بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال‌جی G1

در آغاز سال میلادی 2021 ال‌جی از جدیدترین تلویزیون‌های خود رونمایی کرد. در این میان تلویزیون G1 را به عنوان برترین تلویزیون سری OLED 4K معرفی کرد. تلویزیون G1 ال‌جی شاهکاری جدید از این برند خوشنام است که با دست پر به میدان رقابت‌ها آمده تا جایگاهی ویژه را نه تنها در میان تلویزیون‌های ال‌جی بلکه میان مدل‌های دیگر از سایر برندها کسب کند. این تلویزیون که خاص‌ترین تلویزیون ال‌جی از لحاظ طراحی و امکانات است با نام تلویزیون سری گالری نیز شناخته می‌شود. به قدری امکانات موجود در این تلویزیون گسترده و بی‌نقص هستند که کمتر کسی می‌تواند از آن رضایت کامل را نداشته باشد.

ما در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 به معرفی کامل این تلویزیون زیبا و خارق العاده خواهیم پرداخت، مزایا و معایب آن را در اختیارتان قرار می‌دهیم و در پایان مطلب آن را با سایر مدل‌های هم‌رده مقایسه خواهیم کرد. پس با ما همراه باشید تا یکی از شاهکارهای جدید ال‌جی را به طور کامل به شما معرفی کنیم. مطمئناً اگر پیگیر تلویزیون‌های ال‌جی باشید با سری مدل‌های OLED آشنایی دارید. این سری از تلویزیون‌ها نه تنها برترین تلویزیون‌های ال‌جی هستند بلکه جایگاه اول را در مدل‌های موجود در بازار به خود اختصاص داده‌اند.

در سال 2021 ال‌جی خبر استفاده از پنل جدیدی تحت عنوان OLED evo را در برخی تلویزیون‌های جدید خود اعلام کرد. این پنل نسبت به پنل OLED دارای روشنایی بسیار بهتری است. اغلب منتقدان اوج روشنایی در تلویزیون‌های OLED را مورد انتقاد قرار می‌دهند. در راستای حل این مشکل در تلویزیون‌ ال‌جی G1 از OLED evo استفاده می‌شود.

نگاهی کلی (امتیاز 8.9)

تلویزیون OLED G1 یکی از بهترین دستاوردهای ال‌جی در سال 2021 می‌باشد که به عنوان پرچم‌دار تلویزیون‌های OLED 4K معرفی شده است. این تلویزیون برخلاف سایر مدل‌های بالارده‌ی ال‌جی به‌جای OLED از OLED evo بهره‌ گرفته است که روشنایی بالاتری را روی صفحه نمایش ایجاد می‌کند. به همین دلیل تلویزیون‌هایی که از پنل OLED evo استفاده می‌کنند دارای روشنایی بهتری از اولدها هستند و همین موضوع باعث شده هم‌اکنون OLED evo‌ها در رده‌ای بالاتر از تلویزیون‌های OLED قرار گیرند.

استفاده از پنل OLED evo باعث ایجاد روشنایی بسیار عالی در نمایشگر تلویزیون می‌شود. به علاوه از سایر ویژگی‌های بی‌نظیر از جمله نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نهایت برخوردار شده است. پیکسل‌هایی که در پنل تلویزیون OLED evo وجود دارند دقیقاً همانند OLED عمل می‌کنند که منجر به ایجاد وضوحی بی‌نظیر در صفحه نمایش می‌شود. از این رو کیفیت نمایش تصاویر در تلویزیون G1 بسیار مناسب خواهد بود و تقریباً برای هر نوع استفاده‌ای مناسب است.

کیفیت و وضوح صدای تلویزیون بی‌نقص است و از برترین امکانات گیمینگ پشتیبانی می‌کند تا در لیست برترین تلویزیون‌های گیمینگ جای گیرد. از لحاظ امکانات هوشمند نیز می‌توانید از بهترین امکانات ال‌جی در این تلویزیون بالارده برخوردار شوید.

تلویزیون ال‌جی G1

مزایا و معایب تلویزیون G1

مزایا

  • نسبت کنتراست نزدیک به بی‌نهایت
  • پشتیبانی از برترین امکانات گیمینگ
  • نرخ نوسازی 120 هرتز و تأخیر در ورودی ناچیز
  • روشنایی HDR بهتر از سایر OLED‌های موجود در بازار

معایب

  • خطر پیکسل سوختگی (در تمامی تلویزیون‌های OLED خطر پیکسل سوختگی وجود دارد. با رعایت برخی موارد که در مطلب “تکنولوژی OLED چیست” بیان کرده‌ایم می‌توانید از احتمال بروز آن جلوگیری کنید.)
  • ABL تهاجمی
ویژگی‌ها / مدلG1
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعOLED
نوع پنلWRGB
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس55" , 65" , 77"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.9
نمایش فیلم9.4
برنامه‌های تلویزیون8.3
محتوای ورزشی8.7
بازی‌های ویدیویی9.3
فیلم‌های HDR8.8
بازی‌های HDR9.1
مانیتور PC8.9
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایه-
ضخامت فریم (cm)0.9
ضخامت بدنه (cm)2.1
کیفیت ساخت9.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست10
حداکثر روشنایی SDR6.7
نوردهی موضعی (Local Dimming)10
لوکال دایمینگ در حالت بازی10
حداکثر روشنایی HDR7.3
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی6.8
یکنواختی رنگ خاکستری8.5
یکنواختی رنگ مشکی10
زاویه دید8.9
بازتاب نور9.4
قبل از کالیبراسیون 8.4
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ8.7
حجم رنگ7.4
گرادیان8.1
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر2.0
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی9.8
نرخ نوسازی تصویر120Hz
پرش تصویر5.0
VRR✔️
پشتیبانی از FreeSync ✔️
پشتیبانی از G-SYNC✔️
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1✔️
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI4
تعداد USB3
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی60 وات
پاسخ فرکانسی7.8
تحریف (اعوجاج صدا)6.5
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

نمایش فیلم (امتیاز 9.4)

در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 عملکردی عالی در نمایش فیلم دیده شده است. این تلویزیون یکی از بهترین گزینه‌ها برای دیدن فیلم خواهد بود. نسبت کنتراست مناسبی که تلویزیون دارد به نمایش رنگ‌های مشکی به بهترین نحو حتی در محیط‌های تاریک کمک می‌کند تا وضوح تصاویر را هنگام تماشای فیلم در محیط‌های تاریک از دست ندهید. بازتاب نور و روشنایی مناسبی که تلویزیون دارد نیز آن را برای دیدن فیلم در اتاق‌های روشن ایده‌آل ساخته است. تلویزیون ال‌جی توانایی ارتقای کیفیت تصاویری پایین را به خوبی داشته و هیچ مشکلی در نمایش انواع محتوا ندارد. بنابراین هیچ مشکلی برای نمایش فیلم در تلویزیون وجود نداشته و امتیازی عالی را در این بخش کسب می‌کند.

برنامه‌های تلویزیونی (امتیاز 8.3)

تلویزیون ال‌جی G1 یک مدل مناسب برای نمایش برنامه‌های تلویزیونی است. این تلویزیون OLED از بهترین امکانات در بخش تصویر برخوردار شده تا بتواند تصاویر را در وضوح واقعی به نمایش بگذارد. برای نمایش و ارتقای کیفیت تصاویری که از وضوح پایین برخوردار هستند نیز هیچ مشکلی در تلویزیون وجود ندارد. زاویه دید بسیار گسترده‌ای که تلویزیون دارد آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای چیدمان مبل گسترده و تماشای برنامه‌های تلویزیونی همراه با خانواده تبدیل کرده است. بازتاب نور مناسب نیز از ایجاد هاله‌های نور روی صفحه نمایش تلویزیون جلوگیری می‌کند.

بررسی تلویزیون ال‌جی G1

برنامه‌های ورزشی (امتیاز 8.7)

این تلویزیون یک گزینه‌ی بسیار مناسب برای تماشای برنامه‌های ورزشی است. به دلیل کیفیت عالی که در نمایش تصاویر دارد توانایی ارتقای سطح کیفیت برنامه‌های ورزشی را به بهترین نحو خواهد داشت. زمان پاسخگویی تلویزیون G1 بی‌نظیر است و سرعت بالایی را در نمایش صحنه‌های ورزشی ایجاد می‌کند. این تلویزیون بازتاب نور فوق العاده‌ای دارد تا هنگام نمایش برنامه‌های ورزشی در محیط‌هایی با تابش نور مشکلی نداشته باشد. زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده است؛ از این رو برای دیدن برنامه‌های ورزشی همراه دوستان گزینه‌ای عالی خواهد بود. چراکه از افت وضوح تصاویر در زاویه‌های اطراف جلوگیری می‌کند.

تلویزیون G1 برای بازی‌های ویدیویی (امتیاز 9.3)

در ایجاد یک تجربه‌ی عالی هنگام بازی‌های ویدیویی موارد زیادی تأثیرگذار هستند. کیفیت تصویر اولین مورد برای ایجاد فضایی ایده‌آل برای گیمرها است. اینکه تلویزیون G1 ال‌جی از کیفیت تصویری بی‌نظیر برخوردار شده تا حد زیادی روی بازی‌های ویدیویی تأثیرگذار خواهد بود. این تلویزیون از زمان پاسخگویی آنی برای سرعت بالا در نمایش تصاویر بازی برخوردار شده و تأخیر در ورودی بسیار کمی دارد تا محتوای کنسول‌های بازی را به سرعت روی نمایشگر تلویزیون نمایش دهد.

همچنین از استانداردهایی برای رفع تاری و وقفه در تصاویر بازی‌های ویدیویی پیروی می‌کند. پشتیبانی از قابلیت‌هایی همچون VRR و فرمت‌ HDMI 2.1 از دیگر ویژگی‌های منحصربفرد در تلویزیون G1 هستند که آن را به گزینه‌ای خاص برای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده‌اند.

فیلم‌های HDR (امتیاز 8.8)

تلویزیون ال‌جی G1 برای نمایش فیلم‌های HDR عملکردی بی‌نظیر را از خود نشان داده است. این تلویزیون روشنایی بسیار مناسبی را برای نمایش فیلم‌های HDR دارد. با اینکه اوج روشنایی تلویزیون نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های LED کمتر است، اما در کل اوج روشنایی آن از تمام تلویزیون‌های OLED که تاکنون مورد بررسی قرار گرفته‌اند، بیشتر می‌باشد. طیف رنگی بسیار گسترده‌ای در تلویزیون پشتیبانی می‌شود تا به خوبی بتواند جزئیات و رنگ‌های فیلم‌های HDR را به تصویر بکشد. از فرمت‌های تصویر HDR شامل Dolby Vision و HDR10+ در این تلویزیون پشتیبانی می‌شود که به ارتقای سطح کیفیت فیلم‌های HDR تا حد زیادی کمک می‌کند.

نمایش فیلم HDR در تلویزیون ال‌جی G1

بازی‌های HDR با تلویزیون ال‌جی G1 (امتیاز 9.1)

عملکردی که در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 وجود دارد خارق العاده است. این تلویزیون از نمایش محتوای HDR به خوبی پشتیبانی کرده و وضوح بالایی را در این نوع محتوا دارد. همچنین اوج روشنایی آن در محتوای HDR بسیار عالی بوده و طیف رنگی گسترده‌ای را ارائه می‌دهد تا جزئیات کامل را در بازی‌های HDR در اختیار داشته باشید. در بخش امکانات گیمینگ نیز شاهد پشتیبانی از برترین قابلیت‌های گیمینگ از جمله نرخ نوسازی 120 هرتز و فرمت HDMI 2.1 هستیم تا تجربه‌ای مهیج را برای بازی‌های HDR برایتان به ارمغان آورد.

مانیتور PC (امتیاز 8.9)

ال‌جی از زمان پاسخگویی عالی در این تلویزیون استفاده کرده است. به این معنی که سرعت بالایی را در پاسخگویی برای رفع نیازهای کاربران خواهد داشت. تلویزیون G1 هنگام استفاده به عنوان مانیتور PC عملکردی مناسب را ارائه می‌دهد. این تلویزیون با زمان پاسخگویی سریعی که دارد می‌تواند هماهنگی لازم میان تلویزیون با کامپیوتر را ایجاد کند. در استفاده‌ی تلویزیون به عنوان مانیتور PC برخورداری از زاویه دید گسترده اهمیت بالایی دارد.

این تلویزیون ال‌جی زاویه دید بی‌نظیری دارد که موجب کسب امتیازی بالا در بخش مانیتور PC می‌شود. البته متأسفانه همچون سایر تلویزیون‌های OLED مدل G1 نیز احتمال پیکسل سوختگی را به همراه دارد. از این رو توصیه می‌کنیم به طور مداوم از آن به عنوان مانیتور استفاده نکنید.

طراحی و استایل تلویزیون G1

طراحی ظاهری تلویزیون ال‌جی نسبت به بقیه‌ی OLED‌ها کمی متفاوت است. این تلویزیون از طراحی صاف و یکدستی در پشت پنل استفاده کرده و حاشیه‌های اطراف نمایشگر آن بسیار باریک هستند. کیفیت ساخت پنل پشتی تلویزیون فوق العاده است و استحکام بالایی را برای تلویزیون G1 به همراه خواهد داشت.

کیفیت ساخت تلویزیون ال‌جی OLED EVO

پایه‌های تلویزیون

در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 متوجه شده‌ایم که هیچ نوع پایه‌ای همراه آن عرضه نمی‌شود. در واقع این تلویزیون به دلیل اینکه جزو تلویزیون‌های سری گالری است بدون پایه عرضه شده و باید آن را روی دیوار نصب کنید. ما برای بررسی آن از پایه‌هایی که برای تلویزیون GX مورد استفاده قرار گرفته استفاده کرده‌ایم. به این معنی که شما می‌توانید این نوع پایه‌ها را به طور جداگانه خریداری کرده و روی تلویزیون از آن استفاده کنید.

بخشی که در عکس زیر نمایش داده شده قسمت اصلی اتصال تلویزیون به دیوار است که می‌توانید از طریق آن تلویزیون را روی دیوار نصب کنید. البته ال‌جی در سال 2021 یک نوع پایه‌ی سه شاخه‌ی زیبا را نیز معرفی کرده که کاربران می‌توانند آن را جداگانه خریداری کرده و تلویزیون G1 را روی پایه‌ی سه شاخه نصب کنند.

محل اتصال تلویزیون ال‌جی G1

ضخامت بدنه

اصلی‌ترین تفاوتی که میان این تلویزیون با سایر مدل‌های OLED وجود دارد در طراحی و ضخامت بدنه‌ است. سایر تلویزیون‌های اولد دارای طراحی بسیار باریکی در بالای بدنه هستند که در بخش پایین بدنه با افزایش ضخامت همراه خواهند بود. این در حالی است که تلویزیون G1 بسیار یکدست و صاف طراحی شده است.

طراحی متفاوت تلویزیون به این دلیل است که G1 جزو مدل‌های سری گالری ال‌جی می‌باشد. این سری از تلویزیون‌ها برای قرارگیری روی دیوار ساخته شده‌اند و با برخورداری از طراحی یکدست و صاف جلوه‌ای زیباتر روی دیوار را خواهند داشت. حداکثر ضخامتی که در تلویزیون ال‌جی وجود دارد برابر با 2.1 سانتی‌متر است که ضخامت بسیار کمی برای قرارگیری روی دیوار را دارد.

ضخامت تلویزیون OLED evo

حاشیه‌های اطراف نمایشگر

دور تا دور نمایشگر تلویزیون را فریم‌هایی با ضخامت 0.9 سانتی‌متر فراگرفته است. این فریم‌ها با ضخامت بسیار کمی که دارند اصلاً جلب توجه نمی‌کنند و سایز صفحه نمایش را بسیار بزرگ‌تر نمایش می‌دهد. همین باعث شده جلوه‌ای بسیار شیک و مدرن به تلویزیون ال‌جی G1 بخشیده شود.

فریم‌های اطراف نمایشگر تلویزیون ال‌جی

کیفیت ساخت پنل پشت G1 (امتیاز 9.5)

این تلویزیون ال‌جی دارای ساختاری بی‌نظیر است. از بهترین مواد اولیه در ساخت آن استفاده شده تا استحکامی فوق العاده را برای استفاده‌ی طولانی مدت برایتان داشته باشد. بخش عمده‌ی طراحی تلویزیون را فلز تشکیل می‌دهد و تنها در برخی بخش‌ها شاهد استفاده از پلاستیک برای بدنه هستیم. همین باعث شده ساختار G1 بسیار محکم باشد و هیچ مشکلی برای آن به وجود نیاید. درگاه‌های ورودی در بهترین موقعیت طراحی شده‌اند تا دسترسی به آن‌ها هنگامی که تلویزیون را روی دیوار نصب کرده‌اید بسیار راحت باشد. در قسمت پایین‌تر از درگاه‌های ورودی از بخش‌هایی برای هدایت و مدیریت کابل استفاده شده تا کابل‌هایی که به تلویزیون متصل کرده‌اید را بتوانید به صورت یکجا نگه‌ دارید.

کیفیت ساخت تلویزیون ال‌جی G1

نسبت کنتراست (امتیاز 10)

نسبت کنتراست در تلویزیون ال‌جی G1 بی‌نقص است. در واقع به توانایی یک تلویزیون در نمایش رنگ‌های مشکی زمانی که دقیقاً در مجاورت روشنایی قرار دارند نسبت کنتراست گفته می‌شود. تلویزیون G1 دارای پیکسل‌هایی است که توانایی روشن و خاموش شدن را به طور جداگانه دارند. از این رو در یک بخش می‌توان پیکسلی را دید که به رنگ مشکی مطلق در آمده و پیکسل مجاور آن از اوج روشنایی برخوردار شده است.

به همین دلیل است که نسبت کنتراست برای تلویزیون OLED ال‌جی در بهترین حالت ممکن ایجاد شده و هیچ نقصی بر آن وارد نیست. این نسبت کنتراست بی‌نقص باعث نمایش رنگ‌های مشکی در واقعی‌ترین حالت شده تا وضوحی بالا را هنگام نمایش تصاویر داشته باشد.

عملکرد Local Dimming (امتیاز 10)

تلویزیون‌هایی که از پنل نور پس زمینه استفاده می‌کنند دارای ویژگی Local Dimming هستند. این ویژگی امکان نوردهی به بخش‌های مختلف صفحه نمایش را فراهم می‌کند تا نور را به طور گسترده روی صفحه نمایش پخش کند. از ان جهت که تلویزیون G1 به عنوان یک مدل OLED از پیکسل‌هایی استفاده می‌کند که خود توانایی ایجاد نور را دارند به نور پس زمینه نیازی نخواهند داشت. در نتیجه Local Dimming نیز در این تلویزیون وجود نداشته و بدون نیاز به آن امکان نوردهی را در سراسر نقاط صفحه نمایش بدون هیچ مشکلی خواهد داشت.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 6.7)

تلویزیون ال‌جی G1 دارای اوج روشنایی مناسب در محتوای SDR است. با اینکه این تلویزیون از پنل OLED evo برخوردار شده اما اوج روشنایی آن در محتوای SDR همچون سایر تلویزیون‌های OLED می‌باشد. اوج روشنایی که تلویزیون دارد در محیط‌هایی کم‌نور و یا با نور متوسط عملکردی عالی را ارائه می‌دهد اما در محیط‌هایی بسیار روشن عملکرد آن زیاد مطلوب نخواهد بود.

در روشنایی زیاد ABL حالت تهاجمی پیدا می‌کند. Automatic Brightness Limiter که به اختصار ABL خوانده می‌شود یک ویژگی محدودسازی برای روشنایی به طور اتوماتیک است. این ویژگی به دلیل عملکرد متوسط تلویزیون در ایجاد اوج روشنایی SDR تنها توانایی کنترل روشنایی در جزئیات و بخش‌های محدود تصویر را دارد. یعنی در بخش‌های گسترده‌تر تصویر به خوبی نمی‌تواند اوج روشنایی را ایجاد کند و کمی صحنه‌های تصویر SDR تاریک‌تر به نظر می‌رسند.

اگر می‌خواهید از اوج روشنایی بیشتری در محتوای SDR بهره‌مند شوید می‌توانید حالت تصویر را به ‘Standard’ تغییر دهید. OLED Pixel Brightness و میزان Contrast را روی حالت حداکثر قرار دهید. سپس Auto Dynamic Contrast و Peak Brightness را روی مقدار “High” تنظیم کنید. این تنظیمات به روشن‌تر شدن صفحه نمایش کمک می‌کنند اما تا حدی جزئیات تصویر را نیز محو می‌کنند.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 7.3)

در بررسی تخصصی تلویزیون G1 عملکرد تلویزیون در ایجاد اوج روشنایی برای محتوای HDR بسیار مناسب است. تلویزیون ال‌جی با اینکه اوج روشنایی ایده‌آلی ندارد اما نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های OLED دیگر روشن‌تر می‌شود. این مزیت را مدیون استفاده از OLED evo در این تلویزیون هستیم. این پیشرفت عالی برای ال‌جی باعث ایجاد روشنایی مناسبی در محتوای HDR می‌شود تا جزئیات تصاویر را از دست ندهید.

البته هنوز هم همچون اوج روشنایی SDR در محتوا، ABL تا حدی تهاجمی عمل می‌کند. با فعال سازی حالت بازی اوج روشنایی تلویزیون ال‌جی تا حدی کاهش یافته و عملکردی پایین‌تر از حالت استاندارد را خواهد داشت. برای دست‌یابی به اوج روشنایی بهتر در محتوای HDR می‌توانید تنظیمات زیر را اعمال کنید.

Auto Dynamic Contrast را روی حالت ‘High’ تنظیم کرده و Dynamic Tone Mapping را فعال کنید تا اوج روشنایی بالاتری را در نمایش محتوای HDR داشته باشید.

بررسی تخصصی تلویزیون G1 در یکنواختی خاکستری (امتیاز 8.5)

به میزان یکنواختی نمایش رنگ‌ها روی صفحه نمایش به طور یکسان، یکنواختی خاکستری گفته می‌شود. تلویزیون G1 به بهترین نحو می‌تواند رنگ‌ها را روی صفحه نمایش به تصویر بکشد. در یکنواختی خاکستری تلویزیون هیچ مشکلی وجود نداشته و رنگ‌ها حتی در گوشه‌های اطراف نمایشگر نیز در حالت واقعی خود نمایش داده می‌شوند.

یکنواختی مشکی (امتیاز 10)

در تلویزیون ال‌جی G1 یکنواختی مشکی به طور کامل رعایت می‌شود. به بیان کلی میزان نمایش رنگ‌های مشکی در واقعی‌ترین حالت ممکن یکنواختی مشکی ایده‌آل را ایجاد می‌کند. تأثیر یکنواختی مشکی در کیفیت تصویر تلویزیون را می‌توانید اینجا بخوانید. همانطور که اشاره شد پنل OLED از پیکسل‌هایی تشکیل شده که توانایی خاموش شدن مطلق را دارند. به همین دلیل تلویزیون OLED توانایی ایجاد رنگ مشکی مطلق را دارد و از این رو یکنواختی مشکی به حالت ایده‌آل می‌رسد. همچنین به دلیل ایجاد روشنایی کامل هنگام نمایش رنگ‌های مشکی در نقاطی که روشن‌تر هستند از ایجاد هاله‌های نور به طور کامل جلوگیری می‌شود.

یکنواختی مشکی در تلویزیون OLED

زاویه دید (امتیاز 8.9)

برخورداری از زاویه دید گسترده یکی از مهم‌ترین عوامل در خرید تلویزیون برای بسیاری از خریداران است. زاویه دید در تلویزیون نشانگر قدرت آن در حفظ کیفیت، رنگ و روشنایی تصاویر در زاویه‌های اطراف می‌باشد. به بیانی دیگر تلویزیون‌هایی که زاویه دید گسترده‌ای دارند بهتر می‌توانند کیفیت تصویر را در زاویه‌های اطراف حفظ کنند. از این رو برای چیدمان مبل گسترده گزینه‌های بهتری هستند. تلویزیون ال‌جی G1 زاویه دید بسیار گسترده‌ای دارد.

زمانی که زاویه‌های اطراف به صفحه نمایش نگاه می‌کنید متوجه حفظ روشنایی و وضوح رنگ تلویزیون خواهید شد. تلویزیون‌هایی که روشنایی صفحه نمایش را در زاویه‌ای کمتر از 45 درجه از دست دهند زاویه دید محدودی دارند. این در حالی است که تلویزیون OLED ال‌جی در زاویه‌ی 63 درجه روشنایی را کم کم از دست می‌دهد. این زاویه برای تلویزیون بسیار عالی بوده و موجب حفظ روشنایی تا حد زیادی می‌شود.

بازتاب نور در تلویزیون G1 (امتیاز 9.4)

در محیط‌هایی که روشنایی زیادی دارند و در معرض نور هستند اغلب تلویزیون‌ها عملکرد نامناسبی دارند. به این معنی که نور اطراف را می‌توان روی صفحه نمایش مشاهده کرد. این نور در بیشتر موارد باعث اذیت شدن چشم شده و بیننده نمی‌تواند به خوبی تصاویر روی صفحه نمایش را ببیند. در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 عملکردی عالی برای بازتاب این نورها دیده شده است.

این تلویزیون به خوبی می‌تواند از تابش نورهای اطراف روی صفحه نمایش جلوگیری کند. به طوری که حتی هنگام تابش مستقیم نور کمترین میزان هاله‌های نور روی صفحه نمایش ایجاد شده تا کمترین تأثیر را روی افت کیفیت تصویر داشته باشد. به همین دلیل ال‌جی امتیاز بالایی را برای تلویزیون G1 در بخش بازتاب نور کسب می‌کند.

بازتاب نور در تلویزیون ال‌جی G1

قبل و بعد از کالیبراسیون

دقت رنگ، دمای رنگ و میزان روشنایی مواردی هستند که تأثیرگذاری عمیقی روی کیفیت تصویر را دارند. کالیبراسیون مجموعه تنظیماتی است که این موارد را ارتقاء می‌بخشد تا کیفیت تصویر بهتری را در تلویزیون ایجاد کند. تلویزیون G1 ال‌جی بدون اعمال این تنظیمات عملکردی بی‌نظیر دارد. تنها در برخی‌ رنگ‌ها دقت مناسبی وجود ندارد. همچنین صحنه‌های تاریک تصویر ممکن است کمی تاریک‌تر از حالت واقعی به نظر برسند. پس از اینکه تنظیمات کالیبراسیون را روی تلویزیون ال‌جی اعمال کردیم این مشکلات جزئی نیز برطرف شده و دقت رنگ به بهترین حالت خود می‌رسد.

تلویزیون G1 در نمایش انواع محتوا

480p (امتیاز 8.0): در نمایش محتواهای ورودی 480p هیچ مشکلی وجود نداشته و این تلویزیون به خوبی می‌تواند محتواهایی با این وضوح را نمایش دهد.

720p (امتیاز 8.0): محتوای ورودی 720p در تلویزیون G1 به خوبی نمایش داده شده و به علاوه امکان ارتقای محتوا نیز وجود دارد.

1080p (امتیاز 9.0): امتیاز بالایی برای نمایش محتوای 1080p نسبت به وضوح‌های پایین‌تر وجود داشته و دلیل آن امکان ارتقای این محتوا تا حد نزدیک به 4K می‌باشد تا کیفیت بالایی را در صفحه نمایش داشته باشد.

4K (امتیاز 10): بهترین محتوایی که می‌توانید در تلویزیون G1 مشاهده کنید محتوای 4K است. این تلویزیون از برترین ویژگی‌های تصویر استفاده کرده تا ایده‌آل‌ترین حالت نمایش تصاویر 4K را برای صفحه نمایش داشته باشد. وضوح، رنگ و روشنایی تصاویر 4K به بهترین محو در این تلویزیون حفظ می‌شوند و هیچ مشکلی در نمایش محتوای 4K برای آن وجود ندارد.

8K : همچون سایر تلویزیون‌های 4K در این مدل نیز از کیفیت تصویر 8K پشتیبانی نمی‌شود.

وسعت رنگ (Color Gamut) (امتیاز 8.7)

وسعت رنگ به میزان گستردگی رنگ‌هایی گفته می‌شود که روی صفحه نمایش تلویزیون نمایش داده می‌شوند. هرچه وسعت رنگ یک تلویزیون بیشتر باشد توانایی بیشتری در نمایش طیف‌های رنگی بیشتر دارد. در تلویزیون ال‌جی G1 وسعت رنگ عالی وجود دارد. این تلویزیون رنگ‌های بسیار گسترده‌ای را پشتیبانی می‌کند که حتی برای محتواهای HDR کامل‌ترین جزئیات را به همراه خواهد داشت. با وسعت رنگ فوق العاده‌ای که تلویزیون ال‌جی دارد می‌توانید بیشترین رنگ‌های موجود از یک طیف رنگی را مشاهده کنید.

گرادیان تلویزیون ال‌جی G1 (امتیاز 8.1)

گرادیان در تلویزیون به توانایی آن در تغییر تدریجی و آرام از رنگی تیره به روشن است به طوری که باعث ایجاد خطوط روی رنگ‌ها نشود. با بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 متوجه عملکرد بسیار مناسب آن در ایجاد گرادیان تصویر شده‌ایم. همانطور که در عکس زیر مشخص است رنگ‌های مختلف به خوبی گرادیان را رعایت می‌کنند. تنها در برخی رنگ‌های تیره‌تر خطوطی کمرنگ ایجاد می‌شود. با تنظیم Smooth Gradation روی حالت ‘Medium’ یا ‘High’ این خطوط صاف می‌شوند. البته فعال سازی این ویژگی تا حدی باعث از بین رفتن جزئیات تصویر خواهد شد.

گرادیان تلویزیون ال‌جی

زمان پاسخگویی (امتیاز 9.8)

زمان پاسخگویی یکی از برترین ویژگی‌های تلویزیون ال‌جی G1 است. این تلویزیون از زمان پاسخگویی فوق العاده‌ای بهره‌مند می‌شود. زمان پاسخگویی کم به معنی سرعت تغییر فریم‌های تصویر است که از ایجاد وقفه و تاری تصویر جلوگیری می‌کند. مدت زمان مناسب برای زمان پاسخگویی تلویزیون باید کمتر از 14 میلی‌ثانیه باشد. این مدت زمان برای تغییر 100 درصد رنگ پیکسل‌های تلویزیون ال‌جی برابر با 2.4 میلی‌ثانیه است. این مدت زمان بی‌نظیر بوده و کمترین زمان را برای پاسخگویی تلویزیون فراهم می‌کند. در برنامه‌های ورزشی و بازی‌های ویدیویی زمان پاسخگویی تأثیر زیادی داشته و موجب حرکتی صاف در صحنه‌های سریع این نوع محتواها می‌شود.

نرخ نوسازی (امتیاز 9.4)

نرخ نوسازی در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 برابر با 120 هرتز برآورد شده است. نرخ نوسازی به طور کلی به تعداد دفعات رفرش شدن تصویر در عرض یک ثانیه روی صفحه نمایش گفته می‌شود. در حال حاضر اغلب تلویزیون‌های بالارده از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند که سرعت بالایی را برای صفحه نمایش ایجاد می‌کنند. البته در تلویزیون ال‌جی از قابلیت VRR نیز پشتیبانی شده که جزو برترین امکانات تلویزیون محسوب می‌شود.

Variable Refresh Rate که با نام ویژگی نرخ نوسازی متغیر نیز شناخته می‌شود قابلیت تنظیم نرخ نوسازی را با دستگاه‌های ورودی دارد. به این ترتیب که نرخ نوسازی تلویزیون متناسب با نرخ نوسازی دستگاه ورودی تنظیم شده تا هماهنگی لازم را در سرعت انتقال برای تلویزیون فراهم کند.

تأخیر در ورودی تلویزیون ال‌جی G1 (امتیاز 9.7)

تأخیر در ورودی تلویزیون همانطور که از نامش پیداست به میزان تأخیری گفته می‌شود که هنگام انتقال محتوا از ورودی به تلویزیون ایجاد می‌شود. هر چه میزان تأخیر در ورودی کمتر باشد سرعت بالاتری در انتقال داده‌های ورودی به وجود می‌آید. برای کنسول‌های بازی برخورداری از تأخیر در ورودی بسیار حائز اهمیت است. چراکه با برخورداری از تأخیر در ورودی کم سرعت انتقال محتوای بازی به صفحه نمایش تلویزیون بالا رفته و همین مانع از، از دست دادن جزئیات بازی می‌شود.

البته همچون تمام تلویزیون‌های دیگر تأخیر در ورودی تلویزیون در حالت عادی زیاد بوده و با فعال سازی حالت بازی می‌توان از تأخیر در ورودی کم تلویزیون برخوردار شد. در تلویزیون ال‌جی G1 برای برخورداری از کمترین میزان تأخیر در ورودی باید حالت ‘Game Optimizer’ را فعال کنید. با فعال سازی این قابلیت تلویزیون ال‌جی هنگام انتقال محتوای 1080p در نرخ نوسازی 60 هرتز تنها و تنها 10.3 میلی‌ثانیه تأخیر دارد. این مدت زمان سرعت بی‌نظیری را برای انتقال محتوای بازی به تلویزیون ارائه می‌دهد.

تأخیر در ورودی کم با تلویزیون G1

امکانات گیمینگ تلویزیون

ال‌جی یکی از برندهایی است که تلویزیون‌های گیمینگ بی‌نظیری را تولید می‌کند و جزو پیشروان صنعت گیمینگ محسوب می‌شود. در جدیدترین تلویزیون‌های ال‌جی 2021 شاهد استفاده از امکاناتی هستیم که برترین تلویزیون‌های گیمینگ را خلق می‌کنند. تلویزیون G1 یکی از تلویزیون‌هایی می‌باشد که ال‌جی تمرکز زیادی را در ایجاد فضای مطلوب برای گیمرها روی آن گذاشته است. این تلویزیون به بهره‌مندی از زمان پاسخگویی کم، تأخیر در ورودی ناچیز و نرخ نوسازی 120 هرتز قانع نبوده و از امکانات بسیار گسترده‌ای در بخش بازی‌های ویدیویی پشتیبانی کرده است.

قابلیت VRR و ALLM در تلویزیون قرار گرفته‌اند تا سرعت بالایی را هنگام اتصال به انواع کنسول‌های بازی در تلویزیون ال‌جی ایجاد کنند. این تلویزیون در تمامی پورت‌های HDMI از فرمت HDMI 2.1 پشتیبانی کرده و سازگاری کامل را با استاندارهای FreeSync و G-SYNC برای جلوگیری از تاری صحنه‌های سریع بازی دارد. تلویزیون G1 از تمامی رزولوشن‌های رایج برای کنسول‌های بازی PS5 و Xbox سری X پشتیبانی می‌کند تا تجربه‌ی یک بازی مهیج و بی‌نقص را با این تلویزیون اولد زیبا داشته باشید.

درگاه‌های ارتباطی

برای اتصال تلویزیون ال‌جی به سایر دستگاه‌های خارجی از درگاه‌های ارتباطی متعددی در تلویزیون استفاده شده است. این درگاه‌ها در قسمت پشت پنل قرار گرفته‌اند و از طریق آن‌ها می‌توانید محتوای دستگاه‌های خارجی را با صفحه نمایش تلویزیون به اشتراک بگذارید.

درگاه‌های ارتباطی تلویزیون G1
  • HDMI = 4
  • USB = 3
  • Digital Optical Audio Out = 1
  • Analog Audio Out 3.5mm = 1
  • Tuner (Cable/Ant) = 1
  • Ethernet = 1

فرمت‌های تصویری و صوتی تلویزیون G1

ویژگی‌هایی که در بخش صوتی و تصویری تلویزیون وجود دارد شامل فرمت‌هایی نیز می‌شود که در راستای ارتقای سطح کیفیت مورد استفاده قرار می‌گیرند. تلویزیون ال‌جی G1 دارای فرمت‌های صوتی و تصویری است که باعث افزایش وضوح صدا و تصویر روی نمایشگر می‌شوند. در لیست زیر فرمت‌ها و ویژگی‌های مربوط به تلویزیون را قرار داده‌ایم :

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 (HDMI 1,2,3,4)
  • HDMI 2.1 (HDMI 1,2,3,4)
  • CES
  • HDCP 2.2 (HDMI 1,2,3,4)
  • Variable Analog Audio Out
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 2)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت و وضوح صدا (امتیاز 7.8)

ال‌جی در این تلویزیون بالارده‌ی خود از سیستم صوتی بسیار قدرتمند 4.2 کاناله استفاده کرده است. این سیستم صوتی توانایی پخش صدای 60 وات را در محیط اطراف دارد. این میزان صدا برای تلویزیون بی‌نظیر بوده و شما را از استفاده‌ی انواع سیستم صوتی در کنار تلویزیون بی‌نیاز می‌سازد. صدای بلند و رسا که در تلویزیون وجود دارد تجربه‌ای بی‌نظیر از گوش دادن به موسیقی یا دیدن فیلم با صدای بلند را برایتان فراهم می‌کند.

فناوری Dolby Atmos در بخش صوتی تلویزیون با افزایش کیفیت صدا همراه بوده و وضوح بی‌نظیر را هنگام پخش صدا فراهم می‌کند. پاسخ فرکانسی تلویزیون G1 عالی است. صداهای ورودی هنگام پخش نه تنها وضوح خود را از دست نمی‌دهند بلکه با کیفیتی بالا و حذف نویزهای صدا همراه خواهند بود. این تلویزیون توانایی ایجاد بیس کمی را دارد که حتی بیشتر تلویزیون‌ها توانایی ایجاد آن را ندارند. پس با وجود این امتیازی مناسب را برای بخش صوتی کسب کرده و صدایی رسا و بلند را به همراه بیسی کم به گوش شنونده می‌رساند.

رابط کاربری (امتیاز 8.5)

سیستم عامل WebOS چندین سال متوالی است که سیستم عامل اختصاصی تلویزیون‌های ال‌جی محسوب می‌شود. این سیستم عامل هر سال در نسخه‌ای جدید به روز رسانی می‌شود تا امکانات گسترده‌‌تری را به ویژگی‌های منحصربفرد خود اضافه کند. نسخه‌ی سیستم عامل WebOS 6.0 در تلویزیون ا‌ل‌جی G1 مورد استفاده قرار گرفته است. این سیستم عامل نسبت به نسخه‌های قبلی خود با تغییراتی در ظاهر و منوی کاربری همراه بوده که می‌توانید این تغییرات را در مطلب “ بررسی سیستم عامل webOS 6.0 در تلویزیون‌های 2021‌ ال‌جی” بخوانید.

در مجموع منوی کاربری این سیستم عامل به دلیل راحتی کار و امکانات گسترده‌ای که در اختیار کاربران قرار می‌دهد امتیاز بالایی را کسب می‌کند. سرعت حرکت در منوی اصلی و انجام عملیات در تلویزیون ال‌جی به لطف برخورداری از سیستم عامل WebOS عالی خواهد بود و هیچ مشکلی در هنگام کار با آن نخواهید داشت.

سیستم عامل webOS 6.0

اپلیکیشن و برنامه در بررسی تخصصی تلویزیون G1 (امتیاز 8.0)

LG App Store فروشگاه مخصوص دانلود محتوا در تلویزیون‌های ال‌جی است. از طریق این فروشگاه می‌توانید به جدیدترین برنامه‌های در دسترس برای تلویزیون‌ G1 دسترسی داشته باشید و به دانلود اپلیکیشن‌های موردنیازتان بپردازید. دسترسی سریع و راحتی که به این فروشگاه محتوا وجود دارد شما را به گستره‌ی وسیعی از برنامه‌های مناسب برای تلویزیون متصل می‌کند.

پلیکیشن و برنامه در بررسی تخصصی تلویزیون G1

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

تلویزیون ال‌جی G1 دارای Magic Remote یا همان ریموت کنترل جادویی است. این ریموت کنترل از یک اشاره‌گر ماوسی برخوردار شده که امکان اسکرول در منوی تلویزیون را به راحتی برایتان فراهم می‌کند. به علاوه روی بدنه‌ی ریموت کنترل انواع دکمه‌های موردنیاز برای کار با تلویزیون وجود دارد. در این ریموت جادویی از دکمه‌هایی میانبر برای دسترسی به برخی سرویس‌های آنلاین فیلم از جمله Netflix و YouTube پشتیبانی می‌شود. همچنین دارای یک میکروفون داخلی است که دسترسی به دستیارهای صوتی و امکان فرمان‌دهی به تلویزیون از طریق صدا را برایتان فراهم می‌کند.

یکی از برترین ویژگی‌های موجود در ریموت کنترل جادویی تلویزیون G1 پشتیبانی از قابلیت NFC است. در واقع ال‌جی از وجود این قابلیت روی برخی‌ از ریموت کنترل‌های تلویزیون‌های جدید خود اطلاع داده بود اما حتی در تلویزیون بالارده‌ای همچون C1 شاهد عدم وجود NFC بودیم. در حالی که تلویزیون G1 ال‌جی به طور کامل از NFC پشتیبانی کرده و راحت‌ترین راه اتصال به تلویزیون را از طریق ریموت کنترل برای کاربران فراهم می‌کند.

البته پشتیبانی یا عدم پشتیبانی از NFC روی ریموت کنترل جادویی جدید بسته به نوع منطقه‌ی مونتاژ ممکن است متغیر باشد. برای تشخیص پشتیبانی یا عدم پشتیبانی ریموت از این قابلیت می‌توانید روی بدنه‌ی ریموت را نگاه کنید. ریموت‌ کنترل‌هایی که از NFC پشتیبانی می‌کنند دارای لوگوی حک شده پایین‌تر از دکمه‌های ریموت هستند.

ریموت کنترل جادویی ال‌جی 2021

کنترل تلویزیون

در مرکزی‌ترین قسمت صفحه نمایش درست پایین‌تر از فریم پایین نمایشگر یک قسمت کنترلی مخفی وجود دارد. در این بخش می‌توانید اعمالی همچون روشن/خاموش کردن تلویزیون، تغییر کانال، ورودی و میزان صدا را کنترل کنید. برای اوقاتی که به ریموت کنترل دسترسی ندارید این بخش بسیار کمک ساز خواهد بود.

دکمه‌ی مخفی کنترل تلویزیون

لوازم جانبی همراه G1

در جعبه‌ی تلویزیون ال‌جی G1 لوازم جانبی زیر نیز عرضه می‌شود :

لوازم جانبی همراه تلویزیون G1
  • ریموت کنترل به همراه 2 عدد باتری AA
  • بخش اتصال تلویزیون به دیوار
  • پیچ و لوازم مورد نیاز برای اتصال تلویزیون به دیوار
  • دفترچه‌ی راهنمای نصب تلویزیون
  • دفترچه راهنمای تلویزیون
  • IR blaster

مقایسه تلویزیون G1 با سایر مدل‌ها

تلویزیون G1 را می‌توان یکی از بهترین تلویزیون‌هایی معرفی کرد که ال‌جی در سال 2021 از آن رونمایی کرده است. این تلویزیون زیبا نه تنها از کیفیت تصویر مناسبی برخوردار شده بلکه با امتیازات بالایی که کسب کرده در لیست برترین تلویزیون‌های بازار جایگاهی ویژه را به خود کسب می‌کند. ما در ادامه تلویزیون ال‌جی را با سایر مدل‌های موجود در بازار مقایسه می‌کنیم تا موقعیت آن نسبت به مدل‌های هم‌رده را دریابیم.

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با GX

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با GX

تلویزیون G1 مدل جایگزین GX است که سال 2020 روانه‌ی بازار شد. این دو تلویزیون هردو از سری مدل‌های گالری هستند و مخصوصاً برای قرارگیری روی دیوار طراحی شده‌اند. از لحاظ کیفیت تصویر تلویزیون G1 به دلیل برخورداری از پنل جدید OLED evo می‌تواند اوج روشنایی بهتری را در محتوای HDR ایجاد کند. به همین دلیل از روشنایی بهتری برخوردار شده است.

پشتیبانی از ریموت کنترل جدید و نسخه‌ی به روزرسانی شده‌ی WebOS نیز از برتری‌های تلویزیون G1 نسبت به GX خواهد بود. در کل تفاوت‌های میان این دو تلویزیون به همین جا ختم شده که باعث کسب امتیاز بالاتر در تلویزیون G1 شده است. البته این تفاوت امتیاز بسیار ناچیز بوده و می‌توان گفت هردو مدل تلویزیون‌هایی خارق العاده هستند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با C1

تلویزیون C1 همزمان با مدل G1 در سال 2021 به بازار عرضه شد. تلویزیون C1 نیز به عنوان یکی از بهترین تلویزیون‌های OLED موجود در بازار شناخته می‌شود. در این میان تلویزیون G1 به دلیل برخورداری از پنل OLED evo توانایی ایجاد اوج روشنایی بالاتری را در نمایش محتوای HDR دارد که باعث کسب امتیاز بیشتری در بخش روشنایی برای تلویزیون شده است. تلویزیون G1 چون از سری گالری است برای نصب روی دیوار مناسب بوده و همراه آن هیچ پایه‌ای عرضه نمی‌شود.

از این رو از لحاظ ظاهری نیز تفاوت‌هایی میان این دو تلویزیون وجود دارد. ولی در مجموع چون هردو تلویزیون از سری مدل‌های OLED هستند بجز موارد نام برده عملکردی مشابه را در نمایش تصاویر و سایر امکانات هوشمند و گیمینگ ارائه می‌دهند. تلویزیون G1 با اختلافی ناچیز به دلیل استفاده از OLED evo امتیاز بالاتری را نسبت به C1 کسب می‌کند.

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با سونی A90J

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با سونی A90J

با اینکه وجود پنل OLED evo امتیاز اوج روشنایی مناسب را در محتوای HDR برای تلویزیون G1 کسب کرده است. اما در بخش مقایسه‌ی G1 با تلویزیون A90J باید بگوییم تلویزیون سونی نیز توانایی ایجاد اوج روشنایی تقریباً در حد G1 را دارد. حتی با وجود عدم پشتیبانی از پنل OLED evo که در ال‌جی استفاده شده، تلویزیون اولد سونی بی‌نظیر عمل می‌کند. از لحاظ کیفیت تصویر چون هر دو تلویزیون از سری مدل‌های OLED هستند به بهترین نحو می‌توانند وضوح بالایی را برای نمایشگر ایجاد کنند.

تفاوتی که میان تلویزیو‌ن‌های G1 و A90J وجود دارد در بخش گیمینگ است. تلویزیون A90J در حال حاضر از قابلیت VRR پشتیبانی نمی‌کند؛ از این رو امتیاز بالاتری به تلویزیون G1 می‌رسد. اما در کل عملکرد این دو تلویزیون بسیار مشابه بوده و تفاوت امتیاز آن‌ها بسیار ناچیز است.

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با سامسونگ QN90A

مقایسه تلویزیون ال‌جی G1 با سامسونگ QN90A

تلویزیون QN90A جزو برترین تلویزیون‌هایی است که برند سامسونگ از آن رونمایی کرده است. این تلویزیون از سری مدل‌های جدید NEO QLED بوده که در صدر جدول بهترین تلویزیون‌های سامسونگ قرار می‌گیرند. از لحاظ ساختاری به طور کل تلویزیون‌های G1 و QN90A با هم متفاوت هستند. تلویزیون G1 به دلیل استفاده از پنل OLED دارای نسبت کنتراست و یکنواختی مشکی بی‌نقص است. همچنین زاویه دید بسیار وسیع و بی‌نظیری دارد. در عوض تلویزیون QN90A دارای اوج روشنایی فوق العاده در نمایش انواع محتوا است که تلویزیون G1 حتی با برخورداری از OLED evo توانایی ایجاد آن را ندارد.

در بخش فرمت‌های HDR نیز تفاوت‌هایی دیده می‌شود. تلویزیون G1 از فرمت Dolby Vision برخوردار شده و در عوض QN90A دارای فرمت HDR10+ است. به طور کلی امتیاز بیشتری در این مقایسه به تلویزیون G1 می‌رسد. با اینکه تلویزیون QN90A دارای روشنایی بهتری است اما به دلیل عملکرد متوسطی که در سایر بخش‌های تصویر نسبت به G1 دارد توانایی رقابت در یک سطح را با G1 نخواهد داشت. به همین دلیل اگر از روشنایی و خطر پیکسل سوختی تلویزیون ال‌جی فاکتور بگیریم، G1 تلویزیون بهتری برای خرید خواهد بود.

تلویزیون ال‌جی G1 گزینه‌ی مناسبی برای خرید است؟

بی‌شک تلویزیون G1 شاهکار عصر جدید ال‌جی است. ما در بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی G1 به بیان تمامی مزایا و معایبی که ممکن است این تلویزیون برایتان داشته باشد اشاره کردیم. حال نوبت به جواب این سوال می‌رسد: آیا تلویزیون G1 ال‌جی برای خرید مناسب است؟؟

خرید تلویزیون ال‌جی G1

قطعاً با خرید تلویزیون G1 از کیفیت تصویری فوق العاده‌ای برخوردار خواهید شد که نظیر آن را در کمتر تلویزیونی می‌توان یافت. این تلویزیون نسبت به بسیاری OLED‌های دیگر امتیاز بالاتری کسب کرده که دلیل آن استفاده از پنل OLED evo می‌باشد. دیدن فیلم و برنامه‌های تلویزیونی چه در محیط‌های تاریک و چه در محیط‌های روشن بدون هیچ مشکلی برایتان مهیا خواهد بود. صدای بلند و رسا نیز با تلویزیون همراه شده تا تجربه‌ی شنیداری متفاوت را برایتان فراهم کند.

امکانات گیمینگ گسترده از ویژگی‌هایی است که تلویزیون را به گزینه‌ای عالی برای بازی‌های ویدیویی تبدیل کرده است. همچنین امکانات هوشمند تلویزیون بی‌نقص بوده و یک تلویزیون هوشمند و مدرن را در اختیار خواهید داشت. البته چند مورد در تلویزیون ال‌جی G1 وجود دارد که ممکن است در تصمیم گیری شما مؤثر باشد :

  1. تلویزیون G1 همچون تمام تلویزیون‌های OLED دارای خطر پیکسل سوختگی است و در صورت عدم رعایت ممکن است دچار پیکسل سوختگی شود.
  2. پایه‌ای که در عکس‌های مربوط به تلویزیون استفاده شده جداگانه خریداری شده و همراه با تلویزیون G1 هیچ پایه‌ای عرضه نمی‌شود.
  3. به دلیل امکانات بالا و برخورداری از OLED evo این تلویزیون قیمت بسیار بالایی خواهد داشت و برای خرید آن باید بودجه‌ی بالایی را در نظر بگیرید. اگر دنبال یک تلویزیون مقرون به صرفه‌ی OLED هستید تلویزیون A1 گزینه‌ی بهتری برای خرید خواهد بود.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *