تلویزیون سامسونگ Q800T

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون QLED سامسونگ Q800T

سامسونگ Q800T یک تلویزیون جدید در سری QLED 8K 2020 است. این تلویزیون تمام ویژگی‌های موجود در سایر تلویزیون‌های رده بالا را دارد و وضوح تصویر آن، کیفیت تصویر استثنایی را ارائه می‌دهد. پنل VA آن دارای لایه “Ultra View Angle” سامسونگ است که به آن اضافه شده است و زاویه دید آن را با هزینه نسبت کنتراست بومی پایین بهبود می‌بخشد. خوشبختانه این تلویزیون دارای ویژگی تاریکی موضعی محلی (full-array local dimming) است که هر گونه رنگ مشکی را عمیق می‌کند.

متاسفانه این تلویزیون دارای یکسری از مشکلات یکنواختی است چرا که قسمت‌هایی از صفحه نمایش تاریک‌تر و غیر واضح است و برخی از مصنوعات با کیفیت بالا با هر دو محتوای 4K و 8K بومی وجود دارد. از جنبه‌های مثبت این تلویزیون می‌توان به فناوری نرخ تازه سازی متغیر FreeSync (تکنولوژی VRR) برای کاهش گسستگی صفحه اشاره داشت، ویژگی درج فریم سیاه نیز به بهبود ظاهر حرکت کمک می‌کند. همچنین این تلویزیون مجهز به سیستم عامل تایزن سامسونگ است که استفاده از آن آسان است و تعداد زیادی برنامه برای بارگیری در دسترس شما خواهد بود.

تلویزیون QLED سامسونگ Q800T
امتیاز کلی:
کنتراست 7.5
تاریکی موضعی (Local Dimming) 7.5
حداکثر روشنایی SDR 8.7
حداکثر روشنایی HDR 8.7
زاویه دید 7.4
یکنواختی رنگ مشکی 6.9
بازتاب نور 8.4
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 7.9
لرزش و سوسو 9.9
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 7.8
برنامه‌های تلویزیون 8.2
محتوای ورزشی 8.0
بازی‌های ویدیویی 8.5
فیلم‌های HDR 7.8
بازی‌های HDR 8.3
مانیتور PC 8.6

استفاده ترکیبی (امتیاز 8.1)

سامسونگ Q800T یک تلویزیون عالی برای بیشتر موارد استفاده است. اگر در طول روز تلویزیون را تماشا کنید روشن می‌شود و دارای بازتاب چشمگیری است. این تلویزیون به دلیل برخورداری از ویژگی تاریکی موضعی محلی (full-array local dimming) برای تماشای فیلم انتخاب خوبی است و هیچ گونه مشکلی برای ارتقاء محتوای 480p ،720p یا 1080p ندارد. متاسفانه این تلویزیون برخی از مشکلات یکنواختی با اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) دارد که ممکن است در هنگام تماشای محتوای ورزشی شما را بیازارد. از جنبه‌های مثبت آن می‌توان گفت که این تلویزیون برای بازی ایده‌آل است و این قابلیت به خاطر زمان پاسخگویی سریع و تاخیر ورودی فوق‌العاده کم آن است.


بازتاب نور چشمگیر

تاخیر ورودی فوق‌العاده کم

به راحتی به اندازه کافی روشن می‌شود تا بتواند با تابش خیره کننده نور مبارزه کند.

تاریکی موضعی محلی (Full-array local dimming)

دقت رنگ از پیش فعال شده (پیشفرض) ناامید کننده است.

مسائل یکنواختی رنگ

نسبت کنتراست کم برای پنل VA

نمایش فیلم (امتیاز 7.8)

سامسونگ Q800T برای تماشای فیلم مناسب است. نسبت کنتراست آن برای پنل VA کم است اما ویژگی تاریکی موضعی تمام صفحه به رنگ‌های سیاه روی نمایشگر عمق می‌بخشد. این تلویزیون محتوای با وضوح پایین‌تر مانند 480p از DVD یا 1080p از Blu-ray را ارتقاء می‌دهد اما برخی از حالت‌های غیر طبیعی در محتوای 4K وجود دارد. همچنین متاسفانه این تلویزیون یکسری مسائل یکنواختی دارد، به این ترتیب که قسمت‌هایی از صفحه نمایش تاریک‌تر است.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.2)

سامسونگ Q800T برای نمایش‌های تلویزیونی بسیار مناسب است. به اندازه کافی روشن می‌شود تا بتواند با تابش خیره کننده مبارزه کند، همچنین دارای هندلینگ بازتاب چشمگیر است و زاویه دید آن مناسب است. به علاوه از محتوای با وضوح پایین‌تر مانند گیرنده‌های دیجیتال بدون هیچ مشکلی استفاده می‌کند اما متأسفانه صفحه نمایش دارای برخی از مشکلات یکنواختی است.

محتوای ورزشی (امتیاز 8.0)

تلویزیون Q800T برای تماشای محتوای ورزشی عالی است. اگر این تلویزیون را در یک اتاق روشن قرار دهید از عملکرد بازتاب چشمگیری برخوردار است و چنانچه قصد دارید با گروه بزرگی از دوستانتان به تماشای محتوا بنشینید از زاویه دید به اندازه کافی گسترده برخوردار است. متاسفانه اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) قابل مشاهده در مرکز تلویزیون وجود دارد که می‌تواند حواس پرتی ایجاد کند. از جنبه‌های مثبت می‌توان به حرکت روان تصاویر اشاره کرد چرا که این تلویزیون از زمان پاسخگویی بسیار خوبی بهره‌مند است.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.5)

سامسونگ Q800T QLED برای اجرای بازی‌های ویدیویی عالی است. این تلویزیون دارای زمان پاسخگویی بسیار خوب و تاخیر ورودی بسیار کم است، همچنین از پشتیبانی FreeSync VRR برخوردار است. این تلویزیون یک گزینه مناسب برای استفاده در اتاق‌های تاریک است زیرا دارای ویژگی تاریکی موضعی است که هر رنگ مشکی را تیره‌تر می‌کند، همچنین در اتاق‌های روشن، روشن‌تر می‌شود و دارای بازتاب چشمگیر است.

فیلم‌های HDR (امتیاز 7.8)

سامسونگ Q800T برای نمایش فیلم‌های HDR مناسب است. این تلویزیون دارای طیف گسترده‌ای از رنگ است و در HDR به اندازه کافی روشن می‌گردد تا جزئیات تصویر را برجسته سازد. همچنین به دلیل برخورداری از ویژگی تاریکی موضعی Full-array، قادر است رنگ‌های مشکی را خیلی عمیق به نمایش بگذارد اما متاسفانه صفحه نمایش دارای مشکلات یکنواختی رنگ است.

بازی HDR (امتیاز 8.3)

تلویزیون Q800T برای بازی HDR بسیار عالی است. این تلویزیون دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده کم و زمان پاسخگویی بسیار خوب است، همچنین از FreeSync VRR پشتیبانی می‌کند. محتوای HDR بر روی این تلویزیون بسیار عالی به نظر می‌رسد زیرا که طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش می‌گذارد و در HDR به اندازه کافی روشن می‌شود تا قسمت‌های هایلایت تصویر را به نمایش بگذارد. همچنین این دستگاه در اتاق‌های تاریک عملکرد خوبی دارد چرا که نسبت کنتراست خوبی دارد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 8.6)

سامسونگ Q800T یک انتخاب عالی برای استفاده به عنوان مانیتور کامپیوتر است. این تلویزیون chroma 4:4:4 مناسب را در بیشتر رزولوشن‌های رایج که برای خواندن متن مهم است، نشان می‌دهد. تأخیر ورودی کم است و اگر تمایل دارید آن را در اتاق جلسات قرار دهید، دارای زاویه دید نسبتا وسیعی است. همچنین این تلویزیون بسیار روشن می‌شود و دارای بازتاب چشمگیری است، اما متاسفانه دارای برخی از مشکلات یکنواختی است.

موقعیت در بازار

سامسونگ Q800T QLED یک تلویزیون کاملاً جدید در سال 2020 است. این تلویزیون یکی از سه تلویزیون 8K سامسونگ است که سامسونگ Q900TS و سامسونگ Q950TS از آن جلوتر هستند اما این تلویزیون از 4K Samsung Q90T QLED بالاتر قرار گرفته است. در سال 2020 تلویزیون‌های 8K زیادی ارائه نشده‌اند اما انتظار داریم رقبای این تلویزیون ال جی ZX و سونی Z8H باشند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

سامسونگ Q800T از طراحی عالی برخوردار است. این تلویزیون با QLED سامسونگ Q900 / Q900R 8K متفاوت است زیرا جعبه One Connect ندارد. این تلویزیون با حاشیه‌های نازک و یک پایه نصب شده در مرکز دیده می‌شود.

پنل پشتی تلویزیون

پایه

پایه‌ی این تلویزیون در مرکز قرار دارد و از فلز ساخته شده است. این پایه به خوبی از تلویزیون پشتیبانی می‌کند اما هنوز مقداری نوسان (لرزش بدنه) وجود دارد.

پایه تلویزیون Q800T

نمای پشتی

قسمت پشتی Q800T بسیار شبیه سامسونگ Q90T QLED است. این قسمت از پلاستیک دارای بافت‌های ویژه ساخته شده است و شیارهایی وجود دارد که در امتداد پشت قرار دارند و برای مدیریت کابل مناسب هستند.

فریم اطراف نمایشگر

فریم این تلویزیون نازک است و موجب حواس پرتی نخواهد شد.

فریم اطراف نمایشگر

ضخامت

این تلویزیون دارای بدنه نسبتا نازکی است و اگر روی دیوار نصب شود زیاد بیرون نمی‌زند. دو شاخه برق مقداری گیر می‌کند اما خب این زیاد مشکل ساز نخواهد بود.

ضخامت تلویزیون Q800T

کیفیت ساخت (امتیاز 8.5)

کیفیت ساخت این تلویزیون همچون اکثر تلویزیون‌های رده بالا سامسونگ عالی است. صفحه پشت تلویزیون خیلی ضعیف است و به راحتی خم می‌شود. همچنین به نظر می‌رسد که پنل به درستی به تلویزیون متصل نیست و انگار که خیلی راحت می‌توانید آن را بیرون بیاورید اما این مسئله ممکن است به خطای تست انجام شده مربوط باشد اما اگر Q800T شما هم همین مسئله را دارد بهتر است دیدگاه خود را برای ما بنویسید.

پشت تلویزیون سامسونگ Q800T

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 7.5)

کنتراست تلویزیون را می‌توان خوب ارزیابی کرد. اگرچه این تلویزیون دارای پنل VA است اما کنتراست اصلی بسیار کمی دارد که بالطبع برای این پنل انتظار بیشتری می‌رفت، با این حال دلیل این امر، اضافه شدن لایه Ultra Viewing Angle است. ویژگی تاریکی موضعی تلویزیون نسبت کنتراست را بهبود می‌بخشد، بنابراین نسبت کنتراست تلویزیون نسبت به سامسونگ Q900/Q900R 8k QLED بهبود پیدا کرده است.

تاریکی موضعی (Local Dimming) (امتیاز 7.5)

تلویزیون Q800T از ویژگی تاریکی موضعی full-array کاملا خوب برخوردار است اما چند مسئله مرتبط با آن وجود دارد. هنگامی که یک شیء روشن روی صفحه نمایش چشمک می‌زند، انتقال بین مناطق کم نور کند است بنابراین مناطق پس از حرکت جسم روشن می‌شوند. این کار یک اثر به نام “Golf Ball” را روی حلقه‌های پرسرعت ایجاد می‌کند جایی که در آن مکان مناطق تاریک مانند صفحه TCL 8 Series 2019 / Q825 QLED شطرنجی شده است اما چندان هم واضح نیست. خوشبختانه این مسئله در صحنه‌های واقعی قابل توجه نیست. منابع کمی را تخریب می‌کند و درزهای نور زیادی در اطراف اشیاء روشن وجود ندارد. با زیرنویس، متن زیاد روشن نمی‌شود که ممکن است برای برخی افراد آزار دهنده باشد.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 8.7)

این تلویزیون از حداکثر روشنایی عالی برخوردار است و به راحتی برای مقابله با تابش خیره کننده روشن می‌شود اما با محتوای متنوع سازگار نیست.
میزان حداکثر روشنایی پس از کالیبراسیون در حالت تصویر Movie، درجه حرارت رنگ تنظیم شده روی Warm 2، نور پس زمینه روی Max و تاریکی موضعی روی High اندازه گیری شد، در این حالت درخشان‌ترین تصویر را دریافت خواهیم کرد.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 8.7)

روشنایی عالی در HDR. قسمت‌های برجسته تصویر همانطور که باید ظاهر می‌شوند. اما همانند روشنایی در SDR، این حالت هم با محتوای متنوع سازگار نیست.

میزان حداکثر روشنایی HDR قبل از کالیبراسیون در حالت تصویر روی فیلم، تاریکی موضعی روی “High”و میزان روشنایی روی “Max”، کنتراست روی “Max” و وضوح تصویر روی “Off” اندازه گیری شد.

اگر روشن‌ترین تصویر ممکن را می‌خواهید از تنظیمات پیشفرض حالت داینامیک با تنظیم تاریکی موضعی روی “High”استفاده کنید، در تست انجام شده میزان 1666 نیت روشنایی در این حالت بدست آمد.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 6.8)

تلویزیون Q800T دارای یکنواختی رنگ خاکستری بسیار خوبی است. به نظر می‌رسد در مناطقی که ناحیه LED وجود دارد مشکلات یکنواختی وجود دارد زیرا قسمت‌هایی از صفحه نمایش سرهم بندی شده به نظر می‌آید و شکل خود را از دست داده است. همچنین جلوه صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) قابل رویت در مرکز وجود دارد که ممکن است باعث حواس پرتی در هنگام تماشای محتوای ورزشی شود.

زاویه دید (امتیاز 7.4)

این تلویزیون زاویه دید مناسبی دارد. علیرغم اینکه این تلویزیون دارای پنل VA است به دلیل لایه “Ultra Views Angle” که اضافه شده است از زاویه دید مناسبی برخوردار است، این بدین معنی است که تصاویر در هنگام مشاهده از کنار کاملا دقیق می‌مانند. زاویه دید در دو حالت Local Dimming خاموش و روشن ارزیابی شده است.

یکنواختی رنگ مشکی (امتیاز 6.9)

تلویزیون Q800T از یکنواختی مشکی بسیار خوبی برخوردار است. زمانی که Local Dimming خاموش می‌شود، کدر شدن تصاویر و همچنین درز نور پدیدار می‌شود اما چنانچه این گزینه را فعال کنید یکنواختی خیلی بهتر خواهد شد.

یکنواختی رنگ مشکی

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 8.4)

این تلویزیون از بازتاب چشمگیری برخوردار است. Q800T مقدار نور کم را به خوبی تحمل می‌کند اما بازتاب در اتاق‌های واقعا روشن موجب ایجاد حواس پرتی می‌شود. با توجه به حضور لایه زاویه دید فوق‌العاده مقادیر شدید پراکندگی نور در صفحه نمایش ایجاد می‌شود و اثر رنگین کمان را ایجاد می‌کند.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 5.9)

سامسونگ Q800T از دقت رنگ ناامید کننده از پیش فعال شده (پیشفرض) برخوردار است. دمای رنگ کاملاً گرم است بنابراین تصویر رنگ قرمز/زرد دارد و به این دلیل همه رنگ‌ها نادرست هستند. سایه‌های خاکستری نیز نادرست هستند و با اینکه گاما هدف را به خوبی دنبال می‌کند، صحنه‌های روشن بیش از حد روشن می‌شوند.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.5)

پس از کالیبراسیون، این تلویزیون از دقت رنگ شگفت انگیزی برخوردار است. گاما هدف را تقریبا کامل دنبال می‌کند و مشاهده هر گونه عدم دقت رنگ با چشم غیر مسلح تقریبا غیر ممکن است.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

Q800T بدون هیچ مشکلی، محتوای 480p مانند DVD را ارتقاء می‌دهد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

محتوای 720p مانند گیرنده‌های دیجیتال به خوبی ارتقاء یافته است.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p مانند Blu-ray یا کنسول‌های بازی بسیار خوب نمایش داده می‌شود.

ورودی 4K (امتیاز 9.5)

تلویزیون سامسونگ Q800T همچون سامسونگ Q900/Q900R 8k QLED دارای برخی از مصنوعات جزئی ارتقاء یافته در محتوای 4K است اما به راحتی قابل مشاهده نیست، همچنین ردپایی از سایه‌ها نیز وجود دارد.

ورودی 8K (امتیاز 9.5)

تلویزیون کمی با محتوای 8K می‌لرزد که در سایه قابل مشاهده است اما فقط در صورتی که خیلی نزدیک به صفحه نشسته باشید قابل مشاهده است.

پیکسل‌ها

خاموش شدن پیکسل در عکس پیکسل دیده می‌شود. لایه “Ultra Views Angle” بر نحوه نمایش پیکسل‌ها تأثیر می‌گذارد. در حالت «بازی» پیکسل‌های اطراف متن مبهم به نظر می‌رسند و مقداری لرزش دارند.

وسعت رنگ (امتیاز 8.0)

Q800T طیف رنگی گسترده ای دارد. این تلویزیون سامسونگ دارای پوشش عالی از طیف رنگ DCI P3 است که در بیشتر محتوای HDR استفاده می‌شود اما پوشش محدودتری از فضای رنگی از Rec. 2020 گسترده تر دارد.

EOTF تا زمان خاموش شدن از هدف بالاتر است و باعث می‌شود صحنه‌ها روشن‌تر از حد لازم باشند. EOTF در حالت «بازی» نیز روشن‌تر است.

چنانچه محتوای HDR را کم نورتر مشاهده می‌کنید Contrast Enhancer را روی “High” و ST.2084 را روی “Max” تنظیم کنید.

حجم رنگ (امتیاز 7.5)

Q800T حجم رنگ خوبی دارد و کمی نسبت به Samsung Q900/Q900R 8k QLED بهبود یافته است. این محصول قادر به تولید رنگ‌های عمیق و اشباع است اما برای نمایش رنگ آبی روشن‌تر مشکل دارد چرا که یک تلویزیون LED معمول است.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 7.9)

این تلویزیون هندلینگ گرادیان خوبی دارد. در رنگ‌های سبز و قرمز مقداری نوار بندی وجود دارد اما اصلا مسئله‌ای جدی نیست. تنظیم Noise Reduction روی حالت خودکار به صاف کردن گرادیان کمک می‌کند.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

حتی پس از 10 دقیقه نمایش تصویر استاتیک با کنتراست بالا، هیچ نشانه ای از حفظ تصویر موقت وجود ندارد.

خطر ماندگاری تصویر دائمی‌ (امتیاز 10)

انتظار نمی‌رود که پنل‌های VA حفظ تصویر دائمی را تجربه کنند چرا که پنل VA در آزمایش طولانی مدت مصون مانده است.

حرکت-جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 7.9)

Q800T زمان پاسخگویی بسیار خوبی دارد. در انتقال 0-20 درصد از روند کاهش چشمگیری وجود دارد اما به طور کلی حرکت صاف به نظر میرسد. اگر می‌خواهید تلویزیونی با زمان پاسخگویی بهتر از این هم داشته باشید از سامسونگ Q80T QLED که یک تلویزیون 4K است دیدن کنید.

زمان پاسخگویی

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 9.9)

این تلویزیون برای کاهش نور پس زمینه از مدولاسیون پهنای پالس (PWM) استفاده می‌کند. در حالت “بازی” و “فیلم” در 960 هرتز و در حالت “طبیعی”، “پویا” و “استاندارد” در 120 هرتز لرزش دارد. زمانی که وضوح تصویر یا Game Motion Plus فعال باشد با سرعت 120 هرتز می‌لرزد. هنگامی که محتوای 120fps را در حالت “Game” نمایش می‌دهد یا وقتی ویژگی درج فریم سیاه در حالت “Game” فعال است، در حالی که محتوای 4k @ 30Hz یا 8k @ 30Hz را نشان می‌دهد در 120 هرتز نیز سوسو می‌زند. هنگام نمایش محتوای 4k @ 60Hz، با فعال کردن BFI در حالت “Game” به 60 هرتز می‌رسد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 10)

تلویزیون Q800T از ویژگی درج فریم سیاه برای کمک به کاهش تاری حرکت برخوردار است. بسته به محتوای شما می‌تواند در 60 هرتز یا 120 هرتز سوسو بزند.

درون یابی حرکتی

این تلویزیون سامسونگ قادر است محتوای فریم پایین را تا 120 هرتز درون یابی کند که به عنوان “اثر صابون اپرا” (Soap Opera Effect) شناخته می‌شود. برای فعال کردن درون یابی حرکتی تنظیمات Blur Reduction و Judder Reduction را در منوی تنظیمات Picture Clarity تنظیم کنید.

پرش تصویر (Stutter) (امتیاز 8.1)

تلویزیون Q800T در محتوای 60fps هیچگونه پرشی ندارد اما تعدادی پرش‌های قابل توجه در محتوای 24fps وجود دارد.

لرزش 24p (امتیاز 10)

این تلویزیون سامسونگ قادر است لرزش را از هر گونه منبعی حذف کند. برای انجام این کار، وضوح تصویر را بر روی ‘Custom’ تنظیم کرده و اسلایدرهای Blur Reduction و Judder Reduction را روی 0 تنظیم کنید.

نرخ تجدید متغیر (سرعت تازه‌سازی فریم‌ها) (امتیاز 8.2)

بروز رسانی 2020/19/08: ما HDMI Forum VRR را به “ناشناخته” تغییر دادیم زیرا در حال حاضر روش دقیقی برای آزمایش سازگاری HDMI Forum VRR نداریم. پس از انجام این کار آنرا آزمایش خواهیم کرد و بررسی را بروز می‌کنیم.

Q800T سرعت تازه سازی بسیار خوبی دارد. این تلویزیون از FreeSync برای کاهش گسستگی تصویر پشتیبانی می‌کند و بر خلاف Samsung Q900 / Q900R 8k QLED ، G-SYNC با کارت گرافیک‌های جدیدتر NVIDIA سازگار است. FreeSync VRR هنگامی که در حالت “بازی” است به طور خودکار فعال می‌شود.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.2)

تلویزیون Q800T دارای تاخیر ورودی فوق العاده کم است. با فعال کردن VRR کم می‌ماند و همچنین با محتوای K4k نیز کم است که در صورت داشتن PS4 Pro یا Xbox One X بسیار عالی است. برای رسیدن به کمترین تاخیر در ورودی، حالت تصویر را روی ‘Game’ قرار دهید. همچنین حالت Auto Low Latency وجود دارد که هنگام وصل یک دستگاه سازگار به طور خودکار به حالت “Game” تغییر پیدا می‌کند، بنابراین نیازی نیست که آن را به صورت دستی تغییر دهید.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 10)

از آنجا که Q800T یک تلویزیون 8K است، از کلیه رزولوشن‌های رایج پشتیبانی می‌کند. این تلویزیون قادر است chroma 4:4:4 مناسب را که برای خواندن متن مهم است در همه وضوح به جز 1440p @ 120Hz نمایش دهد. از طریق HDMI 4 با محتوای 8k @ 30Hz فقط می‌تواند chroma 4:2:0 را دریافت کند. برای دستیابی به پهنای باند کامل HDMI باید Input Signal Plus را فعال نمایید.

همه ورودی‌ها

HDMI: 4
USB: 2
خروجی صدای دیجیتال نوری: 1
تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1
اترنت: 1

ورودی‌های تلویزیون Q800T

مشخصات ورودی

HDR10: دارد
HDR10 +: دارد
HLG: دارد
پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3،4)
HDMI 2.1: دارد (HDMI 4)
CEC: دارد
HDCP 2.2: دارد (HDMI 1،2،3،4)
پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

گذرگاه صوتی

Q800T از eARC پشتیبانی می‌کند بنابراین می‌توانید صوتی با کیفیت بالا مانند Dolby Atmos را از طریق TrueHD از طریق اتصال HDMI ارسال کنید. برای استفاده از آنeARC باید روی “خودکار” تنظیم شود و خروجی صدای دیجیتال باید روی “Passthrough” تنظیم شود. متأسفانه از قالب‌های DTS پشتیبانی نمی‌کند.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 5.8)

این تلویزیون پاسخ فرکانسی ناامید کننده‌ای دارد و در واقع از سامسونگ Q900 / Q900R 8k QLED بدتر است. باس آن تنها ضربی به آن دارد، اما در کل مشخصات صوتی کاملاً شفاف شده‌ای دارد و نتیجه‌ی آن دیالوگ‌هایی کاملا واضح است. صدای بلند تلویزیون برای اکثر محیط‌ها مناسب خواهد بود.

یک ویژگی تصحیح اتاق وجود دارد که با فعال شدن تنظیم حالت هوشمند به طور خودکار انجام می‌شود.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 7.2)

این تلویزیون عملکرد اعوجاج مناسبی دارد. اعوجاج هارمونیک شنیدنی در سطح متوسط استماع کامل می‌شود و در سطح حداکثر آن کاملاً قابل توجه است.

قابلیت‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.0)

مانند سایر تلویزیون‌های QLED سامسونگ، Q800T با سیستم عامل تایزن کار می‌کند. استفاده از آن آسان است و تجربه کاربری کاملا صافی را در اختیار کاربر می‌گذارد.

رابط کاربری

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

تبلیغات در صفحه اصلی و فروشگاه برنامه وجود دارد. متاسفانه هیچ راهی برای غیرفعال کردن آنها وجود ندارد.

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه برنامه سامسونگ انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌های موجود برای بارگیری دارد و استفاده از برنامه‌ها نسبتا ساده است.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

Q800T مانند سایز تلویزیون‌های QLED سامسونگ از ریموت کنترل هوشمند برخوردار است. ریموت کنترل دارای دکمه‌های میان بر Netflix، Amazon Prime Video و Samsung TV Plus است. این ریموت همچنین دارای میکروفون داخلی برای بهره گیری از دستیار صوتی Bixby سامسونگ است. می‌توانید از آن بخواهید که برخی از دستورات صوتی مانند تغییر ورودی‌ها، آب و هوا و باز کردن برنامه‌های مختلف را برای شما انجام بدهد.

ریموت کنترل

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

این تلویزیون دارای یک D-pad به عنوان کنترل کننده خود است و در مرکز تلویزیون در زیر مارک سامسونگ قرار دارد. می‌توانید کانال‌ها، میزان صدا، ورودی‌ها را تغییر دهید یا در منو و تنظیمات پیمایش کنید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون

محتوای درون جعبه

  • ریموت کنترل (با باتری)
  • کابل برق
  • راهنمای کاربر
محتوای درون جعبه

متفرقه

  • مصرف برق: 140 وات
  • مصرف برق (حداکثر): 412 وات
  • سیستم عامل: 1115
  • این تلویزیون خیلی گرم می‌شود.

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما تلویزیون 65Q800T را آزمایش کردیم. انتظار می‌رود نتایج بدست آمده برای سایز 75 و 82 اینچ نیز معتبر باشد.

سامسونگ Q800T در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها

سامسونگ Q800T در کل تلویزیون 8K بسیار خوبی است اما با در نظر گرفتن قیمت آن تلویزیون‌های 4K بهتری در بازار وجود دارد. همچنین محتوای 8K در سال 2020 بسیار محدود است، بنابراین داشتن تلویزیون 8K چیز زیادی به شما اضافه نمی‌کند. پیشنهادات ما برای بهترین تلویزیون‌های سامسونگ و بهترین تلویزیون های 55 اینچ راحتما ببینید.

سامسونگ Q800T در مقایسه با سایر تلویزیون‌ها
بالا چپ: سامسونگ Q900/Q900R 8K QLED، پایین چپ: ال‌جی CX OLED، وسط: سامسونگ Q800T، بالا راست: سامسونگ Q90T QLED، پایین راست: سامسونگ Q80T QLED

سامسونگ Q90T QLED

تلویزیون سامسونگ Q90T QLED بهتر از تلویزیون Q800T QLED است. Q90T یک تلویزیون 4K است که از نسبت کنتراست بهتر، یکنواختی کمی بهتر، هندلینگ بازتاب نور بسیار بهتر، دقت رنگی بهتر از پیش فعال شده و زمان واکنش سریعتر برخوردار است. هر دو تلویزیون دارای یک ورودی HDMI 2.1 هستند، بنابراین از تکنولوژی بروزی برای آینده در این بخش ندارند اما Q800T قادر به نمایش محتوای 8K است.

سامسونگ Q900/Q900R 8k QLED

سامسونگ Q900/Q900R 8k QLED کمی بهتر از Q800T QLED است. عملکرد این دو تلویزیون بسیار مشابه است اما Q900R کمی روشن‌تر می‌شود، بازتاب آن کمی بهتر عمل می‌کند، یکنواختی بهبود یافته، دقت رنگ زیاد از پیش فعال شده و زمان پاسخگویی بسیار سریع‌تری است. Q800T دارای تاخیر ورودی کمتری است و پرش محتوا در این تلویزیون کمتر است.

ال جی CX OLED

تلویزیون ال‌جی CX OLED بسیار بهتر از سامسونگ Q800T QLED است. CX قادر به نمایش رنگ‌های مشکی کامل است و زاویه دید بسیار گسترده‌ای دارد. همچنین دارای زمان پاسخگویی بسیار سریعتر، دقت رنگی پیشفرض بسیار بهتر است و بازتاب‌های بهتری را به عهده می‌گیرد. Q800T یک تلویزیون 8K است که روشن‌تر می‌شود، تاخیر ورودی کمتری دارد و خطر سوختگی مرتبط با تلویزیون‌های OLED را ندارد.

سامسونگ Q80T QLED

سامسونگ Q80T QLED در کل بهتر از Q800T QLED است. Q80T یک تلویزیون 4K است با نسبت کنتراست بهتر، یکنواختی بهتر، بهبود عملکرد بازتاب، زمان پاسخگویی سریعتر و دقت رنگ زیاد از پیش فعال شده ارائه شده است. از طرفی دیگرQ800T یک تلویزیون 8K با زاویه دید کمی بهتر است و می‌تواند بسیار روشن‌تر شود.

ویژگی تلویزیون Q800T تلویزیون Q90T تلویزیون CX تلویزیون Q80T
طراحی 9.0 9.3 9.3 8.8
کیفیت تصویر 8.0 8.3 8.6 8.1
زمان پاسخگویی 7.9 8.4 9.9 8.6
ورودی‌ها 9.3 9.2 9.0 9.3
کیفیت صدا 6.1 6.7 7.5 7.3
ویژگی‌های هوشمند 8.1 8.1 8.2 8.1
نمایش فیلم 7.8 8.4 9.3 8.1
برنامه‌های تلویزیون 8.2 8.5 8.2 8.4
برنامه‌های ورزشی 8.0 8.4 8.6 8.4
بازی‌های ویدیویی 8.5 8.8 9.1 8.8
فیلم‌های HDR 7.8 8.3 8.7 7.9
بازی‌های HDR 8.3 8.6 8.8 8.5
مانیتور PC 8.6 8.7 8.6 8.7

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *