بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی A1

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون OLED ال‌جی A1

تلویزیون‌های OLED از برند ال‌جی جزو گران‌ترین محصولات بازار هستند. دلیل اصلی قیمت بالا در این تلویزیون‌ها استفاده از پنل OLED است که علاوه بر فرآیند پیچیده‌ی ساخت، قادر به ایجاد کیفیت تصویری هستند که در هیچ تلویزیون معمولی نمی‌توانید بیابید. تلویزیون A1 یکی از جدیدترین مدل‌های OLED ال‌جی می‌باشد که در سال 2021 روانه بازار شده است. این تلویزیون نسبت به سایر مدل‌های OLED دارای تفاوت‌هایی می‌باشد. بقیه‌ی مدل‌های OLED ال‌جی تلویزیون‌هایی هستند که چندین سال است تولید می‌شوند و در سال‌های متعدد پیشرفته‌تر از مدل قبل‌تر خود بوده‌اند. مثلاً تلویزیون C1‌ مدل پیشرفته‌ از تلویزیون CX سال قبل است. این در حالی است که تلویزیون A1 کوچک‌ترین عضو از خانواده‌ی تلویزیون‌های OLED ال‌جی بوده و سال 2021 اولین سال عرضه‌ی آن محسوب می‌شود.

تلویزیون A1 دارای برخی امکانات پایین‌تر از سایر تلویزیون‌های اولد است و ممکن است از برخی ویژگی‌های تلویزیون‌های بالارده برخوردار نباشد. در عوض قیمت آن نسبت به سایر مدل‌های رده بالا بسیار معقول بوده و لقب اقتصادی‌ترین تلویزیون اولد را به خود کسب کرده است. طبق گفته‌ی ال‌جی این مدل برای کسانی عرضه شده که قادر به خرید تلویزیون‌های بالارده نیستند ولی دوست دارند یک مدل OLED را در خانه‌ی خود داشته باشند. بهرحال ما در ابتدا تصور می‌کردیم A1 یک تلویزیون متوسط و تا حدی بی‌کیفیت باشد. ولی زمانی که با امکانات و قابلیت‌هایی که ارائه می‌دهد روبه‌رو شدیم، بسیار شگفت زده شدیم. پس اگر حتی ذره‌ای هم به این تلویزیون زیبا علاقه‌مند شده‌اید بررسی تخصصی تلویزیون A1 را از دست ندهید.

بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی A1

نگاهی کلی به تلویزیون A1 (امتیاز کلی 8.5)

همانند سایر تلویزیون‌های OLED‌ این مدل هم از پیکسل‌های خودمختار استفاده کرده است. این نوع از پیکسل‌ها قادر به ایجاد روشنایی هستند. به همین دلیل در این تلویزیون‌ها هیچ نیازی به پنل‌های نوردهی وجود ندارد. حذف این پنل‌ها تا حد زیادی باعث کاهش ضخامت بدنه تلویزیون شده است. به این ترتیب تلویزیون A1 از ضخامت فوق العاده کمی در بخش بدنه برخوردار شده تا جلوه‌ای بی‌نظیر را به منزل خریداران ببخشد. این تلویزیون زیبا همچنین قادر به ایجاد کنتراست و یکنواختی مشکی عالی در تصاویر است. زاویه دید تلویزیون بسیار گسترده بوده و بازتاب نور مناسبی دارد. برای دیدن هر محتوایی از جمله فیلم و برنامه‌های ورزشی نیز مناسب خواهد بود. البته قابلیت ایجاد روشنایی را در حد ایده‌آل ندارد. به همین دلیل برای قرارگیری در فضاهای بسیار روشن مناسب نخواهد بود. در عوض بهترین عملکرد را در فضاهای تاریک از خود نشان می‌دهد.

تلویزیون OLED‌ ال‌جی A1 از آخرین نسخه‌ی سیستم عامل webOS برخوردار شده است و امکانات بسیار گسترده‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نکته‌ای که ممکن است برای برخی خریداران قابل توجه باشد عدم پشتیبانی تلویزیون از برخی امکانات است. تلویزیون‌های اولد ال‌جی همیشه در صدر جدول بهترین تلویزیون‌ها برای گیمینگ قرار دارند. در حالی که تلویزیون A1 دارای نرخ نوسازی 60 هرتز بوده و از ویژگی‌هایی همچون HDMI 2.1 و VRR پشتیبانی نمی‌کند. پس در بخش گیمینگ عملکرد آن در سطح سایر مدل‌های اولد نخواهد بود.

ویژگی‌ها / مدلA1
⚡️ مشخصات اصلی ⚡️
نوعOLED
نوع پنلWRGB
وضوح تصویر4K
تاریخ معرفی2021
منوی فارسی
سایزهای در دسترس48", 55", 65", 77"
⚡️ امتیاز کلی ⚡️8.5
نمایش فیلم9.3
برنامه‌های تلویزیون8.0
محتوای ورزشی8.0
بازی‌های ویدیویی8.7
فیلم‌های HDR8.6
بازی‌های HDR8.5
مانیتور PC8.5
⚡️طراحی ⚡️
نوع پایهدو شاخه
ضخامت فریم (cm)1.0
ضخامت بدنه (cm)4.8
کیفیت ساخت8.5
⚡️کیفیت تصویر⚡️
کنتراست10
حداکثر روشنایی SDR6.1
نوردهی موضعی (Local Dimming)10
لوکال دایمینگ در حالت بازی10
حداکثر روشنایی HDR5.9
حداکثر روشنایی HDR در حالت بازی5.9
یکنواختی رنگ خاکستری8.4
یکنواختی رنگ مشکی10
زاویه دید9.4
بازتاب نور9.0
قبل از کالیبراسیون 7.5
پس از کالیبراسیون9.5
ورودی 480p8.0
ورودی 720p8.0
ورودی 1080p9.0
ورودی 4K10
ورودی 8K0
طیف رنگ8.7
حجم رنگ7.7
گرادیان7.9
حفظ موقت تصویر10
ماندگاری دائمی تصویر2.0
⚡️ حرکت – جنبش ⚡️
زمان پاسخگویی9.4
نرخ نوسازی تصویر60Hz
پرش تصویر6.2
VRR
پشتیبانی از FreeSync
پشتیبانی از G-SYNC
⚡️ مشخصات ورودی⚡️
تأخیر در ورودی9.7
HDR10✔️
+HDR10
دالبی ویژن✔️
HLG✔️
HDMI 2.0✔️
HDMI 2.1
CEC✔️
HDCP 2.2✔️
USB 3.0
خروجی صدا متغیر✔️
پشتیبانی Wi-Fi✔️
تعداد HDMI3
تعداد USB2
خروجی نوری صدا1
خروجی هدفون1
خروجی RCA صدا0
ورودی کامپوننت0
ورودی کامپوزیت0
ورودی آنتن1
اترنت (Ethernet)1
پورت نمایشی0
ورودی IR0
ARC✔️
eARC✔️
دالبی اتموس به وسیله eARC✔️
DTS
⚡️ کیفیت صدا ⚡️
توان صدا خروجی20 وات
پاسخ فرکانسی6.7
تحریف (اعوجاج صدا)6.4
⚡️ قابلیت های هوشمند ⚡️
رابط کاربری8.5
سیستم عاملWebOS
برنامه موبایلLG TV Plus
برنامه ها و ویژگی‌ها8.0
ریموت کنترل 9.0

مزایا و معایب تلویزیون

مزایا

  • نسبت کنتراست عالی
  • زمان پاسخگویی آنی
  • زاویه دید فوق العاده گسترده
  • یکنواختی مشکی بی‌نظیر

معایب

  • خطر پیکسل سوختگی
  • عدم امکان ایجاد روشنایی کافی

طراحی و کیفیت ساخت (امتیاز 8.5)

تلویزیون‌های ال‌جی جزو زیباترین مدل‌های موجود در بازار هستند. علاوه بر این از مواد اولیه عالی در ساخت بدنه استفاده می‌کنند تا دوام زیادی را برای استفاده‌ی طولانی مدت داشته باشند. تلویزیون A1 همچون سایر OLED‌های ال‌جی از ضخامت فوق العاده کمی در بدنه برخوردار شده تا جلوه‌ای زیبا را به محیط اطراف ببخشد. این تلویزیون از پایه‌های دوشاخه استفاده کرده که با قدرتی مناسب نمایشگر را در جای خود نگه می‌دارند.

کیفیت ساخت تلویزیون A1

پایه‌های تلویزیون A1

در این تلویزیون اولد ال‌جی از نوع پایه‌های دوشاخه استفاده شده است. استفاده از این نوع پایه‌ها در تلویزیون OLED زیاد مرسوم نبوده و اغلب تلویزیون‌های اولد از پایه‌های مرکزی بهره گرفته‌اند. طراحی این پایه‌ها بسیار زیبا بوده و به خوبی قادر به نگهداری از سایزهای مختلف تلویزیون هستند. هر دو پایه در گوشه‌های اطراف قرار دارند و فاصله‌ی کمی از گوشه‌ها دارند. به همین دلیل بهتر است میز تلویزیونی بزرگتر از سایز تلویزیون را برای آن در نظر بگیرید. همچنین فاصله‌ی میان حاشیه‌ی پایین تلویزیون تا میز برابر با 6 سانتی‌متر خواهد بود. این فاصله تا حدی کم است و اگر بخواهید از ساندبار در کنار تلویزیون استفاده کنید ممکن است مانع دید در بخش پایین نمایشگر شوند.

پایه‌های تلویزیون A1

ضخامت

به لطف استفاده از پنل OLED‌ ضخامت تلویزیون A1 فوق العاده کم و ناچیز است. این تلویزیون دارای حداکثر ضخامت 4.8 سانتی‌متر در بخش بدنه می‌باشد. این میزان ضخامت در بدنه بسیار کم بوده و زیبایی بی‌نظیری به تلویزیون می‌بخشد. بخش بالای تلویزیون از کمترین میزان ضخامت برخوردار شده در حالی که بخش پایین‌تر که درگاه‌های ارتباطی نیز در آن قرار گرفته ضخامت به نسبت بیشتری دارد. ضخامت کم در بخش بدنه و طراحی صاف پنل پشتی، تلویزیون را برای نصب روی دیوار بسیار مناسب ساخته است.

ضخامت بدنه تلویزیون OLED

فریم‌های تلویزیون A1

تلویزیون ال‌جی دارای فریم‌هایی در چهار طرف نمایشگر است تا به‌خوبی از صفحه نمایش محافظت کند. ضخامت این فریم‌ها برابر با 1.0 سانتی‌متر بوده که ضخامت بسیار کمی محسوب می‌شود. این فریم‌های کم ضخامت به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کنند و تنها 0.1 سانتی‌متر از مدل‌های رده‌بالاتر همچون C1 ضخامت بیشتری دارند.

ضخامت فریم‌های اطراف نمایشگر

کیفیت ساخت پشت پنل

بخش پشت پنل از دو بخش اصلی تشکیل شده است. همانطور که از تفاوت رنگ این دو بخش مشخص است، قسمت نازک‌تر بدنه که حساسیت فوق العاده بالایی دارد از فلز ساخته شده تا استحکام مناسب را داشته باشد. بخش پایین‌تر از جنس پلاستیک بوده و درگاه‌های ارتباطی نیز در آن قرار دارند. برخلاف سایر مدل‌های OLED، تلویزیون A1 از بخش مدیریت کابل برای جمع کردن کابل‌های تلویزیون استفاده نمی‌کند. در کل طراحی ساده و محکمی برای تلویزیون در نظر گرفته شده است. پایه‌های تلویزیون نیز پلاستیکی هستند و باعث شده‌اند هزینه‌ی ساخت تلویزیون به نسبت مدل‌هایی همچون C1‌ که پایه‌ی متفاوتی دارند، کمتر باشد.

کیفیت ساخت پشت بدنه

تماشای فیلم با تلویزیون A1 (امتیاز 9.1)

تلویزیون ال‌جی A1 یکی از بهترین تلویزیون‌ها برای دیدن فیلم محسوب می‌شود. این تلویزیون با برخورداری از پنل OLED‌ همراه با کیفیت تصویر 4K دقت واقعی را در نمایش تصاویر دارد. تلویزیون دارای نسبت کنتراست بی‌نظیری است و بدون نیاز به نور پس زمینه می‌تواند روشنایی را در نقاط مختلف نمایشگر در یک اندازه تنظیم کند. اوج روشنایی تلویزیون در محتوای SDR متوسط است اما متأسفانه عملکرد آن برای نمایش محتوای HDR بسیار ضعیف بوده و روشنایی مطلوب را نخواهد داشت.

یکنواختی خاکستری و یکنواختی مشکی مناسب باعث شده‌ این تلویزیون برای دیدن فیلم در محیط‌های تاریک یک گزینه‌ی عالی باشد. همچنین به لطف بازتاب نور مناسب و زاویه دید گسترده آن برای دیدن فیلم به صورت دسته‌جمعی عالی خواهد بود. قدرت نمایش محتوای 4K در این تلویزیون بی‌نظیر است و با طیف رنگی گسترده‌ای که دارد رنگ‌هایی زیبا و نزدیک به واقعیت را به نمایش می‌گذارد. در ادامه‌ی بررسی تخصصی تلویزیون A1 موارد نام برده را به طور کامل توضیح خواهیم داد.

تماشای فیلم با تلویزیون A1

نسبت کنتراست (امتیاز 10)

امکان ایجاد روشنایی برای روشن‌ترین نقطه‌ی تصویر به نسبت تیره‌ترین نقطه را نسبت کنتراست می‌نامنیم. از آن جهت که هر کدام از پیکسل‌های موجود در تلویزیون A1 قابلیت روشن و خاموش شدن را به تنهایی دارند این نسبت به خوبی ایجاد می‌شود. یعنی دو پیکسلی که در کنار هم قرار دارند یکی از آن‌ها می‌تواند به طور مطلق خاموش شده و دیگری اوج روشنایی را از خود به نمایش بگذارد. به همین دلیل نسبت کنتراست بی‌نهایت در تلویزیون ال‌جی ایجاد شده و این مدل قادر است بهترین حالت از ایجاد روشنایی را برای تصاویر روی نمایشگر تلویزیون داشته باشد. با نسبت کنتراست بی‌نهایت که در سطح 1 قرار می‌گیرد این تلویزیون امتیاز 10 را در این بخش کسب می‌کند.

نوردهی موضعی یا Local Dimming (امتیاز 10)

پنل‌های نوردهی در تلویزیون‌های LED به منظور ایجاد روشنایی برای صفحه نمایش استفاده می‌شوند. همانطور که قبل‌تر اشاره کردیم تلویزیون‌های OLED به دلیل روشنایی پیکسل‌ها از هیچ پنل نوردهی در نمایشگر استفاده نمی‌کنند. اغلب پنل‌های نوردهی عملکرد متوسطی دارند و روشنایی بخش‌های مرکزی و گوشه‌های نمایشگر را تا حدی متفاوت انجام می‌دهند. تلویزیون ال‌جی بدون نیاز به ویژگی Local Dimming قادر به ایجاد روشنایی مطلوب برای نمایشگر خواهد بود. در حالت Game Mode هم نوردهی مناسب برای تصاویر ایجاد شده و تفاوتی با حالت فیلم در آن حس نمی‌شود.

اوج روشنایی در محتوای SDR (امتیاز 6.1)

در تلویزیون اولد A1 اوج روشنایی متوسطی برای محتوای SDR وجود دارد. در کل تلویزیون‌های OLED روشنایی متوسطی برای نمایش محتوای SDR دارند. به طوری که تفاوت زیادی در اوج روشنایی این تلویزیون با مدل C1 در نمایش محتوای SDR وجود ندارد. البته نمی‌توان گفت این اوج روشنایی در کیفیت تصویر نقش منفی دارد چراکه در حد متوسط عمل می‌کند. در واقع اوج روشنایی در تلویزیون را با واحد نیت (cd/m²) اندازه‌گیری می‌کنند و اگر عدد به دست آمده از 365 نیت کمتر باشد یعنی تلویزیون از اوج روشنایی مناسبی برخوردار است. این عدد در تلویزیون ال‌جی برابر با 262 نیت است که عددی مناسب محسوب شده و اوج روشنایی متوسط را برای نمایشگر به ارمغان می‌آورد.

اگر دوست دارید محتوای SDR روشنایی بیشتری داشته باشد می‌توانید حالت تصویر را رویStandard” “، روشنایی و کنتراست را روی حالت “max” و اوج روشنایی و Auto Dynamic Contrast را در حالت “High” تنظیم کنید. با اینکه در این تنظیمات از اوج روشنایی بهتری در تلویزیون A1 برخوردار خواهید شد اما به طور کلی دقت نمایش تصاویر تا حدی کاهش می‌یابد.

اوج روشنایی در محتوای HDR (امتیاز 5.9)

متأسفانه تلویزیون OLED ال‌جی A1 اوج روشنایی مناسبی برای نمایش محتوای HDR ندارد. عملکرد ضعیف این تلویزیون در ایجاد روشنایی برای قسمت‌های مختلف نمایشگر به خوبی نمایان است و قدرت کافی را در نمایش نقاط برجسته‌ی تصویر ندارد. به همین دلیل روشنایی مناسبی برای نمایش محتوای HDR در تلویزیون ایجاد نمی‌شود و جزئیات دقیقی از تصاویر در این نوع محتوا به چشم نمی‌خورد. البته نکته‌ی مثبت این است که اوج روشنایی HDR در حالت گیمینگ افت نمی‌کند و تغییر در آن ایجاد نمی‌شود. برای اطلاع از اوج روشنایی که تلویزیون قادر به ایجاد آن در محتوای HDR است تنظیمات زیر را اعمال کنید.

حالت تصویر را به “Vivid” تغییر دهید. سپس HDR Tone Mapping را فعال کرده و Auto Dynamic Contrast را روی حالت “High” تنظیم کنید.

یکنواختی خاکستری در تلویزیون A1 (امتیاز 8.4)

این تلویزیون OLED ال‌جی مدل 2021 از یکنواختی خاکستری مناسبی در نمایشگر برخوردار است. یکنواختی خاکستری به قدرت تلویزیون در نمایش رنگ‌ها به طور یکنواخت در تمام نقاط صفحه نمایش اشاره دارد. به این معنی که تلویزیون تا چه اندازه قادر به نمایش یک رنگ بدون تغییر در نقاط مختلف نمایشگر است. تلویزیون A1 به طور کلی از یکنواختی خاکستری عالی برخوردار است ولی در حد کمی تفاوت رنگ در گوشه‌های اطراف نمایشگر به چشم می‌خورد که با دقت زیاد مشخص می‌شود. بهرحال این تفاوت زیاد قابل تشخیص نبوده و با نوع محتوای مختلف متفاوت خواهد بود.

یکنواختی مشکی (امتیاز 10)

یکنواختی مشکی به توانایی نمایش رنگ‌ مشکی مطلق روی نمایشگر اشاره دارد. از آن جهت که پیکسل‌های تلویزیون OLED توانایی خاموش شدن را به طور کامل دارند پس می‌توانند رنگ واقعی مشکی را در هر واحد به طور جداگانه نمایش دهند. در سایر تلویزیون‌های LED در تمام بخش‌های نمایشگر رنگ مشکی به طور مطلق اجرا نشده و اغلب رنگ مشکی نزدیک به خاکستری نمایش داده می‌شود. در حالی که تلویزیون OLED ال‌جی A1 بهترین سطح از ایجاد یکنواختی مشکی را خواهد داشت. رنگ‌های مشکی در این تلویزیون به بهترین نحو روی نمایشگر نشان داده می‌شوند. نمایش یکنواخت مشکی زمانی که در محیط‌های تاریک به تماشای فیلم می‌پردازید بیشتر قابل توجه خواهد بود. چراکه به نمایش جزئیات کامل تصویر در محیط‌های تاریک کمک می‌کند تا دقت و وضوح نمایشگر را افزایش دهد.

یکنواختی مشکی در تلویزیون اولد

زاویه دید (امتیاز 9.4)

به میزان زاویه‌ای که در دو طرف تلویزیون کیفیت تصویر حفظ می‌شود زاویه دید تلویزیون گفته می‌شود. در واقع تمام تلویزیون‌ها بهترین حالت از نمایش از تصاویر را در زاویه‌ی روبه‌رو دارند. قضیه‌ی زاویه دید وقتی مشخص می‌شود که از زاویه‌های اطراف به نمایشگر نگاه کنید. اغلب تلویزیون‌ها در زاویه‌ی اطراف کیفیت تصویر واقعی را از دست می‌دهند و رنگ‌ها و روشنایی متفاوتی از زاویه‌ی روبه‌رو را خواهند داشت. زاویه دید در این تلویزیون‌ها بسیار ضعیف بوده و هرچه تلویزیون قادر به حفظ کیفیت تصویر در زاویه‌های گسترده‌تری باشد به معنی برخورداری از زاویه دید گسترده‌تری می‌باشد. زاویه دید گسترده زمانی که از چیدمان مبل گسترده در منزل خود استفاده کرده‌اید و اغلب در زاویه‌های غیر از روبه‌رو به تماشای تلویزیون می‌نشینید حائز اهمیت خواهد بود.

در نهایت تعجب باید بگوییم در میان تمام تلویزیون‌هایی که در سال‌های اخیر تا کنون تست شده تلویزیون A1 ال‌جی بهترین زاویه دید را دارد!!! این تلویزیون رکورد GX را که بالاترین سطح از زاویه دید را داشت با تفاوت زیادی شکسته و در حال حاظر با زاویه دید بی‌نظیری که دارد بهترین تلویزیون از لحاظ زاویه دید محسوب می‌شود. این تلویزیون در حد بسیار ناچیزی روشنایی صفحه نمایش را در زاویه‌ی 70 درجه از دست می‌دهد که به هیچ وجه جلب توجه نمی‌کند. شما با خیال راحت می‌توانید از زوایای مختلف به تماشای تلویزیون بپردازید و حتی ذره‌ای از بابت از دست دادن کیفیت واقعی تصاویر نگران نباشید.

بازتاب نور در بررسی تخصصی تلویزیون A1 (امتیاز 9.0)

اگر در اتاق‌هایی که در معرض نور خورشید و پنجره قرار دارند به تماشای تلویزیون پرداخته باشید درک بازتاب نور برایتان بسیار راحت خواهد بود. اغلب در نمایشگر تلویزیون نوری که از خورشید و پنجره به اتاق می‌تابد نمایش داده می‌شود و تا حد زیادی باعث اذیت شدن چشم می‌شود. بسیاری از تلویزیون‌ها برای جلوگیری از نمایش این نورها روی نمایشگر از پوشش‌های متنوعی روی صفحه نمایش تلویزیون استفاده می‌کنند. نوع پوشش Glossy بهترین عملکرد را برای بازتاب نور محیط دارد اما عملکرد متوسطی را برای بازتاب نور مستقیم خواهد داشت.

پوشش نوع Semi-Gloss نیز که در تلویزیون A1 مورد استفاده قرار گرفته به نسبت Glossy بازتاب خوبی ندارد اما از پراکندگی نور در نمایشگر جلوگیری کرده و تنها یک نقطه از نور را نمایش می‌دهد. به همین دلیل بازتاب نور در تلویزیون A1 هرچند که به خوبی برخی مدل‌ها همچون C1 نیست اما عملکرد بسیار مناسبی خواهد داشت و در این بخش امتیاز خوبی را کسب می‌کند. نحوه‌ی نمایش نور روی صفحه نمایش تلویزیون مورد آزمایش قرار گرفته و در عکس زیر تا حدی مشخص شده است.

بازتاب نور در بررسی تخصصی تلویزیون A1

قبل و بعد از کالیبراسیون

کالیبراسیون به تنظیماتی گفته می‌شود که در تلویزیون‌ها روی تصاویر در راستای افزایش کیفیت و وضوح اعمال می‌شود. این تنظیمات به صورت کامل حرفه‌ای طی ساعات طولانی و با آزمون و خطاهای فراوان صورت می‌پذیرد تا کارشناسان موفق به افزایش سطح کیفیت تصویر توسط تنظیماتی که در بخش کیفیت تصویر تلویزیون قرار گرفته، شوند. تلویزیون OLED A1 دارای کیفیت تصویری عالی قبل از کالیبراسیون است و با انجام تنظیمات کالیبراسیون تا حد زیادی با افزایش دقت تصاویر همراه خواهد بود. به همین دلیل این تلویزیون ال‌جی عملکردی بسیار مناسب را قبل و بعد از اعمال تنظیمات تصویر ارائه می‌دهد.

نمایش انواع محتوا با تلویزیون A1

480P (امتیاز 8.0): تلویزیون ال‌جی OLED بدون هیچ مشکلی قادر به نمایش محتوای 480P است که در برخی نسخه‌های DVD‌ پشتیبانی می‌شود.

720P (امتیاز 8.0): این تلویزیون قابلیت نمایش محتوای 720P را به طور کامل روان خواهد داشت و مشکل خاصی در نمایش محتوا با این کیفیت ندارد.

1080P (امتیاز 9.0): محتوای 1080P نه تنها به بهترین نحو نمایش داده می‌شود، بلکه به طور کاملاً حرفه‌ای وضوح محتوا ارتقاء می‌یابد تا کیفیت تصویری نزدیک به 4K را روی صفحه نمایش داشته باشد.

4K (امتیاز 10): تلویزیون A1 به طور کلی محتوای 4K را در ایده‌آل‌ترین حالت به نمایش می‌گذارد تا کیفیت و دقت واقعی تصاویر را در نمایشگر این تلویزیون OLED حس کنید.

8K : تنها تلویزیون‌هایی که قادر به نمایش محتوای 8K هستند تلویزیون‌هایی با وضوح 8K هستند. به همین دلیل محتوای 8K در این تلویزیون پشتیبانی نمی‌شود.

وسعت رنگ (Color Gamut) (امتیاز 8.7)

در بررسی تخصصی تلویزیون A1 به آزمایش میزان گستردگی رنگی که تلویزیون قادر به نمایش آن روی نمایشگر است وسعت رنگ گفته می‌شود. هرچه رنگ‌هایی که در تلویزیون پشتیبانی می‌شوند وسیع‌تر باشد قابلیت نمایش طیف رنگی گسترده‌تری روی صفحه نمایش وجود دارد. این مسئله ارتباط مستقیمی با نمایش محتوای HDR در تلویزیون دارد. به بیان ساده با افزایش وسعت رنگ در تلویزیون رنگ‌های محتوای HDR نیز وسیع‌تر می‌شوند و در نتیجه جزئیات کامل از محتوای HDR به نمایش گذاشته می‌شود. در تلویزیون OLED ال‌جی وسعت رنگ بی‌نظیری وجود دارد و طیف رنگی گسترده‌ای توسط این تلویزیون پشتیبانی می‌شود. به همین دلیل رنگ‌های برجسته از تصاویر به خوبی نمایش داده می‌شوند تا هیچ جزئیاتی از تصویر را از دست ندهید.

گرادیان (امتیاز 7.9)

گرادیان در تلویزیون به نمایش تدریجی و آرام یک رنگ به طیف رنگی دیگر گفته می‌شود. یعنی تلویزیون تا چه اندازه قادر است یک رنگ تیره را به سمت رنگ روشن از همان طیف رنگی تبدیل کند بدون اینکه مرز بین رنگ‌ها مشخص شود. گرادیان خوب در تلویزیون منجر به نمایش طیف رنگی گسترده از یک رنگ می‌شود و قابلیت نمایش آن را برای تلویزیون مهیا می‌سازد. برای درک بهتر این مسئله عکسی از نحوه‌ی عملکرد تلویزیون A1 در گرادیان را در بخش زیر قرار داده‌ایم. همانطور که مشخص است تلویزیون قادر است به خوبی یک رنگ تیره را به رنگ روشن به صورت تدریجی تبدیل کند. به همین دلیل عملکرد گرادیان در تلویزیون OLED ال‌جی بسیار مناسب است.

البته در تغییر تدریجی هر رنگی در تلویزیون ال‌جی تا حدی مرز مشخصی به چشم می‌خورد که با دقت فراوان روی رنگ‌ها مشخص می‌شود. هرچند این مرز زیاد قابل توجه نیست اما گفته شده از ویژگی Smooth Gradation می‌توان برای روان شدن نمایش رنگ‌ها در گرادیان استفاده کرد. البته ما فعال کردن این تنظیمات را پیشنهاد نمی‌کنیم؛ چراکه منجر به از دست دادن جزئیات تصویر در برخی از محتواها می‌شود.

گرادیان در دقت رنگ تلویزیون

خطر پیکسل سوختگی (امتیاز 2.0)

در تلویزیون A1 همچون تمام تلویزیون‌های OLED‌ دیگر احتمال پیکسل سوختگی وجود دارد. البته با رونمایی از پنل جدید OLED EVO در برخی تلویزیون‌های اولد این مشکل برطرف شده و انتظار می‌رود در آینده‌ای نه چندان دور به طور گسترده خطر پیکسل سوختگی در تلویزیون‌های OLED‌ وجود نداشته باشد. از آن جهت که پیکسل‌های تلویزیون‌های OLED به طور مستقل روشن و خاموش می‌شوند اگر در مدت زمان زیادی یک میزان مشخص از نوردهی را داشته باشند و تغییر نکنند امکان دارد به طور دائمی خاموش شوند و پدیده‌ی پیکسل سوختگی را به وجود آورند.

این پدیده زمانی رخ می‌دهد که یک تصویر مشخص به طور طولانی مدت روی نمایشگر تلویزیون نشان داده شود. این قضیه تنها مربوط به نمایش یک عکس مشخص روی تلویزیون نیست بلکه می‌تواند شامل نمایش طولانی آرم یک شبکه به دلیل تماشای طولانی مدت یک شبکه و موارد این چنین نیز باشد. بهرحال برای جلوگیری از این مشکل بهتر است به طور مداوم یک شبکه و برنامه‌ی خاص را تماشا نکنید و تنوع برنامه‌ی بیشتری را هنگام تماشای تلویزیون‌های OLED داشته باشید. با رعایت همین نکته‌ی ساده می‌توانید از احتمال سوختن دائمی پیکسل‌های تلویزیون جلوگیری کنید.

زمان پاسخگویی تلویزیون ال‌جی A1 (امتیاز 9.4)

زمان پاسخگویی تلویزیون یکی از مهم‌ترین اصل‌ها برای داشتن یک تلویزیون مناسب است. در واقع زمان پاسخگویی به مدت زمانی گفته می‌شود که تلویزیون قادر به تغییر تصویر توسط پیکسل‌های نمایشگر باشد. در بررسی تخصصی تلویزیون A1 ال‌جی برای یافتن زمان پاسخگویی، مدت زمانی که طول می‌کشد پیکسل‌های تلویزیون به طور 100 درصد و کامل از یک رنگ به رنگ دیگر تغییر کنند را بر حسب میلی‌ثانیه می‌سنجند. این مدت زمان در تلویزیون A1 ال‌جی برابر با 7.3 میلی‌ثانیه می‌باشد. در کل اگر زمان پاسخگویی یک تلویزیون کمتر از 14 میلی‌ثانیه باشد سرعت خوبی برای تغییر رنگ‌ در پیکسل‌ها خواهد داشت. پس می‌توان گفت عملکرد تلویزیون برای زمان پاسخگویی مناسب می‌باشد.

البته در نحوه‌ی عملکرد زمان پاسخگویی این تلویزیون نسبت به سایر مدل‌های OLED تا حدی تفاوت دیده می‌شود. مثلاً برای منتقل شدن از صحنه‌های تاریک به صحنه‌های روشن تصویر مدت زمان بیشتری طول می‌کشد و کندتر تغییر می‌کند. این مسئله باعث ایجاد تاری در برخی صحنه‌های سریع فیلم می‌شود که ممکن است در این صحنه‌ها کاربر کمی متوجه آن شود.

نرخ نوسازی

تمامی مدل‌های 2021 ال‌جی OLED از نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی می‌کنند. اما همانطور که در ابتدای مطلب به آن اشاره کردیم در تلویزیون A1 برخی از امکاناتی که سایر اولدهای ال‌جی از آن برخوردار شده‌اند، پشتیبانی نمی‌شود. این تلویزیون از نرخ نوسازی 60 هرتز در انتقال داده‌ها پشتیبانی می‌کند. این نرخ نوسازی باعث شده تلویزیون قادر به پشتیبانی از بسیاری محتواهای 120 هرتزی نباشد. پس تا حدی برای یک تلویزیون OLED ناامید کننده خواهد بود. نرخ نوسازی به سرعت رفرش تصویر در یک ثانیه گفته می‌شود که بر مبنای هرتز سنجیده می‌شود. به همین دلیل نرخ نوسازی 60‌ هرتز بیانگر سرعت نسبتاً پایین تلویزیون در تازه‌سازی تصاویر است.

با توجه به اینکه این تلویزیون دارای نرخ نوسازی 60 هرتز است، از قابلیت VRR نیز پشتیبانی نمی‌کند. این قابلیت نرخ نوسازی ورودی متصل به تلویزیون را بررسی کرده و متناسب با آن نرخ نوسازی تلویزیون را تنظیم می‌کند تا سریع‌ترین حالت از انتقال داده‌ها را به تلویزیون داشته باشید. با این اوصاف عدم پشتیبانی از VRR نیز به دلیل عدم وجود نرخ نوسازی 120 هرتز منطقی خواهد بود.

امکانات گیمینگ تلویزیون ال‌جی A1

تأخیر در ورودی (امتیاز 9.7)

با اینکه تلویزیون OLED ال‌جی A1 تنها دارای نرخ نوسازی 60 هرتز است، اما بهترین عملکرد را در انتقال محتوای 60 هرتز دارد. تأخیر در ورودی به مدت زمانی گفته می‌شود که طول می‌کشد محتوای یک دستگاه ورودی به تلویزیون منتقل شود. هر چه این مدت زمان کمتر باشد به تبع سرعت بیشتری در نمایش محتوا روی نمایشگر وجود خواهد داشت. به همین دلیل است که تأخیر در ورودی کم یکی از ویژگی‌های مهم در هر تلویزیونی محسوب می‌شود. در تلویزیون ال‌جی برای انتقال محتوای 1080P در نرخ نوسازی 60 هرتز 10.1 میلی‌ثانیه زمان صرف می‌شود. این مدت زمان به قدری ناچیز است که حتی ممکن است متوجه آن نشوید. پس در سرعت انتقال محتوای دستگاه‌های خارجی به تلویزیون اصلاً لازم نیست نگران باشید.

این تأخیر در ورودی ناچیز بی‌شک در زمان بازی‌های ویدیویی نیز بیشتر به چشم می‌آید. البته در این بخش برخی نکات در مورد قسمت گیمینگ تلویزیون را باید متذکر شویم:

  • در تلویزیون A1 از هیچ محتوایی با نرخ نوسازی 120 هرتز پشتیبانی نمی‌شود.
  • عدم پشتیبانی از HDMI 2.1 ممکن است برای انتقال داده‌های کنسول‌های بازی همچون PS5 و Xbox سری X تا حدی مشکل ایجاد کند و افت سرعت را با آن تجربه کنید.
  • نبود قابلیت VRR نیز یکی دیگر از نقص‌های تلویزیون در بخش گیمینگ محسوب می‌شود.

در کل این تلویزیون امکانات گیمینگ زیادی ندارد و برای بازی‌های ویدیویی حرفه‌ای بهتر است سراغ برخی مدل‌های بالاتر بروید.

ورودی‌های تلویزیون A1

در تلویزیون ال‌جی برای اتصال تلویزیون به دستگاه‌های خارجی از طریق رابط تعدادی درگاه ورودی در پشت پنل وجود دارد. از طریق این درگاه‌ها می‌توانید دسترسی تلویزیون به انواع دستگاه‌‌ها را برقرار کنید:

  • HDMI : 3
  • USB : 2
  • Digital Optical Audio Out : 1
  • Analog Audio Out 3.5mm : 1
  • Tuner (Cable/Ant) : 1
  • Ethernet :1
درگاه‌های ارتباطی تلویزیون ال‌جی

فرمت‌های تصویری و صوتی

فرمت‌های تصویری و صوتی که توسط تلویزیون A1 ال‌جی پشتیبانی می‌شوند تأثیر بسزایی در کیفیت تلویزیون دارند. این فرمت‌ها به طور مستقیم وضوح صدا و تصویر ارتقاء‌ می‌دهند. به طور مثال فرمت HDR10 به طور کلی کیفیت رنگ‌های تصویر را افزایش داده و دالبی اتموس در بخش صوتی یک فرمت بی‌نظیر برای ارتقای سطح کیفیت صدای تلویزیون است. فرمت‌های قابل پشتیبانی در تلویزیون ال‌جی به شرح زیر است:

تصویری

  • HDR10
  • Dolby Vision
  • HLG
  • HDMI 2.0 (All HDMI Ports)
  • CEC
  • HDCP 2.2 (All HDMI Ports)
  • Variable Analog Audio Out
  • Wi-Fi (2.4 GHz, 5 GHz)

صوتی

  • ARC (HDMI 3)
  • eARC
  • Dolby Atmos via TrueHD via eARC
  • 5.1 Dolby Digital via ARC
  • 5.1 Dolby Digital via Optical

کیفیت صدای تلویزیون

در تلویزیون ال‌جی A1 برای بخش صوتی از دو عدد بلندگو استفاده شده که در کل صدایی 20 وات را در محیط پخش می‌کنند. این تلویزیون همچنین از ویژگی‌ها و فرمت‌های صوتی برای ارتقای سطح کیفیت صدای خروجی استفاده کرده است. AI Sound یکی از ویژگی‌های صوتی هوشمند است که تا حد زیادی در افزایش وضوح صدای تلویزیون نقش دارد. البته در کل نسبت به سایر تلویزیون‌های OLED باید بگوییم سطح صدای این تلویزیون تا حدی کمتر خواهد بود.

یکی از مقیاس‌های سنجش کیفیت صدا با پاسخ فرکانسی است. به طور کلی پاسخ فرکانسی نشان می‌دهد که تلویزیون تا چه اندازه قادر به حفظ کیفیت صدای ورودی و پخش آن در خروجی می‌باشد. تلویزیون A1 ال‌جی در پاسخ فرکانسی عملکرد خوبی دارد. این تلویزیون به خوبی قادر به حفظ کیفیت صدای ورودی خواهد بود. در سطوح بالاتر از پخش صدا ممکن است شاهد فشرده‌سازی صدا باشید که آن هم زیاد قابل توجه نیست.

کیفیت صدای تلویزیون ال‌جی A1

رابط کاربری تلویزیون ال‌جی A1 (امتیاز 8.5)

ال‌جی در سال 2021‌ از جدیدترین نسخه‌ی سیستم عامل webOS رونمایی کرد. این سیستم عامل نسخه‌ی webOS 6.0 است و با نسخه‌ی قبل خود تفاوت‌هایی عمده دارد که در مقاله بررسی سیستم عامل webOS 6.0 می‌توانید این تفاوت‌ها را ببینید. در مجموع منوی اصلی از حالت خطی در آمده و به صورت تمام صفحه روی نمایشگر نمایش داده می‌شود. همچنین دارای برخی ویژگی‌ها و امکانات جدید است. تلویزیون A1 همچون سایر مدل‌های 2021 ال‌جی از این نسخه‌ی جدید بهره‌مند می‌شود. کار با این سیستم عامل بسیار راحت بوده و دسترسی به بخش‌های متنوع تلویزیون به راحتی برایتان مهیا خواهد بود. به لطف استفاده از تکنولوژی ThinQ امکانات منوی اصلی تا حد زیادی بر طبق سلیقه‌ی کاربر چیده می‌شوند و نزدیک‌ترین محتواها به سلیقه‌ی کاربران را به نمایش می‌گذارد.

رابط کاربری webOS 6.0

اپلیکیشن (امتیاز 8.0)

در تلویزیون A1 فروشگاه محتوای ال‌جی تعبیه شده است. در این فروشگاه دسترسی به انواع اپلیکیشن‌ها برایتان مهیا شده تا بتوانید به انواع برنامه‌ها دسترسی داشته باشید. دانلود اپلیکیشن‌های موردنیازتان در این تلویزیون بسیار راحت خواهد بود و هیچ مشکلی هنگام کار با آن نخواهید داشت.

دانلود اپلیکیشن در تلویزیون OLED

ریموت کنترل (امتیاز 9.0)

سال 2021 یک سال پر از تغییرات برای ال‌جی بود. این برند خوشنام در این سال از جدیدترین طراحی ریموت کنترل جادویی خود که چندین سال متوالی تغییری در آن دیده‌ نمی‌شد، رونمایی کرد. این ریموت کنترل نسبت به مدل‌ پیشین دارای طراحی ظاهری متفاوت‌تری است. به نظر می‌رسد طراحی جدید ریموت کنترل بسیار خوشدست‌تر از مدل قبلی خواهد بود. با اینکه در عملکرد دکمه‌های ریموت تغییرات زیادی ایجاد نشده است اما شاهد اضافه شدن چندین دکمه روی ریموت کنترل جدید هستیم. این دکمه‌ها دسترسی به برخی ویژگی‌ها همچون سرویس‌های آنلاین تماشای فیلم و دستیارهای صوتی را فراهم می‌کنند.

در سایت اصلی ال‌جی گفته می‌شود ریموت کنترل جادویی جدید به طور گسترده از قابلیت NFC برخوردار شده است. در حالی که با بررسی این ریموت کنترل متوجه شده‌ایم تنها در برخی مناطق این قابلیت در ریموت کنترل وجود خواهد داشت. مثلاً در تلویزیون ساخت آمریکا این قابلیت وجود ندارد. پس اینکه از قابلیت NFC‌ در ریموت کنترل بهره‌مند شوید کاملاً به منطقه‌ی مونتاژ تلویزیون بستگی دارد. اگر ریموت شما از قابلیت NFC پشتیبانی کند آرم NFC روی آن حک می‌شود که نشانگر پشتیبانی ریموت کنترل از این قابلیت است.

ریموت کنترل جادویی ال‌جی

کنترل تلویزیون

درست در مرکز صفحه نمایش با کمی دقت در طراحی متوجه یک دکمه‌ی مخفی می‌شوید که در حاشیه‌ی پایین تلویزیون تعبیه شده است. توسط این دکمه می‌توانید تلویزیون را خاموش و روشن کنید. همچنین با نگه داشتن انگشت روی دکمه به مدت چند لحظه عملکرد آن به عملکرد انتخابی تغییر می‌کند و می‌توانید از آن برای انتخاب گزینه‌های موجود روی نمایشگر استفاده کنید.

دکمه‌ی مخفی کنترل تلویزیون ال‌جی

اقلام همراه تلویزیون

همراه با تلویزیون A1 اقلام همراه زیر نیز عرضه می‌شود:

  • دفترچه راهنما
  • ریموت کنترل جادویی
  • دو عدد باتری برای ریموت
  • گیره‌ی نگهدارنده کابل
اقلام همراه تلویزیون A1 ال‌جی

مقایسه تلویزیون A1 با سایر مدل‌ها

تلویزیون اولد ال‌جی مدل A1 در مدت زمان کوتاهی که از عرضه‌ی آن به بازار می‌گذشت جایگاهی ویژه را در بازار ایران به دلیل قیمت بسیار مناسب و امکانات گسترده‌اش پیدا کرده است. در این بخش به مقایسه‌ی این تلویزیون با برخی دیگر از مدل‌های موجود در بازار که آن‌ها هم مورد توجه کاربران قرار گرفته‌اند می‌پردازیم تا جایگاه این مدل زیبا نسبت به سایر تلویزیون‌ها را دریابیم.

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با C1

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با C1

تلویزیون A1 و C1 هردو از جدیدترین محصولات ال‌جی در سال 2021‌ هستند. به دلیل اینکه هردوی این تلویزیون‌ها OLED هستند تا حدی کیفیت تصویر مشابهی را از خود به نمایش می‌گذارند. اما در برخی امکانات و ویژگی‌ها نیز تفاوت‌هایی میان این تلویزیون‌ها وجود دارد. تلویزیون C1 دارای امکانات گسترده‌ی گیمینگ همچون پشتیبانی از VRR، HDMI 2.1 و نرخ نوسازی 120 هرتز است. به همین دلیل یکی از بهترین تلویزیون‌های موجود برای بازی‌های ویدیویی محسوب می‌شود. این در حالی است که تلویزیون A1 اصلاً امکانات گیمینگ مناسبی ندارد و برای بازی‌های ویدیویی بهترین گزینه نخواهد بود.

همچنین تلویزیون C1 عملکرد بهتری در حذف judder از منابع مختلف دارد. judder به حرکت‌های اضافی در فیلم و انواع محتوا گفته می‌شود که باعث ایجاد لرزش تصویر و تاری می‌شود. تلویزیون C1‌ همچنین با ارائه ویژگی Black Frame Insertion امکان حذف تاری در محتوا را برایتان فراهم می‌کند، پس برای دیدن فیلم گزینه‌ی بهتری خواهد بود. به طور کلی تلویزیون C1 بهتر از A1 است و امتیاز بالاتری را کسب می‌کند. اما این مسئله را هم در نظر داشته باشید که C1 قیمت بالاتری نسبت به A1 دارد پس برخورداری از امکانات بیشتر برای آن منطقی خواهد بود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با سونی A80J

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با سونی A80J

تلویزیون سونی A80J‌ یکی از مدل‌های OLED برتر ساخت 2021‌ از این برند است. در مقایسه‌ی تلویزیون A80J با A1 باید بگوییم چون هردو تلویزیون از پنل OLED‌ استفاده کرده‌اند دارای برخی ویژگی‌های یکسان در بخش کیفیت تصویر هستند. این ویژگی‌ها شامل نسبت کنتراست، یکنواختی مشکی، بازتاب نور و وسعت رنگ خواهد بود. ولی در برخی جزئیات نیز تفاوت‌هایی میان این دو وجود دارد. تلویزیون A1 زاویه دید بسیار بهتری داشته و در عوض A80J‌ در حد کمی اوج روشنایی بهتری در محتوای SDR و HDR دارد.

تلویزیون A80J‌ دارای نرخ نوسازی 120‌ هرتز بوده و با برخورداری از برخی امکانات گیمینگ همچون HDMI 2.1‌ گزینه‌ی بهتری برای بازی‌های ویدیویی خواهد بود. از لحاظ امکانات هوشمند و رابط کاربری نیز تلویزیون A1 از A80J پیشی گرفته است. در کل تلویزیون سونی A80J‌ با اختلافی کم از تلویزیون A1 بهتر است؛ ولی این اختلاف به قدری زیاد نیست که یاعث ایجاد تفاوت‌های زیادی میان این دو تلویزیون شود.

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با سامسونگ Q80A

مقایسه تلویزیون ال‌جی A1 با سامسونگ Q80A

تلویزیون Q80A یکی از برترین محصولات تولید سامسونگ در سال 2021‌ است. اطلاعات کامل از این تلویزیون را می‌توانید در نقد و بررسی تخصصی تلویزیون Q80A ببینید. این تلویزیون QLED است و در مقابل تلویزیون OLED ال‌جی دارای برخی نقاط ضعف می‌باشد. به لطف پنل OLED ویژگی‌هایی همچون نسبت کنتراست، یکنواختی مشکی، عملکرد نوردهی موضعی و یکنواختی خاکستری در تلویزیون A1 عملکرد بسیار بهتری نسبت به Q80A‌ دارند. البته تلویزیون Q80A‌ نیز عملکردی بی‌نظیر را برای ایجاد روشنایی در محتوای SDR و HDR دارد.

زاویه دید و بازتاب نور تلویزیون A1 بهتر از Q80A هستند. اما تلویزیون سامسونگ QLED مدل Q80A با نرخ نوسازی 120‌ هرتز و پشتیبانی از HDMI 2.1‌ گزینه‌ی بهتری برای گیمینگ است. در حالی که به هیچ وجه کیفیت تصویر A1 را در بازی‌های ویدیویی نخواهد داشت. در کل با اختلاف زیادی تلویزیون A1 بهتر از Q80A سامسونگ است و امتیاز بسیار بالاتری از این تلویزیون کیولد سامسونگ را کسب کرده است.

تلویزیون ال‌جی A1 را بخرم؟

خرید تلویزیون ال‌جی A1

حال که تا پایان مطلب بررسی تخصصی تلویزیون A1 با ما همراه بودید ممکن است این سؤال برایتان پیش آمده باشد که تلویزیون ال‌جی A1 ارزش خریدن را دارد؟؟

در پاسخ به این سؤال باید بگوییم اینکه این تلویزیون برای خرید مناسب است یا خیر کاملاً به توقعات و انتظارات شما از یک تلویزیون برمی‌گردد. به عنوان مثال اگر شما خواستار یک تلویزیون OLED‌ هستید که از آن برای بازی‌های ویدیویی استفاده کنید باید بگوییم A1 گزینه‌ای اشتباه است و بهتر است سراغ برخی از مدل‌های بالاتر همچون C1 بروید.

اما اگر قیمت تلویزیون یکی از معیارهای خریدتان است و دوست دارید یک تلویزیون ارزان قیمت آن هم از سری OLED‌ با کیفیت تصویر عالی را در منزلتان داشته باشید، A1 بهترین انتخاب برای خرید است. این تلویزیون ارزان‌ترین تلویزیون OLED‌ ال‌جی محسوب شده و با توجه به قیمت بسیار مناسبی که دارد امکانات فوق العاده‌ای را عرضه می‌کند.

تلویزیون ال‌جی A1 برای دیدن فیلم، برنامه‌های ورزشی و دیدن هر محتوایی از جمله محتوای HDR بسیار مناسب است و ویژگی‌هایی عالی در بخش کیفیت تصویر دارد. هرچند که به اندازه‌ی ایده‌آل برای نمایش محتوا روشن نمی‌شود ولی در کل عملکرد خوبی دارد. همچنین این تلویزیون بهترین زاویه دید را در میان تمام تلویزیون‌هایی که تا کنون تست شده‌اند دارد. پس برای قرارگیری در محیط‌هایی با چیدمان مبل گسترده مناسب‌ترین گزینه خواهد بود. امکانات هوشمند تلویزیون نیز بسیار گسترده بوده و شما را از برترین ویژگی‌های ال‌جی در بخش هوشمند تلویزیون بهره‌مند می‌کند.

درباره‌ی مسعود رسولی

همچنین ببینید

بررسی تخصصی تلویزیون NANO75

نقد و بررسی تخصصی تلویزیون ال‌جی NANO75

تلویزیون NANO75 به عنوان ارزان‌ترین مدل نانوسل در سال 2021 معرفی شده است. این تلویزیون ال‌جی دارای مزایا و معایبی است که در تصمیم گیری شما برای خرید تأثیرگذار خواهد بود؛ با ما در مطلب بررسی تخصصی NANO75 همراه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *