مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED

مقایسه تلویزیون‌های Nanocell با OLED

ال جی یکی از بهترین برندها در زمینه‌ی تولید انواع لوازم خانگی با کیفیت است. تلویزیون‌های این برند معتبر همواره در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های بازار قرار می‌گیرند. اگر طرفدار تلویزیون‌های ال جی باشید احتمالاً‌ از تنوع عالی در مدل‌های آن اطلاع دارید. در واقع هر سال ال جی تلویزیون‌هایی را در سه خط تولید متفاوت به بازار عرضه می‌کند. تلویزیون‌های OLED، مدل‌های Nanocell‌ و UHD‌ سه خط تولید مختلف ال جی هستند که هر کدام دارای تنوع عالی در مدل‌های تلویزیون هستند تا خواسته‌ی خریداران را از تلویزیون مورد نظر برآورده کنند.

البته ال جی در سال 2021 سه خط تولید تلویزیون خود را به 4 لاین تقسیم کرد و در تلویزیون‌های 2021 شاهد ورود مدل‌های QNED به لیست تولیدات ال جی خواهیم بود. در این بخش به مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED می‌پردازیم تا تفاوت میان تلویزیون‌های این دو سری که از محبوب‌ترین تلویزیون‌های ال جی هستند را در اختیارتان قرار دهیم.

Nanocell چیست؟

فناوری نانوسل چیست؟

تلویزیون‌های Nanocell در واقع همان تلویزیون‌های LED هستند که با تغییراتی زیاد همراه بوده‌اند. ال جی از یک فناوری به نام نانوسل در سری تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند. استفاده از فناوری نانوسل یک ویژگی عالی و کم هزینه برای افزایش کیفیت تصویر است. در واقع تکنولوژی نانوسل به طور مستقیم بر روی پیکسل‌های LED تلویزیون تأثیر نمی‌گذارد بلکه یک لایه‌ی اضافی را در کنار LED تلویزیون قرار می‌دهد.

این لایه شامل ذرات نانوسل است که به طور غیر مستقیم بر روی کیفیت رنگ‌ها تأثیر می‌گذارند. این لایه باعث افزایش طول موج رنگ‌های قرمز و سبز می‌شود. در نتیجه تصاویری که از طیف رنگی قرمز و سبز استفاده کرده‌اند با افزایش کیفیت همراه خواهند بود. با این روش تلویزیون‌های نانوسل قادر به کنترل رنگ‌ها روی صفحه نمایش هستند تا رنگ‌های مختلف را فیلتر کرده و با بهترین کیفیت نمایش دهند. به بیان ساده‌تر تکنولوژی نانوسل طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها را نمایش می‌دهد که در تلویزیون‌های LED معمولی مشاهده نخواهید کرد.

علاوه بر این ذرات نانوسل طول موج نورهای ناخواسته‌ای که به همراه رنگ‌ها ایجاد می‌شوند را به خود جذب می‌کنند تا به راحتی بتوانند نور را در صفحه نمایش کنترل کنند. در تلویزیون‌های رده بالای نانوسل همچون Nano99 شاهد یک تکنولوژی به نام FALD یا همان Full Array Local Dimming هستیم که بسیار هوشمندتر از Local Dimming معمولی عمل می‌کند. این تکنولوژی بی‌نظیر به پنل LED این امکان را می‌دهد که روشنایی را در صحنه‌های تاریک تلویزیون تنظیم کند.

فناوری Full Array Local Dimming باعث می‌شود تا تنظیم کنتراست، HDR و روشنایی بسیار به تلویزیون‌های OLED نزدیک شود. البته همانطور که گفتیم FALD تنها در تلویزیون‌های بالارده‌ی نانوسل وجود دارد و در سایر مدل‌ها تنها از Local Dimming با عملکرد مناسب بهره گرفته شده است. در هر صورت تکنولوژی نانوسل عملکرد روشنایی فوق العاده بالاتری از LED‌های معمولی خواهد داشت که این خود یک مزیت رقابتی عالی را ایجاد می‌کند. البته در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED باید بگوییم هنوز مدل‌های اولد هستند که به عنوان روشن‌ترین تلویزیون‌ها شناخته می‌شوند.

نوع پنل تلویزیون‌های نانوسل ال جی IPS بوده که زاویه دید گسترده‌ای را برای کاربران ایجاد می‌کند تا از هر زاویه‌ای که به صفحه نمایش نگاه می‌کنید دیدی عالی از تلویزیون داشته باشید. تأثیر تکنولوژی نانوسل در زاویه دید تلویزیون نیز مشهود است؛ چراکه رنگ‌های تصویر به قدری واضح و واقعی نشان داده می‌شوند که در زاویه‌های مختلف نیز ثابت خواهند ماند.

از دیگر ویژگی‌های عالی کیفیت تصویر تلویزیون‌های نانوسل می‌توان به پشتیبانی از Dolby Vision ،HDR10 و HLG اشاره کرد. این فناوری‌ها به غنی سازی هرچه بیشتر تصاویر در تلویزیون کمک می‌کنند. علاوه بر این تمام تلویزیون‌های نانوسل از فناوری صدای Dolby Atmos و صدای 360 درجه بهره‌مند شده‌اند. همچنین امکانات هوشمند عالی از جمله پشتیبانی از دستیارهای صوتی نیز در تلویزیون‌های نانوسل ال جی وجود دارد تا تجربه‌ی یک زندگی مدرن و عالی را به خریداران هدیه دهد.

معرفی مدل‌های محبوب نانوسل

تلویزیون نانوسل

مدل‌های نانوسل جایگاه ویژه‌ای در بین کاربران ایرانی داشته‌اند. به طور مثال تلویزیون‌های نانوسل 2019 که با نام SM نامگذاری شده‌اند (SM9000 ،SM8000) از پرفروش‌ترین تلویزیون‌های ال جی بوده‌اند و برخی از آن‌ها هنوز هم به فروش می‌رسند. البته مدل‌های 2020‌ نانوسل هم به سرعت مورد استقبال کاربران قرار گرفتند. بسیاری از مدل‌ها همچون NANO99 و NANO95 به بازار ایران راه نیافته‌اند و دلیل عمده‌ی آن قیمت بسیار بالای این مدل‌ها است.

در حالی که مدل‌هایی همچون NANO90 و NANO80 که در بازار ایران موجود هستند به نسبت قیمت بسیار مناسبی دارند. این تلویزیون‌ها از مناسب‌ترین مدل‌های نانوسل هستند. در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED این مدل‌ها دارای قیمت بسیار مناسب‌تری از OLED‌ها هستند. با ادامه‌ همراه باشید تا توضیحی مختصر از این تلویزیون‌های نانوسل را در اختیارتان قرار دهیم.

تلویزیون NANO99

تلویزیون NANO99

تلویزیون ال جی NANO99 برترین تلویزیون نانوسل ال جی در سال 2020‌ است. این تلویزیون خارق العاده امکانات بسیار گسترده و متنوعی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تلویزیون طراحی بسیار زیبایی دارد و کیفیت تصویر آن 8K است. به دلیل بهره‌مندی از پنل IPS زاویه دید فوق العاده گسترده‌ای دارد. تلویزیون ال جی NANO99 از فناوری Full Array Diming Pro پشتیبانی می‌کند که قادر به تنظیم نور پس زمینه‌ی صفحه نمایش متناسب با صحنه‌های تاریک است. این فناوری با تغییر روشنایی بخشی از پنل، عملکردی شبیه به تلویزیون‌های اولد را ارائه می‌دهد.

پردازنده تصویر تلویزیون از نوع α9 Gen 3 AI Processor 8K بوده و جهت افزایش رزولوشن تصویر از قابلیت AI 8K Upscaling بهره گرفته است. این تلویزیون بی‌نظیر همچنین از فرمت‌های HDR شامل Dolby Vision IQ ، HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند تا جزئیاتی بی‌نظیر از رنگ‌ها را در تصاویر به نمایش بگذارد. ویژگی‌های دیگر جهت ارتقای سطح کیفیت تصویر شامل True Color Accuracy Pro و Nano Color Pro هستند که بالاترین نسخه از قابلیت‌های تصویر در تلویزیون‌های نانوسل هستند.

تلویزیون NANO99 دارای 4.2‌ کانال خروجی صدا است که از 4 عدد بلندگو و 2 عدد ووفر تشکیل شده است. AI Sound Pro و دالبی ویژن نیز برای ایجاد صدای واقعی و هماهنگ با تصویر در تلویزیون پشتیبانی می‌شوند. امکانات گیمینگ این تلویزیون فوق العاده است. تأخیر در ورودی آن عالی بوده و دارای نرخ رفرش 120 هرتز است. همچنین از فناوری‌های ALLM‌ و HGiG جهت ارائه‌ی یک بازی کم نظیر استفاده می‌کند.

امکانات هوشمند در این تلویزیون بسیار گسترده است. به لطف استفاده از LG ThinQ AI اغلب فعالیت‌های تلویزیون به صورت هوشمند و خودکار انجام می‌شود. این تلویزیون با جدیدترین دستیارهای صوتی کار می‌کند و از سرویس‌های فیلم آنلاین به طور گسترده پشتیبانی می‌کند. در واقع امکانات هوشمند تلویزیون NANO99 در حد مدل‌های OLED عمل می‌کند. البته این تلویزیون زیبا تا کنون وارد بازار ایران نشده است اما از طریق لینک زیر می‌توانید از سایر امکانات آن اطلاع یابید.

تلویزیون NANO90

تلویزیون نانوسل NANO90

یکی دیگر از بهترین تلویزیون‌های نانوسل ال جی در سال 2020 با نام NANO90 شناخته می‌شود. این تلویزیون زیبا در اواخر 2020 وارد بازار ایران شد و با استقبالی عالی از سوی کاربران مواجه شده است. طراحی تلویزیون فوق العاده شیک می‌باشد و همانطور که گفتیم استفاده از فناوری نانوسل با کاهش ضخامت صفحه نمایش تلویزیون همراه بوده است. این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 4K بوده و امکانات تصویر بسیار عالی را ارائه می‌دهد.

پردازنده تصویر به کار رفته در این تلویزیون α7 Gen3 AI Processor 4K نام دارد و پس از α9 Gen 3 بهترین پردازشگر تصویر ال جی است. جهت تنظیم نور پس زمینه در تلویزیون NANO90 از فناوری Full Array Local Dimming استفاده شده تا به بهترین نحو نور پس زمینه‌ی تلویزیون تنظیم شود. پنل تلویزیون از نوع IPS است که باعث ایجاد زاویه دید گسترده و بسیار مناسب در این تلویزیون شده است. Nano Color و Biliion Rich Colors از دیگر ویژگی‌های تصویر هستند که کیفیت تصویر عالی همراه با طیف رنگی گسترده را ارائه می‌دهند.

علاوه بر این تلویزیون ال جی NANO90 از فرمت‌های HDR شامل Dolby Vision IQ ،HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می‌کنند تا وضوح بی‌نظیر را برای نمایش جزئیات تصاویر پدید آورند. در بخش صوتی تلویزیون از یک سیستم صوتی 2 کاناله با توان صوتی 20 استفاده شده است. این سیستم صوتی از قابلیت‌های دالبی اتموس و AI Sound پشتیبانی می‌کند تا صدایی واضح و با کیفیت را به گوش شنونده برساند.

در این تلویزیون می‌توانید از جدیدترین ویژگی‌های گیمینگ از جمله نرخ رفرش 120 هرتز، زمان پاسخگویی عالی و تأخیر در ورودی بسیار ناچیز بهره‌مند شوید. همچنین این تلویزیون زیبا از HDMI 2.1 ،VRR و ALLM برای تجربه یک بازی هیجان انگیز پشتیبانی می‌کند. به همین دلیل یکی از بهترین تلویزیون‌های نانوسل برای بازی‌های ویدیویی است.

امکانات هوشمند در این تلویزیون بسیار گسترده و کاربردی هستند تا خریداران بتوانند از جدیدترین و به‌روزترین امکانات از طریق اینترنت و سایر اتصالات برخوردار شوند. این تلویزیون زیبا به نسبت امکانات و کیفیت تصویر عالی از قیمت مناسبی برخوردار می‌باشد. اطلاعات تکمیلی و قیمت تلویزیون را از طریق لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید.

تلویزیون NANO80

تلویزیون نانو80

تلویزیون NANO80 یکی از مدل‌هایی می‌باشد که محبوبیتی بی‌نظیر میان خریداران کسب کرده است. این مدل کیفیت تصویر عالی و امکانات گسترده‌ای را در کنار قیمت بسیار مناسب ارائه می‌دهد. البته سطح کیفیت و امکانات تلویزیون از سایر مدل‌های رده بالای نانوسل کمتر است و نمی‌توان توقع داشت به همان اندازه امکانات را با این تلویزیون داشته باشیم. در طراحی این مدل همانند بسیاری از مدل‌های نانوسل از پایه‌های دو شاخه استفاده شده است. ضخامت صفحه نمایش بسیار مناسب بوده و در کل طراحی زیبایی به تلویزیون بخشیده است.

برای نمایش تصاویر در تلویزیون از کیفیت تصویر 4K استفاده شده و پردازنده آن Quad Core Processor 4K یا همان پردازنده چهار هسته‌ای نام دارد. همانطور که گفتیم در این تلویزیون امکانات گسترده‌ی سایر مدل‌ها وجود ندارد که یکی از آنها عدم استفاده از پردازنده هوشمند و مبتنی بر هوش مصنوعی است. جهت ارتقای سطح کیفیت تصاویر فناوری 4K Upscaler به کار رفته و از HDR10 Pro و HLG پشتیبانی می‌شود. همچنین فناوری Local Dimming جهت تنظیم نور پس زمینه در تلویزیون وجود دارد.

بخش صوتی شامل 2 بلندگو با مجموع توان صوتی 20‌ است. قابلیت AI Sound در بخش صوتی امکان تنظیم صدا با صحنه‌های تصویر را تا حدی فراهم می‌کند. در این تلویزیون از فناوری‌های دالبی اتموس و دالبی ویژن پشتیبانی نمی‌شود که می‌توان یک ضعف نسبت به مدل‌های بالاتر محسوب شود.

تأخیر در ورودی تلویزیون فوق العاده است. البته باید این موضوع را در نظر داشته باشیم نرخ رفرش تلویزیون 60 هرتز بوده که می‌تواند در کاهش چشمگیر تأخیر ورودی در این نرخ رفرش تأثیرگذار باشد. زمان پاسخگویی NANO90 در حد مناسب عمل می‌کند. در این تلویزیون از HDMI 2.1 و VRR پشتیبانی نمی‌شود به همین دلیل زیاد گزینه‌ی ایده‌آلی برای بازی‌های ویدیویی نخواهد بود.

امکانات هوشمند و بسیار کاربردی در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود که حس یک زندگی مدرن را به خوبی به کاربر القاء می‌کند. برای اطلاع از قیمت خرید این تلویزیون عالی کافی است به لینک زیر مراجعه کرده و یا کارشناسان فروش ما در ارتباط باشید.

OLED چیست؟

مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED

چند سالی است که از اولد به عنوان برترین فناوری به کار رفته در تلویزیون نام برده می‌شود. طی چند سال اخیر تلویزیون‌های اولد به عنوان بهترین تلویزیون‌های بازار شناخته شده‌اند. تکنولوژی اولد را می‌توان بزرگترین تحول در دنیای ساخت تلویزیون نامید. حال تکنولوژی اولد چیست؟ و چرا به محبوبیتی عجیب در میان کاربران دست یافته است؟ آیا در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED می‌توان گفت اولد بهتر است؟

OLED مخفف “Organic Light Emitting Diode” است که به معنی دیودهای ساطع کننده نور آلی می‌باشد. تا قبل از OLED تلویزیون‌ها تنها در نوع صفحه‌ی LED تولید می‌شدند. اما در تلویزیون‌های اولد به جای LED از دیودهای ساطع کننده نور آلی استفاده می‌شود. اگر بخواهیم واضح‌تر بگوییم پیکسل‌های موجود در تلویزیون‌های اولد به طور خودکفا کار می‌کنند.

پیکسل‌های موجود در تلویزیون‌های LED برای روشنایی به یک منبع احتیاج دارند و خود قادر به ایجاد و تنظیم روشنایی نیستند. در حالی که پیکسل‌های OLED‌ هیچ نیازی به منبع تنظیم روشنایی ندارد؛ چراکه به صورت مستقل قادر به تغییر روشنایی هستند و می‌توانند روشن و یا کاملاً خاموش شوند. پس اساسی‌ترین تفاوت در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED در توانایی ایجاد نور است. پیکسل‌های OLED قادر به ایجاد نور در صفحه نمایش خواهند بود و می‌توانند میزان نور را هم تنظیم کنند.

خب همانطور که گفتیم در تلویزیون‌های اولد نیازی به لایه‌ای جداگانه برای تنظیم نور نیست. به همین دلیل این تلویزیون‌ها با حذف این لایه به ضخامتی بسیار نازک و دیدنی دست یافته‌اند. تلویزیون‌های اولد نازک‌ترین تلویزیون‌های دنیا هستند و ظرافتی فوق العاده دارند. البته تکنولوژی OLED‌ آنقدرها هم بی‌دردسر و بی‌عیب نیست. مهم‌ترین باگ در ساخت تلویزیون‌های اولد احتمال پیکسل سوختگی است. از آن جهت که نور پیکسل‌ها به طور مستقل ایجاد می‌شود و هر پیکسل به صورت خودکفا کار می‌کند با احتمال سوختگی همراه خواهد بود.

البته پیکسل سوختگی تنها در مواردی رخ می‌دهد که یک تصویر ثابت در مدت چندین ساعت متوالی بر روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده شود. پس با رعایت این مسئله و جلوگیری از نمایش یک تصویر به صورت ثابت می‌توانید از وقوع حادثه پیکسل سوختگی جلوگیری کنید. نسبت کنتراست در تکنولوژی اولد بی‌نهایت بوده و اوج روشنایی آن فوق العاده است.

در تلویزیون‌های اولد از نوع نمایشگر WRGB استفاده شده که طیف رنگی بی‌رقیبی را تولید می‌کند. با این طیف رنگی گسترده رنگ‌ها به بهترین نحو در صفحه نمایش با کیفیت تلویزیون نشان داده می‌شوند. جزئیات تصویر نیز به لطف پشتیبانی از جدیدترین تکنولوژی‌های تصویر به نمایش گذاشته می‌شوند. در واقع تلویزیون‌های اولد در کیفیت تصویر، کیفیت صدا و امکانات هوشمند حرف اول را می‌زنند. پس در مقایسه‌ی تلویزیون Nanocell با OLED می‌توان به طور قطع گفت تلویزیون‌های اولد امکانات بهتر و گسترده‌تری ارائه می‌دهند.

البته در سال 2021 شاهد تحولاتی عظیم بودیم و ال جی یک نوع جدید از OLED را معرفی کرد که با نام OLED evo شناخته می‌شود و نسخه‌ای پیشرفته‌تر از اولد خواهد بود. اطلاعات زیادی در مورد این نوع تکنولوژی جدید وجود ندارد اما گفته می‌شود کنتراست و روشنایی تصاویر در این تکنولوژی جدید حتی از OLED هم بهتر خواهد بود. در حال حاضر علاوه بر ال جی، برند سونی هم خط تولید مربوط به تلویزیون‌های OLED را دارد و از این تکنولوژی بی‌نظیر در تلویزیون‌های خود استفاده می‌کند.

معرفی مدل‌های محبوب اولد

مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED

تلویزیون‌های اولد به نسبت سایر مدل‌ها قیمت بالاتری دارند. به همین دلیل تعداد بسیار محدودی از آنها قادر به راه یابی به بازار ایران هستند. چراکه با محاسبه‌ی قیمت این مدل‌ها به قیمت‌هایی نجومی دست می‌یابیم. به عنوان مثال تلویزیون RX یکی از بی‌نظیرترین تلویزیون‌های اولد ال جی است. این تلویزیون زیبا و منحصربفرد قابلیت رول شدن را دارد که قابلیتی انعطاف پذیر به بدنه بخشیده است. تلویزیون RX‌ یکی از مدل‌های بسیار گرانقیمت ال جی است و حتی در صورت ورود آن به ایران کمتر کسی حاضر می‌شود هزینه‌ی هنگفتی همچون 87 هزار دلار بپردازد که با پول ایران قیمتی بالای 2 میلیارد تومان خواهد داشت!!!

بهرحال در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED مهم‌ترین تفاوت در قیمت این دو سری از تلویزیون‌ها است. ما ترجیح دادیم مدل‌های اولدی که در بازار ایران موجود هستند و کاربران قادر به خرید آنها خواهند بود را در این بخش معرفی کنیم. این مدل‌ها از سایر تلویزیون‌های اولد ال جی قیمت مناسبتری دارند و توانسته‌اند به بازار راکد ایران راه پیدا کنند. پس برای آشنایی با این مدل‌های عالی با ادامه‌ی مطلب همراه باشید.

تلویزیون C9

تلویزیون اولد C9

تلویزیون C9 از تلویزیون‌های اولد 2019‌ می‌باشد که بارها جایزه‌ی بهترین تلویزیون سال را از آن خود کرده است. این تلویزیون بی‌نظیر در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های اولد 2019 قرار گرفته و امکانات فوق‌العاده‌ای به کاربران ارائه می‌دهد. تلویزیون ال جی C9 پرفروش‌ترین تلویزیون اولد در ایران شناخته می‌شود. در واقع قیمت مناسب در کنار ویژگی‌های کاربردی و عالی مهم‌ترین مزیت رقابتی برای این مدل‌ خارق العاده است.

این تلویزیون تمام ویژگی‌های یک اولد بی‌نقص را دارد. طراحی ظاهری تلویزیون بسیار شیک بوده و از یک پایه‌ی واحد مرکزی برای نگهداری بدنه استفاده شده است. همانطور که به این موضوع اشاره کردیم استفاده از فناوری اولد تا حد زیادی باعث کاهش ضخامت تلویزیون شده و یک تلویزیون بسیار باریک و زیبا را در اختیارتان قرار خواهد داد.

کیفیت تصویر تلویزیون 4K بوده و تصاویری زیبا و با کیفیت را به نمایش می‌گذارد. این تلویزیون همچنین از پردازنده α9 Gen 2 Intelligent Processor که بهترین پردازنده 2019‌ ال جی است استفاده کرده تا به بهترین نحو داده‌های تصویر را تجزیه و تحلیل کند. جهت تنظیم نور پس زمینه از فناوری Pixel Level Dimming در تلویزیون استفاده شده است. این فناوری به بهترین نحو عمل می‌کند و روشنایی صفحه نمایش را به طور خودکار برای هر پیکسل تنظیم خواهد نمود.

همچنین نسبت کنتراست در این تلویزیون اولد به بی‌نهایت می‌رسد که دلیل آن استفاده از پیکسل‌های خودکفا می‌باشد. اوج روشنایی عالی در انواع محتوای SDR و HDR ایجاد می‌شود و یکنواختی مشکی به دلیل امکان خاموش شدن پیکسل‌ها به طور کامل اتفاق می‌افتد. زاویه دید فوق العاده گسترده از دیگر ویژگی‌های این تلویزیون فوق العاده است. کیفیت تصویر در این تلویزیون کاملاً بی‌نقص است.

در بخش صوتی تلویزیون از سیستم صوتی 2.2 کاناله استفاده شده که شامل 2 بلندگو و 2 ووفر است. سیستم صوتی تلویزیون در مجموع قادر به پخش صدایی 40‌ وات خواهد بود که این بسیار عالی می‌باشد. فناوری دالبی اتموس نیز جهت ارتقای سطح کیفیت صدا در تلویزیون پشتیبانی می‌شود.

زمان پاسخگویی تلویزیون به قدری ناچیز است که شما شاهد هیچ نوع تاری و توقف در صحنه‌های سریع فیلم‌های اکشن و برنامه‌های حساس ورزشی نخواهید بود. این تلویزیون از نرخ رفرش 120 استفاده کرده و تأخیر در ورودی را به حداقل رسانده است. جهت تجربه‌ی یک بازی عالی در تمام پورت‌های HDMI از فرمت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌شود. همچنین قابلیت‌های تأثیرگذار در بازی همچون VRR و ALLM نیز در تلویزیون C9 وجود دارند.

این تلویزیون با دستیارهای صوتی بهترین هماهنگی را داشته و از طریق سیستم عامل webOS امکانات هوشمند گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع ما هیچ نقصی و عیبی در این تلویزیون اولد پیدا نکرده‌ایم. تنها عیبی که در تمام تلویزیون‌های اولد مشترک است احتمال پیکسل سوختگی می‌باشد که با رعایت می‌توان از بروز آن جلوگیری کرد. همچنین در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED می‌توان گفت این تلویزیون امکاناتی بسیار گسترده‌تر از مدل‌های نانوسل دارد. اطلاعات کامل‌تر به همراه قیمت تلویزیون ال جی C9 را در لینک زیر می‌توانید مشاهده کنید.

تلویزیون CX

مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED

تلویزیون CX در واقع نسخه‌ی پیشرفته از تلویزیون C9 است. این تلویزیون زیبا و شیک بسیار به مدل قبلی خود شباهت دارد و با برخی تغییرات همراه بوده است. در واقع این دو مدل از لحاظ ظاهر و امکاناتی که ارائه می‌دهد بسیار به هم شباهت دارند و امتیازی کاملاً یکسان کسب کرده‌اند. تنها در برخی جزئیات تفاوت‌های میان تلویزیون C9 و CX وجود دارد. پردازنده تلویزیون CX بالاتر بوده و برخی از امکانات هوشمند و کیفیت صدا را نسبت به مدل قبلی خود یعنی C9 ارتقاء بخشیده است. در عوض C9 زاویه دید گسترده‌تری داشته و قیمت آن مناسبتر خواهد بود. اطلاعات بیشتر از تفاوت میان این تلویزیون‌ها را با یک کلیک در اینجا می‌توانید ببینید.

طراحی تلویزیون فوق العاده شیک بوده و از پایه‌ی واحد مرکزی مشابه مدل C9 استفاده کرده است. البته این پایه کمی با تغییر همراه بوده و به نظر می‌رسد نازک‌تر و عریض‌تر از پایه‌ی C9 باشد. ضخامت صفحه نمایش به قدری کم است که به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند. البته همانند سایر مدل‌های اولد در بخش پایین‌تر این ضخامت افزایش می‌یابد که در عکس زیر کاملاً مشخص است.

ضخامت تلویزیون اولد

کیفیت تصویر تلویزیون 4K بوده و از پردازنده تصویر α9 Gen 3 AI در آن استفاده شده است. این تلویزیون اولد زیبا از کنتراست بی‌نهایت و امکان تنظیم روشنایی مطلق بهره‌مند شده است. همچنین یکنواختی مشکی به طور کامل اتفاق می‌افتد. دلیل تمام این ویژگی‌های عالی استفاده از پیکسل‌هایی است که به طور خودکار قادر به روشن و خاموش شدن خواهند بود. پردازنده α9 Gen 3 AI از ویژگی‌های AI Picture Pro و Sound Pro پشتیبانی می‌کند که برخی تنظیمات تصویر و صدا را کاملاً مبتنی بر هوش مصنوعی و به طور خودکار انجام می‌دهد.

همچنین از Dolby Vision IQ و قابلیت AI Upscaling نیز جهت ارتقای کیفیت تصاویر پشتیبانی می‌شود. اوج روشنایی در محتوای SDR و HDR بسیار مناسب خواهد بود و در مجموع می‌توان گفت کیفیت تصویر در تلویزیون ال جی CX فوق العاده زیبا و چشمگیر است. زاویه دید در این تلویزیون بسیار عالی است فقط در حد بسیار ناچیزی از C9 کمتر می‌باشد که اصلاً به چشم نمی‌آید.

در بخش صوتی تلویزیون شاهد وجود 2.2 کانال خروجی مربوط به 2 عدد بلندگو و 2 ووفر هستیم. این سیستم صوتی قادر به پخش صدا تا توان خروجی 40 وات خواهد بود. قابلیت صدای AI Sound Pro با دالبی اتموس همراه شده تا کیفیتی عالی در صدای تلویزیون را تضمین کند.

زمان پاسخگویی تلویزیون CX فوق العاده است و شاهد حتی یک درصد هم تاری تصویر در صفحه نمایش نخواهیم بود. نرخ رفرش تلویزیون برابر با 120 ‌هرتز بوده و زمان پاسخگویی آن فوق العاده ناچیز و کم است. یعنی با اتصال کنسول‌های بازی به تلویزیون کمترین تأخیر در انتقال تصویر و صدا اتفاق می‌افتد که بهترین خبر برای گیمرهای حرفه‌ای خواهد بود. پشتیبانی تمام پورت‌های HDMI از فرمت HDMI 2.1، پشتیبانی از قابلیت‌های VRR ،ALLM از ویژگی‌های مثبت دیگر در این تلویزیون است. همچنین قابلیت FreeSync در CX وجود دارد که شاهد پشتیبانی آن در C9 نبودیم.

نسخه‌ی سیستم عامل تلویزیون CX ارتقاء یافته و امکانات هوشمند زیادی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این تلویزیون از جدیدترین ویژگی‌های هوشمند ال جی پشتیبانی می‌کند تا یک مدل مدرن و پیشرفته را به کاربران ارائه دهد. این تلویزیون از آن جهت که پیشرفته‌تر از مدل قبلی یعنی C9 است، قیمت به نسبت بالاتری دارد. برای اطلاع از قیمت و خرید این تلویزیون زیبا از طریق لینک زیر اقدام کنید.

تلویزیون نانوسل بخرم یا اولد؟

حالا که با تلویزیون‌های نانوسل و اولد بیشتر آشنا شدیم زمان آن فرا رسیده که مهم‌ترین تفاوت در مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED را بررسی کنیم.

در مجموع تلویزیون‌های نانوسل یک تحول عظیم و هوشمند در دنیای تلویزیون‌ها بوده است. این تکنولوژی با افزایش کیفیت تصاویر در تلویزیون‌های LED همراه بوده و امکانات جدیدی را به LED‌های معمولی اضافه کرده‌ است. در واقع ظاهر، کیفیت تصویر و حتی امکانات هوشمند تلویزیون‌های نانوسل از مدل‌های LED معمولی که اغلب با UHD شناخته می‌شوند، بهتر است. تکنولوژی نانوسل با افزایش قیمت نسبت به مدل‌های پایین رده UHD مواجه شده که با توجه به تغییرات مثبت در مدل‌های نانوسل باید بگوییم قیمت آنها بسیار مناسب است.

اگر بخواهیم واقع گرا باشیم اصلاً مقایسه تلویزیون Nanocell با OLED عادلانه و منطقی نیست؛ زیرا این دو مدل انگار از دو دنیای متفاوت هستند. در کل تلویزیون‌های اولد بهترین مدل‌ها در بین تمام تلویزیون‌ها هستند. فناوری اولد از پیکسل‌های خودمختار برای روشنایی پنل تلویزیون بهره گرفته است. این مسئله به تنهایی امتیازات فوق العاده‌‌ای به تلویزیون‌های اولد نسبت به تمام مدل‌های دیگر بخشیده است. کیفیت تصویر این تلویزیون‌ها خارق العاده بوده و امکانات آنها بسیار گسترده می‌باشد.

مهم‌ترین تفاوت در بین نانوسل و اولد در قیمت آنها است. در واقع تلویزیون‌های اولد قیمت بسیار بالایی دارند و مناسب افرادی هستند که بودجه‌ی بالایی برای خرید تلویزیون در نظر گرفته‌اند و خواهان یک تلویزیون فول امکانات و لوکس با قیمت بالا هستند. اما تلویزیون‌های نانوسل قیمت معقولی دارند و برای کسانی که تلویزیونی با کیفیت تصویر متوسط (نسبت به اولد) و امکانات کاربردی در قیمت بسیار کمتر از اولد می‌خواهند، مناسب خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

مقایسه تلویزیون X90J با QNED90

مقایسه تلویزیون سونی X90J با ال‌جی QNED90

این مطلب را به مقایسه دو مدل مناسب از سونی و ال‌جی اخصاص داده‌ایم. تلویزیون QNED90 ال‌جی توانسته امتیازی نزدیک به تلویزیون سونی X90J را کسب کند. با این حال این دو مدل دارای تفاوت‌های زیادی هستند که در این بخش به آن خواهیم پرداخت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *