بررسی مزایا و معتیب تلویزیون NANO85

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون نانوسل ال جی NANO85 سری 2020

ال‌جی NANO85 یک تلویزیون 4K LED در ترکیب NanoCell ال‌جی است. این دستگاه دارای عملکرد مناسب و با دقت رنگ بسیار خوب است اما در اتاق‌های تاریک عملکرد خوبی ندارد. نسبت کنتراست پایین، یکنواختی سیاه ضعیف و ویژگی تاریکی موضعی ضعیف این مدل ممکن است در بعضی مواقع بسیار باعث حواس‌پرتی باشد. با این وجود با داشتن پنل IPS زوایای دید گسترده‌ای دارد و اگر بخواهید آن را در یک اتاق روشن قرار دهید دارای بازتاب چشمگیری‌ست. این دستگاه زمان پاسخ سریع دارد اما دارای تکثیر (دوتا شدن تصویر) در حرکات سریع است که می‌تواند باعث حواس پرتی شود. خوشبختانه این مدل تاخیر ورودی کمی دارد و به سرعت به اقدامات شما پاسخ می‌دهد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون نانوسل ال جی NANO85
امتیاز کلی:
کنتراست 6.8
تاریکی موضعی (Local Dimming) 1.5
حداکثر روشنایی SDR 6.6
حداکثر روشنایی HDR 5.9
زاویه دید 7.4
یکنواختی رنگ مشکی 5.1
بازتاب نور 8.4
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.7
لرزش و سوسو 4.4
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 6.4
برنامه‌های تلویزیون 7.9
محتوای ورزشی 7.7
بازی‌های ویدیویی 8.0
فیلم‌های HDR 6.3
بازی‌های HDR 7.5
مانیتور PC 8.3

دقت رنگ بسیار خوب است.

دارای کنترل عالی در انعکاس نور است.

یکنواختی رنگ سیاه و تاریکی موضعی (local dimming feature) ضعیف است.

تلویزیون در حالت HDR به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا جزئیات را نشان دهد.

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.3)

تلویزیون ال‌جی NANO85 مناسب برای استفاده‌ی ترکیبی است. به لطف تاخیر کم در ورودی و زمان پاسخگویی خوب این مدل بهترین عملکرد را به عنوان تلویزیون بازی یا به عنوان مانیتور رایانه شخصی انجام می‌دهد. این دستگاه بهترین انتخاب برای تماشای فیلم در یک اتاق تاریک نیست زیرا از نسبت کنتراست پایین، یکنواختی سیاه ضعیف و ویژگی تاریکی موضعی بدی برخوردار است. این مدل خوشبختانه با داشتن پنل IPS دارای زوایای دید گسترده‌ای است که اگر می‌خواهید یک فیلم یا یک بازی بزرگ را با یک گروه بزرگ از مردم تماشا کنید مناسب است.

نمایش فیلم (امتیاز 6.4)

NANO85 برای تماشای فیلم عملکرد متوسطی دارد. به دلیل داشتن پنل IPS دارای کنتراست کم است و ویژگی تاریکی موضعی باعث می‌شود صحنه‌های تاریک با روشن کردن مناطق اطراف اشیاء روشن، بدتر به نظر برسند. همچنین از یکنواختی سیاه ضعیف برخوردار است اما از محتوای 1080p مانند محصولات پخش کننده Blu-ray تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K پشتیبانی می‌کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.9)

ال‌جی NANO85 بسیار مناسب برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی است. این مدل دارای انعکاس نور بسیار مناسبی است. از حداکثر روشنایی و زاویه دید مناسبی نیز برخوردار است. متاسفانه برخی از مشکلات یکنواختی تصویر وجود دارد زیرا گوشه‌های صفحه تاریک‌تر هستند اما محتوای با وضوح پایین‌تر مانند گیرنده دیجیتال را بدون هیچ مشکلی نمایش می‌دهد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.7)

ال‌جی NANO85 برای نمایش محتوای ورزشی خوب است زمان پاسخگویی خوبی دارد اما در محتوای پرسرعت تصاویر تکثیر (دوتایی) می‌شوند. این دستگاه دارای کنترل بازتاب چشمگیری است و زوایای دید به اندازه کافی گسترده هستند تا بازی را با یک گروه از دوستان تماشا کنید. متاسفانه برخی از اثرات صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) در مرکز تلویزیون قابل مشاهده است که می‌تواند در طول نمایش محتوای ورزشی باعث انحراف و حواس پرتی شود.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.0)

ال‌جی NANO85 برای بازی‌های ویدیویی گزینه‌ای عالی است. تاخیر ورودی در آن بسیار کم است از زمان پاسخگویی خوبی برخوردار است و یک ویژگی درج فریم مشکی برای کمک به کاهش تاری حرکت وجود دارد. با این وجود به دلیل نسبت کنتراست پایین و یکنواختی سیاه ضعیف برای بازی در اتاق تاریک انتخاب مناسبی نیست.

فیلم‌های HDR (امتیاز 6.3)

کیفیت این مدل ​​برای فیلم‌های HDR متوسط است. حتی اگر تلویزیون NANO85 طیف گسترده‌ای از رنگ را نشان می‌دهد به اندازه کافی روشن نمی‌شود که از ویژگی‌های برجسته HDR استفاده کند. از یکنواختی سیاه ضعیف و ویژگی تاریکی موضعی بدی برخوردار است بنابراین از لحاظ عملکرد در اتاق تاریک ضعیف عمل می‌کند. این مدل از برنامه‌های HDR10 و Dolby Vision پشتیبانی می‌کند.

بازی HDR (امتیاز 7.5)

ال‌جی NANO85 عمدتا به دلیل عملکرد عالی در بازی، برای بازی‌های HDR مناسب است. دارای کمترین تأخیر در ورودی و زمان پاسخ سریع است اما محتوای HDR به نظر خوب نمی‌رسد. به اندازه کافی روشن نمی‌شود تا جزئیات را از تصویر بیرون بکشد و از عملکرد اتاق تاریک مناسبی بهره نمی‌برد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.3)

ال‌جی NANO85 برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر بسیار مناسب است. این دستگاه یک ورودی با تاخیر کم دارد و نتیجه آن تجربه‌ی‌ دسکتاپ مناسب است. اگر می‌خواهید آن را در یک اتاق کنفرانس قرار دهید زاویه دید به اندازه کافی گسترده است و کروما 4: 4: 4 را که برای خواندن متن مهم است مناسب به نمایش می‌گذارد. همچنین خطر سوختگی دائمی پیکسل را ندارد بنابراین نیازی به نگرانی در مورد نمایشگرهای استاتیک نیست.

وضعیت بازار ال جی NANO85

تلویزیون NANO85 یک مدل کم مصرف در سری NanoCell ال‌جی است و بین NANO81 و NANO90 قرار دارد که جایگزینی برای LG SM8600 است. رقبای اصلی آن سامسونگ Q60T QLED، سونی X8000H و سری Vizio M7 Quantum 2020 هستند.

طراحی

استایل (امتیاز 8.5)

تلویزیون ال‌جی NANO85 دارای طراحی براق و مدرن است اما هیچ چیز خاصی در مورد آن وجود ندارد که باعث شود تلویزیون متمایز باشد. پایه ایستاده دارای دو پای مجزا است که به اندازه پایه ایستاده‌ی تلویزیون SM8600 ظریف نیست. اگر می‌خواهید تلویزیون را روی دیوار نصب کنید صاف و بدون برجستگی است و خوب به نظر می‌رسد.

پایه‌ی تلویزیون NANO85

پایه

پایه ایستاده از دو پا تشکیل شده و پای چپ (اگر به تلویزیون نگاه کنید) مانند پای راست نیست. این موضوع می‌تواند یک مشکل فقط برای واحد ما باشد بنابراین اگر شما همین مسئله را دارید در بحث‌ها به ما اطلاع دهید. در کل پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند اما هنوز هم تکان‌هایی جزئی دارد.

نمای پشتی

پنل پشتی از پلاستیک صاف ساخته شده است. ورودی‌ها در قسمت پشتی قرار گرفته‌اند و مدیریت کابل وجود ندارد.

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون NANO85

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر نازک هستند و و باعث ایجاد حواس پرتی نمی‌شوند.

ضخامت تلویزیون NANO85

ضخامت

ال‌جی NANO85 از SM8600 نازک‌تر است و در صورت نصب بر روی دیوار برجستگی ندارد.

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

در کل ال‌جی NANO85 از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. کاملاً از پلاستیک ساخته شده است که کمی کم ارزش به نظر می‌رسد و نسبتاً انعطاف پذیر است اما هنوز هم احساس می‌کنید که شکسته نمی‌شود و تلویزیون را به خوبی با هم متصل کرده است. پای چپ بر روی پایه‌ها همانند پای راست نیست اما نمی‌دانیم در هنگام حمل صدمه دیده است یا به درستی ساخته نشده است.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 6.8)

نسبت کنتراست این دستگاه مناسب است. پنل‌های IPS مانند نمونه موجود در این تلویزیون ال جی از کنتراست طبیعی خوبی برخوردار نیستند اما این مورد بهتر از اکثر تلویزیون‌های IPS است و شبیه به LG SM9500 با سطح بالاتر است. با این وجود سیاهی‌ها وقتی در تاریکی مشاهده می‌شوند به خاکستری نزدیک‌تر می‌شوند و ویژگی تاریکی موضعی فقط سیاهی را کمی تیره می‌کند.

تاریکی موضعی(Local Dimming) (امتیاز 1.5)

تاریکی موضعی (Local Dimming) نامناسب است. این ویژگی خیلی کارآمد نیست و صحنه‌های تاریک را بدتر جلوه می‌دهد. هنگامی که یک شیء درخشان وجود دارد که در سراسر صفحه نمایش حرکت می‌کند مناطق کم نور اطراف شیء نورانی می‌شود و حتی در صحنه‌های واقعی نیز این موضوع قابل توجه است. تنظیم تاریکی موضعی در “Medium” به این مسئله کمک می‌کند اما در کل بسیار گیج کننده می‌باشد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 6.6)

حداکثر روشنایی SDR در این مدل خوب است. این دستگاه برای مقابله با تابش خیره کننده به اندازه کافی روشن نمی‌شود و با اشیاء کوچک و روشن کاملاً سازگار نیست.

ما میزان روشنایی را پس از کالیبراسیون در Picture Mode (حالت تصویر) Expert (Dark Mode) با روشنایی روی “حداکثر” و کنتراست را بر روی “حداکثر” اندازه گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید و می خواهید درخشان‌ترین تصویر ممکن را بدست آورید گزینه Picture Mode (حالت تصویر) را روی “Vivid” تنظیم کنید و روشنایی را روی “Max” و ” Contrast ” را روی “Max” تنظیم کنید.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 5.9)

میزان حداکثر روشنایی HDR ناامید کننده است، زیرا نمی‌تواند نکات برجسته‌ای را در HDR به وجود آورد. وقتی اشیاء کوچک در صفحه نمایش چشمک می‌زنند دستگاه روشن‌تر می‌شود اما با محتوای متفاوت سازگار نیستند.

ما قبل از کالیبراسیون میزان روشنایی را در حالت تصویری “سینما” با تاریکی موضعی روی “High” روشنایی را روی “Max” و کنتراست را روی “Max” اندازه گیری کردیم.

اگر به دقت تصویر اهمیتی نمی‌دهید و می خواهید درخشان‌ترین تصویر ممکن را بدست آورید حالت تصویر را روی “سینما” بگذارید و روشنایی را روی “Max” کنتراست را روی “Max” و کنتراست پویا را “Medium” تنظیم کنید.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.3)

یکنواختی خاکستری خوب است. لبه‌های صفحه به طرز محسوسی تیره‌تر هستند و در آنجا اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) دیده می‌شود که می‌تواند در حین تماشای ورزش باعث حواس پرتی باشد.

زاویه دید (امتیاز 7.4)

زاویه دید همانطور که از پانل IPS انتظار می‌رود مناسب است. زاویه دید این دستگاه به اندازه سایر پنل‌های IPS که تاکنون دیده‌ایم چندان مناسب نیست اما از اکثر تلویزیون‌های ال‌جی از جمله SM8600 بهتر است. تصویر در هنگام مشاهده از طرفین، برای یک چیدمان گسترده صندلی ایده آل است.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 5.1)

یکنواختی سیاه ضعیف است. در گوشه و کنار آن سایه‌هایی از نور دیده می‌شود. ویژگی تاریکی موضعی باعث می‌شود تا بدتر به نظر برسد چون کل صفحه نمایش یکنواخت‌تر است و در مرکز محل اتصال صلیب سایه‌هایی از نور وجود دارد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 5.1)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.4)

ال‌جی NANO85 دارای عملکرد چشمگیری در بازتاب است. از نور روشنایی خوبی بهره می‌برد اما بازتاب‌ها در یک اتاق واقعاً روشن ممکن است برای بعضی افراد بسیار مزاحم باشد.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.8)

دقت رنگ out-of-the-box بسیار خوب است. رنگ ها کاملاً دقیق هستند اما دمای رنگ سرد، رنگی به رنگ مایل به آبی ایجاد می کند. گاما به طور کلی از منحنی پیروی می‌کند اما صحنه‌های تاریک روشن‌تر از آنچه که باید باشد هستند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 7.8)

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

بعد از کالیبراسیون دقت رنگ تقریباً کامل است. تقریباً هیچگونه عدم دقت در رنگ‌ها یا سایه‌های خاکستری وجود ندارد و دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف 6500K است. گاما به خوبی از منحنی پیروی می‌کند اما برخی از صحنه‌های تاریک هنوز هم کمی روشن هستند.

بر خلاف SM8600 ال‌جی NANO85 ویژگی کالیبراسیون خودکار را ندارد.

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

NANO85 محتوای 480p مانند DVD را به نمایش می‌گذارد و هیچ مصنوعات آشکاری در آن موجود نیست.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

در این مدل مانند SM8600 محتوای 720p همانند گیرنده‌ی دیجیتال، بدون مصنوعات قابل رویت هستند.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای بلو-ری و 1080p تقریباً به اندازه محتوای بومی 4K مناسب به نظر می‌رسند.

ورودی 4K (امتیاز 10)

این تلویزیون محتوای بومی 4K را کاملاً نمایش می‌دهد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

این تلویزیون 4K است و از سیگنال 8K پشتیبانی نمی‌کند.

پیکسل‌ها

ال‌جی NANO85 از پنل PLS (Plane-to-Line- Switch ) مانند سونی X8000H استفاده می‌کند. از نظر فنی با پنل IPS متفاوت است اما هنوز هم بسیار مشابه هستند.

وسعت رنگ (امتیاز 7.7)

وسعت رنگ این مدل خوب است. این دستگاه از پوشش چشمگیر فضای رنگی DCI P3 استفاده شده در بیشتر محتوای HDR برخوردار است اما از فضای رنگی Rec 2020 گسترده‌تری برخوردار است.

منحنی EOTF خیلی خوب از منحنی پیروی نمی‌کند و اکثر صحنه‌ها روشن‌تر از آنچه باید باشند هستند. در حالت “بازی” نیز عملکرد بسیار مشابهی دارد.

اگر HDR را بسیار کم‌رنگ می‌بینید Dynamic Contrast را روی “High” و روشنایی و کنتراست را روی “Max” تنظیم کنید. تصویر بطور قابل ملاحظه‌ای روشن‌تر است

حجم رنگ (امتیاز 6.8)

حجم رنگ این مدل شایسته است. به دلیل نسبت کنتراست کم نمی‌تواند رنگ‌های تیره و اشباع خوبی تولید کند. این موضوع بسیار شبیه به LG SM8600 است.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.2)

گرادیان در این مدل مناسب است. نوار بندی قابل توجه در سایه‌های تیره‌تر وجود دارد و در محتوای واقعی نیز قابل توجه است. فعال کردن Smooth Gradation (صافی درجه بندی) باعث می‌شود تا در محتوای واقعی باندینگ (نواربندی) بهبود یابد اما بر الگوی آزمایش تأثیر نمی‌گذارد.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

هیچ نشانه‌ای از حفظ موقت تصویر حتی بلافاصله پس از نمایش تصویر تست استاتیک با کنتراست بالا به مدت 10 دقیقه وجود ندارد که بسیار عالی است.

خطر سوختگی دائمی (امتیاز 10)

اگرچه برخی از پنل‌های IPS می‌توانند از حفظ موقت تصویر رنج ببرند اما به نظر نمی‌رسد این کار مانند آزمون طولانی مدت ما دائمی باشد.

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.7)

ال‌جی NANO85 زمان پاسخگویی خوبی دارد. در این دستگاه کمترین میزان تاری وجود دارد اما در انتقال 0-80٪ و 20-80٪ باز هم خطا هایی وجود دارد. همچنین دوتایی شدن تصویر در حرکت سریع وجود دارد که ممکن است برای برخی از افراد باعث حواس‌پرتی باشد.

زمان پاسخگویی

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 4.4)

این تلویزیون از مدولاسیون عرض پالس (PWM) برای کم نور ‌شدن نور پس‌زمینه در هر تنظیم نور پس‌زمینه استفاده می‌کند. در هر حالت تصویر با سرعت 120 هرتز پالس می‌شود اما اگر رایانه‌ای متصل شده باشد و در حالت «بازی» نباشد با سرعت 240 هرتز می‌لرزد.

درج فریم سیاه (امتیاز 10)

درج فریم سیاه (BFI) برای کاهش تاری حرکت وجود دارد. برای لرزیدن آن در 60Hz TruMotion باید با فعال کردن Motion Pro روی “کاربر” تنظیم شود.

درون‌یابی حرکتی

ال‌جی NANO85 می‌تواند محتوای فریم پایین را تا 60 فریم در ثانیه درون یابی کند که به عنوان “soap effect Opera” (نرم کننده تصویر) شناخته می‌شود و به بهبود حرکت کمک می‌کند. این موضوع در محتوای واقعی به جز مواردی که در صحنه‌های شلوغ به نمایش در می‌آید به نظر خوب می‌رسد.

برای فعال کردن درون‌یابی حرکتی TruMotion (حرکت واقعی تصویر) را روی “کاربر” تنظیم کرده و De-Judder و De-Blur را روی تنظیمات حداکثر خود قرار دهید.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 7.8)

حتی اگر زمان پاسخ سریع باشد پرش قابل مشاهده زیادی به خصوص با محتوای 60fps وجود ندارد.

لرزش 24P (امتیاز 10)

تلویزیون می‌تواند لرزش را از هر منبع مانند برنامه‌های بومی حذف کند. این یک بهبود نسبت به ال‌جی SM8600 است که قادر به حذف لرزش از منابع 24p از طریق 60i نیست.

برای حذف لرزش Real Cinema باید از فهرست گزینه‌ها در منوی تنظیمات روشن شود.

نرخ تجدید متغیر (تست نشده)

در حال حاضر ال‌جی NANO85 از HDMI Forum VRR پشتیبانی می‌کند اما ما نتوانستیم آن را آزمایش کنیم. ما یک منبع 2.1 HDMI را در اختیار شما قرار می‌دهیم و بررسی را به‌روز می‌کنیم. همچنین FreeSync در حال حاضر پشتیبانی نمی‌شود اما اگر در به‌روزرسانی سیستم عامل آینده پشتیبانی شود بررسی را به‌روز می‌کنیم.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 8.6)

تاخیر ورودی بسیار کم است. تاخیر این مدل در نرخ تازه‌ کردن native 120Hz بسیار کم است و در سرعت 60Hz نسبتاً کم است اما ممکن است برای گیمرهای حرفه‌ای خیلی زیاد باشد.

این تلویزیون دارای یک حالت خودکار با تاخیر کم است که به طور خودکار هنگام وصل شدن Xbox به حالت “Game” تغییر می‌کند و دردسر تغییر حالت‌های تصویر از شما دور می‌کند. برای این کار باید حالت بازی Instant Response(پاسخ فوری) فعال شود.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 9.6)

کلیه رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌شوند از جمله مناسب chroma 4: 4: 4 در 60Hz در هر دو وضوح 1080p و 4K که برای خواندن متن هنگام استفاده از تلویزیون به عنوان مانیتور رایانه مهم است. برای این کار باید نماد ورودی HDMI روی رایانه شخصی تنظیم شود. تنظیمات کامل را اینجا ببینید.

همه‌ی ورود‌ها

HDMI: 4

USB: 3

خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1

ورودی کامپوزیت: 1 (شامل آداپتور)

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورود‌های تلویزیون تلویزیون ال جی NANO85

درگاه‌های ورودی که در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند می‌توانند با توجه به منطقه‌ای که تلویزیون در آن عرضه شده است متفاوت باشند.

مشخصات ورودی

HDR10: دارد

دالبی ویژن: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)

CEC: دارد

HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز 5 گیگاهرتز)

ما قادر به آزمایش پهنای باند کامل HDMI 2.1 نیستیم زیرا منبعی برای آن نداریم. با این حال در تست‌ها ما قادر به نمایش تلویزیون برای نمایش 4K 120Hz@ در هر تنظیمی نبودیم.

گذرگاه صوتی

این مدل از برنامه eARC پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌تواند Dolby Atmos با کیفیت بالا را از طریق صدای TrueHD از یک گیرنده خارجی ارسال کند. برای تنظیم آن eARC باید از تنظیمات Sound Output (خروجی صدا) فعال شود. متأسفانه ال‌جی رمزگشایی DTS را از تلویزیون‌های 2020 خود حذف کرده است.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی(امتیاز 6.6)

ال‌جی NANO85 پاسخ فرکانسی دارد. این دستگاه قادر به تولید یک باس بسیار عمیق نیست اما صدای آن نسبتاً بلند می‌شود و از مشخصات صدای مطلوبی در محدوده وسط و صدای زیر برخوردار است. که این بسیار بهتر از LG SM8600 است.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 6.6)

عملکرد اعوجاج صدا مناسب است. حداقل اعوجاج در صدای متوسط وجود دارد اما در حداکثر حجم صدا تحریف قابل توجه می‌شود.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

رابط webOS مانند سایر تلویزیون‌های LG روان و آسان است. هیچ مشکلی وجود نداشت که ما متوجه آن شویم.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متأسفانه این تلویزیون همراه با تبلیغات است و تبلیغات در زمان‌های مختلف ظاهر می‌شوند. ما در حین آزمایش آگهی‌ها را دیدیم اما نتوانستیم عکسی از آن بگیریم.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.0)

فروشگاه برنامه تلویزیون NANO85 انتخاب بسیار خوبی از برنامه‌های موجود را دارد و می‌توانید از دستگاه خود محتوا را پخش کنید.

برنامه‌ها و ویژگی‌های

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

ال‌جی NANO85 از همان ریموت کنترل هوشمند همیشگی مانند سایر تلویزیون‌های ال‌جی استفاده می‌کند. می‌توانید مانند ریموت عادی از آن استفاده کنید. دکمه‌های میانبر به Netflix و Amazon Prime Video وجود دارد و دارای کنترل صوتی داخلی است. می توانید از آن (کنترل صوتی) بخواهید ورودی‌ها را تغییر دهد برنامه‌ها را باز کنید، به جستجوی محتوا در برنامه‌های خاص بپردازید و شرایط آب‌وهوایی را بپرسید. شما همچنین می‌توانید از آن به عنوان یک ریموت جهانی با سایر دستگاه‌ها استفاده کنید حتی اگر آنها از CEC پشتیبانی نکنند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه منفرد در وسط و زیر تلویزیون وجود دارد که به شما امکان می‌دهد آن را روشن یا خاموش کنید، ورودی‌های صدا و کانال را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود) NANO85

محتوای درون جعبه

کنترل از راه دور

باتری

گیره مدیریت کابل

آداپتور ترکیبی کامپوزیت

راهنمای کاربر

متفرقه

مصرف برق 52 ولت

مصرف برق (حداکثر) 116 وات

سیستم عامل 03.01.15

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما سایز 55 اینچ NANO85 را آزمایش کردیم و انتظار داریم نتایج ما برای مدل‌های 49 اینچ (49NANO85) و 65 اینچ (65NANO85) نیز معتبر باشد. نسخه اروپایی LG NANO86 شبیه به مدل LG SM8600 دارای یک پایه متفاوت است.

اگر شخصی با نوع مختلفی از پنل‌ها روبرو شد یا اگر ال‌جی NANO85 آنها با بررسی ما مطابقت ندارد به ما اطلاع دهید و ما بررسی را به روز می‌کنیم. توجه داشته باشید که بعضی از آزمایشات مانند یکنواختی رنگ خاکستری ممکن است بین واحدهای مختلف متفاوت باشد.

تلویزیونی که بررسی کردیم در آوریل 2020 تولید شده است.

NANO85 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌

ال‌جی NANO85 پیشرفتی نسبت به مدل قبلی خود یعنی SM8600 است و نسبت به بیشتر تلویزیون‌های LED رده‌پایین بهتر است. همچنین توصیه‌های ما را برای بهترین تلویزیون‌های 55 اینچی مشاهده کنید.

NANO85 در مقایسه با دیگر تلویزیون‌
چپ بالا ال‌جی SM8600، چپ پایین ال‌جی SM9000، وسط ال‌جی NANO85، بالا راست سامسونگ Q70R و بالا پایین ویزیو سری P کوانتوم 2019

ال جی SM8600

ال‌جی NANO85 تلویزیون بهتری نسبت به مدل قبلی خود LG SM8600 است. NANO85 بیشتر روشن‌تر می‌شود، زوایای دید بهتری دارد، از دقت رنگی out-of-the-box نیز برخوردار است، می تواند لرزش را از هر منبعی خارج کند و بلندگوهای داخلی نیز بهتر هستند. از طرف دیگر SM8600 به دلیل پایه‌ی براق و و قرار گرفته در مرکز از سبک کلی بهتری برخوردار است.

سونی X8000H

ال‌جی NANO85 کمی بهتر از Sony X8000H است. هر دو دارای پنل IPS هستند بنابراین هر دو دارای کنتراست بومی کم و زاویه دید گسترده‌ای هستند. X8000H روشن‌تر می‌شود و همچنین از دقت رنگ out-of-the-box و تاخیر ورودی کمتری برخوردار است. در همین حال NANO85 دارای پردازش بازتاب بسیار بهتری است، می تواند لرزش را از هر منبعی خارج کند و سرعت تازه سازی بالاتری نیز داشته باشد.

سامسونگ Q60T QLED

ال‌جی NANO85 کمی بهتر از سامسونگ Q60T QLED است اما تفاوت آنها در پنل‌های مختلف آنها است. ال‌جی دارای پنل IPS است بنابراین از زاویه دید بهتری برخوردار است در حالی که Q60T دارای پنل VA است سیاهی بسیار عمیق‌تری تولید می‌کند. علاوه بر این NANO85 دارای هندلینگ بهتر و زمان پاسخ‌گویی سریعتر است در حالی که Q60T روشنایی بیشتری دارد.

ال جی UM7300

ال‌جی NANO85 بهتر از ال‌جی UM7300 است. NANO85 دارای زاویه دید بهتر دقت رنگی out-of-the-box امکان حذف لرزش از هر منبعی را بهبود بخشیده است و برای محتوای HDR طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش می‌گذارد. UM7300 دارای نور پس زمینه Direct است بنابراین از یکنواختی رنگی بسیار بهتر و یکنواختی خاکستری کمی بهتر برخوردار است هرچند که این موضوع می‌تواند به دلیل اختلاف پانل باشد.

ویژگی تلویزیون X8000H تلویزیون X8000H تلویزیون X60T تلویزیون UM7300
طراحی 7.7 7.5 7.7 7.0
کیفیت تصویر 7.2 7.3 7.6 7.0
زمان پاسخگویی 7.7 7.7 6.1 7.8
ورودی‌ها 8.7 8.9 8.8 9.0
کیفیت صدا 6.6 6.6 6.5 6.1
ویژگی‌های هوشمند 8.2 8.1 7.9 8.2
نمایش فیلم 6.4 5.9 6.7 6.0
برنامه‌های تلویزیونی 7.9 8.1 7.6 7.8
محتوای ورزشی 7.7 7.7 7.2 7.5
بازی‌های ویدیویی 8.0 7.7 7.5 7.6
فیلم‌های HDR 6.3 6.0 6.7 5.7
بازی‌های HDR 7.5 7.1 6.8 6.9
مانیتور PC 8.3 8.2 7.3 8.0

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

۲ نظر

  1. سلام و خسته نباشید…تلویزیون الجی nano86 دارم،از طریق آنتن هوایی کلا ۱۷ تا کانال بیشتر نمیگیره..کانالهای ورزش،مستند،آی فیلم و چند تای دیگه رو نمیگیره…آنتن رو عوض کردم و ورودی های رو چک کردم،مشهد زندگی میکنم….تلویزیون قبلی ماهواره ای نبود دیجیتال داخلی داشت همه شبکه های ایران رو می گرفت

    • تلویزیون NANO86 هر دو گیرنده‌ی دیجیتال و ماهواره را دارد. با تغییر موقعیت جغرافیایی احتمالا مشکل دریافت سیگنال رفع بشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *