USB چیست؟ معرفی قابلیت ها و ویژگی های USB

معرفی ویژگی و قابلیت های پورت USB

USB چیست؟

عبارت USB کوتاه شده Universal Serial Bus به معنای درگاه همه گذر است .یو اس بی در سال 1990 به عنوان یک استاندارد ثبت شد.USB چیست؟

کاربرد USB

یو‌اس‌بی برای اتصال سخت افزارها و دستگاه‌هایی مانند: پرینتر، ماوس، کیبورد، مموری‌ها به یکدیگر یا به کامپیوتر است.
هدف USB پایان بخشیدن به تمامی مشکلات موجود در زمینه خدمت گرفتن تجهیزات جانبی در کامپیوتر است.[custom-related-posts title=”مطالب پیشنهادی” order_by=”title” order=”ASC” none_text=”یافت شند”]

یو‌اس‌بی یک روش آسان و استاندارد برای اتصال 127 دستگاه به کامپیوتر است. هر دستگاه می‌تواند شش مگابیت در ثانیه پهنای باند داشته باشد. تقریبا تمامی تجهیزات جانبی که که در سال‌های اخیر تولید شده‌اند، دارای یک یو‌اس‌بی می‌باشند. چاپگر، اسکنر، موس، دوربین‌های دیجیتال، دوربین‌های وب ،مودم، بلندگو، تلفن، رسانه‌های ذخیره سازی، اتصالات شبکه و … نمونه‌هایی از این نوع دستگاه‌ها می‌باشند.کاربرد USB

USB 3.1 با توانی فوق العاده

پورت USB 3.1 که چند سالی است مورد توجه شرکت‌های حوزه فناوری قرار گرفته دارای توان بیش از 5 برابر در مقایسه با USB 3.0 است.

حداکثر توانی که از طریق درگاه یو‌اس‌بی می‌تواند به یک دستگاه منقل شود، در USB 2.0 تقریبا 500 میلی‌آمپر یا 2.5 وات و در USB 3.0 در حدود 900 میلی‌آمپر یا 4.5 وات بود؛ اما در اما در نسل جدید آن یعنی USB 3.1 این عدد به 5000 میلی‌آمپر یا 100 وات رسیده است! باید خاطرنشان کنیم که در سری C قابلیت انتقال ولتاژ تا 20 ولت و شارژ همزمان با انتقال داده وجود دارد.

در تصویر زیر می‌توانید انواع نمونه از پورت‌های USB را مشاهده کنید.در تصویر زیر می‌توانید انواع نمونه از پورت‌های USB را مشاهده کنید.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

تفاوت Google TV با Android TV

تفاوت Android TV با Google TV

گوگل بی‌شک یکی از موفق‌ترین شرکت‌های جهان است که در زمینه‌های مختلف تکنولوژی فعالیت می‌کند. …

یک نظر

  1. ممنون بابت مطالب خوبتون

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *