بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED99

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED99

تلویزیون QNED99 یکی از شاهکارهای ال‌جی است که در سال 2021 از آن رونمایی کرد. این تلویزیون از سری محصولات جدید ال‌جی است که با عنوان مدل‌های QNED شناخته می‌شوند. این تلویزیون‌ها از Mini LED استفاده می‌کنند که یک تکنولوژی جدید در صفحه نمایش است. در واقع Mini LED جدیدترین فناوری صفحه نمایش است که نسبت به LED دارای اندازه کوچک‌تر و تراکم بیشتر می‌باشد. به همین دلیل جزئیاتی که تلویزیون‌های Mini LED قادر به نمایش آن هستند بسیار بیشتر از سایر تلویزیون‌ها خواهد بود. همچنین این تراکم زیاد منجر به ایجاد نوردهی بهتر و نمایش طیف رنگی گسترده‌تر روی صفحه نمایش است.

این تلویزیون در کنار مدل QNED90 تنها تلویزیون‌های سری QNED از برند ال‌جی در سال 2021 هستند. تلویزیون QNED99 علاوه بر اینکه از تکنولوژی Mini LED در نمایشگر خود استفاده کرده، از کیفیت تصویر 8K نیز برخودار شده تا وضوح فوق العاده‌ای را برای نمایش تصاویر داشته باشد. با این اوصاف تلویزیون QNED99 یکی از برترین مدل‌هایی می‌باشد که ال‌جی به بازار عرضه کرده است. با ما در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 همراه شوید تا جامع‌ترین اطلاعات در زمینه بررسی مزایا و معایب این تلویزیون را ارائه دهیم.

نگاهی کلی به QNED99 (امتیاز کلی 7.8)

تلویزیون ال‌جی QNED99 یک مدل Mini LED است که از نور پس زمینه بسیار مناسب برخوردار می‌شود. این تلویزیون با وجود فناوری Mini LED توانسته به درجه‌ای بالاتر از تلویزیون‌های نانوسل ال‌جی دست یابد. به همین دلیل تلویزیون‌های سری QNED در رده‌ای پایین‌تر از مدل‌های OLED و بالاتر از تلویزیون‌های نانوسل قرار می‌گیرند. این تلویزیون همچنین 8K بوده و به خوبی می‌تواند محتوای 8K را به نمایش بگذارد. با وجود اینکه تلویزیون از پنل IPS برخوردار شده اما نسبت به بسیاری از تلویزیو‌ن‌های دیگر توانایی بهتری در نمایش رنگ مشکی و ایجاد یکنواختی مشکی دارد. این تلویزیون زیبا از برترین تکنولوژی‌های تصویر بهره‌مند شده تا تصاویری خارق العاده را روی صفحه نمایش به تصویر بکشد.

زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده بوده و اوج روشنایی عالی را برای نمایش انواع محتوا دارد. تلویزیون QNED99 از نسبت کنتراست متوسط برخوردار شده اما به لطف local dimming تا حدی عملکرد بهتری در نمایش رنگ مشکی دارد. با اینکه local dimming یکنواختی را تا حدی بهبود می‌بخشد اما باعث ایجاد هاله‌های نور می‌شود که به خودی خود نورهایی را در اطراف نقاط روشن تصویر ایجاد می‌کند. سیستم عامل WebOS با امکانات گسترده‌ای که در اختیارتان قرار می‌دهد، تلویزیون ال‌جی QNED99 را به یک مدل کاملاً هوشمند و کاربردی تبدیل کرده است.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی QNED99

مزایا و معایب تلویزیون

مزایا

  • نمایش رنگ مشکی در حالتی مناسب به لطف Mini LED local dimming
  • زاویه دید گسترده
  • اوج روشنایی عالی

معایب

  • نسبت کنتراست متوسط
  • ایجاد هاله‌های نور در اطراف بخش‌های روشن
  • مشکل یکنواختی در محتواهای واقعی
ویژگی‌ها / مدلQNED99
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلIPS
وضوح تصویر8K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس65", 75", 86"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️7.8
نمایش فیلم7.5
برنامه‌های تلویزیون8.0
محتوای ورزشی7.9
بازی‌های ویدیویی8.0
فیلم‌های HDR7.4
بازی‌های HDR8.1
مانیتور PC8.5
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدوشاخه
ضخامت فریم (cm)0.8
ضخامت بدنه (cm)3.9
کیفیت ساخت9.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست6.2
حداکثر روشنایی SDR8.1
نوردهی موضعی (Local Dimming)7.0
لوکال دایمینگ در حالت بازی7.0
حداکثر روشنایی HDR8.2
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی8.1
یکنواختی رنگ خاکستری6.4
یکنواختی رنگ مشکی7.0
زاویه دید7.4
بازتاب نور7.9
قبل از کالیبراسیون 7.2
پس از کالیبراسیون9.4
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K9.9
ورودی 8K10
طیف رنگ8.3
حجم رنگ7.3
گرادیان7.3
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.4
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر7.1
VRR
پشتیبانی از FreeSync
پشتیبانی از G-SYNC
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.5
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون0
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی60 وات
پاسخ فرکانسی7.4
تحریف (اعوجاج صدا)6.7
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

تلویزیون QNED99 برای دیدن فیلم (امتیاز 7.5)

یکی از مواردی که امتیاز مناسبی را برای بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 به همراه داشته برخورداری از فناوری جدید Mini LED است. این فناوری در بخش نوردهی عملکرد تلویزیون را بهبود بخشیده و همین موجب تجربه‌ای عالی از دیدن فیلم با تلویزیون می‌شود. از طرفی تلویزیون ال‌جی از پنل IPS برخوردار شده که نسبت کنتراست ضعیفی دارد و در فیلم‌هایی که زیرنویس دارند ممکن است کمی هاله‌های نورانی را در اطراف زیرنویس ایجاد کند. این تلویزیون هیچ مشکلی در نمایش انواع محتواها با وضوح پایین نداشته و به خوبی می‌تواند فیلم‌هایی با وضوح Full HD و 4K را ارتقاء بخشد؛ به همین دلیل برای دیدن فیلم یک گزینه مناسب محسوب می‌شود.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.0)

تلویزیون ال‌جی QNED99 یک گزینه فوق العاده برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی است. این تلویزیون از اوج روشنایی عالی برخوردار شده تا در طول روز و شب بهترین عملکرد را در نمایش محتواهای تلویزیونی داشته باشد. کنترل بازتاب مناسب نیز یکی از دلایلی است که منجر به کسب امتیاز بالا برای این تلویزیون شده است. به دلیل توانایی بالای تلویزیون در ارتقای محتواهایی با وضوح پایین نیز هیچ مشکلی در نمایش انواع محتوا برای تلویزیون ال‌جی وجود ندارد.

نمایش برنامه‌های تلویزیونی با QNED99

تلویزیون QNED99 و برنامه‌های ورزشی (امتیاز 7.9)

یکی از مواردی که در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 دیده شده امتیاز بالای آن برای محتوای ورزشی است. زاویه دید تلویزیون مناسب بوده و می‌توانید همراه دوستان و خانواده خود به دیدن مسابقه‌های ورزشی زنده بپردازید. زمان پاسخگویی بی‌نظیری برای این تلویزیون در نظر گرفته شده تا با سرعتی بالا توانایی نمایش صحنه‌های سریع بازی را داشته باشد. تا حدی یکنواختی نامناسب می‌تواند روی نمایش بخش‌های وسیع تصویر در بازی‌های ورزشی تأثیرگذار باشد اما به طور کلی در تمام محتواها این موضوع رایج نبوده و یک مشکل همیشگی نخواهد بود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.0)

تلویزیون ال‌جی QNED99 دارای عملکردی عالی در بخش گیمینگ است. این تلویزیون سرعت پاسخگویی بسیار مناسبی دارد تا بتواند صحنه‌های سریع بازی را با سرعت مناسب و بدون ایجاد تاری نمایش دهد. همچنین تأخیر در ورودی تلویزیون بسیار کم است اما در محتواهای بازی 8K کمی این تأخیر افزایش می‌یابد. در بخش امکانات گیمینگ شاهد پشتیبانی از فرمت HDMI 2.1 هستیم که سرعت بالایی را برای بازی‌های ویدیویی فراهم می‌کند. به دلیل امکانات گسترده در بخش گیمینگ این تلویزیون جزو بهترین مدل‌هی ال‌جی برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 در نمایش فیلم‌های HDR (امتیاز 7.4)

تلویزیون ال‌جی عملکرد نسبتاً خوبی در نمایش محتوای HDR دارد. این تلویزیون به بهترین نحو توانایی نمایش انواع محتوا را دارد و روشنایی آن برای محتوای HDR نسبت به بسیاری از تلویزیون‌ها مناسب‌تر است. به همین دلیل است که روشنایی مناسب را برای فیلم‌های HDR روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. عملکرد local dimming در تلویزیون باعث نمایش رنگ‌ها در بهترین حالت می‌شود اما ممکن است هاله‌های نورانی را نیز در صفحه نمایش ایجاد کند. همچنین گرادیان ضعیفی در تلویزیون وجود دارد که برخی رنگ‌ها را دور از واقعیت نمایش می‌دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 در نمایش فیلم‌های HDR

بازی‌های HDR (امتیاز 8.1)

تا اینجا در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه عملکرد عالی برای این تلویزیون در بخش گیمینگ و نمایش محتوای HDR شده‌ایم. به همین دلیل امتیاز تلویزیون برای بازی‌های HDR تا حد زیادی با افزایش همراه بوده است. در بخش گیمینگ پیشرفته‌ترین امکانات برای تجربه یک بازی مهیج در این تلویزیون ال‌جی تعبیه شده و روشنایی مناسبی در محتوای HDR روی صفحه نمایش وجود دارد. با اینکه ممکن است برخی صحنه‌های روشن در بازی‌های ویدیویی زمانی که در محیط‌های کم نور به بازی می‌پردازید با شکوفایی و ایجاد هاله‌های نورانی همراه شود اما به طور کلی امتیازی بالا برای بازی‌های HDR در این تلویزیون وجود دارد.

مانیتور PC (امتیاز 8.5)

عملکرد تلویزیون QNED99 برای استفاده به عنوان مانیتور PC فوق العاده است. این تلویزیون را می‌توانید به کامپیوتر متصل کرده و به عنوان یک مانیتور بزرگ و باکیفیت از آن استفاده کنید. سرعت پاسخگویی مناسبی که این تلویزیون دارد باعث شده محتوای PC با سرعت بالایی روی صفحه نمایش به نمایش گذاشته شود. همچنین زاویه دید گسترده تلویزیون روی کیفیت آن تأثیر گذار بوده و از هر زاویه‌ای که به نمایشگر نگاه کنید متوجه عدم افت کیفیت روی نمایشگر مانیتور خواهید شد.

تلویزیون ال‌جی 8K مدل QNED99

طراحی و استایل تلویزیون QNED99

ال‌جی از بهترین مواد اولیه در ساخت این تلویزیون استفاده کرده تا دوام و استحکام بالایی را به همراه داشته باشد. از لحاظ طراحی، شباهت زیادی میان این تلویزیون با مدل QNED90 وجود دارد. هر دو مدل جزو جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی هستند و از طراحی فوق العاده‌ای برخوردار شده‌اند.

پایه‌ها

با بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه شدیم پایه‌هایی که در این تلویزیون به کار رفته پایه‌های دوشاخه با طراحی بسیار شیک و محکم هستند. جنس این پایه‌ها از فلز بوده و قدرت بالایی را برای نگهداری از صفحه نمایش تلویزیون دارند. همانطور که در عکس محصول مشخص است بخش پشت پایه‌های محکم‌تر ساخته شده‌اند تا استحکام بالاتری را برای نگهداری از صفحه نمایش تلویزیون داشته باشند. این پایه‌ها جلوه‌ی بسیار زیبایی دارند و علاوه بر این فاصله‌ای بسیار مناسب میان صفحه نمایش با میز تلویزیون ایجاد می‌کنند. به همین دلیل فضای کافی برای قرار دادن ساندبار و وسایل دیگر در کنار تلویزیون وجود دارد.

پایه‌های تلویزیون QNED ال‌جی

ضخامت بدنه

حداکثر ضخامتی که در تلویزیون QNED99 وجود دارد برابر 3.9 سانتی‌متر است. این میزان ضخامت بسیار کم بوده و نمایشگری باریک و ظریف را در اختیارتان قرار می‌دهد. بدون در نظر گرفتن پایه‌ها طراحی بدنه فوق العاده باریک و یکدست می‌باشد؛ به همین دلیل برای قرارگیری روی دیوار بهترین گزینه خواهد بود. با این ضخامت کم تلویزیون ال‌جی همچون یک اثر هنری روی دیوار به نظر می‌رسد.

ضخامت بدنه تلویزیون ال‌جی QNED99

فریم‌های اطراف نمایشگر

دور تا دور نمایشگر تلویزیون را فریم‌هایی فراگرفته که نسبت به هر مدل ضخامت متفاوتی در آن‌ها دیده می‌شود. هرچه این ضخامت کمتر باشد فضای کمتری از نمایشگر را فراگرفته و سایز صفحه نمایش را بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. با بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 این میزان ضخامت برابر با 0.8 برآورد شده که ضخامت فوق العاده کمی محسوب می‌شود. با این میزان ضخامت در بخش فریم‌ها تقریباً یک تلویزیون بدون فریم بوده و به هیچ وجه فریم‌ها باعث جلب توجه نمی‌شوند.

فریم‌هایی با ضخامت کم در تلویزیون 8K

کیفیت ساخت و پشت پنل QNED99 (امتیاز 9.0)

کیفیت ساخت تلویزیون QNED99 فوق العاده بوده و عمدتاً از فلز ساخته شده است. استفاده از فلز باکیفیت باعث شده استحکام تلویزیون تا حد زیادی افزایش یابد و قدرت و دوام بالایی را داشته باشد. پایه‌ها با قدرت بالایی توانایی نگهداری از صفحه نمایش را دارند تا از تکان خوردن نمایشگر جلوگیری کنند. به علاوه بخش پورت‌های ورودی روی پشت پنل بسیار ساده و قابل دسترس بوده و به دلیل استفاده از فلز در ساخت پنل پشت کمترین میزان انعطاف پذیری وجود دارد.

بخش‌هایی برای هدایت کابل‌های مربوط به تلویزیون روی پشت پنل وجود دارد تا در نهایت کابل‌ها به قسمت پشت پایه‌ها منتقل شوند و ظاهری جمع و جور و مرتب به تلویزیون ببخشند.

طراحی پشت پنل تلویزیون QNED99

نسبت کنتراست تلویزیون (امتیاز 6.2)

در مجموع نسبت کنتراست به میزان توانایی تلویزیون در نمایش روشن‌ترین رنگ سفید در کنار تاریک‌ترین رنگ مشکی اشاره دارد. هر چه نسبت کنتراست یک تلویزیون بهتر باشد توانایی بالاتری در نمایش این دو طیف رنگی در کنار هم و در یک تصویر مشخص خواهد داشت. با بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه استفاده از نوع پنل IPS برای این تلویزیون شده‌ایم که تا حد زیادی باعث کاهش عملکرد در نسبت کنتراست می‌شود.

به همین دلیل امتیازی که تلویزیون در این بخش کسب کرده در حد متوسط خواهد بود. به این معنی که در حالت ایده‌آل این دو طیف رنگی در کنار هم نمایش داده نشده و تا حدی تغییر در طیف رنگی آن‌ها وجود دارد. البته به دلیل برخورداری از ویژگی local dimming در پنل Mini LED عملکرد نسبت کنتراست با بهبود همراه بوده و رنگ‌های مشکی را بهتر نمایش می‌دهد.

ویژگی Local Dimming (امتیاز 7.0)

Local Dimming یک ویژگی نوردهی در پنل‌ تلویزیون است که به پخش نور روی صفحه نمایش به طور گسترده کمک می‌کند. خوشبختانه در تلویزیون QNED99 ویژگی full-array local dimming وجود دارد که به معنی نوردهی برای تمام نقاط صفحه نمایش به یک اندازه است. این ویژگی به نوردهی مناسب در سراسر صفحه نمایش کمک کرده و روشنایی مناسبی را برای تلویزیون ایجاد می‌کند. البته عملکرد ویژگی نوردهی موضعی چندان هم بی‌عیب نبوده و با اینکه در بسیاری موارد باعث تقویت و بهبود نمایش رنگ مشکی می‌شود اما شکوفایی نور نیز از معایب این ویژگی است.

شکوفایی نور به معنی ایجاد هاله‌های نور در اطراف بخش‌های روشن تصویر می‌باشد که در برخی صحنه‌ها باعث جلب توجه می‌شود. این مشکل در زیرنویس فیلم‌ها کمی قابل توجه بوده و اگر دقت کنید متوجه هاله‌های نور در اطراف نوشته‌های زیرنویس و موارد شبیه به آن خواهید شد. البته این مشکل در همه‌ی محتواها یکسان نبوده و در برخی فیلم‌ها حتی نمایش داده نمی‌شود.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 8.1)

اوج روشنایی در محتوای SDR با کسب امتیاز بالایی برای تلویزیون QNED99 همراه بوده است. در مجموع اوج روشنایی تلویزیون فوق العاده است اما از یک تلویزیون Mini LED انتظار عملکرد بهتری را برای اوج روشنایی داشتیم. در اتاق‌هایی با روشنایی زیاد تلویزیون ال‌جی به خوبی توانایی ایجاد روشنایی برای محتوای SDR را خواهد داشت و هیچ مشکلی در اوج روشنایی آن دیده نمی‌شود.

اگر اوج روشنایی بالاتری را به قیمت از دست دادن جزئیات تصویر می‌خواهید می‌توانید حالت تصویر را به “Vivid” تغییر داده و دمای تصویر را روی ‘Cold 50’ تنظیم کنید. سپس Auto Dynamic Contrast را روی حالت ‘High’ تنظیم کنید. این تنظیمات اوج روشنایی بیشتری را برای محتوای SDR به وجود می‌آورد اما تا حد زیادی از جزئیات تصویر تلویزیون می‌کاهد.

اوج روشنایی SDR در تلویزیون 8K

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 8.2)

محتوای HDR به دلیل جزئیات زیادی که دارد نیازمند اوج روشنایی بی‌نظیری است تا بتواند جزئیات کامل تصویر را به نمایش بگذارد. تلویزیون QNED99 به دلیل برخورداری از Mini LED‌ امتیاز بسیار بالایی را برای بخش اوج روشنایی در محتوای HDR کسب کرده است. با این حال ما انتظارات بیشتری از یک تلویزیون Mini LED داشتیم. در محتواهای HDR روشنایی کامل ایجاد شده و مشکلی برای نمایش جزئیات تصویر HDR در فضاهای بسیار روشن وجود ندارد. تنها در صحنه‌های بسیار تاریک ممکن است جزئیات کامل تصویر به نمایش گذاشته نشود.

اوج روشنایی HDR در حالت بازی نیز بسیار مناسب است و با افت روشنایی چندان زیادی روبه‌رو نخواهد شد. اگر اوج روشنایی در محتوای HDR برایتان کم است می‌توانید تنظیمات زیر را انجام دهید اما این تنظیمات به طور کلی می‌تواند جزئیات قابل نمایش را کاهش دهد و روی کیفیت تصویر تأثیرات منفی بگذارد.

HDR Tone Mapping را فعال کنید و Auto Dynamic Contrast را روی حالت ‘High’ تنظیم کنید. این دو بخش به افزایش اوج روشنایی در محتوای HDR بیشترین کمک را ارائه می‌دهند.

یکنواختی خاکستری در تلویزیون ال‌جی QNED99 (امتیاز 6.4)

یکنواختی خاکستری به میزان توانایی تلویزیون در نمایش انواع رنگ‌ها به صورت یکنواخت روی نمایشگر اشاره دارد. هرچه یکنواختی خاکستری بهتر باشد صحنه‌هایی که دارای بخش‌های وسیع از یک رنگ هستند به طور یکنواخت و یکدست‌تر نمایش داده می‌شوند. متأسفانه در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 یکنواختی خاکستری متوسطی دیده شده که هاله‌هایی تیره را در مرکز و اطراف صفحه نمایش ایجاد می‌کند.

همانطور که در تصویر مربوطه مشخص است رنگ‌ها در اطراف نمایشگر تیره‌تر به نظر می‌رسند که در اغلب تلویزیون‌ها یک امر عادی محسوب می‌شود. اما نکته‌ای که باعث کاهش امتیاز در این تلویزیون شده یکنواختی نامناسب در مرکز صفحه نمایش است. این یکنواختی نامناسب در زمان‌هایی که از تلویزیون به عنوان مانیتور استفاده می‌کنید و در برخی صحنه‌های ورزشی باعث جلب توجه می‌شود. همانطور که گفتیم تنها در برخی محتواها جلب توجه می‌کند و در بیشتر محتواها زیاد قابل توجه نخواهد بود. همچنین این یکنواختی نامناسب در صحنه‌های تاریک به حداقل میزان خود می‌رسد.

یکنواختی خاکستری در تلویزیون ال‌جی QNED99

یکنواختی مشکی (امتیاز 7.0)

برخلاف یکنواختی خاکستری که مربوط به نمایش تمام رنگ‌ها روی صفحه نمایش است، یکنواختی مشکی تنها به میزان یکنواختی نمایش رنگ مشکی روی صفحه نمایش اشاره دارد. با بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 ال‌جی متوجه نوع پنل IPS در این تلویزیون شده‌ایم که با ضعف تلویزیون در نمایش رنگ مشکی همراه بوده است. یعنی توانایی تلویزیون در نمایش رنگ مشکی زیاد مناسب نیست و به خوبی نمی‌تواند رنگ مشکی را به نمایش بگذارد. در حالت عادی رنگ‌های مشکی در تلویزیون ال‌جی شبیه به خاکستری نمایش داده می‌شوند که جزئیات تصاویر را به طرز نامناسبی کاهش می‌دهد.

با فعال سازی Local Dimming یکنواختی مشکی تا حد زیادی بهبود یافته و رنگ‌ها بسیار نزدیک‌تر به حالت واقعی نمایش داده می‌شوند. اما همانطور که در عکس مشخص است ویژگی نوردهی باعث ایجاد هاله‌های نور نامناسب در اطراف اجسام روشن روی تصویر می‌شود. در کل با وجود این فناوری نوردهی یکنواختی مشکی تلویزیون بسیار بهبود یافته‌تر خواهد بود و مشکل عدم نمایش یکنواخت رنگ مشکی رفع می‌شود.

یکنواختی مشکی تلویزیون ال‌جی

زاویه دید (امتیاز 7.4)

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 زاویه دید بسیار مناسبی در تلویزیون دیده شده است. در واقع همچون سایر تلویزیون‌ها با پنل IPS این مدل نیز زاویه دید مطلوبی دارد که موجب حفظ کیفیت تصویر می‌شود. به این معنی که اگر از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه کنید متوجه می‌شوید میزان کاهش کیفیت تصویر بسیار کمتر از تلویزیون‌هایی با زاویه دید محدود است. تنها در زاویه‌های اطراف کمی افت روشنایی دیده شده که تا حدی امری طبیعی محسوب می‌شود. به طور کلی زاویه دید تلویزیون مناسب بوده و برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده مناسب خواهد بود.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 در بازتاب نور (امتیاز 7.9)

در این تلویزیون بازتاب نور به بهترین نحو وظیفه‌ی خود را انجام می‌دهد. در واقع بسیاری از تلویزیون‌ها عملکردی نامناسب برای بازتاب نور دارند و زمانی که نور روی صفحه نمایش می‌تابد به خوبی نمی‌توانند آن را بازتاب دهند. ال‌جی از پوشش Semi-gloss برای قابلیت بازتاب نور استفاده کرده تا به خوبی در مقابل تابش نور روی صفحه نمایش مقاومت کند. تلویزیون QNED99 به بهترین نحو می‌تواند در برابر تابش نور عملکردی مناسب را از خود به نمایش بگذارد. این تلویزیون در اتاق‌هایی با نور زیاد به خوبی تصاویر را نمایش داده و مانع از، از دست دادن جزئیات تصویر به دلیل تابش نور روی صفحه نمایش می‌شود.

بازتاب نور در تلویزیون QNED99

تلویزیون QNED99 و نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): تلویزیون ال‌جی هیچ مشکلی در نمایش محتوای 480p نداشته و به خوبی می‌تواند محتوای ورودی با این کیفیت را به نمایش بگذارد.

720p (امتیاز 8.0): این تلویزیون می‌تواند محتوای 720p را در حالتی مناسب و با کیفیت واقعی روی نمایشگر به نمایش بگذارد.

1080p (امتیاز 9.0): تلویزیون QNED99 به خوبی می‌تواند محتوای ورودی 1080p را نمایش دهد و دلیل امتیاز بالایی که به نمایش این محتوا تعلق گرفته امکان ارتقای آن توسط تلویزیون به کیفیتی نزدیک به 4K است.

4K (امتیاز 9.9): یکی از محتواهایی که تلویزیون ال‌جی در آن عملکردی فوق العاده از خود را به نمایش می‌گذارد، محتوای 4K است. این تلویزیون به خوبی می‌تواند محتوای فورکی را نمایش داده و آن را تا حد زیادی ارتقاء بخشد.

8K (امتیاز 10): این تلویزیون 8K است؛ به این معنی که توانایی نمایش محتواهای 8K را دارد و یک گزینه عالی برای تماشای محتوای 8K خواهد بود. با اینکه در حال حاضر محتواهای 8K به طور گسترده در دسترس نیست اما یک تلویزیون 8K می‌تواند سرمایه‌گذاری مناسبی برای چند سال آینده باشد که این نوع محتوا فراگیرتر از همیشه خواهد بود.

وسعت رنگ (امتیاز 8.3)

به میزان گستردگی رنگ‌هایی که روی صفحه نمایش قابل نمایش هستند وسعت رنگ گفته می‌شود. میزان وسعت رنگ در تلویزیون QNED99 بسیار مناسب بوده و طیف رنگی گسترده‌ای در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. به همین دلیل تلویزیون ال‌جی به خوبی توانایی نمایش طیف رنگی گسترده را در محتوای HDR دارد و رنگ‌هایی متنوع و گسترده را در صفحه نمایش پشتیبانی می‌کند.

گرادیان تلویزیون QNED99 (امتیاز 7.3)

گرادیان به تغییر تدریجی و آرام از یک رنگ به رنگی دیگر گفته می‌شود. در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 عملکردی عالی برای ایجاد گرادیان در صفحه نمایش دارد. به این ترتیب که شیب هندلینگ رنگ مناسبی در تمام طیف‌های رنگی وجود داشته و از ایجاد خطوط روی رنگ‌های قابل نمایش در تلویزیون جلوگیری می‌شود. تنها در سایه‌های تیره‌ی رنگ‌های خاکستری و سبز خطوطی ایجاد می‌شود که در محتوای واقعی چندان قابل توجه نبوده و با استفاده از ویژگی Smooth Gradation خطوط از بین رفته و رنگ‌ها صاف می‌شوند. البته این قابلیت تا حد زیادی از جزئیات تصاویر کاسته و توصیه می‌کنیم تنها در صورتی که خطوط در محتوای شما بسیار قابل توجه بود این گزینه را فعال کنید.

گرادیان عالی در تلویزیون QNED99

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.4)

زمان پاسخگویی به مدت زمانی گفته می‌شود که پیکسل‌های تلویزیون رنگ عوض می‌کنند. این رنگ عوض کردن در پیکسل‌ها به معنای عوض شدن فریم تصاویر بوده و هرچه سرعت بالاتری در عوض شدن رنگ پیکسل‌ها وجود داشته باشد تصاویر در سرعت بالاتری نمایش داده می‌شوند. به همین دلیل زمان پاسخگویی با سرعت نمایش صحنه‌های سریع فیلم و بازی رابطه‌ای مستقیم داشته و داشتن زمان پاسخگویی مناسب برای هر تلویزیونی یکی از ضرورت‌ها خواهد بود.

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه زمان پاسخگویی بسیار عالی برای این تلویزیون شده‌ایم. تلویزیون ال‌جی برای عوض شدن 100 درصدی رنگ پیکسل‌ها به مدت زمان 11.5 میلی‌ثانیه نیاز دارد که مدت زمان بسیار کمی محسوب می‌شود. با این مدت زمان کم شما حتی متوجه تغییر فریم‌های تصویر نمی‌شوید و سرعت مطلوب در عوض شدن تصاویر بدون ایجاد تاری روی صفحه نمایش ارائه داده می‌شود.

نرخ نوسازی تلویزیون

تلویزیون QNED99 ال‌جی از نرخ نوسازی برابر با 120 هرتز برخوردار شده است. این نرخ نوسازی به معنای رفرش شدن تصاویر در یک ثانیه روی نمایشگر می‌باشد و اغلب مدل‌های بالارده در حال حاضر از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. برخی از دستگاه‌های ورودی همچون کنسول‌های بازی دارای نرخ نوسازی متفاوت هستند و برای اینکه از کاهش سرعت انتقال محتواها جلوگیری شود برخی از تلویزیون‌ها از قابلیت VRR پشتیبانی می‌کنند. متأسفانه تلویزیون 8K ال‌جی از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند و توانایی تغییر نرخ نوسازی مطابق با نرخ نوسازی ورودی را ندارد.

تأخیر در ورودی (امتیاز 9.5)

به مدت زمانی که طول می‌کشد داده‌های ورودی به تلویزیون منتقل شونده تأخیر در ورودی گفته می‌شود. تأخیر در ورودی یکی از اصلی‌ترین معیارهای گیمرها است که از طریق آن می‌توانند مدت زمان لازم برای انتقال ورودی به نمایشگر را برآورد کنند. هرچه میزان تأخیر در ورودی کمتر باشد تلویزیون قدرت بالاتری در نمایش سریع محتوا روی نمایشگر دارد. میزان تأخیر در ورودی تلویزیون QNED99 بسیار ناچیز بوده و این مدل برای انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز نیازمند 14 میلی‌ثانیه زمان است.

این مدت زمان فوق العاده کم بوده و با سرعت بی‌نظیری محتوای بازی به صفحه نمایش تلویزیون منتقل می‌شود. البته این موضوع را نیز در نظر داشته باشید که این مدت زمان برای تأخیر در ورودی کم تنها با فعال سازی حالت بازی مهیا شده و در غیر این صورت تأخیر در ورودی تلویزیون به طور قابل توجهی بیشتر بوده و سرعت انتقال محتوا پایین‌تر خواهد بود.

سرعت عالی در اتصال به سایر دستگاه‌های خارجی

بررسی تلویزیون QNED99 در امکانات گیمینگ

تلویزیون QNED99 یکی از مدل‌های برتر ال‌جی است که دارای برخی امکانات گیمینگ عالی می‌باشد. نرخ نوسازی 120 هرتز، تأخیر در ورودی کم و سرعت پاسخگویی بالا جزو دلایلی هستند که تلویزیون را برای بازی‌های ویدیویی ایده‌آل ساخته‌اند. این امکانات به داشتن یک تجربه مناسب از بازی‌های ویدیویی کمک می‌کنند. علاوه بر این از فرمت HDMI 2.1 در تلویزیون پشتیبانی می‌شود تا هماهنگی لازم را با کنسول‌های بازی 2021 داشته باشد. VRR و FreeSync از قابلیت‌های پیشرفته بازی در تلویزیون‌های ال‌جی هستند که در این مدل پشتیبانی نشده‌اند؛ پس تا حدی می‌توان گفت برای گیمرهای بسیار حرفه‌ای مناسب نیست. با این حل هنوز جزو مدل‌های گیمینگ عالی از ال‌جی محسوب می‌شوند.

مشخصات ورودی تصویری و صوتی

هر تلویزیونی در بخش ورودی‌ها دارای برخی مشخصات اصلی و فرمت‌ها است که بسته به مدل تلویزیون نوع آن‌ها فرق می‌کند. تلویزیون QNED99 دارای فرمت‌ها و ویژگی‌هایی برتر است که روی کیفیت صدا و کیفیت تصویر تأثیراتی مستقیم دارند.

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 Full Bandwidth (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 Class Bandwidth (HDMI 1,2,3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 2)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

درگاه‌های تلویزیون QNED99

درگاه‌های ورودی تلویزیون در بخش پشت پنل تلویزیون قرار گرفته‌اند که دسترسی تلویزیون به سایر دستگاه‌های خارجی را فراهم می‌کنند. نوع و تعداد درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون QNED99 به شرح زیر خواهد بود :

درگاه‌های تلویزیون QNED99
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

قدرت صوتی تلویزیون (امتیاز 7.4)

ال‌جی در تلویزیون QNED99 از سیستم صوتی بسیار قدرتمند با بلندگوهایی باکیفیت استفاده کرده است. سیستم صوتی تلویزیون 4.2 کاناله بوده که متشکل از بلندگوها و ووفرهایی بسیار باکیفیت می‌باشد. این سیستم صوتی توانایی پخش صدایی معادل 60 وات را دارد که میزان صدای بسیار بلندی برای یک تلویزیون محسوب می‌شود. علاوه بر این برای تقویت میزان صدای تلویزیون از فناوری‌های صوتی عالی همچون دالبی اتموس پشتیبانی می‌شود تا وضوح و کیفیت مطلوب را برای پخش در محیط اطراف داشته باشد.

میزان صدای 60 وات توانایی پخش صدایی بسیار بلند را دارد که شما را از خرید هر وسیله‌ی صوتی برای افزایش صدای تلویزیون بی‌نیاز می‌سازد. به علاوه پاسخ فرکانسی تلویزیون عالی بوده وضوح صدا بسیار نزدیک به حالت واقعی خواهد بود. به همین دلیل است که کیفیت صداها در حالت مطلوب حفظ شده و افت وضوح صدا در تلویزیون QNED99 ایجاد نمی‌شود.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

همچون سایر تلویزیون‌های 2021 ال‌جی در این مدل نیز از سیستم عامل WebOS با ظاهر و امکانات پیشرفته‌تر استفاده شده است. این سیستم عامل نسبت به نسخه‌ی قبلی دارای منویی با سرعت بهتر و ظاهر کاملاً متفاوت می‌باشد. منوی خطی که در قسمت پایین نمایشگر قرار می‌گرفت به منویی تمام صفحه تبدیل شده که دسترسی به بخش‌های مختلف تلویزیون را بسیار راحت‌تر کرده است.

به علاوه در این نسخه‌ی جدید به طور گسترده‌تر از هوش مصنوعی استفاده شده تا اوج زندگی مدرن با یک تلویزیون پیشرفته و هوشمند را تجربه کنید. اطلاعات بیشتر از این سیستم عامل جدید و تفاوت‌های اصلی که با سیستم عامل نسخه‌ی سال 2020 دارد را می‌توانید در اینجا بخوانید.

رابط کاربری تلویزیون‌های ال‌جی

دانلود اپلیکیشن در تلویزیون QNED99 (امتیاز 8.0)

LG’s app store یا همان فروشگاه محتوای ال‌جی یکی از گسترده‌ترین فروشگاه‌های دانلود محتوا برای تلویزیون است. این فروشگاه محتوا دسترسی گسترده‌ای به دانلود انواع اپلیکیشن را برایتان فراهم کرده تا با بتوانید به اپلیکیشن‌های موردنیازتان برای تلویزیون دسترسی داشته باشید. تنوع بالایی در فروشگاه محتوای ال‌جی وجود دارد و هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها هیچ مشکلی برای تلویزیون ال‌جی ایجاد نمی‌شود.

بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 در دانلود اپلیکیشن

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه شده‌ایم ریموت کنترل این تلویزیون از جدیدترین نوع ریموت کنترل جادویی ال‌جی است. این ریموت کنترل جادویی نسبت به مدل قبلی خود دستخوش برخی تغییرات ظاهری شده تا در دست گرفتن آن راحت‌تر باشد. ریموت کنترل جادویی ال‌جی طرفداران بسیاری را به لطف امکانات گسترده‌ای که ارائه‌ می‌دهد، دارد. این ریموت به قدری فول امکانات بوده و کار با آن راحت است که کار با تلویزیون را به یک سرگرمی جالب تبدیل می‌کند. دکمه‌هایی برای دسترسی سریع به سرویس‌های استریم فیلم و دستیارهای صوتی تعبیه شده تا بتوانید راحت‌ترین راه‌های دسترسی به این برنامه‌ها و قابلیت‌ها را داشته باشید.

یکی از ویژگی‌هایی که تنها مخصوص برخی مدل‌های بالارده 2021 ال‌جی است برخورداری از ویژگی NFC در ریموت کنترل جادویی می‌باشد. این ویژگی در ریموت کنترلی که همراه تلویزیون QNED99 عرضه می‌شود، وجود دارد. توسط قابلیت NFC می‌توانید ارتباط میان گوشی با تلویزیون را تنها و تنها از طریق ریموت کنترل برقرار سازید. این راه ساده‌ترین راه اتصال دستگاه‌های مختلف به تلویزیون است.

ریموت کنترل جادویی ال‌جی 2021

دکمه کنترل تلویزیون

در مرکز فریم پایین نمایشگر یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. این دکمه می‌تواند یک کمک عالی برای زمان‌هایی باشد که به ریموت کنترل دسترسی ندارید. از طریق این دکمه می‌توانید انواع اعمال مربوط به تلویزیون از جمله روشن/خاموش کردن، تغییر کانال و تغییر میزان صدا را انجام دهید.

دکمه مخفی کنترل تلویزیون

لوازم جانبی تلویزیون

همراه تلویزیون QNED99 ال‌جی لوازم جانبی زیر نیز عرضه می‌شود:

لوازم جانبی تلویزیون QNED99
  • دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل
  • دو عدد باتری AA
  • IR blaster به همراه دو برچسب
  • جمع کننده کابل
  • 2 عدد کاور برای بخش پشت پایه‌ها
  • 2 گیره برای جمع آوری و هدایت کابل‌ها روی پنل

مقایسه تلویزیون QNED99 با سایر رقبا

تلویزیون QNED99 یکی از بهترین تولیدات ال‌جی در سال 2021 است که در کنار تلویزیون‌های بالارده بازار قرار می‌گیرد. این تلویزیون به دلیل امکانات و قابلیت‌های متنوعی که دارد نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار برتری داشته و از برخی دیگر نیز امتیاز پایین‌تری را کسب می‌کند. در این بخش سعی داریم این تلویزیون را با مدل‌هایی که از لحاظ امتیاز به QNED99 نزدیک هستند مقایسه کنیم.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با QNED90

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با QNED90

تلویزیون QNED90 به همراه QNED99 دو مدل سری Mini LED از ال‌جی هستند که در سال 2021 از آن‌ها رونمایی شد. این دو تلویزیون به دلیل برخورداری از Mini LED دارای شباهت‌های بسیاری هستند اما تفاوت‌هایی نیز میان این دو مدل دیده می‌شود. قبل از همه باید به این نکته اشاره کنیم که QNED99 یک مدل 8K بوده و QNED90 یک تلویزیون 4K می‌باشد.

از لحاظ یکنواختی مشکی تلویزیون QNED99 عملکرد بهتری داشته و در عوض QNED90 دارای اوج روشنایی بهتری است. QNED90 دارای VRR است که امکانات گیمینگ گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین با اینکه هردو مدل دارای نوع پنل IPS هستند اما QNED90 زاویه دید بهتری دارد. در کل QNED90 با اختلاف بسیار کمی توانسته امتیاز بالاتری از QNED99 را کسب کند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با C1

همانطور که در ابتدای مطلب به این موضوع اشاره کردیم تلویزیون‌های سری QNED یک رده پایین‌تر از مدل‌های OLED قرار می‌گیرند. به همین دلیل تلویزیون C1 ال‌جی که عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های OLED را به خود کسب کرده دارای امتیازی بالاتر از QNED99 است. از لحاظ نمایش تصویر، نسبت کنتراست و یکنواختی تلویزیون C1 عملکرد بسیار بهتری دارد و در عوض تلویزیون QNED99 دارای اوج روشنایی بهتری می‌باشد. از لحاظ امکانات گیمینگ نیز تلویزیون C1 بهتر عمل می‌کند. در کل امتیازی که تلویزیون C1 کسب کرده بسیار بالاتر از مدل QNED99 می‌باشد و بی‌شک یک گزینه بهتر برای خرید محسوب می‌شود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با NANO99

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با NANO99

تلویزیون NANO99 مدل 8K سال 2020 ال‌جی است و می‌توان QNED99 را مدل جانشین آن در نظر گرفت. تلویزیون QNED99 با پیشرفت‌هایی همراه بوده که منجر به کسب امتیاز بالاتر نسبت به مدل NANO99 شده است. استفاده از Mini LED باعث شده اوج روشنایی بهتری در تلویزیون QNED99 وجود داشته باشد و گزینه‌ی بهتری برای نمایش محتوای HDR محسوب شود. همچنین از سوسو زدن تصویر که تلویزیون NANO99 از آن رنج می‌برد در مدل QNED99 خبری نیست.

سیستم عامل تلویزیون QNED99 به روز شده و امکانات گسترده‌تری را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. همچنین به دلیل پیشرفت زیادی که در بخش تصویر وجود دارد تلویزیون QNED99 یک مدل پیشرفته‌تر و بهتر نسبت به NANO99 است که امتیاز بالاتری را نیز کسب می‌کند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با سامسونگ QN900A

مقایسه تلویزیون ال‌جی QNED99 با سامسونگ QN900A

تلویزیون QN900A یک مدل 8K از برند سامسونگ است که همزمان با QNED99 روانه بازار شد. علاوه بر اینکه هردو تلویزیون 8K هستند موردی که باعث شباهت زیادی میان این دو تلویزیون شده برخورداری از Mini LED است. هر دوی این مدل‌ها دارای نور پس زمینه Mini LED هستند و اوج روشنایی مناسبی را ایجاد می‌کنند. اوج روشنایی در تلویزیون QN900A بهتر است اما برای ویژگی Local Dimming تلویزیون QNED99 عملکرد بهتری دارد.

به دلیل استفاده از نوع پنل متفاوت در این دو تلویزیون تفاوت‌هایی بارز وجود دارد؛ یکی اینکه تلویزیون QN900A نسبت کنتراست بهتری دارد و در عوض تلویزیون QNED99 دارای زاویه دیدی گسترده‌تر می‌باشد. ویژگی‌های بازی در تلویزیون QN900A گسترده‌تر هستند اما تلویزیون QNED99 عملکرد بهتری در ارتقا و نمایش محتواهای 4K و 8K دارد. به طور کلی به دلیل نسبت کنتراست بهتر تلویزیون QN900A توانسته امتیاز بالاتری از QNED99 را کسب کند و گزینه‌ی بهتری برای خرید باشد.

تلویزیون QNED99 گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟؟

خرید تلویزیون QNED99

در بررسی تخصصی تلویزیون QNED99 متوجه شدیم این مدل یک شاهکار جدید از برند ال‌جی است که به عنوان پرچم‌دار تلویزیون‌های Mini LED از این برند معرفی می‌شود. در واقع استفاده از این نوع نور پس زمینه یک ترقی عالی برای تلویزیون بوده و در آینده‌ای نه چندان دور شاهد فراگیری این تکنولوژی در تلویزیون‌ها خواهیم بود. به عنوان اولین مدل 8K Mini LED این تلویزیون عملکردی بسیار مناسب را از خود نمایش می‌دهد. در واقع کیفیت تصویر تلویزیون بی‌نظیر بوده و توانایی نمایش انواع محتوای 8K را دارد. همچنین می‌تواند محتواهای 4K و وضوح‌هایی پایین‌تر را بدون هیچ مشکلی ارتقاء بخشد.

این تلویزیون 8K دارای نوع پنل IPS است که تا حدی نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی متوسطی را ایجاد می‌کند. با این حال به دلیل برخورداری از ویژگی Local Dimming می‌تواند تا حدی بهبودیافته‌تر عمل کند. اوج روشنایی تلویزیون فوق العاده بوده و استعدادی عالی در نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش دارد. زاویه دید گسترده آن نیز تلویزیون QNED99 را به یک گزینه عالی برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده تبدیل کرده است.

از لحاظ گیمینگ تنها مشکل تلویزیون عدم پشتیبانی از VRR است و غیر از آن یک مدل مناسب برای بازی‌های ویدیویی خواهد بود. قیمت این تلویزیون به دلیل برخورداری از Mini LED و وضوح 8K کمی بالا است اما با وضوح مناسبی که دارد ارزش خرید را خواهد داشت. در میان تلویزیون‌های 8K یک تلویزیون فوق العاده بوده و امکانات هوشمند بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *