نقد و بررسی تخصصی تلویزیون QLED سامسونگ Q70T

تلویزیون Q70T QLED یک تلویزیون 4k خوب است که در اکثر موارد عملکرد مناسبی دارد. این تلویزیون سامسونگ علی‌رغم کمبود ویژگی تاریکی موضعی، به دلیل نسبت کنتراست بالای بومی ‌پنل VA قادر به تولید رنگ‌های سیاه و عمیق است. علاوه بر سرعت تازه سازی 120Hz و زمان پاسخ دهی مناسب، گیمرها باید از شنیدن این نکته که این دستگاه دارای تاخیر ورودی فوق‌العاده و پشتیبانی از FreeSync است، خوشحال شوند. متاسفانه، زاویه دید در جهات فرعی آن برای اتاق‌های بزرگ با چیدمان‌های گسترده صندلی ایده آل نیست و حداکثر روشنایی HDR متوسط ​​آن قادر به نمایش نکات برجسته در محتوای HDR نمی‌باشد. این مدل در روند صعودی از دقت رنگ چشمگیری برخوردار است و سیستم عامل تایزن سامسونگ نیز یک بستر عالی دارد که کاربر پسند است.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون QLED سامسونگ Q70T
امتیاز کلی:
کنتراست 9.4
تاریکی موضعی (Local Dimming) 0.0
حداکثر روشنایی SDR 8.0
حداکثر روشنایی HDR 6.4
زاویه دید 7.1
یکنواختی رنگ مشکی 8.0
بازتاب نور 7.4
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 6.9
لرزش و سوسو 8.0
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 7.2
برنامه‌های تلویزیون 7.7
محتوای ورزشی 7.4
بازی‌های ویدیویی 8.1
فیلم‌های HDR 7.1
بازی‌های HDR 7.7
مانیتور PC 7.7

نسبت کنتراست چشمگیر.

دقت رنگ خارج از جعبه.

پشتیبانی FreeSync.

نبود تاریکی موضعی.

زاویه دید ضعیف.

استفاده ترکیبی (امتیاز 7.5)

سامسونگ Q70T یک تلویزیون بسیار مناسب برای بیشتر استفاده‌ها است. این دستگاه می‌تواند کیفیت تصویر مناسبی را ارائه دهد، خواه محتوای آن تماشای تلویزیون با کابل و وضوح پایین یا فیلم HDR با کیفیت بالا باشد. پنل VA آن برای اتاق‌های تاریک مناسب است و از حداکثر روشنایی چشمگیری برخوردار است که می‌تواند به راحتی با تابش خیره کننده نور اتاق مبارزه کند. تاخیر ورودی آن بسیار عالی است که یک تجربه بازی گرافیکی و دسکتاپ را ارائه می‌دهد و برای کاهش گسستگی صفحه از FreeSync استفاده می‌شود. متأسفانه این دستگاه زاویه دید ضعیفی دارد که در صورت داشتن یک چیدمان گسترده ایده آل نمی‌باشد.

فیلم (امتیاز 7.2)

سامسونگ Q70T یک تلویزیون مناسب برای تماشای فیلم است. به دلیل نسبت کنتراست بالا و یکنواختی سیاه برجسته دارای عملکرد بسیار مناسبی در اتاق تاریک است اما دارای ویژگی تاریکی موضعی نیست. محتوای با وضوح پایین بدون هیچ مشکلی نمایش داده می‌شود و تلویزیون می‌تواند لرزش را از همه منابع حذف کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 7.7)

سامسونک Q70T یک تلویزیون خوب برای تماشای برنامه‌های تلویزیونی است. به دلیل درخشندگی چشمگیر و برخورداری از انعکاس مناسب، در اتاق‌های روشن عملکرد خوبی دارد و از نسبت کنتراست بالایی برخوردار است که تماشای آن در اتاق تاریک واقعاً لذت بخش است. محتوای با وضوح پایین‌تر مانند تلویزیون کابلی با سهولت بالا می‌آیند اما اگر شما قصد تماشای آن از طرفین را دارید، زاویه دید ضعیف آن باعث می‌شود هنگام مشاهده از طرفین، تصویر تخریب شود.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.4)

سامسونگ QLED Q70T یک تلویزیون مناسب برای تماشای ورزش است. زمان پاسخگویی بسیار خوبی برای ارائه تصویر واضح با کمترین تاری حرکت را دارد و یکنواختی خوب آن بدین معنی است که تقریبا اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) قابل مشاهده ای وجود ندارد که بتواند حواس بیننده را پرت کند. مشاهده آن در اتاق‌های روشن مسئله‌ای ندارد، هرچند که زاویه دید ضعیف آن باعث می‌شود تماشای یک بازی با گروهی از دوستان کمتر مناسب باشد.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.1)

سامسونگ Q70T یک تلویزیون عالی برای انجام بازی‌های ویدیویی است. این تلویزیون زمان پاسخ مناسبی دارد و تاخیر کم در ورودی آن باعث می‌شود در انجام هر حرکتی بسیار سریع باشد. نسبت کنتراست بالای پنل VA آن، انتخاب خوبی را برای کسانی که دوست دارند در تاریکی بازی کنند، فراهم می‌کند و این مدل با پشتیبانی FreeSync همراه است و یک تجربه بازی تقریباً بدون گسستگی را ارائه می‌دهد.

فیلم‌های HDR (امتیاز 7.1)

Samsung Q70T یک تلویزیون خوب برای تماشای فیلم های HDR است. این مدل دارای پنل VA با وجود نبود ویژگی تاریکی موضعی است که دارای نسبت کنتراست بالا و یکنواختی عالی در رنگ سیاه است. این دستگاه می‌تواند یک طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش بگذارد، اما حداکثر روشنایی HDR آن نسبتاً متوسط ​​است و قادر به نمایش نکات برجسته و روشن نیست. جابجایی حرکت مناسب و معقول است و می‌تواند محتوای فریم پایین را برای طرفداران از افکت Soap opera استفاده کند.

بازی‌های HDR ( امتیاز 7.7)

سامسونگ Q70T تلویزیون خوبی برای بازی در حالت HDR است. این تلویزیون علاوه بر زمان واکنش سریع و پاسخ سریع، تاخیر کم در ورودی و پشتیبانی FreeSync می‌تواند تجربه بازی HDR خوبی را ارائه دهد. صفحه VA آن در اتاق‌های تاریک عملکرد بسیار خوبی دارد.

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.7)

وضعیت در بازار

سامسونگ Q70T یک تلویزیون از ترکیب QLED 2020 است و در قسمت پایینی مدل‌های رده بالا قرار دارد که شامل سامسونگ Q80T و سامسونگ Q90T است، مدل دومی‌پرچمدار از نوع 4K است. رقبای اصلی آن احتمالاً LG NANO90 و X9000H سونی هستند.

توجه: سامسونگ امسال ترکیب خود را تغییر داده‌است، بنابراین اگرچه این تلویزیون جایگاه Q70R را در ترکیب سامسونگ می‌گیرد، ولی از نظر عملکرد نزدیک‌تر به Q60R است.

طراحی

استایل (امتیاز 8.5)

تلویزیون Q70T از طراحی بسیار خوبی برخوردار است و بسیار شبیه سامسونگ Q70 / Q70R QLED و همچنین هم‌نوع کوچک‌تر آن یعنی سامسونگ Q60T است. این دستگاه مینیمالیستی، دارای حاشیه‌های بسیار نازک و پایه‌های پهن است و همراه با گیره‌هایی است که به عنوان هدایت کننده کابل عمل می‌کنند.

پایه‌ی تلویزیون سامسونگ Q70T

پایه

پایه‌ی این دستگاه ساده است و تلویزیون را به خوبی پشتیبانی می‌کند، اما اگر بخواهید آن را حرکت دهید، کمی ‌تکان می‌خورد. پایه‌ها پهن هستند و به سمت بیرون می‌آیند، بنابراین به یک میز نسبتاً بزرگ احتیاج دارد. آنها دیگر نیازی به پیچ خوردن ندارند، زیرا فقط باید آنها را در جای خود گنجانده و کمی فشار دهید تا فرآیند نصب را بسیار ساده‌تر کنید. متأسفانه پایه‌ها برگشت پذیر نیستند.

اندازه‌ی پایه در مدل 55 اینچ : 40.3 اینچ در 9.5 اینچ

نمای پشت

قسمت پشتی تلویزیون Q70T کاملاً پلاستیکی است و از یک الگوی نقطه‌ای افقی برخوردار است که به آن ساختار می‌دهد. همه ورودی‌ها به صورت جانبی هستند و دسترسی به آنها حتی در صورت نصب بر روی دیوار آسان است و گیره‌هایی برای اتصال کابل‌ها به پشت پایه وجود دارد که به عنوان هدایت‌کننده اساسی کابل عمل می‌کند.

پشت تلویزیون سامسونگ Q70

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر نازک هستند و باعث حواس پرتی نمی‌شوند.

فریم اطراف نمایشگر تلویزیون Q70T

ضخامت

اگر تلویزیون را روی دیوار نصب کردید، تلویزیون نازک است و نباید برآمده باشد.

حداکثر ضخامت: 2.4 اینچ (6.1 سانتی متر)

ضخامت تلویزیون سامسونگ Q70T

کیفیت ساخت (امتیاز 7.0)

کیفیت ساخت این مدل مناسب است. با وجود بدنه پلاستیکی آن، هیچ درز آشکاری وجود ندارد و نباید مشکلی با آن داشته باشید. با این حال تلویزیون هنوز هم کمی‌تکان می‌خورد.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 9.4)

سامسونگ Q70T از کنتراست فوق العاده‌ای برخوردار است، این دستگاه قادر به تولید سیاهی‌های عمیق و غلیظ است. متأسفانه برای بهبود بیشتر آن از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار نیست.

تاریکی موضعی (امتیاز 0)

Q70T فاقد ویژگی تاریکی موضعی (Local Dimming) است.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 8.0)

حداکثر روشنایی SDR چشمگیر است. تلویزیون می‌تواند به اندازه کافی روشن باشد تا در اکثر اتاق‌ها با تابش زیاد نور مقابله کند و در هنگام نمایش مطالب مختلف نسبتاً سازگار است. پنجره 2٪ بسیار تاریک است. این موضوع به دلیل کم رنگ شدن نور (فریم) تلویزیون است که نمی‌توان آن را غیرفعال کرد و ممکن است صحنه‌های تاریک را تاریک‌تر از آنچه که باید ظاهر شود نمایش دهد.

اندازه گیری‌های ما پس از کالیبراسیون با استفاده از حالت تصویر ‘Movie’ انجام شد. میزان روشنایی در حداکثر و گاما به 2.2 تنظیم شده است. کنتراست در حالت تنظیمات پیش فرض خود قرار داشت و تقویت کنتراست روی حالت “متوسط” قرار گرفت.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 6.4)

حداکثر روشنایی HDR متوسط است. بازهم، به جز پنجره تاریک‌تر 2٪ ناشی از کم رنگ شدن تلویزیون، در هنگام نمایش مطالب مختلف، میزان روشنایی تفاوت چندانی ندارد. این دستگاه به اندازه کافی روشن است تا یک تجربه HDR خوب در اتاق‌های تاریک ارائه دهد، اما تفاوت چندانی با محتوای SDR در محیط های روشن‌تر نشان نمی‌دهد.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.6)

یکنواختی خاکستری خوب است. کمی‌اطراف صفحه نمایش تاریک است، اما خوشبختانه اثر صفحه نمایش کثیف (Dirty Screen) بسیار کمی ‌وجود دارد و یکنواختی در صحنه‌های تاریک بسیار بهتر است.

زاویه دید (امتیاز 5.3)

متأسفانه مانند بیشتر پنل های VA تلویزیون Q70T از زاویه دید ضعیفی برخوردار است. تصاویر از کنار تخریب شده و و باعث می‌شوند برای اتاق‌های بزرگ با چیدمان گسترده صندلی کمتر مناسب باشد.

یکنواختی رنگ مشکی (امتیاز 9.0)

یکنواختی رنگ مشکی عالی است. مقدار کمی‌از نور پس زمینه در گوشه‌های بالای صفحه وجود دارد. همچنین گرفتگی جزئی و درز نور در اطراف صلیب مورد آزمایش وجود دارد. با این حال، بقیه صفحه نمایش بسیار یکنواخت است.

یکنواختی رنگ مشکی در تلویزیون Q70T

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 7.4)

فرمان پذیری بازتاب نور بسیار مناسب است. این مدل شبیه به Q70 / Q70R QLED عمل می‌کند، با این تفاوت که در کاهش شدت نور منعکس شده کمی‌بهتر است. دید در اکثر اتاق‌ها باید خوب باشد اما ممکن است در اتاق‌هایی با پنجره های زیاد مشکل ایجاد شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.0)

Q70T از دقت رنگی بالایی برخوردار است. کمی‌عدم دقت در چند رنگ و سایه‌های خاکستری وجود دارد، هرچند ممکن است متوجه آن شدن دشوار باشد. گاما به هیچ وجه از هدف پیروی نمی‌کند و در نتیجه بیشتر صحنه‌ها روشن تر از آنچه ظاهر می‌شوند هستند. دمای رنگ در سمت گرم است و تصویر کمی‌مایل به سایه‌ی قرمز است.

قبل از کالیبراسیون

پس از کالیبراسیون (امتیاز 9.2)

بعد از کالیبراسیون دقت رنگ بسیار عالی است. تعادل رنگ سفید و گاما تقریباً کامل است و دمای رنگ بسیار نزدیک به هدف ما 6500K است. با این حال، هنوز هم نبود دقت در چند رنگ وجود دارد. دلیل این امر آن است که وقتی سعی کردیم تنظیمات رنگی را تغییر دهیم، باعث بدتر شدن آن شده و قطع شدگی را مشاهده کردیم. گفته می‌شود، اکثر این نادرستی‌‌ها بدون کمک یک رنگ سنج قابل مشاهده نیست.

پس از کالیبراسیون

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای 480p مانند DVD بدون هیچ گونه مصنوعات ظاهری بالا می‌آید.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

مشکلی در مورد اجرای محتوای 720p وجود ندارد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای 1080p به خوبی اجرا می‌شود، و هیچ مصنوعات ظاهری آشکار نیست.

ورودی 4K (امتیاز 10)

Q70T مشکلی برای نمایش محتوای بومی ‌4K ندارد.

ورودی 8K (امتیاز 0)

Q70T نمی‌تواند سیگنال 8K را نشان دهد.

طیف رنگ (امتیاز 7.8)

Q70T از وسعت رنگ HDR خوبی برخوردار است. این مدل از پوشش بسیار عالی از فضای رنگی DCI P3 استفاده می‌کند، اما پوشش گسترده Rec 2020 متوسط ​​است. در حالت “فیلم” EOTF از انحنای هدف تا حد مناسبی پیروی می‌کند، اگرچه حالت “بازی” همانطور که در اینجا می‌بینید به طور کلی تاریک‌تر است.

اگر محتوای HDR را بسیار کم رنگ می‌بینید، می‌توانید با تنظیم روشنایی و کنتراست در حالت حداکثر، آن را روشن‌تر کنید، حداکثر ST.2084 را تنظیم کنید و تقویت کنتراست را روی متوسط ​​تنظیم کنید.

حجم رنگ (امتیاز 6.9)

حجم رنگ این مدل مناسب است اما به خوبی سامسونگ Q70 / Q70R نیست. این دستگاه به دلیل نسبت کنتراست زیاد می‌تواند رنگ‌های تیره خوبی ایجاد کند، اما مانند اکثر تلویزیون‌های LED، نمی‌تواند رنگ آبی بسیار خوبی ایجاد کند.

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 8.1)

عملکرد شیب چشمگیر است. برخی ازنواربندی‌های بسیار جزئی در سایه‌های تیره‌تر وجود دارد، اگرچه در بیشتر موارد قابل توجه نیست. اگر باندینگ شما را آزار می‌دهد، فعال کردن قابلیت کاهش نویز می‌تواند کمی‌کمک کند اما برخی جزئیات خوب در بعضی صحنه‌ها از بین می‌روند.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

مانند بسیاری از پنل‌های VA تلویزیون، Q70T هیچ نشانه‌ای از حفظ موقت تصویر را نشان نمی‌دهد.

خطر پیکسل سوختگی دائمی (امتیاز 10)

 

ما انتظار نداریم که پانل‌های VA دچار فرسودگی شوند، زیرا پانل VA در آزمایش طولانی مدت ‌ما مصون مانده است. 

حرکت – جنبش

زمان پاسخگویی (امتیاز 6.9)

تلویزیون Q70T زمان پاسخ دهی مناسبی دارد. در اشیاء با سرعت زیاد دنباله تاری وجود دارد و انتقال 0-20٪ کمی‌آهسته است و در نتیجه تاری حرکات کمی‌بیشتر ایجاد می‌شود.

عدم سوسو‌زدن (لرزش تصویر) (امتیاز 8.7)

Q70T از مدولاسیون عرض پالس (PWM) برای کم نور شدن نور پس زمینه استفاده می‌کند. همیشه در 600Hz می‌لرزد، به جز هنگامی ‌که ویژگی درج فریم سیاه آن فعال باشد، این باعث می‌شود که لرزش به 120Hz کاهش یابد. علاوه بر این، هنگامیکه در حالت PC (بدون حالت ‘Game) و در حالت “بازی” با Game Motion Plus فعال هستید، با سرعت 120Hz می‌لرزد. سرانجام هنگام استفاده از حالت “Game” در رایانه شخصی، نور پس زمینه در 600Hz می‌لرزد.

درج فریم سیاه (BFI) (امتیاز 9.1)

تلویزیون Q70T دارای یک فریم سیاه اختیاری است که می‌تواند به کاهش تاری حرکت کمک کند. متأسفانه زمان بندی کاملاً خاموش است و باعث تکثیر قابل مشاهده در تصویر می‌شود.

در حالت ‘Game’ و هنگامی‌که LED Clear Motion در حالت ‘Game’ فعال می‌شود، نور پس زمینه با سرعت Hz120 می‌لرزد. فعال کردن حرکت شفاف LED در خارج از حالت “بازی” لرزش را به 60 هرتز کاهش می‌دهد.

درون یابی حرکتی

این تلویزیون می‌تواند محتوای فریم پایین را تا 120 هرتز درون‌یابی کند. برای فعال کردن آن، باید Picture Clarity را روی “روشن” قرار دهید، Dejudder را برای 30fps روی 10 قرار دهید و Blur را بر روی 10 برای محتوای 60fps قرار دهید. با استفاده از تداخل حرکتی، در صحنه‌های سریع تکثیر قابل ملاحظه‌ای وجود دارد و هنگام نمایش صحنه‌های شدیدتر، مقدار مناسبی از مصنوعات را به نمایش می‌گذارد.

ما متوجه شدیم که تنظیم De-Blur هنگام نمایش محتوای 30 فریم در ثانیه کاری انجام نمی‌دهد. یک سیستم عامل جدید موجود است که به طور بالقوه می‌تواند این مشکل را برطرف کند، ما پس از آزمایش آن به روزرسانی خواهیم کرد.

پرش (Stutter) (امتیاز 8.0)

Q70T به دلیل زمان واکنش کمی‌آهسته‌تر، قادر به نمایش محتوای فریم کمتر و بدون پرش زیاد است. هنوز هم این امر ممکن است بعضی مواقع اتفاق بیفتد و اگر شما را اذیت کند، فعال کردن Picture Clarity کمک می‌کند.

لرزش 24p (امتیاز 10)

تلویزیون Q70T می‌تواند لرزش را از همه منابع حذف کند. برای استفاده از آن، Picture Clarity را بر روی “سفارشی” تنظیم کنید و نوارهای لغزنده‌ی Blur و Judder را روی “0” قرار دهید.

سرعت تعویض فریم متغیر (امتیاز 8.2)

تلویزیون Q70T از FreeSync برای کاهش از هم گسستگی صفحه هنگام بازی استفاده می‌کند. هنگامی‌که یک کامپیوتر یا Xbox One که VRR را در راه اندازی یک بازی فعال کرده است، هیچ تنظیماتی برای آن وجود ندارد و به طور خودکار روشن می‌شود.

ورودی‌ها

تاخیر ورودی (امتیاز 9.1)

تلویزیون Q70T تا زمانی که حالت “بازی” فعال باشد، دارای تاخیر ورودی کم است. هنگام فعال کردن VRR یا Game Motion Plus و همچنین هنگام بازی در 4k @60Hz + HDR کمی‌بالاتر است. با این حال این مورد نباید برای اکثر گیمرهای معمولی قابل توجه باشد.

وضوح پشتیبانی‌‌شده (امتیاز 9.6)

این تلویزیون از رایج ترین رزولوشن‌ها پشتیبانی می‌کند. این دستگاه می‌تواند chroma 4: 4: 4 را در کلیه رزولوشن‌ها به جز 1440p@ 120Hz نمایش دهد. برای نمایش chroma 4: 4: 4، ورودی باید دارای برچسب PC باشد و برای سیگنال‌های پهنای باند بالا مانند 4k @60Hz + HDR، تنظیم Input Signal Plus باید برای درگاه مورد استفاده فعال شود. هنگام فعال کردن VRR، حالت بازی Motion Plus قابل استفاده نیست.

در حالی که قرار است این تلویزیون از 4K تا 120Hz پشتیبانی کند، ما حتی با همان رایانه و تنظیماتی که برای تست تلویزیون Q90R استفاده می‌کردیم قادر به نمایش سیگنال بالاتر از 4K @ 60Hz نبودیم. ما انتظار داریم که به یک منبع HDMI 2.1 احتیاج داشته باشد، و از آنجا که در حال حاضر هیچکدام در دسترس نیست، در صورت امکان و به روزرسانی مجدد آن را دوباره آزمایش خواهیم کرد.

همه‌ی ورودی‌ها:

HDMI: 4

USB: 2

خروجی صدای دیجیتال نوری:1

تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1

اترنت: 1

ورودی‌های تلویزیون Q70T

مشخصات ورودی‌ها:

HDR10: دارد

HDR10+: دارد

HLG: دارد

پهنای باند کامل HDMI 2.0: دارد (HDMI 1،2،3)

HDMI 2.1 : دارد (HDMI 4)

CEC: دارد

HDCP 2.2 : دارد (HDMI 1،2،3،4)

پشتیبانی از Wi-Fi: دارد (2.4 گیگاهرتز، 5 گیگاهرتز)

درگاه‌های ورودی که در پشت تلویزیون قرار گرفته‌اند می‌توانند با توجه به منطقه‌ای که تلویزیون در آن عرضه شده است متفاوت باشند.

گذرگاه صوتی

سامسونگ Q70T از eARC پشتیبانی می‌کند، این به شما امکان می‌دهد صدایی با کیفیت بالا مانند Dolby Atmos را از طریق TrueHD و از راه اتصال HDMI ارسال کنید. برای استفاده از آن، eARC HDMI باید روی “خودکار” تنظیم شود و تنظیم صدا خروجی دیجیتال باید روی “Auto” یا “Passthrough” تنظیم شود.

کیفیت صدا

پاسخ فرکانسی (امتیاز 7.3)

Q70T پاسخ فرکانس مناسبی دارد. ما تلویزیون را با ویژگی Smart Intelligent Adaptive Sound + سامسونگ تست کردیم و مناسب به نظر می‌رسد. صدای این مدل نسبتاً متعادل است، اما واقعاً نمی‌تواند صدای عمیق و تندوتیزی ایجاد کند. این مدل صدای نسبتاً بلندتری از Q70R دارد.

اعوجاج(تحریف) (امتیاز 6.2)

 عملکرد اعوجاج متوسط است. عملکرد تحریف این دستگاه هنگام بازی در سطوح متوسط ​​می‌تواند قابل قبول باشد، اما در سطوح بالاتر اعوجاج نسبتاً خوبی وجود دارد.

ویژگی‌های هوشمند

رابط کاربری (امتیاز 8.0)

Q70T مانند همه‌ی تلویزیون‌های سامسونگ، بر روی سیستم عامل OS Tizen راه اندازی شده است. استفاده از آن بسیار راحت است و در بیشتر موارد بدون دردسر اجرا می‌شود، اما هنگام تغییر ورودی از رایانه به چیز دیگری اشکالی وجود دارد و باعث می‌شود که لبه‌های صفحه به دلیل بزرگ بودن از بین بروند. می‌توانید با پیمایش به تنظیم تصویر و با فعال کردن 16:9 و انتخاب گزینه «متناسب بودن صفحه» این مسئله را برطرف کنید.

سیستم عامل تایزن در تلویزیون سامسونگ Q70T

تبلیغات رایگان (امتیاز 0)

متاسفانه، تبلیغات و محتوای پیشنهادی در صفحه اصلی و درون فروشگاه برنامه وجود دارد و امکان غیرفعال کردن آنها وجود ندارد.

برنامه‌ها و ویژگی‌ها (امتیاز 8.5)

فروشگاه اپلیکیشن سامسونگ دارای انتخاب گسترده‌ای از برنامه‌ها است و نسبتاً روان اجرا می‌شوند. همچنین می‌توانید با استفاده از دستگاه تلفن همراه، محتوا را به تلویزیون منتقل کنید. برنامه رسانه داخلی از متداولترین نوع پرونده‌ها پشتیبانی می‌کند.

ریموت کنترل (امتیاز 8.5)

Q70T با همان ریموت همانند سایر تلویزیونهای QLED سامسونگ همراه است. در کنترل این مدل میکروفن داخلی برای کنترل صدا از طریق Bixby سامسونگ و میانبر‌های Netflix، Amazon Prime Videos و Samsung TV Plus وجود دارد.

این تلویزیون با ریموت کنترل عادی هوشمند و پیشرفته‌ی هوشمند عرضه می‌شود در هنگام خرید حتما از فروشنده در مورد نوع ریموت کنترل سوال نمایید و از او بخواهید عکس آن را برایتان ارسال کند.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون (کلید‌های سرخود)

کنترل‌های تلویزیون در زیر مارک سامسونگ در مرکز واقع شده‌اند. این دستگاه دارای یک دکمه واحد است که به شما امکان می‌دهد تلویزیون را روشن / خاموش و همچنین کانال، میزان صدا و ورودی را تغییر دهید.

دکمه‌های کنترل زیر تلویزیون Q70T (کلید‌های سرخود)

محتوای درون جعبه

کابل برق

کنترل از راه دور

2 باتری AAA

گیره‌های مدیریت کابل

راهنمای کاربر

متفرقه

مصرف برق 39 W

مصرف برق (حداکثر) 111 W

سیستم عامل 1003

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما مدل 55Q70T را آزمایش کردیم و در بیشتر بخش‌ها انتظار داریم که بررسی ما برای 65Q70T، 75Q70T 82Q70T، 85Q70T معتبر باشد.

واحد ما 55Q70T در فوریه 2020 تولید شده است.

در مقایسه با تلویزیون‌های دیگر

سامسونگ Q70T یک تلویزیون خوب برای اکثر موارد است، اما به خوبی Q70R عمل نمی‌کند. فاقد ویژگی تاریکی موضعی است و از حداکثر روشنایی پایین‌تری برخوردار است. زمان پاسخگویی آن نیز کندتر است. با این حال، تلویزیون Q70T از eARC از پشتیبانی می‌کند.

سامسونگ Q70 / Q70R QLED

سامسونگ Q70T QLED مستقیم از سال 2019 جایگزین سامسونگ Q70R QLED می‌باشد. Q70T ضعیف‌تر است، زیرا عملکرد خوبی ندارد و فاقد ویژگی تاریکی موضعی است که Q70R آن را دارد. Q70T همچنین از زمان واکنش کندتری برخوردار است و منجر به تاری بیشتر حرکات سریع می‌شود و از اوج روشنایی پایین‌تری برخوردار است. مانند Q70R از نظر ظاهری مطابقت ندارد اما در Q70T پشتیبانی EARC خواهید داشت.

سامسونگ Q60T QLED

سامسونگ Q70T QLED و Q60T QLED از بسیاری جهات تلویزیون‌های بسیار مشابهی هستند. تفاوت اصلی این دو در این است که Q70T به دلیل زمان پاسخ سریع‌تر و سرعت تجدید بالاتر، از هندلینگ بهتری برخوردار است، زیرا Q60T دارای پنل 60Hz است. همچنین Q60T نمی‌تواند لرزش را از هر منبعی خارج کند و از FreeSync پشتیبانی نمی‌کند. استفاده از گرادیان در تلویزیون Q60T چندان مناسب نیست، اما از دقت رنگی بهتری نیز برخوردار است، در صورتی که برای کالیبره کردن تلویزیون خود برنامه ریزی نکنید، عالی است.

سامسونگ Q80T QLED

تلویزیون سامسونگ Q80T QLED به طور قابل توجهی بهتر از سامسونگ Q70T QLED برای اکثر استفاده هاست. Q80T از ویژگی تاریکی موضعی برخوردار است، می‌تواند در محتوای HDR روشن‌تر شود و از زاویه دید بسیار گسترده‌تری برخوردار است. تلویزیون Q80T همچنین از دقت رنگی بهتر و زمان واکنش سریعتر برخوردار است، اما به دلیل لایه ‘Ultra View Angle’، نسبت کنتراست آن بسیار پایین‌تر از Q70T است و باعث می‌شود رنگ‌های سیاه کمی ‌خاکستری‌تر به نظر برسند.

سامسونگ Q60 / Q60R QLED

سامسونگ Q70T QLED و سامسونگ Q60 / Q60R QLED از نظر عملکرد مشابه و ویژگی‌های بسیار یکسانی دارند تا آنجا که باید گفت Q70T جایگزین Q60R است. Q70T کمی‌بهتر است زیرا از یکنواختی خاکستری و یکنواختی سیاه بسیار بهتری برخوردار است و از ورودی کمتری نیز برخوردار است. با این حال Q60R زمان واکنش سریعتر و دقت رنگ بهتری دارد. به غیر از این، این دو تلویزیون بسیار شبیه به هم عمل می‌کنند، به جز اینکه سایز 43 و 49 اینچی Q60R از پنل 60 هرتز برخوردار هستند و از هیچ فناوری VRR پشتیبانی نمی‌کنند.

ویژگی تلویزیون Q70T تلویزیون Q70R تلویزیون CX تلویزیون X9500G
طراحی 7.7 8.8 9.3 8.3
کیفیت تصویر 7.6 8.0 8.6 8.1
زمان پاسخگویی 6.9 8.1 9.9 8.4
ورودی‌ها 9.1 8.8 8.9 8.2
کیفیت صدا 7.0 6.5 7.5 5.8
ویژگی‌های هوشمند 8.1 8.1 8.2 8.1
نمایش فیلم 7.2 8.6 9.3 8.3
نمایش محتوای تلویزیونی 7.1 7.7 8.2 8.
نمایش محتوای ورزشی 7.4 7.6 8.6 7.8
بازی‌های ویدیویی 8.1 8.5 9.1 7.8
فیلم‌های HDR 7.1 8.3 8.7 8.2
بازی‌های HDR 7.7 8.4 8.8 7.6
مانیتور PC 7.7 7.9 8.6 7.7

 

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *