بررسی تخصصی تلویزیون سونی X95J

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سونی X95J

تلویزیون‌های سونی همواره در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار جای دارند. تلویزیون X95J نه تنها یکی از بهترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 می‌باشد بلکه بارها جزو برترین‌ تلویزیون‌ها در میان سایر برندها نیز بوده‌ است. سونی این تلویزیون را به عنوان مدل جانشین X9500H معرفی کرده و در حال حاضر X95J بهترین تلویزیون 4K LED از برند سونی محسوب می‌شود. در واقع کیفیت تصویر عالی و قابلیت‌های متنوعی که این تلویزیون دارد جایگاه آن را به عنوان پرچم‌دار 4K LED سونی تضمین می‌کند.

با ما در بررسی تخصصی تلویزیون X95J همراه شوید تا کامل‌ترین بررسی تخصصی از این تلویزیون را به همراه تمامی مزایا و معایبی که تلویزیون دارد، در اختیارتان قرار دهیم. همچنین در پایان مطلب تلویزیون را با سایر مدل‌های هم‌رده مقایسه می‌کنیم تا تصمیم‌ گیری بهتری برای خرید تلویزیون X95J داشته باشید.

نگاهی کلی به تلویزیون X95J (امتیاز کلی 8.2)

تلویزیون X95J یکی از برترین تولیدات سونی در سال 2021 است که در صدر جدول تلویزیون‌های 4K LED قرار می‌گیرد. این تلویزیون با کیفیت تصویر مناسبی که دارد بهترین حالت از نمایش تصاویر را برای صفحه نمایش به ارمغان می‌آورد. سونی از برترین تکنولوژی‌های تصویر برای این مدل استفاده کرده و نوع پنل آن VA می‌باشد. این نوع پنل نسبت کنتراست بسیار مناسبی را برای تلویزیون به ارمغان می‌آورد. اوج روشنایی عالی یکی دیگر از ویژگی‌های برتر تلویزیون است که روشنایی مطلوب را برای صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌کند.

سونی از یک پنل ارتقاء دهنده زاویه دید در تلویزیون X95J استفاده کرده تا زاویه دید آن کمی بهتر از سایر تلویزیون‌ها با نوع پنل VA باشد. البته این ارتقای سطح زاویه دید به قیمت کاهش عملکرد یکنواختی مشکی بوده و به همین دلیل نمایش رنگ مشکی در تلویزیون سونی در حالت ایده‌آل انجام نمی‌شود. این تلویزیون همچنین بازتاب نور فوق العاده‌ای داشته و گزینه‌ای عالی برای استفاده در محیط‌های روشن خواهد بود. در بخش امکانات گیمینگ نیز شاهد برخورداری تلویزیون از ویژگی‌هایی مناسب هستیم تا برای گیمرها نیز کاربرد مناسب را داشته باشد. به لطف امکانات هوشمند گسترده‌ای که سیستم عامل Google TV در اختیار کاربران قرار می‌دهد، X95J یک مدل کاملاً هوشمند و پیشرفته محسوب می‌شود.

مزایا و معایب تلویزیون

مزایا

  • ارائه اوج روشنایی عالی در برابر تابش نور
  • دسترسی‌ گسترده به انواع برنامه
  • ارتقای بی‌نقص در محتواهایی با وضوح کم

معایب

  • یکنواختی مشکی ضعیف
ویژگی‌ها / مدلX95J
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلVA
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی✔️
سایزهای در دسترس65", 75", 85"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.2
نمایش فیلم8.2
برنامه‌های تلویزیون8.4
محتوای ورزشی8.1
بازی‌های ویدیویی8.4
فیلم‌های HDR8.1
بازی‌های HDR8.4
مانیتور PC8.2
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهتخت
ضخامت فریم (cm)0.9
ضخامت بدنه (cm)6.1
کیفیت ساخت8.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست7.6
حداکثر روشنایی SDR8.8
نوردهی موضعی (Local Dimming)8.5
لوکال دایمینگ در حالت بازی8.5
حداکثر روشنایی HDR8.9
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی8.9
یکنواختی رنگ خاکستری7.4
یکنواختی رنگ مشکی6.9
زاویه دید6.7
بازتاب نور8.7
قبل از کالیبراسیون 8.4
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ7.6
حجم رنگ7.0
گرادیان8.8
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.3
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر7.1
VRR
پشتیبانی از FreeSync
پشتیبانی از G-SYNC
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.2
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0✔️
خروجی صدا متغیر✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت1
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR1
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS✔️
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی50 وات
پاسخ فرکانسی7.2
تحریف (اعوجاج صدا)7.3
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.0
سیستم عاملGoogle TV
برنامه موبایلAndroid TV
برنامه ها و ویژگی‌ها9.0
ریموت کنترل 8.5

تلویزیون X95J در نمایش فیلم (امتیاز 8.2)

یکی از بهترین ویژگی‌ها در بررسی تخصصی تلویزیون X95J امکان ارتقای سطح کیفیت تصاویری است که از وضوحی پایین برخوردار هستند. به همین دلیل برای دیدن فیلم‌هایی که وضوح پایینی دارند نیز عملکردی مناسب را از این تلویزیون دریافت خواهید کرد. تلویزیون سونی همچنین یک گزینه عالی برای دیدن فیلم در محیط‌های کم نور است؛ چراکه توانایی ایجاد نسبت کنتراست مناسب را دارد. از تاری و توقف صحنه‌های فیلم در تلویزیون X95J خبری نیست و این مدل به خوبی توانایی نمایش انواع فیلم را بدون مشکل دارد.

نمایش فیلم با تلویزیون سونی X95J

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.4)

نمایش برنامه‌های تلویزیونی در روشنایی روز بهترین حالت از قدرت نمایش تصاویر را در تلویزیون X95J شامل می‌شود. در واقع به دلیل اوج روشنایی بی‌نظیری که این تلویزیون دارد می‌تواند در برابر روشنایی زیاد به خوبی مقابله کرده و بهترین حالت از روشنایی را برای صفحه نمایش ایجاد کند. خوشبختانه هیچ مشکلی برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی در تلویزیون سونی وجود نداشته و در حالت مطلوب می‌تواند انواع محتوا در برنامه‌های تلویزیونی را به نمایش بگذارد.

تلویزیون X95J و برنامه‌های ورزشی (امتیاز 8.1)

کنترل بازتاب نور یکی از بهترین ویژگی‌های تلویزیون X95J است که می‌تواند صفحه نمایش را برای نمایش برنامه‌های ورزشی در روشنایی زیاد آماده سازد. به دلیل اوج روشنایی مناسب می‌توانید بهترین عملکرد را از این تلویزیون در محیط‌هایی با نور زیاد مشاهده کنید. سونی از زمان پاسخگویی بسیار مناسبی در این تلویزیون استفاده کرده تا در نمایش صحنه‌های سریع بازی هیچ مشکلی برای تلویزیون وجود نداشته باشد. زاویه دید تلویزیون برای دیدن برنامه‌های ورزشی همراه خانواده و دوستان مناسب بوده، تنها در زاویه‌های گوشه‌های اطراف کمی افت روشنایی ایجاد می‌شود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.4)

در بررسی تخصصی تلویزیون X95J متوجه عملکرد مناسب این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی شده‌ایم. زمان پاسخگویی آنی و تأخیر در ورودی ناچیز تلویزیون از برترین ویژگی‌های گیمینگ هستند که دسترسی‌های متنوعی را برای گیمرها به ارمغان می‌آورند. در این مدل از فرمت HDMI 2.1 پشتیبانی شده تا سازگاری لازم را با جدیدترین کنسول‌های بازی داشته باشد. یکی از نقاط ضعف تلویزیون در بخش گیمینگ مربوط به عدم پشتیبانی از VRR است که احتمال می‌رود این قابلیت در آپدیت‌های نرم افزاری اضافه شود.

بررسی تخصصی تلویزیون X95J در نمایش فیلم HDR (امتیاز 8.1)

تلویزیون X95J گزینه‌ای بسیار مناسب برای دیدن فیلم‌های HDR در محیط‌های تاریک است. نسبت کنتراست تلویزیون بسیار مناسب بوده و دارای ویژگی Local Dimming است که به نمایش رنگ‌ها در محیط تاریک کمک می‌کند. به علاوه تلویزیون سونی استعدادی بی‌نظیر در ایجاد اوج روشنایی برای محتوای HDR دارد که به نمایش جزئیات تصاویر HDR روی نمایشگر کمک می‌کند. به همین دلیل جزئیات کامل تصاویر در صحنه‌های HDR نمایش داده می‌شود.

خلل ناچیزی در ایجاد یکنواختی برای تلویزیون وجود دارد که ممکن است در برخی محتواها باعث نمایش رنگ‌ها کمی دورتر از حالت واقعی شود؛ این مشکل در تمام محتواها قابل توجه نبوده و ممکن است حتی متوجه آن نشوید.

بازی‌های HDR (امتیاز 8.4)

این تلویزیون یک تجربه عالی از بازی‌های HDR را برایتان به ارمغان می‌آورد. همانطور که اشاره کردیم اوج روشنایی و عملکرد کلی تلویزیون برای نمایش محتوای HDR بسیار مناسب است. به همین دلیل به خوبی می‌تواند جزئیات بازی‌های HDR را به نمایش بگذارد. این تلویزیون همچنین از بسیاری قابلیت‌های گیمینگ پشتیبانی می‌کند تا یک تلویزیون بی‌نظیر برای بازی‌های ویدیویی را در اختیار کاربران قرار دهد.

تلویزیون X95J برای بازی‌های ویدیویی

مانیتور PC (امتیاز 8.2)

یکی از بهترین کاربردهایی که در بررسی تخصصی تلویزیون X95J شناسایی شده، قابلیت استفاده از آن به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این تلویزیون به لطف زمان پاسخگویی مناسبی که دارد می‌تواند محتوای کامپیوتر را در سرعتی بالا روی صفحه نمایش به نمایش بگذارد. به علاوه زاویه دید آن مناسب بوده و در زاویه‌های اطراف به عنوان مانیتور کیفیت تصاویر حفظ می‌شود. از اکثر رزولوشن‌ها پشتیبانی کرده و به خوبی می‌تواند chroma 4:4:4 را در آن‌ها به نمایش بگذارد. کنترل بازتاب نور و اوج روشنایی عالی از دیگر ویژگی‌هایی هستند که این تلویزیون را برای استفاده به عنوان مانیتور PC مناسب ساخته است.

طراحی و دیزاین تلویزیون X95J

طراحی و استایل تلویزیون سونی X95J بسیار شیک و زیبا است. این تلویزیون با حاشیه‌هایی باریک فلزی طراحی شده که برتری تلویزیون بر مدل پایین‌تر خود یعنی X90J را به نمایش می‌گذارد. در واقع سونی از بهترین مواد اولیه در ساخت تلویزیون X95J استفاده کرده تا یک تلویزیون بی‌نهایت باکیفیت و در عین حال ساده و زیبا را در اختیار خریداران قرار دهد.

پایه‌ها

با اینکه پایه‌های تلویزیون سونی در نگاه اول بسیار ظریف و باریک به نظر می‌رسند، اما با کیفیت ساخت بی‌نظیری که دارند به خوبی می‌توانند صفحه نمایش را در جای خود نگه دارند. این پایه‌های تخت که در دو طرف نمایشگر قرار می‌گیرند قابلیت تغییر موقعیت قرارگیری را در سه حالت برای اینچ‌های 75 و 85 دارند(در سایز 65 اینچ به نظر می‌رسد دو حالت تغییر موقعیت وجود دارد). سه حالت برای تغییر موقعیت قرارگیری این پایه‌ها در تلویزیون X95J وجود دارد:

1- پایه‌ها در حالت استاندارد همچون عکس محصول نزدیک به هم قرار می‌گیرند. این موقعیت قرارگیری برای افرادی که میز تلویزیونی کوچک‌تر از سایز تلویزیون دارند بسیار مناسب خواهد بود. 2- پایه‌ها دور از هم و در آخرین نقطه از گوشه‌های نمایشگر قرار می‌گیرند. 3- در حالت سوم پایه‌ها همچنان در دو گوشه‌ی نمایشگر قرار دارند اما ارتفاع آن‌ها افزایش یافته و فاصله‌ی میان نمایشگر با میز تلویزیون را افزایش می‌دهند. به این ترتیب فضای کافی برای قرارگیری ساندبار در کنار تلویزیون فراهم می‌شود.

در کل این پایه‌های تخت نه تنها ظاهری بسیار شیک به تلویزیون سونی X95J بخشیده‌اند بلکه استحکام بالایی را نیز برای نمایشگر ایجاد کرده‌اند.

پایه‌های تلویزیون سونی

ضخامت بدنه تلویزیون

حداکثر ضخامت در بدنه تلویزیون X95J برابر با 6.1 سانتی‌متر است. این میزان ضخامت در بدنه کمی برای یک مدل بالارده زیاد است اما در کل آن‌قدر زیاد نیست که باعث ایجاد وزنی سنگین و جلوه‌ای نامناسب در تلویزیون شود. طراحی پشت پنل بسیار صاف و زیبا بوده و برای قرارگیری روی دیوار گزینه‌ای مناسب خواهد بود.

ضخامت بدنه تلویزیون سونی X95J

فریم‌ها در X95J

در چهار طرف نمایشگر حاشیه‌هایی بسیار باریک وجود دارد که از صفحه نمایش تلویزیون محافظت می‌کنند. این فریم‌ها در برخی تلویزیون‌ها دارای ضخامت زیادی هستند که اغلب باعث جلب توجه و پرت شدن حواس بیننده به حاشیه‌ها می‌شوند. در حالی که سونی به عنوان یکی از برترین برندهای سازنده تلویزیون از فریم‌هایی باریک برای اغلب مدل‌های خود استفاده می‌کند.

در بررسی تخصصی تلویزیون سونی X95J متوجه استفاده از فریم‌هایی فلزی برای حاشیه‌های اطراف نمایشگر شده‌ایم. این فریم‌ها دارای ضخامتی معادل 0.9 سانتی‌متر هستند و به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کنند. استفاده از فلز برای حاشیه‌های اطراف نمایشگر استحکام بالایی را به تلویزیون بخشیده است.

فریم‌های اطراف نمایشگر با ضخامت کم

طراحی پشت پنل و کیفیت ساخت (امتیاز 8.5)

طراحی پشت پنل بسیار زیبا و حرفه‌ای انجام شده است. در تلویزیون سونی X95J برای برخی‌ قسمت‌های پشت پنل از پلاستیک باکیفیت استفاده شده و به میزان کمی در برخی بخش‌ها شاهد انعطاف پذیری هستیم. روکش‌هایی پلاستیکی همراه تلویزیون وجود دارد که قابلیت قرارگیری روی قسمت مربوط به کابل‌ها را داشته و می‌تواند آن‌ها را پنهان کند. اما به طور کلی در تلویزیون بخش مربوط به مدیریت کابل وجود ندارد.

این تلویزیون زیبا با برخورداری از متریال باکیفیت توانسته امتیاز بالایی را برای بخش کیفیت ساخت کسب کند. پایه‌ها قدرت و استحکام بسیار بالایی دارند و تنها به میزان بسیار کمی ممکن است لرزش در صفحه نمایش ایجاد شود. به طور کلی مشکل خاصی در طراحی و کیفیت ساخت تلویزیون وجود نداشته و کیفیت بالایی برای ساخت آن در نظر گرفته شده است.

کیفیت ساخت پشت پنل تلویزیون X95J

نسبت کنتراست در بررسی تخصصی تلویزیون X95J (امتیاز 7.6)

در تلویزیون نسبت کنتراست یکی از اساسی‌ترین بخش‌ها برای نمایش تصاویر در حالتی نزدیک به واقعیت است. نسبت کنتراست در واقع توانایی یک تلویزیون را برای نمایش روشن‌ترین رنگ روشن و تیره‌ترین رنگ تیره نمایش می‌دهد. به همین دلیل نسبت کنتراست بالا برای برخورداری از یک کیفیت تصویر مناسب ضروری خواهد بود. در تلویزیون سونی X95J به دلیل استفاده از نوع پنل VA نسبت کنتراست بسیار مناسبی وجود دارد. این تلویزیون به خوبی می‌تواند نسبت کنتراست مطلوب را برای صفحه نمایش ایجاد کند و کیفیت تصویر فوق العاده را برای نمایشگر داشته باشد.

در کل نسبت کنتراست تلویزیون با تفاوتی ناچیز، کمتر از برخی مدل‌های دیگر با نوع پنل VA است. دلیل این تفاوت را می‌توان برخورداری X95J از فیلتر X-Wide Angle در نظر گرفت که با افزایش زاویه دید در حدی کم باعث کاهش نسبت کنتراست می‌شود. البته هنوز هم نسبت کنتراست تلویزیون بسیار عالی بوده و مشکلی در نمایش تصاویر ایجاد نمی‌کند.

ویژگی Local Dimming (امتیاز 8.5)

ویژگی Local Dimming یا نوردهی موضعی یک ویژگی است که در برخی تلویزیون‌ها در کنار پنل نوردهی استفاده می‌شود. این ویژگی در هر مدل عملکرد متفاوتی از خود نمایش می‌دهد، اما در کل وظیفه پخش نور در نقاط مختلف نمایشگر به طور یکسان را بر عهده دارد. در بررسی تخصصی تلویزیون X95J عملکردی عالی برای تلویزیون در بخش Local Dimming دیده شده است. این ویژگی به خوبی می‌تواند نوردهی را در تمام نقاط صفحه نمایش انجام دهد.

در واقع می‌توان گفت تلویزیون X95J بهترین عملکرد را در ویژگی Local Dimming در میان سایر تلویزیون‌های LED دارد. این ویژگی علاوه بر اینکه به نوردهی مناسب در نمایشگر کمک می‌کند باعث نمایش جزئیات کامل و حالتی واقعی از رنگ‌های تصاویر می‌شود.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 8.8)

اوج روشنایی تلویزیون برای نمایش محتوای SDR بی‌نظیر است. در واقع این تلویزیون توانایی ایجاد اوج روشنایی را تا حدی که قابلیت مقابله با تابش شدید نور در اتاق را داشته باشد، فراهم می‌کند. به همین دلیل هیچ مشکلی هنگام نمایش محتوا در اتاق‌هایی بسیار روشن و با نور زیاد لامپ دیده نمی‌شود. تلویزیون در برابر تابش نور به خوبی عمل کرده و روشنایی مطلوب را خواهد داشت. در کل اوج روشنایی تلویزیون در محتوای SDR بسیار مناسب است اما اگر هنوز هم حس می‌کنید به اندازه‌ای که می‌خواهید روشن نیست می‌توانید تنظیمات زیر را انجام دهید.

حالت تصویر را به “Vivid” تغییر داده، نسبت کنتراست را روی حالت حداکثر و Color Temperature را روی حالت “Cool” تنظیم کنید. البته توجه داشته باشید با اینکه این تنظیمات صفحه نمایش روشن‌تری را در نمایش محتوای SDR به وجود می‌آورد اما تا حد زیادی موجب از دست دادن جزئیات تصویر شده و کیفیت تصاویر با افت همراه خواهد بود.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 8.9)

در اغلب تلویزیون‌ها حتی زمانی که اوج روشنایی برای محتوای SDR مناسب است، اوج روشنایی چندان چشمگیری برای محتوای HDR وجود ندارد. این در حالی است که اوج روشنایی محتوای HDR در بررسی تخصصی تلویزیون X95J حتی بهتر از اوج روشنایی برای محتوای SDR است. به دلیل اوج روشنایی فوق العاده‌ای که در این تلویزیون وجود دارد به خوبی صفحه نمایش برای نمایش محتوای HDR آماده بوده و حتی کوچک‌ترین جزئیات از محتواهای HDR را به نمایش می‌گذارد.

با اینکه اوج روشنایی تلویزیون سونی در حالت معمول برای نمایش محتوای HDR بسیار مناسب است، اما اگر می‌خواهید اوج روشنایی بیشتری در نمایش این محتوا را داشته باشید و به از دست دادن جزئیات و کیفیت تصویر اهمیت زیادی نمی‌دهید می‌توانید با تنظیم Advanced Contrast Enhancer روی حالت ‘High’، تنظیم کنتراست روی حالت حداکثر و تغییر حالت HDR Tone Mapping به ‘Brightness Preferred’ از اوج روشنایی بسیار بالایی برای نمایش محتوای HDR بهره‌مند شوید.

نکته مثبت در مورد اوج روشنایی تلویزیون در محتوای HDR این است که حتی با فعال سازی حالت بازی اوج روشنایی تغییر چشمگیری نداشته و همچنان نمایش جزئیات کامل تصویر را برای بازی‌های HDR به همراه خواهد داشت.

یکنواختی خاکستری (امتیاز 7.4)

یکنواختی خاکستری تلویزیون X95J

یکنواختی خاکستری به میزان توانایی تلویزیون در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش به طور یکسان گفته می‌شود. در واقع زمانی که یک تلویزیون دارای یکنواختی خاکستری مناسبی است می‌تواند رنگ‌ها را در تمام نقاط نمایشگر به صورت یکنواخت و یکسان به نمایش بگذارد. در بررسی تخصصی تلویزیون X95J میزان یکنواختی خاکستری مناسبی برای تلویزیون دیده شده است.

همانطور که در عکس بالا مشخص است حاشیه‌های اطراف نمایشگر کمی‌ تیره‌تر از مرکز صفحه نمایش به نظر می‌رسند. همچنین جلوه‌هایی تیره در برخی نقاط نمایشگر وجود دارد که در محتوای معمولی قابل توجه نیست و تنها ممکن است در بخش‌های گسترده بازی‌های ویدیویی کمی نظر بیننده را به دلیل تفاوت رنگ به خود جلب کند.

یکنواختی مشکی تلویزیون X95J (امتیاز 6.9)

در تلویزیون، یکنواختی مشکی یکی از اساسی‌ترین نقش‌ها را برای نمایش باکیفیت تصاویر دارد. در واقع اغلب تصاویر از طیف‌های مختلف رنگ مشکی تشکیل شده‌اند و عدم نمایش مناسب این رنگ ممکن است جزئیات زیادی از تصاویر را پنهان سازد. تلویزیون سونی X95J دارای یکنواختی مشکی متوسط است. رنگ‌های مشکی از رنگ واقعی خود کمی دور هستند و شبیه به خاکستری به نظر می‌رسند. به همین دلیل در حالت عادی کمی ناامید کننده است. اما در این بخش می‌توانید با فعال سازی ویژگی Local Dimming متوجه تأثیر فوق العاده این قابلیت روی کیفیت نمایش رنگ مشکی شوید.

یکنواختی مشکی با فعال سازی Local Dimming

در واقع با فعال سازی این ویژگی رنگ‌های مشکی بسیار یکدست و مناسب به نمایش گذاشته می‌شوند. این رنگ‌ها نزدیک‌ترین حالت به رنگ واقعی خود را دارند و به طور کلی ویژگی Local Dimming موجب نمایش جزئیات کامل و یکنواختی مشکی مناسب می‌شود. البته همانطور که مشخص است فعال سازی این ویژگی باعث ایجاد هاله‌های نور در اطراف بخش‌های نورانی تصویر خواهد شد که در حدی کم باعث جلب توجه می‌شود.

زاویه دید (امتیاز 6.7)

زاویه دید در تلویزیون برای افرادی که می‌خواهد تلویزیون را در محیط‌هایی بزرگ با چیدمان مبل گسترده قرار دهند حائز اهمیت خواهد بود. به این دلیل که کیفیت تصویر در برخی تلویزیون‌ها با تغییر زاویه‌ی روبه‌رو به زاویه‌ها اطراف تغییر کرده و در کل وضوح مناسبی نخواهد داشت. در اغلب تلویزیون‌هایی که دارای نوع پنل VA هستند زاویه دید بسیار ضعیفی دیده می‌شود.

این در حالی است که تلویزیون X95J به استفاده از یک فیلتر به نام X-Wide Viewing Angle توانسته تا حد زیادی زاویه دید را بهبود بخشد. این تلویزیون از اغلب تلویزیون‌ها با نوع پنل VA زاویه دید بهتری داشته و می‌تواند کیفیت تصویر را در زاویه‌های اطراف نمایشگر حفظ کند. به همین دلیل امتیاز تلویزیون در این بخش بسیار مناسب خواهد بود.

بررسی تخصصی تلویزیون X95J در بازتاب نور (امتیاز 8.7)

به قدرت تلویزیون در مقابله با تابش نور روی صفحه نمایش بازتاب نور گفته می‌شود. اگر تلویزیون شما دارای بازتاب نور نامناسبی باشد در صورت تابش نور لامپ یا مواردی همچون آن روی نمایشگر متوجه روشنایی نامناسب تلویزیون و ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش می‌شوید که باعث ایجاد حواس پرتی از محتوایی که در تلویزیون پخش می‌شود، خواهد شد. سونی در تلویزیون X95J از پوشش انعکاسی عالی برای تلویزیون استفاده کرده تا بتواند به خوبی در برابر تابش نور روی نمایشگر مقاومت کند.

این تلویزیون با بازتاب نور مناسبی که دارد از ایجاد هاله‌های نور قابل توجه روی صفحه نمایش جلوگیری کرده و به خوبی توانایی مقابله با تابش شدید نور را نیز دارد. به نظر می‌رسد نوع پوشش انعکاسی که در سایز 65 اینچ همین مدل به کار رفته متفاوت بوده و عملکرد آن کمی ضعیف‌تر خواهد بود.

بررسی تخصصی تلویزیون X95J در بازتاب نور

توانایی تلویزیون در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): این تلویزیون هیچ مشکلی برای نمایش محتوای 480p نداشته و به خوبی توانایی نمایش محتواهای ورودی با این وضوح را دارد.

720p (امتیاز 8.0): سونی تلویزیون خود را مجهز به قابلیت ارتقاء دهنده کیفیت تصویر کرده تا وضوح بی‌نظیری را برای محتواهایی با کیفیت پایین داشته باشد. به همین دلیل برای نمایش محتوای ورودی 720p نیز هیچ مشکلی در تلویزیون X95J ایجاد نخواهد شد.

1080p (امتیاز 9.0): این تلویزیون سونی نه تنها به خوبی توانایی نمایش محتوای 1080p را دارد بلکه با قابلیت‌هایی ویژه قادر است وضوح تصاویر را تا حد نزدیک به 4K افزایش دهد تا کیفیت تصویر بهتری را ارائه دهد.

4K (امتیاز 10): در کل ایده‌آل‌ترین محتوایی که با تلویزیون X95J می‌توانید ببینید، محتوای 4K است. این تلویزیون از برترین ویژگی‌های تصویر پشتیبانی می‌کند تا بتواند کیفیت و وضوح مطلوب از نمایش محتواهایی با این وضوح تصویر را داشته باشد.

8K : همچون سایر تلویزیون‌های 4K این مدل نیز توانایی نمایش محتوای 8K را نخواهد داشت. اگر به تلویزیون‌هایی که توانایی نمایش محتوای 8K را دارند تمایل دارید تلویزیون QNED99 ال‌جی یکی از موارد مناسب برایتان خواهد بود.

وسعت رنگ (امتیاز 7.6)

به میزان گسترده‌گی رنگ‌هایی که روی نمایشگر تلویزیون پشتیبانی می‌شوند وسعت رنگ گفته می‌شود. هرچه وسعت رنگ یک تلویزیون بیشتر باشد توانایی بهتری در نمایش طیف رنگی گسترده داشته و می‌تواند رنگ‌های بیشتری از یک تصویر را به نمایش بگذارد. خوشبختانه وسعت رنگ در اغلب تلویزیون‌های سونی بسیار مناسب بوده و X95J نیز از این قاعده مستثنی نبوده است. وسعت رنگ تلویزیون بسیار مناسب بوده و توانایی نمایش طیف رنگی گسترده‌ای را روی نمایشگر دارد. با اینکه عملکرد تلویزیون در برابر مدل پایین‌تر یعنی X90J در نمایش طیف رنگی ضعیف‌تر است اما به طور کلی وسعت رنگ خوبی دارد.

گرادیان تصویر (امتیاز 8.8)

گرادیان به نمایش طیف‌های مختلف از یک رنگ گفته می‌شود که تغییری تدریجی و آرام از طیف تیره به طیف روشن داشته باشد. در بررسی تخصصی تلویزیون X95J گرادیان تصویر بسیار مناسبی دیده شده است. تنها در برخی رنگ‌ها همچون خاکستری و سبز خطوط رنگی ایجاد شده که به هیچ وجه در محتوای واقعی باعث جلب توجه نمی‌شود؛ پس لازم نیست نگران آن باشید.

گرادیان در تلویزیون سونی 4k

زمان پاسخگویی تلویزیون سونی X95J (امتیاز 8.3)

در مجموع زمان پاسخگویی یکی از مواردی است که تأثیر زیادی در نمایش محتوای ورزشی و بازی دارد. با برخورداری از یک زمان پاسخگویی مناسب تلویزیون قادر است به خوبی سرعت نمایش فریم را در صحنه‌های سریع بازی و ورزش حفظ کند. این حفظ سرعت مناسب مانع از تاری تصاویر شده و صحنه‌های سریع را با وضوح بسیار مناسب به نمایش می‌گذارد تا جزئیات تصویر از دست نرود. در تلویزیون سونی X95J زمان پاسخگویی فوق العاده مناسبی وجود دارد.

در واقع با بررسی تخصصی این تلویزیون متوجه شده‌ایم که برای تغییر رنگ 100 درصدی پیکسل‌های تصویر مدت زمان 11.7 میلی‌ثانیه مورد نیاز است که مدت زمان بسیار کمی محسوب می‌شود. البته همچون سایر تلویزیون‌هایی که دارای نوع پنل VA هستند در تلویزیون X95J نیز در نمایش صحنه‌های تاریک، حرکت نمایش فریم کمی کندتر شده و تاری بسیار کمی در پشت تصاویر ایجاد می‌شود.

نرخ نوسازی

تلویزیون X95J به عنوان برترین تلویزیون 4K LED سونی از نرخ نوسازی 120 هرتز برخوردار شده است. در واقع نرخ نوسازی بالا به تغییر و رفرش شدن فریم‌های تصویر در مدت زمان کوتاه کمک می‌کند. به همین دلیل برخورداری از نرخ نوسازی 120 هرتز یک ویژگی مثبت برای این تلویزیون محسوب می‌شود.

VRR یک ویژگی مرتبط با نرخ نوسازی است و در واقع آن را با نرخ نوسازی متغیر نیز می‌شناسند. این ویژگی زمانی که یک وسیله‌ی خارجی را به تلویزیون متصل می‌کنید با شناسایی نرخ نوسازی آن می‌تواند نرخ نوسازی تلویزیون را با نرخ نوسازی دستگاه تنظیم کند. از این رو سرعت بهتری را در انتقال محتوا به همراه خواهد داشت. متأسفانه از VRR در تلویزیون سونی X95J پشتیبانی نمی‌شود. حتی با وجود اینکه سونی از اضافه شدن این ویژگی همراه با آپدیت‌های نرم افزاری خبر داده بود اما هنوز در مدل‌های سونی قابلیت پشتیبانی از VRR افزوده نشده است.

تأخیر در ورودی تلویزیون X95J (امتیاز 9.2)

تأخیر در ورودی تلویزیون بی‌نظیر است. تأخیر در ورودی زمانی که یک دستگاه خارجی را از طریق ورودی‌ها به تلویزیون متصل می‌کنید حائز اهمیت خواهد بود. در واقع هرچه تأخیر در ورودی کمتر باشد تلویزیون با سرعت بالاتری می‌تواند محتوای دستگاه ورودی را به صفحه نمایش منتقل کند. از این رو تأخیر در ورودی کم به نمایش سریع تصاویر کمک بسزایی خواهد کرد.

با فعال سازی حالت بازی در تلویزیون سونی از کمترین میزان تأخیر در ورودی این تلویزیون برخوردار خواهید شد. با بررسی تخصصی تلویزیون سونی X95J متوجه شده‌ایم این تلویزیون برای انتقال محتوای 1080p از ورودی با نرخ نوسازی 60 هرتز به مدت زمانی معادل 17.9 میلی‌ثانیه نیاز دارد. این مدت زمان بسیار کم بوده و کمترین میزان تأخیر را برای انتقال محتوا در تلویزیون خواهد داشت.

امکانات گیمینگ تلویزیون x95j

امکانات گیمینگ تلویزیون

با توجه به اینکه زمان پاسخگویی کم و تأخیر در ورودی ناچیز بیشترین تأثیر را روی بازی‌های ویدیویی دارند بهترین امکانات گمینگ این تلویزیون محسوب می‌شوند. در کنار آن نرخ نوسازی 120 هرتز نیز کمک بسزایی به داشتن یک تجربه مهیج از بازی‌های ویدیویی می‌کند. متأسفانه سونی از قابلیت‌هایی همچون VRR و ALLM پشتیبانی نمی‌کند و یک تلویزیون ایده‌آل برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای نخواهد بود. با این حال برای بازی‌های ویدیویی معمولی گزینه‌ی مناسبی بوده و امکانات مطلوب را در اختیار گیمرها قرار می‌دهد.

درگاه‌های ورودی تلویزیون

در پشت پنل تلویزیون سونی یک بخش برای درگاه‌های ارتباطی اختصاص یافته که ارتباط تلویزیون با سایر دستگاه‌های خارجی را برقرار می‌سازد. تعداد و نوع درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون X95J به شرح زیر است:

درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون سونی
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Composite In = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1
  • IR In = 1

مشخصات ورودی صوتی و تصویری X95J

در بخش مربوط به ورودی‌های تلویزیون برخی ویژگی‌ها و فرمت‌ها پشتیبانی می‌شود که اغلب به ارتقای سطح کیفیت تصویر و صدای تلویزیون کمک می‌کنند. در لیست زیر اصلی‌ترین مشخصات ورودی در بخش تصویری و صوتی تلویزیون X95J را گرد هم آورده‌ایم.

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 Full Bandwidth (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 Class Bandwidth (HDMI 3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • USB 3.0
  • Variable Analog Audio Out (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • DTS:X via DTS-HD MA via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 DTS via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical
  • 5.1 DTS via Optical

کیفیت و وضوح صدا (امتیاز 7.2)

سونی از بلندگوهایی فوق العاده باکیفیت در تلویزیون‌ X95J استفاده کرده است. در واقع سیستم صوتی این تلویزیون توانایی پخش صدایی معادل 50 وات را دارد تا بتواند صدایی رسا و باکیفیت را در محیط اطراف تلویزیون پخش کند. این سیستم صوتی با توان بالایی که دارد شما را از خرید ساندبار برای استفاده در کنار تلویزیون بی‌نیاز خواهد کرد. سونی همچنین از برترین ویژگی‌های صوتی همچون دالبی اتموس برای تقویت صدای تلویزیون پشتیبانی می‌کند تا صدایی رسا و بدون نویز را در محیط پخش کند.

پاسخ فرکانسی تلویزیون نیز در حد مناسب عمل می‌کند. پاسخ فرکانسی به توانایی حفظ کیفیت صدای ورودی و پخش آن با وضوح بالا توسط بلندگوها گفته می‌شود. در بررسی تخصصی تلویزیون X95J پاسخ فرکانسی مناسبی رویت شده و صداهای خروجی از لحاظ کیفیت دچار تغییر نمی‌شوند.

رابط کاربری (امتیاز 8.0)

رابط کاربری Google TV در تلویزیون سونی

در سری تلویزیون‌های 2021 سونی از سیستم عامل Google TV با امکانات و ویژگی‌هایی گسترده استفاده شده است. در واقع این سیستم عامل نسخه‌ای بالاتر و پیشرفته‌تر از Android TV است که در مدل‌های قبل‌تر سونی مورد استفاده قرار می‌گرفت. سیستم عامل گوگل تی‌وی با منویی متفاوت و بسیار روان عرضه می‌شود. شما می‌توانید پیشرفت‌هایی که Google TV نسبت Android TV داشته را در مطلب “مقایسه سیستم عامل Google TV با Android TV” بخوانید. منوی کاربری این سیستم عامل سرعت بسیار بالایی داشته و دسترسی سریع به بخش‌های مختلف و تنظیمات تلویزیون را فراهم می‌کند.

ارائه جدیدترین امکانات هوشمند در تلویزیون X95J به لطف سیستم عامل Google TV انجام شده و شما را از جدیدترین امکانات و تکنولوژی‌ها بهره‌مند می‌سازد. این سیستم عامل با استفاده از هوش مصنوعی توانسته ویژگی‌های هوشمند بسیاری را در بخش هوشمند تلویزیون فراهم کند. به طوری که یک بخش در منوی اصلی را به برنامه‌ها و محتواهایی که نزدیک به سلیقه کاربران است، اختصاص داده تا محتواهایی که نزدیک به سلیقه‌تان هستند را در دسترس داشته باشید.

دانلود اپلیکیشن در تلویزیون X95J (امتیاز 9.0)

دانلود اپلیکیشن با تلویزیون سونی X95J

یکی از برترین ویژگی‌ها در بخش امکانات تلویزیون سونی برخورداری از فروشگاه Google Play Store است. این فروشگاه گسترده‌ترین بخش دسترسی به انواع برنامه و اپلیکیشن می‌باشد. تلویزیون سونی X95J با برخورداری از این فروشگاه دسترسی بسیار گسترده‌ای را برای دانلود انواع اپلیکیشن در اختیارتان قرار می‌دهد و شما می‌توانید انواع برنامه مورد نیاز برای تلویزیون خود را از این فروشگاه محتوا دانلود کنید. به علاوه دسترسی بسیار گسترده‌ای به انواع سرویس‌های آنلاین فیلم وجود داشته تا بتوانید بهترین استفاده را از تلویزیون سونی داشته باشید.

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

ریموت کنترل سونی 2021

در بررسی تخصصی تلویزیون X95J متوجه استفاده از ریموت کنترل هوشمند سونی در این تلویزیون شده‌ایم. این ریموت کنترل کار با تلویزیون را بسیار راحت کرده و دسترسی به بخش‌هایی مختلفی همچون سرویس‌های آنلاین فیلم Netflix و Prime Video به راحتی و با فشردن یک دکمه فراهم می‌کند. یک میکروفون داخلی در ریموت کنترل برای کنترل صوتی وجود دارد. این ریموت کنترل همچنین دسترسی مستقیم به دستیار صوتی گوگل را فراهم می‌کند تا بتوانید از طریق صدای خود اعمال مربوط به تلویزیون را کنترل کنید. در کل کار با ریموت کنترل تلویزیون سونی بسیار راحت بوده و موجب کسب امتیازی بالا برای تلویزیون در این بخش شده است.

کنترل تلویزیون

دکمه مخفی کنترل تلویزیون X95J

برخلاف اکثر تلویزیون‌های سونی که دارای یک دکمه مخفی در بخش زیر قاب تلویزیون بودند، در این مدل بخش کنترل تلویزیون در پشت پنل و نزدیک به درگاه‌های ورودی قرار می‌گیرد. این دکمه‌ی کنترلی امکان روشن/خاموش کردن تلویزیون، تغییر کانال و تغییر میزان صدا را فراهم می‌کند. برای اوقاتی که به ریموت کنترل دسترسی ندارید این دکمه می‌تواند کمک شایانی را به شما داشته باشد.

لوازم جانبی

در جعبه تلویزیون سونی X95J علاوه بر پایه‌های تلویزیون لوازم جانبی زیر نیز عرضه می‌شود:

لوازم جانبی تلویزیون سونی X95J
  • دفترچه‌های راهنما
  • ریموت کنترل
  • باتری‌های ریموت کنترل
  • جمع کننده کابل

مقایسه تلویزیون سونی X95J با سایر رقبا

در بازار تلویزیون‌های موجود در ایران رقابت زیادی میان تلویزیون‌ها وجود دارد. ما در بررسی تخصصی تلویزیون X95J سونی سعی داریم این تلویزیون را با برخی مدل‌های هم‌رده و نزدیک به هم مقایسه کنیم تا جایگاه آن در بازار ایران برایمان بهتر مشخص شود و تفاوت آن با بسیاری از مدل‌های دیگر نیز آشکار شود.

مقایسه تلویزیون سونی X95J با X9500H

مقایسه تلویزیون سونی X95J با X9500H

تلویزیون X95J مدل پیشرفته و جانشین تلویزیون X9500H است. تلویزیون X9500H که تولید سال 2020 است یکی از برترین تلویزیون‌های سونی بوده و از محبوبیت بسیار زیادی در میان کاربران برخوردار می‌باشد. تلویزیون X95J دارای شباهت‌های بسیاری با مدل پیشین بوده و در برخی جزئیات عملکرد متفاوتی را از خود به نمایش می‌گذارد. تلویزیون X95J عملکرد بسیار قوی‌تری از ویژگی نوردهی را ارائه می‌دهد ولی در عوض X9500H دارای یکنواختی و نسبت کنتراست بهتری خواهد بود.

به نظر می‌رسد امکانات تلویزیون X95J برای بازی بهتر بوده و با سیستم عامل Google TV می‌تواند امکانات گسترده‌تری را به کاربران ارائه دهد. با این حال به دلیل نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی قوی‌تر یک درجه امتیاز بالاتری به X9500H تعلق گرفته و به این ترتیب با اختلافی بسیار کم، تلویزیون X9500H مدل بهتری از X95J محسوب می‌شود.

مقایسه تلویزیون سونی X95J با X90J

مقایسه تلویزیون سونی X95J با X90J

تلویزیون X90J مدل پایین‌تر از X95J بوده و از برخی لحاظ نسبت به مدل بالاتر خود متفاوت عمل می‌کند. تلویزیون X95J کمی بهتر از X90J است. تلویزیون X95J دارای عملکردی عالی در ویژگی نوردهی، بازتاب بسیار مناسب‌تر و زاویه دید گسترده‌تر خواهد بود. همچنین این تلویزیون اوج روشنایی بهتری را ارائه داده و توانایی نمایش جزئیات بیشتری را برای محتوای HDR دارد. در طرف دیگر مقایسه، تلویزیون X90J دارای نسبت کنتراست بهتر و نمایش دقیق‌تر رنگ‌های مشکی است؛ که البته این تفاوت چندان قابل توجه نبوده و تغییر زیادی در عملکرد این دو تلویزیون ایجاد نمی‌کند. در کل تلویزیون X95J مدلی بهتر از X90J بوده و امتیاز بالاتری را کسب کرده است.

مقایسه تلویزیون سونی X95J با سامسونگ QN90A

مقایسه تلویزیون سونی X95J با سامسونگ QN90A

تلویزیون QN90A یکی از تلویزیون‌های برتر سامسونگ است که همزمان با X95J در سال 2021 روانه بازار شد. این تلویزیون امتیاز بالاتری از مدل X95J را کسب کرده و به دلیل برخورداری از فناوری NEO QLED یک تلویزیون برتر محسوب می‌شود. تلویزیون سامسونگ از یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست بسیار بهتر برخوردار شده و در عوض علیرغم استفاده از Mini LED در این تلویزیون، مدل X95J می‌تواند اوج روشنایی بهتری را ایجاد کند.

از سوی دیگر برخی از افراد ممکن است دیدن فیلم با سونی را به دلیل نمایش بهتر محتوای HDR ترجیح بدهند؛ چراکه توانایی نمایش جزئیات دقیق تصاویر را دارد. پس با وجود اینکه از بسیاری لحاظ تلویزیون QN90A امتیاز بالاتری از X95J دارد اما برای تجربه دقیق‌تر از نمایش فیلم تلویزیون X95J گزینه‌ی بهتری خواهد بود.

مقایسه تلویزیون سونی X95J با ال‌جی NANO90

مقایسه تلویزیون سونی X95J با ال‌جی NANO90

تلویزیون نانوسل NANO90 یکی از رقیب‌های مدل X95J است. البته از لحاظ رده می‌توان گفت تلویزیون NANO90 در رده‌ای پایین‌تر از X95J قرار گرفته و همین موجب برتری تلویزیون X95J بر NANO90 شده است. در واقع این دو تلویزیون به دلیل برخورداری از نوع پنل متفاوت دارای ویژگی‌های متفاوت در بخش تصویر هستند. تلویزیون X95J نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بهتری دارد. همچنین اوج روشنایی قوی‌تری را در نمایش محتوای SDR و HDR ارائه می‌دهد.

تلویزیون سونی همچنین از لحاظ زاویه دید نزدیک به NANO90 عمل کرده و تفاوت چندانی با آن ندارد. البته از این موضوع که تلویزیون NANO90 گزینه‌ی بهتری برای بازی‌های ویدیویی است نیز نمی‌توان چشم پوشی کرد. تلویزیون X95J برای تجربه دقیق نمایش فیلم بهتر بوده و در عوض NANO90 برای بازی و دسترسی به امکانات اسمارت بیشتر مناسب خواهد بود.

تلویزیون X95J گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟

حال که با ما در کامل‌ترین بررسی تخصصی تلویزیون X95J همراه بودید وقت آن رسیده که به این سؤال رایج پاسخ دهیم: تلویزیون X95J سونی گزینه‌ی مناسبی برای خرید خواهد بود؟؟

خرید تلویزیون سونی X95J

در مجموع تلویزیون سونی X95J پس از مدل‌های OLED بهترین تلویزیون سونی در سال 2021 است. این تلویزیون از برترین تکنولوژی‌های تصویر برخوردار شده تا بتواند کیفیت تصویر بی‌نظیری را برای نمایش انواع محتوا داشته باشد. در حدی کم یکنواختی تلویزیون مشکل دارد که به لطف ویژگی نوردهی این مشکل نیز برطرف خواهد شد. همچنین برخلاف بسیاری از تلویزیون‌های با نوع پنل VA، این تلویزیون از زاویه دید مناسبی برخوردار شده که آن را برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده مناسب ساخته است.

تلویزیون سونی از برخی ویژگی‌های حرفه‌ای گیمینگ پشتیبانی نمی‌کند و اگر یک مدل تمام عیار گیمینگ می‌خواهید بهتر است به خرید مدل‌هایی همچون تلویزیون C1 از برند ال‌جی اقدام کنید. از لحاظ کیفیت صدا هیچ مشکلی در تلویزیون دیده نشده و قابلیت‌های هوشمند بسیار گسترده‌ای به لطف سیستم عامل Google TV در تلویزیون X95J وجود دارد. از لحاظ قیمت به دلیل برخورداری از کیفیت تصویر عالی و امکانات گسترده تا حدی قیمت تلویزیون بالا بوده و تنها در سه سایز 65، 75 و 85 تولید می‌شود. به همین دلیل اگر خواهان یک تلویزیون با سایز بزرگ و امکانات بسیار مناسب از برند سونی هستید بهترین گزینه پس از مدل‌های اولد همین تلویزیون خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون QNED90

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED90

تلویزیون QNED90 یکی از جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی در سال 2021 است که به عنوان اولین مدل MiniLED 4K با کیفیت تصویر عالی و امکانات متنوع از آن رونمایی شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *