مقایسه تلویزیون سونی A8H و سامسونگ Q80T


کمپانی‌های نام آوازه و معتبر هر سال با رونمایی از محصولات جدید، کاربران زیادی را به سمت محصولات با کیفیت خود جذب می‌نمایند. کمپانی سامسونگ و سونی نیز از جمله این کمپانی‌های نام آشنا به شمار می‌آیند و توانستند از بهترین تلویزیون‌های خود در سال 2020 پرده برداری کنند. این دو کمپانی هر ساله به رقابتی سخت و هیجان‌انگیز می‌پردازند و در تلاش هستند که تلویزیون‌هایی با امکانات به روز و پیشرفته به بازار عرضه نمایند. ما در این مقاله می‌خواهیم که به نقد و بررسی و مقایسه دو تلویزیون برتر این کمپانی‌ها بپردازیم و بهترین انتخاب را پیش روی شما قرار دهیم.

شما می‌توانید در این مقاله از امکانات و قابلیت‌های متنوع این دو محصول اطلاع یابید و شاهد برتری یکی از آن‌ها باشید. تلویزیون سامسونگ Q80T جزو محبوب ترین تلویزیون‌های این کمپانی محسوب می‌شود که با برخورداری از قابلیت‌های خیره کننده، مورد تایید بسیاری از کاربران واقع شده است؛ این تلویزیون بی نظیر با بهره گیری از پنل QLED و کیفیت تصویر 4K کاربر را در تصاویر خیره کننده غوطه ور می‌سازد. البته این محصول بی نظیر به جدیدترین فناوری و امکانات نوین مجهز شده است که می‌تواند لحظات دیداری خیره کننده‌ای را در اختیار کاربران قرار دهد.

در مقابل تلویزیون سونی A8H قرار گرفته است که با میزبانی از کیفیت تصویر 4K و صفحه نمایش OLED می‌تواند عملکرد تحسین کننده‌ای را ارائه دهد. این محصول بالا رده جایگاه تلویزیون‌های کاربر پسند کمپانی سونی را به خود اختصاص داده است و عملکرد رضایت بخشی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. ما در این مقاله به مقایسه تلویزیون A8H و Q80T پرداخته‌ایم در ادامه مقاله ما را همراهی کنید تا بهتر بتوانید از ویژگی‌ها و امکانات این دو محصول بی نظیر آگاه شوید.

مقایسه تلویزیون سونی A8H و سامسونگ Q80T

طراحی بدنه و ویژگی‌های ظاهری در مقایسه تلویزیون A8H و Q80T

ما در این مقاله به مقایسه تلویزیون A8H و Q80T از نظر طراحی می‌پردازیم. معمولا طراحی تلویزیون برای بسیاری از افراد در اولویت قرار داد و کاربر همواره به محصولی ظریف با طراحی خیره کننده تمایل دارد. برند سونی و سامسونگ در رقابتی نفس گیر قرار گرفته‌اند و هر دوی آن‌ها در طراحی و تولید تلویزیون‌ها به صورت حرفه‌ای عمل می‌کنند. کمپانی سونی تلویزیون A8H را با ظاهری شیک و لوکس همراه با بدنه‌ای فوق‌العاده ظریف روانه بازار کرده است که در همان نگاه اول کانون توجهات قرار می‌گیرد. این کمپانی از ضخامت بدنه این تلویزیون به صورت هنرمندانه کاسته است و برای آن بدنه‌ای باریک و کم ضخامت تدارک دیده است. در اطراف نمایشگر حاشیه بسیار باریکی دیده می‌شود که اصلا تمرکز شما را برهم نمی‌زند و صفحه‌ای گسترده را در اختیار شما قرار می‌دهد.

بدنه ظریف و نازک این تلویزیون به وسیله پایه‌ای دو شاخه‌ای ثابت نگه داشته می‌شود. این پایه‌ها به ظرافت خاصی مجهز شده‌اند و ظاهری لوکس و زیبا را برای این محصول فراهم ساخته‌اند. البته سامسونگ نیز در طراحی و ساخت تلویزیون Q80T کم نیاورده و طراحی زیبا و کاربر پسندی را برای محصول جدید خود تدارک دیده است. بدنه باریک و چشم‌نواز این محصول تمام توجهات را به سمت خود معطوف می‌سازد و به زیبایی خیره کننده‌ای مجهز شده است. این محصول بی نظیر نیز از سری تولیدات خیره کننده 2020 سامسونگ به شمار می‌آید که توانسته جایگاه بالایی را در بازار رقابتی برای خود ثبت نماید.

بدنه باریک و براق این محصول جلوه با شکوهی را برای آن به ارمغان آورده، به طوری که شیک بودن اتاق نشیمن شما را هم دو چندان ارتقا می‌دهد. بدنه این تلویزیون در برابر ضربات ناخواسته از خود مقاومت نشان می‌دهد و به کیفیت ساخت عالی مجهز شده است. البته باید به این اعتراف کرد که هر دو کمپانی سامسونگ و سونی در طراحی این دو محصول تمام تلاش خود را به عمل آورده‌اند و محصولات کاربر پسندی را روانه بازار کرده‌اند.

طراحی بدنه و ویژگی‌های ظاهری

مقایسه‌ی کیفیت تصویر تلویزیون سونی A8H و سامسونگ Q80T

معمولا عملکرد و کارایی تلویزیون به وسیله صفحه نمایش آن نمایان می‌شود و از این رو برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت است . تلویزیون سامسونگ Q80T با میزبانی از نمایشگر QLED و پنل VA بهترین کیفیت تصویر را پیش روی شما قرار می‌دهد. صفحه نمایش این تلویزیون به فناوری‌های تصویر خیره کننده‌ای مجهز شده است که می‌تواند محتوا را با بهترین کیفیت در اختیار شما قرار دهد. لازم ذکر است که این محصول محتوا را با کنتراست بالا و یکنواختی رنگ خاکستری ایده آل به نمایش می‌گذارد تا کاربر بتواند لحظات دیداری پر تب و تابی را تجربه نماید. این پنل می‌تواند زاویه دید متوسطی را در اختیار شما قرار دهد.

شایان ذکر است که در ساخت این تلویزیون از نور پس زمینه ی Full-Array استفاده شده است تا بیننده بتواند تمام جزئیات ریز و دقیق را مشاهده نمایید. سونی برای تلویزیون A8H پنل منحصر به فرد WRGB و صفحه نمایش OLED را تدارک دیده است که در نمایش محتوا با کیفیت خیره کننده حرف‌های زیادی برای گفتن دارد. این صفحه نمایش نسبت به صفحه نمایش Q80T از زاویه دید گسترده‌تری برخودار می‌باشد در نتیجه می‌تواند امکان مشاهده تصاویر را در اطراف تلویزیون نیز امکان پذیر کند.

شما می‌توانید محتوای دلخواه خود را با وضوح بالا و کیفیت بهبود یافته مشاهده نمایید و به تجربه بصری خیره کننده بپردازید. در ساخت نمایشگر این تلویزیون از هیچ نور پس زمینه‌ای استفاده نشده است و نور پس زمینه در صفحه نمایش OLED به صورت خودکار به میزان قابل توجهی افزایش می‌یابد که می‌توان علت درخشندگی و نور بالای محتوای صفحه نمایش OLED را در این امر جست و جو کرد. شما می‌توانید به وسیله پنل گسترده این محصول تجربه سینمایی و کاملا واقعی را داشته باشید و از لحظات دیداری خیره کننده نهایت لذت را تجربه نمایید. شایان ذکر است که تلویزیون سامسونگ Q80T و تلویزیون سونی A8H هر دو محتوا را با کیفیت 4K به نمایش می‌گذارند، اما تلویزیون A8H به دلیل بهره‌مندی از صفحه نمایش OLED و کنتراست بالا محتوا را با کیفیت بهتر نمایش می‌دهد.

کیفیت صدا و توان صوتی

در بخش بالا در مورد ارائه تصاویر سینمایی و مهیج دو محصول سامسونگ و سونی توضیحاتی را به شما ارائه دادیم. در این بخش می‌خواهیم به مقایسه توان صوتی تلویزیون A8H و Q80T بپردازیم و به برتری یکی از آن دو محصول در این بخش نیز پی ببریم. البته لازم به ذکر است که بگوییم این دو محصول در بخش کیفیت صدا عملکردی خیره کننده را ارائه می‌دهند و می‌توانند صدایی شفاف و همه جانبه را با کیفیت بالا به گوش کاربر برسانند.

تلویزیون سونی A8H با برخورداری از بلندگویی 4 کاناله صدایی معادل 30 وات را پخش می‌نماید. این تلویزیون بی نظیر با وجود توان صوتی بالایی که دارد تجربه شنیداری مهیجی را برای کاربران به ارمغان می‌آورد و لحظات شاد شما را دو چندان ارتقا می‌دهد. کاربر می‌تواند در هر قسمت از اتاق نشیمن صدایی شفاف و همه جانبه را دریافت نماید و از کیفیت بالای صدا لذت ببرد، البته تلویزیون این صدای خیره کننده را مدیون فناوری Dolby Atmos می‌باشد که به بهبود کیفیت صدا پرداخته است.

تلویزیون سامسونگ Q80T از بلندگو و ووفر 6 کاناله بهره می‌برد. این محصول کارآمد با برخورداری از این بلند گوی قوی صدایی معادل 60 وات را تولید می‌کند که واقعا حیرت انگیز می‌باشد. توان صوتی بالای این بلندگو می‌تواند صدایی مهیج و همه جانبه را در فضای خانه حاکم نماید و تمام جزئیات را به گوش کاربر برساند با وجود چنین توان صوتی بالایی دیگر از خرید ساندبار و سینمای خانگی نیز بی نیاز می‌شود و همیشه شاهد پخش صدایی واضح و بلند خواهید بود. البته ناگفته نماند بخش صدای این تلویزیون نیز به فناوری Dolby Atmos و DTS مجهز شده است که کیفیت صدا را دو چندان بهبود می‌بخشد. پس با توجه به توضیحاتی که در این بخش ارائه داده شد ثابت می‌شود که تلویزیون سامسونگ Q80T با برخورداری از توان صوتی بالاتر توانسته به جایگاه بالاتری نسبت به سونی A8H در بخش صدا دست یابد.

کیفیت صدا و توان صوتی

عملکرد Q80T و A8H در بخش سیستم عامل

عملکرد و کارایی تلویزیون به بخش سیستم عامل آن مربوط می‌شود و تمام امکانات و برنامه‌های متنوع در بخش سیستم عامل در اختیار شما قرار می‌گیرد. تلویزیون سونی A8H به میزبانی از سیستم عامل اندروید تی‌وی پرداخته است که با بهره گیری از طراحی و گرافیک ساده و کاربردی می‌تواند قابلیت‌های متنوعی را به کاربران خود ارائه دهد. شما می‌توانید از طریق این سیستم عامل کارا به جدیدترین برنامه‌های به‌روز‌رسانی شده دسترسی داشته باشید و خدمات گسترده‌ای را در اختیار بگیرید. کاربر می‌تواند از طریق قابلیت Chromecast اطلاعات و محتویات گوشی را بر روی صفحه نمایش تلویزیون انتقال دهد و به مشاهده تصاویر در ابعاد بزرگ‌تر بپردازد.

کاربر می‌تواند از طریق دستیار هوشمند Google Assistant تلویزیون و دیگر وسایل هوشمند خانه را کنترل نماید. شما می‌توانید از طریق برنامه Netflix مجموعه‌ای عظیم از فیلم‌های آنلاین را در اختیار بگیرید و به مشاهده آن‌‌ها بپردازید. می‌توانید به مشاهده فیلم‌های مورد علاقه خود از طریق این اپلیکیشن بپردازید و لحظات خوبی را برای خود رقم بزنید. تلویزیون سامسونگ Q80T به سیستم عامل کارا و پر کاربرد تایزن مجهز شده است که می‌تواند سهولت استفاده را برای کاربران خود فراهم آورد. Bixby یک دستیار صوتی منحصر به فرد به شمار می‌آید که با وجودش می‌تواند امکانات خیره کننده را به کاربران ارائه دهد.

علاوه بر این شما می‌توانید از طریق Google Assistant از طریق صدای خود به کنترل و تنظیم تلویزیون بپردازید. این سیستم عامل نیز می‌تواند عملکرد خیره کننده‌ای را به کاربران خود ارائه دهد و امکان به‌روز‌رسانی کردن برنامه‌ها را با روشی آسان امکان پذیر نماید. البته در این بخش نمی‌توانیم برتری یکی از سیستم عامل‌ها را نسبت به دیگری تاکید کنیم، زیرا هر کدام از آن‌ها به مزایا و معایبی مجهز شده است. سیستم عامل اندروید با پشتیبانی از اپلیکیشن‌های گسترده انواع برنامه‌های متنوع را در اختیار شما قرار می‌دهد و سیستم عامل تایزن نیز از رابط گرافیکی ساده و راحت‌تری برخودار می‌باشد.

عملکرد Q80T و A8H در بخش سیستم عامل

درگاه‌های ارتباطی

در گذشته تلویزیون‌ها فاقد پورت‌های متنوع بودند، در نتیجه امکان متصل شدن گوشی‌ موبایل‌ها و دستگاه‌های دیگر به تلویزیون امکان پذیر نبود. با پیشرفت تکنولوژی تلویزیون‌ها نیز به امکانات و قابلیت‌های متعددی مجهز شدند و امکان برقراری اتصال را از طریق پورت‌های متنوع برای کاربران فراهم ساختند. سونی برای تلویزیون A8H درگاه‌های ارتباطی متنوعی را در نظر گرفته است تا امکان اتصال این محصول به دستگاه‌های دیگر با روشی ساده امکان پذیر شود. این تلویزیون بی نظیر با بهره گیری از 4 پورت HDMI و 3 پورت USB می‌تواند امکان اتصال را با دستگاه‌های دیجیتال فراهم سازد. شما می‌توانید محتویات فلش مموری را با استفاده از درگاه پورت USB بر روی صفحه نمایش تلویزیون گسترده نمایید. شما می‌توانید گوشی همراه خود را به این تلویزیون منحصر به فرد متصل نمایید و شاهد عملکرد خیره کننده آن باشید.

تلویزیون سامسونگ Q80T نیز به میزبانی از 4 پورت HDMI و 2 پورت USB می‌تواند امکان برقرار ی ارتباط را برای شما فراهم آورد. البته توجه داشته باشید که این تلویزیون نسبت به A8H از پورت‌های USB کمتری برخودار می‌باشد. پس شما می‌توانید شاهد وجود پورت‌های بیشتری تلویزیون سونی باشید.

درگاه‌های ارتباطی

نتیجه گیری

ما در بخش بالا به طور اختصاصی به مقایسه امکانات و قابلیت‌های تلویزیون سونی A8H و تلویزیون سامسونگ Q80T پرداختیم. هر کدام از این تلویزیون‌ها به امکانات و قابلیت‌های ارتقا یافته‌ای مجهز شده است که می‌تواند در اجرای عملکرد خیره کننده به خوبی عمل کند. شما می‌توانید لحظات شاد و خاطره انگیز خود را در کنار دوستان و خانواده با مشاهده محتوای جذاب فراهم سازید و از کیفیت بالای تصاویر این دو تلویزیون لذت ببرید.
کمپانی سامسونگ و سونی تمام تلاش خود را به عمل آورده‌اند تا محصولی با امکانات مناسب در اختیار شما قرار دهند، البته به خوبی از پس این کار برآمده‌اند. تلویزیون Q80T یکی از بهترین محصولات 2020 سامسونگ به شمار می‌آید که به امکانات بارز و ممتازی مجهز شده است.

تلویزیون سونی A8H نیز با برخورداری از نمایشگر OLED محتوا را با جزئیات، دقت رنگی و روشنایی بالا به نمایش می‌گذارد. این نمایشگر منحصر به فرد توانسته به جایگاه بالایی نسبت به سایر پنل‌های دیگر دست یابد و عملکردی خیره کننده‌ ارائه دهد. پنل OLED به کنتراست بالا و فناوری‌های به‌روزی جهت بهبود کیفیت تصویر نیز مجهز شده است که می‌تواند برتری تلویزیون A8H را نسبت به تلویزیون Q80T افزایش دهد.

ویژگی‌ها و امتیازاتQ80TA8H
ویژگی‌های اصلی
نوع پایهوسطدو شاخه
ضخامت56 میلی‌متر55 میلی‎متر
ضخامت فریم (میلی‌متر)98
مصرف برق67 وات99 وات
حداکثر مصرف برق187 وات159 وات
وضوح تصویر4K4K
امتیاز برنامه‌های مختلف
نمایش فیلم8.19.4
برنامه‌های تلویزیونی8.48.2
برنامه‌های ورزشی8.48.6
بازی‌های ویدیویی8.98.6
فیلم‌های HDR7.98.8
بازی‌های HDR8.68.3
مانیتور کامپیوتر8.78.3
طراحی
استایل9.09.5
کیفیت ساخت8.59.5
فناوری نمایشگرVAWRGB
کیفیت تصویر
کنتراست8.010
تاریکی موضعی7.010
حداکثر روشنایی SDR8.17.0
حداکثر روشنایی HDR7.57.0
یکنواختی رنگ خاکستری7.38.9
یکنواختی رنگ مشکی8.010
زاویه دید7.18.5
بازتاب نور9.4 9.2
قبل از کالیبراسیون8.88.0
پس از کالیبراسیون9.69.4
ورودی 480p (SD)8.08.0
ورودی 720p (HD)8.08.0
ورودی 1080p (Full HD)9.09.0
ورودی 1080p (4K)1010
وسعت رنگ8.08.6
حجم رنگ7.87.7
خطر نگهداری موقت تصویر108.8
خطر نگهداری دائمی تصویر102,2
حرکت-جنبش
زمان پاسخگویی8.69.8
لرزش تصویر9.910
درج فریم سیاه (BFI)1010
دورن‌یابی حرکتی
پرش تصویر6.55.0
نرخ تجدید متغیر9.40.0
ورودی‌ها
ورودی HDMI44
ورودی USB23
خروجی صدای دیجیتال نوری11
ورودی کامپوزیت1
ورودی آنتن11
خروجی هدفون 3.5 میلی‌متری1
تاخیر ورودی9.28.2
وضوح پشتیبانی شده9.69.2
ویژگی‌های صوتی
توان خروجی صدا7.37.2
پاسخ فرکانسی7.47.5
تحریف (اعوجاج) صدا7.06.5
قابلیت های اسمارت8.18.1
سیستم عاملTizenAndroid TV
رابط کاربری8.07.5
برنامه‌ها و ویژگی‌ها8.59.0
کنترل از راه دور8.58.5

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون X90J با QNED90

مقایسه تلویزیون سونی X90J با ال‌جی QNED90

این مطلب را به مقایسه دو مدل مناسب از سونی و ال‌جی اخصاص داده‌ایم. تلویزیون QNED90 ال‌جی توانسته امتیازی نزدیک به تلویزیون سونی X90J را کسب کند. با این حال این دو مدل دارای تفاوت‌های زیادی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *