فناوری airplay

آموزش فعال سازی Airplay در تلویزیون سامسونگ

Airplay چه نوع قابلیتی می‌باشد؟ حضورش چه مزیت‌هایی را برای تلویزیون به همراه دارد. سامسونگ جزو تولیدکننده‌های تلویزیون می‌باشد که در این سال‌ها توانسته است بهترین محصولات را در اختیار کاربران قرار دهد و خود را به عنوان یکی از برندهای معتبر و بزرگ این جامعه معرفی کند. اکنون به جایی رسیده است که کم‌تر کسی پیدا می‌شود در این کره خاکی نام این برند معتبر را نشنیده باشد زیرا تولیدات این برند در تمام جهان وجود دارند و به نحوی سهم قابل توجهی از فروش بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

این کمپانی دقت خاصی را در تولید محصولات خود به کار می‌برد و همین نیز باعث شده است تا ظرافت و زیبایی خاصی پیدا کنند و با بهترین وجه در دسترس شما قرار گیرند. البته برتری تولیدات سامسونگ در ظاهر آن‌ها مشهود نیست بلکه این کمپانی از جدیدترین فناوری‌ها در ساخت تولیدات خود استفاده می‌کند و از این طریق شما خواهید توانست محصولی کاملا هوشمند را در اختیار داشته باشید و هوشمندی کامل را با آن تجربه کنید. سامسونگ علاوه بر فناوری‌های هوشمند موجود در بازار قابلیت‌های اختصاصی خود را نیز بر روی تولیدات خود نصب نموده است که توسط آن‌ها محصولاتش با سایر تولیدات موجود در بازار متفاوت خواهد بود و می‌توانید همراه با آن‌ها خاص بودن را تجربه کنید.

یکی از این قابلیت‌ها Ambient MOD می‌باشد که به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید صفحه تلویزیون خود را به یک وسیله تزیینی تبدیل نمایید و دیگر خبری از تاریکی مطلق بعد از خاموشی تلویزیون نخواهد بود. باید گفت که این قابلیت فقط بر روی تعدادی محصولات سامسونگ وجود دارد و همه تولیدات آن از وجود این قابلیت بهره نمی‌برند. این برند هر بار با معرفی تولیدات نوین خود سعی کرده است تا جدیدترین فناوری‌ها را بر روی آن‌ها نصب نماید تا بتوانید نهایت استفاده را از آن ببرید. تلویزیون‌های با نمایشگر منحنی این کمپانی زبانزد خاص و عام می‌باشد و با استفاده از آن‌ها می‌توانید تجربه‌ای همه جانبه را داشته باشید همین ثابت می‌کند که سامسونگ با تیم خلاق سازنده‌اش همچنان در حال ابداع تولیدات نوین هستند که موجب شگفت زده شدن طرفداران این برند می‌شود و باعث خواهد شد در راس توجهات قرار بگیرد.

قابلیت جدیدی که در سال 2018 به نام Airplay در تلویزیون‌های این برند معرفی شد به منظور برقراری ارتباط با دستگاه‌های اپل است این در حالی است که در سال‌های گذشته این فناوری وجود نداشت و تلویزیون نمی‌توانست با دستگاه‌های اپل ارتباط برقرار کنند. اما اکنون می‌توانید در اکثر تولیدات برندها شاهد حضور این فناوری جدید باشید که با استفاده از آن می‌توانید اطلاعات داخل دستگاه‌های اپل را بر روی نمایشگر تلویزیون انتقال دهید و آن‌ها را در ابعاد بزرگ‌تر و با کیفیت بهتر دریافت نمایید. در این مقاله می‌خواهیم به نحوه فعال سازی این قابلیت در تلویزیون‌های سامسونگ بپردازیم پس ادامه مطلب را از دست ندهید.

آموزش فعال سازی Airplay در تلویزیون سامسونگ

اصلا قابلیت Airplay چیست؟ چه مزیتی دارد؟ آیا حضورش در تلویزیون‌ها الزامی می‌باشد؟ نحوه عملکرد آن چگونه می‌باشد؟

اول از همه باید گفت که این فناوری جزو راه‌های ارتباطی تلویزیون با آیفون و آیپد می‌باشد که زمینه برقراری ارتباط به صورت بی سیم را فراهم می‌کند و شما این امکان را خواهید داشت تا دستگاه اپل خود را به تلویزیون سامسونگ متصل نمایید و به انتقال فایل‌های صوتی و تصویری داخل آن‌ها بر روی نمایشگر تلویزیون اقدام کنید. از این طریق مطالب مورد علاقه خود را با کیفیت صدا و تصویر بهتر در اختیار داشته باشید و آن‌ها را با لذت بیشتری مشاهده نمایید و ساعات خوشی را همراه با آن سپری کنید.

در گذشته برای اینکه بتوانید از قابلیت Airplay استفاده کنید باید یک دستگاه Apple TV را تهیه می‌کردید اما در حال حاضر دیگر نیازی به این نیست زیرا تلویزیون‌های سامسونگ از قابلیت Airplay پشتیبانی می‌کنند و براحتی می‌توانید ارتباط بین تلویزیون و دستگاه‌های اپل را به وجود آورید. تلویزیون‌های نسل جدید سامسونگ از قابلیت AirPlay 2 نیز پشتیبانی می‌کنند و به کاربران این امکان را خواهند داد تا به صورت مستقیم موسیقی‌ها و فیلم‌های موجود در IPAD، iPhone و … را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهند.

باید گفت در بسیاری از تلویزیون‌ها خبری از وجود این قابلیت نیست این در حالی است که در مشخصات فنی و کارتن آن اسم قابلیت Airplay نوشته شده است. باید گفت که در ایران به دلیل وجود تحریم‌ها نمی‌توان این قابلیت را در اختیار داشت اما با انجام یکسری عملیات می‌توانید دوباره این فناوری را به منوی تنظیمات اضافه کنید و از خدمات آن استفاده مفید را ببرید.

اصلا قابلیت Airplay چیست؟

نحوه فعال سازی Airplay در تلویزیون سامسونگ:

  • ابتدا وارد منوی تنظیمات شوید.
  • بعد از طریق قسمت General گزینه بازگشت به کارخانه یعنی Reset را انتخاب نمایید تا تلویزیون به تنظیمات اولیه بازگردانی شود.
  • با اجرای این فرایند تلویزیون شما دوباره خاموش و روشن خواهد شد. بعد از این باید دوباره مراحل راه اندازی را انجام دهید این فرایند را باید تا جایی که به بخش تأیید حریم شخصی و امنیت برسید اجرا کنید. سپس در این قسمت دکمه‌های mute « channel up « volume up « mute را باید به ترتیب فشار دهید.
  • بعد اجرا کردن این مراحل لیستی از کشورها در اختیار شما قرار خواهد گرفت که معمولا با انتخاب United states یا South Korea مشکل حل خواهد شد یعنی با تغییر نام کشور فرایند راه اندازی کامل می‌شود.
  • با اتمام این فرایند بگذارید به مدت 5 دقیقه تلویزیون در حالت روشن و بدون استفاده باقی بماند.
  • اگر این مراحل را بدرستی انجام داده باشید می‌توانید در قسمت general شاهد حضور Apple AirPlay Settings باشید که به منو اضافه شده است. از این طریق فعال سازی Airplay در تلویزیون سامسونگ به پایان رسیده است.
نحوه فعال سازی فناوری Airplay در تلویزیون سامسونگ:

نتیجه‌گیری …

با پیشرفت علم امکان برقراری ارتباط با دستگاه‌های دیگر به وجود می‌آید یعنی از این به بعد شما خواهید توانست تا تلویزیون خود را به دستگاه‌های مختلف متصل کنید و شاهد نمایش محتواهای داخل آن‌ها بر روی نمایشگر تلویزیون باشید و با کیفیت بهتر و ابعاد بزرگ در اختیار داشته باشید. جدیدترین قابلیت‌هایی که به اکثر تلویزیون‌ها اضافه شده است فناوری AirPlay می‌باشد که مختص برند اپل است. سامسونگ از این قابلیت در ساخت تولیدات خود استفاده کرده است و همین نیز باعث خواهد شد تا بتوانید تلویزیون را به دستگاه‌های اپل نظیر ipad، iphone و … متصل کنید و عکس‌ها، موسیقی‌ها، فیلم‌ها و … را داخل آن‌ها را بر روی نمایشگر تلویزیون انتقال دهید و بتوانید در ابعاد بزرگ و با کیفیت بالا و وضوح عالی دریافت نمایید.

این ویژگی جدید مورد استقابل عموم مردم قرار گرفت و کاربران می‌توانند از این پس به بعد دستگاه‌های ایفون خود را به تلویزیون متصل کنند. این قابلیت بی سیم در مدت زمان کمی توانست طرفداران بیشماری پیدا کند و یک پل ارتباطی جدید برای تلویزیون محسوب می‌شود. در سال‌های پیشین امکان متصل شدن به دستگاه‌ها اپل وجود نداشت اما خب پیشرفت علم این امر را به واقعیت تبدیل کرد و می‌توانید بدون هیچ اشکالی به تلویزیون متصل شوید. تلویزیون Q900R از جمله تولیدات سامسونگ می‌باشد که از وجود این قابلیت بهره می‌برد.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

۳ نظر

  1. سلام وقت بخیر
    طبق اموزش یبار روی کره جنوبی تنظیم کردم air play امد اما به دلیل ی مشکل ریست کردم کامل تنظیمات پرید و air playرفت مجدد طبق اموزش به قسمت حریم خصوصی میام mute+volome up+chanal up+mute رو میزنم لیست کشورهارو نمیاره اصلا خیلی تلاش کردم
    ممنون میشم راهنمایی کنید مجدد بتونم air play رو فراخوانی کنم
    مدل تلویزیون cu8500 سامسونگ هست.
    با تشکر

  2. آقا خدا خیرت بده، ایشالا دست به خاک میزنی طلا بشه
    نمیدونی چقدر من درگیر این داستان بودم
    همه راهی هم رفتم ولی نشد که نشد
    این آموزش شما اندازه خرید سه تلویزیون جدید به من کمک کرد.
    خدا قوت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *