوند.

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 (HDMI 3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت صدای تلویزیون QNED90 (امتیاز 7.2)

ال‌جی برای این تلویزیون MiniLED از سیستم صوتی بسیار مناسب با قدرت پخش صدای عالی استفاده کرده است. سیستم صوتی تلویزیون 2.2 کاناله بوده و به طور کلی دارای توان صوتی 40 وات می‌باشد. این سیستم صوتی متشکل از بلندگو و ووفرهای باکیفیتی است که صدا را به طور متناسب با محیط پخش می‌کنند. همچنین میزان بلندی صدای تلویزیون بسیار مناسب بوده و با توجه به اینکه این تلویزیون در سایزهای بزرگ در دسترس است توانایی ایجاد صدای متناسب با محیط‌هایی با متراژ زیاد را به خوبی دارد.

تلویزیون QNED90 همچنین از برترین ویژگی‌های بخش صوتی همچون دالبی اتموس و AI Sound Pro پشتیبانی می‌کند تا وضوح صدا را تا حد زیادی افزایش دهد و صدایی باکیفیت مطلوب را در محیط اطراف پخش کند. کیفیت صداهای ورودی در حد متناسب حفظ شده و کاهش کیفیت در صداهای بلند به ندرت اتفاق خواهد افتاد. وضوح صدا متعادل است اما همچون بسیاری از تلویزیون‌ها توانایی ایجاد بیس قوی صدا وجود ندارد.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

سیستم عامل WebOS در سال 2021

تلویزیون QNED90 محصول سال 2021 ال‌جی بوده و همچون سایر مدل‌های جدید ال‌جی از سیستم عامل WebOS با طراحی و امکانات جدید بهره‌مند شده است. در نسخه‌های قبلی منوی اصلی در سیستم عامل WebOS به صورت یک منوی خطی در پایین نمایشگر نمایش داده می‌شد. این منوی اصلی در نسخه‌ی جدید به صورت تمام صفحه بوده و دسترسی به بخش‌های مختلف منو را بسیار راحت‌تر می‌کند. سرعت سیستم عامل در تلویزیون‌های ال‌جی بسیار عالی بوده و امتیاز بالایی را برای بخش رابط کاربری در این تلویزیون کسب می‌کند. هنگام استفاده از منوی تلویزیون هیچ مشکلی وجود نداشته و سرعت مناسبی در تلویزیون برای ارائه خدمات مناسب ایجاد شده است.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 در بخش اپلیکیشن (امتیاز 8.0)

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 در بخش اپلیکیشن

ال‌جی از فروشگاه محتوای مخصوص خود در تلویزیون‌هایش استفاده می‌کند که دسترسی گسترده‌ای به انواع اپلیکیشن را برای کاربران ایجاد می‌کند. شما می‌توانید به انواع اپلیکیشن‌های موردنیاز برای تلویزیون خود در این فروشگاه دسترسی داشته باشید و متناسب با نیاز خود برنامه‌های متنوعی را برای استفاده در تلویزیون دانلود کنید. تلویزیون QNED90 علاوه بر دسترسی گسترده‌ای که به دانلود اپلیکیشن دارد امکانات متنوعی را در بخش هوشمند در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا یک مدل کاملاً مدرن و فول امکانات را در اختیار داشته باشید.

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ریموت کنترل جادویی ال‌جی 2021

ریموت کنترل جادویی ال‎‌جی همراه تلویزیون‌های 2021 با ظاهر و طراحی جدیدی عرضه می‌شود. این ریموت کنترل انحنای طراحی را کاهش داده و با طراحی جدیدی که دارد بسیار خوشدست و زیبا به نظر می‌رسد. برخی دکمه‌ها از جمله دکمه‌هایی برای دسترسی سریع به سرویس‌های فیلم Disney+ و LG Channels اضافه شده و دکمه‌هایی برای دسترسی به دستیارهای صوتی الکسا و گوگل نیز روی ریموت کنترل به چشم می‌خورد. با استفاده از میکروفون داخلی در ریموت کنترل جادویی می‌توانید بسیاری از اعمال تلویزیون را از طریق صدای خود کنترل کنید. امتیاز بسیار بالا به دلیل کارایی عالی ریموت کنترل جادویی در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 کسب شده است.

کنترل تلویزیون

دکمه کنترل تلویزیون QNED

در بخش مرکزی تلویزیون پایین‌تر از فریم پایین نمایشگر یک دکمه‌ی پاور وجود دارد. علاوه بر اعمال روشن و خاموش کردن تلویزیون می‌توانید صدا و تغییر کانال‌های تلویزیون را از طریق این دکمه کنترل کنید. دو عدد میکروفون نیز در دو طرف این دکمه قرار دارند که امکان کنترل صدای هندزفری را برای تلویزیون QNED90 فراهم می‌کنند.

لوازم جانبی تلویزیون QNED90

در جعبه‌ی تلویزیون ال‌جی علاوه بر پایه‌ها لوازم جانبی زیر نیز همراه QNED90 عرضه می‌شود :

لوازم جانبی تلویزیون QNED90
  • دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل
  • باتری‌های ریموت کنترل
  • گیره‌ی جمع‌کننده کابل
  • روکش‌های مربوط به مدیریت کابل در پایه‌های تلویزیون

مقایسه تلویزیون QNED90 با سایر مدل‌ها

تلویزیون QNED90 به عنوان یکی از جدیدترین تلویزیون‌های برند ال‌جی در خط تولید جدید QNED بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این بخش تلویزیون جدید ال‌جی را با برخی از مدل‌های تقریباً هم‌رده از برند ال‌جی، سونی و سامسونگ مقایسه می‌کنیم تا جایگاه این مدل نسبت به سایر تلویزیون‌ها برایتان بهتر مشخص شود. تمامی مدل‌ها تولید سال 2021 هستند و جزو محبوب‌ترین تلویزیون‌های موجود در بازار از برندهای مختلف می‌باشند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با NANO90

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با NANO90

تلویزیون NANO90 از مدل‌های سری نانوسل 2021 ال‌جی است که محبوبیت زیادی در میان مردم دارد. این تلویزیون در مقایسه با مدل QNED90 دارای برخی تفاوت‌ها از لحاظ کیفیت تصویر و امکانات می‌باشد. تلویزیون QNED90 از فناوری MiniLED برخوردار شده که برخی مزایا را نسبت به تلویزیون‌های معمولی LED به دنبال دارد. این تلویزیون از نسبت کنتراست و یکنواختی بهتری نسبت به NANO90 برخوردار شده و اوج روشنایی بسیار بهتری را در محتوای SDR و HDR ارائه می‌دهد.

علاوه بر این MiniLED روی ویژگی نوردهی تلویزیون QNED90 نیز تأثیرگذار بوده و همین موضوع باعث شده این تلویزیون در مقایسه با NANO90 امتیاز بالاتری را در بخش کیفیت تصویر کسب کند. از لحاظ امتیازات بخش صدا، امکانات هوشمند و ویژگی‌های گیمینگ می‌توان گفت هردو مدل ال‌جی عملکردی یکسان دارند. به دلیل برتری کیفیت تصویر در تلویزیون QNED90 این مدل گزینه‌ی بهتری برای خرید خواهد بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با C1

همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم تلویزیون‌های سری QNED در رتبه‌ای پایین‌تر از مدل‌های OLED قرار می‌گیرند. چراکه با تمام ویژگی‌های عالی در تلویزیون‌های سری QNED، هنوز مدل‌های اولد برترین کیفیت تصویر را در میان سایر تلویزیون‌ها دارند. به همین دلیل در مقایسه تلویزیون C1 با QNED90 می‌توان اختلاف امتیاز زیادی میان این دو مدل به نفع C1 دید. این تلویزیون اولد در تمامی بخش‌های تصویر دارای امتیازی بالا بوده و نسبت به تلویزیون QNED90 نسبت کنتراست و یکنواختی بسیار بهتری را ارائه می‌دهد. البته باید این نکته را نیز در نظر گرفت روشنایی تلویزیون C1 به اندازه‌ی QNED90 خوب نیست.

به دلیل اینکه هردوی این تلویزیون‌ها ساخت برند ال‌جی هستند امکانات بخش هوشمند کاملاً مشابهی دارند. این دو مدل از لحاظ کیفیت صدا و امکانات گیمینگ نیز در یک هستند و امکانات بسیار گسترده و مناسبی را در اختیار کاربران قرار می‌دهند. به دلیل کیفیت تصویر بسیار بهتر در تلویزیون C1 امتیاز بیشتری به این مدل تعلق گرفته و مدل مناسب‌تری برای خرید خواهد بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با سامسونگ QN90A

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با سامسونگ QN90A

تلویزیون QN90A یکی از مدل‌های 2021 سامسونگ است که از فناوری مشابه ال‌جی یعنی MiniLED استفاده می‌کند. این تلویزیون به دلیل برخورداری از نوع پنل متفاوت و قرار گرفتن در سری مدل‌های QLED می‌تواند امکانات بخش تصویر را به صورت حرفه‌ای‌تر و بهتر ارائه دهد. همین باعث شده تلویزیون QN90A یک مدل بهتر از QNED90 باشد که نسبت کنتراست، یکنواختی مشکی و عملکرد بهتری در ویژگی نوردهی دارد. اوج روشنایی تلویزیون QN90A بهتر بوده و دارای بازتاب نور مناسب‌تری خواهد بود. این موارد دست به دست هم داده‌‌اند تا کیفیت تصویر بالاتری را برای تلویزیون سامسونگ ایجاد کنند و به این مدل نسبت به QNED90 برتری ببخشند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با سونی X90J

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED90 با سونی X90J

تلویزیون X90J سونی یکی از بهترین محصولات این برند در سال 2021 است. در مقایسه تلویزیون X90J با QNED90 باید بگوییم به دلیل استفاده از نوع پنل متفاوت امکانات بخش تصویر این دو مدل بسیار باهم فرق دارند. تلویزیون QNED90 با پنل IPS یکنواختی مشکی ضعیفی دارد اما زاویه دید آن بسیار عالی بوده و برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده یک گزینه‌ی مناسب خواهد بود. در عوض تلویزیون X90J با نوع پنل VA توانایی خوبی در نمایش رنگ‌های مشکی داشته و گزینه‌ی بهتری برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک خواهد بود. هردوی این تلویزیون‌ها گزینه‌های مناسبی برای خرید هستند و شما می‌توانید با در نظر گرفتن نیازها و توقعات خود مدل موردنظرتان برای خرید را انتخاب کنید.

تلویزیون QNED90 مدل مناسبی برای خرید است؟؟

خرید تلویزیون QNED90

به عنوان جدیدترین و اولین تولید ال‌جی در سری QNED 4K تلویزیون QNED90 عملکردی عالی را از خود به نمایش گذاشته است. این تلویزیون با استفاده از MiniLED در ساختار کلی پنل یک پیشرفت چشمگیر را برای تلویزیون‌های نسل جدید به ارمغان آورده که با تدابیری هوشمند می‌تواند راهی جدید برای تولید تلویزیون‌هایی برتر را هموار کند. در مقایسه با تلویزیون‌های سری نانوسل مدل‌های QNED پیشرفت‌های بسیار چشمگیری را به همراه خواهد داشت که شامل نمایش تصاویر در وضوح بهتر و اوج روشنایی مناسب‌تر می‌باشد. به طور کلی کیفیت تصویر تلویزیون بسیار عالی بوده و بجز عملکرد متوسط در یکنواختی مشکی مشکل خاصی برای بخش تصویر وجود ندارد.

بخش صدا از کیفیتی بالا برخوردار شده و با وجود سیستم عامل WebOS امکانات هوشمند گسترده‌ای برای تلویزیون فراهم شده است. همچنین در بررسی تخصصی تلویزیون QNED90 متوجه امکانات گیمینگ گسترده برای این مدل شدیم که آن را به یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی‌های ویدیویی تبدیل می‌کند. به نظر می‌رسد قیمت تلویزیون از مدل‌های سری نانوسل بالاتر باشد که با وجود کیفیت تصویر بهبودیافته این افزایش قیمت منطقی خواهد بود. اگر طرفدار تلویزیون‌های ال‌جی هستید و دوست دارید بهترین مدل 4K (پس از مدل‌های OLED) را تهیه کنید، مدل QNED90 بهترین گزینه برای خرید خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *