جدیدترین تلویزیون های سونی

معرفی جدیدترین تلویزیون‌های سونی در 2021 CES

تلویزیون های سونی 2021

طبق روال هر سال برندهای خوشنام جهان از جمله سونی از جدیدترین تلویزیون‌های خود در همایش CES رونمایی می‌کنند. همایش CES که یکی از بزرگ ترین رویدادهای تکنولوژی در دنیا است، هر سال در ماه آغازین سال میلادی برگزار می‌شود. سونی و غول‌های بزرگ دیگر از جمله ال جی و سامسونگ در این همایش حضور پیدا می‌کنند و از محصولاتی که قرار است در طول سال جدید میلادی تولید کنند رونمایی می‌کنند. سونی نیز که از این قاعده مستثنی نیست جدیدترین تلویزیون‌های سونی و سایر محصولات خود را در نمایشگاه CES معرفی می‌کند.

دوست داران و دنبال کننده‌های اخبار تکنولوژی به نمایشگاه CES بسیار علاقه‌مند هستند. زیرا این نمایشگاه اخبار جدید و روز دنیا را در اختیار همگان قرار می‌دهد. غرفه‌های بسیار بزرگ و جذاب در بخش‌های مختلف این همایش بزرگ قرار دارد که با سر زدن به هر غرفه غرق تماشای پیشرفت خارق العاده‌ی تکنولوژی خواهید شد. البته لازم نیست افسوس بخوریم چراکه فقط خبرنگاران و شرکت‌های خاصی که با این برندها طرف قرارداد هستند اجازه‌ی ورود به این همایش را دارند. ما تنها از طریق سایت‌ها و کانال‌های خبری می‌توانیم شاهد این رویداد عظیم تکنولوژی باشیم.

نمایشگاه CES در سال 2021‌ تا حدی با سال‌های پیشین متفاوت بود. با نهایت تأسف به دلیل شیوع ویروس کرونا امسال همایش CES به صورت مجازی برگزار شد. خبرنگاران و دنبال کنندگان CES در تاریخ‌های اعلام شده مشتاقانه منتظر رونمایی جدیدترین تلویزیون‌های سونی بودند. نکته‌ی قابل توجه این است که سونی بسیار سریع‌تر از برندهایی همچون ال جی و سامسونگ شروع به معرفی تلویزیون‌های 2021 خود کرد.

ویژگی‌های جدید در تلویزیون‌های 2021 سونی

قبل از هر چیز باید بگوییم سونی در سال 2021 حتی از انتظارات نیز بالاتر رفت و تغییرات فوق العاده‌ای را در تلویزیون‌های جدید خود اعمال نمود. همانطور که می‌دانیم سونی هر سال با تعیین حرف پسوند محصولات خود چشم انداز روشنی برای کاربران فراهم می‌کند تا بتوانند از طریق نام هر تلویزیون از سال تولید آن باخبر شوند. به عنوان مثال تلویزیون‌های سال 2019 سونی با حرف G و تلویزیون‌های سال 2020 با حرف H نامگذاری شده‌اند(مثل A8G و A8H).

سونی برای نامگذاری تلویزیون‌های 2021 از حرف J استفاده کرده است. به راستی که تلویزیون‌های سری J سونی از شاهکار‌های سال 2021 هستند. اصلی ترین ویژگی تلویزیون‌های 2021‌ سونی این است که آن‌ها اولین تلویزیون‌های هوش شناختی در جهان خواهند بود. حال هوش شناختی چیست؟ و چه تفاوتی با تلویزیون‌های معمولی دارد؟

در واقع تلویزیون‌های هوش شناختی سونی بسیار هوشمندتر از قبل خواهند بود. کلیه‌ی فعالیت‌های این تلویزیون‌ها بر مبنای درخواست و علاقه‌ی کاربر صورت می‌پذیرد. تلویزیون‌های هوش شناختی تمام فعالیت‌هایی که کاربر توسط تلویزیون انجام می‌دهد را زیر نظر دارد تا بتواند با توجه به نیاز کاربران بهترین محتوا را متناسب با علاقه کاربر تنظیم کند. از تنظیمات تصویر گرفته تا صدا و محتواهای اینترنتی توسط هوش شناختی یا همان cognitive intelligence بررسی خواهد شد.

پردازنده Cognitive XR

پردازنده Cognitive XR

همانطور که انتظار می‌رفت بیشترین تغییر امسال سونی در رابطه با پردازنده است. پردازنده سونی در تلویزیون‌های سال 2021 با نام Cognitive XR شناخته می‌شود. این پردازنده تمامی امکانات هوشمند نسخه‌ی قبلی خود یعنی X1 را دارا می‌باشد. علاوه بر این قابلیت هوش شناختی نیز به آن اضافه شده است. طبق این مشخصات می‌توان گفت پردازنده Cognitive XR برای پردازش تصاویر از یک روش کاملاً جدید استفاده می‌کند.

این روش می‌تواند تک به تک اجزای تصویر را همانند مغز یک انسان تشخیص دهد و برای تقویت رنگ، افزایش کنتراست و کیفیت به صورت مجزا برای هر بخش از تصاویر کمک کند. این پردازنده همچنین از قابلیت‌هایی مثل XR Motion Clarity ،XR Smoothing ،XR Upscaler و شاخص تقویت کنتراست به نام XR Contrast Booster جهت ارتقای هرچه بیشتر کیفیت تصاویر استفاده می‌کند. حتی تصور این که پردازنده Cognitive XR تا چه اندازه در کیفیت تصویر تأثیر مثبت خواهد داشت، صحنه‌هایی خوش رنگ و زیبا را در ذهن ما ایجاد می‌کند.

صدا در جدیدترین تلویزیون‌های سونی

صدا در جدیدترین تلویزیون های سونی

تکنولوژی فوق العاده‌ی هوش شناختی در صدای تلویزیون‌های 2021‌ سونی نیز تأثیرات خود را نشان خواهد داد. به گفته‌ی سونی بخش سیستم صوتی تلویزیون قادر خواهد بود صدا را به طور کاملاً هماهنگ با آن چه که در صفحه نمایش تلویزیون نشان داده می‌شود تنظیم کند. ممکن است بگویید سونی این ادعا را در رابطه با تلویزیون‌های 2020 نیز داشت.

اما این بار سیستم صوتی تلویزیون بسیار هوشمندتر عمل می‌کند. زیرا قبل از هر چیز بلندگوها را به نوع XR Sound Position که جدیدترین و قدرتمندترین بلندگوهای سونی هستند،‌ ارتقاء داده است. این بلندگوها در تلویزیون‌های OLED 2021 دارای تکنولوژی مخصوص Acoustic Surface Audio+ هستند. این ویژگی جهت اطمینان حاصل کردن از هماهنگی صدا و پخش در دقیق ترین صحنه‌ی مربوط به تصویر قرار داده شده است. این فناوری در سری LED‌ تلویزیون‌های 2021‌ سونی با نام Acoustic Multi-Audio شناخته می‌شود.

و اما جدیدترین فناوری به کار رفته در بخش صدا 3D Surround Upscaling است. این فناوری همانطور که از نامش پیداست صدایی سه بعدی را تولید می‌کند. یعنی با تجزیه‌ی هر تصویر در صفحه نمایش صدای آن صحنه را در بخش مربوط پخش می‌کند. به طوری که انگار صدای هر شیء در تصویر از قسمت مربوطه‌ی آن در صفحه نمایش پخش می‌شود!! به بیان ساده به لطف هوش مصنوعی در این فناوری هر شیء صدای مخصوص خود را به گوش شنونده می‌رساند. انگار که در یک سینمای سه بعدی در حال تماشای فیلم مورد علاقه خود هستید.

سیستم عامل

سیستم عامل Google TV

سونی به طور رسمی اعلام کرده است در جدیدترین تلویزیون‌های سونی 2021 از سیستم عامل Google TV به جای Android TV استفاده می‌کند. این خبر کمی شوکه کننده بود اما می‌توان آینده‌ی روشنی از این سیستم عامل را در جدیدترین تلویزیون‌های سونی دید. حالا می‌توان گفت دستیار صوتی Google Assistant در تلویزیون‌های 2021‌ بسیار قوی‌تر از قبل عمل خواهد کرد.

با توجه به شناختی که ما از سونی داشتیم،‌ سیستم عامل اندروید برای دانلود برنامه در ایران راحت ترین روش‌ها را نسبت به سایر سیستم عامل‌ها داشت. همچنین دسترسی به محتوای اینترنتی با توجه به محبوبیت زیاد پلتفرم‌های تماشای آنلاین فیلم همچون فیلیمو توسط سیستم عامل اندروید بسیار آسان بود. پس حالا باید انتظار چیزی فراتر از موارد گفته شده را از سیستم عامل Google TV داشته باشیم. چراکه طبق گزارشات این سیستم عامل جدید تمرکز بیشتری بر روی محتواهای اینترنتی همچون فیلم و دسترسی به پلتفرم‌های دانلود برنامه خواهد داشت.

از امکانات هوشمند و بسیار جالبی که سیستم عامل جدید ارائه می‌دهد برنامه “Hey Google” می‌باشد. این فناوری جدید یک کنترل صوتی را در تلویزیون برای کنترل تلویزیون از طریق صدا کار گذاشته است. عملکرد “Hey Google” همانند دستیارهای صوتی Alexa آمازون است. برای استفاده از این فناوری کاربردی کافی است کلمه “Hey Google” را به زبان بیاورید. با “Hey Google” هیچ نیازی به استفاده از ریموت کنترل تلویزیون نخواهید داشت.

ویژگی‌های جدید گیمینگ

تمامی مدل‌هایی که سونی تاکنون معرفی کرده است دارای نرخ نوسازی 120‌ هرتز هستند و می‌توانند تأخیر در ورودی را در حالت گیمینگ با کیفیت تصویر 4K در نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی کنند. در سال 2020 تلویزیون‌های سونی برای گیمینگ زیاد پیشرفته محسوب نمی‌شدند و اغلب آن‌ها از HDMI 2.1 ‌پشتیبانی نمی‌کردند.

اما سونی اعلام کرده تمامی مدل‌های سری BRAVIA XR از HDMI 2.1 پشتیبانی خواهند کرد. این می‌تواند یک خبر فوق العاده برای علاقه‌مندان به بازی‌های ویدیویی باشد. اگر با کاربردهای HDMI 2.1 در گیمینگ آشنا نیستید کافی است اینجا کلیک کنید تا اطلاعات جامع و کاملی از HDMI 2.1 را در اختیارتان قرار دهیم. تلویزیون‌های سری BRAVIA XR همچنین از نرخ نوسازی متغیر(VRR) و حالت ALLM برای تجربه‌ی یک بازی هیجان انگیز پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این فناوری eARC برای انتقال صدای بهتر در حالت بازی در این تلویزیون‌ها تعبیه شده است.

معرفی تلویزیون‌های سونی 2021

تلویزیون سونی Z9J

تلویزیون سونی Z9J

گل سر سبد تلویزیون‌های 2021 سونی Z9J نام دارد. این تلویزیون به عنوان بهترین تلویزیون LED با کیفیت 8K شناخته می‌شود. هرچه از طراحی خارق العاده‌‌ی این مدل بگوییم، کم است. از بهترین و با کیفیت ترین مواد اولیه در ساخت بدنه‌ی تلویزیون جهت استحکام عالی برای بدنه‌ی کم ضخامت تلویزیون استفاده شده است. ضخامت کم در پنل، تلویزیون را برای نصب روی دیوار بسیار ایده آل ساخته و حاشیه‌های بسیار نازکی اطراف صفحه نمایش وجود دارد.

دو پایه‌ی تخت در کناره‌های تلویزیون برای قرارگیری محکم پنل در جای خود قرار دارند که فاصله‌ی میان تلویزیون با مکانی که روی آن قرار می‌گیرد را حذف کرده است. نکته‌ی بسیار جالب در رابطه با این پایه‌های زیبا امکان تغییر موقعیت قرار گیری آن‌ها می‌باشد. این پایه‌ها امکان تغییر موقعیت مکانی را در 3 حالت مختلف دارند تا شما بتوانید با توجه به سلیقه‌ی خودتان پایه‌ها را تنظیم کنید.

تلویزیون Z9J که از تلویزیون‌های سری MASTER سونی است، کیفیت تصویر فوق العاده‌ای را ارائه می‌دهد. همانطور که اشاره شد این تلویزیون دارای کیفیت تصویر 8K می‌باشد که قادر به نمایش تصاویر در بالاترین کیفیت خواهد بود. به لطف Cognitive XR تجزیه و تحلیل داده‌های تصویر به بهترین روش ممکن صورت می‌پذیرد. قابلیت XR Contrast Booster15 در این تلویزیون به افزایش نسبت کنتراست در تمام تصاویر کمک می‌کند.

قابلیت X-Anti Reflection در تلویزیون جهت کاهش بازتاب نور در صفحه نمایش استفاده شده و X-Wide Angle زاویه دید خیره کننده‌ای را در صفحه نمایش تلویزیون فراهم می‌کند. فناوری Multi-Audio Acoustic Sony برای تقویت کیفیت صدا در بلندگوهای تلویزیون قرار گرفته است. ساب ووفر‌های موجود و صدای سه بعدی در سیستم صوتی نیاز شما به هرگونه ساندبار اضافی را برطرف می‌کنند.

این تلویزیون زیبا در دو اندازه‌ی 75 و 85 اینچ تولید می‌شود و دارای سیستم عامل جدید Google TV است. همچنین از ویژگی‌هایی همچون HDMI 2.1 ،VRR و ALLM برای ارتقای کیفیت بازی توسط صفحه نمایش تلویزیون پشتیبانی می‌کند. بی‌شک این تلویزیون بی‌نقص و زیبا یکی از بهترین تلویزیون‌های 2021 در میان تمامی برندها خواهد بود.

تلویزیون سونی A90J

تلویزیون سونی A90J

همانطور که می‌دانیم سونی همانند ال جی خط تولید مربوط به تلویزیون‌های OLED را دارد و هر سال تلویزیون‌های اولد فوق العاده باکیفیت را روانه بازار می‌کند. تلویزیون A90J به عنوان بهترین تلویزیون اولد 2021 سونی نامگذاری شده است. این تلویزیون فوق العاده از بهترین و جدیدترین تلویزیون‌های سونی در سری MASTER محسوب می‌شود.

به دلیل استفاده از فناوری اولد ضخامت صفحه نمایش تا حد زیادی کاهش یافته و شاهد یک تلویزیون باریک و زیبا هستیم. طراحی ظاهری آن تا حدی مشابه Z9J است اما شکل پایه‌های آن کمی متفاوت‌تر می‌باشد. پایه‌ها همچون مدل Z9J امکان تنظیم موقعیت در 3 حالت متفاوت را دارند. البته این مزیت تنها برای سایز 83 اینچ تلویزیون در دسترس است و سایزهای دیگر از قابلیت تغییر پایه برخوردار نخواهند بود. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش به حدی نازک است که به هیچ وجه به چشم نمی‌آید. این تلویزیون زیبا در سه سایز 55، 65 و 83 در دسترس عموم قرار می‌گیرد.

کیفیت تصویر تلویزیون 4K بوده که به دلیل اولد بودن صفحه نمایش، تصاویری خیره کننده را به نمایش می‌گذارد. پردازنده تصویر XR با هوش شناختی ادغام شده تا تصاویر را به بهترین روش پردازش کند. جهت افزایش نسبت کنتراست از بالاترین نسخه‌ی ارتقاء دهنده کنتراست به نام XR OLED Contrast Pro استفاده شده تا کنتراست بی‌نهایت را در A90J تضمین کند. همچنین از فرمت‌های تصویر HDR10، Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌شود تا بهترین کیفیت تصاویر را با نمایش جزئیات کامل ارائه دهد.

جهت ایجاد صدایی فوق العاده از Acoustic Surface Audio+ به همراه فناوری دالبی اتموس استفاده شده است. همچنین 3D Surround Upscaling صدایی سه بعدی را در اطراف فضای تلویزیون پخش خواهد نمود. تلویزیون سونی A90J‌ نیز از سیستم عامل Google TV استفاده کرده و دارای امکانات هوشمند عالی خواهد بود. ویژگی‌های مخصوص بازی در این تلویزیون شامل پشتیبانی از HDMI 2.1 ،VRR ،ALLM و نرخ نوسازی 120 می‌باشد.

تلویزیون سونی A80J

A80J از جدیدترین تلویزیون های سونی

علاوه بر A90J که بهترین اولد سونی خواهد بود،‌ تلویزیون اولد A80J‌ نیز جزو جدیدترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021‌ می‌باشد. پس امسال سونی با تولید دو تلویزیون اولد پیشرفت چشمگیری خواهد داشت. این تلویزیون از بسیاری لحاظ به مدل A90J‌ شباهت دارد. اما گفته می‌شود قیمت A80J از A90J پایین‌تر بوده و مدل مقرون به صرفه‌تری محسوب می‌شود.

همانطور که گفته شد این تلویزیون اولد است؛ به همین دلیل طراحی بسیار باریک و ظریفی دارد. شکل پایه‌ها مشابه مدل A90J‌ بوده و امکان تنظیم موقعیت قرارگیری را دارند. طراحی فوق العاده‌ی این مدل جلوه‌ای بی‌نظیر به اتاق نشیمن خواهد بخشید. این تلویزیون زیبا در سایزهای 55، 65 و 77 اینچ تولید می‌شود تا خریداران بتوانند به راحتی مدل A80J فوق العاده را در اندازه‌های ذکر شده انتخاب کنند.

همانند سایر مدل‌ها از فناوری هوش شناختی در این مدل استفاده شده که با ارتقای سطح کیفیت، صدا و حتی امکانات هوشمند گسترده‌تر همراه خواهد بود. کیفیت تصویر 4K‌ است و به لطف فناوری اولد تصاویری زیبا و خوش رنگ را به نمایش می‌گذارد. پردازنده تصویر تلویزیون XR بوده و با XR OLED Contrast که مخصوص تلویزیون‌های اولد سونی است نسبت کنتراست بی‌نظیری را ارائه خواهد داد.

از دیگر ویژگی‌های تصویر در تلویزیون A80J که به ارتقای سطح کیفیت تصاویر کمک می‌کنند می‌توان به XR 4K Upscaling ،XR Triluminos Color Pro و XR Motion Clarity اشاره کرد که نسبت به نسخه‌های پیشین خود دستخوش تغییرات عظیمی شده‌اند. البته گفته می‌شود کیفیت تصویر و روشنایی A90J از A80J بهتر خواهد بود.

سونی از فناوری Acoustic Surface Audio+ برای تولید صدایی رسا و باکیفیت استفاده کرده است. دالبی اتموس به افزایش کیفیت صدا و فناوری 3D Surround Upscaling به ایجاد صدایی سه بعدی در سیستم صوتی تلویزیون کمک خواهند کرد. سیستم عامل تلویزیون Google TV بوده و همانند مدل‌های بالا از ویژگی‌های عالی بازی پشتیبانی می‌کند. انتظار میرود تلویزیون‌های اولد 2021 سونی رقیب سرسخت و بزرگی برای اولد‌های ال جی باشد.

تلویزیون سونی X95J

جدیدترین تلویزیون های سونی 2021

گفته می‌شود تلویزیون سونی X95J نسخه‌ی ارتقاء یافته و پیشرفته از مدل سال 2020 یعنی X9500H است. این تلویزیون که از جدیدترین تلویزیون‌های 2021 سونی می‌باشد، تنها تلویزیون از سری X است که به مدل‌های سری A شباهت ظاهری دارد. همانطور که در عکس مشاهده می‌کنید در این تلویزیون از پایه‌های مشابه مدل‌های A90J و A80J استفاده شده است.

این پایه‌های زیبا امکان تغییر موقعیت قرارگیری را دارند. در حالت معمولی پایه‌ها تخت قرار گرفته‌اند و فاصله‌ای میان تلویزیون با سطحی که روی آن قرار می‌گیرد وجود نخواهد داشت. اما برای زمانی که می‌خواهید از ساندبار استفاده کنید می‌توانید موقعیت قرار گیری پایه‌ها را به حالت ایستاده تغییر دهید. همچنین پایه‌ها امکان تغییر مکان به مرکز پنل را دارند.

این تلویزیون زیبا در اندازه‌های 65، 75 و 85 اینچ تولید می‌شود. کیفیت تصویر تلویزیون 4K‌ بوده و از پردازنده XR جهت پردازش داده‌های تصویر استفاده می‌کند. برای افزایش نسبت کنتراست قابلیت Contrast Booster 10 در تلویزیون تعبیه شده است. جهت ارائه کیفیت تصویر بهتر از قابلیت‌های XR Motion Clarity و X-Wide Angle استفاده شده است. اما فناوری X-Anti-Reflection تنها در اینچ‌های 85‌ و 75 موجود خواهد بود.

تلویزیون X95J دارای سیستم عامل هوشمند Google TV می‌باشد و امکانات هوشمند کامل مربوط به آن را در اختیار خریداران قرار خواهد داد. جهت افزایش کیفیت صدا در سیستم صوتی از Acoustic Multi Audio، دالبی اتموس و فناوری صدای سه بعدی استفاده شده تا صدایی فوق العاده رسا و باکیفیت را به گوش شنونده برساند. نقطه قوت X95J نسبت به مدل سال قبل اضافه کردن امکانات بازی همچون پشتیبانی از HDMI 2.1 است که در مدل قبلی یعنی X9500H وجود نداشت. با این اوصاف X95J یکی از بهترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 خواهد بود.

تلویزیون سونی X90J

سونی X90J از تلویزیون های ۲۰۲۱ سونی

تلویزیون سونی X90J یکی از مدل‌های زیبا و باکیفیت سونی در سال 2021 می‌باشد. این مدل نیز جایگزین مدل سال قبل یعنی X9000H است. با توجه به امکانات بی‌نظیری که X9000H در سال 2020 ارائه داد می‌توان انتظار امکانات بهتری را در مدل جدید داشت. طراحی تلویزیون بسیار زیبا و شیک است. به دلیل وجود پایه‌های دوشاخه در دو طرف تلویزیون تا حدی به مدل قبلی خود یعنی X9000H شباهت دارد.

این پایه‌ها باعث قرارگیری تلویزیون در بهترین حالت و با استحکام عالی می‌شوند. همچنین امکان تغییر مکان پایه‌های تلویزیون در دو حالت مختلف وجود دارد که یک مزیت عالی در این تلویزیون محسوب می‌شود. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش بسیار باریک هستند و تمام تمرکز بیننده را به صفحه نمایش جلب می‌کنند. ضخامت پنل نیز بسیار مناسب بوده و کیفیتی عالی به طراحی X90J بخشیده است.

مزیت این تلویزیون نسبت به X95J ارائه تلویزیون در اینچ‌هایی با تنوع بیشتر است. تلویزیون سونی X90J در اندازه‌های 50، 55، 65 و 75 اینچ در خط تولید قرار خواهد گرفت. این تلویزیون زیبا از کیفیت تصویر 4K برای نمایش تصاویر استفاده می‌کند. همچنین از فناوری برتر 2021 سونی که هوش شناختی نام دارد در تمام ویژگی‌های تصویر و صدا پشتیبانی می‌کند. پردازنده تصویر در این تلویزیون XR است و با استفاده از فناوری هوش شناختی تصاویر را در هوشمندترین حالت ممکن پردازش می‌کند.

جهت ارتقای نسبت کنتراست از فناوری XR Contrast Booster 5 استفاده شده و XR 4K Upscaling نیز به ارتقای سطح کیفیت تصاویری که در صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده می‌شوند، کمک می‌کند. X90J همانند سایر تلویزیون‌های 2021‌ سونی از فرمت‌های رایج HDR شامل HDR10 ،Dolby Vision و HLG پشتیبانی می‌کند تا جزئیاتی دقیق و کامل از تصاویر را به بیننده نمایش دهد.

سیستم صوتی تلویزیون سونی X90J یکی از بهترین ویژگی‌های این مدل است. همانند سایر مدل‌ها در این تلویزیون از Acoustic Multi Audio برای پخش صدایی با کیفیت و رسا استفاده شده است. دالبی اتموس به ارتقای سطح کیفیت صدا در تلویزیون کمک می‌کند و 3D Surround upscaling صدایی سه بعدی و کاملاً متناسب با صحنه‌های فیلم در تلویزیون ایجاد می‌کند.

سیستم عامل تلویزیون Google TV خواهد بود و امکانات بی‌نظیر و جدیدی همچون “Hey Google” را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. سال پیش تلویزیون X9000H با پشتیبانی از HDMI 2.1 توجه و تحسین بسیاری را معطوف خود ساخت. باید بگوییم مدل X90J امسال نیز با پشتیبانی از HDMI 2.1 ،VRR ،ALLM ،eARC و نرخ نوسازی 120 هرتز جایگاه خود را در لیست بهترین تلویزیون‌های گیمینگ حفظ خواهد کرد.

تلویزیون سونی X85J

جدیدترین تلویزیون های سونی 2021

تلویزیون سونی X85J متأسفانه از فناوری هوش شناختی جدید سونی پشتیبانی نمی‌کند. این بدان معنی است که این مدل اکثر ویژگی تلویزیون‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم را ندارد. اما با این حال X85J یکی از بهترین تلویزیون‌های میان رده سونی محسوب می‌شود. این تلویزیون از طراحی فوق العاده زیبا استفاده کرده تا در زیبایی هرچه تمام با دکوراسیون منزل شما ست شود.

پایه‌های دو شاخه به خوبی تلویزیون را در جای خود نگه میدارند و شما در صورت تمایل می‌توانید با جداسازی پایه‌ها نسبت به نصب آن روی دیوار اقدام کنید. حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش از اندازه‌ی بسیار نازکی برخوردار هستند و به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کنند. از مهم ترین ویژگی‌های این تلویزیون ارائه‌ی سایزهای متنوع است تا خریداران بتوانند به راحتی سایز مورد نظر خود را از میان اندازه‌های این تلویزیون زیبا انتخاب کنند. X85J در اندازه‌های 43، 50، 55، 65، 75 و 85 وارد بازار می‌شود تا در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

کیفیت تصویر این تلویزیون 4K می‌باشد و از پردازنده سال قبل سونی یعنی X1 استفاده کرده است. همچنین برای افزایش کیفیت تصاویر از 4K X-Reality Pro بهره می‌گیرد. این تلویزیون از فرمت‌های HDR همچون Dolby Vision ،HDR10 و HLG پشتیبانی می‌کند تا تصاویری خوش رنگ و با جزئیات بیشتر را به بیننده نمایش دهد.

بلندگوهای تلویزیون از نوع X-Balanced هستند و از فناوری دالبی اتموس جهت ارتقای کیفیت صدا استفاده کرده است. با اینکه تلویزیون X85J‌ از ویژگی‌های هوش شناختی سونی بهره مند نشده اما می‌توان گفت کیفیت تصویر و صدای مناسبی ارائه خواهد داد. سیستم عامل تلویزیون Google TV خواهد بود و از ویژگی‌های بازی همچون HDMI 2.1 ،VRR ،ALLM و نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند. از 4‌ ورودی HDMI در این تلویزیون 2 ورودی از HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کنند.

تلویزیون سونی X80J

تلویزیون سونی X80J

یکی از جدیدترین تلویزیون‌های سونی در سال 2021 تلویزیون X80J نام دارد. این تلویزیون با وجود این که از فناوری جدید سونی تحت نام فناوری هوش شناختی پشتیبانی نمی‌کند، اما امکانات بسیار مناسبی ارائه خواهد داد و بی‌شک با استقبالی عالی از سوی کاربران مواجه خواهد شد. این تلویزیون از لحاظ ظاهری به مدل X85J‌ شباهت دارد. ضخامت صفحه نمایش آن بسیار مناسب است و حاشیه‌های نازکی دور تا دور صفحه نمایش را فرا گرفته‌اند.

این حاشیه‌های نازک به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کنند و تمام تمرکز بیننده را به صفحه نمایش با کیفیت تلویزیون جلب می‌کنند. در طراحی X80J از پایه‌های دو شاخه استفاده شده است. این پایه‌ها به قرارگیری تلویزیون با استحکام عالی در جای خود کمک می‌کنند. پایه‌های دو شاخه در این تلویزیون امکان تغییر موقعیت قرار گیری در دو حالت را دارند. یعنی شما علاوه بر حالت پیش فرض در قرار گیری پایه‌ها می‌توانید پایه‌ها را نزدیک به هم و در قسمت مرکزی قرار دهید.

تلویزیون سونی X80J در اندازه‌های 43، 50، 55، 65 و 75 تولید می‌شود تا خریداران بتوانند به راحتی سایز مورد نظر خود را از میان گزینه‌های موجود انتخاب کنند. کیفیت تصویر تلویزیون 4K است و تصاویری باکیفیت و زیبا را به نمایش می‌گذارد. در این تلویزیون از پردازنده هوشمند X1 استفاده شده است. این پردازنده با سرعتی عالی تصاویر را برای نمایش روی صفحه نمایش تلویزیون آماده می‌کند. جهت افزایش هرچه بیشتر کیفیت تصاویر از 4K X-Reality PRO استفاده شده است. به علاوه از فرمت‌های HDR نام برده در مدل‌های بالا نیز پشتیبانی می‌کند.

بلندگوهای سیستم صوتی از نوع X-Balanced هستند و از فناوری دالبی اتموس نیز پشتیبانی می‌کنند. تلویزیون سونی X80J از تغییر سیستم عامل سونی برخوردار است و با سیستم عامل هوشمند Google TV روانه بازار می‌شود. امکانات هوشمند جدیدی را با این سیستم عامل تجربه خواهید کرد که نمونه‌ی آن قابلیت “Hey Google” است. توسط این قابلیت به صورت صوتی می‌توانید اعمال تلویزیون خود را بدون نیاز به دستیارهای صوتی کنترل کنید.

این تلویزیون همچنین از ویژگی‌هایی همچون HDMI 2.1 ،VRR ،ALLM و نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کند تا امکانات بازی کامل و به روزی را در اختیار کاربران قرار دهد. کارشناسان انتظار قیمت بسیار مناسبی را از این مدل دارند؛ پس می‌توان گفت X80J یک مدل با امکانات عالی و قیمت مناسب می‌باشد.

تلویزیون سونی W800

تلویزیون سونی W800

سونی جزو برندهایی است که همیشه اولویت فعالیت خود را رضایت مشتری قرار داده و برای جلب رضایت مشتری نهایت تلاش خود را به کار می‌گیرد. بسیاری از افراد توانایی خرید تلویزیون‌های بالا را ندارند و یا به یک تلویزیون با سایز کوچک در اتاق خواب خود نیاز دارند. سونی همچون سال‌های گذشته خط تولید تلویزیون‌های HD را متوقف نساخته و برای این دسته از افراد نیز یک مدل جدید را ارائه خواهد داد.

تلویزیون سونی W800 یک تلویزیون زیبا است که تنها در سایز 32 اینچ تولید می‌شود. این تلویزیون برای استفاده در محیط‌های کوچک گزینه ای بسیار عالی است. کیفیت تصویر تلویزیون HD می‌باشد و به نسبت کیفیت تصویر بسیار مناسبی دارد. در حال حاضر هیچ اشاره‌ای به این که این تلویزیون از فرمت‌های HDR پشتیبانی می‌کند یا خیر نشده است. پردازنده تصویر در این تلویزیون BRAVIA Engine نام دارد.

برخلاف مدل‌های جدید که از سیستم عامل جدید Google TV پشتیبانی می‌کنند، این تلویزیون از Android TV به عنوان سیستم عامل استفاده می‌کند. این تلویزیون هوشمند است و دسترسی به اینترنت را برای کاربران فراهم می‌کند. به علاوه امکان دسترسی به برنامه‌های تماشای آنلاین فیلم همچون Netflix ، Prime Video و YouTube در تلویزیون سونی W800 وجود دارد. بنابراین اگر به دنبال یک تلویزیون کوچک با امکانات کاربردی هستید، W800 بهترین مدل برای انتخاب خواهد بود.

نگاهی کلی به جدیدترین تلویزیون‌های سونی 2021

حال که به پایان مطلب رسیده ایم بیایید نگاهی کلی به تلویزیون‌های سونی 2021 داشته باشیم و مزیت خرید این مدل‌های جدید را برایتان توضیح دهیم. در مجموع تلویزیون‌های 2021 سونی با تغییرات فوق العاده مثبتی همراه بوده‌اند. سونی در تلاش بوده بهترین نسخه از هر مدل را امسال معرفی کند که در انجام آن بسیار موفق بوده است. تلویزیون‌های 2021 با امکانات و قابلیت‌های بسیار متنوع‌تر از هر سال همراه خواهند بود.

با این که هنوز تاریخ دقیق ورود این تلویزیون‌های زیبا به ایران مشخص نیست اما می‌توان انتظار استقبال بی‌نظیری از سوی کاربران را داشت. پس از حالا مدل مورد علاقه خود را از میان تلویزیون‌هایی که معرفی کردیم انتخاب کنید تا جزو اولین خریداران این سری تلویزیون‌های فوق العاده باشید. به طور کلی سونی با افزودن فناوری هوش شناختی یا همان cognitive intelligence به تلویزیون‌های امسال تغییری اساسی در روند یکنواخت تولید تلویزیون خود ایجاد کرده است. با وجود این فناوری شاهد نزدیکی روز به روز تکنولوژی به رفتارهای انسانی و نقش مهم آن در زندگی انسان‌ها خواهیم بود.

این فناوری در تمامی ویژگی‌های تصویر و پردازنده تأثیرگذار خواهد بود. علاوه بر این ویژگی‌های صدا نیز از فناوری هوش شناختی پشتیبانی خواهند کرد که باعث ایجاد صدایی فوق العاده و هماهنگ با تصویر خواهد شد. یکی از تغییراتی که تا حدی باعث شوک کاربران شده تغییر سیستم عامل در تلویزیون‌های سونی 2021 است. سیستم عامل اندروید طرفداران بسیار زیادی داشت پس سونی متوجه ریسک تغییر سیستم عامل بوده و می‌توانیم انتظار عملکرد بهتری از جانب سیستم عامل جدید یعنی Google TV را داشته باشیم.

تلویزیون سونی Z9J به عنوان گل سرسبد تلویزیون‌های امسال سونی معرفی شده که با کیفیت تصویر 8K یکی از برترین تلویزیون‌های سونی محسوب می‌شود. سونی جایگاه ویژه‌ای را به تلویزیون‌های سونی OLED امسال اختصاص داده است. 2 تلویزیون اولد با نام‌های A90J و A80J معرفی شده‌اند. این تلویزیون‌ها همانطور که انتظار می‌رفت از کیفیت تصویر شگفت انگیزی برخوردار خواهند بود. ضعف تلویزیون اولد 2020 مربوط به عدم پشتیبانی از ویژگی‌های گیمینگ بود که این ضعف نیز در این تلویزیون‌های اولد جدید برطرف شده است.

تلویزیون‌های سری X که شامل X95J ،X90J ،X85J ،X80J هستند جزو بهترین تلویزیون‌های سونی خواهند بود. این مدل‌ها به ترتیب نامگذاری از عدد بالا به پایین رتبه بندی شده‌اند و مدل X95J بهترین مدل و X80J رتبه‌ی آخر را در این سری دارد. همچنین مدل W800 که یک تلویزیون معمولی 32 اینچ با کیفیت HD است در خط تولید تلویزیون‌های سال 2021 سونی قرار خواهد گرفت.

اگر برایتان سؤال پیش آمده که آیا جدیدترین تلویزیون‌های سونی ارزش خرید را خواهند داشت؟ باید بگویم صد در صد ارزش خرید را دارند. چراکه شاهد تحول و تغییرات عظیمی در کیفیت تصویر، کیفیت صدا و حتی امکانات هوشمند مدل‌های جدید خواهید بود. اطلاعات ما در مورد جدیدترین تلویزیون‌های سونی به همین جا ختم می‌شود. در صورت معرفی مدل‌های جدید این مطلب آپدیت می‌شود تا اطلاعات به روزی را در اختیارتان قرار دهیم. نظرات و سؤالات خود را در رابطه با این مطلب در بخش دیدگاه با ما در میان بگذارید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *