تلویزیون سامسونگ KS9500

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ KS9500

تلویزیون سامسونگ KS9500 4k UHD یک تلویزیون بسیار متوازن است. کیفیت تصویر آن بدون توجه به اتاق، منبع یا محتوای پخش شده بسیار عالی است. این محصول می‌تواند بسیار روشن شود و به خوبی بازتاب‌ها را کنترل می‌کند. اما هنگامی که در طرفین به مشاهده محتوا می‌پردازید، کیفیت تصویر آن کاهش می‌یابد.

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون سامسونگ KS9500
امتیاز کلی:
کنتراست 9.2
تاریکی موضعی (Local Dimming) 3.5
حداکثر روشنایی SDR 8.5
حداکثر روشنایی HDR 8.6
زاویه دید 4.6
یکنواختی رنگ مشکی 9.8
بازتاب نور 9.5
ورودی 4K 10
زمان پاسخگویی 8.0
لرزش و سوسو 2.8
امتیاز نمایش انواع محتوای ویدیویی:
نمایش فیلم 8.2
برنامه‌های تلویزیون 8.0
محتوای ورزشی 7.9
بازی‌های ویدیویی 8.4
فیلم‌های HDR 8.4
بازی‌های HDR 8.4
مانیتور PC 7.3

  • کیفیت تلویزیون برای نمایش فیلم به ویژه محتوای HDR بسیار عالی است.
  • می‌تواند خیلی روشن شود و از انعکاس بسیار کمی برخوردار است.
  • دارای تاخیر ورودی کم و عالی برای بازی‌های هیجان انگیز است.



کیفیت تصویر را در نمایش از طرفین از دست می‌دهد.


استفاده ترکیبی (امتیاز 8.1)


تلویزیون KS9500 به طور کلی عملکرد مطلوبی را اعمال می‌کند. کیفیت تصویر عالی است و فیلم‌ها با کیفیت عالی به نمایش گذاشته می‌شوند. تلویزیون می‌تواند برای هر اتاق به اندازه کافی روشن شود و محتوا را با کیفیت دید عالی به نمایش می‌گذارد. هر محتوایی را با وضوح کامل و کیفیت بالا نمایش می‌دهد. اما متأسفانه هنگام مشاهده از اطراف، کیفیت تصویر کاهش می‌یابد.

نمایش فیلم (امتیاز 8.2)

سامسونگ KS9500 برای نمایش فیلم بسیار عالی است. این محصول صحنه‌های تاریک غنی را با کیفیت بالا به نمایش می‌گذارد و لحظات دیداری فوق‌العاده‌ای را فراهم می‌کند. این تلویزیون محتوا را از هر منبعی با کیفیت بالا و صاف نمایان می‌سازد تا لذت تماشای فیلم را در کاربر ارتقا دهد.

برنامه‌های تلویزیون (امتیاز 8.0)

تلویزیون برای اتاق روشن گزینه ایده آلی می‌باشد. در صورتی که کاربر در مرکز صفحه نمایش به مشاهده تصاویر بپردازد می‌تواند محتوای با کیفیتی را دریافت نماید. این محصول برای رقابت با بازتاب‌ها به اندازه کافی روشن می‌شود و به خوبی آن‌ها را کنترل می‌کند. متأسفانه وقتی از اطراف به مشاهده محتوا بپردازید، کیفیت تصویر کاهش می‌یابد.

محتوای ورزشی (امتیاز 7.9)

تلویزیون KS9500 محتوای ورزشی را با کیفیت عالی به نمایش می‌گذارد. هندلینگ حرکتی کاملاً خوب و هنگام نمایش محتوای سریع ورزشی کمی تاری وجود دارد. یکنواختی بسیار خوب است و کاربر می‌تواند لذت بیشتری را از مشاهده محتوای ورزشی دریافت نماید.

بازی‌های ویدیویی (امتیاز 8.4)

این تلویزیون برای بازی‌های ویدیویی بسیار مناسب می‌باشد. از هندلینگ حرکتی خوبی برای حرکات سریع دوربین برخوردار است. زمان پاسخگویی سریع و تاخیر ورودی کم خبری خوشحال کننده برای گیمرها می‌باشد و آنها را به سمت مشاهده بازی‌های دلخواه ترغیب می‌نماید.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.4)

HDR دارای طیف رنگی گسترده‌ای است که محتوا را با کیفیت باورنکردنی نمایش می‌دهد. جزئیات تصویر بسیار روشن می‌شوند و کاربر می‌تواند لحظات دیداری لذت بخشی را تجربه نماید. رنگ‌های برجسته و دارای سیاهی بسیار عمیق هستند و با وضوح کامل به نمایش گذاشته می‌شوند.

بازی HDR (امتیاز 8.4)

مانیتور کامپیوتر (امتیاز 7.3)

سامسونگ KS9500 عملکرد مطلوبی را به عنوان مانیتور کامپیوتر ارائه می‌دهد. از طیف گسترده‌ای از رزولوشن‌ها پشتیبانی می‌کند. این محصول به زمان پاسخگویی سریع مجهز شده است و از کروما 4: 4: 4 برای متن واضح پشتیبانی می‌کند.

طراحی

استایل (امتیاز 9.5)

تلویزیون KS9500 از ظاهر زیبایی برخوردار است. طراحی آن ساده و در عین حال بسیار براق است که موجب جلب توجه کاربران به سمت خود شده است. تلویزیون از بدنه باریکی بهره می‌برد، قطعات فلزی دارای پوشش کرومی هستند و حتی قسمت پشتی آن نیز از پوشش خاکستری تیره با بافت زیبا برخوردار است. این محصول به هر اتاقی جلوه جذاب و با شکوهی می‌بخشد و می‌تواند گزینه مناسبی برای تفریح و سر گرمی شما باشد.

پایه

پایه فلزی دارای روکش کرومی است و به پشت تلویزیون متصل شده است تا به خوبی بتواند تلویزیون را ثابت نگه دارد.

پایه تلویزیون سامسونگ KS9500

نمای پشتی

هنگامی که تلویزیون را در وسط اتاق نشیمن نصب کنید، جلوه بسیار شیکی را فراهم می‌سازد و جذابیت اتاق نشیمن را دو چندان ارتقا می‌دهد. یک پوشش مخفی برای جعبه One Connect وجود دارد.

نمای پشتی تلویزیون سامسونگ KS9500

فریم اطراف نمایشگر

فریم اطراف نمایشگر نازک است و از روکش فلزی ساده و ظریف برخوردار می‌باشد.

ضخامت

همه چیز در سامسونگ KS9500 نازک به نظر می‌رسد. اگر از اطراف به ضخامت آن بنگریم، به دلیل صفحه نمایش خمیده ممکن است که ضخامت آن کمی زیاد بنظر برسد.

ضخامت تلویزیون سامسونگ KS9500

درجه حرارت

تلویزیون KS9500 عملکرد بهتری نسبت به مدل رده پایین KS8500 دارد. جعبه One Connect هم در دمای 34 درجه سانتیگراد خیلی گرم نمی‌شود.

کیفیت تصویر

کنتراست (امتیاز 9.2)

تلویزیون LED KS9500 به سیاهی‌های بسیار عمیق و چشمگیری مجهز شده است، علاوه بر این از بالاترین نسبت کنتراست بومی برخوردار است که تاکنون اندازه گیری کرده‌ایم.

تاریکی موضعی (امتیاز 3.5)

تاریکی موضعی در سامسونگ KS9500 عملکرد مطلوبی را ارائه نمی‌دهد. تلویزیون‌هایی که به نور پس زمینه مجهز شده‌اند، می‌توانند عملکرد بهتری داشته باشند. ما برای این تست از تاریکی موضعی (Smart LED) تنظیم شده در “High” استفاده کردیم و متأسفانه نقطه در فیلم ما کاملا کم نور ماند. در عمل، درز نور بیشتری در فیلم ما دیده می‌شود.

حداکثر روشنایی SDR (امتیاز 8.5)

تلویزیون KS9500 از حداکثر روشنایی SDR خوبی برخوردار است. با حداقل روشنایی حدود 500 نیت و حداکثر روشنایی حدود 1000 نیت، این تلویزیون را به یکی از درخشان ترین تلویزیون‌های دارای محتوای SDR تبدیل می‌کند.

حداکثر روشنایی HDR (امتیاز 7.1)

تلویزیون سامسونگ در این بخش نتایج درخشانی را به عمل می‌آورد. در این تست، ما از تنظیمات “High” برای تاریکی موضعی (Smart LED) استفاده کردیم، زیرا این پنجره توانست 2٪ بیشتر نور را برای ما ایجاد کند و به 1490 نیت رسید. این به بدان معناست، که جزئیات برجسته تصاویر روشن بسیار روشن‌تر خواهند شد. مقدار مناسب برای پنجره 50٪ نیز بدان معنی است که کل صفحه می‌تواند بسیار روشن شود. حداکثر روشنایی نسبت به سونی X9300D کمی متفاوت است. در سامسونگ KS9500، در همه اندازه‌های پنجره، حداکثر روشنایی پس از مدتی کاهش می‌یابد، اما وقتی چیزی روی صفحه حرکت می‌کند، حداکثر روشنایی دوباره افزایش می‌یابد. مناطق بزرگ درز نور را می‌توان در اطراف برخی از جزئیات روشن تصاویر مشاهده کرد.

یکنواختی رنگ خاکستری (امتیاز 7.7)

یکنواختی رنگ خاکستری برای تلویزیون LED بسیار مناسب است. لبه‌های صفحه تاریک‌تر هستند اما تلویزیون عاری از هرگونه مشکل بارز در زمینه باند می‌باشد. جلوه کثیف صفحه نمایش (DSE) وقتی دوربین روی زمین بازی قرار می‌گیرد، مشکلی برای نمایش محتوای ورزشی ایجاد نمی‌کند.

زاویه دید (امتیاز 4.6)

کیفیت تصویر سامسونگ KS9500 مانند تمام تلویزیون‌های LED VA، در زوایای مختلف کاهش می‌یابد. رنگ‌های سیاه با جلوه نا مطلوبی نمایش داده می‌شوند و رنگ‌ها دچار جابجایی می‌شوند. البته محصولات دیگری نیز با زاویه دید محدودتر از این تلویزیون وجود دارد، اما باز هم زاویه دید محدود به نقطه ضعف این محصول تبدیل شده است.
بروزرسانی: ما روش آزمایش را تغییر داده‌ایم. از آنجا که این محصول یک تلویزیون قدیمی می‌باشد و دیگر در دسترس نیست، ما نتایج را برون یابی کردیم.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 8.6)

برخی نقاط کم نور در صفحه کاملا سیاه مشاهده می‌شود و لبه بالایی صفحه نسبت به بقیه صفحه کمی روشن تر است. به طور کلی، یکنواختی رنگ سیاه تلویزیون KS9500 از بهترین مواردی است که در این محصول یافت می‌شود و نتیجه مطلوبی را فراهم می‌سازد.

یکنواختی رنگ سیاه (امتیاز 9.8)

گرادیان (درجه سطح رنگ در نمایشگر) (امتیاز 9.5)

سامسونگ KS9500 شیب رنگی بسیار صاف و روانی را نمایش می‌دهد و بدون نوار بندی رنگ یا درجه بندی رنگ مشاهده می‌شود.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.6)

به جز رنگ آبی که کمی برجسته می‌شود، هیچ مشکلی واقعی قبل از کالیبراسیون وجود ندارد.

قبل از کالیبراسیون (امتیاز 8.6)

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.8)

همانطور که برای سایر تلویزیون‌های سامسونگ، کالیبراسیون همه مشکلات را حل کرد. در نهایت با تعادل رنگ سفید و خطاهای رنگی بسیار کم مواجه شدیم که عالی است.

بعد از کالیبراسیون (امتیاز 9.8)

ورودی 480p (امتیاز 8.0)

محتوای با وضوح پایین مانند DVD‌ها تصویری کاملاً مشخص را حفظ می‌کنند که خوب به نظر نمی‌رسد.

ورودی 720p (امتیاز 8.0)

گیرنده دیجیتال به محض ارتقا کیفیت در KS9500 بسیار خوب به نظر می‌رسد.

ورودی 1080p (امتیاز 9.0)

محتوای Blu-ray بسیار خوب و شارپ به نمایش گذاشته می‌شوند.

ورودی 4K (امتیاز 10)

سامسونگ KS9500 در کیفیت 4K می‌درخشد. کاربر می‌تواند در مرکز صفحه نمایش به مشاهده محتوای دلخواه با کیفیت 4K بپردازد، تا تمام جزئیات را دریافت کند و از تصویر واضحی که این تلویزیون تولید می‌کند لذت ببرد.

وسعت رنگ (امتیاز 8.2)

در تلویزیون KS9500 پوشش خوبی از رنگ DCI P3 و Rec 2020 وجود دارد. در هنگام پخش محتوای HDR، رنگ‌ها در مقایسه با محتوای سنتی Rec 709 قادر به اشباع بیشتر هستند.

حجم رنگ (امتیاز 7.1)

عملکرد سامسونگ KS9500 بسیار مشابه سایر تلویزیون‌های سری KS است و دارای یکی از بهترین عملکردهای حجم رنگ در مدل‌های 2016 است. این محصول می‌تواند رنگ‌های روشن و برجسته تولید کند، اما متأسفانه در درخشندگی کم حجم محدود است.

نگهداری موقت تصویر (امتیاز 10)

بازتاب (انعکاس نور) (امتیاز 9.2)

اگرچه تلویزیون KS9500 به صفحه نمایش براق مجهز شده است، اما صفحه نمایش آن نور زیادی را منعکس نمی‌کند. منحنی همچنین بازتاب‌ها را کش می‌دهد، بنابراین آنها گسترده تر اما ناگوارتر به نظر می‌رسند. برخی از اثرات کم رنگ رنگین کمان را می‌توان در اطراف اشیاء روشن مشاهده کرد، اما قابل توجه نیست.

تاری حرکت (امتیاز 8.0)

انتقال تاریکی به روشن، مانند 0٪ تا 100٪، زیاد طول می‌کشد. این مسئله را می‌توان در تست آرم متحرک ما مشاهده کرد، جایی که لبه سمت راست آرم تیره به نظر می‌رسد. به طور کلی، حرکت در سامسونگ KS9500 خوب است.

تاری حرکت (امتیاز 8.0)

عدم سوسوزدن (لرزش تصویر) (امتیاز 2.8)

پخش 24 پیکسل (امتیاز 10)

این تلویزیون قادر است عملکرد 3:2 معکوس را در تمام منابع شامل 60i و 60p تشخیص و انجام دهد. برای این دو، ما باید ” Auto Motion Plus ” را روی “Custom ” تنظیم کنیم و هر دو لغزنده را روی 0 قرار دهیم. انجام این عملکرد عنوان Soap opera را اضافه نمی‌کند.

دورن‌یابی حرکتی (امتیاز 10)

درون یابی حرکت (Auto Motion Plus) را می‌توان در تمام مطالب فعال کرد. این امر باعث صاف شدن حرکت تصویر می‌شود، همچنین اثر soap opera را نیز اضافه می‌کند که به بهبود حرکت کمک شایانی می‌کند.

تاخیر ورودی (امتیاز 8.2)

تاخیر ورودی 1080p بسیار سریع است. انواع بازی‌ها احساس واکنش پذیری می‌کنند. گیمرهای رقابتی از عملکرد مثبت تاخیر کم ورودی لذت زیادی را تجربه می‌کنند. حالت “بازی” باید از “حالت‌های مشاهده ویژه” در زیر منوی “تصویر” انتخاب شود تا کمترین تأخیر ورودی را بدست آورد. هنگام ارسال و سیگنال HDR با وضوح 1080p در حالت بازی، تأخیر ورودی آن 22.6 میلی ثانیه است.

رزولوشن‌های پشتیبانی شده (امتیاز 8.0)

برای فعال کردن HDMI UHD Color”، 4K @ 60Hz @ 4: 4: 4″ را از منوی تصویر روشن کنید. برای وضوح دیگر، فقط با فعال کردن حالت PC می‌توان کروما 4: 4: 4 را فعال کرد (در لیست ورودی‌ها، ورودی فعلی استفاده شده را نشان دهید و با استفاده از ریموت “ویرایش” و “PC” را انتخاب کنید). ما 37.1 میلی ثانیه تأخیر ورودی را در حالت PC اندازه گیری کرده‌ایم. در حالتی که تنظیماتی که تلویزیون به عنوان مانیتور PC استفاده می‌شود، صفحه منحنی همیشه خوب به نظر می‌آید.

ورودی‌های عقب

ورودی‌ها در جعبه One Connect مورد نیاز قرار دارند.

همه ورودی‌ها

  • HDMI: 4
  • USB: 2
  • خروجی صوتی دیجیتال نوری: 1
  • تنظیم کننده (کابل / آنتن): 1
  • اترنت: 1
همه ورودی‌ها تلویزیون سامسونگ KS9500

مشخصات ورودی

  • HDR10: دارد
  • دالبی ویژن: دارد
  • 5.1 گذرگاه ARC دالبی دیجیتال: دارد
  • 5.1 گذرگاه ARC DTS: دارد
  • 5.1 گذرگاه دالبی دیجیتال نوری: دارد
  • 5.1 گذرگاه DTS نوری: دارد
  • پهنای باند کامل: HDMI 2.0 دارد
  • ARC: دارد (HDMI 4)
  • HDCP 2.2: دارد
  • CEC: دارد

این تلویزیون از 5.1 گذرگاه برای Dolby Digital و DTS پشتیبانی می‌کند، اما لازم است نوع صوتی صحیح را در تنظیمات صدا انتخاب کنید، زیرا به طور خودکار تغییر نمی‌کند.

پاسخ فرکانسی (امتیاز 8.0)

پاسخ فرکانسی سامسونگ KS9500 بسیار خوب است. اما حداکثر بلندی صدا می‌تواند بهتر باشد. همچنین به نظر می‌رسد که تلویزیون فشرده سازی و پمپاژ نزدیک به حداکثر بلندی صدا را دارد که گزینه مطلوبی می‌باشد.

تحریف (اعوجاج) (امتیاز 5.3)

اعوجاج نسبتاً زیاد است. اگرچه این تلویزیون صدای ضربدار قابل شنیدن تولید نمی‌کند، اما تحریف هارمونیک می‌تواند در بعضی مواقع قابل شنیدن باشد.

ویژگی‌های هوشمند

برنامه‌ها

پلتفرم هوشمند Tizen 2016 محبوب ترین برنامه‌ها را به علاوه موارد دیگر ارائه می‌دهد. جهت یابی بین منوهای برنامه‌های مختلف سریع و ساده است. منوهای مختلف تلویزیون KS9500 نسبت به تلویزیون‌های 2015 سامسونگ بهتر به نظر می‌رسند.

رابط کاربری

رابط کاربری تغییر یافته پلتفرم هوشمند تایزن یک پیشرفت قابل قبول است. این رابط به زیبایی پلتفرم هوشمند WebOS ال‌جی، نیست اما می‌تواند نتیجه رضایت بخشی را ارائه دهد. همچنین این پلتفرم در سامسونگ KS9500 بسیار پاسخگو است و محبوب‌ترین برنامه‌ها را ارائه می‌دهد. یک جعبه Mini One Connect با این تلویزیون ارائه می‌شود و ورودی کافی برای بیشتر نیازها را ارائه می‌دهد. ریموت موجود به خوبی کار می‌کند و حتی می‌تواند به عنوان یک ریموت جهانی برای دستگاه‌های متصل به تلویزیون کار کند.
هنگامی که دستگاه جدیدی شناسایی می‌شود (مانند هنگامی که تلویزیون را روشن می‌کنید (در حالی که به درگاه HDMI متصل شده است) تلویزیون به طور خودکار به این دستگاه سوییچ می‌شود. در آن زمان سایر مطالب را مشاهده می‌کنید، ممکن است آزار دهنده باشد.

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلید‌های سرخود)

یک دکمه در زیر آرم سامسونگ در پایه تلویزیون تعبیه شده است. دستورات ساده را می‌توان با استفاده از آن مانند تغییر ورودی‌ها، میزان صدا و روشن و خاموش کردن تلویزیون انجام داد. در صورت نصب تلویزیون روی دیوار، این دکمه به راحتی قابل دسترسی است.

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلید‌های سرخود)

ریموت کنترل

استفاده از ریموت ساده است و در دست احساس خوبی دارد. کار در تاریکی ممکن است کمی سخت باشد، زیرا همه دکمه‌ها بازخورد لمسی ندارند. مانند برخی از کنترل‌های دیگر سامسونگ به عنوان یک اشاره گر کار نمی‌کند، بنابراین ورودی متن می‌تواند گاهی اوقات دست و پا گیر باشد.

محتوای درون جعبه KS9500

  • کنترل
  • باتری
  • آداپتورهای دیواری
  • جعبه Mini One Connect با کابل
  • لوازم جانبی مدیریت کابل
  • راهنمای کاربر

متفرقه

  • مصرف برق: 53 وات
  • مصرف برق: (حداکثر) 141 وات
  • سیستم عامل: 1008

تفاوت بین اندازه و متغیرها

ما نسخه 55 اینچ (55KS9500) را آزمایش کردیم. در بیشتر موارد، انتظار داریم که بررسی ما برای نسخه 65 اینچ (65KS9500) معتبر باشد.
اگر کسی با نوع دیگری از پنل روبرو شده است یا اگر سامسونگ KS9500 او با بررسی ما مطابقت ندارد، به ما اطلاع دهید تا ما بررسی را به روز کنیم.

دکمه‌های کنترل تلویزیون (کلید‌های سرخود)
بالا چپ: سامسونگ 55KS8000، بالا وسط سامسونگ 55KS9500، بالا راست: ویزیو P65-C1، پایین چپ: سامسونگ 55KS9000، پایین وسط: ال‌جی EF9500، پایین راست: سونی 55X9300D
ویژگی تلویزیون KS9500 تلویزیون Q70T تلویزیون CX تلویزیون X9500H
طراحی 9.5 7.7 9.3 8.5
کیفیت تصویر 8.1 7.6 8.6 8.3
زمان پاسخگویی 8.0 6.9 9.9 8.3
ورودی‌ها 8.1 9.3 9.0 8.3
کیفیت صدا 7.7 7.0 7.5 7.1
ویژگی‌های هوشمند 5.0 8.1 8.2 8.1
نمایش فیلم 8.0 7.2 9.3 8.4
برنامه‌های تلویزیون 8.2 7.7 8.2 8.4
برنامه‌های ورزشی 7.9 7.4 8.6 8.1
بازی‌های ویدیویی 8.1 8.2 9.1 7.9
فیلم‌های HDR 7.9 7.1 8.7 8.3
بازی‌های HDR 8.0 7.9 8.8 7.8
مانیتور PC 7.4 7.9 8.6 8.0

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *