مقایسه تلویزیون سونی A8H و X9500H

مقایسه مشخصات تلویزیون سونی X9500H و A8H


تلویزیون به یکی از اصلی‌ترین لوازم خانگی مبدل شده است و از این رو بسیاری از کمپانی‌ها دست به تولید و ساخت این محصول بی نظیر زده‌اند. برندهای معتبری در این زمینه فعالیت می‌کنند و یکی از برندهای نام آوازه که توانسته پیشرفت خوبی را در این زمینه کسب نماید، کمپانی سونی به شمار می‌آید‌. این برند نام آشنا هر ساله با تولید تلویزیون‌های برتر خود مورد توجه مصرف کنندگان واقع می‌شود و کاربران زیادی را از سراسر جهان به سمت محصولات خود جذب می‌نماید. در مقاله امروز ما به مقایسه دو تلویزیون بی نظیر و پر فروش کمپانی سونی می‌پردازیم تا بتوانید بهترین تصمیم گیری را در خرید تلویزیون باکیفیت از آن خود کنید.

تلویزیون سونی X9500H و A8H جزو بهترین‌های این کمپانی به شمار می‌آیند که با بهره گیری از امکانات خیره کننده، می‌توانند کیفیت تصویر تحسین کننده‌ای را ارائه دهند. این دو تلویزیون بی نظیر از نظر طراحی بسیار شبیه به هم هستند و هر دو به پایه‌های دو شاخه‌ای مجهز شده‌اند، اما نحوه نصب و شکل ظاهری پایه‌ها از تفاوت جزئی برخوردار می‌باشند. تلویزیون X9500H یکی از تلویزیون‌های بالا رده برند سونی به شمار می‌آید که با صفحه نمایش برتر ال ای دی روانه بازار شده است. این صفحه نمایش بی نظیر با بهره گیری از امکانات و قابلیت‌های نوین تجربه بصری شما را دو چندان ارتقا می‌دهد و لحظات شادی را برای شما رقم می‌زند.

در مقابل سونی X9500H تلویزیون A8H نیز یکی از بهترین‌های سونی به شمار می‌آید که با پشتیبانی از صفحه نمایش OLED کاربران زیادی را شیفته محتوای خود کرده است. وجود این پنل موجب شده است که محتوا با کنتراست غیر قابل وصف و تابش تحسین کننده در معرض دید کاربر قرار گیرد. وجود پنل OLED تا حدی موجب افزایش قیمت این محصول شده است، اما به دلیل کاهش مصرف انرژی و نمایش محتوا با جزئیات و رنگ‌های طبیعی، طرفداران زیادی را به سمت خود جذب کرده است.

مقایسه مشخصات تلویزیون سونی X9500H و A8H

مزایای X9500H

حداکثر روشنایی SDR و HDR عالی.
زمان پاسخگویی خیره کننده.

معایب X9500H

زاویه دید متوسط.
فاقد نرخ تازه سازی متغیر.

مزایای A8H

سطح سیاهی کامل.
زاویه دید گسترده.
زمان پاسخگویی سریع.

معایب A8H

خطر ماندگاری دائمی تصویر.

عملکرد صفحه نمایش تلویزیون سونی X9500H و A8H

صفحه نمایش بی نظیر و ایده آل، با نمایش محتوای خیره کننده از اصلی‌ترین ویژگی‌های یک تلویزیون کاربر پسند به شمار می‌آید که افراد به دنبال آن می‌باشند. امروزه کیفیت و نوع صفحه نمایش برای کاربران حائز اهمیت است و هنگام خرید تلویزیون مورد توجه قرار می‌گیرد. ما در این بخش می‌خواهیم که شما را با اصلی‌ترین خصوصیات نمایشگر‌های LED و OLED آشنا کنیم تا از این طریق بتوانید محصولی ایده آل را برای خود در نظر داشته باشید. تلویزیون سونی X9500H با برخورداری از صفحه نمایش ال ای دی محتوا را با کیفیت بالا و جزئیات ریز و کامل به نمایش می‌گذارد تا کاربر بتواند لذت بیشتری را هنگام مشاهده محتوای دلخواه کسب نماید.

این محصول از حداکثر روشنایی خیره کننده و تجربه HDR بی نظیر برخودار می‌باشد که جلوه بصری بی نظیری را ارئه می‌دهد. X9500H به دلیل دقت رنگی بالا می‌تواند برای اتاق تاریک گزینه مناسبی باشد و از پس نمایش تصاویر با جزئیات کامل بر بیاید. این تلویزیون در بخش زاویه دید نسبت به A8H کمی ضعیف تر عمل کرده است و به زاویه دید متوسط مجهز شده است. این محصول بی نظیر با بهره گیری از زمان پاسخ گویی خیره کننده می‌تواند عملکرد بهبود یافته و کاربر پسندی را ارائه دهد.

تلویزیون سونی A8H نیز به صفحه نمایش شگفت انگیز OLED مجهز شده است که در نمایش محتوا با کیفیت بالا جادو می‌کند و کاربر را مجذوب محتوا می‌سازد. با وجود این پنل، محتوا با کنتراست تحسین کننده و تابش غیر قابل وصف به نمایش گذاشته می‌شود تا بهترین لحظات دیداری را برای شما به ارمغان آورد. این نمایشگر در کنار کیفیت تصویر 4K انقلابی جدید به پا کرده است و تجربه بصری بی نظیر را تقدیم کاربران خود می‌کند.

ین نمایشگر با بهره گیری از امکانات بالا رده قادر خواهد بود که کاربران را از مرز واقعی عبور دهد و آن‌ها در محتوای خیره کننده غوطه ور سازد. پنل OLED سیاهی کامل را به خوبی به نمایش می‌گذارد و نسبت به X9500H از یک نواختی رنگ خاکستری و زاویه دید بهتری برخودار می‌باشد. در نتیجه این تلویزیون می‌تواند امکان مشاهده محتوا را در هر گوشه از اتاق به ارمغان آورد.

تعداد پورت‌های متنوع تلویزیون‌های X9500H و A8H

معمولا وجود پورت‌های متنوع در تلویزیون‌ها از اهمیت بالایی برخودار می‌باشد و کاربران از طریق این پورت‌های می‌توانند عامل ارتباط تلویزیون با دستگاه‌های دیگر شوند. سونی برای تلویزیون‌های X9500H و A8H از درگاه‌های ارتباطی متنوعی بهره گرفته است تا محصولاتی بدون کم و کاستی را در اختیار کاربران خود قرار دهد. سونی با سخاوت فراوان برای این دو مدل تلویزیون 4 عدد پورت HDMI تدارک دیده تا به خوبی نیاز شما را برآورده سازند. البته این دو تلویزیون در پورت USB با هم تفاوت دارند و سونی X9500H به 2 عدد پورت USB و A8H به 3 عدد مجهز شده است. البته امکان اتصال فلش USB نیز از طریق این درگاه امکان پذیر می‌شود. شما می‌توانید امکان اتصال به دستگاه‌های دیگر را با استفاده از این پورت‌ها امکان پذیر سازید.

تعداد پورت‌های متنوع تلویزیون‌های X9500H و A8H

عملکرد مشابه تلویزیون سونی X9500H و A8H در سیستم عامل

سیستم عامل در عملکرد تلویزیون نقش مهمی دارد و می‌تواند عملکرد اجرایی تلویزیون را دو چندان ارتقا دهد. سونی برای تلویزیون‌های X9500H و A8H از یک سیستم عامل کارا بهره گرفته است تا شاهد سطح قدرت اجرایی این محصولات باشید و دسترسی راحت به مطالب متنوع و گسترده را تجربه نمایید. از بارز ترین مشخصات این دو تلویزیون پشتیبانی از قابلیت APPLE AIRPLAY می‌باشد که امکان برقراری ارتباط با محصولات اپل را امکان پذیر می‌سازد. کاربر می‌تواند با استفاده از این قابلیت محتوای iPhone، iPad، Mac را بر روی صفحه نمایش تلویزیون‌ گسترده نماید و شاهد کیفیت بالا و وضوح خیره کننده تصاویر بر روی نمایشگر تلویزیون باشد.

البته قابلیت پشتیبانی از دستیار های صوتی نیز استفاده از این تلویزیون‌ها را برای کاربران جذاب تر ساخته است. شما می‌توانید با استفاده از صدای خود به تلویزیون دستور دهید و محتوای متنوع را در اختیار داشته باشید. البته توجه داشته باشید که حضور درخشان نرم افزار Google Play امکان دسترسی به برنامه‌های به‌روز‌رسانی شده را برا شما فراهم می‌سازد. از بزرگترین سرویس‌های اشتراکی اینترنت این تلویزیون‌ها، Netflix به شمار می‌آید که دسترسی به مجموعه‌ای از فیلم‌های آنلاین را برای شما امکان پذیر می‌کند، تا از مشاهده فیلم مورد علاقه خود با کیفیت 4K نهایت لذت را تجربه نمایید.

کاربر می‌تواند با استفاده از قابلیت Chromecast امکان انتقال اطلاعات داخل گوشی را بر روی نمایشگر این دو محصول امکان پذیر نماید و از مشاهده تصاویر بر روی صفحه گسترده لذت ببرد. کاربر می‌تواند از طریق فناوری آمازون آلکسا با دستگاه‌های مجهز به این قابلیت ارتباط برقرار نماید. پس نتیجه می‌گیریم که تتلویزیون سونی X9500H و A8H در بخش امکانات اسمارت به ویژگی‌های مشابه مجهز شده‌اند و می‌توانند استفاده از امکانات متنوع را برای کاربران میسر سازند.

سیستم عامل اندروید تلویزیون سونی

طراحی

سونی در سال 2020 ضخامت تلویزیون‌های خود را به طور قابل ملاحظه‌ای کاهش داده و با این کار توانست باری دیگر حرفه‌ای بودن خود را این زمینه به رخ رقبا بکشاند. این کمپانی نام آشنا با به کار گیری فریم و بدنه باریک در تلویزیون‌های خود توانست توجه بسیاری از کاربران مشکل پسند را نیز به سمت محصولات خود جذب نماید و به جایگاه بالایی دست یابد. البته توجه داشته باشید که تلویزیون‌های این کمپانی بر خلاف بدنه باریک و ظریفشان از کیفیت ساخت خیره کننده‌ای برخودار می‌باشند.

تلویزیون سونی X9500H از جمله محصولات بالا رده 2020 این کمپانی به شمار می‌آید که با ظاهر خیره کننده‌ توانسته بیشتر توجهات را به سمت خود معطوف سازد. بدنه باریک و ظریف این محصول از دور خودنمایی می‌کند و ظاهر شیک و لوکسی را برای این بالا رده به ارمغان آورده است. فریم این تلویزیون بسیار باریک طراحی شده است، به طوری که وجود آن اصلا احساس نمی‌شود و از زیبایی ظاهری خیره کننده‌ای بهره می‌برد. طراحی پایه‌های این تلویزیون از تفاوت خاصی برخودار می‌باشند در گوشه‌های پایین نمایشگر تعبیه شده‌اند که ثبات و نگهداری تلویزیون را بر عهده دارند. با وجود نگهدارنده کابل دیگر از فضای شلوغ و نا مرتب کابل‌ها خبری نخواهد بود و نمای پشتی تلویزیون ظاهری آراسته و مرتب را به خود می‌گیرد.

تلویزیون A8H به ظاهری آراسته و لوکس مجهز شده است که می‌تواند فضای شیک و خاصی را برای اتاق نشیمن شما به ارمغان آورد. یکی از اولین نکته‌هایی که در مشاهده این محصول توجه شما را به خود جذب می‌کند، ضخامت بدنه آن می‌باشد که به صورت حرفه‌ای طراحی شده است. این تلویزیون به حاشیه باریکی مجهز شده که وجود آن‌ها در اطراف نمایشگر اصلا احساس نخواهید کرد، در نتیجه کاربر نمایشگری تمام صفحه را در اختیار خواهد داشت و می‌تواند تمام توجه و تمرکز خود را به سمت محتوا معطوف سازد.

بدنه خوش تراش و ظریف این محصول بر روی پایه‌های دو شاخه‌ای قرار گرفته است که ظاهری همچون یک تابلوی نقاشی را به کاربر القا می‌کند. این پایه‌ها به خوبی به ثبات و نگهداری بدنه این محصول پرداخته‌اند و از حرکات اضافی آن جلوگیری می‌کنند. این تلویزیون نیز به حلقه‌های نگهدارنده پایه‌ مجهز شده است تا از این طریق از ایجاد فضای شلوغ و نا مرتب پشت تلویزیون جلوگیری شود.

طراحی تلویزیون A8H و X9500H

ویژگی‌های صوتی

در این بخش می‌خواهیم در مورد ویژگی‌های صوتی دو تلویزیون سونی X9500H و A8H توضیحاتی را ارائه دهیم تا بیشتر بتوانید با ویژگی‌های بارز این دو محصول آشنا شویید. توان صوتی برای بسیاری از کاربران حائز اهمیت می‌باشد و می‌تواند به اندازه کیفیت تصویر نیز اهمیت بالایی داشته باشد. این دو محصول بی نظیر با بهره گیری از فناوری‌های به‌روز، توان صوتی بالایی را ارائه می‌دهند و صدا را به صورت شفاف و همه جانبه به گوش کاربر می‌رسانند. تلویزیون A8H به توان صوتی بی نظیری مجهز شده است و می‌تواند صدا را به خوبی در فضای خانه حاکم کند. سونی با بهره گیری از فناوری Dolby Atmos به تقویت توان صوتی پرداخته است و باعث انتشار صدای غنی در تمام جهات خواهد شد، به طوری که کاربر می‌تواند صدایی شفاف و هماهنگ با محتوا دریافت نماید.

البته این پایان کار نیست، زیرا قابلیت Acoustic Multi Audio به موقعیت یابی صدا می‌پردازد و موجب می‌شود که صدا هماهنگ با محتوا پخش شود. تلویزیون سونی X9500H و A8H از نظر توان صوتی نزدیک به هم می‌باشند و عملکردی مشابه را ارائه می‌دهند. X9500H با بهره گیری از قابلیت بی نظیر Dolby Atmos به پخش صدایی فراگیر و همه جانبه کمک شایانی می‌کند. این فناوری صدایی غنی و همه جانبه را در تمام قسمت‌های خانه جریان می‌دهد تا کاربر بتواند در کنار مشاهده تصاویر خیره کننده صدایی واضح و فراگیر را هم دریافت نماید. در پشت این تلویزیون دو بلندگوی منحصر به فرد تعبیه شده است که صدایی خیره کننده را به گوش کاربر می‌رساند. هر دوی این تلویزیون‌ها در بخش صدا عملکردی مشابه به هم را ارائه می‌دهند و به پخش صدایی خیره کننده مطابق با محتوا می‌پردازند.

برتری جایگاه OLED نسبت به LED

ما در بخش بالا به برخی از جزئیات، شباهت و تفاوت‌های تلویزیون X9500H و سونی A8H اشاره کردیم، همانطور که می‌دانید این دو تلویزیون در بخش‌هایی با هم تفاوت داشتند و در بخش‌هایی نیز عملکرد مشابهی را ارائه دادند. این دو تلویزیون یکی از بهترین محصولات کمپانی سونی در سال 2020 به شمار می‌آیند که در بازار گرم و رقابتی جایگاه بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.

البته توجه داشته باشید که وجود پنل OLED در تلویزیون A8H تا حدی موجب افزایش قیمت آن شده است اما می‌تواند محتوا را با کیفیت بهتر از X9500H به نمایش بگذارد. این تلویزیون با برخورداری از نمایشگر OLED محتوا را با جزئیات، دقت رنگی و درخشندگی بالا نمایان می‌سازند تا کاربر بتواند لحظات دیداری پر تب و تابی را تجربه نماید. این تلویزیون نسبت به تلویزیون ال ای دی X9500H عملکرد بهتری را ارائه می‌دهد و می‌تواند محتوا را با جذابیت بیشتری به نمایش بگذارد. زاویه دید گسترده و جلوگیری از مصرف بی رویه‌ی انرژی نیز از برتری‌های دیگر نمایشگر اولد نسبت به نمایشگر ال‌ ای دی می‌باشد. در نتیجه با اتمام این مقایسه ثابت می‌شود که تلویزیون سونی A8H از برتری خاصی نسبت به X9500H بهره می‌برد.

ویژگی‌ها و امتیازاتA8HX9500H
ویژگی‌های اصلی
نوع پایهدو شاخه‌ایدو شاخه‌ای
ضخامت55 میلی‌متر69 میلی‌متر
ضخامت فریم (میلی‌متر)8 میلی‌متر9 میلی‌متر
مصرف برق99 وات72 وات
حداکثر مصرف برق159 وات169 وات
وضوح تصویر4K4K
امتیاز برنامه‌های مختلف
نمایش فیلم9.48.4
برنامه‌های تلویزیونی8.28.4
برنامه‌های ورزشی8.6 8.1
بازی‌های ویدیویی8.67.9
فیلم‌های HDR8.88.3
بازی‌های HDR8.37.8
مانیتور کامپیوتر8.38.0
طراحی
استایل9.59.0
کیفیت ساخت9.58.0
فناوری نمایشگرWRGBVA
کیفیت تصویر8.68.3
کنتراست108.1
تاریکی موضعی107.5
حداکثر روشنایی SDR7.08.7
حداکثر روشنایی HDR7.08.7
یکنواختی رنگ خاکستری8.97.6
یکنواختی رنگ مشکی108.9
زاویه دید8.56.3
بازتاب نور9.29.1
قبل از کالیبراسیون8.08.5
پس از کالیبراسیون9.49.5
ورودی 480p (SD)8.08.0
ورودی 720p (HD)8.08.0
ورودی 1080p (Full HD)9.09.0
ورودی 1080p (4K)1010
وسعت رنگ8.68.2
حجم رنگ7.78.1
خطر نگهداری موقت تصویر8.810
خطر نگهداری دائمی تصویر2.210
حرکت-جنبش
زمان پاسخگویی9.88.3
لرزش تصویر109.5
درج فریم سیاه (BFI)106.0
دورن‌یابی حرکتی
پرش تصویر5.06.9
نرخ تجدید متغیر0.00.0
ورودی‌ها
ورودی HDMI44
ورودی USB32
خروجی صدای دیجیتال نوری11
ورودی کامپوزیت11
ورودی آنتن11
خروجی هدفون 3.5 میلی‌متری11
تاخیر ورودی8.28.2
وضوح پشتیبانی شده9.29.2
ویژگی‌های صوتی
توان خروجی صدا7.27.1
پاسخ فرکانسی7.57.5
تحریف (اعوجاج) صدا6.55.7
قابلیت های اسمارت8.18.1
سیستم عاملAndroid TV
Android TV
رابط کاربری7.57.5
برنامه‌ها و ویژگی‌ها9.09.0
کنترل از راه دور8.58.5

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون X90J با QNED90

مقایسه تلویزیون سونی X90J با ال‌جی QNED90

این مطلب را به مقایسه دو مدل مناسب از سونی و ال‌جی اخصاص داده‌ایم. تلویزیون QNED90 ال‌جی توانسته امتیازی نزدیک به تلویزیون سونی X90J را کسب کند. با این حال این دو مدل دارای تفاوت‌های زیادی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *