بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A

سامسونگ در سال 2021 با سری محصولات جدید خود به بازار رقابت‌ها آمد تا همچون همیشه به یکی از برترین برندهای سازنده در زمینه‌ی ساخت محصولات کاربردی و باکیفیت تبدیل شود. این برند خوشنام علاوه بر خط تولید تلویزیون‌های رایج در سال 2021 از خط تولید جدیدی از تلویزیون‌های خود رونمایی کرد که موجب ایجاد حماسه‌ای در تکنولوژی‌های به کار رفته در تلویزیون شد. خط تولید تلویزیون‌های NEO QLED که از تکنولوژی Mini-LED استفاده می‌کنند شامل جدیدترین تلویزیون‌های سامسونگ است. تلویزیون QN900A را می‌توان برترین تلویزیون سری NEO QLED معرفی کرد. ما در مطلب بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A شما را به طور کامل با این تلویزیون بالارده آشنا خواهیم کرد.

این تلویزیون با برخورداری از فناوری Mini-LED و کیفیت تصویر 8K به همراه برترین امکانات سامسونگ توانسته لقب تلویزیون بالارده‌ و پرچم‌دار سامسونگ در سال 2021 را به خود اختصاص دهد. این تلویزیون زیبا به دلیل استفاده از تکنولوژی Mini-LED قادر به ایجاد روشنایی عالی و کیفیتی فراتر از سایر تلویزیون‌های سامسونگ می‌باشد. به طوری که از دیدن تصاویر روی نمایشگر آن به وجد می‌آیید. در سال‌های گذشته به طور متوالی تلویزیون‌های سری QLED برترین تلویزیون‌های سامسونگ بودند.

اگر با ساختار کلی این سری از تلویزیون‌ها آشنایی داشته باشید می‌دانید که سری تلویزیون‌های QLED از فناوری LED بهره‌ گرفته‌اند و با برخورداری از فناوری نقاط کوانتومی باعث ایجاد کیفیتی فراتر از LED‌های معمولی می‌شوند. از آن جهت که تلویزیون‌های NEO QLED از فناوری Mini-LED که فناوری برتری نسبت به LED است استفاده کرده‌اند، در جایگاهی بالاتر از مدل‌های سری QLED قرار می‌گیرند.

نگاهی کلی به QN900A (امتیاز کلی 8.1)

همانطور که گفتیم تلویزیون سامسونگ QN900A به دلیل استفاده از فناوری Mini-LED جایگاهی بسیار ویژه را در میان تلویزیون‌های سامسونگ کسب کرده است. مینی-ال‌ای‌دی‌ها دارای تراکم بیشتری در پیکسل‌های سازنده نسبت به LEDها هستند؛ به همین دلیل توانایی ایجاد روشنایی بسیار بیشتری را دارند. علاوه بر این با وجود تراکم بیشتر می‌توان به وضوح بالاتری از تصاویر دست یافت که جزئیات کامل را به تصویر بکشد. در این تلویزیون از پنل VA استفاده شده است. این پنل با نسبت کنتراست مناسبی در تلویزیون همراه خواهد بود. همچنین کیفیت تصویر تلویزیون برای نمایش تصاویر 8K است.

برخلاف سایر تلویزیون‌هایی که از پنل VA استفاده کرده‌اند، در این مدل یکنواختی مشکی چندان مناسبی وجود ندارد. با این حال فناوری Local Dimming تا حدی می‌تواند یکنواختی مشکی نامناسب را در این مدل ارتقاء دهد. زاویه دید و بازتاب نور در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A مناسب برآورد شده‌اند. در بخش گیمینگ نیز سامسونگ سنگ تمام گذاشته و امکاناتی عالی را برای این تلویزیون بالارده در نظر گرفته است. از لحاظ صدا بلندگوهایی باکیفیت برای پخش صدایی بلند و رسا در تلویزیون وجود دارد. این تلویزیون NEO QLED سامسونگ همچنین از برترین امکانات هوشمند سامسونگ برخوردار شده تا یک مدل هوشمند و مدرن را در اختیار داشته باشید.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون QN900A

مزایا و معایب تلویزیون QN900A

مزایا

  • روشنایی عالی حتی هنگام تابش مستقیم نور
  • زاویه دید گسترده
  • زمان پاسخگویی آنی

معایب

  • عملکرد متوسط در Local Dimming
ویژگی‌ها / مدلQN900A
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعLED
نوع پنلVA
وضوح تصویر8K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی✔️
سایزهای در دسترس65" , 75" , 85"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.1
نمایش فیلم7.5
برنامه‌های تلویزیون8.4
محتوای ورزشی8.3
بازی‌های ویدیویی8.3
فیلم‌های HDR7.6
بازی‌های HDR8.2
مانیتور PC8.6
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهپایه وسط
ضخامت فریم (cm)0.2
ضخامت بدنه (cm)1.6
کیفیت ساخت9.0
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست7.5
حداکثر روشنایی SDR8.9
نوردهی موضعی (Local Dimming)6.0
لوکال دایمینگ در حالت بازی6.0
حداکثر روشنایی HDR9.0
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی8.7
یکنواختی رنگ خاکستری7.8
یکنواختی رنگ مشکی6.6
زاویه دید6.8
بازتاب نور8.9
قبل از کالیبراسیون 6.7
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K9.5
ورودی 8K9.5
طیف رنگ8.2
حجم رنگ7.6
گرادیان7.9
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر10
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی8.3
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر6.8
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
HDR10✔️
+HDR10✔️
دالبی ویژن
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون0
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی80 وات
پاسخ فرکانسی6.9
تحریف (اعوجاج صدا)7.2
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملTizen
برنامه موبایلSamsung SmartThings
برنامه ها و ویژگی‌ها8.5
ریموت کنترل 8.5

نمایش فیلم (امتیاز 7.5)

تلویزیون سامسونگ QN900A امتیاز بسیار مناسبی را در بخش نمایش فیلم کسب کرده است. اما اگر بخواهیم آن را با برخی مدل‌های بالارده مقایسه کنیم نتایج متوسطی دارد. در این تلویزیون محتواهایی با وضوح پایین به خوبی ارتقاء داده می‌شوند. به لطف پشتیبانی از کیفیت تصویر 8K می‌توانید محتواهایی با این وضوح را روی نمایشگر ببینید.

به نسبت سایر تلویزیون‌هایی که از پنل VA استفاده کرده‌اند در این مدل یکنواختی مشکی و نسبت کنتراست چندان چشم‌گیری وجود ندارد. با این حال زاویه دید آن به نسبت سایر مدل‌هایی که از پنل VA بهره‌ گرفته‌اند بسیار گسترده‌تر خواهد بود. با این حال عملکرد متوسطی که در Local Dimming وجود دارد در برخی صحنه‌های فیلم مخصوصاً فیلم‌های دارای زیر نویس باعث ایجاد هاله‌های نور در اطراف نوشته‌ها می‌شود.

نمایش فیلم در تلویزیون NEO QLED

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.4)

تلویزیون سامسونگ QN900A یکی از بهترین تلویزیون‌های سامسونگ برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی است. این تلویزیون با وضوح و روشنایی بی‌نظیری که دارد بالاترین سطح از روشنایی و کیفیت را در برنامه‌های تلویزیونی ارائه می‌دهد. هنگام بازتاب نور نیز عملکردی مناسب را از خود نشان می‌دهد تا هنگام تماشای برنامه‌های تلویزیون در برابر تابش نور مشکلی برای ایجاد روشنایی وجود نداشته باشد. زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده و مناسب است؛ به همین دلیل گزینه‌ای عالی برای دیدن برنامه‌های تلویزیونی به صورت دسته‌جمعی و همراه با خانواده خواهد بود. همچنین مشکلی برای ارتقای محتواهایی بی‌کیفیت در برنامه‌های تلویزیون هنگام نمایش روی نمایشگر تلویزیون وجود ندارد.

برنامه‌های ورزشی (امتیاز 8.3)

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A عملکردی عالی هنگام نمایش برنامه‌های ورزشی مشاهده شده است. این تلویزیون از زمان پاسخ‌گویی بی‌نظیری برخوردار شده که موجب حرکتی بسیار روان در صحنه‌های سریع ورزشی می‌شود. به همین دلیل هیچ وقفه و تاری در نمایشگر هنگام نمایش محتوای ورزشی وجود نخواهد داشت. با روشنایی بسیار مناسبی که دارد در برابر تابش نور بهترین عملکرد را داشته و از دست دادن جزئیات تصویر را به حداقل می‌رساند. با زاویه دید گسترده‌ای که این تلویزیون دارد محیطی ایده‌آل را برای دیدن برنامه‌های ورزشی و فوتبال همراه با دوستان و خانواده فراهم می‌کند. یکنواختی مشکی تلویزیون سامسونگ در حد متوسط است به همین دلیل در برخی صحنه‌های ورزشی ممکن است متوجه تفاوت روشنایی در تصاویر شوید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.3)

سامسونگ از برترین امکانات گیمینگ در تلویزیون بالارده‌ی NEO QLED خود استفاده کرده است. این تلویزیون زیبا مجهز به برترین تکنولوژی‌ها برای ارائه خدمات گیمینگ عالی به کاربران می‌باشد. زمان پاسخگویی بی‌نظیر باعث ایجاد حرکتی روان و صاف در بازی‌های ویدیویی شده و تأخیر در ورودی ناچیز سرعت انتقال بالایی را برای تلویزیون سامسونگ QN900A به ارمغان می‌آورد. برای کاهش وقفه در حرکات تصویر از استانداردهای FreeSync و G-SYNC در تلویزیون پشتیبانی می‌شود. نرخ نوسازی تلویزیون برابر با 120 هرتز بوده و از HDMI 2.1 نیز برای کنسول‌های بازی 2021 پشتیبانی می‌کند. با این اوصاف تلویزیون QN900A تجربه‌ی یک بازی مهیج و باکیفیت را برایتان رقم می‌زند.

فیلم‌های HDR (امتیاز 7.6)

با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A متوجه عملکردی بی‌نظیر در بخش نمایش فیلم‌های HDR شده‌ایم. این تلویزیون دارای اوج روشنایی بی‌نظیری در محتوای HDR است. این روشنایی فوق العاده را مدیون استفاده از Mini-LED‌ بوده که روشنایی بسیار بالایی در برای نمایش محتوا در تلویزیون سامسونگ ایجاد می‌کند. همچنین طیف رنگی بسیار گسترده‌ای را برای نمایشگر ایجاد می‌کند. البته نسبت کنتراست تلویزیون در حد متوسط عمل می‌کند که تا حدی روی برخی محتواها تأثیرگذار است اما به طور گسترده قابل توجه نخواهد بود و مشکلی برای نمایش فیلم‌های HDR به وجود نمی‌آورد.

محتوای HDR در تلویزیون QN900A

بازی‌های HDR (امتیاز 8.2)

به دلیل اوج روشنایی فوق العاده‌ای که در نمایش محتوای HDR وجود دارد امتیازی بالا در بازی‌های HDR نیز برای تلویزیون سامسونگ QN900A وجود دارد. این تلویزیون کیفیت تصویر و روشنایی مطلوب را برای نمایش بازی‌های HDR در اختیارتان قرار می‌دهد. همچنین زمان پاسخگویی آنی را در بازی‌های HDR فراهم می‌کند تا در حالت ایده‌آل تصاویر بازی را به نمایش بگذارد. امکانات گیمینگ عالی از جمله تأخیر در ورودی کم و پشتیبانی از برخی امکانات ویژه گیمینگ همچون VRR نیز باعث شده‌اند این تلویزیون عملکردی مناسب را هنگام بازی‌های ویدیویی HDR ارائه دهد.

مانیتور PC (امتیاز 8.6)

تلویزیون سامسونگ QN900A برای استفاده به عنوان مانیتور PC یک گزینه‌ی عالی است. این تلویزیون به خوبی می‌تواند به عنوان مانیتور عملکرد مطلوب را ارائه دهد. زمان پاسخگویی و تأخیر در ورودی تلویزیون بسیار مناسب است تا بتوانید با سرعتی مناسب آن را به عنوان مانیتور PC استفاده کنید. همچنین زاویه دید گسترده‌ای که این تلویزیون دارد تأثیر بسزایی در کسب امتیاز بالا در این بخش می‌شود. پس در استفاده‌ی تلویزیون QN900A به عنوان مانیتور PC هیچ مشکلی وجود نداشته و عملکردی مناسب برای تلویزیون وجود خواهد داشت.

استفاده از تلویزیون 8K برای مانیتور

طراحی و کیفیت ساخت

در طراحی و ساخت تلویزیون QN900A سامسونگ از بهترین متریال استفاده شده تا دوام بالایی را برای خریداران داشته باشد. این تلویزیون طراحی و دیزاین شیکی دارد. طراحی پایه‌ی آن بسیار خاص و متفاوت است. این پایه با قدرتی بالا توانایی نگهداری از صفحه نمایش را دارد. ضخامت بدنه‌ی تلویزیون ناچیز بوده و لقب Infinity Screen را در بخش نمایشگر به خود اختصاص داده است.

پایه‌ی تلویزیون QN900A

تلویزیون سامسونگ مدل QN900A از طراحی پایه‌ی بسیار شیکی استفاده کرده است. این پایه از عرض کمی برخوردار بوده و برای قرارگیری روی میز تلویزیون‌های کم‌عرض نیز گزینه‌ی مناسبی خواهد بود. پایه‌ی مرکزی تلویزیون به طور مستقیم به قسمت پشت پنل متصل می‌شود و با قدرت بی‌نظیری توانایی نگه داشتن صفحه نمایش تلویزیون بدون ایجاد لرزش و تکان خوردن را دارد. همراه تلویزیون سامسونگ جعبه‌ی One Connect نیز عرضه می‌شود که می‌توانید آن را روی بخش پشت پایه متصل کنید.

پایه‌ی تلویزیون QN900A

ضخامت بدنه

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A متوجه ضخامت بسیار کمی در بخش بدنه‌ی تلویزیون شده‌ایم. در واقع این تلویزیون جزو باریک‌ترین تلویزیون‌هایی می‌باشد که تا کنون تولید شده است. حداکثر ضخامت این تلویزیون 1.6 سانتی‌متر بوده و طراحی یکدست و بسیار ظریفی دارد. به همین دلیل زمانی که آن را روی دیوار نصب می‌کنید همچون یک تابلوی هنری به نظر می‌رسد. ظرافت بالایی که در طراحی بدنه‌ی تلویزیون به کار رفته باعث ایجاد جلوه‌ای مدرن و شیک شده که نظیر آن را در هر تلویزیونی نمی‌توان یافت.

ضخامت بدنه تلویزیون 8K سامسونگ

حاشیه‌های اطراف نمایشگر

سامسونگ در برخی از تلویزیون‌های بالارده‌ی خود از کمترین میزان حاشیه استفاده کرده که باعث شده این سری از تلویزیون‌ها لقب تلویزیون‌های بدون فریم را به خود کسب کنند. تلویزیون سامسونگ QN900A نیز با استفاده از طراحی Infinity Screen در لیست تلویزیون‌های بدون فریم سامسونگ قرار می‌گیرد. در واقع این تلویزیون دارای فریم‌هایی با ضخامت 0.2 سانتی‌متر است که کمترین میزان حاشیه برای نمایشگر محسوب می‌شود و اصلاً به چشم نمی‌آید. این فریم‌های 0.2 سانتی متری باعث شده‌اند سایز نمایشگر بسیار بزرگ‌تر به نظر برسد و جلوه‌ای فوق العاده شیک را برای صفحه نمایش تلویزیون ایجاد کند.

حاشیه‌های اطراف نمایشگر

کیفیت ساخت پنل پشت تلویزیون QN900A (امتیاز 9.0)

تلویزیون سامسونگ QN900A به طرز خارق العاده‌ای طراحی شده است. این تلویزیون دارای کیفیت بی‌نظیری در ساخت پنل پشتی است که استحکام بسیار بالایی را به همراه دارد. با اینکه ظرافت بالایی در طراحی تلویزیون وجود دارد، اما در عین حال از استقامت و قدرت بالایی برخوردار شده است. قابی براق دور تا دور نمایشگر را فراگرفته که بر زیبایی تلویزیون می‌افزاید. در پشت پایه یک بخش برای قرارگیری جعبه‌ی One Connect وجود دارد. علاوه بر این زمانی که تلویزیون را روی دیوار نصب می‌کنید می‌توانید این جعبه را جدا ساخته و در کنار تلویزیون قرار دهید.

کیفیت ساخت پنل پشت تلویزیون QN900A

نسبت کنتراست (امتیاز 7.5)

در اغلب تلویزیون‌های سامسونگ از پنل VA استفاده می‌شود. یکی از مهم‌ترین مزایایی که استفاده از این تکنولوژی پنل به همراه دارد افزایش نسبت کنتراست به طور قابل توجهی در تلویزیون است. در عوض اغلب تلویزیون‌هایی که از VA بهره گرفته‌اند از زاویه دیدی بسیار محدود برخوردار شده‌اند. این موضوع تا حدی در مورد تلویزیون QN900A صدق نمی‌کند. همانطور که از امتیاز تلویزیون در بخش نسبت کنتراست مشخص است این مدل از نسبت کنتراست متوسطی برخوردار شده که تا حدی برای مدلی با تکنولوژی پنل VA کم محسوب می‌شود.

با این حال عملکرد آن در حد متعادل بوده و تنها ممکن است در برخی صحنه‌ها موجب جلب توجه شود. تا حدی این نسبت کنتراست متوسط را می‌توان به استفاده از لایه‌ی Ultra Viewing Angle ربط داد. این لایه که سامسونگ در تلویزیون NEO QLED 8K از آن بهره گرفته تا حد زیادی موجب بهبود زاویه دید تلویزیون می‌شود. در عوض نسبت کنتراست را نیز کاهش می‌دهد. پس با اینکه نسبت کنتراست تلویزیون QN900A در حد یک مدل VA نیست اما نسبت به سایر تلویزیون‌هایی که از این پنل استفاده کرده‌اند زاویه دید وسیع‌تری را خواهد داشت.

Local Dimming در تلویزیون QN900A (امتیاز 6.0)

Local Dimming یا ویژگی نوردهی موضعی یک ویژگی منحصربفرد در برخی تلویزیون‌ها است که نوردهی مناسب را برای بخش‌های مختلف نمایشگر به طور یکسان ایجاد می‌کند. البته به شرطی که این ویژگی به خوبی بتواند وظیفه‌ی خود را انجام دهد و خللی در عملکرد آن وجود نداشته باشد. با اینکه در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A وجود نوردهی موضعی تأیید شده است؛ اما عملکردی متوسط رو به ضعیف برای این ویژگی در تلویزیون وجود دارد. این ویژگی به خوبی توانایی ایجاد نوردهی را برای بخش‌های مختلف نمایشگر دارد.

اما نکته‌ای که در آن جلب توجه می‌کند ایجاد روشنایی زیاد در برخی نقاط روشن است. به عنوان مثال هنگام نمایش نوشته‌های زیر نویس که نسبت به تصویر روی نمایشگر روشنایی بیشتری دارند، هاله‌هایی از نور ایجاد می‌شود که تا حدی ممکن است موجب جلب توجه شود. به همین دلیل در این بخش ویژگی نوردهی موضعی تلویزیون QN900A عملکرد مطلوب را نخواهد داشت.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 8.9)

اوج روشنایی SDR در تلویزیون سامسونگ NEO QLED بی‌نظیر است. این تلویزیون توانایی ایجاد اوج روشنایی بسیار بالایی را برای نمایش این نوع محتوا دارد. با اینکه به اندازه‌ی مدل پایین‌تر خود یعنی QN800A روشن نمی‌شود، اما همچنان در لیست روشن‌ترین تلویزیون‌های بازار قرار می‌گیرد. اوج روشنایی بی‌نظیری که این تلویزیون در نمایش محتوای SDR دارد باعث شده در برابر تابش نور نیز تلویزیون عملکردی بی‌نظیر را از خود نشان داده و روشنایی مطلوب را برای صفحه نمایش ایجاد کند.

در مجموع هنگام بررسی تخصصی اوج روشنایی تلویزیون‌ها عددی که بالاتر از 365 نیت باشد بیانگر اوج روشنایی مناسب در تلویزیون خواهد بود. این عدد در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A برابر با 844 نیت بوده که بالاترین سطح از روشنایی را برایتان در نمایشگر به وجود می‌آورد.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 9.0)

در کل محتوای HDR نسبت به SDR دارای جزئیات بیشتری در رنگ بوده و برای نمایش تمام جزئیات تصویر نیازمند اوج روشنایی بالاتری خواهد بود. به همین دلیل اوج روشنایی برای محتوای HDR از اهمیت بالاتری برخوردار است. تلویزیون سامسونگ QN900A در بخش اوج روشنایی برای محتوای HDR عملکرد بی‌نظیری دارد. این تلویزیون توانایی ایجاد روشنایی کامل برای نمایش جزئیات تصاویر HDR را دارد. با اینکه اوج روشنایی تلویزیون در محتوای HDR عالی است اما اگر می‌خواهید صفحه نمایش روشن‌تری را هنگام نمایش محتوای HDR داشته باشید می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

Contrast Enhancer را روی “High” تنظیم کرده و میزان ST.2084 را روی حداکثر میزان قرار دهید. این تنظیمات روشن‌ترین حالت از نمایشگر را برای تلویزیون سامسونگ NEO QLED فراهم می‌کند.

اوج روشنایی HDR در حالت بازی (امتیاز 8.7)

با فعال سازی حالت Game اوج روشنایی در محتوای HDR با تغییراتی همراه خواهد بود. در حد کمی اوج روشنایی تلویزیون در محتوای HDR با فعال سازی حالت بازی کاهش می‌یابد. اما هنوز هم اوج روشنایی مناسبی در بازی‌های HDR وجود داشته و توانایی نمایش جزئیات کامل بازی را خواهد داشت.

یکنواختی خاکستری در تلویزیون سامسونگ QN900A (امتیاز 7.8)

یکنواختی خاکستری به نمایش رنگ‌های مختلف به طور یکنواخت روی نمایشگر اشاره دارد. با برخورداری از یکنواختی خاکستری می‌توان دید رنگ‌های مختلف روی نمایشگر به طور یکسان نمایش داده می‌شوند و تفاوتی در نمایش رنگ روی بخش‌های مختلف نمایشگر وجود نخواهد داشت. تلویزیون سامسونگ QN900A از یکنواختی خاکستری بسیار مناسبی برخوردار است. این تلویزیون توانایی ایجاد یکنواختی رنگ‌ها را در سراسر نمایشگر دارد. البته در گوشه‌های اطراف نمایشگر رنگ‌ها کمی تیره‌تر به نظر می‌رسند که یک امر طبیعی در اغلب تلویزیون‌ها است. در کل یکنواختی خاکستری در این تلویزیون بسیار مناسب بوده و عملکرد مطلوب را به همراه خواهد داشت.

یکنواختی مشکی (امتیاز 6.6)

با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A متوجه یکنواختی مشکی متوسطی شده‌ایم. در واقع یکنواختی مشکی به نمایش رنگ مشکی روی نمایشگر به طور یکنواخت اشاره دارد. این در حالی است که تلویزیون سامسونگ در یکنواختی مشکی متوسط عمل کرده و در برخی صحنه‌ها ممکن است تغییر رنگ مشکی وجود داشته باشد. البته این مشکل را می‌توان با فعال سازی Local Dimming برطرف کرد.

همانطور که در عکس زیر مشخص است، زمانی که ویژگی نوردهی موضعی را روشن می‌کنیم یکنواختی مشکی به حالتی عالی ارتقاء یافته و وضوح کافی را خواهد داشت. البته روشن شدن این ویژگی تا حدی شکوفایی یا درز نور در بخش‌هایی روشن را افزایش می‌دهد که کمی باعث ایجاد هاله‌های نور در بخش‌های روشن روی تصاویر تاریک می‌شود.

تأثیر local dimming در یکنواختی مشکی

زاویه دید (امتیاز 6.8)

زاویه دید در تلویزیون سامسونگ NEO QLED 8K بسیار مناسب است؛ مناسب‌تر از بسیاری تلویزیون‌های دیگر که از پنل VA استفاده کرده‌اند. همانطور که اشاره شده این تلویزیون دارای تکنولوژی پنل VA است. اغلب تلویزیون‌هایی که از این تکنولوژی پنل بهره‌ گرفته‌اند دارای زاویه دیدی ضعیف هستند. این در حالی است که سامسونگ در تلویزیون QN900A خود از لایه‌ی ‘Ultra view Angle’ استفاده کرده است.

این لایه باعث گسترش زاویه دید در تلویزیون شده و زاویه دیدی گسترده را در اختیار این تلویزیون قرار می‌دهد. با برخورداری از زاویه دید گسترده زمانی که از زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش تلویزیون نگاه می‌کنید نیز کیفیت و روشنایی تصاویر از دست نخواهد رفت. بنابراین با زاویه دید مناسبی که تلویزیون سامسونگ دارد از کاهش کیفیت و روشنایی تصاویر روی نمایشگر جلوگیری می‌کند.

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A در بازتاب نور (امتیاز 8.9)

عملکرد تلویزیون سامسونگ در بازتاب نور عالی است. با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A در بخش تابش نور متوجه عملکردی بسیار مناسب شده‌ایم. در واقع زمانی که نور به صفحه نمایش برخی مدل‌های تلویزیون می‌تابد باعث ایجاد هاله‌های از نور روی نمایشگر تلویزیون می‌شود. تلویزیون QN900A در این مورد بسیار مناسب عمل می‌کند و ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش را به حداقل می‌رساند. ممکن است در تابش مستقیم نور لایه‌ی ‘Ultra Viewing Angle’ باعث ایجاد خطی رنگین‌ کمانی شود، اما در کل عملکرد بسیار مناسبی برای این تلویزیون حتی هنگام تابش مستقیم نور دیده شده است.

رسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A در بازتاب نور

قبل و بعد از کالیبراسیون

کالیبراسیون به طور کلی به مجموعه تنظیمات تصویری گفته می‌شود که با اعمال آن‌ها تا حد زیادی کیفیت و وضوح تصاویر ارتقاء می‌یابد. در تلویزیون سامسونگ QN900A عملکرد برخی موارد قبل از اعمال کالیبراسیون کمی نامناسب است. تعادل رنگ سفید وجود ندارد و برخی صحنه‌ها بسیار روشن‌تر از حالت واقعی نمایش داده می‌شوند. پس از اعمال تنظیمات کالیبراسیون دقت رنگ و کیفیت در تلویزیون به بهترین حد خود می‌رسد. تعادل در نمایش رنگ سفید و سایر رنگ‌ها به خوبی ایجاد شده و روشنایی مطلوب برای صفحه نمایش مهیا می‌شود.

عملکرد تلویزیون QN900A در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): این تلویزیون هیچ مشکلی در نمایش محتوای ورودی با وضوح 480p ندارد.

720p (امتیاز 8.0): در تلویزیون سامسونگ عملکردی عالی در نمایش محتوای ورودی 720p مشاهده شده است.

1080p (امتیاز 9.0): تلویزیون QN900A نه تنها هیچ مشکلی در نمایش محتوای 1080p ندارد بلکه به خوبی می‌تواند وضوح را در این نوع محتوا هنگام نمایش روی نمایشگر ارتقاء دهد.

4K (امتیاز 9.5): برای نمایش محتوای 4K نیز در این تلویزیون امکاناتی مناسبی وجود دارد. با اینکه وضوح تصاویر 4K در تلویزیون بسیار عالی است، اما باید بگوییم به اندازه‌ی یک تلویزیون 4K ایده‌آل نخواهد بود.

8K (امتیاز 9.5): بالاترین سطح وضوحی که تلویزیون QN900A قادر به نمایش آن است وضوح 8K است. البته همچون تمام تلویزیون‌های 8K دیگر که مورد آزمایش قرار گرفته‌اند این مدل نیز به بهترین نحو توانایی نمایش محتوای 8K را ندارد و در حد کمی وضوح پیکسل‌ها به دلیل تراکم بالایی که دارند از دست می‌رود. با این حال کیفیت رنگ و روشنایی مطلوب در نمایش محتوای ورودی 8K برای تلویزیون رویت شده است.

Color Gamut یا وسعت رنگ (امتیاز 8.2)

Color Gamut به میزان وسعت رنگ‌هایی گفته می‌شود که در تلویزیون پشتیبانی می‌شوند. هرچه وسعت رنگ در یک تلویزیون بهتر باشد توانایی نمایش رنگ‌هایی گسترده‌تر را روی نمایشگر خواهد داشت. به همین دلیل است که وسعت رنگ بی‌نظیری که در تلویزیون سامسونگ QN900A وجود دارد باعث نمایش رنگ‌هایی گسترده برای محتوای HDR می‌شود.

گرادیان تلویزیون QN900A (امتیاز 7.9)

گرادیان به تغییر تدریجی یک رنگ تیره به سمت روشن یا بالعکس گفته می‌شود که موجب ایجاد طیف رنگی گسترده در بین دو رنگ خواهد شد. در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A عملکرد گرادیان به شکل زیر خواهد بود. این تلویزیون به خوبی می‌تواند گرادیان مناسب را در صفحه نمایش ایجاد کند. هرچند که در ایجاد گرادیان روی رنگ‌هایی همچون قرمز و سبز به بهترین نحو عمل نمی‌کند؛ اما در نمایش محتوای واقعی این موضوع زیاد به چشم نمی‌آید.

گرادیان تلویزیون NEO QLED

زمان پاسخگویی (امتیاز 8.3)

در تلویزیون QN900A زمان پاسخگویی عالی وجود دارد. زمان پاسخگویی به طور کلی به مدت زمانی گفته می‌شود که پیکسل‌های تصویر با تغییر رنگ همراه شوند. یعنی مدت زمانی که یک پیکسل از رنگی به رنگ دیگر تغییر می‌کند زمان پاسخگویی است. به بیانی ساده‌تر زمانی که پیکسل‌ها تغییر رنگ می‌دهند یعنی تصویر روی نمایشگر را تغییر می‌دهند؛ پس می‌توان گفت زمان پاسخگویی تلویزیون همان سرعت نمایش فریم‌های تصویر خواهد بود.

در تلویزیون سامسونگ زمان پاسخگویی بی‌نظیری وجود دارد که باعث نمایش و حرکتی بسیار روان روی تصاویر می‌شود. این تلویزیون برای تغییر 100 درصدی رنگ پیکسل‌های روی نمایشگر تنها 10.2 میلی‌ثانیه زمان لازم دارد. در اغلب بررسی تخصصی‌ها برای زمان پاسخگویی عددی کمتر از 14 میلی‌ثانیه مناسب خواهد بود.

نرخ نوسازی (امتیاز 9.4)

نرخ نوسازی در تلویزیون سامسونگ QN900A برابر با 120 هرتز است. برای یک تلویزیون بالارده این میزان از نرخ نوسازی بسیار عالی خواهد بود که سرعت بالایی را در رفرش شدن تصاویر ورودی روی نمایشگر ایجاد می‌کند. یکی از بهترین ویژگی‌ها در این تلویزیون سامسونگ پشتیبانی از Variable Refresh Rate یا همان VRR است. این ویژگی با نام نرخ نوسازی متغیر نیز شناخته شده و از آن برای ایجاد هماهنگی میان نرخ نوسازی دستگاه‌های ورودی و نرخ نوسازی تلویزیون استفاده می‌شود. به این ترتیب که VRR نرخ نوسازی دستگاه ورودی را تشخیص داده و به طور خودکار نرخ نوسازی را در تلویزیون با آن هماهنگ می‌کند تا هماهنگی لازم برای افزایش سرعت انتقال محتوا را ایجاد کند.

سرعت انتقال محتوا در تلویزیون QN900A سامسونگ

تأخیر در ورودی (امتیاز 9.7)

به میزان تأخیری که هنگام انتقال داده‌ها از دستگاه‌های ورودی به تلویزیون وجود دارد تأخیر در ورودی گفته می‌شود. به عنوان مثال یک کنسول بازی را در نظر می‌گیریم. به مدت زمانی که طول می‌کشد محتوای بازی بر روی نمایشگر به نمایش گذاشته شود تأخیر در ورودی گفته می‌شود. هرچه میزان تأخیر در ورودی کمتر باشد تلویزیون سرعت بهتری را در انتقال و نمایش محتوا خواهد داشت. با بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A متوجه تأخیر در ورودی بسیار ناچیز شده‌ایم.

این تلویزیون هنگام فعال سازی حالت بازی(Game) می‌تواند به کمترین میزان تأخیر در انتقال محتوا از ورودی به نمایشگر دست یابد. برای نمایش محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز در هر تلویزیون عددی پایین‌تر از 25 میلی‌ثانیه مناسب بوده و تأخیر در ورودی کمی را برای تلویزیون ایجاد می‌کند. در تلویزیون سامسونگ این عدد برابر با 10.1 میلی‌ثانیه بوده که به معنای ایجاد تأخیر در ورودی بسیار ناچیز می‌باشد.

سایر امکانات گیمینگ

زمان پاسخگویی سریع، نرخ نوسازی 120 هرتز و تأخیر در ورودی ناچیز از برترین ویژگی‌هایی هستند که در بخش گیمینگ برای تلویزیون سامسونگ QN900A فراهم شده‌اند. البته سامسونگ از امکاناتی دیگر نیز در بخش گیمینگ پشتیبانی کرده تا این مدل را به یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای بازی‌های ویدیویی تبدیل کند. VRR یکی از برترین ویژگی‌های گیمینگ است که به هماهنگی بازی و نمایشگر کمک می‌کند.

از استانداردهای FreeSync و G-SYNC نیز در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود تا حرکتی روان را در بازی ویدیویی تجربه کنید. همچنین فرمت HDMI 2.1 نیز در تمامی پورت‌های HDMI تلویزیون پشتیبانی می‌شود که سرعت انتقال داده‌ها را برای کنسول‌های بازی جدید ارتقاء می‌دهد. در کل امکاناتی عالی در بخش گیمینگ تلویزیون وجود دارد که باعث شده این مدل برای بازی‌های ویدیویی یک گزینه‌ی بسیار مناسب باشد.

درگاه‌های ورودی تلویزیون سامسونگ QN900A

برای برقراری ارتباط با دستگاه‌های خارجی در هر تلویزیون پورت‌هایی تعبیه می‌شود که نوع و تعداد آن‌ها در مدل‌های مختلف باهم متفاوت است. در تلویزیون سامسونگ QN900A جایگاه قرارگیری درگاه‌ها نیز بسیار متفاوت خواهد بود. اغلب تلویزیون‌ها دارای پورت‌های ورودی روی پنل پشت هستند. این در حالی است که روی بدنه‌ی تلویزیون سامسونگ خبری از این درگاه‌ها نیست. درگاه‌های ارتباطی در تلویزیون روی جعبه‌ی One Connect قرار می‌گیرند که می‌توان آن را روی پایه نصب کرد. همچنین با قابلیت جداسازی که این جعبه دارد می‌توانید در قسمت‌هایی نزدیک به نمایشگر نیز آن را قرار دهید. تعداد و نوع پورت‌های ورودی این تلویزیون به شرح زیر است :

درگاه‌های ورودی تلویزیون سامسونگ QN900A
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

فرمت‌های ورودی صوتی و تصویری

در تلویزیون سامسونگ QN900A از فرمت‌های مختلفی در بخش تصویر و صدا پشتیبانی می‌شود. این فرمت‌ها به طور مستقیم روی کیفیت صدا و تصویر تلویزیون تأثیر دارند. همچنین برخی دیگر از ویژگی‌های مربوط به ورودی تلویزیون را در بخش زیر می‌توانید ببینید.

تصویری

  • HDR10
  • HDR10+
  • HLG
  • HDMI 2.0 (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 (HDMI 1,2,3,4)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت صدای تلویزیون (امتیاز 6.9)

صدای بلند در تلویزیون QN900A

در بخش صوتی تلویزیون سامسونگ QN900A کیفیت فوق العاده‌ای وجود دارد. این تلویزیون از سیستم صوتی بسیار قدرتمند با بلندگوهایی قوی برای پخش صدا استفاده کرده است. سیستم صوتی 6.2.2 کاناله توانایی پخش صدایی معادل 80 وات را دارد. این میزان صدا برای تلویزیون بی‌نظیر است و شما از خرید هر گونه سیستم صوتی و ساندبار برای تلویزیون بی‌نیاز می‌کند. صدایی بسیار بلند و رسا توسط این سیستم صوتی پخش می‌شود.

علاوه بر این پاسخ فرکانسی مناسبی در تلویزیون وجود دارد. به این معنی که صداهای ورودی با کیفیت واقعی خود توسط بلندگوهای تلویزیون پخش می‌شوند. با وجود بلندگوهای باکیفیتی که در تلویزیون وجود دارد توقع ایجاد بیس قوی صدا را داشتیم که در این مورد تلویزیون QN900A کمی ناامید کننده عمل کرده و بیس زیادی را در صدا ایجاد نمی‌کند. ولی در کل از لحاظ بلندی و وضوح صدا بسیار مناسب عمل می‌کند.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

تلویزیون سامسونگ QN900A همچون سایر مدل‌های 2021 سامسونگ از نسخه‌ی 2021 سیستم عامل تایزن بهره‌مند شده است. سامسونگ امکاناتی عالی را برای این سیستم عامل در نظر گرفته تا رابط کاربری بی‌نقصی را در اختیار کاربران قرار دهد. در مجموع سیستم عامل تایزن دارای منوی کاربری بسیار روان و راحتی است که کار با تلویزیون را به ساده‌ترین روش برایتان مهیا می‌سازد. سرعت نسخه‌ی جدید سیستم عامل تایزن ارتقاء یافته و بسیار سریع‌تر نسبت به انجام دستورات عمل می‌کند. هیچ مشکلی هنگام استفاده از سیستم عامل تلویزیون سامسونگ دیده نشده و امتیازی بالا برای این تلویزیون در بخش رابط کاربری کسب شده است.

سیستم عامل تایزن 2021

بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A در دانلود اپلیکیشن (امتیاز 8.5)

سامسونگ در تلویزیون QN900A از فروشگاه محتوای مخصوص خود استفاده کرده است. این فروشگاه محتوا اپلیکیشن‌های بسیار زیادی را در بر گرفته تا امکان دانلود انواع برنامه‌های مورد نیاز را برای کاربران فراهم کند. به همین دلیل شما می‌توانید به آسانی به انواع برنامه‌ها جهت دانلود استفاده در تلویزیون خود دسترسی داشته باشید. به علاوه در این تلویزیون علاوه بر امکان دانلود اپلیکیشن از ویژگی‌های هوشمند گسترده‌ای نیز پشتیبانی می‌شود تا یک تلویزیون مدرن و فول امکانات را در اختیار داشته باشید.

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

تمامی تلویزیون‌های Neo QLED سال 2021 از ریموت کنترل جدید سامسونگ برخوردار شده‌اند. این ریموت کنترل از لحاظ ظاهری و طراحی دکمه‌ها به مدل ریموت کنترل قبل شباهت دارد. مهم‌ترین تفاوت در ریموت کنترل جدید استفاده از پنل خورشیدی به جای باتری‌های رایج ریموت است. این پنل دقیقاً در قسمت باتری‌های ریموت قرار گرفته و توسط نور قابلیت شارژ شدن را دارد. همچنین در بخش پایین ریموت یک پورت USB وجود دارد تا بتوانید از این طریق نیز ریموت کنترل را شارژ کنید.

با حذف باتری از ریموت کنترل سامسونگ نه تنها در مصرف باتری صرفه جویی شده بلکه شما را از خرید مداوم باتری برای تلویزیون سامسونگ QN900A بی‌نیاز می‌سازد. روی ریموت کنترل تعداد کمی دکمه وجود دارد که از طریق آن‌ها به اصلی‌ترین بخش‌ها همچون بخش جستجو و صفحه کلید اعداد و حروف دسترسی خواهید داشت. همچنین دکمه‌ی دستیار صوتی برای دسترسی به Bixby روی ریموت قرار گرفته تا بتوانید تلویزیون را از طریق صدای خود کنترل کنید.

ریموت کنترل سامسونگ 2021

کنترل تلویزیون

درست در سمت راست فریم نمایشگر که لوگوی سامسونگ حک شده با کمی دقت متوجه یک دکمه‌ی مخفی خواهید شد. این دکمه برای مواقعی که به ریموت کنترل خود دسترسی ندارید یک کمک عالی خواهد بود. از طریق این دکمه می‌توانید اعمال روشن/خاموش کردن، تغییر کانال تلویزیون و تغییر میزان صدا و ورودی‌ها را انجام دهید.

دکمه‌ی کنترلی تلویزیون NEO QLED 8K

داخل جعبه‌ی تلویزیون

همراه با تلویزیون سامسونگ QN900A اقلام زیر نیز ارائه می‌شود :

لوازم جانبی همراه تلویزیون QN900A
  • ریموت کنترل
  • کابل پاور
  • کابل جعبه‌ی One Connect (کوچک)
  • کابل جعبه‌ی One Connect (بزرگ)
  • 2 عدد کاور پلاستیکی برای جمع آوری کابل‌ها
  • پایه‌های جعبه‌ی One Connect
  • پیچ‌هایی برای نصب جعبه‌ی One Connect
  • دفترچه راهنما

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با سایر مدل‌ها

تلویزیون QN900A یکی از بهترین تلویزیون‌هایی می‌باشد که توسط برند سامسونگ روانه‌ی بازار شده است. این تلویزیون با امکانات و قابلیت‌هایی که دارد جایگاهی ویژه را در میان برترین تلویزیون‌ها کسب می‌کند. در راستای کسب اطلاعات بیشتر در مورد جایگاهی که این تلویزیون نسبت به سایر تلویزیون‌های موجود در بازار دارد ما در این بخش مدل QN900A را با برخی تلویزیون‌ها مقایسه می‌کنیم.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با QN800A

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با QN800A

تلویزیون QN800A با مدل QN900A برترین تلویزیون‌های سامسونگ هستند که هردو دارای کیفیت تصویر 8K خواهند بود. با اینکه شباهت‌های زیادی میان این دو تلویزیون وجود دارد اما در کل تلویزیون QN900A مدلی بالاتر و بهتر از QN800A است. حاشیه‌های تلویزیون QN900A بسیار باریک‌تر بوده که باعث شده ظاهر زیباتری داشته باشد. همچنین عملکرد بهتری را در local dimming داشته و زمان پاسخگویی بهتری دارد. البته در این بخش باید بگوییم QN800A اوج روشنایی بهتری در نمایش محتوای HDR و SDR دارد. در کل تلویزیون QN900A با اختلافی کم گزینه‌ی مناسب‌تری بوده و امتیاز بالاتری را کسب می‌کند.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با QN90A

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با QN90A

تلویزیون QN90A سامسونگ یکی دیگر از مدل‌هایی است که از فناوری Mini-LED برخوردار شده است. مهم‌ترین تفاوت در تلویزیون QN900A با QN90A در وضوح تصویر قابل پشتیبانی آن‌ها می‌باشد. تلویزیون QN90A دارای وضوح 4K و QN900A از وضوح 8K بهره‌مند شده است. QN90A نسبت کنتراست و عملکرد بهتری در local dimming دارد. همچنین اوج روشنایی آن در محتوای SDR و HDR بهتر خواهد بود. با اینکه انتظار می‌رفت پرچم‌دار سامسونگ در این بخش امتیاز بیشتری داشته باشد اما باید بگوییم امتیاز تلویزیون QN90A بسیار بالاتر از QN900A بوده و برای کسانی که خواهان تلویزیون 4K هستند گزینه‌‌ای عالی است.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با ال‌جی C1

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با ال‌جی C1

تلویزیون‌های C1 و QN900A دو مدل کاملاً متفاوت هستند. تلویزیون C1 از پنل OLED بهره گرفته که برترین پنل به کار رفته در تلویزیون است. به همین دلیل امکاناتی ویژه را برای تلویزیون ال‌جی به همراه داشته که از میان آن‌ها می‌توان به نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نقص اشاره کرد. همچنین زاویه دید و بازتاب نور بهتری دارد. با این حال تلویزیون QN900A دارای اوج روشنایی بهتری در محتوای SDR و HDR و پشتیبانی از محتوای 8K است. البته این به تنهایی نمی‌تواند قابلیت رقابت با سایر ویژگی‌های عالی در تلویزیون C1 ال‌جی را داشته باشد. به همین دلیل در مقایسه تلویزیون QN900A با C1 می‌توان به طور حتم تلویزیون C1 را مدل برنده اعلام کرد.

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با سونی A90J

مقایسه تلویزیون سامسونگ QN900A با سونی A90J

تلویزیون A90J سونی از مدل‌های OLED بوده و جزو برترین تولیدات سونی محسوب می‌شود. این تلویزیون اولد با اینکه تا وضوح تصویر 4K را پشتیبانی می‌کند اما به دلیل برخورداری از تکنولوژی OLED امتیاز بالاتری را نسبت به تلویزیون بالارده‌ی QN900A کسب می‌کند. یکنواختی مشکی، نسبت کنتراست، زاویه دید، بازتاب نور و ویژگی نوردهی موضعی از مواردی هستند که تلویزیون A90J در آن‌ها عملکرد بسیار بهتری از QN900A را ارائه می‌دهد. تلویزیون QN900A دارای اوج روشنایی بهتر در نمایش محتوای SDR و HDR است. همچنین توانایی نمایش محتوای 8K را دارد که در تلویزیون 4K سونی از آن پشتیبانی نمی‌شود. با این حال تلویزیون سونی A90J امتیاز بالاتری را کسب کرده و مدلی بهتر از QN900A محسوب می‌شود.

تلویزیون سامسونگ QN900A را بخرم؟؟

خرید تلویزیون سامسونگ QN900A

در بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ QN900A به بیان مزایا و معایب این تلویزیون زیبا پرداختیم. سامسونگ با تولید این تلویزیون در سری مدل‌های NEO QLED چشم اندازی روشن از آینده‌ی تولیدات خود را به ما نشان داد. تولید تلویزیون‌هایی با تکنولوژی Mini-LED در وضوح 8K با کیفیتی عالی در بخش تصویر همراه خواهد بود. با اینکه در بسیاری موارد این تلویزیون در حد مدل‌های 4K عمل نمی‌کند؛ اما این موضوع را نیز در نظر داشته باشید تلویزیون‌های 8K نسبت به مدل‌های 4K جدیدتر هستند و قابلیت بهتر شدن و ارتقاء را دارند.

در مجموع اوج روشنایی بی‌نظیری در نمایش محتوای SDR و HDR تلویزیون وجود دارد. در نمایش تصاویر و رنگ‌های تصویر نیز مشکلی در تلویزیون سامسونگ وجود ندارد. صدای تلویزیون نیز بسیار بلند و رسا بوده و بهترین عملکرد را حتی هنگام قرارگیری در محیط‌های بزرگ خواهد داشت. امکانات گیمینگ عالی در تلویزیون وجود دارد تا بتوانید از آن برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید. همچنین برخورداری از امکانات هوشمند گسترده باعث شده تلویزیون QN900A از برترین قابلیت‌های مدرن و هوشمند پشتیبانی کند.

قیمت تلویزیون سامسونگ QN900A با توجه به اینکه مدل پرچم‌دار و بالارده‌ی سامسونگ می‌باشد در حد بالاتر از معمول برآورد شده است. همچنین در حال حاضر در بازار ایران موجود نشده و احتمال ورود آن بسیار کم است. ما این تلویزیون را به کسانی پیشنهاد می‌کنیم که خواهان تلویزیونی عالی با وضوح 8K هستند و توانایی پرداخت هزینه‌ای بالا را برای تلویزیون دارند. در غیر این صورت مدل‌های 4K با قیمت پایین‌تر و امکاناتی معمولی‌تر گزینه‌های بهتری برای خرید هستند.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *