بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A

تلویزیون QN85A یکی از مدل‌های جدیدی است که سامسونگ در سال 2021 از آن تحت عنوان مدل NEO QLED رونمایی کرد. این تلویزیون به همراه مدل QN90A در لیست تلویزیون‌های NEO QLED با کیفیت تصویر 4K قرار می‌گیرند. تا قبل از سال 2021 میلادی برترین تلویزیون‌های سامسونگ مدل‌های QLED بودند. ما در این مطلب به بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A می‌پردازیم. مدل‌های سری QLED همچنان تلویزیون‌هایی باکیفیت هستند که جایگاهی ویژه را در بازار ایران دارند. اما در سال 2021 مدل‌های NEO QLED در صدر جدول برترین مدل‌های سامسونگ قرار گرفته‌اند.

دلیل این برتری استفاده از فناوری Mini-LED به جای LED در تلویزیون‌های سری جدید است. سایز کوچکی که Mini-LED‌ها دارند باعث شده تراکم بیشتری نسبت به تلویزیون‌های LED داشته باشند و همین تأثیر عظیمی در بسیاری ویژگی‌های تصویر در تلویزیون خواهد داشت. روشنایی سری تلویزیون‌های NEO QLED فوق العاده عالی بوده و کیفیت و وضوحی چند برابر بهتر از مدل‌های LED معمولی را ارائه می‌دهند.

این سری از تلویزیون‌ها در کیفیت 8K نیز تولید شده‌اند که مدل‌های پرچم‌دار سامسونگ محسوب می‌شوند. ما در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A به بررسی مزایا و معایب این تلویزیون جدید می‌پردازیم تا جامع‌ترین اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهیم؛ پس با ما همراه باشید.

نگاهی کلی به تلویزیون (امتیاز کلی 8.2)

تلویزیون سامسونگ QN85A جزو برترین تلویزیون‌هایی می‌باشد که سامسونگ تا کنون تولید کرده است. این تلویزیون از کیفیت تصویر 4K برای نمایش تصاویر استفاده کرده و نوع پنل جدیدی با نام ADS در آن به کار می‌رود. این نوع پنل به IPS شباهت بسیار زیادی داشته و از این رو برخی آن را با IPS نیز می‌شناسند. برخلاف سایر تلویزیون‌های موجود در بازار این تلویزیون از Mini-LED به جای LED در ساختار اصلی تلویزیون استفاده کرده است. به همین دلیل اوج روشنایی که در تلویزیون وجود دارد بسیار بالاتر از مدل‌های دیگر خواهد بود. روشنایی مناسب در محتوای HDR و SDR ایجاد می‌شود و هر محتوایی که روی نمایشگر به نمایش گذاشته شود از ایده‌آل‌ترین میزان روشنایی بهره‌مند خواهد شد.

نسبت کنتراست تلویزیون در حد مطلوب نیست اما در نوع خود مناسب می‌باشد. به دلیل کنتراست متوسط تا حدی در صحنه‌های تاریک درز نور ایجاد می‌شود. زاویه دید و بازتاب نور در این تلویزیون عملکردی بی‌نظیر دارند. در کنار آن از طیف رنگی گسترده‌ای در تلویزیون پشتیبانی می‌شود. از لحاظ پخش صدا تلویزیون QN85A جزو معدود تلویزیون‌هایی است که صدایی 60 وات را در محیط با کیفیتی بی‌نقص پخش می‌کنند. بخش هوشمند تلویزیون نیز از سیستم عامل تایزن بهره گرفته و برترین قابلیت‌های هوشمند را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

بررسی تخصصی تلویزیون QN85A

مزایا و معایب تلویزیون

مزایا

  • زاویه دید گسترده
  • اوج روشنایی عالی

معایب

  • به دلیل نسبت کنتراست نامناسب ممکن است در برخی محتواها درز نور ایجاد شود
ویژگی‌ها / مدلQN85A
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلIPS
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی✔️
سایزهای در دسترس55", 65", 75", 85"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.2
نمایش فیلم7.6
برنامه‌های تلویزیون8.7
محتوای ورزشی8.5
بازی‌های ویدیویی8.4
فیلم‌های HDR7.7
بازی‌های HDR8.3
مانیتور PC8.9
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهپایه وسط
ضخامت فریم (cm)0.9
ضخامت بدنه (cm)2.7
کیفیت ساخت9.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست6.7
حداکثر روشنایی SDR9.3
نوردهی موضعی (Local Dimming)7.0
لوکال دایمینگ در حالت بازی7.0
حداکثر روشنایی HDR9.1
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی8.9
یکنواختی رنگ خاکستری7.2
یکنواختی رنگ مشکی6.0
زاویه دید7.9
بازتاب نور9.3
قبل از کالیبراسیون 9.0
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ8.2
حجم رنگ7.6
گرادیان8.0
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.1
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر6.9
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
HDR10✔️
+HDR10✔️
دالبی ویژن
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB2
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون0
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی60 وات
پاسخ فرکانسی6.5
تحریف (اعوجاج صدا)5.8
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملTizen
برنامه موبایلSamsung SmartThings
برنامه ها و ویژگی‌ها8.5
ریموت کنترل 8.5

نمایش فیلم با تلویزیون QN85A (امتیاز کلی 7.6)

تلویزیون سامسونگ QN85A یکی از گزینه‌های مناسب برای دیدن فیلم است. این تلویزیون به بهترین نحو توانایی ارتقای وضوح تصاویر کم کیفیت را دارد تا حتی محتواهایی که وضوح پایینی دارند نیز با کیفیتی نزدیک به 4K روی نمایشگر به نمایش گذاشته شوند. با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A متوجه شده‌ایم که این تلویزیون در نمایش محتوای 24p کاملاً judder-free است. به این معنی که از پرش تصویر روی نمایشگر جلوگیری کرده و تصاویر را به صورت بسیار روان و صاف روی صفحه نمایش به نمایش می‌گذارد.

نقطه ضعف تلویزیون در نمایش فیلم مربوط به بخش نسبت کنتراست است. این تلویزیون نسبت کنتراست متوسطی دارد و عملکرد آن مناسب می‌باشد. اما با توجه به اینکه جزو تلویزیون‌های بالارده محسوب می‌شود انتظار نسبت کنتراست بالاتری را از آن داشتیم. با وجود نسبت کنتراست متوسط در برخی صحنه‌های تاریک ممکن است درز روشنایی ایجاد شود.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز کلی 8.7)

تلویزیون سامسونگ QN85A برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی عملکرد فوق العاده‌ای دارد. این تلویزیون زیبا به خوبی قادر است وضوح تصاویر کم کیفیت را ارتقاء دهد. به دلیل بازتاب نور بی‌نظیری که دارد به خوبی می‌تواند در برابر تابش نور مقاومت کند. همچنین روشنایی تلویزیون بسیار مناسب بوده و در ایجاد روشنایی مطلوب برای برنامه‌های تلویزیونی به خوبی عمل می‌کند. زاویه دید تلویزیون نیز گسترده است و اگر از زاویه‌های اطراف به نمایشگر نگاه کنید متوجه می‌شوید که کیفیت و رنگ تصاویر ثابت می‌ماند.

برنامه‌های تلویزیونی در نمایشگر باکیفیت QN85A

محتوای ورزشی (امتیاز کلی 8.5)

با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A متوجه عملکرد بی‌نظیری در بخش نمایش محتوای ورزشی شده‌ایم. این تلویزیون از زمان پاسخگویی بسیار کمی برخوردار شده که باعث می‌شود حرکتی روان و مناسب برای نمایش محتوای ورزشی در صفحه نمایش ایجاد شود. همچنین با توجه به زاویه دید گسترده‌ای که دارد بهترین گزینه برای دیدن برنامه‌های ورزشی همراه با دوستان و خانواده خواهد بود. انعکاس استثنایی نور در این تلویزیون سامسونگ موجب عملکرد عالی هنگام تابش نور شده و هیچ مزاحمتی را در نمایش محتوای ورزشی ایجاد نمی‌کند. البته به دلیل نسبت کنتراست متوسط ممکن است در برخی محتوای ورزشی متوجه درز روشنایی شوید.

بازی‌های ویدیویی در تلویزیون QN85A (امتیاز کلی 8.4)

این تلویزیون سامسونگ یکی از بهترین گزینه‌ها برای بازی‌های ویدیویی است. کیفیت تصویر عالی یکی از مواردی است که هیجانی بی‌نظیر را در بازی‌های ویدیویی برای کاربران ایجاد می‌کند. در بخش هوشمند نیز از امکانات گیمینگ مناسب پشتیبانی می‌شود. نرخ نوسازی تلویزیون برابر با 120 هرتز بوده و از تأخیر در ورودی بسیار کمی برخوردار است. زمان پاسخگویی سریع در تلویزیون QN85A نیز باعث ایجاد حرکتی سریع و روان در بازی‌های ویدیویی می‌شود. این تلویزیون از ویژگی‌های گیمینگ همچون FreeSync VRR و فرمت HDMI 2.1 پشتیبانی می‌کند تا به یک گزینه‌ی عالی برای بازی‌های ویدیویی تبدیل شود.

فیلم‌های HDR (امتیاز کلی 7.7)

فیلم‌های HDR در تلویزیون سامسونگ

تلویزیون QN85A جزو برترین تلویزیون‌های سامسونگ در نمایش فیلم‌های HDR است. همانطور که اشاره شد این تلویزیون از Mini-LED استفاده کرده که موجب ایجاد روشنایی بسیار مناسبی در نمایشگر می‌شود. اوج روشنایی تلویزیون در نمایش محتوای HDR بی‌نظیر بوده و سطح روشنایی مطلوب را به خوبی ایجاد می‌کند. به همین دلیل می‌تواند جزئیات کامل از محتوای HDR را به نمایش بگذارد.

نسبت کنتراست تلویزیون متوسط است اما به دلیل پشتیبانی از ویژگی نوردهی محلی تا حدی می‌تواند نمایش رنگ‌های مشکی را بهبود بخشد. از فرمت‌های HDR10 و HDR10+ در تلویزیون پشتیبانی می‌شود. اما در این مدل نیز همچون سایر تلویزیون‌های سامسونگ پشتیبانی از Dolby Vision در بخش تصویر تلویزیون مشاهده نشده است.

بازی‌های HDR (امتیاز کلی 8.3)

عملکرد عالی تلویزیون در نمایش محتوای HDR و بازی‌های ویدیویی باعث شده این مدل یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای بازی‌های HDR باشد. زمان پاسخگویی آنی، تأخیر در ورودی کم و پشتیبانی از امکانات گیمینگ گسترده باعث شده این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی مناسب باشد. همچنین اوج روشنایی بسیار مناسبی در نمایش محتوای HDR وجود داشته و جزئیات کامل از محتوا را به نمایش می‌گذارد. از این رو برای بازی‌های HDR عملکردی بی‌نظیر در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A دیده می‌شود.

بازی‌های ویدیویی در تلویزیون QN85A

تلویزیون QN85A به عنوان مانیتور PC (امتیاز کلی 8.9)

این تلویزیون سامسونگ یکی از بهترین مدل‌ها برای استفاده به عنوان مانیتور PC است. زاویه دید وسیعی که تلویزیون دارد باعث شده زمانی که تلویزیون را به عنوان مانیتور استفاده می‌کنید در زاویه‌های اطراف کیفیت واقعی تصاویر حفظ شود. با بررسی تخصصی تلویزیون QN85A به عنوان مانیتور PC متوجه عملکرد مناسب آن در نمایش chroma 4:4:4 شده‌ایم که به وضوح متن در صفحه نمایش کمک می‌کند.

زمان پاسخ‌دهی عالی در تلویزیون باعث حرکتی روان روی صفحه نمایش شده و تأخیر در ورودی کم آن برای انتقال محتوای PC به صفحه نمایش بسیار مناسب خواهد بود. البته نور پس زمینه‌ی تلویزیون به طور کامل روان نیست و در استفاده‌ی طولانی مدت تلویزیون به عنوان مانیتور ممکن است متوجه سوسو زدن نور پس زمینه شوید.

طراحی و کیفیت ساخت

تلویزیون سامسونگ QN85A دارای طراحی و دیزاینی بسیار شیک و زیبا است. این تلویزیون از یک پایه‌ی تخت در طراحی استفاده کرده و ضخامت بدنه‌ی بسیار کمی دارد. همچنین حاشیه‌های اطراف صفحه نمایش نیز با ضخامت ناچیزی که دارند زیبایی چند برابر را به تلویزیون بخشیده‌اند.

پایه‌ی تلویزیون QN85A

پایه‌ی تخت مرکزی نوع پایه‌ای می‌باشد که در این تلویزیون به کار رفته است. این پایه با اینکه ظاهر بسیار ساده‌ای دارد اما در استحکامی بسیار مناسب طراحی شده تا به خوبی قادر به نگه داشتن صفحه نمایش تلویزیون باشد. در ساخت این پایه از ترکیب فلز و پلاستیک استفاده شده و همین باعث شده مقاومت بالایی داشته باشد. همچنین پایه‌ی تلویزیون QN85A اصلاً عریض نیست و برای قرارگیری روی میز تلویزیون‌هایی که از اندازه‌ی صفحه نمایش کوچکتر هستند نیز مناسب خواهد بود.

پایه‌ی تلویزیون QN85A

فریم‌ها

دور تا دور صفحه نمایش را فریم‌هایی با ضخامت ناچیز 0.9 سانتی‌متر فراگرفته است. این فریم‌ها با ضخامت بسیار کمی که دارند سایز صفحه نمایش را بزرگ‌تر نمایش می‌دهند و به هیچ وجه باعث جلب توجه نمی‌شوند.

فریم‌های اطراف صفحه نمایش

ضخامت تلویزیون

ضخامت بدنه‌ی اصلی تلویزیون فوق العاده کم است. این تلویزیون بسیار ظریف و باریک طراحی شده و حداکثر ضخامت آن در بخش بدنه‌ی اصلی معادل 2.7 سانتی‌متر می‌باشد. همچنین پشت پنل طراحی صاف و یکدستی دارد و برای قرارگیری روی دیوار گزینه‌ای عالی خواهد بود. ضخامت بسیار ناچیز تلویزیون باعث شده زمانی که آن را روی دیوار نصب می‌کنید همچون یک تابلوی هنری به نظر برسد.

ضخامت بدنه تلویزیون NEO QLED سامسونگ

کیفیت ساخت پنل پشت (امتیاز کلی 9.0)

در طراحی پنل پشت تلویزیون از ساختاری پلاستیکی استفاده شده است. بجز بخش پایه و حاشیه‌های اطراف نمایشگر که فلزی هستند مابقی قسمت‌های تلویزیون از پلاستیک ساخته شده که مقاومت مناسبی دارد. البته در برخی بخش‌های تلویزیون همچون اطراف ورودی‌ها امکان انعطاف پذیری وجود دارد که در حالت عادی مشکل ساز نخواهد بود. ورودی‌های تلویزیون در بهترین موقعیت قرار می‌گیرند تا دسترسی راحتی را در اختیار کاربران قرار دهند.

همچنین در بخش پایین ورودی‌ها شیارهایی تعبیه شده که به قسمت مدیریت کابل روی پایه می‌رسند. همانطور که در عکس زیر مشخص است می‌توانید کابل‌های ورودی را به بخش مدیریت کابل پایه هدایت کنید تا فضایی مرتب را در اطراف تلویزیون در اختیار داشته باشید. در مجموع کیفیت ساخت تلویزیون سامسونگ QN85A بسیار عالی بوده و امتیاز بالایی را در این بخش کسب می‌کند.

کیفیت ساخت پنل پشت تلویزیون QN85A

نسبت کنتراست تلویزیون سامسونگ QN85A (امتیاز کلی 6.7)

بسیاری از تلویزیون‌های سامسونگ از پنل VA استفاده می‌کنند، به همین دلیل نسبت کنتراستی عالی دارند. در حالی که تلویزیون QN85A از پنل ADS که بیشتر به پنل IPS شباهت دارد استفاده کرده است. پنل ADS باعث شده نسبت کنتراست این تلویزیون از بسیاری تلویزیون‌های سامسونگ کمتر باشد و در حدی متوسط عمل کند.

با اینکه نسبت کنتراست تلویزیون در حد معمولی است و می‌تواند رنگ‌ها را نزدیک به حالت واقعی نمایش دهد؛ اما به عنوان یک تلویزیون بالارده انتظار بیشتری از این تلویزیون وجود دارد که این میزان نسبت کنتراست ممکن است پاسخگو انتظارات برخی از کاربران نباشد. در مجموع نسبت کنتراست تنها در برخی محتواها جلب توجه می‌کند و در هر محتوایی متوجه آن نخواهید شد.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز کلی 9.3)

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A اوج روشنایی بسیار عالی برای محتوای SDR مشاهده شده است. این اوج روشنایی بی‌نظیر باعث شده در برابر تابش مستقیم نور صفحه نمایش در حد مناسب روشن شود و بر تابش نور غلبه کند. همچنین با وجود اوج روشنایی بی‌نظیر محتوای SDR در وضوح واقعی خود به نمایش گذاشته می‌شود. اوج روشنایی تلویزیون بسیار مناسب است و مشکلی در نمایش محتوای SDR وجود ندارد.

عملکرد Local Dimming (امتیاز کلی 7.0)

تلویزیون سامسونگ QN85A از ویژگی Local Dimming پشتیبانی می‌کند. در واقع Local Dimming که با نام نوردهی محلی نیز شناخته می‌شود وظیفه‌ی نوردهی یکسان به تمام نقاط صفحه نمایش را دارد. با توجه به اینکه عملکرد Local Dimming در تلویزیون سامسونگ بسیار مناسب است به خوبی می‌تواند نوردهی لازم را در بخش‌های مختلف تصویر به طور یکسان انجام دهد. به دلیل نسبت کنتراست نامناسب در برخی محتواها شاهد درز روشنایی در قسمت‌های تاریک نمایشگر هستیم. به همین دلیل تا حدی روی عملکرد نوردهی نیز تأثیر گذاشته و عملکرد آن را تضعیف می‌کند. با فعال کردن حالت بازی نیز تغییر خاصی در ویژگی Local Dimming مشاهده نمی‌شود.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز کلی 9.1)

یکی از برترین ویژگی‌ها در تلویزیون QN85A اوج روشنایی خارق العاده در محتوای HDR است که نظیر آن را در هر تلویزیونی نمی‌توان یافت. اوج روشنایی بی‌نظیری که در این تلویزیون سامسونگ وجود دارد باعث شده ایده‌آل‌ترین حالت از نمایش تصاویر HDR را در تلویزیون داشته باشید. در واقع اوج روشنایی برای محتوای HDR حتی از اوج روشنایی در محتوای SDR نیز بهتر بوده و روشنایی کامل‌تری را ایجاد می‌کند. اوج روشنایی فوق العاده‌ای که این تلویزیون در محتوای HDR دارد باعث شده تمام جزئیات و برجستگی‌های رنگ تصاویر را به نمایش بگذارد. با اینکه اوج روشنایی HDR در تلویزیون سامسونگ QN85A بی‌نقص است اما اگر اوج روشنایی صفحه نمایش برای شما کافی نبود می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

Contrast Enhancer را روی حالت ‘High’ تنظیم کرده و میزان ST.2084 را روی حداکثر قرار دهید. با فعال سازی حالت بازی تا حدی اوج روشنایی در محتوای HDR کاهش می‌یابد اما همچنان از بسیاری از تلویزیون‌های موجود اوج روشنایی بهتری داشته و بهترین عملکرد را در ایجاد روشنایی برای بازی‌های HDR ارائه می‌دهد.

یکنواختی خاکستری (امتیاز کلی 7.2)

یکنواختی خاکستری به میزان قدرت تلویزیون در نمایش رنگ‌ها به صورت یکنواخت روی نمایشگر اشاره دارد. یکنواختی خاکستری در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A بسیار مناسب برآورد شده است. البته رنگ‌ها در گوشه‌های اطراف نمایشگر تیره‌تر به نظر می‌رسند و هاله‌هایی تیره در مرکز صفحه نمایش ایجاد می‌شود. یکنواختی خاکستری در همه‌ی محتواها یکسان نبوده و ممکن است در برخی محتوا اصلاً باعث جلب توجه نشود.

یکنواختی مشکی در تلویزیون QN85A (امتیاز کلی 6.0)

در تلویزیون سامسونگ یکنواختی مشکی نامناسبی وجود دارد که موجب شده رنگ‌های مشکی در حالت واقعی خود نمایش داده نشوند. رنگ‌های مشکی در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A بیشتر شبیه به رنگ‌ خاکستری نمایش داده می‌شوند که موجب از دست دادن بسیاری از جزئیات تصویر می‌شود. خوشبختانه در این تلویزیون از ویژگی Local Dimming پشتیبانی می‌شود که تا حد زیادی روی یکنواختی مشکی تأثیرگذار است.

همانطور که در عکس زیر مشخص است تفاوت زیادی با روشن کردن ویژگی Local Dimming در نمایش رنگ‌ مشکی روی صفحه نمایش تلویزیون ایجاد می‌شود. پس می‌توان گفت یکنواختی مشکی تلویزیون با فعال‌سازی Local Dimming عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت.

تأثیر LOCAL DIMMING روی یکنواختی مشکی

زاویه دید (امتیاز کلی 7.9)

به لطف استفاده از پل ADS زاویه دیدی فوق العاده در تلویزیون سامسونگ QN85A وجود دارد. با توجه به اینکه زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده است زمانی که از زاویه‌های اطراف به نمایشگر نگاه می‌کنید کیفیت و رنگ واقعی تصاویر حفظ می‌شود. به همین دلیل برای چیدمان مبل گسترده گزینه‌‌ای بسیار مناسب خواهد بود. البته همچون بسیاری از تلویزیون‌ها در زاویه‌های اطراف روشنایی صفحه نمایش تا حدی کاهش یافته و تصاویر تیره‌تر به نظر می‌رسند.

زاویه دید عالی در تلویزیون QN85A سامسونگ

بازتاب نور (امتیاز کلی 9.3)

بازتاب نور در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A بی‌نظیر است. این تلویزیون عملکرد فوق العاده‌ای را هنگام تابش نور ارائه می‌دهد. در بسیاری از تلویزیون‌های موجود در بازار زمانی که نور به صفحه نمایش می‌تابد باعث افت کیفیت نمایش تصاویر شده و هاله‌ای از نور را روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند که باعث اذیت شدن چشم بیننده می‌شود. خوشبختانه در تلویزیون سامسونگ این مشکل وجود نداشته و عملکرد بی‌نظیری در بازتاب نور روی صفحه نمایش دیده می‌شود. به طوری که کمترین آثار بازتاب نور روی نمایشگر تلویزیون به وجود می‌آید.

بازتاب نور در تلویزیون NEO QLED سامسونگ

قبل و بعد از کالیبراسیون

کالیبراسیون مجموعه تنظیماتی است که در تلویزیون برای افزایش وضوح رنگ و روشنایی صفحه نمایش اعمال می‌شود. در برخی از تلویزیون‌ها وضوح رنگ و روشنایی بسیار نامناسبی وجود دارد که با اعمال تنظیمات کالیبراسیون این مشکلات تا حد زیادی رفع می‌شوند. با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A متوجه عملکردی بی‌نظیر در این تلویزیون قبل از کالیبراسیون شده‌ایم. یعنی حتی بدون انجام تنظیمات کالیبراسیون وضوح رنگ و کیفیتی بسیار مناسب در تلویزیون وجود دارد.

البته مشکلی که در تلویزیون وجود دارد این است که صحنه‌های روشن بسیار روشن‌تر از حالت واقعی و صحنه‌های تاریک نیز تاریک‌تر به نظر می‌رسند. با اعمال تنظیمات کالیبراسیون تا حد زیادی روشنایی در صحنه‌های روشن تنظیم می‌شود و این مشکل را نیز به حداقل می‌رساند.

تلویزیون سامسونگ QN85A در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز کلی 8.0) : تلویزیون سامسونگ بدون هیچ مشکلی محتوای ورودی 480p را به نمایش می‌‎گذارد.

720p (امتیاز کلی 8.0) : تلویزیون QN85A در نمایش محتوای 720p عملکردی بسیار مناسب داشته و به خوبی می‌تواند محتوایی با این کیفیت را به نمایش بگذارد.

1080p (امتیاز کلی 9.0) : در این تلویزیون نمایش محتوای 1080p امتیاز بالاتری را کسب می‌کند. علت این امتیاز بالا امکان ارتقای سطح وضوح تصاویر 1080p تا حدی نزدیک به 4K است. به همین دلیل در تلویزیون QN85A تصاویری که وضوح پایینی دارند نیز در کیفیتی بالاتر نمایش داده می‌شوند.

4K (امتیاز کلی 10) : محتوای 4K ایده‌آل‌ترین نوع محتوا برای نمایش روی صفحه نمایش تلویزیون است. این محتوا کیفیت و وضوحی عالی را روی نمایشگر دارد که باعث ایجاد صحنه‌هایی نزدیک به واقعیت در تلویزیون سامسونگ می‌شود.

8K : همچون تمام تلویزیون‌های 4K این مدل نیز توانایی نمایش محتوای 8K را ندارد.

وسعت رنگ (Color Gamut) (امتیاز کلی 8.2)

وسعت رنگ به میزان گستردگی رنگ‌هایی گفته می‌شود که تلویزیون توانایی نمایش آن‌ها روی صفحه نمایش را دارد. با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A گستردگی رنگ بی‌نظیری مشاهده شده است. طیف رنگ‌هایی که در تلویزیون پشتیبانی می‌شود بسیار گسترده می‌باشد. به طوری که برجستگی رنگ‌ها در محتوای HDR به طور کامل مشخص خواهد بود. این طیف رنگی گسترده بیشترین تأثیر را در نمایش محتوای HDR خواهد داشت چراکه رنگ‌هایی واقعی را در جزئیات تصاویر HDR نمایش می‌دهد تا نزدیک‌ترین حالت نمایش تصاویر به حالت واقعی را به بیننده نمایش دهد.

گرادیان (امتیاز کلی 8.0)

گرادیان به قدرت تلویزیون در ایجاد رنگ‌های تیره و روشن از یک طیف رنگی گفته می‌شود. به بیانی حرکت صاف و روان رنگ تیره به رنگ روشن در صورتی که هیچ خطوط اضافی ایجاد نشود گرادیانی بی‌نقص در رنگ‌ها ایجاد می‌شود. گرادیان مناسب در تلویزیون به نمایش طیف رنگی گسترده کمک می‌کند و طیف‌های مختلف از یک رنگ را روی صفحه نمایش به تصویر می‌کشد. در عکس زیر عملکرد این تلویزیون در ایجاد گرادیان برای رنگ‌های مختلف روی نمایشگر مشخص شده است. گرادیان تلویزیون در نمایش رنگ‌های مختلف بسیار عالی است.

تنها در رنگ‌های قرمز، آبی و سبز خطوطی کمرنگ دیده شده که آن هم اصلاً قابل توجه نیست. اما اگر حس کردید در محتوای واقعی این نوارها مشخص هستند می‌توانید قابلیت Noise Reduction را روی حالت “Auto” تنظیم کنید. این قابلیت رنگ‌های تصویر را صاف می‌کند اما ممکن است تا حدی باعث از بین رفتن جزئیات تصویر شود.

نسبت گرادیان در تلویزیون سامسونگ QN85A

زمان پاسخگویی (امتیاز کلی 8.1)

زمان پاسخگویی یکی مهم‌ترین عوامل در بازی‌های ویدیویی است. در کل زمان پاسخگویی به مدت زمانی گفته می‌شود که رنگ‌ پیکسل‌های موجود در تلویزیون عوض می‌شود. به این ترتیب که پیکسل‌ها با تغییر رنگ نسبت به تغییر فریم‌های تصویر اقدام می‌کنند. به همین دلیل هرچه زمان پاسخگویی کمتر باشد تلویزیون با سرعت بالاتری می‌تواند فریم‌های تصویر را روی نمایشگر به نمایش بگذارد. تلویزیون‌هایی که از زمان پاسخگویی کمی برخوردار هستند سرعت بهتری در نمایش محتوای تصاویر روی نمایشگر دارند.

زمان پاسخگویی با میلی‌ثانیه سنجیده می‌شود که در تلویزیون سامسونگ QN85A برابر با 10.5 میلی‌ثانیه می‌باشد. این زمان برای تغییر 100 درصد رنگ پیکسل‌های موجود در تلویزیون لازم است. از آن جهت که عدد ایده‌آل برای زمان پاسخگویی باید کمتر از 14 میلی‌ثانیه باشد این مدت زمان را می‌تواند زمانی عالی برای تلویزیون سامسونگ در نظر گرفت.

نرخ نوسازی (امتیاز کلی 9.4)

نرخ نوسازی به مدت زمانی گفته می‌شود که فریم‌های تصویر روی صفحه نمایش رفرش می‌شوند. در تلویزیون سامسونگ QN85A نرخ نوسازی 120 هرتز وجود دارد که نرخ نوسازی بی‌نظیری محسوب می‌شود. این تلویزیون با این نرخ نوسازی می‌تواند سرعت بسیار بالایی را برای تلویزیون به ارمغان آورد. یکی از بهترین ویژگی‌های موجود در تلویزیون سامسونگ که با نرخ نوسازی ارتباطی مستقیمی دارد VRR یا همان نرخ نوسازی متغیر است. این قابلیت با توجه به نرخ نوسازی دستگاه ورودی می‌تواند نرخ نوسازی را در تلویزیون تنظیم کند. به این ترتیب سرعت انتقال در دستگاه ورودی با نرخ ورودی تلویزیون در یک حد خواهد بود تا اختلالی در انتقال داده‌ها به وجود نیاید.

تأخیر در ورودی تلویزیون سامسونگ QN85A (امتیاز کلی 9.7)

یکی از مواردی که در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A مشخص شده تأخیر در ورودی بسیار ناچیز در این تلویزیون است. تأخیر در ورودی همانطور که از نامش پیداست به مدت زمانی گفته می‌شود که داده‌ها از دستگاه‌های ورودی که به تلویزیون متصل هستند به تلویزیون منتقل شوند. در این تلویزیون تأخیر در ورودی بی‌نظیری وجود دارد. به بیان ساده هرچه تأخیر در ورودی یک تلویزیون کمتر باشد با سرعت بالاتری می‌تواند داده‌های ورودی را به صفحه نمایش تلویزیون منتقل کند. تلویزیون QN85A برای انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز نیازمند مدت زمان 10.3 میلی‌ثانیه است.

این مدت زمان بی‌نظیر بوده و کمترین تأخیر را در انتقال محتوای ورودی به صفحه نمایش دارد. البته این مدت زمان در تأخیر در ورودی هنگام فعال‌سازی حالت بازی(GAME) ایجاد می‌شود و در حالت عادی تأخیر در ورودی بیشتری در تلویزیون سامسونگ وجود دارد. پس با فعال‌سازی حالت بازی زمانی که کنسول‌ بازی خود را به تلویزیون متصل می‌کنید کمترین میزان تأخیر در انتقال داده‌های بازی روی نمایشگر تلویزیون را خواهید داشت.

یر در ورودی تلویزیون سامسونگ QN85A

سایر امکانات گیمینگ

تأخیر در ورودی ناچیز، زمان پاسخگویی کم، نرخ نوسازی 120 هرتز و پشتیبانی از قابلیت VRR از بهترین ویژگی‌های بخش گیمینگ در تلویزیون سامسونگ QN85A هستند. البته سامسونگ به این امکانات بسنده نکرده و از برخی امکانات دیگر نیز در بخش گیمینگ استفاده کرده تا یک مدل مناسب برای بازی‌های ویدیویی را در اختیار خریداران قرار دهد. ALLM قابلیتی است که می‌تواند تأخیر در ورودی را هنگام اتصال به کنسول‌های بازی به طور خودکار به کمترین میزان ممکن برساند. این قابلیت در تلویزیون سامسونگ پشتیبانی می‌شود.

همچنین از فرمت HDMI 2.1 در پورت HDMI 4 پشتیبانی شده که بهترین سرعت انتقال را در کنسول‌های بازی نسل جدید فراهم می‌کند. برای تجربه‌ی یک بازی بهتر از ویژگی‌های FreeSync و G-SYNC پیروی می‌شود که موجب حرکتی روان روی صفحه نمایش تلویزیون می‌شوند. این قابلیت‌ها از ایجاد تاری روی نمایشگر در حین صحنه‌های سریع بازی جلوگیری می‌کنند. با امکانات گسترده‌ای که این تلویزیون دارد یکی از بهترین گزینه‌های سامسونگ برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود.

درگاه‌های ورودی تلویزیون

در بخش پنل پشت تلویزیون تعدادی درگاه ورودی وجود دارد. از طریق این درگاه‌ها می‌توانید انواع دستگاه‌های خارجی را به تلویزیون متصل کنید. تعداد و نوع درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون سامسونگ QN85A به شرح زیر است:

درگاه‌های ورودی تلویزیون سامسونگ NEO QLED
  • HDMI = 4
  • USB = 2
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

فرمت‌های صوتی و تصویری تلویزیون QN85A

با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A فرمت‌ها و ویژگی‌ها اصلی در بخش صوتی و تصویری تلویزیون مشخص می‌شود. این فرمت‌ها اصلی‌ترین نقش را در افزایش کیفیت صدا و تصویر تلویزیون دارند. به این ترتیب که محتوای صوتی و تصویری ورودی را ارتقاء می‌دهند تا هنگام پخش میزان کیفیت بالاتری را داشته باشند.

تصویری

  • HDR 10
  • HDR 10+
  • HLG
  • HDMI 2.0 (ALL HDMI PORTS)
  • HDMI 2.1 (HDMI 4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (ALL HDMI PORTS)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت صدای تلویزیون (امتیاز کلی 6.5)

به عنوان یکی از تلویزیون‌های برتر سامسونگ مدل QN85A از سیستم صوتی بسیار قدرتمند و باکیفیتی برخوردار شده است. این سیستم صوتی 2.2.2 کاناله بوده و توانایی پخش صدایی معادل 60 وات را برای تلویزیون فراهم می‌کند. این میزان صدا برای پخش در محیط‌هایی بزرگ بسیار عالی بوده و بالاترین سطح از کیفیت را خواهد داشت. از بهترین فناوری‌های ارتقاء دهنده صدای نیز در تلویزیون سامسونگ استفاده شده تا وضوح کافی را برای صدا فراهم کرده و نویزهای موجود در صدا را حذف کند. پاسخ فرکانسی در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN85A بسیار مناسب برآورد شده است. به این معنی که کیفیت صدای ورودی کاملاً حفظ شده و هنگام پخش با کاهش کیفیت همراه نخواهد بود.

کیفیت صدای تلویزیون سامسونگ QN85A

رابط کاربری (امتیاز کلی 8.5)

در تلویزیون QN85A همچون سایر تلویزیون‌های سامسونگ 2021 از نسخه‌ی جدید سیستم عامل تایزن استفاده شده است. این سیستم عامل تغییر نرم‌افزاری خاصی را به همراه ندارد اما نسبت به نسخه‌ی قبل از سرعت بهتری برخوردار می‌شود. سرعت بهبود یافته‌ی سیستم عامل باعث شده انجام اعمال تلویزیون در سرعتی بی‌نظیر و بدون تأخیر انجام شود. در مجموع سیستم عامل تایزن در تلویزیون‌های سامسونگ یکی از بهترین سیستم عامل‌ها بوده که امتیازی بالا را به دلیل سرعت بالا و راحتی کار با آن کسب کرده است. منوی اصلی راحت‌ترین دسترسی‌ها را در اختیارتان قرار می‌دهد تا به بخش‌های اصلی تنظیمات دسترسی داشته باشید.

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ

اپلیکیشن و سایر امکانات (امتیاز کلی 8.5)

سامسونگ در سیستم عامل تایزن خود از فروشگاه محتوای اختصاصی برای دانلود برنامه استفاده می‌کند. دسترسی به گستره‌ی بسیار وسیعی از اپلیکیشن در تلویزیون سامسونگ QN85A وجود دارد تا بتوانید به راحتی به برنامه‌های موردنیازتان برای تلویزیون دسترسی داشته باشید. علاوه بر امکان دانلود اپلیکیشن در این تلویزیون می‌توانید به بسیاری از امکانات هوشمند دسترسی داشته باشید. امکان اتصال به انواع گوشی‌های هوشمند و پشتیبانی از دستیارهای صوتی در تلویزیون سامسونگ وجود دارد تا کامل‌ترین امکانات را در اختیار کاربران قرار دهد.

دانلود انواع اپلیکیشن با تلویزیون سامسونگ QN85A

ریموت کنترل (امتیاز کلی 8.5)

همچون سایر مدل‌های بالارده در تلویزیون QN85A نیز از ریموت کنترل جدید سامسونگ استفاده می‌شود. این ریموت کنترل تنها در برخی مدل‌ها موجود بوده و یکی از برترین اختراعات سامسونگ محسوب می‌شود. در این ریموت کنترل از باتری استفاده نشده و برای استفاده از آن نیازی به باتری نخواهید داشت. مدل باتری که در این ریموت استفاده شده از نوع شارژی بوده و می‌توانید از طریق کابل USB آن را شارژ کنید. نحوه‌ی دیگر در شارژ ریموت استفاده از پنل خورشیدی است که با هر نوع نوری قابلیت شارژ شدن را دارد.

این حرکت محیط زیست دوستانه باعث کاهش مصرف و استفاده از باتری در ریموت‌های سامسونگ شده است. روی ریموت شاهد قرارگیری تعداد کمی دکمه‌ هستیم که اصلی‌ترین فعالیت‌های مربوط به تلویزیون را انجام می‌دهند. از کاربردی‌ترین دکمه‌های موجود روی ریموت می‌توان به دکمه‌ی Bixby اشاره کرد که دستیار صوتی اختصاصی سامسونگ را برای انجام دستورات از طریق صدا فعال می‌کند.

ریموت کنترل سامسونگ 2021

کنترل تلویزیون

در سمت راست نمایشگر لوگوی سامسونگ حک شده است. درست در قسمت پایین لوگو یک دکمه‌ی مخفی وجود دارد. از طریق این دکمه می‌توانید به اصلی‌ترین فعالیت‌ها همچون روشن/خاموش کردن تلویزیون، تغییر کانال و تغییر میزان صدا دسترسی داشته باشید.

دکمه‌ی کنترل مخفی تلویزیون سامسونگ

لوازم جانبی همراه تلویزیون سامسونگ QN85A

همراه با تلویزیون سامسونگ لوازم جانبی شامل پایه، راهنمای استفاده و ریموت کنترل نیز ارائه می‌شود.

لوازم داخل جعبه تلویزیون سامسونگ QN85A

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با سایر مدل‌ها

تلویزیون سامسونگ QN85A با توجه به اینکه از فناوری Mini LED به عنوان جدیدترین فناوری به کار رفته در تلویزیون‌های سامسونگ بهره گرفته در رده‌ی بالایی از تلویزیون‌ها قرار می‌گیرد. این تلویزیون نسبت به بسیاری از مدل‌های موجود در بازار برتر بوده و از برخی مدل‌ها پایین‌تر است. در این بخش ما تلویزیون سامسونگ را با مدل‌های جدید و برتر مقایسه می‌کنیم تا دیدگاهی کامل از جایگاه QN85A نسبت به برخی تلویزیون‌ها را داشته باشید.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با QN90A

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN90A با QN85A

تلویزیون QN85A به همراه مدل QN90A دو مدل معرفی شده در سال 2021 به عنوان تنها تلویزیون‌های NEO QLED 4K سامسونگ هستند. تلویزیون QN90A مدل بالاتر از QN85A بوده و دارای برتری‌هایی نسبت به مدل پایین‌تر خود است. یکی از اصلی‌ترین تفاوت‌ها میان این دو مدل استفاده از تکنولوژی پنل متفاوت است که باعث ایجاد تفاوت‌های زیادی در نمایشگر تلویزیون می‌شود. پنل به کار رفته در QN90A از نوع VA بوده که نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نظیری را برای تلویزیون فراهم می‌کند. در حالی که نوع پنل ADS در QN85A امتیازی پایین را در بخش نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی کسب می‌کند.

زاویه دید و بازتاب نور در QN85A کمی بهتر از مدل QN90A است. در تلویزیون QN90A زمان پاسخگویی و کیفیت صدای مناسب‌تری وجود دارد. در بخش هوشمند تفاوت زیادی در دو مدل دیده نمی‌شود. به طور کلی به دلیل استفاده از تکنولوژی پنل VA در مدل QN90A باید بگوییم این تلویزیون امتیاز بالاتری کسب کرده و مدل بهتری برای خرید خواهد بود.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با Q80A

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با Q80A

تلویزیون Q80A یکی از مدل‌های محبوب سری QLED سامسونگ است. با توجه به این که تلویزیون QN85A در لیست تلویزیون‌های جدید سامسونگ تحت عنوان NEO QLED قرار می‌گیرد در رتبه‌ی بالاتر از Q80A جای دارد. این تلویزیون به دلیل استفاده از Mini LED به جای LED می‌تواند سطح روشنایی و کیفیت بهتری را روی نمایشگر ایجاد کند. تلویزیون سامسونگ QN85A همچنین عملکرد بهتری را در ویژگی Local Dimming ارائه می‌دهد.

یکنواختی مشکی و بازتاب نور تلویزیون QN85A نیز عملکرد مناسب‌تری دارند. در بخش گیمینگ و امکانات هوشمند تفاوت زیادی میان مدل‌های QN85A و Q80A دیده نمی‌شود. اما به دلیل برتری که در بخش تصویر در تلویزیون QN85A وجود دارد امتیاز بسیار بالاتری از Q80A را کسب کرده و مدلی بالاتر با کیفیت بهتر محسوب می‌شود. در مقایسه تلویزیون QN85A با Q80A می‌توان به طور قطع مدل QN85A را برنده معرفی کرد.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با ال‌جی C1

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با ال‌جی C1

تلویزیون ال‌جی مدل C1 یکی از برترین تولیدات ال‌جی در سال 2021 است. این تلویزیون امتیاز بسیار بالایی را کسب کرده و جزو بهترین تلویزیون‌های موجود در بازار محسوب می‌شود. از لحاظ تکنولوژی نمایشگر در تلویزیون C1 از تکنولوژی OLED استفاده شده و تکنولوژی پنل QN85A از نوع Mini LED می‌باشد. با اینکه Mini LED‌ جزو بهترین فناوری‌های به کار رفته در تلویزیون است اما هنوز هم تلویزیون‌های OLED صدرنشین بهترین کیفیت تصویر در میان تمام مدل‌ها هستند.

نسبت کنتراست، یکنواختی مشکی، یکنواختی خاکستری و زاویه دید در تلویزیون ال‌جی C1 عملکرد بسیار بهتری از QN85A سامسونگ دارند. تنها برتری تلویزیون QN85A نسبت به C1 در بخش تصویر اوج روشنایی در محتوای HDR و SDR می‌باشد. در مجموع با مقایسه تلویزیون C1 با QN85A متوجه برتری مدل C1 به تلویزیون سامسونگ شده‌ایم که امتیاز بالاتری را کسب کرده است.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با سونی X90J

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN85A با سونی X90J

تلویزیون‌های QN85A و X90J هردو مدل‌هایی فوق العاده هستند. تلویزیون سونی X90J یکی از بهترین مدل‌های سونی در سال 2021 است. این تلویزیون با اینکه جزو مدل‌های OLED نیست اما به دلیل امکانات و کیفیت بی‌نظیری که دارد قابلیت رقابت با بسیاری از مدل‌های سطح بالا را خواهد داشت. در مقایسه تلویزیون QN85A با X90J متوجه تفاوت ناچیزی در امتیازات کسب شده میان این دو مدل هستیم.

البته به دلیل تفاوت در تکنولوژی‌های پنل به کار رفته در این دو مدل در نمایش و روشنایی تصاویر تفاوت‌هایی وجود دارد. بازتاب نور و زاویه دید مدل QN85A بهتر است و در عوض X90J دارای نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی قوی‌تری خواهد بود. به طور کلی با اختلافی کم تلویزیون سامسونگ QN85A دارای امتیاز بالاتری از مدل X90J سونی می‌باشد.

تلویزیون سامسونگ QN85A گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟؟

خرید تلویزیون سامسونگ QN85A

تا اینجا که با بررسی تخصصی سامسونگ QN85A همراه بوده‌اید اطلاعاتی کامل از بخش تصویر، صدا و امکانات هوشمند این تلویزیون را بازگو کرده‌ایم و مقایسه‌ای کلی میان آن با سایر مدل‌ها را انجام دادیم. حال نوبت به پاسخ اصلی‌ترین سؤال کاربران می‌رسد که آیا این تلویزیون گزینه‌ای مناسب برای خرید است؟

تلویزیون QN85A برخلاف تلویزیون‌های LED معمولی دارای تراکم بیشتری در بخش نمایشگر بوده که منجر به ایجاد روشنایی بالاتری می‌شود. به همین دلیل برای کسانی که خواهان تلویزیونی با روشنایی مناسب هستند گزینه‌ای عالی خواهد بود. استفاده از Mini LED باعث شده تلویزیون QN85A نسبت به سایر تلویزیون‌های سامسونگ که از LED استفاده می‌کنند امتیاز بالاتری را کسب کند و در لیست تلویزیون‌های بالارده‌ی سامسونگ قرار گیرد. با اینکه قرارگیری در این لیست مزایای فوق العاده‌ای همچون برخورداری از کیفیت تصویر مناسب و امکانات هوشمند گسترده را به همراه دارد اما قیمت بالاتری را نیز از سایر مدل‌های معمولی خواهد داشت.

پس برای خرید آن باید بودجه‌ی بالایی را در نظر بگیرید. در کل با توجه به کیفیت و امکانات بالایی که از این تلویزیون دریافت می‌کنید قیمتی درخور داشته و ارزش خرید را خواهد داشت. اما اگر می‌خواهید یکی دیگر از تلویزیون‌های سامسونگ که نیازمند بودجه‌ی پایین‌تری می‌باشد را با کیفیت تصویر مناسب در اختیار داشته باشید تلویزیون سامسونگ Q80A یکی از بهترین گزینه‌ها برایتان خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *